dominant-color-#151515

Taxonomy

Code

Scope note(s)

Source note(s)

Display note(s)

Hierarchical terms

dominant-color-#151515

Equivalent terms

dominant-color-#151515

Associated terms

dominant-color-#151515

8 Archival description results for dominant-color-#151515

8 results directly related Exclude narrower terms

003_d_002_00222.jpg

ιι|ζ -ι " '9:- ΦΟ|ϊΗΠΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ [€ 080…"|ΔΡίΣ|ΣΝ[0ίΙίίΝ[|ί|ΣΠίΜ|0 Κύριε Διευθυντά, "Όπως είναι γνωστόν, µέγα µέ- ρος τής 'Ελληνιικής νεολαίας πού έπιθυιµεϊ ικά κόψη άνωτέρας σπου- δάς, λόγω τού περιωρισµένου άριθ μού είσακτέων είς πάς Έλληνικάς άνωτάτας σχολάς, τρεπεται προς τάς άντιστοίχους τού "Εξωτερικού µέ άποτέλεσμα οί μέν σπουδασταί νά σπουδάζουν άπό τάς γνωσιάς δυσμενείς συνΘήκας, 16 οι κρά- τος νάζηµιούται διά τής έξαγωγής τού άπαιτουµόνου συναλλάγµατος. 'Πρός διόρθωσιν τού κακού αύτού !διετυπώθήσαν αιώνος έκ µέρους άρµοδίων καί άναρµοδίων προσώ- πων, ότι πρέπει νά ίδρυθή είς τήν 'ιΕλλάδα καί τρίτον Πανεπιστήµι- ον. Σκέψεις άπλως, χωρίς νά λη- φθή ούδεµία σχετική απόφασις. Παρά ταύτα ήρχισον πρό µηνδν ή έρις μεταξύ των έλληνικων πόλε ων καί άρκεται πόλεις διεκδικούν, έκάστη δι' έαυτήν, ούχί 16v '΄'Ο'.µη ρον τήν φοράν αύτήν, άλλά 16 1p( τον Πανεπιστήμιο… Αί 'Αθηνα'ι΄καί έφηµερίδες τακτικός δηµοσιεύουν έπιστολάς 'ιΗπειρωτων, »Πελοποννη …σίιων, Στερεοελλαδιτων κλιπ., οί όποϊοι ζητούν καί προτείνουν ~— µερικοί καί άπαιτούν νά θεµελιωθή 16 "ίδρυµα αύτό είς τά '|ωά=ννινο, Κέρκυρα", Πάτρας, Λάρισαν κλπ. Καί ταύτα, έπαναλαμ6άνω, χωρίς νά ληφθή σχετική κυβερνητική άπό- φασις. … ,… . Διά τήν έπιτυχίαν των διεκδική σεων αύτων προβάλλουν αί «έρίζου- σαι πόλεις» διάφορα έπιχειρήµατα. Διαλίγετε καί| παίρνετε. θελετε µεγάλους άνδρας; ήµεϊς έγεννήσα- µεν. θέλετε παλληκάρια καί ήρω- ας; ήμεϊς. 'Ποϊος ήγωνίσθη κατά των Τούρκων; ήµεϊς όε6αίως. Ποία πόλις τραγουδήθηκε καί έγινε θρύ- λος; ή ίδική μας. Πού συνετρί6η- σαν οί έχθροί τής "Ελλάδος; κοντά είς τήν πόλιν µας. Λοιπόν 1106 άλ- λοι":θέλετε νά ίδρυθή 16 τρίτον Πα- νεπιστήμιον; Τοιαύτα καί άλλα παρόµοια γρά φονται καί λέγονται έκ ιµέρους των διεκδικητων. Τελευταίως µάλιστα είς ιµίαν των πόλεων αύτων Μένε- το εύρεία σύσκεψις δηµάρχων καί άρχόντων των πέριξ περιοχων διά [νά ληφθούν άποφάσεις σχετικός «µε τήν µή ληφθεϊσαν απόφασιν πε pi ίδρύσεως τρίτου Πανεπιστηµί ou! Τελευταίως ή«θεσσαιλ-ία»,διά σει ράς έπιχιειρηιµάτων, πρώτη 13116611- ξε 16v Βόλον ως έδραν του ίδρυ- θησοµόνου Πανεπιστηµίου. …Έπί'σης, ή έκΙλεκιτή άρθρογρά- φος κ. Καλιόππη Πόντου, ή αρίστη φίλη "τής νεολαίας τού Βόλου, είχε τήν καλωσύνη νά…άποδείξη διά µίαν είσΕτι φοράν 16 ένδιαφέρον της διά τήν νέαν γενεάν προτείνουσα διά σχετικού άρθρου της, όπως προτιµη Θή ό Βόλος ως έδρα τού νέου Πα νεπιστημίου. Παρόµοιον ένδιαφέρον έδειξε καί 6 δικαστικός κληπήρ κ. Μαλαμίτσης διά σχετικού προς 16v κ. 4Πρωθυπουργόν όποµνήµατ- 16v κ. Πρωθι…ουργδν δποµνήµα- ει'1χαριστούµεν. Πάντως, έπειδή καί (υπό των δύο καλών ιµας φίλων παραµοίας περί που φύσεως έπιχειρήµατα προε6λή Θησαν, άς µάς έπιτραπή νά διατυ πώσωµεν καί ήµεϊς τάς σκέψεις µας ως έγγύτεροι δντες πρός τά πρά γιματα. Πρώτον καί κύριον: ήµείς ως νέοι καί ως µέλλοντα έπιστήµονες, .μΞ άγάπην καί εύγνωμοσύνην στρέ φοµεν τήν µνήµην µας πρός τους εκλεκτούς άγωνιστάς τού πνευµα- τος …καί των πεδίων των ιµαχων, τέκνα τής ίδιαιτέρας μας πατρί- δος ή καί τής ύπολο'ιπου 'Ελλά δος, καί 6αθύτατα έκτιµωµεν 16v άγώνα των. ΄Αναπαριστώντες είς τήν µνήµην µας τήν άγωνίαν, τούς κόπους καί τήν πάλην των νά 5ηµι ουργήσουν έν έλεύθερον πολιτικούς καί πνευµατικως κράτος, άντλού µεν σθένος καί αποφασιστικότητα «κατά 16v άγωνα µας νά άνυψωθώ μεν ήμείς καί νά άνυψώσωμεν καί τήν πατρίδα .µας. 'Ούδέποτε όμως θέλομεν νά προόάλωµεν τούς ήρω ας έκεί'νους ως πιστοποιητικά όπιο- κτήσεως προναµίων ή ίδιιιιτέρων …µεταχειρήσεων. Κατ' ούδένα τρόπον θέλοµεν νά όµοιάσωµεν τούς άνη ψιούς ή κουµπάρους ή άπογόνους µεγάλων ή διαλαµψάντων προσώ- πων. ΄Επιθυ.µούµεν τήν µόρφωσ'.ν και άνάδειξιν 6ασιζόµενοι είς mag τούς ίδίους. 'ιΕκεϊνοι έπέτυχον ό,τι έπέτυχον. Τώρα θέλοµεν καί ήμεϊς νά δηµιουργήσωµεν. 'Ως Βολιωται, λοιπόν, νέοι ζη- τούµεν έν Πανεπιστήιµιον καί ούχί 16 τρίτον Πανεπιστήµιον. Έξηγού ιµεθα: δέν έπιθυµούμεν νά είσέλθω µεν είς 16v στϊ6ον τής διεκδικήσεως σείοντες καί έπιδει«νύοντες περ γαµηνάς άρχαι΄ας. "Ας ίδρυθή δπουδήποτε 1b τρίτον ή 16 τέ- ταρτον Πανεπιστήµια. "Ας ίδρυ- θούν τοιαύτα Ιδρύµατα είς τάς µε γαλυτέρας πόλεις. Αύτά θά ήτο καί 16 καλύτερο… Πάντως ήµε΄ι΄ς Εξω παντός ανταγωνισμού ζητού- . εν νά ίδρυθή είς τήν πόλιν ιµας ν Πανεπιστήμιου χάριν των νέων μιάς περιοχής πολιτιστικούς άνεπτυ γ.µε'ινης. Κι' δ άριθμός των νέων σύ των είναι µέγας. "Αν σκεφθή κανείς ότι έκ τής περιοχής Βόλου µόνον είς τάς ανωτάτου; σχολάς, 'Ελλά δος καί 'Εξωτερικού, σπουδάζουν περίπου 800- φοιτηταί καί ότι μέ- γας αριθµός νέων στερείται τών άνωτέρων σπουδών ούχί λόγω µι ικρού Βαθμού τ6φυΐας, άλλά λόγω τής ιµακροχρονίου οίκονοµικής κρί σεως τής περιοχής άφ' ένδς καί λόγω τού ότι έξαιρετικως έλάχιστα τέκνα έργατων, ύπαλλήλων καί… ά γροτων άφ' έτέρου σπουδάζουν, δύ- νανται νά λάθη μίαν είκόνα τού πλήθους ":… νέων, οί όποϊοι δύναν ται νά γεµίσουν τάς ίδρυθησοµέ Νας σχολάς σαμπληραύµενοι καί άπό συναδέλφους των, των πλησίων περιοχων. Πλήν τού όµψύχου ύλικού, δ Βό λος είναι πόλις πόλιτιστιν…ως άνε- πτυγ.μ»ένη, |κανή καί κατάλληλος διά τήν δηµιουργίαν άκαδηµαϊκής ζωής. 'O- Βόλος δέν Θέλει 16 πανε πιστήµιοιν έπειδή θέλει νά έκπολι τι…σθή, αλλά διότι εύρίσκεται είς ζηλευτδν έπίπεδον πολιτισµού καί παρέχει δλας τάς αναγκαίας πρού ποθέσεις διά τήν όµαλήν λειτουργί αν καί άνάπτνξιν Πανεπιστηµιακής ζωής. T6 έπιχείρηµα τούτο στηρίζε τα! δεν λάθη κανείς ύπ' όψει, ότι ό φοιτητής είναι άνθρωπος μέ ά- παιτήσεις, έπιθυµεϊ νά ζή καί νά ιµορφώνεται είς πόλιν άνεπτυγμέ- νην, πόλιν ή όποία θά τού παρέχη εύχάριστον περιόάλλον. 'Απδ τήν "Αρχαιότητα δικό…) α! άνώτεραι σχολαί ήσαν ίδρυµέναι είς τάς πε- ρισσότερον άνεπτυγ.µένας πολιτι- στικδς πόλεις, τοιαύται π.χ. ήσαν αί 'Αθήναι, ή 'Αλεξάνδρεια, ή ΄Αντι όχεια, ή 'Ρόδος κλπ., καί συνεκέν τρωναν 16 σύνολον των σπουδαστών όχι «μόνον διότι.είς τάς πόλεις ού τάς ύπή…ρχον έξαίρετοι διδάσκαλοι, άλλά καί διότι ή όλη άνάπτνξις τής πόλεως ηύνόει τήν πνεύµατικήν καί ,µορφωτικήν άνοδον τού στον δαστού. "Ερχόμεθα τώρα είς έν άλλο ση… μείον σηµαντικόν διά 16v φοιτητή-ν: T6 σημεϊον έκεϊνο 1106 άφορά είς τήν έξ…εύρεσιν στέγης tn µέρους τού φοιτητού. T6 πρόδληµα τούτο 16 τόσον δυσεπίλυτον δύναται νά λυ Θή άριστα είς 16v Βόλον hum τής ύπάρξεως χιλιάδων ινέων 61v“- σεισµικών οίκιων έφωδιασµένων δι΄ όλων των συγχρόνων έξυπηρετικων µέσων, όπως άριστα δύναται νά λυθή καί 16 πρόδληµα τής τροφής καί συγκοιινωνίας. ' 'ιΕπαναλαµδάναµεν, ότι προτιµω µεν -νά ί-δρυθούν δύο ή τρία άκόμη Πανεπιστήµια είς τάς ιµεγαλυτέρας πόλεις τής '-Ελλάδος δι"ά νά λ…. 16 πρόδλιημα των είς τό έξωτερικδν ιµετα6αινόντων σπουδαστών καί τής άποσυµφορήσεως των δύο ύπαρχόν των Πανεπιστηµίων. "0' Βόλος δι- καιούται έν των νέων "ιδρυμάτων καί ένεκα άριθµού κατοίκων καί ένεκα θέσεως καί Ένεκα των προαναφερθέν… - των λόγων. Οί Βολιωται είναι άν θρωποι εύρείας άντιλήψεως καί δύ νανται νά άγαπήσουν 16 πανεπιστή µιόν των καί νά 16 άναδε'ίξουν άπως ήγάπησαν καί άνέδειξαν καί κατέ στησαν περίφηµα είς όλην τήν ‘EA λάδα τά είς τήν πόλιν των ύπάρ χοντα σχολεία Μέσης Έκπαιδεύσε ως. Καί δέν χρειάζονται πολλά πρό γµατα. Είς ?. δύο καθηγηταί άρι- στοι είς κάθε "&… —-— ίατρικήν, µαθηµατικήν, νοµική… κλπ. -- τί ναι 'ικανοί νά προσελκύσουν μέγαν άριθµδν σπουδαστών & όλοκλήρου τής '»Ελλάδος, διότι ως γνωστόν τήν δόξαν έ'νδς Πανεπιστηµίου δέν γεννούν τά καλλιµάρμαρα προ…? λαια ή αί χρυσαί διακοσµήσεις, άλλά 16 άριστον ϊµψυχσν όλικδν. Κι' αύτό 16 άριστον ύλικδν …δύνα ται έκ των κόλπο" της νά παράσχη ή νεολαία τού Βόλου, ως παρέ σχε καί παρέχει. 'Α'πό τούς συµπολίτας των οί Βολιωται φοιτηταί ζητούν νά συνει δι;τοποιήσουν αν Ενός µέν τήν .άνάγκην τής ίδρύσεως Πανε- πιστηµίου, άφ΄ δώρου τήν άξ΄ίαν τής γενεάς, ή όποία έρχεται καί τους διαδέχεται. 'Η προσωρινή οί- κονομι«ή -κρίσις δέν πρέπει νά άς άπαγοητεύη, διότι κρίσις έµψυχου υλικού δέν ύπάρχει. 'Η περιοχή τού Βόλου είναι περιοχή µε μέλλον, πι ριοχή ή όποία έξήλΘε νικήτρια πολύ µεγαλυτέρων δοκιμασιων, περιοχή ή δποί-α Θά ζήση όπως ζή καί πάλ- λεται καθ' όλην τήν πεντα-κισχιλι- ετή ίστορίαν της. ΧΡΙΣΤΟΣ Δ. ΞΕΝΑΚΗΣ Πρόεδρος 100 Συλλόγου Φοιτητών — Σπουδαστών Βόλου (Άνθιµος Γαζής» Ι|ΙΙ||ι|ιί:ι|ι|ιιιιιι|"…ιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιι||ιιι|ι|ΙΙ||ι … ΚΥΡΙΑΚΗ so Avrovnov 1959 ή Η ΘΕΣ ΒΗΜΑ,, …'

041_d_267.jpg

!,΄ τά… …..- τ- ΕΛΕΥΘΕ ΡΙΑ ΄20/1Ο/84 Γ… v——.,r , …Θ& ΜΜΕ: . ιΜΑ|µ "Ι'.-ν' '- .ττπ … :?:; ΄΄… να……" ΄΄…ι'.…Ξ… & --…΄.ς, Ι΄ 1 ΄. Κ…; … …… «τω…… αποτιλούµινη.΄.ΐ ' ΄από ών άνιιδήµαρχσκ. Χαλ-. . …. κιτ! τούς 61100111106501.1011- … "(Μύλους ι. :. ΠαναγψτααΦΐ .… ξ… 110qu …! Σωτηρ|αν συν"… ;. . I γτ ……;δ' """" "…." |, ιν ι'΄ι χθειηρυση .…- ψχ0λων && ηαύ΄επιψηµων ηηι|πιµν | για…-…ανι Ξ γ.ι- Η" ΄΄…ΓΓζ,'΄'΄…"|' ,… 'ι' θεσυαΜας …. ..."… …. ΄΄ 1 …. ...;γ…ο…ΘΗκε…0ΠΗ …… ? Ρ…". :."'ς;"……ες-Απο.ιΗΜοπκονΣπ…ο…ο… "Για "εργα… .… .πρΦπι΄ι΄να …. : λουΘήσω (; Επιτροπή σα τις ανακοι- ΄; να»… στην …"… της Δηµοτι- ιού ΣυµβσυΜσν΄ τηνψρχ6µινη Πέµ-" τπτ] … έφαρσν συµφωνήουυτό σώµα", …. -.΄»' «non-1: κατά την προχ0ισι΄ν(…|τ…- να τ΄Ι΄ς κανσ;γνωστΩς ατµός Μακ… .::ι'.………… ι l1 "υδρία… του Δηµα1ισύ… ΣυµβαυΜσµ, πατωµάτων "Η. . ,.;'… προωθήσει τό Θέµα |6ρω…ης'. ……….- Β' σχολών ιζψτι'…"|ν Λάρισσ- .… | .. , 0.01001101100 nan-111011111100 ‘ -' "… "Μ'… .΄-.ΐ΄ ' ΄-…μ '΄' ΄΄-"΄΄΄Χ΄΄ι "…'-Μ', '΄.'…!΄ι…΄. " .'΄|δ!ξ-.΄ ! ρωταω… #; ύπιτρσπ΄ή ea. Μαζί" διώξςι, µετά από επισήµανση κατώι]. ληλω΄ν κτιρ1ων. τήν Ιδρυση σχολών με… Πανεπιστηµιου στην πόλη μας." κ…,σ…0ώς κα! τήν προω0ηση τού Θέµα-… 'τος τού Πιρι…οµ…ω "ουσια…" συ,. για τό όφις»… &… και χρόνιας Δήµος Λάρισας ένα πρ69ψφ%ς'. ;…ξκ…τα…σ…η στό Νεφθαλί)… « …' …… ι.? »… . ιτιν… &" …! που mam-1mm "1"Μµα οι Στ. …………..τσ…. τις… και τούς Μπακ τής Λάρισας. ","? Μητέρα & οκτωβρίου. - … . . . .."Κατα "τµν …να… "να… ώ-δ…µα1Μ πια…)… Μαρινα" ;ήνζτρσπσπο!ηση "παιδιού πα…; . λης "!! '… Μάρτσι… … …στην. ση για την κατασκευή διαφόρων " νων, τήν µετάβαση του …Δ.ηι΄ιόρχσψ… η… ΜΜΜ… πρόσληψΜΜ τα" …ρι……σ…'τού α…"… µε πάντα…". συ……" την ως…" ΧΡηµατω* ως στα .ζηξ κσΙ΄τήν. καταβολή (>… ξΜς 90… ' "δύο… ται": Νικ. Νισούδή΄ .. "|3

087_d_006.jpg

ΤΑΧγΔΡοΜοΣ 21… |5… 86 (waives. mo: m 1'0 mmnmmo no name my πο… Με απόφαση του δημοτι- κού συμΦουλ'ιου τροποποιηθη κε το εγκεκριµένο ρυµοτοµι- κό σχέδιο της πόλης στα οι- κοδομικά τετράγωνα µετα- ξύ των οδών Μεδονοµά- νων -— Ερμού - Κονταρέλια και Δηµητριάδος για τη µε- τατρσπή τους σε «ελεύθερο ξζορο Πανεπιστηµιακών Σχο ων». ' * Με την απόφαση αυτή που ελήφθη οµόφωνα αναστέλ- λεται από την αρμόδια πο- λεοδοµική υπηρεσία η έκδο- ση οικοδομικών αδειών στα τετράγωνα αυτά.

087_d_127.jpg

,, .ΕΛεγο€Ρ|λ" ΜΗ! & η- η… τα APXIZOYN THN ΔΕΥΤΕΡΑ Στο ΒΟΛΟ Επιστημονικές εκδηλώσεις του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας To Πανεπιστήµιο Θεσ σαλι'ας µε την συνεργα- σία της Δημοτικής Αρ χής Βόλου και του Τεχνι- κού Επιµελητηρίου Ma- γνησι'ας οργανώνει απο 23-27 Σεπτεμθρι'συ στο Βόλο δύο επιστηµονικές εκδηλώσεις οι εκδηλώσεις αυτές που αποτελούν την πρώ τη δηµόσια παρουσια του Πανεπιστηµίου Θεσ σαλιας στην έδρα του είναι A Παιδαγωγικό συµπό- σιο µε κεντρικο θέμα: αΠρσσχσλική αγωγή και κατάρτιση νηπιαγωγών» ano 23-24985. 0: ειδικότερες ενότη… τες του διήμερου αν unoaiou είναι." α «Η προσχολική αγωγή στην Ελλαδα». & .Η κατάρτιση των να πιαγωγών». B Διεθνες Παιδαγωγικό συµπόσιο µε κεντρικό θέµα" «Νέες κατευθύνσεις στις παιδαγωγικές απού δες» ano 25-27.9.85. O: ειδικότερες ενότη- τες του τριηµέρου αν µποσι'ου είναι α «Παιδαγωγικές anou- δές και διαρκής εκπαί- δευσηι θ ιΠαιδαγωγικές απου- δες και επιµόρφωση των εκπαιδευτικών». γ. -Παιδαγωγικες σπου- δές και περιφερειακή πολιτισμική αναπτυξη». . Παράλληλα αργα νωνεται έκθεση παιδα- γωγικού θιθλι'ου στους χώρους του Δηµαρχείου και του Τεχνικού Επιµε λητηρι'ου Μαγνησίας '€ΜΗ ME Ρας… | Οι"… ες Συµπόσιο για παιδαγωγικό Θέματα στο Βόλο ΑΘΗΝΑ 20 (ΑΠΕ) Αρχίζουν στο Βόλο Την προσεχή Δευτέρα οι εργασ'ιες του πρώτου συµποσ΄ιου που ειναι αφιερωµένο σε παιδαγώ γικο θέµατα και που έχει το 11- τλο εξωσχολική αγωγή και καταρτιση νηπιαγωγών Την εκδήλωση διοργανώνει το πανεπιστήµιο Θεσσαλίας οι συνεργασια µι το ΔήµΌ θα και…" απο τις 25-27 Σεπτεμθρ'ιου που και αυτο ειναι αφιερω- µένο σε παιδαγωγικό θεµατα που έχει το γενικό τιτλο νέες κατευθύνσεις στις παιδαγωγι- κές σπουδές Εισηγητές θα ε'ι- ναι οι Μ Βαµθουκας. επ καθ Παιδαγωγικού τµήµατος δη- µοτικής εκπαιδευσης rum/moo Κρήτης Δ Βιργ.δης τ'… γραμ λαικής « ,… |1] 1ιιΤιχ..ι…΄ ί.ιι.µΜΠ… νι… .… αυτ… A Γιατρός…" [, ». .. ,… , γ, . Η" Μυ'5΄ Η…" ΜΟΥ" ! Ον καθηγ Ποντιακή; Ιωαννι- σιαι Εισηγητει θα ειναι … νων Μ ΚΩ.ωτΟκης αν καθ παν/µι… κρήτης A Κοσµά πουλος καθ παν|µ'ιου Πα- τρών Γ Μαυρσγιώργος επ. καθ. παν/µιου |ωανν'ινων Π. | Αντωνιαδου - Κουµατου παιδιατρος Γ Βαρακης παιδι- ατρος Μ θαρελτζ'ιδοι. »Μα- νωλοπούλου παιδοψ υχ΄ιατ poc B Δεληγιάννη - των…… ' 'ι- Ξωχέλλης καθ παν/µιου 60ΥωΥδς Αλ" "" "αν… Θεσ/ν'ικης. Θ Παπακωνσταν- φέας Μ Κ…… «…» τινου επ καθ. παν|'μ'ιου noupo καθηγήτρια ρυΘµ…ή€. - Αθηνών. παν. Παπακωνσταν- χοοονρόφος Μ ΜορκοΘιτης τ΄ινου …. καθ. nav/ulou παιδοψυχ'ιατρος B Μπολτση - Μαουνη παιδοψυχιατρος M Ναοιδκου και: Παντ Αθη- νών. Γ. Παπαµιχαήλ ψυχολο Αθηνών. K Πορποδας. επ. καθ παν/µ'ιου Πατρών.! Πυρ- γιωτακης επ. καθ. παν/µ'ιου Κρήτης Γ Τσιακαλος. καθ γος. "… "ΟλυΧΡΟΨόΠΟυλΟ€ πον/µ΄ιου Θεσ/ν'ικης. Μ. Μπολ …… καθ Π…ΟδσΥωΥΜΟΌ … Ντε .Μπαλ καθ ελευθερου νηπιαγωγών Παν/Μου πον/µ΄ιου Βρυξελλών. Α, Kma- Πατρών Ε Φονσοιώτη ν……- ναο σνΝεΣκο «» Ντε Σαν- αγωγός Xp "Φράγκος. κα… τκις καθ παν/µ'ισυ Φλωρεντί- θηγητης παιδαγωγικά; τµή- µατος νηπιαγωγών παν/µι… "Θεσσαλονικης. Γ. Βενιζέλου και κ. Καλοστύπη νηπιαγωγο΄ι KEME To συµπόσιο θα πραγµατα… ποιηθει απο τις 23 έως τις 24 Σεπτεµβρίου και θα γίνει στο δηµαρχείο Βόλου Παράλληλα » θα λειτουργήσει έκθεση παι- δαγωγικου θιθλ'ιου Εξάλλου θα ακολουθήσει και δεύτερο οι: θνέι- συµπόσιο ας Ν Ντεµποθε. παν/µιου Παρισιων Π. Φυρ (ΕΡ) καθ παν/µι… Γενεύης. Καριντο προεδρος ευρωπαικης εται- pic: συγκριτικής εκπαιδευσης Π Λαντεριερ ΟΟΣΑ. κυ Ζαµ- περ καθ παν/µιου Παρισίων - Ντοφιν. Λ θαντεθελντε .καθ ελευθερο παν/µια Βρυξελ- λών Το διεθνές συμπόσιοθα γι- νει στο ΤΕΕ - τµήµα Μαγνη- nmr

087_d_170.jpg

ΕΜΠΡΟΞ. ?? 5'?5 "…- πΑ…κο>: έτο πΑΣοκ . .."…- -….- β.. . -. ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΡΆΣΤϊΆ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΣ Ν. ΔΗΜΟΚΡΑΤ!ΆΣ ETA PIANNINA .. ..-ξ-- Μπτοοτάκπς' ("Εµείς % άνεΒασουμε το νέα καί παλτό Πανεπιστήµια ΙΩΑΝΝΑ, 27. …. '...ζ-.ακτ ή πρωτεύουσα τής …ε!ρου διαδ…νοντας καί με τόν τρό no aims τόν απών… τον κε. το… τα να συμβάλουν στο αν…" νίκη τής Νέας Αν…. καπως στίς αλογα τίς αν… …… Κυριακής. "Η πρωτο. … ΜΜΜ στα 'Ιω- Μα…. ό "(πάτος Μουα- αµός καί ο! ζ…» Μπλα». σεις Με» τής µεγάλης δηµο- κρο'τ'ιός, φιλελεύθερης παρα- τάξεως και τού ήγέτπ της …. "οποιο… αναμφιο6ή΄τητα ότ; τό mac αν… ma κάψα… Νένα από τα λαό. Κι αυτό τού Μπαίνει τόν τον…!) του, όπως τόποι ο κ… Μητσοτάκης στήν όµως: του. Am, 27,;— ‘0 '.-.',;:δρος τ6ς Νέας Δηµοκρατίας κ. & …τοοτ…ς, µιλώντας στό Γιάννινα Υιό τό Πανεπιστήμιο θεωαλ'(ος,΄ τόνωσε: μ'Η Νέα Δηµοκρατία πιστα). ει στήν αζ1'οκρατία καί σόι…ν πρώτο στόχο … να από. ο… το ΜΜο τών ώοΜν και να Μα… τήν έλλπνι. … παιδεία … τόν κοµματικό ένΜαλιΜ. "Η ΠΠιδ:ίο μας δέν Με! να ανήκει σέ κόμ- μα. ανήκει στο λαό. Κατ θέλω ακόμα να ΜΜΜ, ότι 6 σε. Μα τα: ν…ς θα σ. ποτελέ'σιι τή Ο… τΞς Πολι- ΥΜΕ, μας στόν τοµέα τίς παν.- Θείας… "Η δ…ο…ο νων …επι. οταµίων, πού πιτς Μ(οομε. "να"… πολιτική. Πω… δΥι- άπό … … "εµαθα … περισσότερο ατο μειλ- … µε τή δω…… και! πα. νωοτπµιαιών …αα…ότων σε µια"… πόλος τος Έλ- λωας; Κάτι πού % 6οπθΜει καί τις περιφέρειες. αλλά κά τούς αγαπητός πού σα να…. oaw σ' αυτό τα …- τα. Kai mafia)!» ακόμα ότι ή nah-rad. τής παιδείας δεν …το psi να κή… ωρες δαπάνες. 'Η Κ……'πώ΄ "&! τό ΠΜ… νδ ξ…ΐλα ΗΟΜΜ- m χωρίς τήν ανάλογη oixovo. wad. Wm. Μθ…ι τα λογικά του *ώενός µας. οι δωΜζΜ ποΜς … τα?" ήµερα τού ΠΑΣΟΚ αλκαλικό ναι…… στο ποσοστό αν του εθνικού α…τος κατω τοπ τα, Μ &" τών τ'.μεών µας περνούσαν τό !…. Λαός µας Μος εϊναι να τίς άνευ-…-΄ δώσαµε». ε »…

088_d_129.jpg

…π1ετ…1αΘεΣΣΜ1ΑΣ … '1Στορτκο … 1982 "ΑΡΤ10Σ "BaaauAIa" Υπόµνημα του Δηµου στον Υπουργο Παιδειας για την ίδρυση Θεσσαλικου Παν/µιου στο Βελεστϊνσ. " .ΑΠΡΙΛΙΟΣ "Ταχυδρδµος" Σύσκεψη Δηµάρχων στα Τρΐκαλα για το Θεσσαλικό Παν/μιο. 'ΝοΕυΒΡΙοΣ "Ενημερωση" Να πραγµατοποιηΒεϊ η πρόταση της Ν. Δ. - ζητα Q Δημος Βελεστϊνσυ … απο τον Υπουργό παιδεΐας - Να γινει στο Βελεστΐνο το Θεσσαλικό Παν/µιο. Συγκοινωνιακη συνδεση Βελεστϊνου-Φαρσαλων. "Ταχυδροµος"Αΐτημα των KQTQIKQV της περιοχης - να ιδρυΒεΐ στο Βελεστΐνο το Πανεπιστηµιο Θεσσαλΐας. - Εγγραφο του Δηµαρχου προς τον Υπουργο Παιδειας. "Θεσσαλΐαΐ Καμµΐα αποφαση δεν παρΒηκε για το Θεσσαλικο Πανεπιστηµιο. Οι δήµαρχοι Θα ενεργησουν για το Π. Β. , Θα επισκεφΒουν τους αρμοδΐους Υπουργους. ."Ενηµερωση" Καταγγέλεται η µαταϊωση της ϊδρυσης του Θεσσαλικσυ Παν /μΐου, απο τον συλλογο των απανταχου Καρδιτσιωτων. "Βεσπαλια" Επιστολη σε εφηµερίδα "Το Θεσσαλικο Πανεπιστημιο". ΔΕκΕνΒΡΙςιΣ ΄ "Ελευθερΐα" Η Λάρισα διεκδικεϊ έδρα ολοκληρωµένου Παν/μϊου. Υπηρεσιες και αρµοδιότητες απορροφώνται απο τον BQAQ. ΄ "Ελευθερΐα" Ανδρέας: Θεσσαλικο Πανεπιστηµιο Θα γινει με εδρα τη Λαρισα. Αποκλειστικη δηλωση προς την "Ελευθερϊα". "Θεσσαλια" Αποφασεις του Δηµοτικου Συµβουλΐου Βελεστϊνου. - Το Θέμα του Θεσσαλικου Πανεπιστηµίου. … Επιστσλη αναγνώστη για το Πανεπιστηµιο Θεσσαλΐας.

089_d_146.jpg

25.9.84 ΄ « .. . ." ,ΑΥ.ΙτΙΦ,,σνΜ#γπΜ…να»…-. κ… ο… Δι'αγωκ;…ς ως… . … ενοικίαςπ.…ωΦυψ…τµΜτ s. 9…Μμω. ιΦι.Μι…: αν γ…ωγιαών µµ"… όπου θα : Ψ:υΜΩωκτι…ωΜα … Μακης του Ωμ; , νεπιστητμίοώ ΐΘ΄ε ' ΐΜ παύει κωνής'&ι & &… ΄ ' το Με? , "από το υπ μία "Μία; η πίατωση ' 50. εκατο…ν…χµξ Έ?πι…ψα των". τ ετους. διατι καΐκι. .… ";;;;θ;; …… η; , " ,"…΄ .& . Ρ. κι…µ…6…… |%! η σ … . ι ξ:μ'…1…%ν | ω…………: "πιο πραι…µοω…ι .… …" η… Μιτµψν πως… "κακοποιά. ψ" απω…πΜ…π…9 γάλα και; ΨΤ…' 'χω! A κών και ;ή!!! €Ω…Μ'ί… . o. Μο…Ψ;:ς… έθαψαν" ! … ;. Νιου" &… "ότι «' Ό,ιί…Ή ω3'1ψ|?ο'Μγ ΄ . … "*.

190_d_087.jpg

" .Α…ζ΄µ …. :. Tov Μιχάλη Βλιώρα - Πολιτικού Μηχανικού Έ ΄ Η ΤΝ ,. XQPOOETHZH HANEHIZTHMIOYZ o κε… ΄ Λάθος επιλογή ή θεµελιώδεις παραλείψεις; o 1985 µε την ιδρυσή του στο Βόλο, χωροθετήθηκε στο κέ- τ ρο της πόλης η εγκατάσταση του Πανεπιστηµίου Θεσσα- λίας (κτίρια Ματσάγγου, Παπαστράτου, Παπαρήγα). Δηλα- δή στο πιο φορτισμένο πολεοδομικά και κυκλοφοριακά κορά- τι της πόλης, αποφασίσθηκε να λειτουργήσουν πανεπιστη- µιακός σχολές, οι οποίες θα πρόσθεταν σημαντικό πρόσθετο φόρτο (χιλιάδες φοιτητές, επισκέπτες, καθηγητές, διοικητικό προσωπικό κ.λ.π.) χωροθέτηση έγινε σε αντίθεση µε το πολεοδοµικό σχεδιο της πόλης. το οποίο δεν προέβλεπε αυτή τη σηµαντική σε φόρτο λειτουργία. Αν η επιλογή αυτή συνοδευόταν υπό µορφήν "πακέτου" με: α) Την άμεση απόκτηση των γύρω εκτάσεων που είναι στοι- χειωδώς απαραίτητες για χώρους πάρκινγκ, αλλά και για ελεύθερους χώρους απα- ραίτητους για ένα Πανεπι- στήμιο (µείωση ηχορύ… , ,. πα…… … αναψυχή)… Να αποκτηθουν στιχω β) Την άµεση µείωση των ρω γυρω από του Πα- …τελεστών εκµετάλλευ- παρήγα ” όπου και εκεί στις (δόµησης) "ο "*"… προβλέπεται πλατεία ως αντιστάθµισµα του Πα- , νεπιστημιακού φόρτου… Πανεπιστηµιου η γ) Την άμεση καθιέρωση οποία αν δεν αποκτη- υποχροωτικής κατασκευ- θα; µετά andlx’ya ής θέσεων στάθµευσης , .; στις πολυκατοικίες, θα Χρονια 9a εµφανι- µπορούσε να πει κανείς σθεί"το πρόβλημα που ότι, ανάμεσα στις δύο επι- σήµερα φαίνεται ένω. λογές που είχε η πόλη το ,, , 1935 … ,… ΧωροΘέ…ση νο στον Ματσαγγου. του Πανεπιστηµίου, έγινε η επιλογή (χωρίς όµως τις πιο πάνω παραλείψεις) της κεντρικής χωροθέτησής του και απερρίφθη η κλασική λύση χωροθέτησής του εκτός πολεοδοµικού ιστού, (- Campus), όπου θα μπορούοενα εξευρεθεί όλη η απαιτούμενη γη, µε πολύ φθηνό µάλιστα κόστος απόκτησής της. .. '."Δ : -*………τΞ…ύτ… & Με δεδοµένη λοιπόν την επιλογή του κέντρου αλλά και µε τις πιο πάνω θεµελιωτές παραλείψεις: ο συγκρότηµα "Παπαστράτου" που περατώθηκε στερείται των απαιτούµενων θέσεων στάθµευσης σε µια περιοχή µάλι- στα που και χωρίς Πανεπιστήµιο θα ήταν κορεσμένη. Αγω- νιωδώς πλέον αναζητείται εµβαλωματική εν μέρει η λύση του "Τετ ραγώνου". - Το συγκρότημα "Παπαρήγα", περατώνεται χωρίς επίσης τις απαιτούμενες θέσεις στάθμευσης, σε µια περιοχή η οποία σε λίγα χρόνια (όταν δοµηθούν τα γύρω οικόπεδα), θα είναι επίσης κορεσμένη. Με το ιδιαίτερο µειονέκτηµα ότι, από τη "φάτσα" διέρχεται η βαριά κυκλοφορία της εισόδου της πόλης (οδός Αθηνών και Σέκερη). To Πανεπιστήμιο αντέ- δρασε χαλαρά, όταν κατασκευάστηκε η Γέφυρα Σέκερη. Χα- λαρά διότι η Σέκερη ήταν σχεδιασµένη ΠΡΙΝ από το Πανεπι- στήµιο. . o συγκρότηµα "Ματσάγγου" (γτχα το οποίο γίνεται ήδη κου- βέντα αυτή την περίοδο) δεν κατάφερε δυστυχώς µέχρι σή- µερα να αποκτήσει την έκταση της πρόσφατα πολυσυζητη- μένης πλατείας, η οποία εν μέρει µόνο θα δώσει την απαιτού- … μενη ελεύθερη έκταση και τους χώρους στάθµευσης. σε µια περιοχή που ασφυκτιά από πολυώροφη δόµηση και από ένα ιδιαίτερα στενό για τις ανάγκες οδικό δίκτυο. (Ακόµη και η ' Δηµητριάδος, µετά το διπλό - τριπλό παρκάρισµα μένει αρκε- τές ώρες οδός μιας ή δύο το πολύ λωρίδβν κυκλοφορίας). έλος με την επιλογή, αναγκαστικά των εκτάσεων κοντά στο Φυτόκο (πρώην αποθήκες Ματσάγγου), για χωροθέτηση Πα- . νεπιστημιακών Σχολών ανετράπη πλέον η αμιγής κεντρι- κή χωροθέτηση του Πανεπιστηµίου. ε βάση τις πιο πάνω επιλογές, που δυστυχώς "συνοδεύθη- καν" από θεµελιώδεις παραλείψεις, είναι πλέον η "ώρα μη- δέν" για την πόλη: - Να αποκτηθεί άμεσα η πλατεία Πανεπιστηµίου και o χώ- ρος του πρώην "Τετ ραγώνου". - Να αποκτηθούν οι χώροι γύρω από του "Παπαρήγα" όπου και εκεί προβλέπεται πλατεία Πανεπιστηµίου η οποία αν δεν αποκτηθεί, µετά από λίγα χρόνια θα "εµφανισθεί" το πρόβληµα που σήµερα'φαίνεται έντονο στου "Ματσάγγου". - Na επανεξετασθεί από το Δήµο η πρόσφατη κατάργηση κοινόχρηστων χώρων στο κέντρο καθώς και η "εν µια νυ- κτί" κατάργηση των στοών που προοπτικά θα "έδιναν ανά- σα" στο στενό οδικό δίκτυο και τα ανύπαρκτο σχεδόν πεζοδρόµια. … Να εξετασθεί η νέα µείωση της εκμετάλλευσης στο κέντρο της πόλης. Τα πιο πάνω αποτελούν ένα ελάχιστο "πακέτο" αν η πόλη δεν θέλει ξανά να αντιµετωπίσει άλλους "Ματσάγγους". Εί- ναι πλέον η "ώρα µηδέν".