PERSON-Ελύτης

Taxonomy

Code

Scope note(s)

Source note(s)

Display note(s)

Hierarchical terms

PERSON-Ελύτης

Equivalent terms

PERSON-Ελύτης

Associated terms

PERSON-Ελύτης

3 Archival description results for PERSON-Ελύτης

Only results directly related

01_A_G_154_34_251_259.pdf

"ΙΨ"Ο" Λ. "1ΚΌΠ?. Γεννήθηκε στη Λάρισα το 1917 και από το 1926 κατοικεί στο όλο. ?ι- κοσάχρςνος άρχισε να ασχολείται µε την έρευνα και τη µελέτη της λαϊκής μας τέχνης. Διετέλεσε, ως τη συνταξιοδότησή του, "ιευθυντής Θεσσαλίας του ΕΘνι"σί (]πγαιιµοό Υλ- ληνικής Χειροτεχνίας. ΄Ελαβε μέρος στην Εθνική Αντίσταση. Είναι Πρόερπς της Ξταιρεί- ας Θεσσαλικών Ερευνών, Πρόεδρος του Παραρτήµατος Υυνδ€σμου Φιλίας Ελλάδος … Δαοκρα… τικής Δηµοκρατίας της Γερμανίας, μέλος του Διοικητικού ?υμβουλίου της Πανελλήνιας Πο- λιτιστικής Κίνησης, µέλος της Έταιρείας Ελλήνων λογοτεχνών, της ΐλληνικής Λαογραφικής Γταιρείας κ.α. Τιµήθηκε µε το Κρατικό Βραβείο Μελέτης και με το Βραβείο της Ακαδηµί- ας Αθηνών. Στο σπίτι του, χτισµένο σε ρυθμό πηλιορείτικου αρχοντικού, φιλοξενεί συλ- λογή έργων κυρίως λαϊκής ζωγραφικής.&Θεόφιλου,Παγώνηδων, Χριστόπουλου, "αργάρη κ.α.… καθώς και αρχείο από 11,000 φωτογραφίες. ΄Έχει εκδόσει 34 βιβλία, όπως "Ο ζωγράφος Θε- όφιλος στο Πήλιο" 1939, "Ξυλογλυπτική του Πηλίου" 1950, "H Λαϊκή Τέχνη του Πηλίου" 1976, "Βήματα" 1979, νΧιονιαδίτες Ζωγράφοι" 1981, "Εκκλησιαστικά ?υλόγλυντα" 1982. ?υνεργάσθηκε με πολλές εφημερίδες και περιοδικά και πήρε μέρος κε πολλά "υνξΣρια στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. Οι εισηγήσεις συνοδεύονται από ψΩτεινξς προβολές. 23 Π'"1""΄ ΚΑΙ ""΄Ι "ΑΠΌ? "ΤΙ… Έ…'λΛ'ϊ"Ι?(Η ΑΝ! Η '?ΐΧ".'ιΉ Οι παλιότεροι µελετητές της λαϊκής µας τέχνης, ξεκινόντας από µία ελληνοκεντρική αντίληψη, απέκλειαν κάθε ξενική επίδραση. Θεωρούσαν πως η λαϊκή μας τέχνη είναι "τελεί ως αμιγής", µε μόνες επιβιώσεις από την αρχαία και τη βυζαντινή εποχή. !! συστηµατική, όµως, έρευνα απέδειξε ότι δέχτηκε πολλές επιδράσεις τόσο από τη µουσουλµανική τέχνη όσο και από την ευρωπαϊκή. Ρίναι χαρακτηριστικό πως η παραδοσιακή ζωγραφική των αρχον- τικών της Βόρειας Ελλάδας, από το 180 αιώνα ΚΧΧΧήκϊ δεν έµεινε απομονωμένη από τα κυ- ριότερα καλλιτεχνικά ρεύµατα της Ευρώπης, που σε χρονολογική σειρά είναι το µπαρόκ, o νεοκλασικισμός και ο ακαδηµαϊκός ρεαλισµός. Σ'αντό συνετέλεσε το σπάσιμο της κλειστής οικονοµίας µε επακόλουθο τη δημιουργία στενών οικονομικών σχέσεων µε χώρες της ?υρώπης ΧΚΧΧΚξΧΗ33ΚΉΚξ, καθώς και η επίδραση των δραστήριων ελληνικών παροικιών σε πο'λές ευ… ρωπαΐκές πόλεις. Ήταν παραπάνω αναφερθήκαµε στο νεοκλασικισµό δεν εννοούσαµε τη ζω- νρσφική διακόσνηση δηνόσιων ή ιδιωτικών κτηρίων στα αστικά κέντρα - Αθήνα, Υδρα, Πά- τρα, Θεσσαλονίκη, Βόλο...…, που έγιναν από 'Ελληνες ή ξένους σπουδ1γμέν0υς ζωγράφους, αλλά ϊΧ& τα εργα χωρικών ζωγράσων παραδοσιακών σπιτιών σε µικρά ορεινά χωριά & Δίλοφο 7ανορίου, "υµφαίο Φλώρινας, "εταΞοχώρι Αγιάς, Πάπιγκο…..-. "ντονότατη είναι η επίδραση του μπαρόκ στην ελληνική εκκλησιαστική ξυλογλυπτική, αν και το μπαρόκ είναι η καλλιτεχ- νική έκφραση της Αντιµεταορύθρισης, δηλαδή της Καθολικής ?κκλησίας, με την οποία κατά την Ψουρκοκρατία η Ορθοδοξία βρισκόταν σε ζωηρή διαμάχη. C ακαδημαϊκός ρεαλισμός εµφα… νίζετσι, αποκλειστικά στη ζωγραφική και σε περιορισμένη κλίµακα, κατά τις πρώτες δεκα- ετίες του 2006 αιώνα. Γενικά, οι επιδράσεις των ευρωπαϊκών τεχνοτροπιών φτάνουν στην ελληνική ήταιθρο µε καθυστέρηση πολλών δεκαετιών. !! επίόραση της µουσουλμανικής τέχνης εΈηγείται από τη συµΒίωση του ελληνικού στοιχείου με τους Τοήοκους επί τέσσερες αιώνες. Πηγές θεμάτων της ελληνικής λαϊκής τέχνης είναι οι χαλκογραφίες με θρ σκευτικά και κοσνικά θέματα, διάφορα άλλα έντυπα καθώς επίσης και τα µνηµεία του λόγου, όπως τα δηµοτικά τραγούδια, οι λαϊκές παραδόσεις, τα εκκλησιαστικά κείµενα, τα λόγια δηµο- σιευμένα ή αδημοσίευτα γραπτά. 'Ολα αυτά δεν παραµένουν ξένα σώµατα μέσα στον κορµό της ελληνικής παράθοσης. Καθώς περνούν από χέρι σε χέρι και από γενιά σε γενιά, πετα- πλάθονται και αφομοιώνονται, προσαρμόζονται στις οπτικές συνήθειες των Ελλήνων και εκ- φοάζονν το δικό τους ιδεολογικό κόσµο. Θα µπορούσαµε να πούµε πως η ελληνική λαϊκή τέχ- νη νοιάζει µε τη θάλασσα που δέχεται το γλυκό νερό χιλιάδων ποτκμιών χωρίς να ξαλµυ- ρίξει. Οι ξένες επιδράσεις πρωτοεµφανίζονται στα ζωντανά µεταπραττικά, μεταποιητικά και ναυτικά κέντρα. O έµπορος, o βιοτόχνης, ο ναυτικός για να επιζήσουν είναι υποχρεωµέ- νοι να έχουν µιά συνεχώς ανανεούµενη γνώση. Πρέπει να ξέρουν τις προόδους του επαγγέλ- ματός τους, να είναι ενηµερωμένοι για την ισοτιμία των νοµισµάτων, να παρακολουθούν τις διακυµάνσεις της ζήτησης προϊόντων και υπηρεσιών, να αλληλογραφούν, να ταξιδεύ- ουν. Αυτά δημιουργούν νοοτροπία ανοιχτή στην αποδοχή και αφοµοίωση νέων πολιτιστι- κών στοιχείων. Αντίθετα, οι κτηνοτροφικοί και γεωργικοί πληθυσυοί στηρ€ζονται στην προγονική πείρα. Ta διάφορα στάδια της γεωργικής και κτηνοτροφικής εργασίας, οι µέ- θοδοι που χρησιµοποιούνται, βασίζονται σε γνώσεις που πήραν από τον πατέρα και τη μητέρα, που κι εκείνοι τις πήραν από τους δικούς τους γονιούς. Αυτό δηµιουργεί νοο- τροπία σπρόΘθµη στην υιοθέτηση νεωτερισµών και δυσκίνητη στην αφοµοιωτική διεργασία. "Όμως η οικονοµική και πολιτιστική ακτινοθολία των ημιαστικών κέντρων συντελεί στη διάδοση των νέων µορφών και στο χωρικό τους περίγυρο. «των… A . να"? *? τ*ΛΛ""Τ:'ζη ΛΑΙΚΗ Τ'Λ-'Π"7ΤΥ.Η Η ελληνική λαϊκή γλυπτική χωρίζεται σε δύο µεγάλες κατηγορίες, στη λιογλυπτική και στην ξυλογλυπτικη. Οι δύο αυτές κατηγορίες δεν διαφέρουν µόνο στην όλη. Πρόκειται για δυό τέχνες µε διαφορετικό ύφος, ιδιαίτερη λειτουργία και µε ξεχωριστούς τεχνίτες. Η ΑΙΌΟΡΛΥΠΦΙΚΉ περιορίζεται στο ανάγλυφο, με ελάχιστες εξαιρέσεις σε ειδικές περι- …...ι- ο…"… πτώσεις. Είναι η τέχνη των εξωτερικών επιφανειών σε σπίτια, εκκλησίες και βρύσες. Έπει- ετ προορίζεται για διακόσµηση τοίχων και είναι, θα λέγαµε, µέρος του οικοδομικού υλι- κο6, το αναγλυφικό της έξαρµα είναι χαµηλ6' αρχίζει από τα εσώγλυφα σχεδια ή γράµµατα, προχωρεί στο επιπεδόγλυφο και φτάνει ως το χαμηλό ανάγλυφο. ΄Ετσι διασφαλίζει την ενό- τητα της επιφάνειας που διακοσμεί. Λειτουργεί στο διάχυτο φυτισμό του ύπαιθρου πραγµα που αποκλείει τον έντονο σκιοψστισµό. Οι τεχνίτες της, οι π ε λ ε κ 6 ν οι, ανήκαν στ: συνεργείο των χτιστόδων, αφού τα έργα τους χτίζονταν µαζί µε τις όλλαες πέτρες. Τα ερ- γαλεία τους έχουν ελληνικά ονόµατα /σφυρί, βελόνι, χτένι, σµίλα.../, πράγµα που, όπως θα δοόυε, δεν συµβαίνει µε την ξυλογλυπτική. Ο χωρισµός της σε εκκλησιαστική και κοσµι- κό αφορά µόνο τη χρήση της. Ποικίλα είναι τα θέµατά της: σταυροί, φυτικά μοτίβα, ωάρια. , Τςηλιτ, ζώα, δέντρα; ρόδακες, πεντάλφες, πρόσωπα ανθρώπων και σπανιότερα αγιογραφικά 3ξυατα. ? Ξ"λΟΓΛΥΠΤΙΚΗ είναι η τέχνη των εσωτερικών Χώρων. Ασκείται από τους τ α γ ι α 6 no υ ς, που δεν συµπετΕχοπν πάντα στο αρχικό συνεργείο αφού πολλά ξυλόγλυπτα είτε δεν ες……… στ…θερά σΐΌιΧεξα του χτίσματΟζ είτε τοποθετούνται αργότερα. Ιταλική προέλευση ξ… πει ολόκληρη η Επαγγελµατική τους ορολογία: ταγια56ρος, σκαρπέλλο, σγρ6µπια, ματσ6λλα, χούκι... ? ξυλογχυπτική μπορεί να χωρισΘεί σε τέσσερις κλάδους, την εκκλησιαστική, την οικιακή, την ποιµενική και τη ναυτική. ?? εκκλησιαστική ξυλογλυπτική φιλοτεχνεί τέμπλα, αμβονες, δεσ οτικοός Θρόνους, παγ- άρια9 αρτσφόρια και άλλα σκεύη του ναού. Κύρια έκφρασή της το τέµπλο. To ψηλό ξυ6γλυπ το τέµτλο έρχεται στην Ελλάδα κατά το 160 αιώνα από τη Ρωσία. ?την αρχή το ανάγλυφο εί να 'ανηλό και τα θέματα γνωστοί συµβολισμοί. Ρίναι τα λεγόµενα σ τ ρ ω τ & τέμπλα. Ο Κατ το 18ο αιώνα εμφανίζεται, και γρήγορα κυριαρχεί, το µπαρόκ. To ανάγλυφο γίνεται τολμήρότερο, υπαρχουν διαµπερή κενό ανάμεσα στις µορφές, η σύνθεση είναι πυκνή και αν« συχη, τα Θέµατα πλουτίζονται. Εµφανίζονται σκηνές από την αγία Γραφή και τα υναξάρια εικαστικός αποδόσεις από παρομοιώσεις και εικόνες εκκλησιαστικών κειμένων, ακόμα και όψεις της καθημερινότητας. Τα άλλα εκκλησιαστικά ξυλόγλυπτα ακολουθούν τεχνοτροπικα και Θεµατολογικά το τίµπλο. Από την άποψη της ετικάλυψης τα εκκλησιαστικά ξυλόγλυπτα χωρίζονται σε γυμνά, χρυσωµξνα και ζωγραφισµένα. … . , . % ςι1ιαχή ξυλογλυπτική φιλοτεχνεί πόρτες9 τα3€νια, εικονοοτασια, κασσέλλες,σκαμνιε |… τ"ε χαυηλό ανάγλυφο απ; ίδει ανΘοξεχεία, ζωα, τουλιό, ηλιους, δόντρα, εκκλη€ίες και σπα- νιότερα ανθµώτινες μορφές. Ρ ποιµενικό ξυλογλυκτική ασκείται από τους ίδιους τους βοσκούς που γεµίζουν µε την ασχολία τους αυτή τις μακριές ώρες της αναγκαστικης τους μόνωσης και κάνουν Γυνΐ8ως µι… κρξ χρηστικ5 αντικείµενα: γκλίτσες, ρόκκες, κουτάλια, πιρούνια, σφιντίλια, πίπες. "όνο τους εργαλείο ένας καλοακονισυ€νος σουγιας. Για να σκάφουν τα κοιλώµατα των κουταλιών µεταχειρίζονται ειδικό εργαλείο, το χλιαρογλ6φτη. ξ'"υνηΘισμξνα Θέµατα 0 δράκοντας, το λιοντάρι, το φίδι, το ανθέµιο, η ανθρώπινη µορφή. !! ναυτική ξυλογλυπτική άνθισε κυρίως στα δραστήρια ναυπηγικά κέντρα κι ξτανε ακρό… πρωοα και επιγραφές πλοίων. Τα ακρόπρωρα, συνήθως µε τη μορφή ορ851τηΛςς γοσγόνας που σχίζει περήφανα τον αγέρα του πελΞγου, είναι από τις σηµαντικότερες επιτεδξεις της περί- οπτης ελληνικης γλυπτικής. 'Αλλοτε υπήρχε η αντίληώη πως τα ακρόπρ…ρτ ερχότανε έτοιμα . απ: την ϊταλία. Τώρα, όμως, ξχουν επισηµανθεί ΄€λληνες "ξοτνογλόφοι" και -υ=τημττικξ "ξοανογλυφεία" στην Τήνο και τη Υδρα. ί % Ώ … Α ο ο & Ο Ρ ο ο χ Ο ο ο Έε6φιλος, γιός του Γαβριήλ Χττζημιχαχλ και της Πηνελόπης το γένος ϊωγράφου, γεννή- υηκε στη Έαρειά της "υτιλήνης γύρω στα 1670. ?ίναι το µεγαλύτερο από οχτώ τΞ€=φια τέσ- ' , σερα αγόρια και τέσσερα κορίτσια. Από µικρός ήταν ασθενικός, ελαφρά τραυλός και αριστε- ρόχειρας. Η αριστερο ειρία λογαριάζεται τότε σαν οργανική µειονεκτικότητα. Γίναι ο "ξερ- βοκουτάλας", κι αυτό προκαλεί ειρωνικά σχόλια στο στενό του περίγυρο. ΄0πως συµβαίνει µε πολλά άτοµα του είναι, ή νοµίζουν ότι είναι, οργανικά µειονεκτικά, συγκεντρώνουν την προσοχή τους εκεί και προσπαθούν να ξεπεράσουν τη μειονεκτικότητά τους. Ας )υµηΘούμε πρόχειρα τον τραυλισµό και το νευρικό τίκ του λημοσΘ€νη. 0 Θεόφιλος κλεισμένος στο υπό- γειο του σπιτιού του ασκείται υποµονετικά στη ζωγραφική κερδίζοντας όχι μόνο την αξιοσύ- νη των χεριών αλλά και αντίστοιχες ψυχοπνευματικές δυνατότητες.΄Όταν πια σι?ΘΞνθηκε ώρι- µος ζωγράφισε την αδελφή του και όλοι παραδέχτηκαν ότι πΞτυχε.Ωστόσο το χάσµα ανάμεσα σ'αυτόν και τους γύρω του ήταν αργό πιά να γεφυρωΘεί.΄Ρτσι, έφηβος ακοµα, φεύγει για τη ?µύρνη, τη µικρασιατική πολιτεία µε τη δραστήρια ελληνική παροικία. Εκεί σχηµατίζει την εικαστική του γλώσσα και κάνει επάγγελµά του τη ζωγραφική. Φαίνεται πως για κάποιο διά… στηµα έγινε καβόσης του ελληνικού Προξενείου. Τότε πρωτογοράει τη φουστανξλλα που πιά δεν την αποχωρίζεται. Είναι γι'αυτόν το σύµβολο της λεβεντιάς. Αυτός ο καχεκτικός, ο δει- λός, o πικραµένος, ο αποτραβηγµΞνος λάτρεψε τη λεβεντιά κι αυτή του η λατρεία είναι α… ποτυπωµ€νη τόσο στη ζωή του όσο και στο έργο του. ΄Ηρωες της Έπανάστασης του 21 και των µεταγενέστερων εθνικών αγώνων, αρχαίοι και βυζαντινοί στρατηλάτες, γεροδεµµένοι αθλητές είναι Θέµατα που καλύπτουν το µεγαλύτερο µέρος του Ξργ υ του. "τα 1897 φεύγει από τη ?µύρνη για την Ελλάδα µε το σκοπό, όπως ισχυρίζεται, να κατα- ταγεί εθελοντής στον ελληνικό στρατό. Η ραγδαία εξέλιξη των επιχειρήσεων και η άδοξη λή- ξη των εχθροπραξιών τον προλαβαίνουν. Δε µπορεί πια να γυρίσει στην τουρκοκρατούµενη ?μύρνη και μένει στο Βόλο και το Πήλιο. Fro Βόχο δεν τον καλοδέχτηκαν. Η ασυνήθιστη εμφανισή του, οι παραξενιξς και ο δύσκολος χαρακτήρας του απωθούν τους µικροαστούς της πόλης. Καλλίτερη ήταν η αποδοχή του από τους κατοίκους των χωριών, που του αναθέτουν τη διακόσµηση σπιτιών και μικροµάγαζων. Κύριος προστάτης του o Γιάννης ?οντός, µυλωνάς από την Ανακασιά, του οποίου ο Θεόφιλος τοιχογραφεί το σπίτι στα 1912. Ζει βουτηγμΞνος στη φτώχεια.΄Οταν στα 1922 έρχονται οι πρόσφυγες από τη πικρά Ασία ο Θεόφιλος βρίσκει ανθρώπους που εκτιµούν το έργο του. Οι πρόχειρες παράγκες που στήνουν για επαγγελµατική τους στέγαση γεµίζουν από ζωγραφιίς, που όμως λίγα χρόνια αργότερα καταστρέφονται µαζί µε τις παράγκες. ΠληγωμΕνος στο κορμί και στην ψυχή φεύγει στα 1927 για την πατρίδα του τη "ντιλήνη. 'Οχι πως εκεί τον περιµένει ευµάρεια. Ωστόσο κάποιο συγγενικό του χξρι θα του φτειάξει έναν καφέ, Θ'ακούσει το φιλικό λόγο, Θ'ανταμώσει παλιούς γνωστούς. ?τη πυτιλήνη o πρό- ωρα γερασµένος ζωγράφος, κουρασµένος πιό από την περιπλάνησή του στον ηρωϊκό κόσμο, προσγειώνεται σε θέµατα καθηµερινά και οικεία, το λεσβιακό τοπίο, το κουρείο, το φουρ- νόρικο, την Αγιασιώτισσα, το λυρόρη, την υφόντρια, τον αρκουδιόρη... Τότε αρχίζει να του χαμογελάει η τύχη. O µυτιληνιός τεχνοκρίτης Υτρότης ΡλευΘεριά- 5ης, που διαπρέπει στο Παρίσι ως ΤΈΡΙΑΏ, γνωρίζει το έργο του Θεόφιλου, το εκτιµόει και ετοιμάζει έκθεσό του στο Παρίσι. Λ…εν προλαβαίνει να τη Χαρεί ο ζωγράφος µας γιατί πεδαίνει την ΄Ανοιξη του 1934 μέσα στο άθλιο δωμάτιό του. Η Δόξα έρχεται µεταθανάτια. Απανωτ€ς οι εκθέσεις έργων του στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. Προσωπικότητες της Τέχνης και τ…ν Γραμµάτων του αφιερώνουν ύµνους/Μωρίς ΡαΌνόλ. Λε Κορµπυζιέ, *εφέρης, Ελύτης, "ικελιανός, Τσαρούχης…../. λεν έλειψαν όμως, στην αρχή κυρίως, και οι σκληροί αρνητές της αξίας του. Ο Θεόφιλος σπάνια ζωγραφίζει απευθείας από ΧΧΧ!!! τη φύση, κυρίως σε προσωπογρα- φίες. ?υνόθως χρησιµοποιεί ευτελή πρότυπα: λιθογραφίες, επιστολικό δελτόρια, εικονο- γραφήσεις λαϊκών εκδόσεων, φωτογραφίες. Μα από τούτα τα όπνοα πρότυπα έβγαιναν έργα µε εκοραστικό σχέδιο, με καθάρια, φωτεινό και έντονα χρώµατα, µε µια γνήσια πνοή λαϊ- κής μυθοπλασίας, µε ζ ω γ 0 α φ ι κ 5 π 0 ι 6 τ η τ α. ΚΥΜ…" Α. "Από? Π ""Λ.Λ.""Τ΄'1 ΛΑ΄ΙΥ.Π ΖΩΓΡΆδϊ"Ή ?ήµερα Θα περιορισΘούµε σχεδόν αποκλειστικό στην "κοσµική" ζωγραφική. ησ, αναοερθού- µε ελάχιστα στην αγιογραφία, και κυρίως στα σηµεία επαφής των δύο αυτών τοµέων. "οναόι… κή σχεδόν, κι ασφαλώς πληρέστερη έκφραση της λαϊκής ζωγραοικής είναι η τοιχογραφία. Πάµ- πολλα είναι τα σπίτια της Δυτικής Μακεδονίας, της Ηπείρου, της Ανατολικής Θεσσαλίας µαι μερικών νησιών που είναι στολισµένα µε ζωγραφιές, και ιδιαίτερα η Γιότιστα, η Καστοριά, η Έρότυρα, το Ζαγοροχώρια και το Πήλιο. Δυστυχώς, ένα 'ολύ µεγάλο µέρος των τοιχογραφι- ών αυτών έχει καταστραφεί είτε µε το αργό γκρέμισµα εγκαταλειµένων σπιτιών, είτε από τους εµπρησμούς κατά την Κατοχή, sf: από σεισµούς, είτε από µεταγενέστερες επεµβάσεις των ιξιεκτητών τους. Κατ; την Ψουρκοκρατία, που στη Βόρεια Ελλάδα κράτησε ως τα 1912, υπήρξαν αξιόλογα ζωγραφιπξ κέντρα, κυρίως σε ορεινό χωριό. Οι τεχνίτες τους, που µάθαιναν την τέχνη µε τη διαδικασία της μαθητείας δίπλα σε έμπειρους τεχνίτες, ήταν αγιογράφοι και συγρόνως 8ιητοσυητόκ σπιτιών. "Οσα από τα κέντρα αυτό έχουν µελετηθεί δίνουν εντυπωσιακούς αριθ- µούς ντόπιων ζωγρόφων. Από τους Χιονιόδες της Έπείρου διασώθηκαν 68 ονόµατα ζωγράφων, από τη ανσρίνα 51, από την Έρότυρα -την παλιά Υέλιτσα- 12. Και, φυσικά, δεν είναι τα αόνα επειδή ούτε όλοι, ούτε πάντοτε υπέγραφαν τα έργα τους. To θέµα που εµφανίζεται συχνότερα είναι το τοπίο και κυρίως απόψεις µεγάλων πολιτει- ών: της ΐενετιός, της Πόλης, της Έιέννης, της Φραγκφούρτης, της "αδρίτης, της Χαλκίδας.. Πρύτυπϊ τους γαϊκογραωίες, μερικές από τις οποίες έχουν επισηµανθεί. Λεν πρόκειται, ό- υως για Φυνρό αντίγραφα. Ο λαϊκός τεχνίτης κρατάει από το πρότυπο τα στοιχεία που συν- Θέτουν την ταυτότητα της πολιτείας, την αποδίδει όµως αέρα σε µιαν ατµόσφαιρα παραμυ- θιού και θαυµασμού.ΠροσΘέτει το κύριο εκφραστικό μέσο της ζωγραφικής, το χρώµα, που δεν υπάρχει στα χαρακτικά πρότυπα, προσθέτει ή αφαιρεί στοιχεία και καταργεί την προοπτική που είναι τταίριαστη στη διακόσµηση της επιφάνειας του τοίχου. ?ε µερικές περιπτώσεις τα τοπία είναι φανταστικό µε γεφύρια, κτήρια, δέντρα, ψάρια, πουλιά, που καθώς απλώ… νονται σε στενόμακρες φρίΓες ψηλά στον τοίχο είναι σα να παρασύρουν το Θεατή σ'ένα µα- γικό ταξίδι. από τα νΞσα του 19ου αιώνα πληθαίνουν και τα ζωντανό στιγμιότυπα από την κα8ηυερινή ζωή: ένας σκύλος που κυνηγάει αλεπού, o ξυλοκόπος, οι ναύτες στα κουπιά τους, ο γξίδαρος δεκμένος στο δέντρο, η συγκομιδή καρπών, οι σταχυομαζώχτρες … αυτές παρµ€νες από το γνωστό έργο του Φρανσουά ιλλέ που, βέβαια, έφτ σε στα χέρια του ΄"λληνα τεχνίτη μέσω κότοιας αναπαραγωγής. Λίγες δεκαετίες αργότερα εμφανίζεται και η προσωπογραφία, που προΉπήρχε µόνον σε απεικονίσεις κτητόρων εκκλησιών. " ελληνική λαϊκή ζωγραφική, τουλάχιστον κατά τους δύο αιώνες που μπορούµε να την πα- ?αΛοξυυΘήσουµε µε κάποια σιγουριά, 8εν έµεινε ξένη προς τα καλλιτεχνικά ρεύματα που κυ- ριαρχούν στην Ευρώπη, έστω κι αν φτάνουν µε σημαντική καθυστέρηση. Είναι φανερή η επί- δραση του µπαρόκ απ5 τα µέσα του 18ου αιώνα ως τα μέσα του 190v, ακολουθεί ο νεοκλασι- κισµ6ς, που φτάνει ως τις πρώτες δεκαετίες του 2006 αιώνα, για να επακολουθήσει, κρονι… κά περιορισµένος και σε μικρή έκταση, 0 ακαδηµαϊκός ρεαλισµός. O ζωγραφικές πίνακας σε σανίδι, χαρτί, πανί και άλλες ύλες εµσανίζεται από το 190 αιώνα. Από τα πρώτα τέτοια έργα είναι και η εικονογράσιση των Αποµνηµονευμάτων του "α- κρυγιάννη που, όµως, προοριζόταν για λιθογραφικη αναπαραγωγή. Είναι έργα µικρής οµάδας που περιληπτικά αναφέρεται µε το όνοµα Παναγιώτης Ζωγράφος. %ωγραφικοί πίνακες σε χαρτί ή χαρτόνι είναι και οι θαυμαστές πλοιυγραφίες. Ειδικευμίνοι τεχνίτες στα µεγάλα λιµάνια αναλαβαίναν να φιλοτεχνησουν το "πορτρέτο" του πλοίου, κατά κανόνα στη μακριά του διά- σταση.. Πρόθεση του τεχνίτη, αλλά και απαίτηση του πελάτη καραβοκύρη, είναι η πιστή και λεπτοµερειακή απόδοση. C κάθε µακαράς στη δάση του, το κάθε σχοινί στη λειτουργία του, το κάθε πανί στο σχήµα του... Πέρα, όµως, απά την πρόθεση ακρίβειας, τα έργα έχουν -τουλάχιστον στις ευτυχξστερες περιπτώσεις- µιά παράξενη γοητεία. Τα θέµατα που συχνότερα εµφανίζονται στη λαϊκή ζωγραφική, εκτός από όσα αναφέραμε, είναι τα ανθοδοχεία, τα αντικρυστά λιοντάρια, φρούτα, πουλιά και σε µερικές περιπτώσεις κτητορικές-ευχετήριες επιγραφές. Ττα έργα λαϊκής ζωγραφικής πέρα από τ6ς τοιχογραφίες και τους πίνακες, πρέπει να περιλάβουµε τις ζωγραφιστ€ς ποδιές τέµπλων που παριστάνουν σχεδόν αποκλειστικά ανθοδο- χεία, τις ζωγραφιστές κασσ€λλες και τις διακοσµήσεις ξύλινων σταθερών στοιχείων του σπιτιού=µεσάντρες, χωνευτΞς ντουλάπες, ξύλινα ταβάνια... ΄'΄(ΙΤ'70Τ A. MAXI-‘11..“

192_d_046.pdf

.… … Τη ;Ξ; ΣΤΗΡ|ΟΥ | της όμοια αυτής ως δηλαδή συναντά ία Μήνα υπάρχει ιάνικη επανάσταση πλεύσεις πολιτών MEETINGS). Από o θεσμός αυτός δια ωτιιότητα στη στ'/γ νε την άµεση συν ιιών στις διάοορις τοπικών µονάδων "ανάσταση "λαδι αδελφότητα). I Δ ωρες … τονίσει την ιοό ιών ενώπιον του νό ι "δόνηση ευθυνκ την πλιιοψη.ία και η υπακοής στο νδ (ι τη Θέληση της 5 τον όρο ότι ισχύει ιαι µυστική ψη.ο- έπονται τακτικά ε- ποχη περισσοτέρων ιτων και ότι υπάρ :… λόγου, του τα ιιίας, …… και : ελευθερίες). In] ίη οποία ινσω "Όψη της απόλυ- ής δηµοκρατίας µε δικτατορίας του και Θεωρεί ότι τα "νικά στοιχεία δεν τµήµα του ακρατι ποιος και ότι όσο κή ιδιοκτησία των "η o χωρισµός … ών γίνεται .… τέ- ττε να εξυπηρετούν :;οντα της κυρίαρ- …ς τάξης. -, που επικρίνει το λόγου που προθάλ- μδς, αναοέρεται You, την αιώνια δι αστική ισότητα νόµο και τα ανα- 'νθσύΠινα δικαιώ- τώρα ότι αυτό το "όταν δεν ήταν vino .ττό τα ιδεα'τοποιηµέ τς αστικής τάξης δικαιοσύνη Θρήιε 7% Της στην αστι ότι η ισότητα τέ ιτιιή ισότητα µπρο 6" ανανά…" τα πιο ουσιαστικα ιιώµατα η αστική Θ. Eli-cg € u απόψεις σχετικά της δηµοκρατίας. ίκαιες κριτιιές που ' διάφορα είδη της αστική. σοσιαλιστι- - αλλοιώνουν το προ καθώς και την α- -ρατίας. " η αξία της Μ- --ρΞς κανένα επιθετι- νδ). ζει την ελευθερία, η ι΄ µια από τις ”ya στην ανθρώπινη "ή o άνθρωπος διν ". ουτε να δηµιονρ πό. Οι αγώνες που "ναι για την κατά αν λείπει, φανερώ- ιικό της ρόλο στην χΘ;ν ι΄α>΄-΄ Μάθε να προφήτης πω… την πραγματικότητα... MIA ΜΕΤΑΓΛΩΤΤίΣΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ που κάνουν παφλάζοντας τα µικρά κύµατα, τη στιγµή που η σελήνη αποµακρύνεται και το σπίτι σιρόπι στην ακροΘαλαοσια, Θα µπορούσε πολλά να µας οι- ποκαλύψει. ευγένεια υποακελίζοντας τη δυναµη ψανει παντοτε πρώτη: το δότσαλσ αναµµένο. µοναχικά πα- 'H αλλιώς: µια µετόπη, ένας τροι΄ γαλάζιο φιστικί που λάµπει τήµατα του ανέµου στα φυλλα. Για τις κορυφές των αισθήσεων πριν απ' όλα. Onou η ένα λος, που κάνουν τη φύση γραµµή όπως o ολοίσ'6ος οικουµενική την ελληνική γλώσσα. Μάθε να προφέρεις σωστά την πραγµατικότητα. Οδυσσέας Ελύτης από τον αΜικρό Ναυτίλο» Χιούμορ... Θλιοφοϊ ιαι (nape: οι καιροί που ζούµε. Στο γενικό αλαλο6µ της πολι-τικής κατάστασης και ε- περχόµινων εκλογών το να διατη pd ιανείς το χιοι΄ιµορ του είναι οι µα ζωτικής σηµασίας. Το ιιιµι να"… που ακολουθεί το αψσρέψσιιε» από τον «Οικονοµια! Tan/896w». Είναι πραγµατικά απολαυστικό... Διαδαστε το... «Μια οικογένεια άγγλων πιρ- νούοε τις κα.λοιαιρινίς διακοπές της στη Γερµανία και κατά τη δι Exp-ma ενός περιπάτου οι γονείς παρατήρησαν ένα χαριτωµένο "ί τι που τους φάνηκε κατάλληλο για τις επόµενες διακοπές τους. Ζήτησε" λοιπόν να µάθουν ποιος είναι ο ιδιοκτήτης του κι έµαθαν πως είναι ένας διαμαρτυρόµενος πάστορας. Τον Βρήκαν λοιπόν κι έκλεισαν στιµ.ωνϊο για τον επόµε νο χρόνο. Γυρίζοντας όµως στον τόπο τους, ξοονικό η κυρία ωµή Θηιι ότι δεν είχε δει το W.C. Ξ- τοαψι λοιπόν … Φις "δεν… (Αιδισιιµότατε πάτερ. Είµαι η ι… pic που πριν από µερικές µέρες αλμα συµβόλαιο µαζί σας για το σπιτάκι της εξοχής, αλλά δεν πρό ado το ως. Θα ήθελα λοιπόν να µε πληροφορήοττι …για-λη. λος». Οταν ο πάστορας πήρε το γράµ µα δεν κατάλαβε την σύντµιση WC και πιστεύοντας ότι πρόκιι ται για ένα εκκλησάκι που ονοµά (no: WABLEC CHAPEL της α- παντά: «Αγαπητή κυρία. Εξιτίµη σα την ερώτηση σας και σας πλη ροψορώ ότι ο τόπος που σας ιν- wimp... διαοέρει 6ρϊσιιται σε απόσταση 72 χιλιοµέτρων από το σπίτι, πρό πιο λίγο ειναι-λα γι' αυτούς που συνηθίζουν να πηγαίνουν συχνά. Οποιος έχει τη συνήθεια να παρα µένει για πολύ στις διάφορες τε- λετές, καλό είναι να φέρνει και το οογητό του ώστε να µπορεί να παραµένει όλη την ηµέρα. Στην τοποθεσία µπορείς να φτάσεις µε ποδήλατο, ή µε τα πόδια. Αν πάλι 6ιάζεσαι πολύ µε αυτοιί.νητο. Σί- ναι καλύτερο να πάτε εγκαίρως για να μη διαταράξετε την ησυχία των άλλων που βρίσκονται ήδη µέσα. Στην αίθουσα υπάρχουν !! σεις για 40 καθιστοδς και HO σρ9ίους. Υπάρχει επίσης ιλ."µατι- σµός για …' αποφεύγονται οι δν αόριστα µυρωδιές. Συνιστάται να στέλνετε συντοµα για να Βρείτε Θέση να κάθισμα. Τα παιδιά κά Θονται κοντά στους γονείς και τραγουδούν όλοι µας? Στην doe 6ο σας παραδίνεται ένα χαρτί και αν δεν φτάσουν τα χαρτιά χρησι µοποιεϊται ένα ανά δύο άτοµο.'Τα Φύλλα πρέπει να επιστρέφονται στην έξοδο διπλωµένα, κατά τέτοιο τρόπο ώστε να µπορούν να ξανα χρησιµοποιηθούν για άλλη μια to ρά. Υπάρχουν επίσης µεγάφωνα για τους ήχους έτσι ώστε να σ- κούγονται κι απέξω. Από δε που συλλέγονται µοιράζονται στους φτωχούς. Υπάρχουν επίσης φωτο- γράοοι που οωτογ.ραοϊζΜ όλες τις οάσεις ώστε όλοι να sum. αυτά τα πρόσωπο σε -µια τόσο ανθρώπινη πράξη. Εις το επανει- δςίν µε το σύζυγο. Υπογρα.ή: Πάστωρι. Ενάντια στο Μάρτιο Θέµα: Υπάρκουν πάντα εν. κοψΙες για να γίνουν πολλά: λιτάντποη; Το ερώτηµα αυτό είναι επίκαιρο: γιατί παρατη- ρείται µια αδιαφορία. ένα μοι)- διοοµα των νέων για δράση. που τα αποτελέσµατά της θα σου…"… αργότερα και όχι εδώ και τώρα. όπως είνζι το σύνθη- µα της έντονης. Η φύση όµως διδάσκει ότι για όλο το πράγ- ματα απαιτείται ένας opium. νος Χρονος ωρίµανσης και οι άνθρωποι για την αναµονή ου τη λένε το "σιγά - σιγά γίνε- ται η ογουρίδο µέλι»… Και ο… µη πως n κάθε εη:οτημονικη και τεχνολογική κατάκτηση µας ο ποτελεΙ σκαλί για νέο κατά- xmon. To 1900 ονοουρθηκε από αρ- ποίο ναυάγιο το αρχαίο αστρα νομικά οργανο οστρολά6ος. Αν το το όργανο θεωρείται τώρα ότι ήταν o πρώτος υπολογιστής στην ιστορία του ανθρώπου. Δι: οταηκτήσοµε στον αστρολάδο. αλλά ΜοιωΜοοµε στους Με- κτρονικούς υπολογιστες. 0 c- !.-.ο=υυητης νορβηγός θαλασ- ν .». τι.… uncle; και έγινε για όπλα όλου του κόσµου και πλουτιοε τις γνώσεις µας. Τα τρονζΙ- σταρ. ενώ το μικροσκοπικά στοιχεία… που επέτρεψαν τη On µια,ργία ευχρηστον πλευρα… που υπολογιστη εμοονίοτ…ον το 1948 και. αντικατέστησαν τις ηλεκτρικές λυχνίες… Το 1986 οι ερευνητές επεοΛμονον την ναερογ…ιµοτητσ, το Μινόρε- νο δηλαδή κατά το οποίο ορι- σµένο υλικά (οι υπεραγωγοί: µεταφέρουν ηλεκτρικό ρεύμα χωρίς undue-z: ενέργειας, Αν τό Θα οφεληοει τον κόσµο για τί Do µειώσει το κόστος της :- νέργειες. Με το να… 1599)86 ψηφίστηκε η ηλεκτρονικό µας τοιαύτη"), ο EXAM. που του:": συζητήσεις προκάλεσε. Το no- ponavu ενδεικτικά αναφέρω- των και δείχνουν ότι πράγματι υπάρχων ευκαιρίες για να vi γουν "αλλά… Εκείνο που χρειά- (um είναι n συστηµατική cp- γασία. n εργασία που σε κάνει να το έχεις καλά με τον εαυτό σου. Κ."; οι νέοι μέχρι v‘ ano- κτησσνν εργασία μπορουν v' o οιολούνται με την ωρατΛριτ- on. m συγκέντρωση και κατά- ΄΄ ""-Ν αννα-Δένει… που Li- "' απιοτ,'ι. 'ΠΡΑΓ΄ΜΑΤΌΠΟ΄|'Η'…ΘΗΚΕ . ΤΗΝ Π'ΕΡΑΣΜ!ΕίΝΗ ΠΕΜΠΤΗ ξιιζιιτιιοιι Λαζαρίδη … φοιτητών για το mm: προθήήροε= Συμμετοχή φοιτητών στις συνεδριάσεις της Διοικούσας Η σνµ-μετοχή των φοιτητών στις συνεδριάσεις της Διοικούσας Επι τροπης του Πανεπιστηµίου ιαι η προκήρυξη .µειοδοτικού διαγωνι- σµού προκειµένω να επιλεγούν τα ξενοδοχεία αεί… που θα φιλοξε- νήσων τους φοιτητές κατά το α- καδηµαϊκό έτος 1989—90, ήταν οι σηµαντικότερες «ειδήσεις» που ο…οίνωσι ο πρόεδρος της Διοι- κούσας Επιτροπής του Πανεπιστη .µ'ιου κ. Παντ. Λαζαρίδης προς τα πινταµελή Διοικητικά Συμβούλια των Φοιτητικών συλλόγων του Πα ναιστηµίω Θεσσαλίας. H συνάντηση έγινε το µεσηµέρι της Πέµπτης στα γραφεία της Διοικούσας Επιτροπής ίΓαµ6ίτα - Τάκη Οικονοµάκη) και "οι… σε δυόµιση περίπου ώρες. Στην αρχή της συνάντησής του µε τους .οιτητές ο :. Λαζαρίδης οσον ιξίορασε την ικανοποίησή του για την µέχρι τώρα πορεία του Πανεπιστηµίου και αφού ωχα ρίστησε τους Φοιτητές για τις προσπάθειες που κατα6άλλουν για ένα «καθαρό και ενπριπισµέ- won Πανεπιστήµιο, άκουα: τα προ -6λήµατα των φοιτητών και έδωσε διευκρινιστικές απαντήσεις σ' ο- ρισµένα απ' αυτό, ενώ σ΄ άλλα επιφυλάΘηκι να απαντήσει στην ιπόµενη συνάντησή τους. Οι φοιτητές εκτός των άλλων έθιξαν τα προ6λήματα της Φοιτη τικής Εστίας, της σίτισης, των συγγραµµάτων. του µόνο…» Διδα πικρό Επιστηµονικού Προσωπικού. της µεταοοράς της Διοιιοδσας Ξ πιτροπής στο Βόλο κ.ά. Τα Δ.Σ. των .οιτητών ζήτησαν όπως οι οοιτητές της Εστίας πα βαρύνουν σ' αυτή και κατά τους καλοκαιρινούς Θέµις ίουλιο και Αύγουστο και σε περίπτωση που αυτό δεν είναι &)νατΞ να ανοίίιι η ιστία οι εύλογο χρονικό διάστη να πριν τις εξετάσεις του Σεπτ… Spica ώστε να µπορούν οι conn- τές να προιτοι:µοστουν κατάλλη- λα. ιΙτο παραπάνω αίτηµα των οοι τητών ο :. Λαζαρίδης απάντησε ότι αυτό δεν µπορεί να φορµα 'στ(ί το "nub καλοκαίρι αλλά από την ερχόµενη ακαδηµαϊκή χρο νιά και πρόσθεσε ότι µέχρι τέ- ιλος του µηνός Ιουνίου θα έχουν επιλεγεί τα ξενοδοχεία που θα οι λοζενήσων τους φοιτητές οστά τη νέα ακαδηµαϊκή χρονιά. . Στο αίτηµα των φοιτητών να δοθεί το Φοιτητικό κουπόνι σ' &- λους ανεξαίρετα τους .οιτητές ο κ. Λαζαρίδης τόνισε ότι αυτό δεν :µπορεί να γίνει, (.δσον για τη χορήγησή τους ισχυουν περιοριστι κο? όροι στο οικογενειακό εισόδη …να του Φοιτητή. Ο κ. Λαζαρίδης απαντώντας σ' οι… αιτήματα των .οιτητών τόνι σε ακόµη τα εξής: - Από τη νέα ακαδηµαϊκή χρο νιά θα λειτουργεί και τις απογευ ΄ματιάς όσες η Βιβλιοθήκη του Πα νεπιστηµίου. - Σε συνεργασία µε τους το θηγητές Θα "ψυχθεί να δοθεί κά ποια λύση στο αίτηµα των φοιτη τών που ζητούν να τους χορηγεί ται συµπληρωµατική 616M079:- οία που θα τους υπο6οηθά στις φοιτητικές τους εργασίες. - Δεν υπάρχει καµία σκέψη για µεταφορά των τµημάτων της Παιδαγωγικής και των ίι'ηπιαγω-' γιών στο κτίριο του Παπαστράτου από τη νέα ακαδηµαϊκή Χρονιά για την αποπεράτωση του οποίου όπως και για τις άλλες ανάγκες του Πανεπιστηµίου — όπως τόνι σε - καταβάλλονται µεγαλες προ σπα9τιις για την εξασΦάλιση (.- " ""… τ"στάσεων. "" "wooing. τους οποίους οι τρεις αφορούν τα τµήµατα της Παιδαγωγικής ιαι Νηπιαγωγών ιαι οι άλλοι τρεις το τ.µήμα Γεωπονίας. - Προς το παρόν θεωρείται α- νέοιιτη η µεταφορά της Aloud: σας Επιτροπής στο Βόλο, αφού η παρουσία ιδιαίτερα των οικονο- .µιιών υπηρεσιών του Πανεπιστη- µίου στην Αθήνα παρουσιάζει το πλεονέκτηµα να υπερπηδοι'ινται διά Φορο γραψειοιρατικά εµπόδια στη λήψη των διαφόρων σπορά" "Υ —- Από την ερχόµενη συνεδρία ση της Διοικούσας Επιτροπής του "Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας Θα σε… ιμτέχουν σ' αυτή και µπροστα-πω των Φοιτητών. = Εξάλλου την Τετάρτη το µε «only: στο αµφιθέατρο του "απ. πιστηµίου έγινε από το µέλος της Ilium-mom; Επιτροπής :. Κλάδη ανάλυση του προγράμµατος στον δών (υποχρεωτικά ιοι κατ' nuke γήν υποχρι…ικά .µαΘήµατο) των τµηµάτων νηπιαγωγών και δασκά Μι . 2 ; εξ ?/:. Ερχεται στο Βόλο o υ- .τιυργ6; Παιδεία; και Θοησπυ να"… Γ. Παπανδρέου, πρ……- ιιε'νου να εγκαινιάσει τις σχ0).€; του Πανεπιστηµίου Θεσσαλία-. Ο κ. Παπανδρέου. σύμψυνα µε όσο έγιναν γνωστά θα έρ- θει στο Βόλο πριν την τελετή των εγκαινίων και θα (µου… στήσει αμέσως µετά για την Α- θήνα, αφού τρέχουσες υποχρεώ- σει; τον δεν του επιτρέπουν να παραστεί στη θεµελίωση και στο επάνω µια; σειρά; οιο- ).ινών μονάδων όπως είχε προ- γραμµατίσει αρχινΔ η Νοµαρ- χία (θεµελίωση πρώτη; φάση; των έργων των γιψνοσ-ίιιη' στις πρώην ατσΟ."γ.ε; Μουρτζούωυ. εγκαίνια του 31ου Δηµοτικού Σχολείου και εγκαίνια του Τε- χνικού ιαι Επαγγελµατικού Αν- ιείον Αλµυρού). Σ… αι-ριιινά εγκαίνια του Πα νε.τιστηµίου από τον υπουργό Παιδεία; Γ. Παπανδρέου θα µιλήσει εκτός των άλλων σαι εκπρόσωπος των φοιτητών. :. …η ιαι σε αποχή από τι; παραδώσει; του μαθήµατος τη; «Αισθητική; Αγωγής» είναι αποφασισµένοι vu :τροδούν οι Φοιτητές των τµημάτων Νη.τια γωγ…ιι΄ιν και. Παιδαγωγική; σε ένδειξη διαµαρτυρίας για τον καθηγητή του µαθήματος κ. Σι- γά).ο. τον οποίο νατηγ:ιροϊιν «γι΄ αυταρχική συµπεριφορά». Το Θέµα των «µε…» που έ- χει δηµιουργηθεί ανάιιεσα στον συγκεκριμένο καθηγητή και του; φοιτητές ουζηιήΒψε και στη συνάντηση των Δ.Σ. των φοιτητών µε τον πρόεδρο της Διοικούσα; Επιτροπή; Παπ. Λαζαρίδη, που πραγµατοποιήθη- κε την περασμένη Πέµπτη ‘am γραφείο τη; Διοικούσα; Έσποο …- , . Σύιιφωνα µε unu εγιναν γνω στο. 0 τι. Λαζαρίδη; υψομέ- 0ηιε στους εκπροσώπου; των φοιτητών να συναντηθεί με τον ν.. Σιγά).α πριν την ερχόμενη Τρίτη, οπότε και. έχουν προγραμ ιιοτίοει να συναντηθούν µαζί του τα μέλη του Δ.Σ. του τμή- µατος Νηπιαγωγών. Σχετικα µε το θα… :του έχει ova/.mp5“ o πρόεδρο; του Δ. Σ. των φοιτητών του τάγματος Νη .τιαγωγών Η΄.. Τάκη; τόνισε ότι «ο π. Σιγά).α; υποχρεώνει του; φοιτητέ;΄ν.τό μορφή εργο Ο…" ,… ,-……Ο… ΕΙΔΗ Π-΄Ρί]ΣΤΆΣ=ΙΑΣ ΕΡί'ΆΖθί"ΝθΝ …… … …… ,» . "λ ΟοΟ…… …" *, .γς)ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ πως να διδάσκουν ωμτιούτεο σε µαθητές νηπιαγωγείο". πα- θω; επίσης και µαθήµατα αρ- χαία; τοµής». Σύµφωνα με τον πρόεδρο των φοιτητών. οι µαθητές αγνοούν :ταιττε7ώ; τη χρήση κοµπιούτερ, ενώ είναι ελάχιστες οι γνώσει; του; περί αισθητικής. Γιο το λόγο αυτό το Δ.Σ. του Συλλόγου Νηπιαγωγών πή- σε την απόφαση οι φοιτητές του τµήµατος να μην πραγµατο- ποιήσουν τις παραπάνω επισκέ- ψει; και να ζητήσουν απάντηση µε τον :. Σιγά)… την Τρίτη το πρωι. «Ανάλογα µε τις απαντήσει; που θα μας δοθούν, θα µεθο- δει΄-οοι'µε και την παραπέρα στά ση μας που δεν παλεύει… να αθάσει µάς" και την αποχή µας από το συγκεκριµένο μάθηµα., κατέληξε ο πρόεδρος των φοι- τητών - νηπιαγωγών. Ma Ε 0 |σο6ι΄της του Αρκέτ. Οσοι έχουν ενθουσιοοΘεί α- πό τις περιπέτειες του Κοκκο- ρα στις αΝνχτερινίς Ιστορίες» του τις ιστορίες της Θάλας και του θιάσου της. το καυστι- κό χιούµορ του «Μετά την κα- ταστροφή» και του αΞνπνάς µέ σα µου το ζώο» ο Αρκάς έχει ετοιµάσει γι' αυτούς ένα και- νούργιο λεύκωµα µε γελοιογρα οίες που δηµοσιεύθηκαν ιαι δη µοσιεύοπαι ' ' στην εφηµερίδα «Πρώην. Ο «|σο6ίτηςι που είναι α- ναγκασµένος να περάσει στη φυλακή τα 625 καλύτερα χρό- νια της ζωής του και ο σοδε- ρός Μοντεχρήστος., ο αρουραί- ος που τον κραταει συντροφιά είναι οι νέοι ήρωες του Αρκέτ. O φο6ερός Μοντεχρήστος Ενα λεύκωμα µε ανατρεπτι- κό χιούµορ, πανέξυπνο που δεν πρέπει να το χάσετε. «Με την καρδιά στην τσέπη» της Κριστίν Α6αντέν από τις εκδόσεις A- ατάρτη. Η Α6αντέν είναι µια δεκα- πεντάχρονη γαλλίδα, που έχει carton να γράφει από τα 12 ΄" "* αττικης Φιν ..αΨ"'

Παντελής Γ. Λαζαρίδης

192_d_047.pdf

της όπου… αυτής ως δηλαδή συναντά ία Μήνα υπάρχει κάνικη επανάσταση νΔεύστις πολιτών MEETINGS). λιτό ο θεσµός αυτός δια Ian-6m“: στη σι΄η µε την άµεση οι… ιτών στις διάφορες τοπικών µονάδων πανάσταση (…Οι αδελφότητα). | Δ οφτ*ς ει τονίσει την ισό ών ενώπιον του νδ ιυ6έρνηση ευθύ" την πλειοψηφία και η υπακοής στο νό ει τη Θέληση της 6 τον όρο ότι ισχύει και µυστική ψηφα άγονται τοπικά (- ιτοχή περισσοτέρων &των και ότι υπάρ του λόγου, του τύ- 'ιείας. ια%ς και ς ελευθερίες). ική (η οποία μου ντίληφη της "όλω. .ής δηµοκρατίας µε δικτατορίας του και Θεωρεί ότι τα λιτικά στοιχεία δεν I τ.µήµα του «wan "πως και ότι όσο κή ιδιοκτησία των της o κυβισµός των :ών γίνεται .µι τέ- cu να εξυπηρετούν έρωτα της "µία? ις τάξης. |, "αν "Ντους. τα "η… που προβάλ- σµος, αναφέρεται I του4 την αιώνια δι αστική ισότητα νόµο και τα ως- "θνόπινα δικαιώ- τώρα ότι αυτό το λ670" δεν ήταν τίπσ από τα ιδια-τοποιημε΄ ης αστικής τάξης δικαιοσύνη όρθια "ή της στην αστι ότι η ισότητα τα amt] ισότητα µπρο o ότι ανακηρύχτηι| τα πιο ουσιαστικά ιαιώµατα η αστική 9. Νίκος Σ να απόψεις σχετικά 'ι της δημοκρατίας, δίκαιες κριτιιις η… ο διάφορα είδη της (αστική, σοσιαλιστι- v αλλοιώνουν το προ καθώς και την a. κρατίας. ιαι η αξία της Δη- ω=ίς κανένα επιθετι- υιό). ζει την ελευθερία, η τί .µια από τις μ.µ: στην ανθρώπινη ιυτή ο άνθρωπος δεν πι… ούτε να δηµιουρ …ο… Οι αγώνες που ονται για την κατά τον λείπει… φανερό- ""6 "Κ Ρόλο στην ποιαλύψει. Milne να "µποέµ… πιο… Inv ιιιιπγιιπτιιιίιιιππ... ΜΙΑ ΜΕΤΑΓΛΩΤΤ|ΣΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ που κάνουν παφλάζοντας τα µικρά κύµατα, τη στιγµή που η σελήνη αποµακρύνεται και το σπίτι σιιµώνει στην ακροΘαλασσιά, Θα µπορούσε πολλά να µας α- Για τις κορυΦε΄ς των αισθήσεων πριν απ' όλα. Όπου η ευγένεια αποσκελίζοντας τη δυναµη φτάνει πάντοτε πρώτη: ένα γαλάζιο man-i που λάµπει, το δότααλο αναµµένο. µοναχικά πα- τήµατα του ανέµου στα φύλλα. 'Η αλλιώς: µια µιτοπη, ενας 1ροι' λος. που κάνουν τη φύση γραµμή όπως ο φλούδας οικουµενική την ελληνική γλώσσα. Μάθε να προφέρεις σωστά την πραγµατικότητα. Οδυσσέας Ελύτης από τον κΜικρό Ναυτίλο» Χιούμορ... enema: και άχαροι οι καιροί που ζούµε. Στο γενικό αλαλούµ της πολι-τικής κατάστασης και ε- περχόµενων εκλογών το να διατη οτί κανείς το χιούµορ του είναι Η ρα ζωτικής σηµασίας. Το lily: …. που ακολουθεί το «ψαρί.ψομεο από τον «Οικονομικό Ταχυδρόµοο. Είναι πραγματικα απολαυστικό… Διαβάστε το... «Μια οικογένεια άγγλων περ- νούσε τις καλοκαιρινές διακοπές της στη Γερµανία και κατά τη δι ά…… ενός περιπάτου οι γονείς παρατήρησαν ίνα χαριτωµένο σπί τι που τους .δνηιε κατάλληλο για τις επόµενες διακοπές τους. Ζήτησαν λοιπόν να µάθουν ποιος είναι ο ιδιοκτήτης του κι …το… πως είναι μας διαµαρτυρόµενος πάστορας. Τον δρήκαγ λοιπόν κι έκλεισαν συµφωνία για τον κπόµι να χρόνο. Γυρίζοντας όµως στον τύπο τους. ξαφνικά η κυρία ωμή Θηκε ότι δεν είχε δει το ως. Ε. γραψε λοιπόν το εξής γράµµα: αΑιδεσιµότατε πάτερ. Είµαι η ιν ρία που πριν από µερικές µέρες έκλιισισνµ6όλαιο µαζί σας για το σπιτάκι της εξοχής, αλλά δεν πρό σεξα το W.C. θα ήθελα λοιπόν να .µε πληροφορήπτε καταλλή- λος». Οταν ο πάστορας πήρε το γράµ µα δεν κατάλαβε την σύντµιση W_C. και πιστεύοντας ότι πράιει ται για ίνα εκκλησια… που ονοµά ζετσι WABLEC CHAPEL της a- παντά: «Αγαπητή κυρία. Εξετίµη σα την κράτησή σας και σας πλη ροοορώ ότι ο τόπος που σας ιν- Χιούµορ... διαφέρει 6ρ|σκεται σε απόσταση 72 χιλιοµΙτρυν από το σπίτι, προ γµα λίγο δύσκολο γι' αυτούς που συνηθίζουν να πηγαίνουν συχνό. Οποιος θα" τη συνήθεια να παρα µενει για πολύ στις διάφορες τε- λιτ|ς, καλό είναι να οΙρνιι και το οαγητό του ώστε να µπορεί να παραµένει όλη την ηµερα. Στην τοποθεσία µπορείς να φτάσεις µε ποδήλατο, ή µε τα πόδια. Αν πάλι διάζεσαι πολύ με αυτοκίνητο. Ei- ναι καλύτερο να πάτε εγκαίρως για να µη διαταράξετε την ησυχία των άλλων που δρίακονται ήδη µι". Στην αίθουσα υπάρχουν 01 στις για 40 καθιστούς και ΠΟ ορ9ίους. Υπάρχει επίσης κλιµατι- σμός για "' αποψισγονται οι δν σάριστες µυρωδιές. Συνιστάται να φτάσετε σύντοµα για να δριίτι θέση να καθήσετε. Τα παιδιά κα Θονται κοντά στους γονείς και τραγουδούν όλοι µαζί Στην doc δρ σας παραδίνιται ένα χαρτί και αν δεν φτάσουν τα χαρτιά χρησι µοποιείται ίνα ανά δύο άτοµα.'Τα φύλλα πρέπει να επιστρέψει"… στην έξοδο διπλωµίνα, κατά τέτοιο τρόπο ώστε να µπορούν να ξανα χρησιμοποιηθούν για άλλη µια φα ρά. Υπάρχουν επίσης µιγάοώνα για τους ήχους έτσι ώστε να α- κούγονται κι απέξω. Αυτα δε που συλλέγονται µοιράζονται σιους φτωχούς. Υπάρχουν επίσης φωτο- "οι… που φωτογραψίζΜ όλες τις οάσεις ώστε όλοι να Βλέπουν αυτά τα πρόσωπα σε .µια τόσο ανθρώπινη πράξη. Εις το επανει- δ'.ίν με το σύζυγο. Υπογραφή: Ενάντια στο Θεµα: Υησρκουν πάντα εν- -καιρΙες για να ylvouv πολλά; ληόπηοη: Το ερώτημα αυτό εΙνσι επίκαιρο: γιατί παρατη- ρείτει µια αδιαφορία. ένα µου- διαοµα των νέων για δράση. η… τα απο…οµαΜ της Θα φανούν αργότερα και ο… εδώ και τώρα, όπως είνα το σύνθη- µα της εποχής. Η Φύση όμως διδάσκει ότι για όλα τα πραγ. µατι: απαιτεΙται ένας ορισµό- νος χρονος ωρίµανσης και οι άνθρωποι για την αναμονή αν τα λίγο το «σιγα - σιγα γίνε ται η σγουρίδα µε…» και ο… µη πως n κάθε επιστημονική και τεχνολογική κατάκτηση µας ο normal σκαλί για νέο κατσ- κτηση. Το 1900 σναούρθηκε από αρ. xalc ναυάγιο το αρχαίο αστρο- νοµικό όργανο αστρολσδος. Αν το το όργανο Θεωρείται τώρα ότι ήταν ο πρώτος υπολογιστής στην ιστορία του ανθρώπου. Δε σταµετηοαµε στον. αστρολσδο. αλλά προκωρήοοµε στους ηλε- κτρονικούς υπολογιστες. O I:- 'Auzzuvnwi‘q νορ0ηγός θαλασ- σλνο. €100- Η… uncle; και έγινε για όοελος όλου του κόσµου και ηλούτιοε τις γνώσεις µας, Το weevil. οτορ, από τα µικροσκοπικό στοικεΙα. που επέτρεψαν τη On µιωργίσ ευχρηστσυ πλεκτρσνι των) υπολογιστη εµφανίστηκαν το I948 και… αντικατέστησαν τις ηλεκτρικές λυχνίες. Το Ι986 οι ερευνητές επισήµαναν την ναεραγώψµό…τσ, το φαινόµε- νο δηλαδή κατά το οποίο ορι- σµένα υλικά (οι υπεραγωγοί: µεταφέρουν ηλεκτρικό ρεύμα χωρίς απώλειες ενέργειας, Αν το Θα confide: τον κόσµο για τ! Θα μειώσει το κόστος της ε- νέργειες. Με το νόµο |599)86 ψηοίστηκε n ηλεκτρονική µας ταυτοτητα. ο EXAM, nou τάε". συζητήσεις προκάλεσε. Το ησ- .ροιτονω ενδεικτικά ομως…". καν και δείχνουν ότι πράγµατι υπαρχουν ευκαιρίες για να VT vouv πολλά… Εκείνο nou χρειά- ζεται είναι η συστηµατική ερ- γοσΙο. n εργασία .nou σε κάνει να τα εκεις καλό με τον εαυτό σου. Κο: οι νέοι µέχρι ν' από… κτΛοονν εργασία μπορούν ν' ο (πωλούνται µε την "ορατός…- ση. τη συγκέντρωση και κατά- τυν φαινομένων. που πί- σωστα. 'Π΄ΡΑΓ΄ΜΆ΄Τ΄'ΟίΠ'Ο΄ίίΗ'ΘΗΚΞ . ΤΗΝ Π'ΕΡΑΣΜΞΝΗ ΠΕΜΠΤΗ gamma“ ΙίιρζρρίιΞιι … φοιτητών για τ φοιτητή η' ηροΞήήρ: Συµµετοχή φοιτητών στις συνεδριάσεις της Διοικούσας Η συµµετοχή των φοιτητών στις συνεδριάσεις της Διοικούσας Επι τροπής του Πανεπιστηµίου και η προκήρυξη .µειώστιιού διαγωνι- σµού "Μα…… να επιλεγούν τα ξενοδοχεία "είνα που θα φιλοξε- νήσουν τους Φοιτητές κατά το α- καδηµαϊκό ίσος 1939—90, ήταν οι σηµαντικότερες «ειδήσεις» που ανακοίνωσε o πρόεδρος της Διοι- κούσας Επιτροπής του Πανιπιστη .µίου κ. Παντ. Λαζαρίδης προς τα πενταµελή Διοικητικά Σνµδούλια των φοιτητικών συλλόγων του Πα νεπιστηµίου Θεσσαλίας. Η συνάντηση έγινε το µεσηµέρι της ("Μπητ στα να"… της Διοικούσας Επιτροπής (Γαµ6ίτα - Τάκη Οικονοµάκη) και κρατη- σε δάσωση περίπου ώρες. Στην αρχή της συνάντησής του µε τους φοιτητίς ο :. Λαζαρίδης αφού εξέφρασε την ικανοποίησή του για την -µι'.χρι τώρα πορεία του Πανεπιστηµίου και coco ευχα ρίοτησι τους Φοιτητός για τις προσπάθειας που καταβάλλουν για ένα «καθαρό και κυπριπισµέ- ινα» Πανεπιστήµιο, άκουσε το προ ιδλήµατα των Φοιτητών και έδωσε διευκρινιστιιις απαντήσεις σ' ο- ρισµό… απ' αυτό, ενώ σ΄ άλλα επιφυλάΘηκε να απαντήσει στην επόµενη συνάντησή τους. Οι οοιτητίς εκτός των άλλων ώς… τα προ6λήµατα της Φοιτη τικής Εστίας, της σίτισης, των συγγραµµάτων, του µόνιιµου Διδα κτικού Επιστηµονικού Προσωπικού. της μεταφοράς της Διοικούσας E πιτροπής στο Βόλο κ.ά. Τα Δ.Σ. των .οιτητών ζήτησαν όπως οι Φοιτητές της Εστίας πα ραµείνουν σ΄ αυτή και κατά τους Halo-ammo“ -µήνις Ιούλιο και Αύγουστο και σε περίπτωση που αυτή δεν είναι &;νατ: να ονοίϊιι η ιστία σε εύλογο χρονικό διάστη να πριν τις εξετάσεις του Σεπτ… δρίσυ ώστε να ιµπορούν οι φοιτη- τές να προετοιµαστούν κατάλλη- λα. ιΣτο παραπάνω αίτηµα των σοι τητών ο κ. Λαζαρίδης απάντησε ότι αυτό δεν µπορεί να ψαρια» uni το οιττινό καλοκαίρι αλλά από την ερχόµενη ακαδηµαϊκή χρο γιά και πρόσθεσε ότι µία… τέ- ιλος του µηνός Ιουνίου θα έχουν επιλεγεί τα ξινοδοχεία που Θα οι λοξΠήσΜ τους .οιτητ1ς κατά τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά. Στο αίτημα των Φοιτητών να δοθεί το φοιτητικό κουπόνι σ' & λους ανεξαίρετα τους .οιτητί.ς a II. Λαζαρίδης τόνισε ότι αυτό δεν :ρποριί να γίνει, εψόσον για τη χορήγησή τους ισχύουν ττεριοριστι ιοί όροι στο οικογενειακό εισοδη .ρα του Φοιτητή. Ο κ. Λαζαρίδης απαντώντας σ' αν: αιτήµατα των Φοιτητών τόνι σε ακόµη τα εξής: - Από τη νέα ακαδημαϊκή χρο νιά Θα λειτουργεί και τις σπογιυ ιρατινές ώρες η 6ι6λιοθήκη του Πα νιττιστηµίου. - Σε συνεργασία µε τους ια Θηγητίς θα nub-axed να δοθεί κά ποια λύση στο αίτηµα των .σιτη τών που ζητούν να τους χορηγεί ται συµπληρωµατική διδλιογρα- οία που θα τους υποδοηθά στις .οιτητικε΄ς τους εργασίες. -— Δεν υπάρχει καµία σκέψη για µεταφορά των τµηµάτων της Παιδαγωγικής και των ίΐηπιαγωο'| γών στο κτίριο του Παπαστράτου από τη νέα ακαδηµαϊκή Χρονιά για την αποπεράτωση του οποίου όπως και για τις άλλες ανάγκες του Πανεπιστηµίου -- όπως τόνι σε * καταδάλλονται µεγαλες προ σπα9ιιες για την εξασφάλιση ε- ' "" "Ι0100Εθν, “mac" ρά- | τους οποίους οι τρεις α.σρούν τα τµήματα της Παιδαγωγικής και Νηπιαγωγών και οι οι… τρεις το τµήµα Γεωπονίας. - Προς το παρόν θεωρείται α- ν|.ικτη η µεταφορά της Διοικώ σας Επιτροπής στο Βόλο, αφού η παρουσία ιδιαίτερα των οικονο- lulu}! υπηρεσιών του Πανεπιστη- ιµίου στην Αθήνα παρουσιάζει το πλεονεκτημα να υπερπηδούνται διά Φορο γραφειοκρατικά εµπόδια στη λήψη των διαοόρ… anemia: — Από την ερχόµενη συνεδρία ση της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας θα αν… |µετέχουν σ΄ αυτή και "π…… των φοιτητών. :: Εξάλλου την Τετάρτη το µε σηµόρι στο αµοιθίατρο του Όσα πιστηµίου lynx από το µέλος της Διοικούσας Επιτροπής κ. Μάη ανάλυση του προγράµµατος οπου ω. (υποχρεωτικά και κατ' επιλο γήν υποχρεωτικό ιμαθήµατα) των τµηµάτων νηπιαγωγών και όαοκά λθν. .Ερχεται στο Βόλο o u- mum/6; Παιδεία; και Θοησιευ ματ… l". Παπανδρέου. προκει- µένου να eymmwdos: τις σχολές του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας. O x. Uunuvboéuv, afiuwwn us όσα έγιναν γνωστά Θα έρ- -0τι ato Βόλο πριν την τελετή των εγκαινίων και ’Ou αναχω- ρήσει πιάσω; µετά για την Λ- Πήγα. αφού τρέχουσες υποχρεώ- σει; του δεν του επιτρέπουν να παραστεί στη θεµελίωση και στα εγκαίνια μια; σειρά; σχο- λικών µονάδων όπως είχε προ- γραµµατίσει αρχικά η Νομαρ- χία (θεµελίωση πρώτη; φάση; των έργων των γυµνασίων στις που'"… αποθήκες Μουρτζσίοωυ, εγκαίνια του 310v Δηιιοτι'ισύ Σχολείου και εγκαίνια του Τε- χνικού και. Επαγγελµατικού Λυ- κείου Αλµυρού). Στο αι'οιανι.΄ι εγκαίνια του Πα νετιστηιι.ίοιι από τον υπουργό Πα'όεία; Γ.… Παπανδρέου θα µιλήσει ενώ; των άλλων και εκπρόσωπος των φοιτητών. ι'. Μη και σε αποχή από τις παραδόσεις του µαθήµατα; της «Αισθητική; Αγωγής» είναι αποφασισμένοι. να :τουΒούν 0L ψωμιά; των τµημάτων Νη.τια γωγών και Παιδαγωγική; σε ένδειξη διαµαρτυρίας για τον καθηγητή του μαθήματος x. Σι- γάλα. τον οποίο νατηγσοοΕν «γι' αυταρχική συμπεριφορά». Γο 0έιια των παθών που é- χει δηµιουργηθεί ανάµεσα στον συγκεκριμένο καθηγητή και τους φοιτητές συζητήθηκε και στη συνάντηση των Δ-)". των φοιτητών µε τον πρόεδρο της Διοικούσα; Επιτροπή; Παντ. Λαζαρίδη, που πραγματοποιήθη- χε την περασµένη ΠΞι…ιιτιη'σω γραφείο της Διοικούσα; Emma πή:… Σύµφωνο µε όσα έγιναν γνιιι στο. ο ν.. Λαζαρίδη; υποομά- 0ηκε στους ειτουοώ.του; των φοιτητών να συναντηθεί µε τον κ. Σιγά7.α πριν την ερχόµενη Τρίτη. οπότε και έχουν προγοι.ιµ patios: να συναντηθούν μαζί του τα μέλη του Δ.Σ. του τµή- µατο; Νηπιαγωγών. Σχετικό με το θέιιο που έ|ιι ανοκύψει o πρόεδρο; του Δ. Σ. των φοιτητών του τµήματος Νη πιαγωγών Η). Τάκη; τόνισε ότι «ο . Σι.γάίας υποχρεώνει του; φοιτητες υπό µορφή εργα >…" Ο…… amt/woo θα: . ΗΔΗ Π'ΡΠΣΤΆΣΙΑΣ Ι… ΕΡί'ΆΖΙ]'ι΄.Ε «… = 3 ι = Ξ Ο 3 : : : , θα σ΄Ν΄ο ΄ΟοΝ΄φ΄Ν οοΝ΄Ο4 * 4 …ςξίΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ πια; να διδάσκουν ωµτιοίττεο σε ιµα0ητε΄; νηπιαγωγείο… κα- θώς επίσης και µαθήµατα αρ- χαίο; τέχνης». Σύμφωνα µε τον πρόεδρο των φοιτητών, οι µαθητές αγνοούν παντελώς τη χρήση νοµτιούτεο. ενώ είναι ελάχιστες οι γνώσεις τους περί αισθητικής. Για. 1o λόγο αυτό το Δ.Σ. του Συλλόγου Νηπιαγωγών πή- ρε την απόφαση οι φοιτητές του τµήµατα; να µην πραγµατι)- .τοιήσοι-ν τις παραπάνω επιστά- ψει; :Ia: τα ζητήσουν συνάντηση µε τον :. Σιγάλα την 1οίτη το πρωί «Ανάλογα µε τις απαντήσει; που Ba. run; δοθούν, θα µεθο- δει΄νοοι'με και. την παραπέρα στά ση µας που δεν αποκλείεται να φθάσει μέχρι και την αποχή µα; από το συγκεκριµένο µάθηµα». κατέληξε o πρόεδρο; των φοι- τητών - νηπιαγωγών. Β Ο |αοδίτης του Αρτα. Οσοι έχουν ενθουσιασθεί α- πό τις περιπέτειες του Κοκκο- ρα στις «Νυχτερινές Ιστορίες» του τις ιστορίες της Θάλας και του θιάσου της, το …να-τι- κό χιούµορ του κΜετά την κα- ταστροοήο και του «Ξυπνάς µέ σα µου το ζώο» ο Αρκάς έχει ετοιµάσει γι' αυτούς ένα και- νσύργιο λεύκωµα µε γελοιογρα φίις που δηµοσιεύθ… και δη μοσιευοπαι στην εφηµερίδα «Πρώτη». O α|σο6ίτηςι που είναι α- ναγκασµένος να περάσει στη Φυλακή τα 625 καλύτερα χρό- νια της ζωής του και ο 906:- ρός Μοντεχρήστος, ο αρουροί- ος που του κρατάει συντροοιά ήρωες του Αρτα. είναι οι νέοι .-Ο φοΘερός Μοντεχρήστος Ενα λεύκωµα µε ανατρεπτι- κό χιούµορ, πανέξυπνο που δεν πρέπει να το χάσετε. «Με την καρδιά στην τσέπη» της Κριστίν Α6αντίν απο τις εκοοσεις Λο στάρτη. H Α6αν-τε΄ν είναι µια δεκα- πεντάχρονη γαλλίδα. που έχει αρχίσει να γράψει από τα 12 ΄ αστικής οι-

Παντελής Γ. Λαζαρίδης