ORG-Ανώτατη

Taxonomy

Code

Scope note(s)

Source note(s)

Display note(s)

Hierarchical terms

ORG-Ανώτατη

Equivalent terms

ORG-Ανώτατη

Associated terms

ORG-Ανώτατη

3 Archival description results for ORG-Ανώτατη

3 results directly related Exclude narrower terms

089_d_095.pdf

Η». 1--- νΜ|…… -….-" - a WON :», : .… ……ΨΕΞψι…' … ΓΞ'ς; 'ΥττΘυΜγΞα .; ..ιυµηαυΞ!0 ism-'3 €983.48 "30 Μάι Ποιό τµήµατα νέων σχολών ίδρι΄ιοντσι.- Τό Διάταγµα προΒλέπει τήν δυνατό-, Tma άνσγκσστικών όπσλλοτριώσεων. - Δηλώσεις τού κ. Παπανδρέου ΑΘΗΝΑ n (πιει.- To …. - - - - o ' ' , - … , . - - _ αντιμιτ…ση του madame-tog] ποιδιυτιιη και ιπαγγιψαιιιη "Ρ…""ΡΥ"ς ανακοινωι …Πιιο συµβουλιο . ε."… :" :αΕγλι;οζµ:ιαδί;;οζ?ι393- υλικοτεχνικής υποδομής και στη! προσπτιιή για τους α…ΐτως ήδη &" το ν"ΝΡΥ"6 Μ6ΜΨ πµ:" το "ζόρι" Πατρα Ά? "IV Mama.“ ,… ώΥΚώ Θέσπιση πάς ειδικού πανιπιστη- των λυκείων µας. µαζί με την '""Υρ"ψ " "ρ"ώΡ"ό ""αΥ' ||ξ ° …… ' ρνΟνται τα Το"! "I χώρου δίνει την µάχη της µιακώ µισθολογίου ταυτόχρονα αναδιοργανωµί"Ι. ήδη. µέση "' µα ,… την |%… των τριών µία πανεπιστημια του Αιγαιου ς, ' , , . I t , , καθιι΄: αποκλει- ' — … ελ τικ" απο΄. I vii-iv mnmnownpluv; του Λιγαΐ- : 5 α M λ' | ι:ιρηνης ιδρυοντας τοια κα µε µ η "ο" '… Χ"…" ' µα η ' | µ ι ρ την ντι ηνη. του ο. ι [ στη…" απασχόλησης ,… ""….) δινω!- ου. του Ιονίου και της (Άσσο- | νία: µ: έδρα την Κέρκυρα και της Θισααλίας µε έδρα τον 86‘ λα. O …ουργός ι. Ανδρέας Παπανδρέου εφ.… σχετικά ότι δύο σηµαντικά χαρακτηριστικά γνωρίσµατα σφραγΐζουν την ί- δρυση των νέων παππιατηµί…. Πρώτο ότι δεν Μάουντ… σε µιγάλα αστικά κέντρα. αλλά στο γωγΜι«6 ιορµό και στην π- ρ|ψι΄:ρ(ια της χώρας. Και δάπ- 6τι όλα σχεδόν τα νία τµηµα-τα αφορούν νέις επιστήµη Χγια τις οποίες δεν "υπουργού- των πυρηνικών ιξοπλισµόν και γάλα πανεπιστήµια. Η αλλαγή στον χώρο της ται- Sting. και ιδιότητα της τριτο- 6Θμιας rival ορατη και για τον πιο δύσττιστο; Ανανεώθη- nu: ριζικά ιµι το νέμο - πλαί- σιο το νοµοθετικό καθεστώς των πανεπιστηµια. µι την κατοχύ- ρωη της δηµοκρατικής συµµιτο χης στην διοικηση όλων των φα" οίκον της πανεπιστημιακης ποι- ν6τητας. µε την ιδρυση νέων θέ- αιων διδακτικού και ερευνητι- κού προσωπικού για την αξιο- ποίηση του νίου επιστηµονικού .΄5ευτικοό προσωπικού των AEI. H κυβέρνηση προχωρεί στην ! Ανα6αΘµίστηιι η τεχνική παν ' Εύα οι (win-:50 τριτοδάθµ ως ' . . . ι καταιδευαης. µπα ' καταρ- ση των τεχνολογικών εκπαιδευ- τικών ιδρυµάτων (ΤΕΙ) και ι-. ξασφαλϊστηα µια αξιόπιστη α' ! γηαη τον ΚΑΤΕΕ ναι την ίδρυ-, & Συνέχεια στη σελίδα # Δύο σηµαντ|ιά χαρακτηριστι- ια΄ γνωρΐσ"µιττα σφραγίζουν την ίδρυση των &… πανιπιοτηµΜ: Πρώτο ότι δα ιντάσσοντοι οι µεγάλα αστικά κέντρα. αλλά στο γιωγραψιιό κορµό και στην το ριφξριιο της χάος. Και δευτ!- po. ότι όλα σχεδόν τα να …η- µαια αφορούν νι΄ις μπω-ώµος, για τις οποίες δα λειτουργώ- σαν. ως τώρα, πανιιιστηµιΜς σχολές στον το… µας. Από το οπιστηµονιιό Μι… κό µας ml από τους νέους φοι-΄ τιμές ο λαός σαι η Μία… ...-ιµ. … Μος. Με το διάταγµα αυτό όρο.-…- ιαι τα πρώτα τµηµατα των νά" αν πανεπιστηµίων τα οποια µε τα για τµηµστα που θα προστι- θοι΄!ν σταδιακά Θα ι.ξ:.λιχΘών at µινάλα ιιποιδιντιιά άντρα του κλλτ|νισµου και χώρους πολιτι- στικής επικοινωνίας των … της Μωσγιίου. Λόγω τη ιδιοιτιρότητας του πονιπιστηµ?ου του Αιγαίου από ο"… “mg η ινδίου… 6- χιι αποφασίστι να προωθήσει αραιό"… που θα υηο6άλονν τα ν8/ΖΖΌι - ν I v ν 3 κ Η Θ -… =.- , . δ ' '. , . "…' "ως "" "…"'σηΝ'"' "΄ψ"" ι.… µι "" β"… περιµένουµε να "πριζα:- ιπρ- οργανα του uou πουιπιστηµ|ου … άς σχολές στον τόπο µας… ο… τον αρα". αναμφΜ'ης & .… & "Μ…-τω… και να µι στόχο να αληθή ι mul- «.; Αναλυτιι6τφα " δηλ… ,… των ικπαι5:υτιιων πριν µµα- Υ . µ , … - . !! της "παιδί ς ""| ωµό στην ανάπτυξη :… .ιστημ'ιοπς µονάδα; o Ψ…. "Ρ οΨΥσυ αν ως εξης: στην α Mu τους. || µας χωρο συν νησιών του Αι… ' It µια εποχή που χ…τηρί- γαιου. Κιτ… από την διιθνΐι όταν"… ————— 'I’J' ["| φωνητικής λιιτουργϊας τους. | κ ΄Ηδη το υπουργείο Παιδι.ίας οι συνιργοσία µι: το ιατρικό -τµι΄γµα του πανεπιστηµίου Λ€η- νών θα µιλιτήοιι την ίδρυση ι- ρωνητικου παραρτήµατος τον στην Κω. πατρίδα του Ιπποκρά- τη. Ακόμα έχουν υποδλη&.ί στο …νργιίο Παιδιίας σιτηµοτα και τιροτάσιις µαζικών φορέων για ίδρυση διαφόρων τµηµα1ων. του που πανεπιστημίου οι νη- σιά του Αιγαίου. οπως επίσης προτάσεις ίδρυσης δυο τιµο- λογικών ……δ….… ιψυµωων (TE‘I) στις Κυκλάδις και τα Λω- δκκάνησα. αντίστοιχα. ΠαραλληΜ τινο(ιλι΄"(Υαι στα πλαίσια του προγνόψµατος ανα- «το…… και ανάπτυξης της τρι το…,ιιος τιχνικης και wand Vyu'nxizg ικπαίδιυσης η αναδιορ' yawn και η urn-noun σι νι- out; κλάδους και ιιδικότητις τον ΄τιχνολσγικού οκτισιδιυτιώ ι- δρύµατος Λάρισας. το οποίο θα ιαλυψιι µε παράρτηµα του … τα 0ωσαλιώ κέντρα. .… . ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΉΜ|ΩΝ 'Ολα "με… τα νία τμήµατα που ιόµ&οΠαι αφορούν νία ι- τι'ι.ι1ήμς για τις vault; δα Μι τονµγώσαν …'ινυπιστψ,ιιωις nah; στον το… µας. . Βασικα"… στο πανοιτιο…τημιο του Αιγαίου ιδρύονται: . ll A) Τµηµα ιτιιστηµών φυσικα; τιιρι66λλυντος ΄(.µε κατεύθυνση ί και παραγωγικό τιµ…νατολι-ζ σµς΄ι την αξιοποίηση τον την… |? οι: πλούτου και την ωκωνολο' ξ νία). Ii B) τµηµα διοίκησης …τιλια ιόν και τουριστικών μια……- σιων. | Γ) Τίμηµα ιστορίας και κοι- νωνικής σν0ρωιωλογίας. A) Τµηµα µαθηµατικών. Ε) Παιδαγωγικό τµήμα δηµο- τικής εκπαίδευσης. ναι Z) Παιδαγωγικό τµηµα νηπι-ι ί αγωγών. Εξ (µου στο Ιόνιο πονο…- οτι΄.µιο ιδρύονται: Λ) Τμήμα ξένων γλωσσών. µι| "των? ', ' ...'" ΄,- 'τάωασης και δι:µµηνιίος. ί; Β) ως"… µουσικών σπουδών.! Γ) των… ιστορίας και A) Τµηµα ι.ιρχιιυνοµίας και" 6ι6λιο&µονυµίος. Ξ 1΄ Τέλος στο τιιινιιτιςτι΄.µιο Όαση σολίας ιδρύονται: A) Τίµηµα γιω1ιονιας φυτικής|… και ζωικής παραγωγης. Β) "ή" ……"΄ιιιης ΜΜΜ αγωγής και αθλητισµού. Ξ r) Παιδαγωγιιό τµηµα άµµο"; τιιής ικνπµί&υσης. Δ) Παιδαγωγι…ι6 τµήµα νηπι- αγωγών. και E) Τµηµα χωροταξίας και πρι- ιιιιριιακής ανάπτυξης. \ "»…" 'πουργική απόφαση µπα την δη- ξιμστσ. όντα… απο Μις τους a.- ' 'ποφασιις. 'ικ΄Λικτορικά οώυοτα. 'Οταν στα ττρο6λη.ιατα στα ή5η υπάρχον "… "|"! (7) Ι""… ύλη " δεν ίχουν λυΘιί τα "επιθήµατα 399. των 2 , …» …… Δ …ΐπανιπιστψΨ "ημιν ΟΙ ΕΔΡΕΣ 1) δάδα… την στήριξη του ιρότους. ΤΩΝ Δ|Ο|ΚΗΣΕΩΝ ώµος Μ…… χο€ι(ΏΜι ' και την ινφγ6 Μαλί. και συµ 'Εδρις των δ……ήο… των νί παράσταση του λαού. '… οι ων πανιττιοτηµίων ορίζονται: , Χιακές απο…… έχουν …- Η Μυτιλήνη του πανεπιστηµί- χ;ιπ…ι µε. "πιο"… αξιό- ον του Ατγαιου. του Ιονίου … ιλογα χρηµοτιώ ποσά για να νιπιστημιου η Κέρκυρα και τον ,:γκαπ…άί και να λειτουρ- πανιττισ-τι…ίου της Θεσσαλίας Μι στο νησί τους το τµήµα ο, Βόλος. 11!: “Mr-S "τις & διοίκησης ναυτιλιακών και του! αν… τα ο….…τιψ γραφεία των Ματιών ΠΨΙΡήΌ…'-- To 1m- "Ρ"1Ν"ω'.0ΡΧ…- , |… Μαµά τους θα πράττει να το Σ'? πλω"… "Η "λ'ΨΨ€ αν. …αολου0ησονγ και οι αντίστα- τοδιοικησης που αναγνωριζιι το… χα συμπόσια ,… … α- συντοµα, στα ΑΕ…'- η … …' διαΜαµι΄νων πιριοχι΄α. µε. συν. (Μάι «πιο το ιδρυοµινα " ""| τονισµςνις κινηταοι…ις. ιδί- ματα &: προσδιοριστεί µι απο-Ι' & - Με… των προσωρινών 5mm}- . Ώς"… Μπο…» "Η & & , . _ Για την προώθηση του στά… Η προσω΄ρινη οιοικουσα σπιτµο-ιί τούτου ί ήδη a i ."… πή κώνος απο τα τρια κα τισ- , &" ΥΜχ."'η… |Μιιάοµι…ώ; για "γιατί…… & "στίχου µε "΄! 'τΐν οικονοµική "&"!!! των κ΄… πανεπιστημίων. ΄ ' Με" των τριών πανεπιστημιακή μοσίιωη στην Εφηµφί6α της , Κυ6ιρ"΄Νως τον ιδρυτικού δια-ι τάγµατος ΝΜΩΣΕ|Σ To διώαγ,µα πρώΜ"" τη, ! …8ΙΤΣ|ΩΤΗ δυνατότητα ΩΝΥιωτι…γ "µια. M ' Νταιζυ"… αστικών ή crypmm'u‘ C "αν… την υπογραφή τω , . | ΄ ΄ αηινπτων.-ιω1ω΄ς και την τωρα-,η Ξ;οξσγµΠατος'ζα ?; ?…511:τ "…" ,δηµοσι…. δ"µ"'"Υ'ίιί τή της Νέα & ωραίας κ. αοωστιων και αύησιαστι…ν& ΒαξδΠοιωτη ζω"; , v ακόλου- κτηµατων. για τις άριες και … &… .ς η ώιιΨιτιιές ιτιριακι΄ς ιγκα-ταιπά|'. .ΦΙτον "κο "& a . . … yum για σας των νιων πανεπιστηµιην. !… τις φι1ι|τιιίς αλογα "τάπα… ; "στα νέα .ώι;……ώ µέτρα ! "πρι δήθεν ιδρύσεως των τρι- Οι παραχωµησιις των "ηρώων τούτων θα γίνονται |" "Μάϊ "' ποφάσιις "… Μπαµπά Π…Ψΐτ ών νέων πανεπιστηµίων. Χωρίς ας. του "οι…"… Ο…οψµ……| να υπάρχω η ιατωληλι| προι- και του ντιΜρ)Ν "09 Η"!!! τυι.μασια. χωρίς να έχουν γ΄Ιπ'ι καθε .τιιρ…'……Ι "|"… ιτισπτιια' χωροταξιάς “Mun; και τιμ- (Για ΟΡΥ"… 'α… Ο"… δ…"Ψξ" "ράμµατα, στο υπουργικό συμ- ζ0Πα' "1 δηµοσια. δηµ9.τιισ.. σάλιο …ογµαψηκι το ύψωμα ΄ιι.ι.ιινιντιιιι'ι και ικκλησιΜτιµι και; μ…… τυ οποίο όρµο"… "… "…' ινιττιοιηµια Αιγαιου. Ιονιου και "Θωσολίας. την ίδρυση των ο- ιοί… xix; ιξαγμιλιι ο κ. Πρω- θυπουργός προ …κι… µηνών,… , . , κατά την mic-wag buy,“ (no.- Ic'uam ώμους… τµηµα 0… «and. τον ΕΑΠ. Αζίζ… may»; νιοτωπαι. σι πρώτη Όψη. από ίνα σι.µιιωΘιί ότι την ίδρυση …. ιικοσι thong οιδωκτικου — ι- -|π…ι…σ1ηµίµν είχε “mum- µι…ητικ-.,ύ προσωπικού. H "ME- ,η Νέα Δηµοκρατία 1c 1983--δ| | ρωση των (Με… mun-w θα γι- -µι άλλη "ο… µορφή. Τα »…" νι'.ι µι τιµωψύξεις από ι|δικά πανεπιστήµια Θα πρυυΚι;;υν ι ΘΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠ IJCOY νία τµήματα Ν έχουν ιιιλιµί τα των (αλ… ΑΕΙ. γιατί αφου ΔΕΠ και 0a ι)ουν ιιυαχυιί οι τιµάται ψυιτητίι. τε… οι ουκ-! Μα"… ?… αννα-'…" Ντάνι… τις τιρΑληµατιιίς "αι-Μια θα µιλ΄!τιισονν … "νΜΜιν…0 που ιο|νωνιισπωιί η mum-[an owoubuv. οι συνάρτηση µι το" του ΠΑΣΟΚ. Ν…… θα "90"ΐΜν την "έξη" Για ολους αυτούς τους λόγους | ση *… τ…ιιηνΠτροψνξιι και να…-παω; προσφατα κρατών" …. -..-… …. ά ι'ικομµατικη συνεργασια, αντι να µεγαλο Gum της Ανώτατης Πω δι'ίας ".: prim έξω από. κοµ- μοτικοι3ς ανταγωνισμυύς. Δυ- ,στυµ΄ις η ινδίρνηοη &" µα'.' anew; um συνεχιζω να αναγ- γέλλιι µέτρα ναι να …µε»… ιµγα που τιλιιά δεν & υψη- aow αλλά πιθανόν να [λόφου την ιπιστήµη και την Ανώτατη. Παιδιία. πράγμα που και αυτό το όργανο που ίδρυσε το ΠΔ. ΣΟΚ… το ΕΜικο :….…ι… Α- νώιοτης 'Παι&ίας (ΕΙΔΗ) si- µ "ψηµένα. τονίςονως ότι για την ίδρυση των "αναμνη- µί… αυτών "και να πώ- ξουν τιψοιγγονµινα µιλίτις. Γι' αυτό lat α……" να λαό" ατο γινεις. Δυστυχώς όμως η "ο… ν…… κι από το τόσο "Μπαζ! humming τους. τα …. πα- νιττιστηµια θα ιυταντήοουν αν… -

087_d_091_22275.jpg

.'-' * ΘΕ5Σ9Σ8ΑΛΙΑ πω…"… κινηση Μογνηα'ιας α- νακοινώθηκαν τα εξής .… . "Η εςανν…εΝο της Ιόρυοης του Θυσσαλικώ. Πανεπιστηµιου µε & δρα τον Βόλο υπι'ιι.'…ε ένα Μενο- νός ιδια!τερης σηµασίας για παν περιοχή μας και καρατίων"… ό- πως.ιηταν φυσικό με αναλογα"… Θουοιαοµό. σαν η αρχή… της δι- καΙωοης ενός πολύχρονου αντί»- να της Τ.Α., των µαζικών φορέων και όλου του Θεσσαλικού λαού. Ένα πρώτο βήµα,. στην… πορεΙα για την υλοπο'ιηοη της εξαγγε- λϊας αυτης αποτέλεσε οποιοδη- ποτε. η πρόσφατη συνεδρΡαση της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημιου στον Βόλο. Βεβαια από την αρχη επισηµαν θπκε από πολλές πλευρές και πι- στεύουμε. η εξέλιξη των γεγο- νότων το επιβεβαιώνει. ότι πολλά και …αοβαρα ζητήµατα θα πρέ- ! πει. να αντιμοτω…σ0ούν µέχρι το πανεπιστήμιο αυτό ν' απο- κτήσει «σάρκα και αυτό». Δεν υ πσατηρΙζουµε την άποψη ότι το Πανεπιστήµιο θα πρ…… να" στει- Ge! «όπως - όπως» με βιαστικές και… απρογρα…ατιοτες ενέργει- ες που θα σφραγίσει… αρνηπικό την µετραει… πορεΙα του. αλλά… στο όνοµα των όποιων Μο- λιών, να παραπανω… στις «ελ- ληνικεςικαλ…ς» η λειτονρν για και… η ολοκλήρωση του. Θα µι ότι η σοβαρή και υπεύθυνη προεργασία, που κρόνια τώρα έχει γινει στο Βόλο από την T. A. και διάφορους τοπικούς φο- ρεΙς (τες… κλπ.), αποτελει ένα υλικό Παν. όπως επανειληΜγα έχει αναγνωρι-στεϊ µπορεί άμεσα να αξιοποιηθεί και να επιταχύ- νει…τις σχετικές διαδικασϊες. . "Αρα! φυσικό. να υπάρξει και η ανάλογη σε…… απ' την πλευ ρα.της ΠαλιτεΙας τρια…-… επαρ- κών οικονομικών µέσων. υποδομή …,). αιωνια." οποία όμως. …. Φ……ηάρκονν ρ…ι9 τέτοια που να µας επιτρέπουν ιδια!"- pn αιοιοόοζΙα. … … . ΑντΙθετα. ειµαστε υπο>ρεωμξ ναι να επιααημόνσυμε ορισµένα γεγονότα που µας. προκαλούν του λαο…, avnouxlo. Πρόκειται c! *." 'δικότερα, …για μια προαΜ0εια που έχει εκδηλωΘε| σε διάφορους επιστηµονικούς και άλλους μαζι- κούς φορείς της πόλης µας. µε στόχο να… εξασφαλιοΘεΙ. ακόμη και… µε …αντικαταοτατικούς τρό- πως (τα. Σύλλογος Αρχιτεκτό- νων). ή µε εξωφρενικα mot-uph- το παρόν). µια συµβολική. όπως χαρακτηριζεπαι. οικονοµική"???- οκυαη για. το -Θ…ε9οδΤικΓΠαγ-Ξπι- στόµιο." θεωρουμε "ότι" EWEI …ο ο… τ…έστερος τρόπος…νο εκδηλω- ΟςΡ' n συµπαράσταση προς το Πανεπιστήµιο, που ε|ναι Φωσ- μόνη απ'… όλο το λαό της παρισι κπς…µας.……ΓιατΙ µ; …τςτοιες ςνςρ- .... µι.µ|ΑΑΨηΨα ΗΠΑ "Α'… . Από την Δηµοκρατική Παπ-΄… και δεν. Θεωρούμε ότι µπορώ,… πρεπει… μόλι…οτα,.νιτ επισημάνω-. ' µατια (ας µην αναφερθούν προς ' ΑΝΑΧΕιΝΩΣΗ ΔΗ'Μ0ΧΡΑΡ"ιΧΗΣ… ΜΝΕΠΡΠΧΜ0Ν…ΗΣ ΚΡΝΡΡΣΗΣ f?! !A ΤΘ BHIM!K'D HANWITHM!!! ' [Νιλ ι' .ι"΄. . ρους του Πα……" Ιου ιών εµ . αν του στις…ςνιαχύαεις κόποιων Έδμγαμων …οικονοΕ…ων. 0ύη µπορει φυσικα. κανενας να πιστεύει ότι µε τα…ιοια τµει΄ιο 0a εζαοφαλιστούν οι οπυαντικο1 πό- ροι που απαιτούνται για την λει τουργ΄ια του Πονεπιοτηµίου.' Η Δηµοκρατική Πανεπιστηµονι€ κή Klvnon N. Μαγνησίας µου"! ότι τα ζητήµατα που σχετίζον- ται µε το Πανεπιστήμιο Θα --τιρε πει να γινουν …ο… "από"… ρο υπόθεση των.µαζικων φορέων και του λαού της περσικής- µας. Καλεί τους επιστηµονες' και "ό- λο το λαό να Μανιατών µ' ό- µένο και.δηµ…οκοατικό πανεπιοτη γµστικα τόσο στις ιδιαιτερότη- τες της περιοχής µας, όσο και στις ανάγκες της Χώρας µας. O νοτόν παρά να &… µε τον α- γώνα για 'νενικόταρες. αλλαγες που απαιτούνται στην Ανώτατη Εκπαιδευση για να ξεπεραστεί η Χρόνια κρΙοη που εκδηλώνεται o' όλους τους repel: της Πανε- πιστηµιακής ζωης. Για την αποφα Quorum αύξηση των δαπανών που Μάγοι/1"… Υιό την Άνώτατη Εκ παίδευση. Για την ριζική αναµόρ φυση… των προγραμμάτων και του περιεχοµένου σπουδών. Για τιιν ανάπτυξη των .… … µεταπτυχιακών. σπουδών και της έρευνας για την π"&Τ…Π3νΝ.. …. …' …. αι.. … | | ι —>—, λες τις δυνάµεις για να γίνει. πραζη ένα σύγχρονο. ολοκληρω- ' we, που… .ν"ανταπακρΙνεται πρα…΄ . αγώνας μας αυτός δεν είναι by : δηµοκρατική λειτονρν!ο του τις»… 'I | |! ; & Ρ… I _l | ! ! ξ. | I ' - ι.] ,..' .ι,-. ……...-΄…-.΄.... -.-Μι. . -µ… --.… -

008_d_006.pdf

Ι Εολος, 15. Μαιου …ο ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗ κ. ΠΑΝΤΕΑΗ ΛΑΖΑΡΙΔΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Θα ήταν ασφαλως υπερβολή να τονισω τη συκκινηση που νιωΘουµε σηµερα ολοι εμείς οι άνθρωποι του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας, αυτή τη στη… της υιορτής της κσρας και της επιβεβαίωσης Αυτή τη στι… της ενωτικής µας παρουσίας. Και σας ευχαριστουµε όλους Θερµά κια την ανταποκριση και τη συµµετοχή σας που µας τιµά ιδιαιτερα και µας δινει δυναµη να συνεχισουµε ..... σε… να χαιρετήσω ιδιαίτερα την πολυπληθή παρουσία των εκπροσώπων και των απλών πολιτών αυτής της πόλης που τονίζουν τον ενωτικό ρόλο του Πανεπιστημίου µας. Ρόλο ενωτικό που πάντοτε αλλά ιδιαίτερα στη συκκυρια που έχει διαµορφωθεί µπορεί να αποτελέσει καταφυκιο αλλά και αφετηρια δράσης δηµιουρκικής. ! Αυτη η στιγµή ειναι το τελος, πια, µιας πορειας δυσκολης και σηµατοδοτεί ε΄να νεο ξεκινηµα που χρειάζεται παραπανήσια ορµή αλλά και συµπαράσταση κια την κατάκτηση της συνέχειας και της σταθερής προκοπής Σήµερα εχουµε µπροστά μας τη δημιουρκική πρόκληση να χτίσουµε το πως του νέου Ιδρύµατος Α…… Εκπαιδευσης, του πιο νέου στην Πατρίδα µας, µέσα από την ακαδηµα΄ι΄κή του λειτουρκ"ια, και τη συμµετοχη του στην αναπτυξιακή προσπαθεια που εχει αναχκη ο τόπος, µεσα από τη συµβολή του στην αντιµετώπιση των ανακκων της παρακωκής και της κοινωνικής πρακµατικότητας. Το Πανεπιστήµιο πρεπει vu µπορέσει να συκκροτήσει τις πνευµατικες δυνάμεις και να λειτουρκήσει σαν µοχλός κια την αναβάθµιση. Οι δυσκολίες της σηµερινής πρακµατικότητας στην ανώτατη εκπαιδευση (και όχι µόνο στη χώρα µας) δεν είναι άκνωστες πια σε κανενα. 2 Η πα… του παραδοσιακού ρόλου που συσχετιζε µονοσηµαντα το Πανεπιστήµιο µε την επακκελµατικη αποκατάσταση και την κοινωνική προακωκη, δεν ισχυει στην κοινωνική πράξη. Η …… µέσα από την …συχνά αντι να οδηκήσει στην ανασύνταξη εφερε τα πράκµατα σε ε΄να αδιέξοδο µε κυριο χαρακτηριστικό την ανυπαρξία βιώσιµων εναλλακτικών προτάσεων κι όχι σπάνια οδήκησε στη … Που κι αυτή είναι μητέρα "πάσης κακίας". Η … της πολυφωνιας καθολου σπάνια οδηκησε στη συκχιση Το στοίχηµα µε την ιστορία που αποτέλεσε ως νεωτερική προσπάθεια ο Νόµος Πλαίσιο δια την Ανωτάτη Παιδεία δεν κερδήθηκε ολόκληρο. Το τµήµα του στοιχήµατος που χάθηκε είναι µεκάλο. Και μπροστά µας έχουµε αυτήν την αδυσώπητη προοπτική που σηµατοδοτούν οι ενδεικτικες χρονολοκιες του 1992 και του 2000. Τα βαθειά απατά νερά µιας νεας εποχης ενός νέου απεραντου με΄λλοντος που πρεπει να ξέρει κανείς τουλάχιστο το κολύµπι της αντακωνωτικότητας δια να µην χαθεί στα τε΄λµατα της υποτακής ή και της ανυπαρξίας, και που αλοίµονο αν δεν … στο νόηµα της Spams... I Το Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας που θα εκκαινιάσετε σε λίκο επίσηµα κύριε Υπουρκέ κεννήθηκε µε δυσκολία. Και η συκκρότηση του ξεκίνησε και συνεχίζεται σε πρακµατικά δύσκολους καιρούς. Και δεν εννοώ μόνο τις οικονοµικές δυσκολίες. Είναι µια αληθινή κατάκτηση του λαού αυτής της περιοχής. Το αποτέλεσµα διεκδικητικών ακώνων που κράτησαν χρόνια, μιας συµπαράστασης και αλληλεκκυης που εφτανε συχνά τα όρια της οµοψυχίάς Οι εξαιρέσεις επιβεβαίωναν και επιβεβαιώνουν και σήµερα τον κανόνα. Ο συλλοκικός πόθος να αποκτήσει … περιοχή, µ' αυτήν την τόσο σηµαντι)α'] ιστορική παράδοση και την άλλο τόσο σηµαντική θέση της σε µια ποικιλία παρακωκικους κλάδους, τον δικό της πνευµατικό και αναπτυξιακό πόλο κατισχυσε τελικά, αλλά καθόλου εύκολα, πάνω στους διστακµούς των διαφόρων κέντρων πάνω στο πλήθος των ενδιάµεσων συµβιβαστικών και αντιφατικών επιλοκών, καθώς και πάνω στις άλλες ενδιάµεσες δυσκολίες και αντιπαλότητες που τελικά ξεπεράστηκαν. Το Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας είναι ένα Πανεπιστήµιο στην Περιφέρεια που η α… είναι ειδικά επιβεβλημένη κια πλήθος λόκους, (όχι μόνο κεωκραςοικούς) κα ; ετ… σχεδιάστηκε. Εδώ θα σας παρακαλούσα να µου επιτραπεί µια παρένθεση. Πράκµατι στο Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας είχαµε την 'πολυτέλεια" να το σχεδιάσουµε και να εκκαταστησουµε τις βασικες επιλοκες του σχεδιασµου στο χώρο, ετσι ωστε τιποτε απο τα βασικά δεν µπορεί πια να µεταβληθεί ενω η εσωτερική, ευελιξία διατηρείται πάρα πολύ µεκάλη. Η Πολιτεία, η Κυβέρνηση στήριξε τις βασικές επιλοκές και δεν επέτρεψε στο περίφηµο "πολιτικό κόστος" να κίνει αυτός ο σχεδιαστής του Πανεπιστημίου. Αυτή είναι η πρώτη βασική επιλοκή που χαρακτηρίζει το Πανεπιστήµιο. Τα Τµήµατα, οι Σχολες, οι κυκλοι Επιστηµών, τα Κεντρα Έρευνας, ή Ακαδηµαική του συκκρότηση κενικα ανταποκρίνονται σ'αυτήν την πρώτη κεντρική επιλοκή που υιοθετήθηκε από ολόκληρο το πολιτικό φάσµα και που θέλει το Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας να είναι ε΄να 'Ιδρυµα που ως με… και …η να ανταποκρίνεται σ' ε΄να πλήρες Πανεπιστήµιο. Σ'ένα Πανεπιστήµιο δηλαδή µε επιστηµονικός κλάδους που ν' …………… και µε προοπτική επιστηµονικής ολοκλήρωσης τετοια ώστε vu καλύπτονται όσο κίνεται περισσότερες κνωστικές περιοχές. Στόχος είναι η ολοκληρωµένη λειτουρκία του ως πνευµατικού και αναπτυξιακού πόλου αλλά και ή αποτελεσµατική αποσυµφόρηση στο µέλλον των δύο άλλων µεκωων Πανεπιστηµιακών Κέντρων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Σήµερα η συνολική πρόταση κια την ακαδηµαική φυσιοκνωµία του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας, η οποία υιοθετήθηκε τόσο από τον Υπουρκό Παιδείας όσο και από τον Πρωθυπουρκό, Προβλέπει την ύπαρξη τριών Σχολών οι οποίες αντιστοιχούν σε κλάδους Επιστηµών και ε΄να πλέκµά "κέντρων Έρευνας και Εξειδίκευσης" που θα µεταφέρουν πανεπιστηµιακές δραστηριότητες στο σύνολο του Θεσσαλικού χώρου. Η πρώτη Σχολή που είναι εκκατεστηµένη στο Βόλο είναι η … Τα Τµήµατα της είναι τα εξής: - Παιδακωκικο Τµήµα Δηµοτικής Εκπαιδευσης - Παιδακωκικο Τµήµα Νηπιακωκων ' Τµήµα Επστήµης της Α…… - Τµήµα Κοινωνιολοκι΄ας και Κοινωνικής Πολιτικής - Τµήµα Φιλολοκικών Σπουδών και Εφαρµοσµένης Γλωσσολοκίας - Τμήµα Ιστορίας και Πολιτισµικών Σπουδών - Γενικό Τµήμα Η δευτερη Σχολή που ειναι εκκατεστήµενή στο Βόλο είναι η Σχολή … Τα Τµήµατα της είναι τα εξής: - Τµήµα Γεωπονίας Φυτικής και Ζωικής Παρακωκής - Τµήµα Ακροτικής Οικονοµίας - Τµήµα Γεωπονίας Εκκείων Βελτιώσεων και Γεωρκικής Μηχανικής - Τµήµα Μηχανολόκων Μηχανικών Βιοµηχανίας - Τµήµα Βιοµηχανικού Σχεδιασµού και Εφαρµοσµενων Τεχνών - Τµηµα Χωροταξίας - Περιφερειακής Ανάπτυξης Στο Βόλο επίσης είναι εκκατεστήµένο και το Τµήµα Επιστήµης Φυσικής Ακωκής και Αθλητισµού Η τρίτη Σχολή είναι η …… θα εκκατασταθεί στη Λάρισα αφού εκεί οικοδοµείται το µεκάλο Νοσηλευτικό 'Ιδρυµα της Περιφέρειας, το Περιφερειακό Νοσοκοµείο. Η Σχολή των Επιστηµών Υκείας, περιλαµβάνει: - Το Τµήµα Ιατρικής - Το Τµήµα Κλινικής Φαρµακολοκίας - Το Τµήµα Δηµόσιας Υκείας - Το Γενικό Τµήµα Φωτοκνωστικής και Βιολοκικής Κατεύθυνσης - Το Νοσηλευτικό Τµήµα Η συκκρότησή του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας στο χώρο ανταποκρίνεται στη δεύτερη βασική επιλοκή που το χαρακτηρίζει Είναι η συνοχή στο χώρο µε περιφερειακή ακτινοβολία των δραστηριοτήτων , ώστε να αποφευχθούν οι κνωστες αρνητικές επιπτώσεις από mv υπερβολική κατάτµηση των ακαδηµαικών µονάδων και να επιδιωχθει η συνεκτικοτητα, η ακαδηµαικη συνοχή, η αλληλοκάλυψη των υποδοµών και η εξοικονόµηση πόρων καθώς και η συντήρηση της ενότητας του Πανεπιστηµιακού πληθυσµού. 5 Οι δύο βασικοί πόλοι του Πανεπιστηµίου, ο Βόλος και η Λάρισα αντιµετωπίζονται ετσι ωστε να υπαρχει ανταπόκριση στα τοπικά χαρακτηριστικα . Το πλέκµα των Κέντρων Έρευνας και Εξειδίκευσης µπορεί να επιτρέψει τη διασπορά των επιστηµονικών δραστηριοτήτων στο Θεσσαλικό χώρο, χωρίς να θίκεται η συνοχή των µονάδων Εξάλλου υπάρχουν οι προυποθέσεις ώστε τα Κέντρα αυτά να αναπτυχθούν σε σηµεία µείζονος σηµασίας τόσο κια την εκπαίδευση όσο κυρίως κια την παρακωκή. Η τριτη από τις βασικές επιλοκες που χαρακτηρίζουν το Πανεπιστήµιο αυτό είναι ή … και η Ω… …… Η εµµονή στην ιδέα της "αυτόνομης" πανεπιστηµιούπολης ήδη έχει ξεπεραστεί και στο θεωρητικό επίπεδο. Σηµερα ειμαστε πιο έτοιµοι να δεχθούµε οτι το Πανεπιστήµιο ασκεί ένα κοινωνικά συµπλοκο ρολο όπου η παρακωκη της κνωσης συνοδευεται από την πολιτισµική και πολιτική ανταλλακή ανάµεσα στο Πανεπιστήµιο και την πόλη. Το βασικό θέµα που τίθεται είναι ότι κια να διατηρήσει το Πανεπιστήµιο το σύνθετο χαρακτήρα του πρέπει να µπορεί να παίζει ταυτόχρονα και τις δύο πλευρές αυτού του σύµπλοκου ρόλου. Κατά τη κνώμη pug προκειται κια µια αντίληψη που ασφαλώς … και πλουτίζει την λεκόµενη "ακαδηµα΄ι'κή αυτονοµία" Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας έχει ήδη εκκατασταθεί στο χώρο µε τρόπο που δεν επιδέχεται ουσιαστικά µεταβολή ενώ η ευελιξία σε εσωτερικές µεταβολές διατηρείται στο ακέραιο. Το κύριο χαρακτηριστικό του σχήµατος αυτού είναι ότι περιέχει ένα πυρήνα πανεπιστηµιακων εκκαταστάσεων στο κεντρικό ιστό της πόλης µέσα σε ιστορικά κτίρια που παίρνουν νέα πνοή από τη νέα χρήση και τις υπόλοιπες στην σηµερινή περίµετρο της Και εδώ έχει ληφθεί µέριµνα ώστε οι ιδιαιτερότητες του Πανεπιστηµιακού Μκροτήµατος στο Βόλο και m Λάρισα να συµβαδίζουν µε τις ιδιαιτερότητες της υποδοµής των δύο πόλεων. Οι εκκαταστάσεις του Πανεπιστηµίου που θα εκκαινιασθούν σήµερα σηµατοδοτούν µε αρκετή σαφήνεια τη φιλοσοφία pug αλλά και τη φιλοδοξία pug κια το ποιοτικό επίπεδο και τη λειτουρκικότητα των υποδοµών που έχουν προετοιµαστεί . Σηµατόδότόύν όµως επίσης και τον ανοιχτό χαρακτήρα του Πανεπιστηµίου προς την πόλη πρώτη και θεµελιώδη συνέπεια της βασικής επιλοκής κια την ένταξή του στον αστικό ιστό. Οι εκκαταστάσεις αυτές αποτελούν επίσης, επιτρέψτε µου να το πώ, ένα πρόκαταρκτικό δείκµα σεβασµού στους ανθρώπους που θα ερκαστούν εδώ, στη συνέπεια και την ποιότητα του αναµενόµενου ερκου τους. Πιστεύουµε ότι το Πανεπιστήµιο πρέπει να τιµήσει τους ανθρώπους του p' αυτήν την αρχική εµπιστοσύνη κια να µπορέσει να τιµηθεί απ' αυτούς που θα το πάρουν στα χέρια τους Η εµπιστοσύνη είναι κλειδί. Ασφαλώς η µικρή κλίµακα και το θερµό όικόκενειακό κλίµα, η αλληλεκκύη και η περηφάνεια, των πι όπερα πό !! είμαστε φοιτητες, διδάσκοντες, Διόικήση- στήριξε και στηρίζει και τον ενθουσιασµό pug και τον ελεκχο της κατάστασης. "Εχουµε όµως πλήρη συνείδηση ότι πρέπει το ταχύτερο να δόµηθεί και να ισχύσει µια πιο αντικειµενική βάση κια mV εξασφάλιση όσων έχουν τώρα επιτευχθεί Μόνο µια σωστά όρκανωµένη δοµή διοικητικής υποστήριξής, ένα σύστηµα σεβαστών κόνόνων συµπεριφοράς και µια παράδοση που πρέπει να δηµιουρκηθεί από τη συνέχεια, µπορούν να στηρίξουν και να εκκυηθόύν τη συντήρηση αυτού του επιπέδου και την προοπτική της βελτίωσης του όταν η κλίµακα πάψει (και θα πάψει πολύ σύντοµα) να είναι όικόκενειακή. Και βέβαια πρέπει να υπάρξει ένα νόηµα κι ένας στόχος κια τη δράση και µια υποστήριξη από τον κοινωνικό περίκυρό. Ο βαθµός και η επιτυχία uUmg mg υποστήριξης εξαρτάται βεβαια σε µεκάλό βαθµό από το κυ Μ του Πανεπιστημίου Εξαρτάται όµως και από το ρυθµό "συµφιλίωσης" ή "αφοµοίωσης" του 'Πανεπιστηµίόυ" µε την 'Πόλη" και την περιοχή κενικά. Κυρίως όµως εξαρτάται από τους ανθρώπους και από mV κοινωνική τους λειτουρκία που αναπόφευκτα όµως θα συνδέεται και µε τα µικροσυµφε΄ροντά τους και φυσικά η πορεία θα είναι µεκάλή και ο δρόµος δύσκολος 7 Τα παραδείκµατα pLug καθόλου δηµιουρκιια1ς διχοτόµίας ανάμεσα στο 'Πανεπιστήµιο" και τους 'Πανεπιστήµιακόύς" από τη pLu πλευρά, και την τοπική κοινωνία, από την άλλη πλευρά, µε τα κατεστηµένά της σχήµατα εξουσίας, µε τα πρακτικά mg προβλήµατα, τα ειδικά συµφέροντα και τις συµβατικές αντιλήψεις mg, δυστυχώς δεν λείπουν και ασφαλώς χρέος όλων είναι να διδαχθούν από την ιστορία και να εµπνευστόύν από το στόχο mg συσπείρωσης και του κοινού συµφέροντος. Η συνερκασία του Πανεπιστηµίου µε όλους τους φορείς που προωθούν την πνευµατική ανάπτυξη πρέπει να ξεκινήσει αµεσως χωρίς αντιπαλότητες αν κι αυτό έχει ήδη φανεί πως δεν είναι πάρα πολύ εύκολο. Η ένταξη του Πανεπιστηµίου µέσα στον αστικό ιστό θα προσδώσει πάντως αµέσως pLu ειδική δραµατικότητα στις πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση, αφού όλα θα κίνόνται, θα προωθούνται, θα αναχαιτίζόνται, θα επιτυκχάνόυν ή θα απότυκχάνόυν στο … …… Ισως αυτό ακριβώς, το ανοιχτό κοινωνικό προσκήνιο και η διαρκής …η… διαµορφώσει κρήκόρα και την ανακκαία αίσθηση του µέτρου που θα µπόλιάσει και τους ενθουσιασµόύς και τις αντιδράσεις. Σας ευχαριστώ θερµά και παρακαλώ τον κύριο Υπόυρκό Παιδείας vu πάρει το λόκό. χ Ν