GPE-Πανεπιστημίου

Taxonomy

Code

Scope note(s)

Source note(s)

Display note(s)

Hierarchical terms

GPE-Πανεπιστημίου

Equivalent terms

GPE-Πανεπιστημίου

Associated terms

GPE-Πανεπιστημίου

90 Archival description results for GPE-Πανεπιστημίου

90 results directly related Exclude narrower terms

257_d_015.pdf

  • GR UTH-HA PC-PL-S2-SS2-F4-SF3-SF3Β-I1
  • Item
  • Σεπτέμβριος 1985
  • Part of Personal Archives

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Παιδαγωγικό Συμπόσιο Ι΄ΙΡΟΣΧ()ΑΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΝΗΙΔΙΙΑΙΩΙΩΝ Βόλος, 23 - 24 Σεπτεµβρίου 1985 Ma τη συνεργασία του Δήµου Βόλου και του Τεχνιχού Επιµελητηρίου Ελλάδος, Τµήµα Μαγνησίας "χ Αίθουσα Τελετών του Δηµαρχείου Βόλου ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Πρόεδρος: ΠΑΝΤΕΛΗΣ Γ. ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ, Καθηγητής Αριστοτελείου Πανεπιστη- µίου Θεσσαλονίκης Αντιπρόεδρος: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΚΙΑΔΗΣ, Καθηγητής Αριστοτελείου Πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης Μέλη: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΚΡΙΤΙΔΙΙΣ, Αναπληρωτής Καθηγητής Αριστοτε- λείου Πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης ΜΑΡΙΑ HAIOY, Καθηγήτρια Πανεπιστηµίου Ιωαννίνων ΜΙΧΑΛΗΣ KOYN’I‘OYPHZ, Δήµαρχος Βόλου ΤΑΣΟΣ ΚΩΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ, Αναπληρωτής Καθηγητής Αριστοτελείου Πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΛΑΜΠΡΟΥΛΗΣ, Δήµαρχος Λάρισας ΓΙΑΝΝΗΣ IIAIIANIKOAAOY, Οικονοµολόγος ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗΣ, Λέκτορας Ανωτάτης Γεωπονικής Σχολής Αθηνών ΜΑΝΩΛΗΣ ΤΖΕΚΑΚΙΙΣ, Αναπληρωτής Καθηγητής Αριστοτελείου Πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΑΤΣΗΣ, Δηµοσιογράφος ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ, Ιατρός 18.00 18.30 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΕΥΤΕΡΑ 23 ΣΕ||7΄|:'117|3|)|()Γ Υποδοχή συνέδρων ΙΙροσφωνήσεις - Μιχάλης Κουντοι΄»ρης1 Δήµαρχος Βόλου - Απόστολος Δουµπιώτης, Πρόεδρος Τεχνικού Επι- µελητηρίου Μαγνησίας - Παντελής Λαζαρίδης, Πρόεδρος Διοικούσας Επιτρο- πής του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας Κήρυξη έναρξης εργασιών Εισαγωγή στις εργασίες του Συµποσίου από την Μαρία Ηλιού, Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής TPITII 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ Πρωινή συνεδρία Η ΙΙΙ)()ΣΧΟΑΙΚΙΙ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Πρόεδρος: Τάσος Κωτσιόπουλος 9.00 Ελένη Φαναριώτη. νηπιαγωγός Ιδιαιτερότητα της προσχολικής ηλικίας και εκπαιδευ- τικό σύστημα 9.20 Ιωάννα Αντωνιάδου - Κουμάτου, παιδίατρος Εντυπώσεις - κρίσεις από την ανάµιξη των ηλικιών βρεφών και νηπίων σε κέντρο προσχολικής αγωγής . 9.40 Βασιλική Δεληγιάννη - Κου'ίμτζή, Πανεπιστήµιο Θεσ- σαλονίκης Πρώτα πορίσµατα από έρευνα σε νηπιαγωγεία της Θεσσαλονίκης 10.00 Μάριος Μαρκοβίτης. παιδοφυχίατρος, Κέντρο Ψυχι- κής Υγιεινής Πρόγραµµα συνεργασίας στον Ανατολικό Τοµέα Θεσ- σαλονίκης των Παιδικών Σταθμών και Ιατροπαιδα- γωγικής Υπηρεσίας του ΚΨΧ 10.30 Παρεμβάσεις και συζήτηση 11.00 Διάλειμμα 11.30 Μαρία Νασιάκου, Πανεπιστήµιο Αθηνών Η φυσιολογική ανάπτυξη στην προσχολική ηλικία 12.00 Μαρία Βαρελτζίδη - Μανωλοπούλου, παιδοφυχίατρος Διαταραχές στην προσχολική ηλικία (αναπτυξιακές - συναισθη µατικές - νοητικές) 12.20 Γιώργος 1301900111;a παιδίατρος. Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού Αγωγή υγείας στην προσχολική ηλικία 12.40 Βασιλική Μπάστη-Ναούµη. παιδίατρος. Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού Μάθηση - διδασκαλία για την αγωγή της σωστής διατροφής 13.00 Παρεμβάσεις και συζήτηση 13.30 Λήξη της συνεδρίας αι.-" ** 17.00 17.15 17.30 17.45 18.00 18.30 19.00 19.20 20.00 20.30 TPITII 24 ΣΕΠΤΕΜΒΡ|ΟΓ Απογευµατινή συνεδρία Η ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ Πρόεδρος: Μαρία Ηλιού Χρήστος Φράγκος, Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης Πρόγραµµα και περιεχόµενο σπουδών Παιδαγωγικού Τμήµατος Νηπιαγωγών. Εµπειρίες και προβληµατι- σμοί - ένα νέο Τµήµα Πάνος Πολυχρονόπουλος, Πανεπιστήµιο Πατρών Πανεπιστηµιακό πρόγραμμα για την κατάρτιση νη- πιαγωγών 4ετούς φοίτησης στο Πανεπιστήµιο Πα- τρών Κατερίνα Καλοστύπη - Γεωργία Βενιζέλου, ΚΕΜΕ Αναλυτικό πρόγραµµα και Νηπιαγωγείο Γιώργος Τσιάκαλος. Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης Σύζευξη θεωρίας και πράξης στα Παιδαγωγικά Τµή- µατα Παρεµβάσεις και συζήτηση Διάλειµµα Μαρία Κυνηγού - Φλάµπουρα. Καθηγήτρια Ρυθµικής - χορογράφος- Μουσικοκινητική αγωγή Άλκη Ζέη, συγγραφέας Το παιδί του νηπιαγωγείου. ο αυριανός αναγνώστης Γιάννης Παπαµιχαήλ, Πανεπιστήµιο Πατρών Η ιδεολογία του εµπειρικού αυθορµητισµού στο χώρο της προσχολικής εκπαίδευσης Παρεµβάσεις και συζήτηση Λήξη των εργασιών του Συµποσίου ()Ι)|'ΑΝΩ'Ι'Ι ΚΙ| ΕΠΙΤΡΟΠΗ TOT ΣΥΜΠ()ΣΙ()Υ Πρόεδρος: Μαρία Ηλιού Μέλη: Τάσος Κωτσιόπουλος Μανώλης 'Ι"ζεκάκης Αιλίκα Κουρή Ι'ΡΑΜ Μ Α΄Ι'ΕΙΑ TOT ΣΥΜΠ()ΣΙ()Υ Αένα Αλεξόπούλου Ελένη Αρετουλάκη Μάγδα Ευαγγελοπούλου Δανάη Λέκκα Στο πλαίσιο του Συµποσίου λειτουργεί ΕΚΘΕΣΗ ΙΙΑΙΔΔΙ'ΩΙ'|Κ()Υ Β|ΒΔΙ()Υ 95 την ευθύνη του εκδοτικού οίκου «Γνώση» Κατά τη διάρκεια της έκθεσης όλοι οι σύνεδροι θα έχουν τη δυνατό- τητα να παραγγείλουν τα βιβλία που τους ενδιαφέρουν. Τα βιβλία θα τους σταλούν µετά το τέλος του Συµποσίου µε ευθύνη της αΓνώσης» 11 Διοικούσα Επιτροπή του Π ΧΝΕΙ|ΙΣ΄Ι'ΠΜ|()Υ ΘΕΣΣΑ ΔΙΑΣ ευχαριστεί για τη συµβολή τους στην πραγματοποίηση του Συμποσίου: τον Δήμο Βόλου ..ο Τεχνικό Επιµελητήριο Ελλάδος, Τμήμα Μαγνησίας τη Γενική Γραμµατεία Τύπου και Πληροφοριών και τον Ελληνικό Οργανισµό Τουρισμού ΄Ι΄ην αφίσα του Συµποσίου φιλοτέχνησε ο αρχιτεκτονας Ιασος Ικωτσιοπουλος

196_d_135.jpg

Θω,ΣΑΜΑ Μπραµ!» Δ-€>'Μ ΞεΆ . Ξ Παλιές εικόνες, νέες τριβές | ΕΝΑΣ παλιός συνεργάτης του κ. Πιτσιώρη, o σημερινός πρύτανης του Πανεπιστημίου κ. Λα- ζαρίδης, εξαπολύει [3ολε΄ς, µε συνέντευξή του σε τοπική εφηµερίδα, κατά του πρώην δηµαρ- .xou. Μιλαει για καμένη τριετία στην πρώτη Θη- τεία'ιΠιτσιώρη και του κάνει αυστηρή κριτική γιαπσ Πανεπιστήμιο. ίσως να είναι και η πικρία παλαιών γεγονότων. Φταίνε και τα λαθη των πρώτων χρόνων της τό- τε δημστικής αρχής... Παντως o κ. Πιτσιώρης ήταν οπαδός…της Χωρο- ταξικής απόκε΄ντρωσης του Πανεπιστημίου σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα, µε τη σύμ- φωνη γνώμη του κ. Φούσκη, δήµαρχου τότε της Ν. Ιωνίας. . (TO '90 μπήκαν στο τραπέζι της Δημοκρατι- κής Σι,1'εργασι΄ας τρία ονόματα υποψηφίων δη- µαρκων και επελέγη αυτό του κ. Πιτσιώρη. Τα αλλα δύο ήταν του κ. Λαζαρίδη και του κ. Στα- µσυ. Στις συναντήσεις ΠΑΣΟΚ και ενιαίου ΣΥΝ τότε, επικράτησε το όνοµα του Δ.Π. Και 0 K. A. παντως είχε πολλούς υποστηρικτές... Έκτοτε κύλησε πολύς χρόνος που έφερε ισορροπίες. Αποκαταστόθηκαν οι διατα- ραγμε΄νες πολιτικό σχέσεις των κ.κ Κουντούρη και Λαζαρίδη, ο κ. Πιτσιώρης αποχαιρέτησε το Δήμο και φτάσαμε στα πρό- σφατα γεγονότα: Πρύτανης και δήµαρχος σε µία αγαστή συ- \ εργασία τοποθετήθηκαν ταυτόσηµο στο ζήτημα του κτιρί- ου Ματσ(ιγγσυ και της πλατείας Πανεπιστηµίου, εν συνεχεία ι1νεφι΄'η το Θέμα του τριγώνου της Σέκερη με τις αποζηµιώ- σεις για τις απαλλοτριώσεις των ιδιοκτησιών και μείναμε εκεί. Τώρα η συνέντευξη του κ. Λαζαρίδη ανοίγει Θέµατα παρελ- Θόντος. Θα απαντήσει ο κ. Πιτσιώρης;)

196_d_133.jpg

…... . | & …. .… -- σ("Γ΄Ι. 2η χ Παλιές ογαπες ο; ΠΔ…Λιεξ.….. αγάπες δεν ξεΧνιούντσΙ λέ- νε, και ο βουλευτής Γ . Γαρουφαλιάς, φρόντισε να επαληθεύσει τη ρήση. ετσι, εθεάθη την πι:- ρσσµένη Παρασκευή στο Βόλο, να παρακο- λουΘεί τη συναυλία του Πανεπιστηµίου Θεσσα- λίας για τους φοιτητές του (χορηγός τΉς εκδή- λωσης και η «Ε»»). Εχοντας διδάξει στο Πανεπι- στήµιο, πήγε να βρει τους παλιούς φοιτητές του - για να τους ευχαριστήσει κιόλας, µιας και - -..... …,.…. .… .-. Ή δεν ήταν λίγοι εκείνοι που' προεκλογικό, δού- λεψαν για την υποψηφιότητά του - δασκάλου

196_d_121.jpg

"'να… συ:"..ι.Β. " , π΄0΄'…ι΄ώη Αντι…» Μπιλ Ψ . - ΄… ΄ζ€"',ιι .ι.…)ηι.ι!ι3'΄ σαιτ πιο... …. ΄ι.΄έχει πολλές… φορές αναλυτικά δις . ξπωθ…εί -΄' άνω… χαρακτηρ΄ισι " "εξ' στην επιστολή του ρ κ ,ι΄Λαζαρί…δι αζαρΞηςσςσπάξέχει των"… ποστη΄ριχΘεί . & … …… … …… ο… Δ΄ουρπίώτη όλεςτιςτοπικές πασά.... . &… … . … .. … . - *- - … ' -. .… - … - "3% . ' ριωσεων?ζβσνψνης Kamspnucpi'm: κο . . . …. . .. . … .…… … . … - - … …… . 1 . …… …… 1 σε…" ελάχιστες … σειςολοκληρωνι . ,, . … . … ". . h … 0U .κωΗΈπρ. ότιρµπρόκεπ… ανα δα σ΄έΟδ[ακά. έξω" . Όι;. ι- .. 1 : µιουργηΘε&Ξ1λατέίσ&νεπι …… ΄'΄'……ι;.>ξ Λι "σ.σ."? (.:.-, χι".;3 ' & συ"… π ογ΄ραµ Νοµός… χαζό"… ' …… T_o Πλάνο για-……΄ . 6 ο" ΄΄έλαβ…εγ΄γώ… φώς µξ… .… …….'……'5 την ΄απόκτηση΄ γης΄Ξ. ;? ξ… :; μπαντάπκολουθως, .…» νϊ…ι'ι'σδ…. ….τ,…ιόυιι':Τ I α (Ιώ ιδου 1 ς … Σ ν επιστο του επίσης. σ τ » " "82 Ο.ΡΞ΄'&€ ΄ ' . . , ζ … '"ρίες. ιποΞ'ί΄5ιστ΄υπωσε οκ"Πιτσιωρης΄ "&… του Πανεπιστημίου΄΄ σνα΄φι ΨΜΈΡΒ 99πθ.φΜ .… ΄ ' " ΄. '. . . ΄ . ' α;…κατά…τη- συζήτηση του Θέµατος της"… ται και. στο… πρόγραµμα κατασκε ου,…ις…ατςΞηντΞεω%αξ Ν : . … … … .ΐ, ;… …'Πλστεία…ς"στ:ο…… έργωνκαιαπόκτησηςγηςπου . 3 …… … : . - _ Ν…… … ………κστα΄ρτιστ΄εί΄ σειυυνεργασία με συνεξρ1ασημ…ΔΞοτ… ιζ …. .. , . - … -… ' ΄΄…'…'Ώ-;. .… . … . … '."'ΥπΣουργάοΠ?Μας ιι να"; KQU Ο IO . . " .. . .; , …' .… υγκεκριµ να γιατσ 2000 χ &? «ι&η- 83% …… . - . …… … .. - z”,- :11 …ο ' ' ……διστ΄εθεί 1 .3δισ΄.* ΄δρ΄χ. για τις»... "πε ΄΄Ι΄΄ττ΄ ΄ας1α΄ΚπΤΉξΗξΐ … ΄΄ ΄ .΄ . ΄; . ΄ - ΄ απαλλοτρ…ιώσεις ΨΥήΨΥι"Ψ ΄ ", ….. … ΄ : - 6 χρήµστασυτάπεριλαµβάγονταις g -- απρΐ΄ασως&Χηςτ . '... λημμέν.ες υποχρεώσεις του |…δρι' «Η! .? Μ…… %€%ξ.'ξ σ΄ … …,….τος. η αγορά ΄στι…ό το Μµο του … στην περιοχή,της΄. Μετα…µ…ορφώσσως ΄΄του μεταξύ των …οδών {mm και| "Μαι «της επέκτασης ιτων.κτιριακω νών. καθώς. …και- νέες…" αγορές Ψ.εγκαταστάσρωγ του Πανεπιστημίου. ω απολλοτριώσεις κυρίως για τα "ac απάντηση των επισημάνσεων του νιακΙνητα της περιοχής του Πεδίου - ,΄κ Πιτσιώρη, µεταξυ των οποίων ήταν… ΄Αρεως. E I ο. ο ;. . - …. . 1 .… "Ξάτι΄ "το Πσν…επιστήμιο µαξιµαλίζει' και 4'-΄ Η συµφωνία του …Πανατιστημίο …'… … …… …… , .… … !!, γ ,… 1 " ' …… … :' :."… Ήυπαναχωρεί .… δεσι΄ζιε…ύσεών του? "την προηγούμενη Kama-m σηµε ι.. : … .… … .… -- . . ! . .: I. … … _ ' - . . ' Εέναντι του ";Δή΄µου "σχετικά µε την" δηµοτική Αρχή. "προβλέπει την 0 ΄ ΄ ' ΄ ' '… ΄΄ .. … απαλλοτρίωση εκτάσε΄ων 'γιο την? ΄ποίηση του τιμήµατος των 300 σ ξυλώδη… έργων που ο". αντιµετω- δρ.χ nou το Πανεπιστήμιο µέχ; =πίσ΄ουν προβλήματα΄ τα οποία προ-… - χειμώνα Θα ΄µπορεί να καταβάλει -΄'΄καλσί στην πόλη η λειτουργία του… Δήμο για την αγορά του τριγιί , ΄ . … . --΄Εκπαιδευτικου |δρύμστ…ο…ς΄ΐ -΄Γ …στην οδό Σέκερη. με τη διάθεσή ' ΄…'-… ‘ ΄΄΄΄΄ί3'…" ":" &". ΄΄"΄'΄=? " …. ' .". '2' Ir …αν… &. ?? ."… ' να'" Επισημσίνοντας΄ 0 K. λα…ζαρ΄ίδης΄ ρ΄τ΄ί΄ για την κάλυψη µέρους της 60m . ΄ … …. ΄ το Πανεπιστήµιο ενεργεί β…άσσιτου… … αγορών και απαλλοτριώσεων, έ . )΄΄΄΄΄΄Ι ΤΟπΟΙ ΄΄σ ε ΄΄ περιγράμµ…στος΄ αναπτυξιακής .…» .60 κατασκευάσει 0 Δήμος την I χ (:… .… ,ι)&.υ…΄ …… &… .. … "γω… , (Ετζ); :…,΄|ι ' πτικής το… αλλά και… των συντάξει |.΄……τεία Πανεπιστηµίου. μετσξι…΄ι… Ερ ξ…" , . … σµέν…ων΄ συµφωνιών µέ …τ…σ Υπουργείο και Δημητριάδος, μπρρ…στ…ά απ .… Παιδείας και τους τοπικούς φορείς.- ή… κτίριο Ματ…σά΄γ…γου. 'ενώ για το ι α ΡΕ… ΄…ρχ'ε S}. τ …η ς ρ ' OX η "& σηραώνει…ότι τα µεγάλα έργα δεν εί-……… 2001… είναι προγραµµατισµένες I … & … &ν'αι δυνατόν να ολοκληρώνονται από… ρές και απαλλστριώσε…ις ύψους ' .;-.'7Β΄-΄- & … "., » . "τηµίασΠΥµήσπ1νάλληκαιάτιµεδε… δισ καιγιατ02…002ησµμφωνίαι η" ΄Π ΄ …,π……δομένες΄ τις ιδιοµορφίες της ελληνις..- …Υποιιργείο τι. πα..ιδείας προβλ ΄΄΄ΨΜ έ, ας; α ν ξπΙ στ η΄ µυ '0 pl; ,΄΄ξ΄'…΄ κής κεντρικής διοίκησης και της λει-Ξ " ακόμη 800 εκατ. για τον ίδιο σκοπ . τουργίσς αντιφστικών συµφερόντων Με το συνολικό αυτό ποσό τω ..... .η…'. Χ r ΄>΄ϊΓ η-ιΜλ1 :. . (,να ,στο πλαίσιο του δηµοκρατικού πολι- .δ.ισ δρχ. αναφέρει 0 K. Λαζαρί "΄΄΄ κύµατος. ο σόνος τ όπσς-σ…χεδισ-' ΄σναμένετσι να ολοκληρωθούν µ δη Θ Υ0ντω από τη? υλοποίηση τ9……υ΄ … Υ…Ο΄υ…' "ε… …; Ώροι? σε κλ1ιζαιζα η. ςζε΄ίνα΄ι΄ η δισ-ξ το Σάλος του 2002 βλες …΄ή- οχι - . , .. . ιι΄΄κιιο…ι-..- .; "Χ, . Μ1Π- έζΞ΄ δ΄υσ…λκεζ…τ1ρικουΔς δρδμξζς ως Τίζ΄ο΄υ΄ν και σειρά ι:ι΄γτι(5€>τ.'ισεων΄ ΄'΄-΄'΄ Ή…" ξ΄΄ξσ:ξήν ζ΄ζ΄ξζ?…ΐΏ…ΐ΄ΐΐΞζ? ζεί; ξ΄ξ΄κσ΄΄:ό΄λΐσ΄ς΄΄΄:σι ξηρά; " " " " αγο ς.δ 0 στη τ ος και Ετσι. λοιπόν. κατ ν οσσνατο ' …σ&ψ έξη…… . W …… …. .…Ξ.ΡΞ'2."5………… ."":€::εέ:…ξξ ;"....έ.….έι;ιιτ.ιιιιτ;ιιιτ… 'Επ…ίσης, 0σοστηρίζουν,πως και… το των, τόσο στις πρώτο./ικα Αρχές του απόλης και του…. Πανεπιστημίου Της του 2003 ; 1852 Πχ .ς΄τ ”Maw ΜΜΜ"… "& ngyam‘rmé κοινό," (Εκάβη και τις [10vc'moi‘n0fou600006100K010m1M?m . , .… Χ …ϊΐξξ!!µ π…, "µικρες µεγάλης αγοραστικής κινη- μοτική Αρχή Βολου όσο και στους ..- 11 … …. .;%όων "σης. δεν 60 έχει τη δυνατότητα να υπολοιπου΄ς φορείς. ότι…" στο Επψσ-… µ.… &%9 "Ρ. ". . #Χ9&Ψ.… 660 # "ή"? ".": αντιδράσει o Μ…&µψ …Ήςάκατ…ασΞηα ,: : αλλά]… ν υποβάθµιστμτήςπε 111:0- ρεται η ζηµία των καταστηµαταρχών)… ψ…Χω" ., &… νέΡήέ& €,... Με ΕΞ…΄χής΄. Θηρία την όσδοµένηχρο… από.την αξιοποίηση του κτηρίου.Μα€ Ο "Μ… Κοσμικά! ……90μ.1Νρίοδαρποτελ;ί ωρική… τηςι;΄…γ΄΄ΞΞ τσάγγου. ενώ θα ζητείται στσυςσχο'-ξµ φέρο…νςσπάτηΜυλσποίη ρόςτου Βόλου.'.' διασμούς που επι΄χειρΌύνται΄ να 'λη-'…'.΄'- && σι"… Do_ ένο: Οι πρωτες ΄αντιδράσεις;…ωνΜ και"; ΄φΘοι)ν υπόψιντα΄προβλήματαποσδηέ & ΄Ξ΄ιέ ο??? γόί6΄Φ΄΄΄΄ το? 'υλ UO 413 '.……- στηµοταρχών έγιναν" γνωστές µε την µιουργούνται σε αρκετά σημεία της"? µστα. µε ωτοτέλεσματηννικονοµι Σύλλογο.. ... |…) Με) .»)… ,… Μ,"… .," Απ ροσ΄ε΄γ΄γίζε΄ι τα ανηψιά... …-κστα ,. λητήρ΄ιο Μαγγησ…ισς,΄ στο…ν Εμπορικό. …… ΞΞ γή των ιδιοκτητώγαυτών. Στο εν …… υποµνήματα. Θα αναφέ…ι :. ΄Ρς O τά… (, M ζ,… απόφαση ισα… Δήµου Βόλου γα ΄προ-χω πόλης, εξαιτία του απ΄οκλεισµ΄ο΄΄ το ; . & Β…… 9309 .... …ο |όξ΄;"π - Ψρήσει mV'I'bon0n0In0n του σχεδίου απότο κέντροΞηςσγοράς Pf?" "ν'"… -' … τ…… …ΝΜ"…ψπόλης στα συγκεκριµένα οικοδομικά Τέλος. οι καταστηματάρχες ΄΄ί΄…3΄΄ρ& , ξ, . ……µά7τωγιόστη ράγωνα για τον χαρακτηρισµό των εξετάσουν και το… εγδεχόι…ιεγο για… …… … … - 2533 ως - οπαδών ως χώσσυς του Π΄σνεπιστη µορφών …αντίδρασης΄. στην περίπτω & … . . … Ελ…… … . …ου θεσσαλίας.… ' "'… ΄… " ." …ση κατά την οποίσ δεγ εισακσυστουν :. .... .……Μ6ψ ια … …. … προς .%ε΄τ΄ά τις" ανακοινώσεις πάν, ) '130 αιτήμστό τους κσιπρ…οειδρπσιούνω. ξ." ιΜ&Ψ Έξω, Ρ,? I . Βαν"…απότους΄ εισιροο΄ώπουςτου Πα- τους εμπλ΄εκοµέγσυς. φορείς. µµ.… ,… ΜΜΜ!!!" ν……ψ Θεσσαλίας ΄περί …επίσπευ΄…-.'΄ , ΄τους οποίους Θα επιδιώξουν να au- &… &… …… ΄:& .…ξ… Ψ &… 'σης,3ων απαλλάριώρεων και καταβοι Jvavmeow Inc-.- αµέσως .επόµενεςγ& … pd! …… …. …. & ΄,΄Υ9,; ςτων Με… στου%ααιο%… ημέρες. πως δεν Θα επιτρέψουν το ξ… .; n … . . , . ,… θ'. ουςΜες υπήρξαγ.…ε…κ υ αντι & παραγκωνισµό της περιοχής τους/ξ… . 'tx … . Νώε ράσσι…ς …ηηά.τοµς …ωγωξ κα- ( αλλά και… μείωση του ποσό μστός'Ρξ . . …, … … . - Με". €.??? .…σιόρχες.αοποίο…ρσγ…α……τους ". …. .… .ι αµάξια mww - -… 'τΏξ«€ . _- 31mm 1 …. µε"… ., …'..- (". η… ...η r- . Ροκ w .… … Μ υοτ mmmzvmammu ;‘ …. τον: . ' …" ." "

195_d_217.jpg

ϊ . &…φξα …" H @eaagA‘xa‘QDbAos ΐΔΏξ&ω CLO φ€.©µωαριοω ΚλΌΏ To Πανεπιστήµιο τιµά tn µνήµη του Κίτσου Μάκρη Συμπληρώθηκαν ήδη 10 χρόνια από το… θάνατο του συμπολίτη μας γνωστού λαογρά- φου - ερευνητή Κίτσου Μακρή. Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας τιμώντας τη μνήμη του και αναγνωρίζοντας την πολύτιμη προσφορά του στη συλλογή και μελέτη μονα- δικών δειγμάτων λαϊκής τέχνης, προσφορά η οποία περιλαμβάνει και τη δωρεά, τόσο της συλλογής του, όσο και του σπιτιού του. στο οποίο εκτίθεται στη Βιβλιοθήκη του Πανεπι- στημίου Θεσσαλίας. διοργανώνει ημερίδα την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου στο Αμφιθέα… τρο "Γιάννης Κορδάτος" του κτιρίου "Αλ. Δελμούζος" στο παραλιακό συγκρότημα του Πανεπιστηµίου. Το πρόγραμμα της ημερίδας περιλαμβά- νει την ανακοίνωση του καθηγητή του Πανε- πιστημίου Αθηνών, Μιχάλη Μερακλή µε θέμα “To Μουσείο ως αναπαράσταση ζωής", την α- νακοίνωση του επίκουρου καθηγητή του Πα- νεπιστημίου Θεσσαλίας, Χαράλαμπου Χαρί- του, με θέμα “To προσωπικό αρχείο του Κί- τσου Μακρή" και στη συνέχεια στρογγυλό τραπέζι με θέμα συζήτησης "Ερευνα - Μου- σείο - Εκπαίδευση", στο οποίο θα συμμετά- σχουν εκτός των παραπάνω ομιλητών και ο καθηγητής του Α.Π.Θ. Γιώργος Χουρμουζιά- δης, η προϊσταμένη του Αρχαιολογικού Μου- σείου Βόλου αρχαιολόγος Βάσω Αδρύμη - Σι- σµάνη και ο επίκουρος καθηγητής του Πανε- πιστημίου Θεσσαλίας Δημήτρης Δεληγιάννης. Την έναρξη των εργασιών της ημερίδας Τ…… 29 Μίδα… αρα…) [©6354 θα κηρύξει στις 5.30 μ.μ. 0 Πρύτανης του πει. νεπιστημίου Θεσσαλίας καθηγητής Παντελής Λαζαρίδης και Θα ακολουθήσει ο χαιρετι- σμός του Οργανωτικού Υπεύθυνου της Βι- βλιοθήκης του Ιδρύματος Δρ. Γιάννη Κλα- ψόπουλου. Την ευθύνη για τη διοργάνωση της ημερί- δας μοιράζονται η Επιτροπή Εποπτείας του Λαογραφικού Κέντρου Κίτσου Μακρή, η Βι- βλιοθήκη του Ιδρύματος και το Πρόγραμμα Μουσειοπαιδαγωγικής Εκπαίδευσης του Πα- νεπιστημίου Θεσσαλίας. Ώρα έναρξης 17.00, διεύθυνση: κτίριο "Αλ. Δελμούζος", Αμφιθέατρο "Γιάννης Κορδάτος" του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Αργοναυτών και Φιλελλήνων. Ηµερίδα στο Πανεπιστήµιο I'I μερίδα με θέμα "Έρευνα- Μουσείο- Εκπαίδευση" διορ- γανώνεται σήμερα με αφορμή τη συμπλήρωση 10 χρόνων από το θάνατο του Κίτσου Μακρή, από την επιτροπή εποπτείας του "Λαογραφικού Κέντρου Κ. Μακρή", τη βιβλιοθήκη και το πρό- γραμμα Μουσειοπαιδαγωγικής εκπαίδευσης του Πανεπιστημί- ου Θεσσαλίας. Στην ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί στο κτίριο Αλ. Δελ- μούζος (αμφιθέατρο Γ. Κορδάτος) του Πανεπιστημίου Θεσσα- λίας, θα γίνουν οι παρακάτω εισηγήσεις. -“To Μουσείο ως αναπαράσταση ζωής" Μιχάλης Μερακλής, καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών - “T0 προσωπικό αρχείο του Κίτσου Μακρή: Πρώτη ανα- κοινωση" Χαράλαμπος Χαρίτος, επίκουρος καθηγητής του Π.Θ. δ - Στρογγυλό τραπέζι με θέμα: "Έρευνα - Μουσείο - Εκπαί- even” Γιώργος Χουρμουζιάδης καθηγητής Α.Π.Θ., Μιχάλης Με- ρακλής, καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών, Δημήτρης Δελη- γιάννης, επίκουρος καθηγητής Π.Θ., Χαράλαμπος Χαρίτος, ε- πίκουρος καθηγητής Π.Θ., Βάσω Αδρύμη - Σισμάνη αρχαιολό- γος - προϊσταμένη Μουσείου Βόλου. Οι εργασίες της ημερίδας θα ξεκινήσουν στις 5.30 το απόγευμα με χαιρετισμούς του πρύ- τανη κ. Παντ. Λαζαρίδη και του οργανωτικού υπεύθυνου της Βι- βλιο)θήκης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Γιάννη Κλαψό- που ου. 4 ΠΩ…©ΚΏλΛ L3 3 . Δεν τις τιµούν... ο Βόλος διαθέτει τα τελευταία χρόνια αίθουσες εκδηλώσεων με σύγχρονες προδιαγραφές για να φιλοξενήσουν ποικίλες εκδηλώσεις. Από συνέδρια και ημερίδες μέχρι πολιτιστικές εκδηλώσεις σε ένα επίσης πολιτισμένο περιβάλλον. Πολλές φορές όμως η υποδοχή που επιφυλάσσεται από το κοινό του Βόλου σε αυτές τις εκδηλώσεις δεν είναι και η καλύτερη. Στον αντίποδα αυτού του κλίματος βρεθήκαμε σε εκδήλωση στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας για τη συμπλήρωση μιας δεκαετίας από την απώλεια του Κίτσου Μακρή, όπου οι παρουσίες ήταν πυκνές ανάμεσα στα καθίσματα του αμφιθεάτρου. Η προσδοκία όλων είναι να υπάρξει ανάλογη συμμετοχή, αλλά και παράλληλο ενδιαφέρον στα θέματα που επιλέγονται για να προσελκύσουν ακόμη περισσότερο κόσμο στο μέλλον. Δ.Ρ αρ.… 18 ΦέζςΏ… …;… Μος Μαρτίου 10836 Πανεπιστήµιο και µουσεία οι υπάρχουσες πολιτιστικές δομές που προσφέρει 0 Βόλος είναι σημαντικές για τη διεκδίκηση νέων πανεπιστημιακών τμη- μάτων που θα συμπληρώσουν τα γνωστικά επίπεδα, θα αντλήσουν τις άγνωστες δυνάμεις της περιοχής και θα μεταλαμπαδεύσουν τη γνώση σε νεώτερες γενιές φοιτητών και νέων, ειδικά σε ό,τι αφο- ρά τις επιστήμες του Ανθρώπου. Από το σύνθημα της Μελίνας Μερκούρη "η τέχνη στα σχολεία" μέχρι σήμερα έχουν μεσολαβή- σει πολλά στην προσπάθεια διείσδυσης του πολιτισμού στην εκ- παίδευση. Πάντως στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας τον τελευταίο καιρό προωθούνται µε γοργό ρυθμό οι συνεργασίες του εκπαι- δευτικού ιδρύματος με μουσεία της περιοχής, όπως το Αρχαιολο- γικό Μουσείο μέσω του Προγράμματος Σπουδών Επιλογής, αλλά και το Λαογραφικό Μουσείο Κίτσου Μακρή, που αναμένεται να στηρίξει το νέο τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Δ.Ρ.

195_d_176.jpg

ι κυπριακά & Δ&%.ς&μφιω Ι%ΆΩ , Τριάντα πέντε καθηγητές ,. "όλων των βαθµίδων, που εκπροσωπούν όλα τα Τμήµατα του Πανεπιστημίου BEGUM/as, εκτός από το _. Τµήμα Ιατρικής που εδρεύει am Λάρισα, µε έγγραφό τους που απευθύνεται am . Διοικούσα Επιτροπή του Πανεπιστημίου, προτείνουν . τον Καθηγητή π… Γ. Λα:αρίδη ως πρώτο Πρύτανη … του Πανεπιστηµίου ΄ Θεσσαλίας. Η δήλωση αυτή συλλογικής πράξης του ,, πρώτου Προέδρου του Πανεπιστηµίου, ο οποίος ΄ επανέρχεται ως υποψήφιος πρώτος Πρύτανης αποτελεί ένα νέο καθοριστικό δεδοµένο στην "κούρσα" για την Πρυτανεία στις εκλογές της 16ης Δεκεµβρίου. επίσημη εξαγγελία της υποψηφιότητας του κ. Λαζαρίδη και η ανα- κοίνωση του τελικού … σχήματος με τους δύο αντιπρυτά- νεις θα γίνει όπως ανακοινώθηκε _ την Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου στις 12 … 1:0. μεσημέρι στο παραλιακό συ- γκρότημα (κτίριο Παπαστράτου), όπου έχουν κληθεί οι εκλέκτορες »,» και οι ενδιαφερόμενοι. Η πρόταση των καθηγητών . Στην πρότασή τους οι 35 κα- ,, : θ…έ*ςΐτσυ Π.Θ. προς τον πρόε- δρο και την Δ.Ε. του Ιδρύματος α- ναφέρουν μεταξύ άλλων: "Το Πανεπιστήμιό μας δεκα- πέντε σχεδόν χρόνια μετά την ί- δρυσή του και δέκα χρόνια αφού δέχτηκε τους πρώτους του φοιτη- τές, αντιμετωπίζει την πρόκληση της αυτονόμησης. Είμαστε σ' ένα κρίσιμο σημείο καμπής, απέναντι σε προβλήματα δυσεπίλυτα, με τις προσδοκίες για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ακό- μη ανολοκλήρωτες. Βρισκόμαστε στο κατώφλι μιας νέας χιλιετίας, όπου οι όροι της καθημερινής ζω- ής και ο κοινωνικός ρόλος του Πανεπιστημίου μένουν να επανα- προσδιοριστούν. ΄Εχουμε ανάγκη από ένα όρα- μα που να κατευθύνει τις προ- σπάθειές μας. Έχουμε ανάγκη από συνοχή, αλληλεγγύη και συ- σπείρωση των δυνάμεών μας. Προσδοκούμε το Πανεπιστήμιό μας να παίξει σύντομα το σπου- δαίο ρόλο που προσδιόρισαν οι ι- δρυτές του, να γίνει ένα μεγάλο σύγχρονο Πανεπιστήμιο, εθνικής εμβέλειας με διεθνή ακτινοβολία, και γενική αναγνώριση. Χρειάζονται να γίνουν πολλά και δύσκολα για να ανυψωθεί η α- καδημαϊκή του στάθμη, και για να αναπτυχθεί η συνεργασία του με τις πνευματικές και παραγωγικές δυνάμεις του τόπου. Χρειάζονται ακόμη περισσότερα για να παίξει τους αναγκαίους ρόλους αιχμής, τόσο στο επιστημονικό επίπεδο όσο και στην οργάνωση της αντι- αυταρχικής κοινωνίας που ορα- ματιζόμαστε, μέσα και έξω από το Πανεπιστήμιο. Σύμφωνα με την πρόβλεψη του Νόμου τα μέλη ΔΕΠ που υ- πογράφουμε αυτή την πρόταση με τη βεβαιότητα ότι εκπροσω- πούμε την πλειοψηφία των συ- ναδέλφων μας από όλα τα Τμή- gang/9180;- "& Θ€ώωΆϊ…ΐ &ξλΩς ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ - ΠΡΥΤΑΝ|ΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ * Τριάντα πέντε καθηγητές προτείνουν τον Παντελή Λοιορίδη ως πρύτανη ματα του Πανεπιστημίου Θεσσα- λίας και από όλες τις κατηγορίες εργαζομένων 0‘ αυτό, προτεί- νουμε ως υποψήφιο Πρύτανη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στις πρώτες Πρυτανικές Εκλογές που θα διεξαχθούν στις 16 Δεκεμβρί- ου 1998. τον Καθηγητή Παντελή Γ. Λαζαρίδη, πρώτο Πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής του Πα- νεπιστημίου από το 1984 έως το 1990. H σύνδεση με τη Θεσσαλι- κή κοινωνία, οι δημόσιες θέσεις σχετικές με την παιδεία, την εκ- παίδευση και την ανάπτυξη, οι ι- κανότητες, η εμπειρία, το κύρος και το δημοκρατικό φρόνημα του Καθηγητή Παντελή Γ. Λαζαρίδη πιστεύουμε ότι αποτελούν εγ-. γύηση για τη δημιουργική πορεία που οραματιζόμαστε, για τους στόχους και τις προσδοκίες μας". Την πρόταση υπογράφουν: . Γ ια το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης: Λουκίσσας Φίλιπ- πος, Καθηγητής Πρόεδρος του Τμήματος, Κοτζαμάνης Βύρων, Αναπληρωτής Καθηγητής, Μπε- ριάτος Ηλίας, Αναπληρωτής Κα- θηγητής, Πετράκος Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής, Σκάγιαν- νης Παντελής, Επίκουρος Καθη- γητής, Γ ούσιος Δημήτριος, Επί- κουρος Καθηγητής, Παππάς Βα- σίλειος, Επίκουρος Καθηγητής, Γοσπσδίνη Άσπα, Λέκτορας, Περράκης Κωνσταντίνος, Λέκτο- ως… . Για το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Βιομηχανίας: Αρά- :"'΄, & - ,,, ,… &? |… Η επίσημη εξαγγελία της υποψηφιότητας του Καθηγητή την ερχόμενη Τετάρτη ?… ε,); βας Νικόλαος, Καθηγητής, Πρόε- δρος του Τμήματος, Μποντόζο- γλου Βασίλειος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Χα'ι'δεμενόπουλος Γρηγόριος, Αναπληρωτής Καθη- γητής, Λυμπερόπουλος Γεώργιος, Αναπληρωτής Καθηγητής. . Για το Τμήμα Επιστήμης Φυ- σικής Αγωγής και Αθλητισμού: Μπαγιάτης Κωνσταντίνος, Κα- θηγητής, Πρόεδρος του Τμήματος, Θεοδωράκης Ιωάννης, Αναπλη- ρωτής Καθηγητής, Κουτεντάκης Ιωάννης, Επίκουρος Καθηγητής, Κριεμέδης Αθανάσιος, Επίκου- ρος Καθηγητής, Τσιόκανος Αθα- νάσιος, Λέκτορας. . Για το Τμήμα Γεωπονίας: Τσιτσιπής Ιωάννης, Καθηγητής, Θεοδωρίκας Στέργιος, Καθηγη- τής, Γούναρης Ιωάννης, Αναπλη- ρωτής Καθηγητής… - Για το Τμήμα Κτηνιατρικής: Λεοντίδης Λεωνίδας, Επίκουρος Καθηγητής, Φθενάκης Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής. . Γ ια το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών: Περδίκάρης Φίλιπ- πος, Καθηγητής, Κωστόπουλος Σπύρος, Αναπληρωτής Καθηγη- τής, Ηλιού Νικόλαος, Επίκουρος Καθηγητής… . Για το Τμήμα Παιδαγωγικών Δημοτικής Εκπαίδευσης: Χρηστί- δης Θεόδωρος, Καθηγητής, Προε- δρεύων, Παπαδημητρίου Βάσω, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Σταυρίδου Ελένη Επίκουρη Κα- θηγήτρια- . Για το Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών: Αναγνωστόπουλος Βασίλειος, Επίκουρος Καθηγη- τής, Προεδρεύων, Κακανά Δόμνα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Σολομώ- νίδου Χριστίνα, Επίκουρη Καθη- γήτρια. . Για το Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής: Καραμπέτσας Αργύριος, Καθηγητής, Προεδρεύ- ων.

195_d_102.jpg

Πεµ …… ΕΦΠµΞ=Ολξ α & Μωρά ου ΚΔ?!) * Η ΘΞξξςΆιΩβ'&ξ>λΟΞ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΑΠΟ 22.000 TITAOYZ ΒΙΒΛΙΩΝ Στην ηλεκτρονική βιβλιοθήκη του Πανεπιστηµιου Θεσσαλίας ι ηλεκτρονικές βιβλιοθή- O κες στο Internet είναι έ- νας τοµέας που ανα- πτύσσεται ταχύτατα τα τελευ- ταία χρόνια κυρίως με πρωτο- βουλία εκπαιδευτικών ιδρυμά- των ή άλλων συναφών φορέων. Στην Ελλάδα, πολλά πανεπιστη- μιακά ιδρύματα έχουν κάνουν οι- ξιόλογη δουλειά με την κατά- σκευή ηλεκτρονικών βιβλιοθη- κών. Το μόνο εργαλείο που πρέ- πει να ε΄χει κάποιος εγκατεστη- μένο στον υπολογιστή του είναι κάποιο telnet client και να ρυθ- μίσει τον Web browser που χρη- σιμοποιεί έτσι ώστε να αναγνω- ρίξει και να "τρέχει" εφαρμογές telnet. Τίποτα σπουδαίο για ό- σους φοβούνται ότι θα μπλέξουν με πολύπλοκες ρυθμίσεις. Αξιο- πρόσεκτη είναι η δουλειά που έ- χει κάνει το Πανεπιστήμιο Θεσ- σαλίας. Η ηλεκτρονική του βιβλιοθήκη http:/www.lib.uth.gr/ghomepage.ht m είναι πλούσια και προσφέρει ε- λεύθερη πρόσβαση και αναζήτηση και φιλοξενεί στις σελίδες της πε- ρισσότερους από 22.000 τίτλους βιβλίων από όλες τις θεµατικές κατηγορίες. Το σύστημα αναζή- τησης είναι εύκολο και εκτός από τους τίτλους των βιβλίων και τις θεματικές κατηγορίες προσφέρει πληροφορίες ακόμα Ft ώ… ίπη,υ΄« - - - - &……… — BMW — Η σελίδα της ηλεκτρονικής σ……" rou novsmarmllou και για τις ώρες των μαθημά- των στο Πανεπιστήμιο Θεσσα- λίας, που βρίσκεται στο κτίριο "Παπαστράτου" στην παραλία του Βόλου. Πρωτοποριακή εί- ναι και η δουλειά που έχουν κά- νει οι υπεύθυνοι των ηλεκτρο- νικών σελίδων του πανεπιστη- μίου με τον CD - ROM server. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια ηλεκτρονική βιβλιοθήκη σε ψη- φιακούς δίσκους στην οποία το ρόλο του βιβλιοθηκάριου παί- ζουν τα ειδικά προγράμματα που κάνουν τον απλό υπολογι- στή του σπιτιού μας να επικοι- νωνήσει με τον server του πανε- πιστημίου και να αποκτήσει on - line πρόσβαση στα περιεχόμε- να των ψηφιακών του δίσκων. Σ* αυτούς υπάρχουν πάμπολ- λες πληροφορίες για τις γεωρ- γικές, βιολογικές επιστήμες, την τεχνολογία και την επιστή- μη του μηχανικού, τη βιβλιοθη- κονομία, την εκπαίδευση και την ιστορία της τέχνης, την ια- τρική και τον αθλητισμό. Για να αποκτήσει κάποιος πρόσβαση Θα πρέπει να συμπληρώσει μια ειδική φόρμα στην οποία διαπι- στώνει ότι θα πρέπει να είναι φοιτητής του πανεπιστημίου, καθηγητής, ερευνητής ή μετα- πτυχιακός.

195_d_087.jpg

έ φ…µριςα ΔΗ Θά…λζα» ΕΞΩ…) Περί…/ι 3 Απριλίου) "Η &. % υπερυπνία .μ΄… ,; Σεµινάρια για χρήστες της BlefiloenKnc Στο πλαίσιο εκτέλεσης του έργου "Εκσυγχρονισµός οργάνωσης, αυτοματο- ποίησης και δικτύωσης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας", το οποίο υπάγεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματι- κής Κατάρτισης (Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ.) του ΥΠ.Ε.Π.Θ. και χρηματοδοτείται από το 20 Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης' η Υπηρεσία Βιβλιοθήκης του Π.Θ. διοργανώνει σεμινά- ρια εκπαίδευσης όλων των χρηστών της. Τα σεμινάρια καλύπτουν όλες τις σήμερα παρεχόµενες υπηρεσίες από τη Βιβλιοθή- κη, καθώς και θέµατα γενικότερης ενηµε- ρωσης σχετικά µε τη λειτουργία και την οργάνωσή της. Τα σεμινάρια απευθύνο- νται στην Πανεπιστημιακή Κοινότητα, κα… θώς και στο εξωτερικό αναγνωστικό κοινό και θα γίνουν στο χώρο των παρακάτω Βι- βλιοθηκών συμφωνα με το παρακάτω πρό- γραμμα αυριο Παρασκευή: Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών του Ανθρώπου, κτίριο Α. Δελμουζου, Αργο- ναυτών & Φιλελλήνων, Βόλος 38221, τηλ.: Ο421-24ΟΟ5, 24785, 22849 (εσ. 2222) Βιβλιοθήκη Σχολής Τεχνολογικών Επι- στηµών, κτίριο Γεωπονίας. Πεδίο Άρεως, Βόλος 38334, τηλ.: Ο421-69781-4 (εσ. 107). Οι ώρες των σεµιναρίων είναι: 10.00—11.00 π.μ., 12.ΟΟ-13.ΟΟ μ.µ., 14.00- 15.00 μ.μ. Ξ.-Έδλο;, Πέρα"… % Μωρά]… 1778. , Σεµινάρια της Βιβλιοθήκης ) του Πανεπιστηµίου θεσσσλίας Η Υπηρεσία Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας θα πραγματοποιήσει στα δύο Παραρτήματα της Πανεπιστημιακής Βι- βλιοθήκης στο Βόλο, από τη Δευτέρα 30… ως τη Δευτέρα 7/12 (ε- κτός του Σαββατοκύριακου) κύκλους Σεμιναρίων με αντικείμενο την ενημέρωση και την εκπαίδευση του αναγνωστικού κοινού που εν- διαφέρεται να αξιοποιήσει ή να κάνει ήδη χρήση των υπηρεσιών της Βιβλιοθήκης. . Τα σεμινάρια θα πραγματοποιήσουν μέλη του προσωπικού των δύο Βιβλιοθηκών, ενώ σε κάθε ωριαίο κύκλο θα γίνεται ενημέρωση για το περιεχόμενο και τη λειτουργία της Βιβλιοθήκης, ενημέρωση για τις παρεχόµενες υπηρεσίες της Μονάδας Ηλεκτρονικής Τεκμη- ρίωσης και εκπαίδευση των συμμετεχόντων στον τομέα της αναζή- τησης βιβλιογραφίας με τη βοήθεια των Η/Υ των Βιβλιοθηκών. Το πρόγραμμα των σεμιναρίων έχει καταρτιστεί ως εξής: Δευ- τέρα 30/1 1, Τρίτη 1/12, Τετάρτη 2/12, Πέµπτη 3/12 10.00 - 11.00 (Ιος κύκλος), 12.00-13.ΟΟ (Ζος κύκλος), 14.Ο(Η5.00 (3ος κύκλος) για τα μέλη ΔΕΠ, διδάσκοντες του ΠΔ 407/80, μεταπτυχιακούς και προ- πτυχιακούς φοιτητές, προσωπικό του ΠΘ. Επίσης, την Παρασκευή 4/12 12.00-13.00, 13.00-14.00, 17.00- 1800 και Δευτέρα 7/12 17.00-18.00 και 18.ΟΟ-19.ΟΟ για το αναγνω- στικό κοινό που δεν ανήκει στο Π.Θ. Η Βιβλιοθήκη του Η .Θ. παρέχει στο εξής τη δυνατότητα σε όλους τους ενδιαφερόµενους - μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και εξω- τερικό κοινό - να αναζητήσουν και να προμηθευτούν τα ΦΕΚ (Φύλ- λα Εφημερίδος της Κυβέρνησης). Το διαθέσιμο αρχείο περιλαµβά- νει τα τεύχη Α΄και B' των ΦΕΚ, από το 1994 και μετά, τα οποία υ- * πάρχουν σε ηλεκτρονική μορφή (CD - ROM). H

195_d_072.jpg

Εφαυξς>'ιΜ …"Ν€ο& "Μαρς "- Όόλς>ς Σε εξέλιξη µελέτες και µεγάλα έργα προδπολογισµού 11,5 δις για το Π.Θ. Περισσότερα από 400 έργα, συνολικού προύπολογισµού 1 1,5 δισεκατομµυρίων δραχ- µών, διαχειρίζεται o Ειδικός Λογαριασµός της Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας, εκ των οποίων τα 40 προέρχονται από το Δεύ- τερο Κοινοτικό Πλαίσιο Στή- ριξης, ενώ οι διαχειριστές των έργων είναι όλοι τους µέ- λη του Διδακτικού Επιστηµο- νικού Προσωπικού του Πανε- πισιηµίου. Επιτροπή Ερευνών του Πα- Η νεπιστημίου είναι καθοριστι- κή για την λειτουργία του, αλλά και άγνωστη στην κοινή γνώ- μη της Μαγνησίας, εξαιτίας του α- θόρυβου τρόπου εργασίας και επε- ξεργασίας των θεµάτων που διαχει- ρίζεται, ενώ πρόεδρος της Επιτρο- πής Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας είναι o αντιπρύτσνης κ.Νικ.Αράβας. Τα εκτελούμενο έργα, για τα οποί- α είναι υπεύθυνη η Επιτροπή, σχετί- ζονται με την επιστημονική έρευνα, την κατάρτιση, την τεχνολογική α- νάπτυξη, την εκπόνηση ειδικών με- λετών, την εκτέλεση δοκιμών, με- τρήσεων, αναλύσεων, εργαστηρια- κών εξετάσεων, την σύνδεση της εκπαίδευσης µε την παραγωγή, ό- πως και την σύνταξη των απαιτού- µενων προδιαγραφών για τρίτους. Πρέπει να σημειωθεί ότι, οι Επι- τροπές Ερευνών έχουν συσταθεί σε όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, µε σκοπό την διαχείριση κονδυλίων και στόχο την άμεση χρηµατοδότη- ση ερευνητικών έργων, αλλά και υ- πηρεσιών ή δραστηριοτήτων, ξε- περνώντας έτσι τις οικονοµικές κα- θυστερήσεις στην ανάγκη άµεσης υλοποίησης τους. Το νομικό πλαίσιο λειτουργίας τους έχει καθοριστεί με κοινή από- φαση των υπουργείων Οικονοµικών και Παιδείας. Όσον αφορά, τα προγράμματα που υλοποιούνται, τα 7,5 δις. δραχ- µές εντάσσονται στο Επιχειρησιακό Πρόγραµµα Εκπαίδευσης και Αρχι- κής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΕΑΕΚ) και τα 4 δις. δραχµές α- φορούν ερευνητικά έργα. Η Επιτροπή Ερευνών του Πανεπι- στημίου Θεσσαλίας παρότι συστά- θηκε µόλις το 1990, κατόρθωσε μέ- χρι σήμερα να έχει εκτελέσει 80 προγράµματα και μελέτες σε συ- νεργασία με την Τοπική Αυτοδιοί- κηση. Επίσης χρηματοδότησε τα τελευ- ταία τέσσερα χρόνια 90 περίπου ε- ρευνητικά προγράµματα και 15 με- ταπτυχιακές υποτροφίες, που υπο- βλήθηκαν από µέλη ΔΕΠ, σε μία προσπάθεια ενίσχυσης της ερευνη- τικής δραστηριότητας του ιδρύμα- τος, ενώ αξιοσηµείωτο είναι το γε- γονός πως έχει χρηματοδοτήσει 8 συνέδρια, που πραγματοποιήθηκαν µε την ευθύνη µελών ΔΕΠ του Πα- νεπιστήμιου Θεσσαλίας, στο χώρο του. Ωστόσο, βασικό πλεονέκτηµα του Ειδικού Λογαριασµού της Επιτρο- πής αποτελεί το γεγονός ότι, οι οι- κονομικοί του πόροι προέρχονται και από παροχές υπηρεσιών προς τρίτους, γεγονός που ενισχύει με 8- πιπλέον έσοδα τον προυπολογο- σµό του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και ταυτόχρονα ενδυναμώνει την οικονοµική του αυτοτέλεια. ΄Ετσι, η Επιτροπή συνάπτει συµ- φωνίες για παροχή ερευνητικού ή μελετητικού έργου με τρίτους - επι- χειρήσεις του δηµοσίου και του ι- διωτικού τομέα - ενώ εκµεταλλεύε- ται εμπορικά ευρεσιτεχνίες, τεχνο- γνωσία και προϊόντα που προκύ- πτουν από τα χρηματοδοτούμενα έργα. Λειτουργεί µε ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και αυτό το γεγονός της δίνει το πλεονέκτημα στην έγκριση και υλοποίηση ερευνητικών προ- γραμμάτων. Τα όργανα διοίκησης και διαχείρι- σεις της είναι: α) Η Επιτροπή Εκπαίδευσης και Διαχείρισης η οποία έχει τριετή θη- τεία και απαρτίζεται από εκπροσώ- πους όλων των Τμηµάτων του Πα- νεπιστήμιου προεδρεύοντος του Α- ντιπρύτανη Οικονοµικού Προγραµ- ματισμού και Ανάπτυξης, καθώς και β) από την Γραμματεία του Λογα- ριασµού. Τέλος, η οικονοµική διαχείριση των κονδυλίων υπόκειται σε τακτικό Κ.… (μακ… Έ Hagan-J στου l (NAB) ετήσιο έλεγχο, αφού συντάσσει ι- σολογισµό ο οποίος ελέγχεται από δύο ορκωτούς λογιστές οι οποίοι συντάσσουν έκθεση που υποβάλλε- ται στα υπουργεία Παιδείας, Ανά- πτυξης, Οικονοµικών, στο Ελεγκτι- κό Συνέδριο και στην Σύγκλητο του Πανεπιστηµίου. ΧΑΡΟΥΛΑ ΜΑΜΑΛΗ

195_d_069.jpg

έφ…µοιξο («Η Θε€6ολΐα >ξ Βολοδι Τετοοτα ΚΟ Μαρής… &??9. Φ ΑΡΧΗ - ΠΡΥΤΑΝΗ ΠΑ ΤΟ ΠΑΚΕΤΟ ΣΑΝΤΕΡ Έργα υποδοµής και σύνδεση Πανεπιστηµίου µε την κοινωνία Οι ανάγκες rou Πανεπιστη- µίου Θεσσαλίας σε εκτάσεις γης και κτιριακό υποδομή εκτιµήθηκαν κατά τη Χθεσι- νή επίσκεψη του Περιφερει- όρχη Θεσσαλίας κ. Γ. Βασι- λείου στις εγκαταστάσεις του Πεδίου Άρεως, µε τη συνοδεία του Πρύτανη κ. Π. Λαζαρίδη. Στη σύσκεψη nou ακολούθησε στο κτίριο Παπαστράτού καθορίστη- καν οι όµεσες προτεραιότη- τες µέσα από το 3ο Κοινο- τικό Πλαίσιο Στήριξης. Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΑΛΛΗ άλιστα ο κ. Λαζαρίδης ε- κτίμησε ότι το Πανεπι- στήμιο έχει περάσει πλέ- ον σε εκρηκτική φάση ανάπτυξης, που δεν αντέχει τη στασιμότητα αυ- τή: περίοδο και προσέθεσε "Ευχα- ριστώ για την εύφημο μνεία που έ- δωσε στις υπηρεσίες του Πανεπι- στημίου για τη δουλειά που κάνουν ώστε τελικά να ξεπεραστούν οι δυ- σκολίες και να υπάρξει η απορρο- φητικότητα που υπήρξε στο δεύτε- ρο πακέτο Ντελόρ. Θέλω να τον ξα- ναευχαριστήσω για την κατανόηση που έδειξε στις προοπτικές και τους σχεδιασμούς που οργανώνο- νται για το Πανεπιστήμιο. Επίσης, γιατί ανέλαβε να πάρει τη σκυτάλη σε ορισμένες επαφές που είχαμε ξε- κινήσει με το Υπουργείο Γεωργίας να τις συνεχίσει πάλι αύριο ώστε σε ένα ορίζοντα πολύ κοντινό, ενδε- χομένως σε μερικές ημέρες, να µπο- … ρέσουμε να αναγγείλουμε την από- And m σύσκεψη στο Πανεπιστήµιο . κτήση από παραχωρήσεις του δη- μοσίου τμημάτων γης, που είναι α- πολύτως απαραίτητες, ζωτικές θα έλεγα, για την ανάπτυξη του Πανε- πιστημίου στο πεδίο του Άρεως. Τα υπόλοιπα, καθώς έχουν δρομολο- γηθεί, θα αρχίσουν να εκδηλώνο… νται τις επόμενες εβδομάδες. Εμείς πήραμε σήμερα από τον κ. Περιφε- ρειάρχη κάτι που ξέραμε ότι θα μας το έδινε, την εμπιστοσύνη του, τη συνεργασία της Περιφέρειας για μια ακόμη φορά και τη βεβαιότητα ότι στις διεκδικήσεις μας θα υπάρ- ξουν αποτελεσματικοί αρωγοί. Ελπίζουμε να έχουμε και τη στήρι- ξη των κεντρικών υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας με τις οποί- ες έχουμε ξεκινήσει μια διεξοδική συζήτηση. Γνωρίζετε ότι υπήρξε μια ένταση στη σύνοδο των Πρυτά- νεων με αφορμή τη δημόσια συζή- τηση για το βάθος των διαθέσιμων πιστώσεων του φετινού προγράμ- ματος δημοσίων επενδύσεων. Ελπίζω ότι και στο μέτωπο αυτό θα υπάρξει μια ενδιάμεση γραμμή ώ- στε το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας να μπορέσει να ανταποκριθεί στην πρόκληση που αντιμετωπίζει, δη- λαδή την αλματώδη ανάπτυξή του, διότι με το μέγεθος που έχει ανα- πτύξει ο σταθερός βηματισμός δεν είναι ο κατάλληλος για την πορεία του. Πιστεύω ότι έχουμε βρει κοι- νούς τρόπους αντίληψης για την α- ξιοπιστία του σχεδιασμού της υλο- ποίησης και φαντάζομαι ότι και στην πράξη αυτή η συναντίληψη θα εφαρμοστεί" O κ. Βασιλείου αφού ευχαρί- στησε τον Πρύτανη του Πανεπι- στημίου και τους συνεργάτες του για τη διεξοδική συζήτηση που έγι… νε για τα έργα που εκτελούνται ήδη από το Πανεπιστήμιο από το B’ ΚΠΣ και τις δράσεις που έχει ήδη αναπτύξει σε όλη την Περιφέρεια δήλωσε για το Πανεπιστήμιο: “To συνοπτικό σχέδιο του πακέτου Σα- ντέρ κατατίθεται στις 30 Μαρτίου στην ευρωπαϊκή επιτροπή. Οι δια- πιστώσεις είναι πολύ θετικές, για- τί μπορεί το Ντελόρ να ξεκίνησε πολύ δύσκολα και χωρίς επαρκή προετοιμασία, αλλά με μόχθους και θυσίες των ανθρώπων του Πα- νεπιστημίου ολοκληρώνει όλα του τα έργα και απορροφά ταχύτατα τους πόρους. Άρα δεν υπάρχει κα- νένα πρόβλημα γι, αυτό. Ταυτό- χρονα διαπιστώθηκε η σύνδεση του Πανεπιστημίου, έτσι κι αλλιώς με… σα από εργασία όλων αυτών των €- τών, με την κοινωνία με την ανά- ΄ πτυξη και στη Θεσσαλία συνολικά, κάτι που κουβεντιάσαμε και για την επόμενη περίοδο. Μας απα- σχολεί στα πλαίσια της κατάρτισης του Σαντέρ η διασύνδεση του Πα- νεπιστημίου με την κοινωνία στο Βόλο, αλλά και σε ολόκληρη την Περιφέρεια και η ανάπτυξη πάσης φύσεως σχέσεων με το κοινωνικό σύνολο. Συζητήσαμε και για τα έρ- γα υποδομής του Σαντέρ, που είναι αρκετά και πρέπει οπωσδήποτε να γίνουν, διότι το Πανεπιστήμιο α- ναπτύσσεται ραγδαία. Υπάρχουν αρκετά επιμέρους προβλήµατα που πρέπει να επιλυθούν, κυρίως με ε- κτάσεις γης που πρέπει να αξιο- ποιηθούν ώστε να χρησιμοποιη- θούν για να κατασκευαστούν οι νέ- ες υποδομές. Ανέλαβα ορισμένες υ- ποχρεώσεις διαπραγμάτευσης µε κεντρικά υπουργεία προκειμένου να παραχωρηθούν αυτές οι εκτά- σεις. Ένα τμήμα αφορά και τη Δη- μοτική Αρχή που είμαι βέβαιος ότι θα κινηθεί σε μια κατεύθυνση υπο- στηρικτική για την ανάπτυξη του Πανεπιστημίου. Αμέσως μετά τις 30 Μαρτίου θα συζητήσουμε το πρόγραμμα υποδομών και εξοπλι- σμού του Πανεπιστημίου εξειδι- κευμένα. Το πρόγραμμα…αυτό θα εί- ναι είναι ένα πρόγραμμα που θα καλύπτει απολύτως όλες τις ανά- γκες και ένα μέρος του θα καλυφθεί από το περιφερειακό επιχειρησια- κό μας πρόγραμμα όπως έγινε από το πακέτο Ντελόρ και το δεύτερο μέρος του θα καλυφθεί από το ε- πιχειρησιακό πρόγραμμα του υ- πουργείου Παιδείας στα πλαίσια μιας διαπραγμάτευσης ανάµεσα σε εμάς, τις πανεπιστημιακές αρχές και το υπουργείο. Η συζήτηση προ- χωράει ικανοποιητικά και είμαι πολύ ικανοποιημένος. Είναι φανε- ρό ότι ο Γενάρης του 2000 θα μας βρει πολύ πιο έτοιμους για τις α- νάγκες του Πανεπιστημίου απ' ότι μας βρήκε το 1994 όταν ουσιαστι- κά μιλούσαμε στον αέρα" --=-=

Results 1 to 10 of 90