ORG-Στατιστικής

Taxonomy

Code

Scope note(s)

Source note(s)

Display note(s)

Hierarchical terms

ORG-Στατιστικής

Equivalent terms

ORG-Στατιστικής

Associated terms

ORG-Στατιστικής

3 Archival description results for ORG-Στατιστικής

3 results directly related Exclude narrower terms

01_A_G_192_72_001_04.pdf

ΚΕΝΤΡΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ AYTOTEAEIE ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΡ. 5 Σ Υ Μ Π Ο Σ 10 H AIAXPONIKH ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ 75 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 9. 10, ll AEKEMBPIOY I988 OI ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΠΟΛΕΩΝ, ΚΩΜΟΠΟΛΕΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΙΩΝ ΚΙΤΣΟΣ ΜΑΚΡΗΣ ANATYITO ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 1991 ()l Mli'l’ONOMAZIEZ ΠΟΛΕΩΝ, ΚΩΜΟΠΟΛΕΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΙΩΝ ΚΙΤΣΟΣ ΜΑΚΡΗΣ I| …'»νιοµη αυτή ανακοίνωση ξεκίνησε από ένα δικό μου χειρόγραφο λι Η… …… µι:τονομασιών πόλεων, κωµοπόλεων και χωριών, φαινόµενο που ι…1μνιι µι γάλη έκταση µετά την προσάρτηση στο Ελληνικό Κράτος των --Ν1…ν Μονών». ll ανάγκη να αντικατασταθούν ξενικά, κακόηχα ή και Μ…ι΄Ν1Ι|||ι| ονόµατα παρουσιάστηκε ευθύς μετά την δηµιουργία του μικρού Inn I λλ ι|νικού Κράτους, αλλά μετά τους Βαλκανικούς πολέμους οι ανάγκες …ιλλι||ιλι|ιΙιι΄ι(ττηκαν. 'Ενα µικρό ποσοστό τους έγινε προσπάθεια να καλυ- ι|ι|||| µι ωμ1)ογραιρικές επεμβάσεις, π.χ. το ξενικό Λικουρέσι γράφεται µε ιιιµιλιιν και ιιποχτάει μια κάποια ελληνοφάνεια, η Ρίζιανη γράφεται κι αυτή … ιιι|ιιλιιν Μι.ρικά ωμέγα, έψιλονγιώτα, όμικρονγιώτα κ.τ.λ. αυτό το ρόλο Μιλι…νιι|ι να παίξουν. Με το νόμο 4096 του 1929, κυρούνται προηγούμενα Νιι|…|1ι …… Λιατάγματα «περί μετονοµασίας συνοικισµών, πόλεων και …ιιµιιιν-- Σύμφωνα με τα Νοµοθετικά Διατάγµατα αυτά, «κατόπιν γνωµάτεύ- … .… ul- |ιιιι ιροπείας Τοπωνυμιών της Ελλάδος επιτρέπεται ίνα μεταβλη- ι|.…ιι «',ι w'npmvu ή κακόηχα ονόµατα συνοικισμών, πόλεων ή κωμών», και …ιι…|ιιι'…ι … η σχετική διαδικασία. Επειδή στη Βόρεια Ελλάδα οι ανάγκες | Η… ι…λλ1ι…. αλλά είναι απαραίτητη η ακριβής γνώση της τοπικής ιστορίας και |||… ιι'ιιιι1ιι.ρης φυσιογνωµίας του τόπου, με το άρθρο 2, o Νομάρχης |ιιιιι|ι|| να συστήσει στην έδρα κάθε Νομαρχίας ειδική επιτροπή για το mmm‘» mm') Αποτελείται από καθηγητές, εφόρους αρχαιοτήτων, άλλους ι|||||ι|Π|ιΠ!ι υπαλλήλους και από ντόπιους που μπορούν να βοηθήσουν. |||ιιιι "|" … ι… από το Νοµάρχη και συνέρχεται «άπαξ τουλάχιστον καθ, εβ- ....µ...…… Μι ιιι ιαχύρρυθµη διαδικασία, όπως τουλάχιστον διαγράφεται από … Ναι…. ιο νέο όνομα γίνεται «οριστικό και υποχρεωτικό, απαγορεύεται "πολύ… || χμήΠις των παλαιών ονοµάτων υπό των δημοσίων αρχών, "Ν…-Ν… ιν ||| ι:πισήμω αλληλογραφία αυτών, των συλλόγων, σωματείων, ι||ιι'| 1…|ιιιη|ιίιν κλπ...». Οι παραβάτες τιμωρούνται με χρηματική ποινή ή με “mum. In η|ιι,|ιών. Αιτήσεις προς δημόσιες αρχές δεν προωθούνται, ||ιι|ιιιι|ι| npuy’mruywhpovsg ή διάδικοι που δηλώνουν τόπο κατοικίας ή …… γ…γι'|… mm, … παλιό όνομα µπορεί, κατά την κρίση του δικαστηρίου να |ι|ιιι||ιι|Πιτιιν Αν σ' αυτά προσθέσει κανείς τις προσπάθειες Σχολείου και | |… η η"… |ιι…|ιι;ί να εκτιµήσει την αντοχή των τοπωνύμιων, αφού µερικά ιιιιι …… και ιιι'||ιι.|ιιι στον προφορικό λόγο. …… γιι|ι|ι΄…ιι|ιµ| στο λεξικό. Το χειρόγραφο αυτό αποτελείται από 7.200 m µου… λήµμα… Λι;ν έγινε µε πρόθεση επιστημονικής διερεύνησης του 522 Κ. Μακρής θέματος αλλά µόνο για να χρησιμεύσει ως πρόχειρο εργαλείο δουλειάς. Κατά τις έρευνες γύρω από την λαϊκή καλλιτεχνική δημιουργία συναντούσα σε συμφωνητικά, επιστολές ή σε «εθνικά» επώνυμα τεχνιτών ονόματα χωριών, κυρίως, που ήταν αδύνατο να εντοπισθούν στους σημερινούς χάρτες, ώστε να γίνει επιτόπια μελέτη και φωτογράφιση χτισµάτων, τοιχο- γραφιών, ξυλόγλυπτων… Με βάση παλιές εγκυκλοπαίδειες ή χάρτες, τις εκδόσεις της Στατιστικής Υπηρεσίας και του Κ.Ε.Π.Π. και άλλες πλη ροφο- ρίες έγινε αυτό το λεξικό στο οποίο το πρώτο μέρος καταγράφει τα σύγχρονα ονόµατα και δίπλα τους τα παλιά, καθώς και την περιοχή όπου βρίσκονται. Στο δεύτερο µέρος έγινε το αντίθετο. Ένα από τα βασικά µείονεκτήματα αυτής της εργασίας -πιο σωστά: του πάρεργου- είναι η απουσία της χρονολογίας της μετονοµασίας, πράγµα που μου έγινε αισθητό κατά τη χρήση, όταν ήταν πια πολύ αργά. Η πρόταση για κάποια θεωρητική διερεύνηση των στοιχείων που περιέχει αυτό το πρόχειρο εργαλείο δουλειάς προήλθε από τον καθηγητή κ. Νικόλαο Πανταζόπουλο όταν το δανείστηκε για να το φωτοτυπήσει. Από την εξέταση του υλικού αυτού, κι από άνθρωπο που δε δήλωσε ειδικός, διαπιστώθηκε πως τα συνηθέστερα κριτήρια για την επιλογή του νέου ονόματος ήταν: l. Αρχαία τοπωνύμια της περιοχής. Αυτά επισηµαίνονται και από το άρθρο 7 του σχετικού Νόµου: «Προτιμάται δε το τυχόν υπάρχον αρχαίον όνοµα του συνοικισµού, εφόσον το σύγχρονον δεν έχει ιστορικήν σηµασίαν». Φυσικά, πολλά ονόματα δόθηκαν με βάση τις τοπογραφικές- αρχαιολογικές αντιλήψεις της εποχής, πολλές από τις οποίες έχουν ανα- τραπεί από νεότερες έρευνες κι άλλες δεν επιβεβαιώθηκαν. Ποιος μπορεί να μας. βεβαιώσει, π.χ. ότι η αρχαία Εράτυρα βρισκόταν… στη θέση της Σέλιτσας; 2. Ηχητική συγγένεια του νέου με το παλιό όνομα. Αυτό έγινε για να αφομοιωθεί ευκολότερα το νέο όνοµα, π.χ. η παλιά Πέλκα έγινε Πελεκάνος -Βοϊου- το Σαμαρίνοβο 'Εδεσας Μαρίνα. 3. Τοπογραφικα΄ χαρακτηριστικά. Αετόλοφος: Κους Τεπέβ Σαππών, Ασπρονέρι: Βελίτσι Κοζάνης, Ιτιές: Βούρµποβο Γρεβενών, Μακρότοπος: Τσαλί Δράμας κλπ. Πολλές φορές αντί για κάποιο συγκεκριµμένο στοιχείο του τόπου -δέντρο, βρύση, βουνό, βράχος- μπαίνουν αξιολογικοί χαρακτηρισμοί: Ωραία, Ωραίο, Ωµορφοκ- κλησιά, Ωραιόκαστρο. Εύκολη λύση το όνοµα Καλλιθέα που χρησιµοποιή- θηκε σε 27 τουλάχιστον περιπτώσεις, χωρίς πάντοτε να ανταποκρίνεται προς την πραγματικότητα. Εξάλλου το όνομα θα ταίριαζε σε εκατοντάδες άλλα χωριά. Π.χ. τα χωριά του Πηλίου. Βέβαια, για να περιορισθούμε µόνο στο όνομα Καλλιθέα, η ανάγκη για μετονοµασία ήταν σε πολλές περιπτώ- σεις κάτι παραπάνω από επιτακτική αφού τα παλιότερα ονόµατα ήταν Βρωμερή, Γαϊδουριάρηδες, Γυφτοχώρι, Ξυλογα'ι'δάρα, Σκούπα... 4. Ονόματα ηρώων ή σημαντικών προσωπικοτήτων που κατάγονταν από το χωριό ή έδρασαν 0i µετονοµασίες πόλεων 523 εκεί." Μελάς -η παλιά Σιάτιστα, Κώττας -η παλιά Ρούλια, Αιμιλιανός οι παλιοί Γριντάδες. Σ' αυτά μπορούμε να κατατάξουµε ΄Αγιος Γεώργιος, το παλιό Τσούρχλι Γρεβενών γιατί το όνομά του δεν αναφέρεται στο στρατη- λάτη Γεώργιο αλλά στον ταπεινό ιπποκόμο που μαρτύρησε στις 17 Ιανουα- ρίου I838 στα Γιάννινα αλλά κατάγονταν από το Τσούρχλι, αν και παντού αναφέρεται ως Νεομάρτυς Γεώργιος ο εξ Ιωαννίνων. 5. Ηκύρια ασχολία των κατοίκων: Αµαξάδες το παλιό Αραμπατζήκιοϊ Κομοτηνής. Βέβαια ο αρα- µπάς είναι φορτηγό όχημα με τα γνωστά χαρακτηριστικά. ΄Εχει συµπαγείς ξύλινες ρόδες, σέρνεται από βόδια ενώ το αμάξι είναι επιβατηγό όχηµα. Σήμερα, βέβαια, αμάξι λέγεται και το αυτοκίνητο, ουδέποτε όµως ο οδηγός του αμαξάς. Τα κριτήρια που αναφέραμε δεν καθορίζονται από το Νόμο, προκύπτουν από την πρακτική που ακολουθήθηκε. Κατά την περίοδο των πυκνών μετονομασιών παρατηρήθηκαν υπερβολές, όπως η αλλαγή ονομά- των με βαρύ ιστορικό νόημα, όπως Αλαμάνα, Βελεστίνο, Κιλελέρ, Κορυ- σχάδες. Αργότερα πολλά από τα ιστορικά ονόματα αποκαταστάθηκαν, παρέμειναν όµως µερικές «γραφικότητες». Κυρίες και κύριοι, δεν είχα πρόθεση να σας παρουσιάσω έναν τεράστιο κατάλογο, έστω κι αν αυτός περιοριζόταν µόνο στη Βόρεια Ελλάδα. Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι μόνον στο γράμμα Α οι 382 μετονομασίες αφορούν τη Βόρεια Ελλάδα, σε σύνολο 663, περίπου δηλαδή το 58%.

087_d_161.jpg

γιέ? …' . & … Σ Η µε λές επέρχονται στις 6&4:ch των Γεναών ατα ίαυ 1986 …. Συ να με …καν από το υπουρ- μνεία Πα ως. νε …ο παιδαγωγικά τµήμα- " ra δασικό ν και νηπιαγωγών - που. µέχρι σήµερα. ήταν στην τρίτη µόνο σε…… -εντασοανται και στις τέσσερις δέψες στην κοινή οµάδα, στη θέση των . ω…ν ακαδημών και σχολών νηπιαγωγών. γ, στις οποίες δεν Θα εισάγονται πλέον πρωτοετείς ‘ Ματέο Ακόµα τα ηιήµστα Βιολογίας- που που…" ση µερα µόνο στην πρώτη δέψη- -ενταοαονται και στη : "…η ..… …;… -- και Π.Π… "& … οκτ.ι%85 Αν Ρ… '… … πρώτης δέσμης- "Ο.…ι.ι- αν νι και… - ..…ι . Εντάσσονται σ όλες τις δέσµες τα πανεπι- Inward τμήµατα δασκάλων- νηπιαγωγών Επίσης. το τµήμα επιστήµης υπολογιστών. του Πα… "επισηµα της Κρήτης (Ηράκλειοι- που ανήκε στην ΄πρώτη δέαμη- εντάσσεται και στην reraprn ενώ τα τµήµατα Στατιστικής και Πληροφορικής της ΑΣΟΕΕ και Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήµης της Ανω- τάτης 8µηΧανιΚής Σχολής Πειραιά. της τέταρτης δέσμης. εντάσσονται και στην πρώτη. εκ…. οι υποψήφιοι για το τµήµα συντήρησης Εργων Τέχνης και αρχαιοτήτων του ΤΕίΑΘήως - της έχουν το δικαίωμα να εξετάζονται και στο ελεύθερο και γραµµικό σχέδιο ως ειδικα µαθή- µατα. αν Θέλουν να προστεθεί στη συνολική τους . τµήµα μουακών σπουδών του …να… 6:00a- ΒΡΕ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣΐΣΤ|Σζ'ΔΕΣΜΕΣζτ: "& "…""… … Παιδανωνικες …… βαθμολογία o Μαιος των …µ…των. ="… τα λονίισ1ς εντάσσεται και στις # δέψες. (Οι … για το τµήµα αυτό Θα εξεταζονται. επιπλέον. και σε δυο ειδικα µαθήματα. για τα οποίο σύντομα θα γινει ειδική α…). Τέλος το τμήµα Νοσηλευτικά της Σχολής Επιστη- µών Υγείας τουΠσνεπιστψίαυ τηςΑΜως, ε…- ται στη δεύτερη σε…. Όπως επίσης ο…. ο συντελεστής με τ οποίο πολλαπλαααζεται ο µέσος όρος της Μολο- γι'ας των αγωνισµάτων για τα τμήµατα Επιστήµης οικής Αγωγής και ΑΘλητιαμου ΤΕΦΑΑ έγινε 40 W01:- "0U ή?" µέχρι Ο"… &... ΠοΛιΤΙκη Μα -H αναβαθμιση …' αυριανών δασκάλων και νηπαγωγών που ο… πινω"… με την πανεπιστη- μιακή µόρφωση. ήταν ενα πάγια αίτηµα των σπουδαστών αλλά και των κλάδων των δασκάλων και των νηπιαγωγών. Γι΄ αυτό ακρι- βώς το λόγο και η παραπάνω poe- ' κριαη. Παράλληλα όµως έχει αφεθεί ένα σηµαντικό κενό που ασχο- Πανεπιστηµιακή μόρ Την ο… "στι… κατά"… … "Μαν… mum σχολών νηπαγωγών "πλοία ϊσίκδ'έτας 1 "Η! ανακοίνω… για τα . μνεία Παιδείας. και… όμως παραπέρα διευκρινίσεις για την κα- , ίΘ[ίο|ί985 …µε ΠΩΣ γείου Παιδείας επισηµαίνεται στι Γ για τη µεταβατική περίοδο από την ίδρυση των "αναγκών πιουν… μέχρι την κατάργηση των παιδαγωγικών ακαδηµιών και των σχολών νηπιαγωγών θα ι- οχι'ιουν το εξης: µιση βρίσκει και απόλυτη ανταπό- ! . Σ…; παιδαγωγικές ακαδηµίες ! και τις σχολές… νηπιαγωγών …… γοντα πρωτοετείς σπουδαστές λεί ιδιαίτερα τον τελευταίο… & Χ" "";ζ';ΐΐ … Ψάξε. τους σπουδαστές τω……» γικών ακαδηµιών και των σχολών νηπιαγωγών και που αφορά το ε- - τιαγγελµατικό τους µελλον Συ- γκι'.Λρι,.;'. να, δεν έχει ακόµα Οι; ιικµ.πιιι ;ι η σχεση µεταξυ ου… ι ων …… Ua έχουν διετή φοίτηση (µε το momma nou ωχυει σή- μερα) και αυτών που θα έχουν τετραετή (πανεπιστηµιακή εκ- παίδευση). Το Θέµα απασχολεί χιλιαδες σπουδααές καιγι' αν… το ακριβώς το λογο πιστεύεται ότι σύντοµα το υπουργείο θα α-; ποφαασα σχετικα. Πάντως η u- πικρατέστερη πρόταση είναι η α- πιµόρφωση των σπουδαστών µε διετή φοίτηση µε ειδικά σεµνά-. ρια. Πρόταση που 6a συναντήσει όμως και ποικίλες αντιδράσεις από τους σπουδαστές. διοτι θε- ωρούν ότι καλύτερη λύση είναι η αυτόµατη ένταξή τους στα παι- Μ…ατµήματα . Στην ανακοίνωση του υπουρ- Φέτος). I To 1986-87 δεν ΘαεισαχΘουν σπουδαστές και δεν Θα γίνουν κατ(ττπ!,ιτις στο πρώτο έτος ι.ι |"…ι ιι';.'…ι..…' Η… ,ιιιιι.ν µόνο …… ." .; ι.… (,… οι… ι- Οι… Κι.… |… 1.…|,.……-,… να γινουν κιιιωαξως σε κανενα ε- τος σπουδών. I To 1986—87 Θα πραγµατοποιη- (Πίνω: . για τελευταία φορά κατά τα τρε- _ +- 8009 µετεγγραφές εσωτερικού " και εξωτερικού, ενώ το 1987-88 θα γίνουν µόνο μετεγγραφές ;… ' ο… κακού. … (pawn για δασκα ους καινηπιαγωγους αταργουνται οι Παιδαγωγικές Ακαδηµιες Ειδικότερα ανακοινώθηκε χθες ότι στα ΄ζ α της εφαρµογής του νόµου πλαι΄σιου ΑΕίκαι της λειτουργίας των παιδαγωγι- κών τμημάτων στα Πανεπιστήµια Θα "cu-- σαυν να λειτουργούν and τα 1988-89 όλες . οι Παιδαγωγικές Ακαδηµίες και σχολές νη- ω…Μ# 44 I Εφόσον ("Μαγικός ακα- δημίες και οι σχολές νηπιαγωγών θα παύσουν οριστικά να λειτουρ- ' γουν από το 1988-89. οι σπουδα- στ ές τους πρέπει να φροντίσουν να εκπληρώσουν τις υττ.οχρεώ σεις τους (φοίτηση. εξετασεις κ.λπ. ). ώστε να µπορέσουν να λά- βουν το πτυχίο τους το αργοτερα µέχρι και το ακαδηµαικό έτος 1987-8& I Εξάλλου η επιτροπή 1οοτιµιών θα κρίνει τίτλους δασκάλων και νηπιαγωγών ανώτερων σχολών της αλλοδαπής. εφόσον θα έ- χουν εκδοθεί µέχρι 31—10—1988 mu ()0 έχουν ι,τιι>βλη αι στην ατι- 1,.…ιη µέχρι & ι- :; *1..ι:', υΑιιΑιιιι MA (mam; -7-,

087_d_162.jpg

ω …. Μεδ- Αιι7ια NH Μ…? ,. …. & ΒΡνούνται οι Παιδαγωγικές "ΜΜΜ . Evrdaoovml σ΄ όλες τις δέσμες τα πανεπι- , , , . Σ Η… λες επερχονται στις πως τ . , _ … ΜΜΜ Κ! ο… των… … . "ή ("my {era για, γ…, … .τηµιακα τμήµατα δασκαλων - νηπιαγωγων , τµήμα µοζακών σπΞδών του Για: "έζ- ί . . . …… … , . . λονίκης εντάσσεται και στις 4 σε… . (Οι υποψήφιοι …. Συ να µε ωΘηκαν από το υπουρ- Επίσης. το τµήµα επιστήµης υπολογιστων. του Πα… - mo Πα ως. νε µακό παιδαγωγικά τµήµα "όπου… της Κρήτης (Ηράκλειο) - που ανήκε στην "" '° η"… "το πιά"… ε……" και α ', δύο ειδικά µαθήµατα. πρώτη damn - εντάσσεται και στην στα… ενώ τα :… ο…) 'ταδσσκά νκαινηπιαγωγών-που.µεχρι σήµερα. ……ψ……ωΝ"ί ,ήταν στην τρίτη µόνο δέσµη - εντάσσονται και στις τεσσερις δεψες στην κοινή- οµάδα. στη Θέση των , ω…ν ακαδηµιών και σχολών νηπιαγωγών. |… στις οποίες δεν Θα εισάγονται πλεον πρωτοετείς σπουδαστές. τµήματα Στατιστικής και Πληροφορικής της ΑΣΟΕΕ και Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήµης της Ανω- τάτης ΒατικανΜς Σχολής Πειραιά. της τέταρτης δέσµης. εντάσσονται και στην πρώτη. Εξάλλου. οι υποψήφιοι για το τµήµα συντήρησης Εργων Τεχνης και αρχαιοτήτων του Μίλωνας - της Ακόµα ra τµήµατα Βιολογίας - που ήταν µέχρι one µερα µόνο στην πρώτη σε… - εντάσσονται και στη ." &ύΜη .… .. ιν… ! €;. "ΤΩΝ" µι ? H αναβάθµιση …' ουρανών δασκάλων και mum/win nou …ε- ., Νακάντα ιο την Μ…"… µια… µόρφωση. ήταν ένα πάγιο. αίτηµα των σπουδαστών αλλά και 1 των κλάδων των δασκάλων και' των νηπιαγωγών. Γι΄ αυτό ακρι- βώς το λόγο και η παραπάνω ρύθ- , µιση βρίσκει και απόλυτη ανταπό- ; κριση. ' Παράλληλα όµως έχει αφεθεί …Την ουσιαστική κατάργηση των παιδαγωγι- ς... ' και των σχολών νηπιαγωγών ακούω τ "Βασκικά"… "πιο Παιδείας. Με όµως παραπέρα διευκρινίσεις για την κα- ; Μα. &… (| … αν… . ηοΛιτ1Άη ίΘ[ίο|ί985 γείου Παιδείας επισηµαίνεται οτι για τη µεταβατική περίοδο από την ίδρυση των παιδαγωγικών " τα…" να… την κατάργηση των παιδαγωγικών ακαδηµιών και των σχολών νηπιαγωγών Θα ι- σχυουν τα εξής: I Στις παιδαγωγικές ακαδηµίες και τις "ολες. νηπιαγωγών εισό- ' γοντα πρωτοετείς σπουδαστές ένα σηµαντικό κενό που σωσχα "ο τελευταία φορά κατά το τα' λεί ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό . τους σπουδαστές .… παιδαγω- γικών ακαδηµιών και των σχολών ; νηπιαγωγών και που αφορά το ε- τιαγγελµ…ικό τους µελλον Συ- γ…1..ρι,.ε να, δεν έχει ακόµα (… ιικι.ι.'ι… -ι [; οχι…"… με το!… (τυ- των …… ου εχουν …… wound” (µε το κουιοιως που ισχυει σή- µερα) και αυτών που θα έχουν τετραετή (πανεπιστηµιακή εκ- παίδευση). Το Θέµα απασχολεί χιλιάδες σπουδααές και γι' συ- τό ακριβώς το λόγο πιστεύεται ότι σύντοµα το υπουργείο Θα στ ποφαασα σχετικά. Πάντως η u- πικρατέατερη πρόταση είναι η α- πιµόρφωση των σπουδαστών µε διετή φοίτηση µε ειδικά σεµινά- .. pm. Πρόταση που Θα συναντήσει όµως και πακίλες αντιδράσεις από τους σπουδαστές. διότι θε- ωρούν ότι καλύτερη λύση είναι η αυτόµατη ένταξή τους στα παι- ΜΜάτµήµατα. . . . . ,. Στην ανακοίνωση του υπουρ- … ! χω ακαδηµαϊκό έτος το»… . "Μακ. &… µε… …. Φέτος)… I T01986-87 δεν θα εισαχθούν σπουδαστές και δεν Θα γίνουν Μπουτίκ… mo πρώτο έτος ω…ιι.' .… …' Μ.! .»΄..*,ι…; () ΄ι. ιι.ν μόνο …; ' .: «,… ι'.… …'… )- δίων Κι.… ι… ίνα/451 .'.ι.ν bu γινουν ………ς…; οι: …µε… ι- τος σπουδών. I To 1986-87 θα πραγµατοποιη- .-. « δούν µετεγγραφές εσωτερικού ' και εξωτερικού, ενώ το 1987-88 Θα γίνουν µόνο µετεγγραφές ε- ' 9915mm . ;… '…Μ 64 I Εφόσον οι παιδαγωγικά ακο- δηµίες και οι σχολές νηπιαγωγών Θα πούρων οριστικά να λειτουρ- ' γουν από 101988-89. οι σπουδα- στα; τους πρέπει να φροντίσουν να εκπληρώσουν τις υιιοχρεώ σεις τους (φοίτηση. εξετασεις κ.λπ. ), ώστε να µπορεσων να λά- βουν το πτ υχίο τους το αργότερο µεχρι και τα ακαδημαικό έτος ISM-Ba I Εξάλλου η Επιτροπή ίσοπμιών θα κρίνει τίτλους δασκάλων και νηιιαγωγών ανώτερων σχολών της αλλοδαπής. εφόσον Θα έ- χουν εκδοθεί μέχρι 31—10—1988 mu 00 έχουν ι,Τιι3βλίι Άει στην cm- ΠΑΛΗ] µι'ι…-,.ι .) ί - .; 71…:, υΑίι'Αυι'ι MA mam; πρώτης δέσµης - έχουν το δικαίωµα να εξετάζονται και στο ελεύθερο και γραµμικά σχέδια ως ειδικά µαθή- ματα. αν δε… να προστεθεί στη συνολική τους Πανεπιστηµιακή µόρ…φωσηγια δασκα ους καινηπιαγωγ ΄ ΄ ύπατοι Παιδαγωγικές ' Ειδικότερα. ανακοινώθηκε χθες απατά πλαίαα της εφαρµογής του νόμου πλαισιου για τα ΑΕΙ… της λειτουργίας των παιδαγωγι- κών τμηµάτων στα Πανεπιστήμια. Θα που-… πουν να λειτουργούν από τα 1988-89 όλες . ζ οι Παιδαγωγικες΄Ακαδηµι'ες «Μαχαλάς νη- Mommas . τελος ro τμήµα Νοσηλευτικά της Σχολής Επιστη- µών Υγείας του Πα…… "αιωνας. εντάσσε- ται στη δευτερη σε…. - οποίο πολλαπλασάζεται ο µε… όρος της Μολο- γιος των αγωνισµάτων για τα τμήματα Επιστήµης Φυ- σικής Αγωγής και Αθλητισµού ΤΕΦΑΑ έγινε 40… … ήταν µέχρι ΜΜ- . : ους