ORG-Ιδρυμάτων

Taxonomy

Code

Scope note(s)

Source note(s)

Display note(s)

Hierarchical terms

ORG-Ιδρυμάτων

Equivalent terms

ORG-Ιδρυμάτων

Associated terms

ORG-Ιδρυμάτων

4 Archival description results for ORG-Ιδρυμάτων

4 results directly related Exclude narrower terms

195_d_226.jpg

παιδες… … Θ€δξΟλιΟ&Όώω αφου λ%5Ό ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΝΕΛΥΣΕ Ο K. ΑΡΣΕΝΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΙ- ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΠΡΥΤΑΝ|ΚΩΝ ΑΡΧΩΝ Νέα εποχι΄ιγια το Πανεπι Τους στόχους του Υπουργείου Παιδείας για το Πανεπιστηµιο Θεσσαλίας παρουσίασε προχθές o κ Γ εράσιμος Αρσένης κατά την επίσημη τελετή εγκατάστασης των νέων πρυτανικών αρχών. Τόνισε μάλιστα ότι στις στέρεες βάσεις όπου οτηρι΄Ζεται τώρα το εκπαιδευτικό ίδρυμα θα υπάρξει νέα υποστήριξη και Χρηματοδότηση, ενώ έκλεισε το νέο ραντεβού με τις πρυτανικές και τοπικές αρχές στο τέλος του μόνο στην Αθήνα. ΄Ετσι, το Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας κλείνει την πρώτη του δημιουργικό πορεία από την εποχή της σύλληψης και του σΧεδιασμού του και ανοίγει τη νέα σελίδα σε µια μακρόπνοη προοπτική για το ίδιο και την κοινωνία. Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΑΔΛΗ υγκεκριμένα () Υπουργός Παι- δείας δήλωσε αναφερόμενος στα άμεσα αιτήματα του Πανε- πιστηµίου "Είναι µεγάλη αυτή η μέρα όχι μόνο για το Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας, όχι μόνο για τη Θεσσαλία, αλλά για την Ελλάδα, για την πανεπι- στημιακή κοινότητα της Ελλάδας. Ο πρώτος κύκλος κλείνει και χαρακτηρίζε- ται από την πραγμάτωση ενός µεγάλου ο- ράματος με την εξασφάλιση της να…» γίας του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας επάνω σε στέρεες βάσεις. Για το παρελ- θόν μίλησαν πολλοί. γι αυτό θα μιλήσω για το από εδώ και πέρα. Το Πανεπιστή- μιο Θεσσαλίας οφείλει τη δημιουργία του στους οραµατιστές, στους αγωνιστές. Δεν δηµιουργήθηκε έτσι με ένα προεδρι- κό διάταγμα. Σήμερα που κλείνει αυτός ο κύκλος, πρέπει να αποτείσουμε φόρο τιµής σε όλους που αγωνίστηκαν για την υλοποίηση αυτού του οράματος. Έπεσε ένα βαρύ έργο στις διοικούσες επιτροπές και σήµερα μπορούμε με αι- σιοδοξία να δούμε την πρόσοδο του I la- νεπιστηµίου από εδώ και πέρα. Έχουµε πράγματι τις στέρεες βάσεις. τον οραµα- τισµό και τον προγραμματισμό που μας έδωσαν οι προηγούµενες διοικήσεις του Πανεπιστημίου. Τα κτίρια στο Βόλο και αυτό που θα κτιστεί και στις άλλες πρωτεύουσες της Θεσσαλίας κτίστηκαν µε τον κρατικό προυπολογισμό και πρέπει να πω ότι εί- ναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση η προώθηοη του Πανεπιστηµίου Θεσσα- λίας και η χρηματοδότησή του. Το Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας δεν είναι ένα περιφερειακό Πανεπιστήµιο και δεν μπορεί να είναι περιφερειακό Πανεπιστήµιο, όντας στο κέντρο της Ελλάδας. Το Πανεπιστήμιο της Θεσσα- λίας είναι και αυτό κεντρικό Πανεπιστή- μια που θα πρέπει να παίξει έναν πα- νελλαδικό ρόλο. Τα λεγόμενα περιφερει- ακά Πανεπιστήμια δεν είναι Πανεπιστή- μια που ιδρύθηκαν για να γίνει αποσυμ- φόρηση των κεντρικών. Έγιναν και γι' αυτό, αλλά έγιναν κυρίως για να παρα- κάμψουν τις αγκυλώσεις των παραδο σιακών Πανεπιστημίων και για να παί- ξουν έναν ρόλο πρωτοποριακό. Περιμέ- νουμε όλοι το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας να παίξει αυτό το ρόλο, γιατί ήδη έχει βά- λει τις βάσεις και την υποδοµή. Θα πρέ- πει να αντιμετωπιατεί στο πλαίσιο της μεγάλης επταιδευτικής μεταρρύθμισης για την αναβάθµιση της Παιδείας στον τόπο και για τη διεύρυνση της Τριτοβάθ- µιας Εκπαίδευσης. Όλοι δεχόμαστε ότι ζούμε µια νέα εποχή, γιατί το µέλλον του τόπου μας, όπως το μέλλον κάθε χώρας θα εξαρτηθεί από την αποτελεσματική ε- πένδυση στη γνώση και στη μάγων…. Σε Από την τελετή :"… αυτή τη γνώση πρέπει να έχει πρόσβαση κάθε παιδί. Η ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση σε όλες τις βαθµίδες της εκπαί- δευσης από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Πανεπιστήμιο είναι ένα κοινωνικό δι- καίωμα που η πολιτεία. η κυβέρνηση, δί- νει απόλυτη προτεραιότητα. Το σιΜ)ημα τώρα είναι ανοιχτή πρόσβαση στην Τρι- τοβάθμια Εκπαίδευση για όλα τα παιδιά που θέλουν να φοιτήσουν στο Πανεπι- στήμιο. O προγραµµατισμός μας είναι προς αυτήν την κατεύθυνση. Η κατάργη- ση των γενικών εξετάσεων την επόμενη χρονιά και η πρόσβαση στην Τριτοβάθ µια Εκπαίδευση χωρίς εξετάσεις, μόνο µε το απολυτήριο του Ενιαίου Λυκείου, εί- ναι το πρώτο ουσιαστικό βήμα προς αυ- τήν την κατεύθυνση. Το δεύτερο βήμα εί- ναι η σημαντική βελτίωση της υποδομής των Πανεπιστημίων ώστε να είναι σε θέ- ση να απορροφήσουν αυτόν τον αυξανό- µενο πληθυσμό και ταυτόχρονα να ανα- βαθμίσουν την ποιότητα των σπουδών τους. Σε αυτήν την κατεύθυνση έχουµε δώσει ιδιαίτερη προτεραιότητα. Το Πα- νεπιστήµιο Θεσσαλίας καλείται και αυτό να δώσει το παρόν στο κάλεσμα του α- νοίγματος στους νέους που θέλουν να έ- χουν πανιπιστηιιιακές γνώσεις και από χρέωση της πολιτείας είναι να βοηθήσει την ανάπτυξη της υποδομής για να μπα ρέσουν οι πανεπιστηµιακές γνώσεις να δοθούν σε ένα επίπεδο που να μπορεί να συγκριθεί με το επίπεδο των γνώσεων των άλλων πανεπιστημίων της Ελλάδας και της Ευρώπης. Η πανεπιστημαική δραστηριότητα δεν μπορεί πια να περιο- ριστεί μόνο στα προπτυχιακά προγράμ- ματα, αλλά θα πρέπει να προχωρήσει πα- ραπέρα στις μεταπτυχιακές σπουδές. Ήδη λειτουργούν τρία μεταπτυχιακά προγράμματα και η νέα σύγκλητος σχε- διάζει και άλλα προγράμματα. Φυσικά αυτά τα προγράμµατα χρειάζονται την υ- ποδομή και τη χρηματοδότηση. 'Ενας τρίτος στόχος για το Πανεπι- στήμιο είναι η διά βίου εκπαίδεικιη. Η γνώση στη δική μας εποχή αλλάζει ταχύ- τατα. Ο απόφοιτος του Πανεπιστημίου για να μπορεί να είναι ανταγιι)νιστικός στη διαδικασία θα χρειαστεί να μπει ξα- νά στο Πανεπιστήμιο και να έχει και πά- λι επαφή με το χώρο της γνώσης. Άρα η επαφή του πολίτη με το Πανεπιστήµιο εί- ναι μια επαφή που διαρκεί καθ' όλη τη διάρκεια της επιστημονικής καριέρας. Τα προγράμματα σπουδών επιλογής εί- ναι ακριβώς προγράμματα που θα αντι- µετωπίσουν αυτήν την ανάγκη. Τα Πανε- πιστημία βέβαια δεν είναι μόνο χώροι εκ- παίδευσης. αλλά και χώροι έρευνας και πρέπει να αναπτύξουν τα δικά τους ε- ρευνητ ικά προγράµµατα. Το Πανεπιστή- µιο Θεσσαλίας που έχει το κέντρο βάρος του στο Βόλο, αλλά με τις ακτινώσεις του στους άλλους νομούς. μπορεί να παίξει έναν καταλυτικό ρόλο όχι μόνο στην πνευµατική αναβάθµιση, αλλά στην προ ώθηση της οικονοµικής και κοινωνικής ανάπτυξης της περιοχής. Για να γίνει συ τό χρειάζεται να προχωρήσουμε στην (1- ναβαθμιση του Πανεπιστημίου της Θεσ- σαλίας, αλλά να προχωρήσουµε και σε μια ιδιαίτερη επικοινωνιακή πολιτική. Νομίζω ότι από κοινού ιστορική" να βά- 4 *… Μ :» των νέων πρω…κών αρχών λουμε αυτούς τους στόχους. Αυτά τα 0- ποία ζητάτε στο ψήφισμα μπορούν να γί- νουν πραγματικότητα. Ο πρωθυπουργός έχει επανειληµμένα πει και είναι ομόφιι» νη απόφαση του υπουργικού συµβουλίου ότι η περίοδος 2000 - 2006 να είναι πε- ρίοδος για την προτεραιότητα της Παι- δείας και η χρηματοδότηση θα γίνει από το πακέτο Σαντέρ. Κύριε Πρύτανη θα ή θελα να σας καλέσω, με τους συνεργάτες 0 ρόλος του ως κεντρικό εκπαιδευτικό ίδρυμα της χώρας σας από τις πρυτανικές αρχές µαζί και με τις τοπικές αρχές σε µια συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας πριν από τα τέλη αυτού του µήνα για να ολοκληρώσουμε με ικανοποιητικό τρόπο τις εκκρεμότη- τες όπου υπάρχουν στο Πανεπιστήμιο και να προχωρήσουµε τώρα στη διαμόρ φιικ1η ενός ολοκληρωµένου προγράµµα- τος" Φόρος τιµι΄ις στο Γιάννη Φάτσπ Με δηλιι'>σεις τους οι οµιλητές της εκ- δήλωσης απέδωσαν φόρο τιμής στον ο- ραματιστή του Πανεπιστημίου Θεσσα- λίας δημικιιογράφο Γιάννη Φάτση. για το οποίο θα οργανωθεί και ανάλογη εκδή- λωση στο αμέσως προσεχές διάστημα. Μάλιστα, ο Υπουργός Παιδείας υπο- γράμμισε σχετικά: "Θέλω να θυµηθούμε όλοι τον ορα- ματιστή και το φίλο όλων µας, το Γιάννη Φάτση. Όταν τον συναντούσα είτε ήμουν υπουργός Εθνικής Οικονομίας είτε ακά μη Εθνικής Άµυνας πριν να αρχίσει ο,τι- δήποτε άλλο να πει που με ενδιέφερε ί- σως και περισσότερο, όπως η πολιτική στιγκυρία, άρχιζε από τα θέµατα του Πα- νεπιστημίου Θεσσαλίας". Το ψήφισµα της Συγκλήτου Σύμφωνα με το ψήφισμά της η πρώ- τη Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Θεσ- σαλίας αποφάσισε τα ακόλουθα: (1. Να επισημάνει αφενός ότι το Πα- νεπιστήµιο Θεσσαλίας αποτελεί το κέ- ντρο της επιστήμης και του πολιτισμού, για την ενδοχιι΄)ρα της Κεντρικής Ελλά- δας. η οποία αντωτρικιωπει΄ιει ένα περί- που εκατομµύριο κατοίκους, και αφετέ- ρου ότι αποτελεί ήδη κοµβικό σηµείο με- ταξύ της επιστήμης και της παραγωγής. β. Να τονίσει µε ιδιαίτερη έµφαση. ότι το υπό ανάπτυξη Πανεπιστήµιο μας δεν πρέπει και δεν µπορεί να ενταχθεί στις ε- ξισωτικές αλγοριθμικε΄ς λογικές που ι- σχύουν για άλλα αναπτυγμένα Πανεπι- στήμια. Η γενναία στήριξη του Πανεπι- στημίου Θεσσαλίας σε αυτή την εξαιρετι- κά κρίσιμη φάση της ανάπτυξής του, α- ποτελεί όρο για την υλοποίηση της ίδιας της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας. Είμαστε βέβαιοι ότι ο κύριος Υπουργός υιοθετεί τη θέση: "ίση των ίσων και άνι- ση των ανίαων μεταχείριση". Y- Να κάνει, γνιικιτό ότι στη σηµερινή ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Ναυπλίας ΠΜ. Λαζαρίδης κρίσιµη φάση ανάπτυξης του Πανεπι- στημίου απαιτείται, εκτός των άλλων, και μια ανάλογη διοικητική και κτιριακή υποδομή καθώς και υποστήριξη της Φοι- τητικής Μέριμνας. Η εκρηκτική αύξηση του αριθμού…τιιιν Τµηµάτων και των αοι- τητών, την οποία ασφαλώς κρίνουμε α- ναγκαία, και οι ποικίλες ανάγκες που ασ τή δημιουργεί δεν είναι δυνατόν να αντι- ιιετωπισθεί με το υπάρχον διοικητικό προσωπικό και τις υπάρχουσες υποδο- μες. Παράλληλα, οι περικοπές πόρων που αναφέρονται στην άσκηση γενικότερων πολιτικα΄ιν, οφείλουν να αναφέρονται ε- πίσης και στην αίσθηση του µέτρου και να μην αφορούν ζωτικά µεγέθη και το- µείς δράσεις. Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ελπίζει ότι τα υπομνήµατα που αναλύουν τα σχετικά αιτήματα θα μελετηθούν με ιδιαίτερη προσοχή και θε- ωρεί βέβαιη τη θετική ανταπόκριση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας. δ. Να δηλώσει και με την ευκαιρία (m τή, τη βαθιά πεποίθηση των μελών της για τον ιστορικό ρόλο που έχει να διαδρα- µατίσει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας όχι µόνο σε περιφερειακό αλλά και σε εθνι- κό επίπεδο και να διαβεβαιώσει ότι θα καταβάλλει άοκνες προσπάθειες προς την κατεύθυνση αυτή. τ. Να χαιρετήσει. τέλος, και να ευχα- ριστήσει τους εκπροσώπους της πνευμα- τικής και της πολιτικής ηγεσίας και ό- λους τους εκλεκτούς προσκεκλημένους οι οποίοι με την παρουσία τους στη συµ- βολική τελετή εγκατάστασης των πρό» των Πρυτανικών Αρχών του Ιδρύµατος, τιμούν και στηρίζουν τις βασικές επιλο γές που διαμόρφωσαν την ως τώρα ιστό ρική πορεία του l Ιανεπιστηµίου Θεσσα- λίας και εγγυώνται την δημιουργική του προοπτική στη νέα χιλιετία. O κίνδυνος διάσπασης του Πανεπιστηµίου Στο σχεδιασμό των τμημάτιιιν του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και στον κίν- δυνο διάσπασής του στο πρόσφατο πα- ρελθόν αναφέρθηκε στην προικριι'ινησή του ο Πρύτανης κ. Παντελής Λαζαρίδης. “H διεκδίκηση των τοπικών παραγό- ντων να ιδρυθεί Πανεπιστήμιο Θεσσα- λίας είχε ήδη μια μακρά ιστορία που ξε- κίνησε τα χρόνια του ‘60 και εντάθηκε στη μεταπολίτευση και ιδίως στα πρώτα χρόνια του ‘80. Πρωταγωνιστές ήταν οι Δήµοι και φυσικά οι Δήµαρχοι. Θεμε- λιώδη ρόλο έπαιξε για την ίδρυση και την παραπέρα πορεία του η πολύ σοβαρή συ- ζήτηση που άνοιξε και κατόπιν τροφο- δότησε µε συνεχείς πρωτοβουλίες ο Λή- μος Βόλου με Δήμαρχο το σημερινό Λή- μαρχο. Παρόλο που η διεκδίκηση για το Πα- νεπιστήμιο ένωνε τους Θεσσαλούς το ι- δεολογικό κλίµα µέσα στο οποίο αυτή καλλιεργήθηκε, φόρτισε το Πανεπιστή μια Θεσσαλίας πριν ακόµα ιδρυθεί με δυ- σανάλογη προσδοκία και στρεβλή αντί- ληψη για τη λεγόμενη "ανάπτυξη" της κά- θε θεσσαλικής πι ου ιχής ξεχωριστά. Η περιοριστική τοπικότητα των διεκδικήσεων µια µάλλον ανιιττόοητη α- εί …' . ο ο υπουργός Παιδείας rep. Αρσένης ντίληψη για το ρόλο του Πανεπιστηµίου ως θεσµού και η ταύτισή του με πλευρές της ανάπτυξης που δεν του αντιστοι- χούν, αλλά και κάποια µικροπολιτική ό- ραση των πραγµάτων (η οποία μάλιστα απέδειξε ότι έχει επικίνδυνη αντοχή) λί- γο έλειψε σε κάποιες περιόδους να μετα- τρέπουν την απολύτως θεµιτή αναπτυ- ξιακή προσδοκία. από στήριγμα και λαϊ- κή βάση για το Πανεπιστήµιο, σε αμφι- σβήτηση η οποία θα μπορούσε να λει- τουργήσει ως τροχοπέδη ή και εκρηκτική νάρκη γι' αυτό. Η εξέλιξη των πραγμάτων, Μόραλη- σε βέβαια τελικά μια τέτοια τροπή. αλλά δεν θα έπρεπε να υποτιμήσει κανείς τους κινδύνους που έχουν εµφυτευθεί και που εµφανίζονται µε εξάρσεις. περιοδικά, συ- ναρτημε΄νες συνήθης με προεκλονι:|ι΄'ς περιόδους". "Μύθος" n περικοπή δαπανών για τα ΑΕΙ Στη σηµασία της δηµόσιας δωρεάν Παιδείας αλλά και στο ενδεχόµενο περι- κοπής των δηµοσίων δαπανών για τα ΑΕΙ αναφέρθηκε σε οµιλία του κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης () βουλευτής Μαγνησίας κ. Νίκος Γκατζής. Πάντως, ο κ. Αρσένης για το ζήτηµα που ανέκυψε σε σχέση µε τη χρηµατοδό τηση των Πανεπιστηµιακών Ιδρυμάτων χαρακτήρισε "τα'…" όσα λέγονται ότι διν "-',.α.';'οιΝ και δεν θα υπάρξουν πό ιν; '… : χι Γριτιβάθµ… Εκπαίδευση… Τα πικιι΄ι'…'ρι='ιι ταμειακά προβλήµαπ που άνε',…ωι µόνο σε ορισµένα Πανεπιστή- μια, δι'ι'..ιι'ι΄κηιαι ότι θα λυθούν", τόνισε ο Υπουργός, ενώ υπογικ1µμισε την αύξηση της χρηματοδότησης µέσα στην επόµενη εξαετία από το πακέτο Σαντε΄ρ. Χαιρετισμός του Αρχιεπισκόπου Χαιρετισµό µε αφορμή την εγκατά- σταση των πρώτων Πρυτανικών Αρχών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (muffin— νε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Χριστόδουλος, όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται: "To Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας είναι γέννημα της αγάπης προς την Παράδοση του τόπου µας, είναι καρπός ειΧ)ύνης και κατόρθωµα ελευθερίας. Όσοι μοχθήικιμε για την εδραίωση του, το κάναμε γιατί πι- στέψαμε, στην αξία του Ανθρώπου, στη δύναμη της καρδιάς του, στους καρπούς της ευεργετικής παρουσίας του μέσα στα δρώμενα της ζωής. Το κάναµε γιατί στη ριχθήκαµε στην Ελληνορθόδοξία µας. που είναι ομωύσια της πνευµατική; και εθνικής μας οντότητας. Το κάναµε γιατί σα…… να προσφέρουμε στους να… μας δυνατότητες εξέλιξης και ανάδειξης µέσα από τη διαδικασία της αξιοποίησης του θησαυρού της πατρογονικής κλήρο νομιάς µας. Το κάναμε γιατί πιστέψει… πως μέσα από αυτό το καθι'.δρυµα θα έ- βγαιναν όχι µόνο άνθρωποι πω…… γνιι΄)σειιιν, αλλά και επιστήµονες υψηλού ήθους, μεγάλης ευθύνης και ακατάβλητης θέλησης να συνεισφέαιιΝ στην ώρα τους Υ… τη δι… νι . Λ m της πνευματικής µας ταυ- τότητας".

195_d_184.jpg

ΕΦ… ζ΄άΞα αµ? ©€-δ…λ… &φλΌ; Η [κατά Ήξερε… λ Ά%Β Σπύρος Βλιόμος: ΄Ετσι οραµατίτοµαι το Πανεπιστήμιο Ο καθηγητής κ. Σπ. Βλιόμος, που είναι υποψήφιος πρύτανης, αναλύει Πώς οραµατίΖεται το Πανε…ατήµ|ο Θεσσαλίας KaI row’zer: ίναι πεποίθησή μου ότι το . Ελεύθερο και Κριτικό Πανεπι- στήμιο όπως οραματίζομαι το Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας, για να λει- τουργήσει σαν βασικός παράγοντας της πνευµατικής και πολιτιστικής ανά- πτυξης, χρειάζεται: …) (δεσμούς. οι οποίοι να έχουν διάρκεια και προοπτική. Να δημιουρ- γούν ένα σταθερό λειτουργικό πλαισιο και, το σημαντικι΄)τερο. να διασφαλί- ζουν την Αυτοδιοίκηση των Ιδρυμάτων αυτών. Να κατοχυριί)νουν τα δικαι(ι΄)… ματα της Πανεπιστημιακής κοινότη- τας. να εξασφαλίζουν την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών και των δυνατο- τήτων καλλιέργειας και προσφοράς κριτικής γνώσης. Θέσεις μας είναι: O σεβασμός στη συνταγματική ε… πιταγή της Αυτοδιοίκησης των Πανε- πιστημίων. - O καθορισμός του θεσμικού πλαισίου των Πανεπιστημίων με τη σύμφωνη γνώμη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας. . O αποκλεισμός των περιορι- σμών και των παρεμβάσεων της Πολι- τείας - που μόνο σκοπό έχουν την (1- σκηση επιρροής στην ίδρυση Τμημά- των και στην αύξηση του αριθμού των εισαγόμενων φοιτητών. (β) Πόρους, οι οποίοι να διασφα- λίζουν ικανή υλικοτεχνική υποδομή και αξιοπρεπείς αποδοχές στους εργα- ζόµενους, ώστε να αφιερώνονται απε- ρίσπαστα στα καθήκοντά τους. Θέσεις µας είναι: … Η αύξηση της κρατικής επιχορή- θύτης… . Ο αποτελεσματικός αλλά όχι α- σφυκτικός δημοσιονομικός έλεγχος που σήμερα παρεμποδίζει την αντιµε- τώπιση των συνεχώς αυξανόµενων υ- ποχρεώσειι)ν των Πανεπιστημίων. και . Η μετακίνηση πόρων του κρατι- κού προ΄ι΄ιπολιυ|ι(ηιού προς την Παι- δεία, ώ…- οι αντίστοιχες δαπάνες να φθάσουν στο 6% του ΑΕΠ. Στα πλαίσια των παραπάνω θέσε- ων θα κινηθεί και η πολιτική μας για την ανάπτυξη του Πανεπιστηµίου Θεσ- σαλίας. Το Πανεπιστήμιο μας έχει την ιδιομορφία του περιφερειακού Πανε- πιστημίου με Τμήματα που έχουν έδρες σε διάφορες πόλεις της Θεσσαλίας. Επιδίωξή μας θα είναι: . Η ισόρροπη ανάπτυξη των Τμη- μάτων, με ορθολογική κατανομή τόσο των πιστώσεων, όσο και των νέων θέ- σεων ΔΕΠ. - Η βελτίωση της υλικοτεχνικής τους υποδομής. - Η περαιτέρω ανάπτυξη του δι- δακτικού και ερευνητικού έργου. - Η εν γένει ενίσχυση της οικονο- μικής θέσης των μελών της Πανεπιστη- μιακής Κοινότητας, και . H δηµιουργία νέων Τμημάτων, όπου η κρίσιμη μάζα το επιτρέπει μέσα από τα υπάρχοντα Τμήματα. Άμεση προτεραιότητα θα δοθεί στην ολοκλήρωση της ακαδημαϊκής υ- πόστασης μη αυτονομημένων Τμημά- των. Βεβαίως είναι γνωστό ότι η διά- σπαση του Πανεπιστημίου σε πολλές πόλεις δηµιουργεί κάποιες υστερήσεις αποτελεσμάτων στη διοίκηση και στη συνεργασία συναφών επιστημονικ(ί)ν πεδίων. Η λύση δεν μπορεί να είναι η αµφισβήτηση της έδρας του Πανεπι- στημίου ή των Τµημάτων που εδρεύουν σε άλλες πόλεις. Η έδρα του Πανεπι- στηµίου και οι έδρες των Τµημάτων εί- ναι δεδομένες και νομικά κατοχυρωμέ- νες. Τα προβλήματα που προκύπτουν από τη χωροταξική κατανομή των Τμη- µάτων του Πανεπιστημίου, θα αντιμε- τωπιστούν με τη δημιουργία ευέλικτων δομών που θα αξιοποιούν σι΄η|χρονες τεχνολογίες (τηλεματική, δίκτυα) και θα δίνουν λύσεις. Προβλήματα χ(ι)ρο- ταξικής ανάπτυξης που θα προκύψουν στο μέλλον… θα αντιμετ(ι)πιστοι΄νν με ρε- αλισμό και γν(ί>μονα το γενικότερο συμφέρον και την αποδοτικότητα του Πανεπιστημίου. 'Ενα επίσης μεγάλο ζήτηµα που οι- πασχολεί την ακαδημαϊκή κοινότητα είναι η επίθεση που δέχεται έµμεσα ή ά- μεσα η τριτοβάθμια εκπαίδευση, με στόχο την αλλοίωση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της. Χωρίς να εί- μαστε εκ προοιμίου αρνητικοί σε νέες δομές, που θα πρέπει όμως να θεσμο- θετούνται μέσα από διεξοδικές διαδι- κασίες και προσεκτική προετοιμασία στη βάση των πραγματικών αναγκών της επιστήμης και της κοινωνίας, θεω- ρούµε ότι η Πανεπιστημιακή Σύγκλη- τος, σε συνεργασία με τα µέλη της ακα- δημαϊκής κοινότητας, πρέπει να αντι- µετωπίσει με κατηγορηματικό τρόπο κάθε προσπάθεια αλλοίωσης του δη- " μόσιου χαρακτήρα της Ανώτατης Εκπαίδευσης και κάθε ενέργεια εκμε- τάλλευσης των ελπίδων των νέων που επιθυμούν το πτυχίο τους να έχει αντί- κρισμα γνώσης.

192_d_038.pdf

AHOKOMMA ΕΦΗΜΕΡ I ΔΟ Σ " ΜΆΓΝΗΣ I A" Ηµερομηνία....... 1… Η… 45|ε.|.83.... τα σελ. Εγκαινιάζήεται το Πανεπιατή μια σήµερα . * '" .... Θεσσαλίας Από τον ύπουργό… Παιδείας Γ. Παπανδρέου. (“To όνειρα είναι πλέον µια π……Μη… - Το …'…Μ… Θωναλως ιγκα'……| … το: ι…γό Παιδυας |. Γ… Μπδμ- (µας |2 το μνήµα). To …ισ1Μιο …: λι΄αχ'… & ήταν. α'… ψ… ΘΑ. ατέ- "… "ΜΜΜ! τα π.λΜα'΄α χ…… η ψ…ΐ…η. To ….σιή . µια αποτελώ σήµΜ΄ … … "Η… της… Κουν-Λας ' του Βόλου, Μ εργο ζωής… Σ" "και"… τα» ”momma μία: θα πω… επισης: ο ΜΆΝης υπουργός Buo Μίνως. Θέρμιος ως Τίνα-' ' laying ι …. Ζαώιιος, or. …' "Μαντώ πια…… Φιλ Μ…Ι'Μ … Γ:ΨΥ[π ' Δ… Μάνης. ιν&χσµέ…ς &. … ("ΜΜΜ Υ'γ!1αζ και "…'ας '- .… Καλα Μπας, ενώ 1… , δριθοι΄µ α ωχ!ς της Μαλί _ ας και απ…"… φοράω της "όλα: YOU Βάλα)… …… πως Η…" διπλάσια … Θα "ωμά… οι "αραιά" " "Μις και α'ΠΙ…τάπις Ανωτάτων Ιδρυµάτων της χώ. ως: 96 να παρα- (.) …Μς του Μπανη- : µ"… "αν… I. Σταθόπουλος o - Μ"… του Μω…λ:.- ΄ ." ……ψ|ω Θεσσαλονί- "ως Δα… ο may”..- "΄… τα; Ψαρά Μοδι|ω Μίδα :. Γαλάνης o πω ΄΄.-' "… "Κ ΑΣΚτ :. Ι'. Ν… λαΐδης. o πως τ'… numn mum Νέων… | 0 … τω Μ……Ψτ. . Ο" … ι. Μωµγι&πης,' :) "ως … …|στηµι΄ω … ι. Μαρής, 0 «para. - ϊ""!… στην 2n …… ... Τα εγκαίνια του Πανεπιστημιω "ε…"ΨΏαι "Κ τα …… :. Μι- … D … τα &…» ","… ΜΜΕ" Μα & Γ… . .… … Ι…" Μ…… ;. ζυι- …'ώ … και στη Μ"… ΕΜ… στις ιµα- νωπά"… … Μ……ω. Το "Υ…" Εξάλλου. Μις 7. :… στο …Ψ…ό Μια… τον Μ….'ω & µ… .… …;… της Μ…ϊας και Μ" Μια πιο 'ψ…Κ "" *" … της Δ.Ε. :. Λαζαρίδη και να ι… κα…"; … … "ΠΜ; …; 9 τα ως… & Η" "των: δεξίωση µι 2000 an TIM-m Μαι… … "πάψω; !… τω ΜΜΜ … & "από … … …και "αν" "6 ΜΥωµµα.

Παντελής Γ. Λαζαρίδης

012_d_008.jpg

λΠΟΚΟΜΜλ ΕΦΗΜΕΡ!ΔΟΣ N E Α Τ Π "ΟΚΤ ]98ι «'Οχι» των πρυτάνεων στα... πρ εκλογικά πανεπιστήµια ΕΚΚ ΗΣΙ'Ξξ3€ απολιτικά κόµµατα απευθύνουν οµό να οι ις όλων των πανεπιστηµίων ώστε οι οπιµότητες της προεκλογικής περιόδου να μην 'σουν σε εξαγγελια' η πρωτοδουλίες σχετιζόµενες με ν ίδρυση΄ η χωροθέτηση πανεπιστημίων σχολών ή τμ των. Την ομόφωνη αυτή απόφαση έλα6αν οι πρυτάνεις των πανεπιστηµίων στη διάρκεια συνάντησής τους που πραγματοποιήθηκε στο Δημοκρίτειο Πανεπιστη- µιο Θράκης,με αφορμή πρόσφατη απόφαση της έως πρότινος αναπληρωτού υπουργού κ. Άννας Ψαρώ- δα Μπενάκη, για σύσταση ειδικής οµάδας εργασίας. µε αντικείµενο τη χωροθέτηση πανεπιστημίων. σχο- λών και τμημάτων σε όλη τη χώρα. . «Ουδέποτε οι μισθοί των καθηγητών πανεπιστη- μίων ήταν σε κατώτερο επίπεδο από το σηµερινό» τονίζει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Καθηγητών Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυµάτων (ΠΟΚΑΕΙ).