dominant-color-#515151

Taxonomy

Code

Scope note(s)

Source note(s)

Display note(s)

Hierarchical terms

dominant-color-#515151

Equivalent terms

dominant-color-#515151

Associated terms

dominant-color-#515151

10 Archival description results for dominant-color-#515151

Only results directly related

003_d_002_00222.jpg

ιι|ζ -ι " '9:- ΦΟ|ϊΗΠΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ [€ 080…"|ΔΡίΣ|ΣΝ[0ίΙίίΝ[|ί|ΣΠίΜ|0 Κύριε Διευθυντά, "Όπως είναι γνωστόν, µέγα µέ- ρος τής 'Ελληνιικής νεολαίας πού έπιθυιµεϊ ικά κόψη άνωτέρας σπου- δάς, λόγω τού περιωρισµένου άριθ μού είσακτέων είς πάς Έλληνικάς άνωτάτας σχολάς, τρεπεται προς τάς άντιστοίχους τού "Εξωτερικού µέ άποτέλεσμα οί μέν σπουδασταί νά σπουδάζουν άπό τάς γνωσιάς δυσμενείς συνΘήκας, 16 οι κρά- τος νάζηµιούται διά τής έξαγωγής τού άπαιτουµόνου συναλλάγµατος. 'Πρός διόρθωσιν τού κακού αύτού !διετυπώθήσαν αιώνος έκ µέρους άρµοδίων καί άναρµοδίων προσώ- πων, ότι πρέπει νά ίδρυθή είς τήν 'ιΕλλάδα καί τρίτον Πανεπιστήµι- ον. Σκέψεις άπλως, χωρίς νά λη- φθή ούδεµία σχετική απόφασις. Παρά ταύτα ήρχισον πρό µηνδν ή έρις μεταξύ των έλληνικων πόλε ων καί άρκεται πόλεις διεκδικούν, έκάστη δι' έαυτήν, ούχί 16v '΄'Ο'.µη ρον τήν φοράν αύτήν, άλλά 16 1p( τον Πανεπιστήμιο… Αί 'Αθηνα'ι΄καί έφηµερίδες τακτικός δηµοσιεύουν έπιστολάς 'ιΗπειρωτων, »Πελοποννη …σίιων, Στερεοελλαδιτων κλιπ., οί όποϊοι ζητούν καί προτείνουν ~— µερικοί καί άπαιτούν νά θεµελιωθή 16 "ίδρυµα αύτό είς τά '|ωά=ννινο, Κέρκυρα", Πάτρας, Λάρισαν κλπ. Καί ταύτα, έπαναλαμ6άνω, χωρίς νά ληφθή σχετική κυβερνητική άπό- φασις. … ,… . Διά τήν έπιτυχίαν των διεκδική σεων αύτων προβάλλουν αί «έρίζου- σαι πόλεις» διάφορα έπιχειρήµατα. Διαλίγετε καί| παίρνετε. θελετε µεγάλους άνδρας; ήµεϊς έγεννήσα- µεν. θέλετε παλληκάρια καί ήρω- ας; ήμεϊς. 'Ποϊος ήγωνίσθη κατά των Τούρκων; ήµεϊς όε6αίως. Ποία πόλις τραγουδήθηκε καί έγινε θρύ- λος; ή ίδική μας. Πού συνετρί6η- σαν οί έχθροί τής "Ελλάδος; κοντά είς τήν πόλιν µας. Λοιπόν 1106 άλ- λοι":θέλετε νά ίδρυθή 16 τρίτον Πα- νεπιστήμιον; Τοιαύτα καί άλλα παρόµοια γρά φονται καί λέγονται έκ ιµέρους των διεκδικητων. Τελευταίως µάλιστα είς ιµίαν των πόλεων αύτων Μένε- το εύρεία σύσκεψις δηµάρχων καί άρχόντων των πέριξ περιοχων διά [νά ληφθούν άποφάσεις σχετικός «µε τήν µή ληφθεϊσαν απόφασιν πε pi ίδρύσεως τρίτου Πανεπιστηµί ou! Τελευταίως ή«θεσσαιλ-ία»,διά σει ράς έπιχιειρηιµάτων, πρώτη 13116611- ξε 16v Βόλον ως έδραν του ίδρυ- θησοµόνου Πανεπιστηµίου. …Έπί'σης, ή έκΙλεκιτή άρθρογρά- φος κ. Καλιόππη Πόντου, ή αρίστη φίλη "τής νεολαίας τού Βόλου, είχε τήν καλωσύνη νά…άποδείξη διά µίαν είσΕτι φοράν 16 ένδιαφέρον της διά τήν νέαν γενεάν προτείνουσα διά σχετικού άρθρου της, όπως προτιµη Θή ό Βόλος ως έδρα τού νέου Πα νεπιστημίου. Παρόµοιον ένδιαφέρον έδειξε καί 6 δικαστικός κληπήρ κ. Μαλαμίτσης διά σχετικού προς 16v κ. 4Πρωθυπουργόν όποµνήµατ- 16v κ. Πρωθι…ουργδν δποµνήµα- ει'1χαριστούµεν. Πάντως, έπειδή καί (υπό των δύο καλών ιµας φίλων παραµοίας περί που φύσεως έπιχειρήµατα προε6λή Θησαν, άς µάς έπιτραπή νά διατυ πώσωµεν καί ήµεϊς τάς σκέψεις µας ως έγγύτεροι δντες πρός τά πρά γιματα. Πρώτον καί κύριον: ήµείς ως νέοι καί ως µέλλοντα έπιστήµονες, .μΞ άγάπην καί εύγνωμοσύνην στρέ φοµεν τήν µνήµην µας πρός τους εκλεκτούς άγωνιστάς τού πνευµα- τος …καί των πεδίων των ιµαχων, τέκνα τής ίδιαιτέρας μας πατρί- δος ή καί τής ύπολο'ιπου 'Ελλά δος, καί 6αθύτατα έκτιµωµεν 16v άγώνα των. ΄Αναπαριστώντες είς τήν µνήµην µας τήν άγωνίαν, τούς κόπους καί τήν πάλην των νά 5ηµι ουργήσουν έν έλεύθερον πολιτικούς καί πνευµατικως κράτος, άντλού µεν σθένος καί αποφασιστικότητα «κατά 16v άγωνα µας νά άνυψωθώ μεν ήμείς καί νά άνυψώσωμεν καί τήν πατρίδα .µας. 'Ούδέποτε όμως θέλομεν νά προόάλωµεν τούς ήρω ας έκεί'νους ως πιστοποιητικά όπιο- κτήσεως προναµίων ή ίδιιιιτέρων …µεταχειρήσεων. Κατ' ούδένα τρόπον θέλοµεν νά όµοιάσωµεν τούς άνη ψιούς ή κουµπάρους ή άπογόνους µεγάλων ή διαλαµψάντων προσώ- πων. ΄Επιθυ.µούµεν τήν µόρφωσ'.ν και άνάδειξιν 6ασιζόµενοι είς mag τούς ίδίους. 'ιΕκεϊνοι έπέτυχον ό,τι έπέτυχον. Τώρα θέλοµεν καί ήμεϊς νά δηµιουργήσωµεν. 'Ως Βολιωται, λοιπόν, νέοι ζη- τούµεν έν Πανεπιστήιµιον καί ούχί 16 τρίτον Πανεπιστήµιον. Έξηγού ιµεθα: δέν έπιθυµούμεν νά είσέλθω µεν είς 16v στϊ6ον τής διεκδικήσεως σείοντες καί έπιδει«νύοντες περ γαµηνάς άρχαι΄ας. "Ας ίδρυθή δπουδήποτε 1b τρίτον ή 16 τέ- ταρτον Πανεπιστήµια. "Ας ίδρυ- θούν τοιαύτα Ιδρύµατα είς τάς µε γαλυτέρας πόλεις. Αύτά θά ήτο καί 16 καλύτερο… Πάντως ήµε΄ι΄ς Εξω παντός ανταγωνισμού ζητού- . εν νά ίδρυθή είς τήν πόλιν ιµας ν Πανεπιστήμιου χάριν των νέων μιάς περιοχής πολιτιστικούς άνεπτυ γ.µε'ινης. Κι' δ άριθμός των νέων σύ των είναι µέγας. "Αν σκεφθή κανείς ότι έκ τής περιοχής Βόλου µόνον είς τάς ανωτάτου; σχολάς, 'Ελλά δος καί 'Εξωτερικού, σπουδάζουν περίπου 800- φοιτηταί καί ότι μέ- γας αριθµός νέων στερείται τών άνωτέρων σπουδών ούχί λόγω µι ικρού Βαθμού τ6φυΐας, άλλά λόγω τής ιµακροχρονίου οίκονοµικής κρί σεως τής περιοχής άφ' ένδς καί λόγω τού ότι έξαιρετικως έλάχιστα τέκνα έργατων, ύπαλλήλων καί… ά γροτων άφ' έτέρου σπουδάζουν, δύ- νανται νά λάθη μίαν είκόνα τού πλήθους ":… νέων, οί όποϊοι δύναν ται νά γεµίσουν τάς ίδρυθησοµέ Νας σχολάς σαμπληραύµενοι καί άπό συναδέλφους των, των πλησίων περιοχων. Πλήν τού όµψύχου ύλικού, δ Βό λος είναι πόλις πόλιτιστιν…ως άνε- πτυγ.μ»ένη, |κανή καί κατάλληλος διά τήν δηµιουργίαν άκαδηµαϊκής ζωής. 'O- Βόλος δέν Θέλει 16 πανε πιστήµιοιν έπειδή θέλει νά έκπολι τι…σθή, αλλά διότι εύρίσκεται είς ζηλευτδν έπίπεδον πολιτισµού καί παρέχει δλας τάς αναγκαίας πρού ποθέσεις διά τήν όµαλήν λειτουργί αν καί άνάπτνξιν Πανεπιστηµιακής ζωής. T6 έπιχείρηµα τούτο στηρίζε τα! δεν λάθη κανείς ύπ' όψει, ότι ό φοιτητής είναι άνθρωπος μέ ά- παιτήσεις, έπιθυµεϊ νά ζή καί νά ιµορφώνεται είς πόλιν άνεπτυγμέ- νην, πόλιν ή όποία θά τού παρέχη εύχάριστον περιόάλλον. 'Απδ τήν "Αρχαιότητα δικό…) α! άνώτεραι σχολαί ήσαν ίδρυµέναι είς τάς πε- ρισσότερον άνεπτυγ.µένας πολιτι- στικδς πόλεις, τοιαύται π.χ. ήσαν αί 'Αθήναι, ή 'Αλεξάνδρεια, ή ΄Αντι όχεια, ή 'Ρόδος κλπ., καί συνεκέν τρωναν 16 σύνολον των σπουδαστών όχι «μόνον διότι.είς τάς πόλεις ού τάς ύπή…ρχον έξαίρετοι διδάσκαλοι, άλλά καί διότι ή όλη άνάπτνξις τής πόλεως ηύνόει τήν πνεύµατικήν καί ,µορφωτικήν άνοδον τού στον δαστού. "Ερχόμεθα τώρα είς έν άλλο ση… μείον σηµαντικόν διά 16v φοιτητή-ν: T6 σημεϊον έκεϊνο 1106 άφορά είς τήν έξ…εύρεσιν στέγης tn µέρους τού φοιτητού. T6 πρόδληµα τούτο 16 τόσον δυσεπίλυτον δύναται νά λυ Θή άριστα είς 16v Βόλον hum τής ύπάρξεως χιλιάδων ινέων 61v“- σεισµικών οίκιων έφωδιασµένων δι΄ όλων των συγχρόνων έξυπηρετικων µέσων, όπως άριστα δύναται νά λυθή καί 16 πρόδληµα τής τροφής καί συγκοιινωνίας. ' 'ιΕπαναλαµδάναµεν, ότι προτιµω µεν -νά ί-δρυθούν δύο ή τρία άκόμη Πανεπιστήµια είς τάς ιµεγαλυτέρας πόλεις τής '-Ελλάδος δι"ά νά λ…. 16 πρόδλιημα των είς τό έξωτερικδν ιµετα6αινόντων σπουδαστών καί τής άποσυµφορήσεως των δύο ύπαρχόν των Πανεπιστηµίων. "0' Βόλος δι- καιούται έν των νέων "ιδρυμάτων καί ένεκα άριθµού κατοίκων καί ένεκα θέσεως καί Ένεκα των προαναφερθέν… - των λόγων. Οί Βολιωται είναι άν θρωποι εύρείας άντιλήψεως καί δύ νανται νά άγαπήσουν 16 πανεπιστή µιόν των καί νά 16 άναδε'ίξουν άπως ήγάπησαν καί άνέδειξαν καί κατέ στησαν περίφηµα είς όλην τήν ‘EA λάδα τά είς τήν πόλιν των ύπάρ χοντα σχολεία Μέσης Έκπαιδεύσε ως. Καί δέν χρειάζονται πολλά πρό γµατα. Είς ?. δύο καθηγηταί άρι- στοι είς κάθε "&… —-— ίατρικήν, µαθηµατικήν, νοµική… κλπ. -- τί ναι 'ικανοί νά προσελκύσουν μέγαν άριθµδν σπουδαστών & όλοκλήρου τής '»Ελλάδος, διότι ως γνωστόν τήν δόξαν έ'νδς Πανεπιστηµίου δέν γεννούν τά καλλιµάρμαρα προ…? λαια ή αί χρυσαί διακοσµήσεις, άλλά 16 άριστον ϊµψυχσν όλικδν. Κι' αύτό 16 άριστον ύλικδν …δύνα ται έκ των κόλπο" της νά παράσχη ή νεολαία τού Βόλου, ως παρέ σχε καί παρέχει. 'Α'πό τούς συµπολίτας των οί Βολιωται φοιτηταί ζητούν νά συνει δι;τοποιήσουν αν Ενός µέν τήν .άνάγκην τής ίδρύσεως Πανε- πιστηµίου, άφ΄ δώρου τήν άξ΄ίαν τής γενεάς, ή όποία έρχεται καί τους διαδέχεται. 'Η προσωρινή οί- κονομι«ή -κρίσις δέν πρέπει νά άς άπαγοητεύη, διότι κρίσις έµψυχου υλικού δέν ύπάρχει. 'Η περιοχή τού Βόλου είναι περιοχή µε μέλλον, πι ριοχή ή όποία έξήλΘε νικήτρια πολύ µεγαλυτέρων δοκιμασιων, περιοχή ή δποί-α Θά ζήση όπως ζή καί πάλ- λεται καθ' όλην τήν πεντα-κισχιλι- ετή ίστορίαν της. ΧΡΙΣΤΟΣ Δ. ΞΕΝΑΚΗΣ Πρόεδρος 100 Συλλόγου Φοιτητών — Σπουδαστών Βόλου (Άνθιµος Γαζής» Ι|ΙΙ||ι|ιί:ι|ι|ιιιιιι|"…ιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιι||ιιι|ι|ΙΙ||ι … ΚΥΡΙΑΚΗ so Avrovnov 1959 ή Η ΘΕΣ ΒΗΜΑ,, …'

01_A_G_102_17_008.jpg

που; Με: …. KAI’ ΘΕΜΑΤΑ Νικ. Χριστόπουλου: Συνοδεία νηοποµπής στό πέλαγος 1941 ΑΠΟ ΤΟ 1821 MEXPI TO 1940 Τό Πολεμικό µας Ναυτικό κι' ή λαϊκή ζωγραφική µας ΣΥΓΧΡΟΝΗ ζωγραφικ…΄ , άν δέν" έχει καταργήσει τελείως τό «θέµα», τό έχει παραµερίσει ή τό θεωρεί σόι μιάν απλή Μοριά δηµιουργίας Από τήν αντίληψη αύ'τή 1101011100606- νοι καί µεϊς' πλησιάζουµε τή λαϊκή ζωγραφική σάν ένα αύτοτελιές αίσθητικό γεγονός. Δέν συµ6αίνει, όµως, έτσι. Γιά τό λαϊκό ζωγράφο καί γιά τούς άνθρωττους πρός τούς όποιους απευθύνονταν, τό «θέµα» έχει µιάν έντελως ίδιαίτερη όαρύτητα. Η ανάλυση τού φαινομένου θά µάς παρέσυρε μακριά από τό ση- µερινό μας θέμα, γι, οστό τήν ά- φίνω γιά άλλη εύκαιρία. ,Εκτός άπό τόν τρόπο τής ζωγραφικής απόδοσης, τούτο έκφράζεται καί από τούς μεγάλους τίτλους των έργων καί, πολλές φδ"ρ…ές σέ πολυ- πρόσωπες συνθέσεις, από τήν άνα- γραφή τού όνόματος τού ήρωα δί- πλα στή φιγούρα του. Δέν θά αναφερθώ στόν Πανα- γιώτη Ζωγράφο, πού εϊκονογρά- φησι: 1d: 'Αποµνηµονεύµατα 106 στρατηγού Μακρυγιάννη µέ μάκρο σκελεϊς διηγηιµατικούς τίτλους. "E— νας &… αύτούς αποτελείται από 282 λέξεις, άπό τίς δποϊες οί SID είναι δώματα τόπων καί ανθρώ- πων, ΄Εκεϊ τό φαινόµενο µπορεί νά έξηιγηιθεϊ από τό χαρακτήρα τού έργου, πού έχει σκοπό νά κάνει περισσότερο άντιληπτό 16 κείιµε. νο καί νά αποδοθεί στόν αποµνη- -.. µονευματογ-οάφο. Σέ πάµπολλα έργα λαϊκής ζω- γραφικής, στίχοι δηµοτικών ή λό- γιων τραγουδιών; φράσεις πού ει- πώθηκαν κατά τήν ίστορική σκηνή πού απεικονίζεται, ακόµα καί ζη- τωκραυγές σι:πληρώνουν τό έργο. «Ζήτω ό Μέγας Αλέξανδρος, ό Αύτσκράτωρ τού κόσμου όπως έ- λεγε: ,Αγαπηµένοι Ελληνες Mo:- κεδόνες ή τάν ή έπί τάς» κραυγάζει σέ ένα του πίνακα 6 Θεόφιλος. .... .... .... .... .... ... ΄΄Ενας από τούς πιό ένδιαφέ- ροντες θεµατικούς κύκλους τής λαϊ- κής µας ζωγραφικής ειναι ή πολε- μική θαλασσογραφία. Πολλοί πα- ράγοντες συνετέλεσαν σ αύτό. Πρώτα 0:11" όλα γιατί ή λαϊκή µας τέχνη είναι τέχνη π 0: τ ρ I ω τ ι- K ή.'1κανοποιεϊ τίς καλλιτεχνικές ανάγκες των Ελλήνων αλλά καί ανταποκρίνεται στήν έθνική περη- φάνεια. "Υστερα, γιατί ή θαλασ- σογραφία γενικά αποτελει αγαπη- µόνο θέμα των λαϊκων ζωγράφων. Λιµάνια καί άρµάδες, καρά6ια καί θαλασσινούς θρύλους συναντού- με σέ πάµπολλες τοιχογραφίες καί πίνακες σ όλόκληρη τήν Έλ- λάδα. 'Ενας τρίτος λόγος ειναι ή υπαρξη προτύπων από τήν επί- η τ΄ ψ ντεω &γ… ιδιαιτερη όψη στο κύκλο αύτό έχουν 16: κατορθώμα- τα των έλληνικων ναυτικων δυνάμε- ων κατά τήν Επανάσταση τού 1821 Αν στούς στεριανους αγω- νες τήν πρωτη θέση έχει 6 ήρωι'κός ος τού Διάκου, στούς ασ- σινούς τήν ιδια θέση κατέχει ή πυρπόληση τής ναυαρχίδας τού Καρά Αλή 6:116 τόν Κανάρη. Α- πό τίς πολλές «έκδόσεις>> τής σκη- νής αύτής παρουσιάζουµε σήμερα μιάν άνέκδοτη ζωγραφιά τού Νι- κόλαου Κουτσοδόντη, καµωμένη στό Βόλο έδω καί έξήνια άκρι6ως χρόνια. " Είναι νερόχρωιµα σέ χαρτί, δια- στάσεων 751Χ45 έκατοστ63ν τού µέ. τρο-υ. “O µακρύς της τίτλος, τα. λαιπωρηιµένος από τήν καθαρεύ- ουσα, είναι΄ . «IH I'IYPIH‘OAIHZIX ΤΟΥ OGDMAINIIKIOY NIAYAIPXOY KAPA AAH EN XI!) 1822 ΥΠΟ ΤΟΥ ΠΥΡΠ'0ΛιΗΤΙ Κ… KIAINAIPH HATPII ‘PAPA ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ ΥΠΟ In. HIATATOY K‘OY. Φαϊνων…ται κάτωθεν Πτέρα- φόρα Πλοία "Ελλήνων είς Χίο ΄Ο΄πού Πυρφόρος… Ε)νΘεν; καί Ε) νΘεν; ) Πρώτα Τρικρότου Κοΐ- τος Των Θαλάσσια». Τό κέντρο τής άνήισυχης αυτής σύνθεσης κα. τέχει ή του…ρκική ναυαρχίδα ‘H & ρήξη σπάζει στά δυό τό τεράστιο πλοίο ενώ οί µπουρλιοτιέρηεδες άπο- µακρύνονται 6ιαστικά. Τό έργο χω- ρίζεται σέ τροϊς δριζόντι-ες ζώνες. Μία στενή Επάνω μέ τίς ανατολι- Ki; ακτές τής Χίο-υ, όπου είκονί. ζεται ή Χώρα µέ τό λιμάνι της καί σηµειώνεται µέ γράµµατα 16 χωριό «ΒΡΟΝΤΑΔΟΣ», µία φαρ- διά στή µέση µέ τή θάλασσα γεµάτη από 10': πλοία, καί µία στενή κάτω µέ τίς µικρασιατικές ακτές, όπου σηµειώνεται: «ΤΣΕ- Ξ ΣΜΕ» καί «ΑΝΑΤΟΛΗ». Στό κλίμα των παραµονων τού 12 µας φέρνει ένας ναυτικός σά- κος, ζωγραφισμένος από τό Θεό- φιλο στά 1911. Σέ ωραία διακο- Τού συνεργότου μας κ. KITZDY A. MAKPH σμητική σύνθεση εικονίζονται τά τρία, καινούργια τότε, αντιτορ-΄ πιλλικά «Ιέραξ», «Λέων» (, ) καί «Ναυκρατούσα>>. 'Επάνω, αμέσως μετά τίς πα- ρυφές τού άν-οίγιμιατος τού σάκου, ύπάρ…χει νησιώτικο τοπεϊο μέ σπί- … καί άνεµσ΄μυλους ‘H εύΘεία κά… γραµμή της ζώνης αυτής, µε΄ τή σειρά των παρατεταγµένων σπιτιων, καί η ρυθμικά κυματιστή έπάνω γραµμή, µέ τούς τρείς &- νεµόµυλους στίς κορυφές ":… λό- φων, δίνουν τήν αίσθηση δαντέλ- λας Έπάνω οπή γαλάζια επιφά- νεια τής θαλασσα; -ά τρία πολε- | δένουν θαυμάσια '16 ναυτικού σάκο… συγχρόνως όλο σχήµα τού Τό έργο αύτό, από τήν αποψη τής διακόσμησης συγκεκριμένου αντικειμένου, ανήκει στίς ειπυχέ- στερες στιγμές τού φουστανελλά ζωγράφου ’Av0:00:0'61’11n10: πρώτη προσφο- ρά τής έλληνικτ"ις συμμετοχής στίς ανθρώπινες καί ύλικές θυσίες τού Δευτέρου Παγκοσµίου πολέµου είναι 6 τορπιλλισμός τής «"Ελλης» στό λιμάνι τής Τήνου, KI’ άς "πανε δυόμιση μήνες πρίν από τήν στί- σημη κήρυξη τού έλληνοϊταλικού πολέμου. Κατά χιλιάδες κυκλοφό- ΘΕΟΦ1ΛΟΥ Ναυτικός σάκκος ρησαν οι λαϊκές Θογραφίες µέ τή σκηνή τού τορπι λισμού. Παραλ- λαγές τού θέματος αυτου έγιναν αρκετές άπό λαϊκούς ζωΥΡάΦους, πού, όμως στό μεγαλύτερο µέρος τους καταστράφηκαν κατά τήν πρώτη περίοδο τής Κατοχής. ‘H συνοδεία των νηοποµπών αποτέλε- σε σημαντική, όσο καί έπικίνδυ- νη, συμ6ολή τού ελληνικού πολε- μικού ναυτικού στόν συμμαχικόν αγωνα. θαλασσογράφος Νικό- λαος Χριστόπουλος ζωγραφίζει στά 1956 µία συνοδείανηοπσµπής. Τό έργο είναι καµωμένο μέ λα- δομπογιά πάνω σέ χαρτόνι δια- στάσεων 3όΧ4ό έκατοστων. Μπροστά τό Ελληνικό άντιτορ- πιλιικό - διακρίνεται καθαρά ή σηµαία του - καί πίσω ή σειρά των εµπορικών καρυδιά", ‘0 ού. µάνος µονόχρωµα γκρίζος καί ή θάλασσα 6σιΘειά γαλάζια δίνει τήν αίσθηση τού ανοιχτού πελάγσυ. Μαύροι πυκνοί καπνοί ενώνουν άπό τίς "σιµινιέρες.. ‘H 6:106- σφαιρα είναι γεμάτη από όπου, καί Θανάσιµη αγωνία. Τό έργο χαρακτηρίζεται 6:116 τή γνώριμη στό Χριστόπουλο έ- πιµέλεια καί αγάπη τής λεπτο- μέρειας. ,Αντίθετα, στό χρωμα των πλοίων δέ µένει καθόλου πιστός στήν πραγµατικότητα. Τό πολεμι- κό ζωγραφίζεται σκούρο πράσινο καί μέ 6αθειούς τόνους 16: έµποροι κά σκάφη. Έδώ πιά στό ρόλο του άφηγητή έπΞµ6αίνει 6 ζωγράφος, πού αγαπάει τίς έντονες αντιθέ- σεις. Αν 6:116 τήν άποψη τής ναυ- τικής τακτικής έπιδιώκεται ή έξο- μοίωση τού χρώματος των πλού ων μέ 16 γαλάζιο τής θάλασσας, 6:116 τήν πλευρά τού καλλιτέχνη έν… διαφέρει ή τονική διαφορά "Av ψάξει κανένας στίς γνω- στές συλλογές δηµοτικών τραγου- διων σπάνια θά συναντήσει τρα- γούδια άφιερωµένα στά πολεµικά κατορθώµατα των ναυτικών μας. ’AIK60n καί στά νησιά τραγουδούν γιά τούς καηµούς τής θαλασσινής ζωής, γιά τή νοσταλγία τού γυ- ρισμού, γιά τα λογής καλά πού φέρνουν Kama-10’:va καί ναύτες στα σπιτικά τους µά σπάνια Υίά τις µάχες μέ τούς κουρσάρους καί αργότερα μέ τούς Τούρκους. Μά καί στίς λίγες περιπτώσεις πού ύμνούνται τά κατορθώματα τού Μιαούλη, τού Τοµπάζη καί αλλων, λοτερο από 10: α O: τραγούδια. Στίχοι σάν τόν έεήξ «Μπουρλότο τούς µολήσανε - στήν πρύμνη, πλήν τό 0660:1116)- δέν αντιπροσωπεύουν, 6έ6αια, τό µέσο έπίπεδο των κλέφτικων. των ακριτικό», των παραλογών, των µοιρολογιων καί των άλλων δη- µιουογιών τής δημοτικι'ις ποίησης Τά έργα. ομως, τής πολεμικης θαλασσογραφίας 6ρίσκονται στό ιδιο έπίπεδο μέ τήν αλλη λαϊκή ζωγραφική, καί πολλές φορές έκ- προσωπσύν τίς καλύτερες στιγµές της Κ1ΤΣΟΣ Α. ΜΑΚΡΗΣ .1 Νοεµβρίου 1964 Me': όφορµή ένα θεατρικό έργο 0 WHEN)!!! ΥΜΕ? ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ”RIMS Μιά βίαιη όπίκρουσπ καί µιά & λ λ n όψη τού ζητήματος ΒΟΝΝΗ, ,Οκτώδσιος E ΛΙΓΕΣ ήμέρες οί άν» θρωποι τού Θεάτρου θά παρουσιάσουν στόν κό- σμο τήν «Περίπτωσιν '΄Ο΄τπτενχάϊ- μερ>>. Συγκεκριμένα, αμέσως µε- τά τήν πρώτην παρουσίασιν 10:; νέου αύτού έργου τού Χάιναρν Κνίππαρντ στήν Γερμανία, τό ?- διο δράµα θά {III/066011 καί ό Ζόν Βιλάρ στό θέατρο «'Ατεν΄Θ των Παρισίων. (Η Θεατρική σύτή µεταφορά των στενοψρσφιη|µένων πρακτικό… τής δι΄- κης τού διασήµου ατοµικού επιστή- μ-σνιος Τζούλιους Ρόµπερτ ΄ΟππΘχάϊ- μερ, έχει όλα 16: στοιχεία γιά νά συγ- κινήση τό µεγάλο… κοινό… στίς σύγ- χρονες πρωτεύουσες. Πραγµατικά, Θριίισκοι κανείς σ' αυτό τίς πέντε «Ξ. ωστοσο» της ωχρό: νου τραγωδίας ή τού συγχρόνου τσίρκου Τόν διωγµό των Ε- 6ραίων, τήν 0011000:- χία Η.Π.Α, — E. Σ.Δ., τά αστατικά ή λυσσαλέα πλήθη, τούς πανταχού παν ρόινΤΣς κατασκόπου καί τόν σύγχρονο α τό µύθο, τό ”A1000 Ποιός όμως είναι &, …… αύτός ό «"Αµ λετ τού Πρίνσετον>>, πού θέλουν νά τόν υ- φιόρο… στήν θέσι έ- νός άπό τούς µεγα- λύτερους ήρωες όλων των όποχων; ‘H καρριε΄ρ-α του συγχέεται στήν άρχή της µέ τό Γκαίττιν- γιων καί τό Καίµ- πριτζ, όπου 6 Αμερικανός αυτός &… πόφοιιτος τού Χάρ6αρντ έρχεται νά µελετήση κοντά στίς πηγές τής Φυ- σικής, στόν Μάξ Μπόρν (µαζί µέ τόν Βίγκ*νι;ρ, 16v Ζίλλαρντ καί τόν Τέλ- hp) καί στόν Ράδερφ*.ορντ "Ολοι σύ- τοί θά συµ6άλουν μελλοντικά στήν αµερικανική νίκη κατά τόν πόλεµο καί αργότερα στην ανακάλυψι τής όόµόας ύδρογόν.ου Καί ή «Σχολή» έπεκτείνεται άκόµη καί στήν 206::- τική Ει"νωσι µέ τούς Λαντάου και Καπίτζα. Δίπλα στούς κολοσσούς αύτούς,ο "Οππι (τό αµερικανικό ύπ-οκοριστικό του)δε:ν µετέιχ-: ι ούσισστικά στήν δη- µιουργία τής συγχρόνου Φυσικής, δέν άναπτύσσει µεγαλοφυεϊς θεωρίες, αλ- λα δουλεύει συνθετικά στό «Εργα- στήριο-ν Ακτινοόολίας», κάτω από τήν κστεύθυνσι τού Λωρενς. Αύτή ή έργασία του, ή όργανωτική του ικα- νο΄τητα καί ή πλευρά του «άνθ…σς δηµοσίων σχέσεων», ενδηγουν τόν στρατηγό Γκρούός, ύπούθονο τού Σχεδίου M0I~vx6110w (κατασκεωοπή τής ’AI'I'IoIIIIKfiIg Βάρδας), στήν άπό- φασι νά τον χρησιµοποιήση ‘0 ΄Οππενχάι'µερ άναλαµ6άνει νά όργανώση ένα Υπέρ - Εργαστήριο στό Λός ΄΄.Αλαμος Από τήν στιγµή αύτή γίνεται & «µάνατζερ» τού έρ- γοστασίου «του», τής µελλοντικής σε µόας «του» Κατορθώνει να συγ- κεντρώση τούς άσσους τής ατοµικης έπιστήµης (ανάµεσά τους καί τόν μεµψίµοιρο Τέλλερ), 300 έπιστήμο- νες, 7.000 τεχνικούς, 150.000 όση- θητικούς ύπαλλήλους, τόν ένα «γιατί πρέπει νά ρίξουμε τόν Χίτλερ», τόν αλλον για΄ τήν «δόξα τής Φυσικής). 'Απο΄ τήν στιγµη αύτή άρχίζει µήν΄ κατ…… ένα άτοµικό πολε- µικό διπλο, αλλά να γίνη «µιά ένδει- ξη χωρίς θύματα, µπροστά 0' έναν διεθνή 'Αρειο Πάγο». Ο πραγµατι- κός «πατήρ τής ατομικής διασπά- σεως» είναι 6 Ενρίκο Φέρµι, αλλά ή «Χιροσίµα» θά άποτελέση τό «&…- κητικόν έπίτευγμα» τού ΄Οππενχάϊ- "Ομως, οί θεοί τού νέου 'Ολύμπου ζητούν κεραυνούς όλο ίσχυρότερους, μετά τήν ατοµική ζητούν τήν ιδιόρρ- γονική 66060. ςΟ "01111: αρχίζει νά διστόιζη, οί ύπηρεσίες τού "Άλλεν Ντάλλες 16v παρακολουθούν ήδη-. Θέ- - γ μποργκ, οί όποίοι µάταια ζητούν να AMI-'11:; νά διατηρήση άκόμη κάποια έλαβαν… και νομίζοντας τόν Ξαυτό τον απαραίτητο, 6:6αιώινιει ότι κή 6606c: ειναι τεχνικως άδύνατηο> μέσα στά χρονικά όρια πού τού θέτουν. 'Ο "Εντουαρντ Τέλλερ μετατρέπει, τότε, τό αρχικό σχέδιο, έπιτυγχανει τήν κατασκευή τής όόµι6ας τόν Οκτώ- όρων τα": 1952 καί κατηγορεί τόποι- νά τόν Ό…νχάϊµερ ότι «καθυστέ- ρησε τήν ΄Αµερική κατά τέσσερα x96- νια στόν ζωτικό άγωνα δρόµου γιά τήν δόµ6α ύδρογόνου»! Δέν χρειαζονται περισσότερα γιά νά χαρακτηρισθή ό Οππενχά΄ι'μερ «πράκτωρ τής Σοδιετικής ζΕνωστως» καί νά αναγκασθή νά «καταφύγη» ότι? έδρα του, στό Πανεπιστήμιο Naive-51w. ', Κομµουνιστής ό ,Οππενχά'ι"µερ; Έ- λ&τε &! ζΑπλώς Ένας πολιτικός τής έπιστήµης, θύµα τής 'ι΄ντριγκας καί των άν- ταγωνισµων. ‘H έπί- θεσις τού Τέλλερ τόν έρριξε «6006» στήν Επιτροπή τού Μάκ Κάρθυ. Μπροστά στίς άνακρίσεις αύτές πού διήρκεσαν δύο «σίδ- νες», πως νά μή συγ- …κινηθή κανείς; ] ‘H «σκοτεινή» όμως πλευρά τής ίστορίας Βρίσκεται στά «110:- ζαρεύµατα>> πού έγι- ναν γύρω από τήν πε- ρίφηµη αύτή δίκη. «Παζαρεύοντας>> ή ’A- µερικανική ΄Επιτροπή Ατομικής Ένεργείας «παρέδωσε» τόν ’011- πενχά΄ι΄µερ στά χέρια τού Μάκ Κάρθυ γιά νά διαφυλαχθή από τίς έρευνές του, «ποζαρεύοντας» KI’ 6 ίδιος «κατήγγειλε» τούς φίλους του Λόµανιτζ καί Χάρκων Σεβαλιέ. Ποιός νά τού συγχωρήση αύτή τήν άτιμία; 'Ο Σε6αλιέ ήταν καθηγητής τής Γαλλικής Φιλολογίας κι' ένδια- φερόταν µόνο για τόν Προύστ, KI’ όµως τόν έδιωξαν άπ΄ τό Πανεπιστή- µιό του, τόν κατέστρεψαν, τόν ανάγ- κασαν νά µεταναστεύση στό Παρίσι, όπου γιά ένα µεγάλο διάστημα έξα- κσλούθησε v’ άγνοή τόν ρόλο τού ,Οτπτενχάϊµερ. Με αύτό 16 τίµηµα & Οππένχάϊ- μερ, «ακίνΞυνος>> πιά, αφήνεται v6: έ- πιστρέψη στίς αγαπηµένες του µελέ- τες «Λεπτοµέρειες»! θά πή κανείς "Οµως αύτή ή «εύλυγισίω> τού ”011- πι αποκαλύπτει Ένα χαρακτήρα, µιιά πολιτική αντίληψι. Βέ6αια, ολα «τε- λειώνουν καλά»: Μετά τήν λήξι τού µοακσρθισµού, ό Κέννεντυ τόν δέχε- ται, 6 Τζόνσον τού δίνει 50.000 δολ- λάρια καί παράσημο. , Σέ µιά «συγκινητική» τελετή, 6 Τέλλερ σφίγγει τό χέρι τού «άποικο- τοστ:θέντος»: «Τζούλιους, µού άρε- σε πολύ & λόγος σου». KI’ ό ΄΄Οππι απαντά: «’Ev'r, είµαι εύχαριστη…μένος πού ήλθες...». (Ο ΄Οππενχάϊμερ κέρδισε έτσι τήν παγκόσμια φήμη του σάν σοφός καί µιά Θέσι στήν ίσ1ορία σάν «πατέρας τής Χιροσίµα», Kai σήµερα, εκείνος πού πασά λίγο νά γίνη 6 Ντρέύφους τής εποχής μας, παίζει τόν ρόλο τού «Μπάνι…» «χαμένου στό αγ- γόµα, (μπάλα) παιδιού», καθηγητού πού απαιτούν 16: γυναικεία περιο- δικά! . … 6 « ΄ σωστά…. 6… («Μ. …Μ- που… ούσιαστικά πολυ μικρότερος όπιο τόν ΄΄ μύθο, του καί ό πρωτεργάτης τής 110- λιτικής" έπιστηµονικής ως ο) όλον τον κόσµο, είναι ένας &… πως πού ένδιαφέρεται οπωσδήποτε περισσότερο v6: επιµεληΘή τής …ης καί τής καρριέρας του, παρά v6: 6:- ψηφήση στ αλήθεια τά ίσ'χυρά συµ- φέροντα τής διομηιχανίας καί τού πολέμου. Πως όµως νά τόν κρίνουµε; 'Ο κα- τάσκοπος Σόργκε, πεθαίνοντας, είχε πή: «Μας οδηγει µιά δαιμονική λογι- κή, πού µας κατευθύνει πρός τήν κα- ταστροφνήρ>. JEAN MARABiNi |δεώδης έτοιµη τροφή για έκδροµες, για µεζέδες για δραδυνό φαγητό Τ; γι?ι ΤΗΝ ΓΚ νια τήι τον"… ξένισαν πολλού τής γαλλικής ι όλωσδιόλου νέο προσέγγιση τοι Τά Ολικά τού ΄ γανα τής έπιστήι λεσµα τής δουλε v6: μεταδώση τήι ν΄ούργιου΄χώρου τι γύρω 6:116 τόν 6': εί-σαγωγή τού έπ λείου. Η άντίληιι μέ τήν ανανέωση φ…(λοσοφία καί να ρες δυνατότητες € τόν καινούργιο δι ται σήμερα στήν Στήν έξέλιξη τ κολοι΄ιΘησε τρία ο χρησιµοποιόντας ο ρεωµένες σέ κομμ τασκευάζει ένα οί νοµάζει «Σήιµαιτα> φοσιώνεται &…… έχουν τήν στάση κόνα) καί άνακαλ νατότητες των ήλ δίων. Στήν περίο ζει συνδυασµούς ι νοµάζει «τηλεµαγν µιά σειρά άπό «' να» µέ ϊδιάζοιυισα τού καλλιτέχνη δέ κό χαρακτήρα, δι -Τοδ- ΜΑΝΩΛΗ M άπλή λειτουργική στόν ανάλογο άρχ σύγχρονης κοινων΄ διαφέρουν ούσιαστ θειες τής «Και… τίς δπτικοαικσυστ παραπλησίων συσι κυρίως µελέτες άντικειµένων µέ ση, πού έπιδιωκσι τά ύλικά τής Επι σουν άντιπροσωπε τόν αύοιανό χωρο προ6λέπει καί 6p ξη της την…… ληνα καλλιτέχνη ( το : δτι χρησιµα μέ Ξδιότητες κα… τιµες νέες, δεν ό &… τους κα." µης τους. Κατά ι τικείµενα τού Τά όπονοούν καί ότι… μπορούρε γιά τού συµµετεχουν στην 'Η προσπάθειι φυσικά άσχετη µ αντίληψη τού Όλι» νούργια περιεχόι χνικού spyou. "AI χη δράματα ποι΄ πίπεδο των άν€ καί αφορούν τήι θήκη τού σήµερ… αιωνα τής έπιστι σεις του µαζί ' Θά χρησιμοποιη« µέ αύτό τό όρο 16 αποδώσουν. | 110, δέν ζούµε µό* δράτων καί των των: 6 σηµερινόι pa? σχέσεις μέ < καί φυσικούς νόµ στημα καί τόν Kc’ πού όποδύεται τι λης. ‘H έννοια τ έχει αλλάξει: 6 μόνο 16 σύνολο καί των άοράτι προύποθέτουν τή ΥΠ0ΥΡΓΕ|0Ν ΕΕ ΠΡΟΚ' Προκειιµ€νω νά διορισμού" α! κενού -."... Alanna-xi.

087_d_058.jpg

.."-.. .… γ΄ υ...-… ' '.……'…'..,,…΄-'…' “‘0' "Θύρας. .… .,….,' ΘΕΣΣΑΛΙΑ 2.9.84 > aluminium ί. &" "μια…" .» " Μο……" επιτροπη! ; …, παρ…"… α……Ργ:-:επ 'To Haven στήψο Θεσσαλ|µ…ς '… "Μαυρίκιου, "τακτικό ‘bgtofiouw ' βρίου 1984 ηµέρα …Τε1άρ… …και vopo Βόλου.- για M. µϊψΘωσπ… οι- …'λεπουργιών χώρων (δωµατίων) … των αν…… o "αν" θα γρ… Πα περ(αοΜερες πληροφορΙκ΄ 4πλεφιρψ 2ωω-…α η", ,, ., ΄ ξδιαγω…ρµ0 µι ιψγρ΄α|µς' αγωνια …΄΄κτές παοσ?ομ-ές Και συνέχιση κ΄, "Μας αιωνα!" στις 26 Σωτ…- ...- . …… "ΓΓ-Άι..ι… ! ώρα …' 1200" σπα" ΑΗ…Μκό "Θ"… & Kim; 15 δ.αµερωµ…οα µι οχετι- , "κή .ανεξ6ρ…+πσ!ό …:ισόδον,'εµρα. …. δυό 150' -΄ 200 τετραγωνι…ν …'- µέτρων. πέντε (5). "ψάχνουν ' '-αιµαποιπθε1'ωςαϊθοναα--συνωριά "Με…) κ… Θα πΜ=(' να' :…΄'ι΄ιναι '- 'εμβαδον ουλα…σον ΑΜα Παζ; '΄τ΄ρογ.' µΦνΌων; σε κεντρικό,ι…γ τμ…» …τπς".,ώλιως - … "Βόλου. μια…" ,. και Χεπτλιερπ δισ…ρν0-,- αταξι

087_d_113.jpg

I96'13J’ylxwg δω…-γ Μπι-ιζ amiss και Στο ΔΗΜΑΡκειο ΝΑ… ΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚ0 ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡ0ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Συνεχ…ε και χθες, για δώ- τε'ση και τελευταΐα ηµέρα, στην οιϊθουστ:΄ τελετών του δ'ηµαρ'χειου Βόλου το παιδαγωγικό συµπτόσιο νε θύμα (Προσχολική αγωγή και Μάντι… πια…/€… που, ως Μανόν, διοργανώνει το Πανεπι- "ή… Θεσσσλϊας σε συνώγασϊα ινε τον Δήμο Βόλου και το Τεχνι- κό Επιµελητήριο - τµήμα νοµού ν…ϊα. Το χθοσινό πρόγραμµα περιε- Χάµδαν΄ε: -ϊΕισήγηση της νηπιαγωγού κ. τα… Μ…… µε Θέµα άΙιδι΄αι- τε.-ρόπττα της προσχολικής ηλιό- on; και εκπαιδευτικό σύστηµα». Στην οµίλϊα της η κ. Μοιά- τη Μ… μεταξύ άλλων στην νοημοσύνη του νηπΐου, στην προ- σωπικότητα και ταν χαρακτήρα του καθώς και στην σαµ6ολή του '…ιαγωγεϊου στην προσχολική η- λικϊα. — Εισήγηση της παιδια-τ… κ. Ιωάννας Αντωνιάδου - ΜΜτου με θέµ|α «Με… - φ…… α- το την ανάμιξη των ηλικιών δρε- .… και νηπΐων σε κέντρο προ- σκολ…'ις αγωγής». - Εισήγηση της κ. Βασιλικής Δεληγιάννη - Κουτμτζή µε Θέμα «Πρώτα πορΐσµατ.α από έρευνα σε νηπι΄αγωγεϊα της 6:00am}- ms». -Εισήγηση του παιδοψνχϊα- το… κ. Μάριου Magma-m µε θέµα «πρόγραμμα σννεογασΐας σ.τον Ανατολικό Τοµέα Θεσσαλο- νΐκης των Παιδικά Σταθµών και 'αωροπσιδαγωγικής Υπηρεισΐας του Κέντρου Ψυχικής Υγιεινής» ο οποϊος µεταξύ άλλων αναφέο'θηκε στο πρώτο από ,το κοινοτικό προ- νώι1-μάω που Μαρξ την Μουσικό ιλιι:ή ηλικια και στους στόχους του π.οογραμιµατος (ευαισθητοποϊ τση .… επιµόρφωση των εργαζο- πόνων στους παιδικούς σταθµούς κλπ.). ΜΜΜ… παρεµβάσεις και συζήτηση. ξ"Ι"ο συµπόσιο συνι:χΐσ8ηκε ως ε ης: Εισήγηση της ΜαρΤας Νασά- κω µ΄ε Ώνα (Η φυσιολογική σώ- ππυξη στην προσχολική ηλικϊα». - Έισήγηση της κ. Muffin: Ba οελτζϊδη - Μανωλοπούλου, παι- δοψυχϊατρου. µε &… «Δ…-…… xix; στην προσχολική ηλικϊσ (α- ναπτυ8Μς - συναισθηµατικές - νοητικές)» η οποϊα αναφέρθηκε στην σταδιακή αναπτυξη του παι- διού, στις διαταραχές της Μοσχο λικής ηλικ?ας, οι οποΤες, όπως ε?- πε, µπορούν να ποικΐλ.οω σε δν- τσση και σε χρονική δώρα…. Κα.ταλήγοντας τόνισε ότι «ο μεγαλύτερος αριθµός των διστα- ραχδν της ΜΜΜ ηλικϊας µε σι'οργικδ ενδιαφέρον και μου…:- δα από το περιδαλλον µε καντα- νε'ησπ των αναγκών και ανάλογη ρύθµιση του περιδόλλοντος και "του πο.γώυνι…τ:κ παρουσιδΓ:ι γρήγορη και θεαµατική δελτϊωση µε τρόπο που πολύ σύντοµα η διαταοαχή ειναι µια µακρινή α- ύψωση». - Εισήγηση του παιδιατρου κ. Γ. Βαι…οακη με θέµα «Αγωγή υγε'ι- ας σπιν προσγολική ηλικϊα>, ο ο- ποιος αναφέρθηκε µεταξύ άλλων στο TI σηµαϊνει αγωγή υγε-ϊας και στο ρόλο του Μισιγωγού, ο o- /)Tog, όπως τόνισε, -µπορεΐ και πρέπει να ειναι καθοριστικής στη- μασΐας. -*Εισήγ.ηση της παιδιατρου κ. "ασιλικΐ!ς M'rrc'xam - Ναούµη, µε Θέμα «Μάθηση - δι:5σσκαλϊα για την αγωγή της σωστής διατρο- φής» η οποία αναφέρθηκε στην σηµαισΐα της επιμόρφωσης ή εκ- παϊΜηε σε Θέµατα δ-στ…ροφής. Ακολούθησαν παοεµ6άσιις και συζή'ηση και κατόπιν στις 13.30 περϊπου έληξε η πρωϊνή συνεδρια- ση. Το απόγευμα το π…ο66λη'µα πε- οι……: - Εισήγηση του κ. Χρ. Φραγ- κου µε &… σΠ-οόγιοαμµα και πε- οιεγ…δµενο σπουδών Παιδαγωγικού Τιμήµα".ος Νηπιαγωγών. ΕµπειρΤ- ες και π.ροδ.ληµατισμοϊ - ένα νέο Τμήµα». -!Ειισιήγησ.η του κ. Π. Πολυ- χρονσιτνονλου με θέµα κΠανεπισ.τη µισά πρόγραµ3ιι…α για την κατάρ- τιση νηπιαγωγών 4ετούς φοϊτησ.ης στο Πανεπιστήµιο Πατρών» ο o- "ποίος ανσοό…ω9ηκε στο π-οδΥιοα-μ- μα σπουδών το οποιο πρέπει να προσφέρουν τα νέα Παιδαγωγικά Τµήµατα Νηπιαγωγών. - Εισήγηση της κ. Κανκούν… Ψαλοστύπη - Γεωογϊας Βενιζέλου με Θέµα «Αναλυτικό πρόγραμµα και Νηπι΄αγωγεϊο». -:Εισήγη.ση του κ. Γ. πιο… Nov µε Θέµα "ΣύζευΞη θεωρϊας και πράξης στα Παιδαγωγικά Top-Human. ' Ακολούθησαν παρεµδάσεις και συζήτηση και το πρόγραμµα συ- νεχϊσΘηκε ως εξής: - Ευσήγηση της κ. ΜαρΤας Ku- νηγού - Φλάµπουρα, καθηγήτριας Ρυθµικής - χορογράφος µε θέμα «Μωσι…κοκιινητική αγωγή». -Ειστ'ιγηση "τς συγγραφέας 'Αλκης Ζέη µε θέµα «To παιδϊ… του νηπιαγωγεϊου, ο αυριανός α- Μπάστα». ->Εισήγηση του κ. Γ. Παπα- μιχαήλ΄'µε θέµα «H u8sbNoyIa του εμπειρικού αυ9ο.ρµητισµού στο χώρο της προσχολικής εκπαιδευ- στις». -Ακι'΄ολούθησαν και συζήτηση. - Στις 20.30 πε…οΐπου έληξαν ο! ειργασϊες του συμποσΐου. Εξ άλλου σήµερα στις 11 π.µ. αρχΤζει στο TEE Μαγνησϊας (Το- πάλη 35) το δεύτερο συµπόσιο πώ Η… και αυτό αφιερωµένο σε παιδαγωγικά Θέματα κι έχει 1?- τλο σάς κατευθύνσεις στις παι- δονωγικ?τ σπουδΐο παρε Με… ι ς

087_d_148.jpg

& ΄Θ(Ξ;18 Λ Αι βιΛογ 3043-88 ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ … …Ν0ΙΜΈ0 E |-ΣΤΗΜΙι0 Δ ΜΟΥ ΒΟΛΟΥ Στ% ίσια του Ελευθε- ου Α ι τ υ Πανεπιστηµίου όλου τη ευτέρα 1 Απριλί- στις 8 το βράδυ θα μιλη- σε ο συµπολίτης φιλόλογος καθ ητής κ. Νίκος Παρθέ- νης µε θέµα «Οι παιδαγωγι- κές αντιλήψεις του Δηµήτρη numb». Υπενθυµίζεται. ότι την άλ- λη Δευτέρα 8 Απριλίου ο… λήσει ο συντ γµατολόγος κ Θηγητης κ. ρ. Μάνεσης και µε την οµιλ΄ι αυτή Θα κλε'ι σει ο φετειν τω » µαθη µάτι.… νοικτό Πανεπι µου Βόλου. "Π Ρο η…" βολογ % |-υ΄% χε ο …… ΝΞΠ!ΣΤΗΜ|0 , . ,7 Στ τϊ ια του Ελεύθερου Α- .΄νοικτ ν ττιστηµϊου στο 857 ο '…σήµε ε τ ρα ότι". 8 το 6ρ€ι.ΐ; θα μιλήσει ο συµπολ31ης Φιλόλο- Χξς καθηγητης κ. Νϊκος ΠαοΘέ-…ε μ -θέμα «Οι Παιδαγωγικές αντ'.- λήψΞις του Δημήτρη Γληνού». Υπενθυμϊζεται, ότι την άλλη Δ…, τέρα 8 Μαοτϊου θα µιλήσει 0 cu» - ταγματολόγος καθηγητής κ. Αρ.. Μάνεσης και με την ομιλία αυτή θα κλεισει o Φετεινός κύκλο: των μαθημάτων στο Ελεύθερο Ανοικτό Πανεπιστήµιο Εξ άλλου, απ΄ το Δήμο Ν. Ιω- νίας ανακοινώθηκε ότι σήµερα Δευ- τέρα 1)4)85 και ώρα 7.30 στην αϊθουσα του Δηµαρχείου θα ' νει οµιλία - συζή Όση µε θέµα «. παιδαγωγικό ': οπισ'ιήριο Τύρνας. Θα μιλη τικός :. Χαρ. Χαρϊτο ΤΑχγ>€οµο: ,, 3ι…3-85 ΛΕΥθΕΡ0 ANOIKTO "AN ΠΙΣΤΗΠΙ0 ,. Στα Χαζ…α τ'… Ε΄΄|=ι΄όε,…'; νεπιστηµίοιι στο Όπερα στις 8 το --ι…υυ bu ? '|΄.ήι'>ι 0 οι 410, .- ης φιλόλογος και"… ,'Γ;1ιµ Νικος Ηαρθενηι' …. θεµα Λ ι΄!Ιιι.δανωή.=…=ι …τΜηψεις του Δηµήτρη Γληνοω. . Υ'ιιισυριΗιται, αν ι.|ν αλλη δευτερη 8 Μαρτίου θα μ.."…- Οι! 0 συνταγµατυΉ»,τ>ς και… ωμής K. Αρ. Μάνεσης και … την οµιλία αυτή 6… κ.».ιυει ' Μπιν… κύκλος των µαθημα ...… …το Ελεύθερο Ανοι…τ- Πανεπιστήµιο. _ Εξ άλλου, απ' το Δημ"; Ν Ιωνίας ανα ινώνεται ότι α'.- ;;…ο Asa-rim 1)4΄)85 και σα 7.30 µ.µ. στ ν αΞΘόυοα του punt-IOU θα γ΄ιιει ο.… ως:… m ε Θεµα «Το τω τω,ιΜ΄) φρ .…τιστ.χριο της ναι…»… Θα μ τη… .. "1 οξι- 'ιγ.ός κ. Χαµ ' ΄ βολίδα]

088_d_002.jpg

;…" ΄ mun-12ml πει…-Ν… πια…"… ' ' ι λιτό την !…" Γ…ών Νοµού …ο!" απατά)… στο ΜΜΜ; Ν… Γενιάς και Αθλητισµού. "ζην Γενική Γ αµµωνία Μ Τιοµον …! πριν ΜΕΘ το παραλείπει … …. µΐ… Amman?“ Iwooomo της ε…… Γ……Μ τον Νο µου Μα…!" µετά από ωλ- he: Wu: του και "σας την σύμφωνη γνώµη των μυών του (κατά µε παν "»…" Πο…ιωπµ!ον θιοοαΜ-σς με ώρα το Νοµό …. μας 1πονΏΐ: οι ρι.…ε΄ι και η για 13 Φυσικής Α…. ο… ?: όπως ικανού-ω τη γνωµη Η»… προς τις… οµιµό'…ν:ς κρατι- ' ' … και φιι,ς…'ι.΄.ς πάντα Η!!! Η ΕΝΩΣΗ "Μ…… ΜΜΜ τ ΜΑ ι…ΘΞιΑΝΩτΑτΗ ΣΧΟΛΗ… Μι… …' …… πω ω…ιιω.πΑΝεπιη…ο . ,. -. .I'“ "I )| …. … ,… ξ…ξώ " … … αναφ…νω Μ………'… Β…… "το και»; … … δια…τ… "μις για 1o αν θα …! … ">?" κι ο………ήΜπλ… το… … Φυσικής Αγωγής …κι … β…." … γώ ουν… η…… να µια… θα :… πρ……ο…Ι n Κυ β…ητΜ α…… … …" των… . Η… "Ο…!" σαν έδρα τον "Η… Δ…… το "αν…" " ιδανΜΜψν αθλητικό …' "µοπκ=ωακιψςπν8…Ν ΜΜΜ" ' ΄ | εγω…' Μ…… ., . :. Με… … Ο ολοησιδ… - …τ-. Μι. "" . "& "| Μ…. β. …… α"…€ 2 …, "Μ… Ν…"… γ, Στίβου και …αν… ' Σω… …… ω … m μ. και ως τις Ο…… πιο αχ… … … |… "πως… ' ο… και "τα να για όλες τι μΨ … &? µου…: των .. «ανάψω … 3.11.83 : & . αν»: «Μακ . … … Δ … ι i. τ....-. " | … "ιιιιιιιιΐιι. Η… ΜΕ……" και Μο…% αυτό το "Η"… : οι", των ο. ι Κ(ΝΜπΥιριο "ΜΜ αν… …λν…ιαού Μον. ηλιοµενο και ή"… εγκαινι6α- "Ο……" µας "Μ "ο"! , ιοι το κλειστό ι…οι&ν…ριονωκ ναούς του …. τον : του. κυνηγετικό Σύλλογο "(Ιός | or; -ε……ωα…ς ιστιο-,-.και4 στο "πως… Νεος Γι- "Ame: u: ολις τις ιστπγο- Π…… … "λατινικού. om Γ.Γ. ' µας σκαφών. Αθλητισµού και στο mane να ! ι'.. Ενιοτωτ.6"ις θαλάσσιου βοηθήσουν για την "οµοιώµα- on. . … ο" ή αν… τον mo "ο… "ι… n. Σκοπευτής)… "οι": 00- pm) όπου θα δώσει και "ινε γονυιοενο Ολυµπ.ακών ηρώων 7ιΛιιωταή Μ…" του όλα? Κυ- ιµγρξφι.;ν. άπω" πως β:ρΐτιιού και δικού μας ο:: 1κ-… - pro omnpOwnc'rw - ι. Munro γήπεδο ποδο- ,… Χωρών και της διάστασης Μαύρου…" στάδιο καν6ν|κυν γης Φυσικής Αγωγής. ' Ι'λ ΄ | λ" 'Ο ' ζονζ?8";'25;ΐ αµα… ° Τ"|ζ…οω' &… έχουν ' οι "και…" ους τον Ολ… . c " ν - ."? µέτρα.:ν γη3ω€?Απιΐζ88ν µου μας Κεντ.ρον µε όλο που ο! ανωµάλου κατω…. ΜαωναφΦροµ; "'γιος. " &" ιβ.'΄Ακ… παραλια… µι I000- HI Μπριζ… µε one» ~10"- δω.… α…… για "πω…"… ινκοΜτόοεις του …. mow αι…. χωρου κ.… των "να…" c- ιν. To amoeba Πήλιο οι ι… :?? 3330331 …" να. "τε: λάµα… "τούτου" »! "(: ιν" - … καταστυει τον ιο |…νοδΏθ' "ως ...…Μω". ς Θούν οι εςο…Μις … κυ- |μίες. όπου μέχρι τώρα "ο… , I διοξινών " "Νεανικά αγωνα… βι.ρ…ς, ακοντος Μ'… και …|κ… Συνέγιια…όπι5 «τήν 3η σέλιδα *.-. --....…. - Ν…… …… . μ.ΠυιδεΝνΓ0ι οι 00ιΜ1ιι.] ;;; =Πς Πόλης … ;"; '.:|: της Γυµναστικής ΑκοΦπµιας Α- από ο…" ανήκω… Θηι.ών. ' από σίγουροι, α…… που &… και "να µε τις πολλές ον- αο'ψεις- we το Πανεπιστήµιο …. econ-abet. Μου-τό να τω…"! ότι "Έ "πιο…" … Πανεπισ…µ|ου Φυσικής Αγωγής στο Νοµό µας καλύπτοΜ ανα "αγ…… πιο… της…κτντο…Λς :…" Θεσσαλίας, πω…… …. ' Από… ατο πλαισιο της ι-' ξανα-Μος της ο…… νοµιζο…- ότι o Νοµός μας δι- καιούται για ο… το που…" την ">… και τον Βοιωτών… µια; Km της Σχολής Φυσικής Ανοιγερόωοτι και λ… ότι το &? η…" θώκο"… σε a- vulva ινε… µέτρων. '2. Διο0Μ,. -ο ΜιΜοπούλε-ο αν…» Κροτ.ιο Νοσοκοµείο πληρως ι……νο για τα ,θ:ωρητικό μυνήµατα και προ- η'κτική κάµψη ατο ΌΤΏ…'0 :; µαθήµατα ανατοµία. . φυσιο- ξΞ λογια. …! 3. ΈΧοΜ|σ ως άγνωστα… Γν- ,ι…ασιο. .".…ονο δοθέν… o No- ΐμος μας αν… για την πρω- κτι… πιανει των φωνης… | μας. |; . Μαι…" να vovlaowt , on το Μινωικό α……μο Αγωγής …ο που έως τώρα δεν, μου ea κρυπτώ… να "κατα… "… ω… µια Ανα…" τισ? σωθούν το Amman“ mu Δι… …. ι,όον.τ…ό οροσω…κό κι οι cl- Π…ύο…ς ότι το δίκιο ' οι… µας θα ικ…ι| οι…… ακριβώς απ' το αθλητικό !µος κεντρο "το" ο… των Με» οψµµοτων ' oncloc Id)- '|΄ρος ανήκω ("ον κυνηγετικό ΣυΜΟνο του Βόλου όπου για την ώρα στιν-οζρντοι " µαλ- ι'λΛυ Ν!.ρ«…ι..η οι... ! . .,ι ., . ; ύλην… με Τις Κυβιονητικι0 ΐ;Θουοις διδοιΜαΜας "ο… Κονγκ" … ευκαριοτοΜ από …).Γ……4)' ' To mom. Μονών"… ο Πωωρος κ. "καιοµενης Για"… Μι ο Γον. Γ…: | - . ι . I ιν Ο *

088_d_095.jpg

ΘΕΣΣΑΛΙΑ 14.4.83 Ο . …"" … Η' ! Στην απόφαση του δηµοτικού συµβουλ|σσ' Λαρίσης" να τ Πανεπιστηµια Θεσσαλίας που δηµοσιεύθηκε χθες, “no”! " πισηµανΘούν τρία Βασικα πραγµατα. Πρωτον ότι οι εκπρόσωποι ζ του Λαρισινου λαού στο Δήµο επιαηµαινουν οµόφωνα τη mm ; |: πλευρό της πρωθυπουργικής εξαγγελιας. Λέστερ… ο΄τι επι Με- ξ τσι το ανώτατο αυτό εκπαιδευτικό ίδρυµα να περ΄ιλόδει σταδιακό όλες τις δασικές Σχολές που Θα πρέπει να κατανεµη8ουν σε ολόκ ..- η τη Θεσσαλισ και τριτσν οτι "ψάλλεται να εξετασθεί το ζητημα της έδρας του Πανεπιστηµίου. µε δόση τα χωροταξικό Km: αναπτυξιακό κριτήρια του ευρύτερου κεντροελλαδικού χώρου, …' έτσι που να εξυπηρετείται καλυτερα η λειτουργία του Πανεπιστη- ' µισο Θεσσαλίας. Πάνω στο επίµαχο αυτό θέµα Θα πρέπει ναί επισηµανθεί το γεγονός ότι οι θέσεις που προαναφέρονται "690n- f καν όχι από τοπικιστικό συµφέροντα. αλλά αποκλειστικό για την . όσο το δυνατόν καλύτερη εκπλήρωση της αποστολής του 9co- σαλικού Πανεπιστηµίου. Ειδικό για την περιπτωση αυτή η Λαρισα … δεν απέδλεψε ούτε αποβλέπει σε οικονομικά οφέλη; αλλά στην καλυτερη εξυπηρέτηση του συνόλου των καταΙκων της περιοχης Κεντρικής Ελλαδας. "Αλλωστε σε περίπτωση ορισµών της "ως έδρας του Πανεπιστηµίου θα προσφέρει και δεν πρόκειται να πάρει το παραµικρό. -µ'

089_d_092.jpg

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - "....- "µια .… -ιι -0' µια έιχε αναγγειλη ποµπωόώς . η κυ6όρνηση. Θα λειτουρχήοη ! το 1985. ' όπως όμως΄ αναµένονταν. χωρα µε έγγραφο του ο υφυ- ! πουργός παιόεΙας κ. Παπαθε- ι µελής όιευκρΙνιζει ότι δεν έχει 1 αποφασισΘει πότε θα λει- | ι ! * τό σα…… πω…… ] 1 τουργήσει το Θεσσαλικό na- νεπιστήµιο. αυτό εξηγει eA καθορισΘή µε απόφαση του : υπουργού ΠαιόεΙας, ύστερα από γνώµη της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστηµι-… ou. Και η επιτροπή αυτή. τώρα οιωρισΘηκι -χραιόσΘηκο Βλό- πετε ένας Μωρά: Χρόνος για να όιορισΘή και ακόμη δεν έχει ούτε καν συνόλΘη ac ev- i αρκτήρια συνεδριαση. δεν ..--.., ι-" έχει γραφειο. δεν έχει καν σφραγιόα. Εποµένως . καντε υποµονή και όπως κατ' επα- νόλειψη έχουν γράψει οι εφη- …. μεριδες της Κρήτης. κανον- τας από το δικός τους Πανι- πιστήµιο. αν το οι… τα Θεσ- σαλικό πανεπιστήµιο να λοι- ι : τουργιι. όσο θα κυ6ιρνό το : …Ψ-οκ. να µας γραψε"… ' '"--……- Ο…, -- ————-....-—.-—..~m-.——.—Qp——..~ -.

190_d_043.jpg

  • ξφωί:€ρΐ&"ΘωωΏΜ, Η΄Μ΄9ΐ 662… Οι Προκαταρκτικές γι' αναδασμό και το κτίριο Ματσάγγου Tnv διενέργεια προ… ταρκτικής εξέτασης & έτι ξε η Εισαγγε- λέας Βόλου κ. Ελενη ΜετσοΒίτου για; το Έµα τ…. να ε.ναδαοµού που τις τελευταίες ημέρες απασχόλησε την τοπική επικαιρότητα ύ- στερα από τις έντονες διαµαρτυρίες αγροτών του Αλμυρού και τις καταγγελίες για άνιση και άδικη κατανομή. Η Εισαγγελέας ζητά µετά την αναφορά του αρμόδιου αντινο- µάρχη K. Στάμου να ληφθεί κατάθεση και από τον Βουλευτή κ. Σούρλα ο οποίος Θα πρέπει v' αναφέρει συγκεκριµένα περιστατι- κά και ονόματα αδικηθέντων αγροτών που φέρονται να αδικήθη- καν κατά τον αναδασµό και να προσκοµίσει συγκεκριμένα στοι- χεία τα οποία να επαληθεύουν τις καταγγελίες του. Επίσης, ζητά να ληφθούν καταθέσεις του κ. Στάµου και των µελών της επιτρο- πής αναδασµού που θα αναφέρουν µε ακρίβεια στοιχεία σχετικά µε τις καταγγελίες των αγροτών του Αλμυρού Η δικογραφία δια- ΒιΒάσθηκε ήδη στον πταιοµατοδίκη και εντός των ημερών θ' αρ- χίσει n λήψη καταθέσεων. Επίσης προκαταρκτική εξέταση για ε- πικινδυνότητα του κτιριακού συγκροτήµατος Ματοάγγου διέτα- ξε να διενεργηθεί η Εισαγγελέας Βόλου. Η έρευνα διατάσσεται ύστερα από έγγραφο της 5ης Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων που εστάλη στην Εισαγγελία Βόλου και αναφέρεται στο θέµα της ε- πικινδυνότητας του συγκεκριµένου κτιρίου. |

190_d_089.jpg

Απόσπασµα…από το τοπο- … 4 γραφικό διάγραμμα που - κοινοποίησε η Εφορεία … ="Νεωτέρων Μνηµείων µαζί µε τη γραπτή πρόταση για το κτίριο Ματσάγγου, µε ημεροµη νία 24 Σεπτεμ8ρίου (Αριθµ. ί Πρωτοκ. 831) στο Δήμο ΄ Βόλου και το Πανεπιστή- μιο. . Στα σκιασµένα µέρη φαί- λ νονται η πρόσοψη της Παύλου Μελά, η γωνία Καλλιτζόου και το κτιριά- κι πάνω από τη στοά που … κρίνονται διατηρητέα. Όλο το άλλο; είναι ελεύ- '… capo προς κατοόάφισιν… Εποµένως είναι άξια διο- … ρουνήσεως όσων λόγο- … νται ότι "η Εφορεία δε- σµεύει όλο το κτίριο Ma- Vradyyou"... Βρισκόμαστε σε αναζήτηση προθέσε- ων. - 669.3