dominant-color-#e1e1e1

Taxonomy

Code

Scope note(s)

Source note(s)

Display note(s)

Hierarchical terms

dominant-color-#e1e1e1

Equivalent terms

dominant-color-#e1e1e1

Associated terms

dominant-color-#e1e1e1

15 Archival description results for dominant-color-#e1e1e1

15 results directly related Exclude narrower terms

01_A_G_101_26_001.jpg

ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ Σ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝ|ΑΣ .…..Ρ ,, ζ'- " 'Αρι8. Πρωτ ,,,,,,,,, €71.15 .......... Κύριον Κίτσου ΜακρΞν ,Αφεντούλη 22 B 6 λ o ν 'Επιστολή 2% Η * ΄ ' 'Εν'Αθήνακ'ά1 .......... ΐΏ ..... %9ΐ?Ρ ..... [??] ................... 'Οδός Μητροπόλεως 9 Τηλεγρ. Διεύθυνσις ΕΛΛΞΝΤΕ 22.5.61 , , Αναφερόμενοι εις ζοµεν Όµϊν ELL, έγκρίνομεν σας κατά τόν μήνα περιοχήν καί 10 δµέρας διά τήν έν έπικεφαλίδι επιστολήν σας, γνωρί- τάς διά ταύτης προτεινομένας µετακινήσεις 1961, Έτσι 4 δμέρας διά τήν Παρακάρλιον τό "Αγιον "Ορος. Επι τΏ ευκαιρίς παραπαλουµεν όπως υποβάλητε ημϊν, ηµερολό- γιον κινήσεως ως και τά σχετικά δικαιολογητικά του λήγοντος μηνός πρός έγκρισιν και πληρωµήν. ζοινοποίησις: - ΤµΞµα ΛογιστικοΌ Μετά τιµΉς ΝΙΙζΟ - ΤµΉµα Γραμµατείας & ΠροσωπικοΌ ΓΚ/ετ

01_A_G_101_26_008.jpg

ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ XEIPOTEXNIA‘Z …. & ΄Αθήναις τή .......... 1.6.1]....ΐ.1…9γρν…αρ…ξψ…196ξ. "Οδός Μητροπόλεως 9 Τηλεγρ. Διεύθυνσις 1 6 ΕΛΛΕΝΤΕ ΄Αριθ. Πρωτ. ………………………………………………… 7… ……………………… Κύριον Κϊτσον ΜακρΉν 'Αφεντούλη 22 'Επιστολή σας άπό 13-1-1962 Αναφερόµενοι εις την εν επικεφαλιδι επιστολήν σας, γνω- ρίζοµεν υμίν ότι, εγκρίνοµεν τάς διά ταύτης προτεινοµένας μετακι- νήσεις κατά τόν µηνα Ιανουάριον €. €. ήτοι, 10 ημέρας διά Θράκην και νησον Θασον καί 1Ο ημέρας διά Πελοπόννησον και Ζάκυνθον. Μετά τιµΞς | …. o ΄78ζ΄ΞΣΧΞΣ7π ς Δι;µ66ντής "|? "Ο ώ/ », 18 €"(> &)» Σ…'.11'1.ι,ι1>ΑΝοΣ «». .Ν΄ΙΚΟΓΛΟΥ "κ… ; Κοινοποίησις: … ΤµΞμα ΛογιστικοΌ - ΤµΞμα Γραµµατείας καί Προσωπικού ΧΓ/ετ

01_A_G_101_26_010.jpg

ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΧΕ|ΡοτΕχΝιΑΣ &… Με…) 1962 ...... 'Εν ΄Αθήναις τη ............................................................. Οδος Μητροπόλεως 9 Τηλεγρ. Διευθννσις ΕΛΛΕΝΤΕ Κ |] ' Υ 'Αρι8. Πρωτ. ……………… άλ/| ............. Γ Κύριον ΚΓτσον Μακρην 'Αφεντούλη 22 ———_.——. 'Επιστολή σας από 19.5.62 |… Αναφερόμενοι εις την εν έπικεφαλίδι επιστολήν σας, γνωρι- χμ ζομεν υµιν οτι εγκρίνομεν την δια ταύτης προτεινομένην μετακί ησιν ξξ κατά τόν μηνα Μάιον €. €. ητοι ημέρας 3 δια κανάλια. Μετά τιµης 'ο 7" ζ*-µ΄΄ ΣΤΕΦΑΝΟΣ Φ. ΝΙΚΟΓΛΟΥ Κοινοποίησις= - Τµημα Λογιστηρίου - Τμημα Γραµματείας καί Προσωπικού ΓΚ/ε τ

01_A_G_102_17_018.jpg

(Πρώτος.πίναξ)΄ Γιάννη Χριστοφόρου: Αύριανή ΄Ανάµνησις 'Ο Γάλλος κριτικός Μισέλ Ρατ/ιών, γράφει γι' αύτύν: , «‘0 Χριστοφόρου, είναι πραγµατικά, ένας από τούς πιό αξιόλογους καλλιτέχνες τού νέου εικονι- σµού. Ζωγραφίζοντας πρόσωπα τραγικά, µάσκες καί τοτέμ, µε παράδοση ταυτόχρονα νέγρικη όσο καί 6υζαντινή, ξεκίνησε από µία περίοδο πολύ αναπαραστατική, για να καταλήξη προοδευτικά στην σηµερινή του μυθολογία. "Οτι κανει εντύπωση σε ένα πίνακα τού Χριστοφόρου, είναι ή θιαιότης τόσο τής μορφής όσο καί τών χρωµάτων. Τό μέλλον, Θα διατηρήση ασφαλώς τόν σοδαρό δρόµο αυτού τού διαυγούς µάρ'ι'υρος, που δεν επιδιώκει να καταστρέψη µία τάξη πραγµάτων, παρά µό- νον για να δώση εγαλύτερη ένταση στήν ζωή» 'Ανδρέου: Πληγωµένο Πουλί-…'Ανάγλυφο ? ΄. ΄ ΓΡΆΜΜΑ ΑΠΟ TU ΠΑΡΙΣΙ …: ΜΗΝ… agilllllllllllllllllllllIIIIIIIIIIIIIIllll|IlllIIIIIIIIIIIIIIIlllllllI||||IllllllillHIIIIIIIml|IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIlllllllllfl-"L IIIIIIIHIII .! En ||IIIII|||||||IIIIIIIIIIIIIllllllllllllllllll 8 Μαίου 1966 » ίί-Δεύτερας;πίναξ)ζ|"Αννας Σπητέ- ρη- Βεραπουλου : Κλυται µνήστρα (ί960), (τρίτος) Γιάννη Σπυρόπου- λου: "Επιοτ φή Η. Λάδι (1965) καί (τέταρτος) , ολφέσση : Σύνθεση( I 964) Σέ πλαίσιο εύρωπα'ι'…κό, ή έλλπνική' τέχνη αναπτύσσεται καί προ6αλλει σέ διεθνή κλίμακα τίς καλλιτεχνικές μας δυνάμεις ||||Ι|||ίίί|||||||||||||||||||||||ί||Ι||||||||ιξ ΑΜΠΟΛΛιΕΣ εκθέσεις (Ελλήνων καλλιτεχνών στήν Γαλλία καί τό έξωτερικό, έσημείωσαν φέτος, από τό φθινόπωρο τού 1965, τά ρεύματα καί τίς καλλιτεχνικές αναζητήσεις τών Έλλήνων καλλιτεχνών. ιΗ συµµετοχή τους, έξ αλλου, σέ πολλά από τά γαλλικά σαλόν καί τίς δµαδικές έκθέσεις, "έφερε σέ έ- πσφή τήν σύγχρονη ελληνική τέχνη μέ τό εύρύτερο κοινό καί ή παρου- σία αύτή, τόσο στήν Γαλλία όσο καί στό εξωτερικό, συντείνει στήν εύνο'ι΄κή απήχηση τής χώρας µας, αλλά καί στήν καλλιέργεια έπίοης µιάς ίδιαίτερα ζωντανής καί τής μόνης σταθερά διεθνούς πλευράς, τής ελληνικής, καλλιτεχνικής ά…. ζήτησης. (Η τιµητική διόκρισις πα- ράλληλα, τού έλληνα γλύπτη ΘΟ- ΔΩΡΟΥ, στήν Μπιεννάλε τών Νέων, τού Παρισιού, τόν περασµένο ’0- κτώόριο, όπου όλα6ε τό όραόείο Ροντέν, ύπήρξε ίδιαίτερα σημαντι- κό καλλιτεχνικό γεγονός για τήν προδολή σέ πλαίσιο διεθνές, µιάς πλευράς τής σύγχρονης Ελληνικής γλυπτικής τών νέων, αλλά έπίσης, ύπήρξε γεγονός ενθαρρυντικό, για τόν ίδιο τόν καλλιτέχνη, πού ξλαόε µέρος εν συνεχεία, σέ δύο σημαντι- κές έκθέσεις, τήν Εκθεση µέ Θέμα «Τό Χέρι», μέ συμμετοχή ογδόντα περίπου γλυπτών, τής γκαλερί Κλώντ Μπερνάρ καί τήν έκθεσή του, στό Κέντρο Κουλτούρας τής ’A— μιέν τήν φετεινή "Ανοιξη. Η αναζήτηση τού Θόδωρου, προσ- ανατολισμένη σταθερά, στήν σύν- θεση τριών κυρίως επιπέδων, πού αναπτύσσονται όργανικα, από τίς κατεργασµένες, ανώμαλες έπιφά- , . , .., , , .του στό Λονδίνο καί τό νικά κεφάλαια στόν τοµέα τής ζω- γραφικής καί πάµπολλες έκθέοεις Παρίσι, καθώς καί έγκυρες μελέτες Γάλλων κριτικών σέ καθιερωµένα καλλιτε- χνικά περιοδικά, τοποθετούν τό έρ- γο του σέ έπίπεδο, πού αποτελεί 6- πωσδήποτε, μία εγκωµιαστική προ- αφορά καί αναγνώριση τής δικής του ποιότητος όσο καί τού έλληνι- κου ονόµατος. Ποιό είναι «τό µέτρο τού ωθώ- που», είναι τό 6αθύτερο καί στα- θερό θέμα τού Έργου του καί ήταν τό θέµα επίσης τής τελευταίας ό- μαδικής έκθέσεως τής Γκαλερί της 'Αριστερής '΄Οχθης, όπου συµµετεί- χε, πλέι" στα έργα τού Βίκτωρ Μπράουνερ, τού Ζω Ντυµπυφφέ, τού Μάξ "Ερνστ, τού Μάττα καί τού "Ανρύ Μισσώ. "Αλλες όμαδικές έκ- θέσεις,. όπως ή όκθεσις «Ελλάς 1965», πού οργανώθηκε στήν Νάν- τη καί ή έκθεσις «Προσωρινός πί- νακας κατευθύνσεως για µία τινά. γνώση τής σημερινής Τέχνης», τού κριτικά) κάν - Ζακ Λεδέκ, τοποθε- τούν τό έργο του σέ σχέση µέ τήν διαμόρφωση τών καλλιτεχνικών δυ- νάµεων τού καιρού µας καί πρόκει- ται τόν ,Οκτώδριο, δύο ταυτόχρο- νες εκθέσεις του στό Λονδίνο καί τό Παρίσι, να συµµετάσχουν σέ µια όμαδική, πού θά πραγματοποιήση περιφορά σέ όλη τήν Εύρώπη. Τό έργο τού ΑΝΔΡΕΟΥ, πού Ξ- λα6ε μέρος στήν Μπιενναλε τών ’A- ΜΑΝΩΛΗ ΐΜΑΥΡ-οΜΜΑτΗ) , Ξ |Η σεις καί µία ατομική Εκθεσις τής νΤίτας KPIEZH, στήν ίδια γκαλε- ρύ, έπέτρεψε µία συνολική έμφάνι- ίση τού όργου της, προσανατολισµέ- νου στήν σύθόρµητη αποτύπωση ν…χρωµατικών καί όπτικών εντυπώσε- ων, από τοπία, πού αφοµοιώθηκαν καί πού στήν φαινομενικά, αφηρη- μένη τους διατύπωση, παραµένουν [σέ Ενα στάδιο, ένδιάμεσο µεταξύ τής είκόνας πρίν συγκροτηθή καί τής έντυπώσεως, &…) συγχωνευΘή σέ µία αλληλοδιαδοχή προσωπικών , καί εσωτερικών, όαθύτερων μεταδο- … λών. 'Ακολουθώντας στήν εξέλιξή του τήν αντίθετη κατεύθυνση, ό ΓΡΑΜ- ΜΑΤ|ΚΟΠΟΥΛΟΣ, πού έξέΘεσε στήν γκαλερί τού «Πανεπιστηµίου», από τήν αύθόρµητη αποτύπωση τών αίσθησιακών του εντυπώσεων, 68η- γεϊται στήν απόδοση τού περιεχο- µένου τού ύποσυνειδήτου, µέσα ά. πό σηµεία καί από σύμόολα καί οί αφηρηµένες του συνθέσεις, μέ μία ΄ε΄ννοια προσωπική, χαρακτηρίζονται από τήν ύπογράμµιση τού αποξένω- µένου, τού απόκοσµου καί παράδο- ξου, ύποκειµενικού τοπίου. "Αλλοι καλλιτέχνες, όπως 6 ΔΑ- ΜΙΑΝΑΚΗΣ καί ό Φαίδων ΠΑΤΡΙ- ΚΑΛΑΚΗΣ, παρουσίασαν τό έργο τους σέ ατοµικές εκθέσεις, ή Έ- λίζα ΧΑΝ|ΩΤΗ, σέ µια όµαδική στήν γκαλερί Μαρσέλ Μπενα΄ιμ, ο ΒΑΛΣΑΜΗΣ καί ό ΚΟΥΛΕΝΤ|Α- ΝΟΣ, συμμετείχαν στήν έκθεση «Τό Χέρι», τής γκαλερί Κλώντ Μπερ- νάρ, ενώ 6 ΒΥΖΑΝΤ|ΟΣ, ό ΚΑΡΑ- ΧΑΛ|ΟΣ καί ό ΜΟΛΦΕΣΗΣ όλα- όαν µέρος στήν όμαδική έκθεση οι:.» - , (πιτς… I ....... “mm-mum- M ΕΓΑΛΟΣ πειρασμός ή αθα- νασία. Κίνητρο ύψηλών ή απλώς εύγενικών πράξεων, αλλά καί δολιοφθορέας µνημείων τής αρχαιότητας, τού µεσαίωνα, καί τής νεώτερης Έλλάδας. "Ενας ό (Ηρόστρατος στήν αρχαία Έλ- λαδα. Κατάφερε µέ τήν ανόσια πράξη του να τόν ξέρουµε, ύστε- ρα από τόσους αίώνες. Νά ύπο- χρεωθή καί ό ύποφαινόμενος να τόν όνοµατίσει στό σηµερινό ση… µείωµα. Χιλιάδες οί ήρωστρατίδες στή νεώτερη ιΕλλάδα. Έννοούν να απαθανατίσουν τό ασήµαντο ό… νοµό τους χαραζο…ντάς το ΄σέ αρ… χαία μάρµαρα, 6υζαντινές καί µε- τα6υζαντινές τοιχογραφίες, λαϊκά ξυλόγλυπτο. ,ίδιαίτερα, στίς τοι- χογραφίες, πού δέν απαιτούν µε- γάλη προσπάθεια. ‘H ίερότητα τής επιφάνειας κατοχυρώνει τήν διάρκεια τής εγγραφής. Ποιός Θά τολµήσει να άπαλείψει σε6άσµιες τοιχογραφίες γιά νά εξαφανίσει τά όάρ6αρα χαρά ατα ένός ή περισσοτέρων 6έ6η ων; Καί τό κακό προχωρεί µέ γεωµετρική πρόοδο. τά χαράγµατα µεγαλώ- νουν µέ τό πέρασµα τού χρόνου * για να γίνονται πιό εύδιάκριτα. ,Αρκεϊ ένας να γράψει τό όνομα του, μέ µικρά γράµµατα σέ μιαν ακρη αγιογραφίας για να δρεθή ένας δεύτερος να δάλει τό δικό του σέ όρατότερη Θέση καί μέ με- γαλύτερα ψηφία. ‘O είκοστός θά συναγωνισθ,ή σέ µέγεθος τίς έπι- γραφές τών καταστημάτων. Κάτι ξέρουν από αύτά οί εύφυείς καλό- γεροι τού ‘Ayiou "Όρους, πού σκόρπισαν σέ διάφορα σηµεία έ- πιγοαφές: «Τών 6λα:κών τά 6V6— ματα γράφονται παντού». Μητρώα ήλ»ιθίων έπρεπε νά λέ- γονται αύτοί οί κατάλογοι όνοµα- των, οί χαραγµένοι σέ µνηµεία τέχνης. Βέ6αια, ό όρος δέν κα- λύπτει τό φαινόμενο σέ όλες του τίς πλευρές. Πέρα από τήν έλλει- ψη στοιχειώδους νοημοσύνης, πού απλώς δέν ενεργεί ανασταλτικά, οί άλλοι παράγοντες είναι ή µω- ροφιλοδοξία, ή απρέπεια, ή άφι- λοτιµία, ή δεισιδαιµονία καί ή ά… διαφορία για μια κληρονομιά πού δέν τήν δημιουργήσαμε καί έχου- µε ύποχρέωση νά τήν παραδώσου- με ανέπαφη στίς γενιές πού έρ- l ΣΥΝΕΔΡΙΑ, ΜΝΗΜΕΣ, ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ σεις. "Αφθονες οί πρόσφατες έγ- γραφές. Υπάρχουν αντι-κειυενικα στοιχεία, πού τό έπιόεδαιωνουν. Πρώτα απ, όλα, οί χρονολογίες, πού συνοδεύουν πολλές φορές τά όνόµατα. Κι: ακόμα, τό είδος των όνομάτων πού φανερώνει πρόσφα- τη διάπραξη τού 6αινδαλισµ…ού : Λίλιαν, Μπέττυ, Ντίτα, Τζίµης, καί ή λοιπή σειρά όνοιµάτων πού ξενικού προγράμµατος «προµή- θειαι διά τήν Έλλάδα». Νά ανα- φερθούµε σέ περιπτώσεις; κάθε έπισκέπτης τών καλλιτεχνικών καί Ιστορικών μνηµείων έχει προσωπι- κή του πείρα. ‘H φωτογραφία, πού δημοσιεύεται σήµερα, είναι έ- να χαρακτηριστικό παράδειγμα, καί ίσως όχι από τά πιό έντυπω- σιακά. "Ολοι συµφώνσύµε, πώς τό κα- κό πρέπει να σταµατήσει, καί µά- λιστα άµέσως. Είναι απαράδεκτο να καταστρέφονται µνηµεία τού παρελθόντος από τή µαταιοδοξία µερικών άνοήτων. 'Λρκετιή ζημιά προξενεί ή ανακαινιστική μανία τών εκκλησιαστικών έπιτρόπων, ό εύσε6ής ζήλος τών δωρητών, ή έλ- λειψη πιστώσεων καί προσωπικού τών αρμοδίων ύπηρεσιών, ή από- σπαση ένθυμίων από τά µνημεία τού παρελθόντος. Κοντά σ, αύτά, άς προσθέσουμε τήν απογύμνωση έξωκ,κ.λησιών καίιμοναστηριών από φιλότεχνους τουρίστες. "Ανάγκη, λοιπόν, να αναληφθή μια σταυρο- Φορία, για νά σταματήσει ή όλέ- Θρια συνήθεια. "Οταν γίνει κοινή συνείδηση, πόσο καταστρεπτική είναι, &… ή περιφρόνηση καί δ χλευασμός περιµένουν όσους άνα- γράφουν τά δώµατα τους σέ &- γιογραφίες, τότε µόνον... τών έ- χΘρών τους τα όνόματα Θά χαρά- ξουν οί κακοί. 'Η προσπάθεια πρέπει νά είναι διττή, προληπτική καί κατασταλ- τική. Στό σχολείο, στήν εκκλησία πρέπει νά γίνονται σχετικές όµι- λίες όπου να αναλύονται οί ζηµίες 'Λτιοτελούν τιμητικές διακρίσεις, πρού- ιιοΘέτουν, όµως οί διακρίσεις αι';τι΄.ς όχι µόνο θετικές αξίες, , αλλά καί εύρε΄ι΄α γλωσσοµαθεια. Τό LINGUAPHONE μέσα Ι . Βανδαλισµοί M” ΠΗΡΑ" nAmmN τού Κίτσου Α. Μακρή πού προκαλούνται. T6 ραδιόφωνο καί ό τύπος µπορούν να συµ6α- λουν σηµαντικά. Φυσικά, δέν σε ήταν άσκοπη ή ύπενθύμιση των συνεπειών τού Νόµου. Σοφός παν- τοτε δ συνδυασµός τής γάτας µέ τον αγιασµό. Έκτός από (από! νά πρέπει να φωτογραφηθοω τα έργα, πού δέχτηκαν τίς πρώτες εγγραφές ήλιθίων. Για όσα µέχρι σήµερα έμειναν ανέπαφα, δυσκο- λα γίνεται αρχή, Kl’ αν γίνει έπι- σηιµαίνεται εύκολα. "Ένας έλεγχος κατά διαστήµατα, μέ δάση τις φωτογραφίες, θά έντοπίσει τίς νε- ώτερες χαράξεις, πού % έπισύ- ρουν τίς νόμιµες κυρώσεις. 'Η πιό πρόσφορη στιγµή γιά τό έργο αύτό είναι ή Κυριακή τής "Ορθοδοξίας, όταν γιορτάζεται ή αναστήλωση τών είκόνων, ύστερα άπό τήν είκονοµαχία. ‘O συνδυα… σμός τής έπετείου αύτής µέ τήν καταδίκη τών σηµερινών είκονο- κλαστών μπορεί να έχει καλά &- ποτελέοματα. Θά μας επιτρέψει ή ,Αρχιεπισκοπή 'Αθηνών να ύπο- δείξουµε τήν αποστολή μιας έγκυ- ι(λίου στήν δποί,α να δίνονται αδη- γίες, ώστε τό θείο κήρυγµα τής Κυριακής… τής, "Ορθοδοξίας νά έχει και περικοπές, πού να αποτρέ- πουν τούς πιστούς από τέτοιες 6έ6ηλες ένέργειιες. Νά εξηγούν, πώς κάθε άλλο παρά θεϊκή αντα- µοι6ή µπορούν να περιµένουν από τήν άνω… πράξη τους. & Εύκαιρία να σηµειώσουμε καί μερικά ανάλογα φαινόµενα, όπως ή απόσπαση σταλακτιτών καί σταλαγµιτών από σπήλαια. Χα- ρακτηριστικό είναι τό παράδει- γµα δη μοδιδασκάλου, πού όδήγη- σε τούς µαθητές τού σχολείου του, µόλις αποκαλύφθηκε τό πιε- ρίφηµο σπήλαιο τού Περάµατος, κοντά στά Γιάννινα κι> έσπασαν µεγάλη ποσότητα σταλακτιτών για να διακοσµήσουν τή στέρνο: τού σχολείου. "Ας αναλογισθούν πόσοι αιώνες χρειάσθηκαν για να ,σχη.µαπισθούν σύ ά τά φυσικά καλλιτεχνήµατα. ά στηθαϊα τού γεφυριού τής Πόρτα - Rowen/61;, πού χτίστηκε εδώ καί 450 χρό- νια, καταστρέφονται από ό……- δητους περίεργους, πού αποσπούν λιθάρια καί τά ρίχνουν στό ρέµα σέ σύντοµο χρονικό διάστηµα Θά σας έ- ξασφαλίση την αρτία κατάρτι… πού &… παιτεί η σταδιοδροµία σας. Με τό LIN- GUAPHONE δέν πειραματίζεοθε, αλλά ξεκινιΞτε µε όε6αιότητα για την κατάκτη- σι τού σκοπού σας. Για πληροφορίες έ- πισκεφθήτε µας ή γράψτε μας. 96: έχετε τό 26σέλιδο εικονογραφηµένο αναλυτικό µας τεύχος δωρεαν. INHITUYTflN LINGUAPHUNE χονται. ,Απίστευτο, καί όμως αληθινό. Κατά διασταυρωµένες μαρτυρίες χωρικών ή αναγραφή τού όνόµα- τος σέ αγιογραφίες προέρχεται καί από τήν πρόληψη, πώς έτσι δ άνθρωπος προστατεύεται από «κακό µάτι» ή αποχτάει ανοσία από αρρώστιες. Είναι, νοµίζω, πολύ εύκολο να πεισθούν οί προ- ληπτικοί, πώς μια πράξη 6ε6ή… λώσης καί ασέ6ειας, όχι µόνο δέν για να ίδούν πόση ώρα κάνει ν΄ άκουσθή ό ήχος. ‘H λαθραία άμ- μοληψία από ακτές, τά νταµάρια πού τραυµατίζου…ν καί παραμορ- φώνουν περίοπτους λόφους, άρδε- στώµατα τοιχογραφιών από εύσ*ε- δείς ήλικιώµένες κυρίες, χίλιες … µύριες καταστροφές, των µέ λίγη καλή θέληση Θά ήταν δυνατό ν' αποφευχθούν. Θ' αναρωτηθή δ &… ναγνώστη…ς, γιατί τά γράφω όλα αύτά, αφού ξέρω από πρίν πώς µπορεί να έχει εύεργετική έπίδρα- 'ΛΘήναι: Πανεπιστηµίου ιο. Τηλέφ. τίποτα δέν θα γίνει. Με, αν έστω. ση επάνω τους, αλλά τούς έπι6σ- 623.880. καί μια µικρή τοιχογραφία γλυ- ούνει µέ µιαν ακόµα αμαρτία. Θεσσαλονίκη: Τσιµισκή 68. Τηλέφ. τώσει, άν έστω κι, ένα υλόγλυ- Μέ τή διόγκωση τού έκδροµι- 32.370. πτο μένει ανέπαφο, κάτι πρόσφε- κού ρεύματος τό φαινόμενο παίρ- ρε τό σηµερινό σημείωµα. Για πιε- νει συνεχώς µεγαλύτερες διαστά- , ρισσότεοα, άς µήν" ελπίζουµε. 37 ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

01_A_G_102_17_027.jpg

' ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | 93620… πως Ξο΄3-ΐ? Η αγιογραφία, ασφαλώς. υπηρετεί το δόγμα και στο- χεύει στην εκλαί'κευση ευαγγελι- κών περικοπών και στην προβο- λή του παραδείγματος των Αγίων. Στην απεικόνιση, όµως, της μεταθανάτιας τιμωρίας των αμαρτωλών, οι λαϊκοί ζωγράφοι … κυρίως των χωριών - βρί- σκουν την ευκαιρία να καυτηριά- σουν παραβάσεις που στρέφον- ται κατά των λαϊκών στρωμάτων και σε μερικές περιπτώσεις φτά- νουν σε σκληρή κοινωνική κριτι- κή. Μέσα, όµως, από τα αµαρτή- ματα που τιµωρούνται διαφαί- νονται και στοιχεία ιδεολογίας, όπως οι αντιλήψεις για τη θέση της γυναίκας. Ας μην ξεχνούμε πως, εκτός από μερικά ορεινά δραστήρια κέντρο εμπορίου και βιοτεχνίας, η,αγιογροφία είναι η μοναδική ζωγραφική εκφραση των ραγιάδ Του Κίτσου ΜΑΚΡΗ Το πρώτο που παρατηρεί κα- νείς, είναι πως για τους άντρες προεχουν οι οικονομικές παρα- βάσεις, είτε µε τη μορφή αι- σχροκέρδειας, όπως ο «παραζυ- γιστής», δηλαδή ο έµπορος που κλέβει στο ζύγι ή σκέτο «ο μπα- κάλης», «ο µυλωνάς οπού κλέ- πτ*ει στον μύλον», είτε µε τη μορφή αρπαγής. όπως «o νηδά- ρης οπού κλέπτη πρόβατα και γήδια» και άλλες. Είναι χαρακτη- ριστικό πως, εκτός από τις ανα- φορές που αφορούν αδικήµατα ευρύτατα διαδεδοµένα, κατά τις ιδιομορφίες κάθε περιοχής υπάρχουν και εξειδικευμένα αδι- κήματα, "όπως ο «αλογοσούρ- της», ο ζωοκλέπτης, στις ορει- νές περιοχές ενώ στις πεδινές «ο παραυλακιαστής εκείνος οπού χαλνάει τα συνουρέµατα», αυτός δηλαδή που µεταθέτει προς όφελος του τα αυλάκια που αποτελούν ορόσημα των πε- δινών γεωργικών ιδιοκτησιών. Σε μια περίοδο όπου ο ανορανομι- κός έλεγχος, όπως θα τον λέγα- με σήμερα, είναι ανύπαρκτος και η δημόσια ασφάλεια υποτυ- πώδης, η λαϊκή αγιογραφία κα- λείται'να αντιδράσει. Εδώ οργιά- ζει η λαϊκή φαντασία. Οι ποινές που παριστάνονται δεν πηγά- ζουν, βέβαια, από-κάποιο επίση- µο εκκλησιαστικό κείμενο. Ετσι… βλέπουμε ένα τεράστιο χωνί βυ- θισμένο στον πρωκτό του μπα- κάλη,' τεράστια μυλόπετρα κρε- ΄ µασμενη από το λαιµό του μυλω- O λαϊκός μας πολιτισμός νά, έναν σουβλισμενο ζωοκλέ- πτη να ψήνεται σα γίδα... Για πε- ρισσότερη έμφαση, ως μέσα βα- σανισμού χρησιμοποιούνται τα ίδια τα όργανα που χρησιμοποίη- σε o παραβάτης. ' ντίθετα στις γυναίκες KU- ριαρχούν τα αδικήματα ηθών. Εχουμε τις «πόρνησες γυ- ναίκες και εκείνες που παρακι- νούν ταις άλλες εις πορνίαν», καμιά φορά και στην πιο κατα- νοητή κυριολεξία «η ποτάνα», «οι µάγισσες», «εκείνες οπού κάνουν μαναφικλίκι», δηλαδή συκοφαντούν ή προκαλούν έρι- δες. Κι εδώ οι τιμωρίες επικεν- τρώνονται είτε στα γεννητικά όργανα είτε στη γλώσσα. Το µό- νο αντρικό παράπτωμα σχετικό µε τα ήθη που συναντούµε κι αυ- τό σπάνια, είναι o «apostKoi- της» που προσβάλλει την αντρι- κότητα. Ολα αυτά χαρακτηριστι- κά ανδροκρατικής κοινωνίας. Σηµειώνουμε ότι σε φορολογι- κούς καταλόγους και αλλά εν- γραφα ενώ οι άντρες γράφονται µε το όνομα και το επίθετό τους . ή έστω με το όνοµα του πατέρα τους, στις γυναίκες χρησιµο- ποιείται πολύ συχνά σκέτο το αν- δρωνυμικό «Μήτσαινα», «Γιώρ- γαινα>> κτλ. Το βάψιμο του προσώπου εί- ναι πολύ πιο διαδεδομένο στις γυναίκες της Τουρκοκρατίας από όσο σήμερα πιστεύουμε. Πάμπολλες είναι οι μαρτυρίες- περιηγητών. Ο ζωγράφος Παγώ- νης στην Αγία Μαρίνα Κισσού — 1802 — παρουσιάζει «Εκείνους οπού αγαπούν την διαβολικήν µεταμόρφωσιν» µε τη μορφή γυ- ναίκας που βάφεται ενώ ο Διά- βολος της κρατάει τον καθρέ- «fin-(1) Y ndpxouv, όµως, και περι- πτώσεις όπου η κριτική επεκτείνεται σε γενικότερες εθνικές ή κοινωνικές καταστά- σεις. Σε τοιχογραφία του Ιωάννη Πρόδροµου στο Ανω Λουτράκι Αλμωπίας … 190ς αιώνας με νεότερες επιζωγραφίσεις - εμ- φανίζονται «οι προδότις οπού προδήνουν τον χριστιανόν ης τους Τούρκους». Σημειώνουµε ότι η θρησκεία αποτελούσε το ορατό διαχωριστικό ανάµεσα σε εκμεταλλευτή και εκµεταλλευό- μενο. Εκμεταλλευτής δεν είναι μόνον ο Τούρκος, ούτε εκμεταλ- λευόμενος µόνο ο Χριστιανός. Σε άλλο σημείο της ίδιας τοιχο- ιτική γραφίας βλέπουμε να τιμωρούν- ται «η κοτζιαµπάσηδες οπού τρόγουν από τον χωρίον» που αντιπροσωπεύονται από γυµνόν άντρα κρεμασµένον από χέρια και πόδια. Στο ίδιο κλίμα βρίσκε- ται και δημοτικό τραγούδι από τη Σελιτσα - Εράτυρα όπου ο κο- τζάμπασης εξοµολογείται: Εγώ ήμαν κοτζιάμπαοης και προεστώς στη χώρα, στους πλούσιους εβανα εκατό - και στους φτωχούς διακόσια και µια χήρα κακόμοιρη την είχα πεντακόσια. Την άρπαξα τ' αµπέλι της και στο Βαρκό χωράφι.(2) Τελειώνοντας πρεπει να ανα- φερθούμε και στους ίδιους τους αγιογράφους. Αμεσες πληροφο- ρίες δεν μας παρέχουν οι ζω- γραφιές των εκκλησιών. Μπο- ρούμε, όμως, έμµεσα να σταθμί- σουµε την κοινωνική τους θέση από τις επιγραφές. Σε πάμπολ- λες περιπτώσεις μνημονεύονται τα ονόματα όλων των συντελε- στών της αγιογράφησης εκτός από του ζωγράφου. Πολύ χτυπη- τό παράδειγμα είναι η επιγραφή . στην Αγία Παρασκευή - Αρσένι Εδεσσας 1863 … όπου αναγρά- φονται τα ονόµατα του Αρχιερεα της περιοχής, του εφηµέριου, του επίτροπου, ακόµα… του καντηλανάφτη, όχι όμως του ζω- γράφου που «ανεστόρηοε» το έργο. Αλλού το όνομά του µπαί- νει στο τέλος της επιγραφής εί- τε µε μικρότερα κεφαλαία γράµ- … µατα είτε με ακόµα πιο µικρά πεζά. (1.) Κίτσος Α. Μακρής, Βήμα- τα. Αθήνα 7979, σελ. 283 (2.) Αθανάσιος Noun/lama, Τοπική Αυτοδιοίκηση στην Epc’z— τυρα επί Τουρκοκρατίας. Περιο- δικό Τα Χ vdpta, τεύχος πέµπτο, 7983, σελ. 37.

049_d_016.jpg

συντονιστικού ργ ου γιά τό Θεσσαλικό Παν/µια στικού Οργάνου.

056_d_109.jpg

ΘΕΣΣΑΛΙΑ Ηµεροµηνία: 41.24.39 ........ & οι. ΒΟΛΙΩ΄ΙΈΣ που συχνά όι…Ιχί… ζουν r.) διασταύρωση των οδών Δημ mambo; um Μετα…- ω; όπου το καλαίσθητο Δημοπ- κό οι»… και τα από εξέλιξη έρ- γα Κέντρου Τέχνης και πεζο- όι»όμ …;. στρέφουν το Μ… τους και προς το παλιό, πό ανα.1αλαίωση κτήριο που αγό- Saar to Πανεπιστήµιο Θεσσα- ίας και το :: ίζει για κε- ντρική βιβλ . Μο…. λοιπόν, αν ανατέθηκε ή όχι η α- adv-non της µελέτης, ώστε να ακόλουθη… η δ…… και η κατασκευή των έργων διαµόρ- φωσης. Η απάντηση: Εγκρίθηκε. η ανάθεση της µελέτης, όπως ναι µε άλλες μελέτες του Πα- ναιατημίου Θεό [ας συμβαί- νει. αλλα…: ιό…. καθυστερεί η πως… , της Μ µε τον μελετητή, o οποίος & τον περασµένο Σ…. ενώ η Με»… Χρονολογείται από τον Μάρτιο του '89. Και η ερω- πτωτική ανταπάντηση του απο- ρούντος: Δεν χαταλαβαί…. Γ ια- τί τόση βραδύτητα; …; ' ,… . …--φΜΜ' *

065_d_006.jpg

Μπαρ… …' 9 ' Ηµεροµηνία 2Ψ ς)ς] Σ€Βΐδα...-....Ή ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ Ζ Η 6|8λ|οΘήκη του Πανεπιστηµίου Κύριε Διευθυντα, Αναφερόμενος στα δηµοσιεύματα της "Με- σημβρινής" 16 και 18 Σεπτεµβρίου 1991 , τα 0- ποία έχουν σχέση µε το Πανεπιστήμιο Θεσ- . σαλίας και για την αποκατάσταση της αλήθει- ας σας παρακαλώ να καταχωρήσετε στην ε- φηµεριδα σας τα εξής: 1. Όσον αφορά τη µελέτη του έργου της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, η ανδθεση έγινε με απόφασή της προηγούµε- νηςΔ.οικούσαςΕπιτροπής(20-2-90)µετααπό προσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και με τη διαδικασία που προβλέπει ο Νόµος 716, αρθρο 11 και όχι βεβαίως με απόφαση του προισταµενου της Τεχνικής Υπηρεσίας του Πανεπιστηµίου. H σημερινή Διοικούσα Επιτροπή, από διμή- νου και πλέον επανεξεταζει το έργο στο σύ- νολό του και η σχετική σύμβαση έχει δοθεί στο Νομικό Σύµβουλο του Πανεπιστηµίου για , να διαπιστωθούν οι υποχρεώσεις που έχει α- ναλαβει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με τη σύμβαση που υπέγραψε η προηγούµενη Διοι- κούσα Επιτροπή. ' 2. Σχετικα µε την πενταμελή και όχι τριµελή. όπως αναφέρεται, Επιτροπή, από την Προε- δρία του κ. Παναγιωτακόπουλου και όχι του κ. Σ. Αναγνώστου, η οποία συγκροτήθηκε με . απόφαση της σημερινής Διοικούσας Επιτρο- πής για τον έλεγχο της διαδικασίας εκτελε- σης του έργου του κτιρίου (πρώην) Παπαστρά- του, επισηµαίνεται ότι από έλλειψη στοιχείων, τα οποία δεν έθεσε στη διάθεσή της εγκαίρως o εργολάβος. παραδόθηκε ενδιάμεση μερική έκθεση με αποτέλεσμα η Διοικούσα Επιτροπή να μην είναι ακόμη σε θέση να παρει αποφα- , σεις για περαιτέρω ενέργειές της. Όπως αντιλαµβανεσθε η Διοικούσα Επιτρο- πή προχωρεί με σύνεση και διαφάνεια στην αντιµετώπιση των τόσο σοβαρών αυτών θεµα- των και δεν είναι διατεθειµένη σε καμία περί- πτωση "να παγώσει" και κυρίως 'να πνίξει" u- ποθέσεις που θίγουν το συµφέρον του Πανε- πιστηµίου (και του Κράτους). O Πρόεδρος της Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Καθηγητής Πέτρος Γέµτος , Βόλος 23 Σεπτεμβρίου 1991 |", ' . ., %. ;;;. - … . ης. :… *-- -… … … | &

087_d_024.jpg

|) mean/7:02 ΄΄ ΑΤΡ/ΑΣ 470,7… ΄" Ayopdornxuv τα πρώτα κτίρια you Θεσσαλικού Πανεπιστημίου … "&; ')>»'1π0ί…ω ΄()πω; ανακοινώθηκε απ" το - '.ρ', του Θεσπλ…,ν΄» Υπουργείο. "κύµατα…. προσπάθε ε; . ηιι'.ωργία. .Χν…τά για. την απόκτηση χάτά).).η)κ-ν το, Εχπ1.δευτι'|.ώ ιδρύμ1.',- χτες.…) 7.7.: 3:7, λάµπα ενώ Ξ";- 7'…?? 7-€Ρι?77. '-΄1- 'ε',ν',ύ)'.1'. ' δυνατότητες 111 Η 7-7-Ό'|--7ιΠι ΉΗ…" για τα " .1 τς; άλλες Θεσ-σαλ.χές πάει; ! "Πυλί": ||1'/Ξΐ'-?ΐ'|΄ι'.ι'-' έν… τ, ll κτιριχγ.τ, υποδομή ,.υ θες!!- 17-1΄ιΥ""ι "."-1 …'-…Υι 7-1'1Τ….'|1 Μ' μας") Πανεπ'.5'.τρ:μ΄ω πρώιµα. …6')3Υΐ1 ??). [Ο (')Ξ331)…'.7.ό &…» …κι ',)κ,'|.).'|,ρωΗεί τύπος… (οτε να ταν, πνΞυ1ι1.'.ν.', ίδρυμα. …… -|…ογς':ει 7, ).Ξ'.'.ω;".΄7 του ν RH. | ζ… Γτ'.ε Μωιίζωμε :7. τζαμπα. που Τα Έιρ"-1 7-79 1Υ΄4.΄4΄ΉΥ.Χιν πεύκα… v1 ).ε'.".ωργτ,πνν σ", Η… "…'! Ιπω΄'ΐ΄Ξΐ΄# Μπάζα… '|ι'|ΐ ||χνεπ'.στ/µ:',: 111.5 1…(ι)ν'.|.3. Ι'; 37.',ν'.1' στο Πέμ, που ειπε χω -,ςχών Επιστημών. Χωρα .1Ξ ία; ?, 5337 '.','.) Η '|.ν;:'.'.σ".7,'…ι'.'… "…!, γχ'… ως?" µε αγά]; Χ,άπ'…)Ξγ1;… ΄ , Δ , ' , .) . Ξ΄΄'΄|'΄- 3΄'΄|΄"……Η Χ|ηγανΡ,λό'ΐ(… “WW/171037. Γεω- ;ι…ςα- 311; 1 η)…» ".Ξ'.…','ιγιιι-,;…… ποιας. Φυτ αν]; 7.1-. Ζωϊκή: U7. αγωγής και Ια".ρ'./. ό H 7.73.31, τ΄;΄]; 3-.΄α΄."|΄.3Ξ λ'… ' Η [55)σγιτ Ου Χ΄(')τά-,.) 1'|Ξ') η??? "7 Ο '. 47-΄''.'΄ι'7-' '. '… υλικού 15004116; 3.7, 85707.- 3','ιψ,)'|…ν, …1 .… ντ'… , " :… Πχ θα ιιπε).ί,3ει πο). απλά την τω; έγινε 31ο |΄.".',',…',γε'.΄τ ll |", ' Υπ'/,)… "Απ' θα. 3ν=ιδάλ "3'1,'…ι΄ΑΓ : ".ε΄|.τ Φ).εοαττ, || |… , "πιά 3ττ,ν π1,1πέ,1 ας' Δίκτη | I ‘7'. ε.'.'.…',',3υτ.ι… τη; Δευ ,,,…) Η.… Η"? ,… ή της. |ππ'.τ',',.'.'|,; του Π7.|ΞΤ.'.3'.…ι…,')

087_d_161.jpg

γιέ? …' . & … Σ Η µε λές επέρχονται στις 6&4:ch των Γεναών ατα ίαυ 1986 …. Συ να με …καν από το υπουρ- μνεία Πα ως. νε …ο παιδαγωγικά τµήμα- " ra δασικό ν και νηπιαγωγών - που. µέχρι σήµερα. ήταν στην τρίτη µόνο σε…… -εντασοανται και στις τέσσερις δέψες στην κοινή οµάδα, στη θέση των . ω…ν ακαδημών και σχολών νηπιαγωγών. γ, στις οποίες δεν Θα εισάγονται πλέον πρωτοετείς ‘ Ματέο Ακόµα τα ηιήµστα Βιολογίας- που που…" ση µερα µόνο στην πρώτη δέψη- -ενταοαονται και στη : "…η ..… …;… -- και Π.Π… "& … οκτ.ι%85 Αν Ρ… '… … πρώτης δέσμης- "Ο.…ι.ι- αν νι και… - ..…ι . Εντάσσονται σ όλες τις δέσµες τα πανεπι- Inward τμήµατα δασκάλων- νηπιαγωγών Επίσης. το τµήμα επιστήµης υπολογιστών. του Πα… "επισηµα της Κρήτης (Ηράκλειοι- που ανήκε στην ΄πρώτη δέαμη- εντάσσεται και στην reraprn ενώ τα τµήµατα Στατιστικής και Πληροφορικής της ΑΣΟΕΕ και Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήµης της Ανω- τάτης 8µηΧανιΚής Σχολής Πειραιά. της τέταρτης δέσμης. εντάσσονται και στην πρώτη. εκ…. οι υποψήφιοι για το τµήµα συντήρησης Εργων Τέχνης και αρχαιοτήτων του ΤΕίΑΘήως - της έχουν το δικαίωμα να εξετάζονται και στο ελεύθερο και γραµµικό σχέδιο ως ειδικα µαθή- µατα. αν Θέλουν να προστεθεί στη συνολική τους . τµήµα μουακών σπουδών του …να… 6:00a- ΒΡΕ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣΐΣΤ|Σζ'ΔΕΣΜΕΣζτ: "& "…""… … Παιδανωνικες …… βαθμολογία o Μαιος των …µ…των. ="… τα λονίισ1ς εντάσσεται και στις # δέψες. (Οι … για το τµήµα αυτό Θα εξεταζονται. επιπλέον. και σε δυο ειδικα µαθήματα. για τα οποίο σύντομα θα γινει ειδική α…). Τέλος το τμήµα Νοσηλευτικά της Σχολής Επιστη- µών Υγείας τουΠσνεπιστψίαυ τηςΑΜως, ε…- ται στη δεύτερη σε…. Όπως επίσης ο…. ο συντελεστής με τ οποίο πολλαπλαααζεται ο µέσος όρος της Μολο- γι'ας των αγωνισµάτων για τα τμήµατα Επιστήµης οικής Αγωγής και ΑΘλητιαμου ΤΕΦΑΑ έγινε 40 W01:- "0U ή?" µέχρι Ο"… &... ΠοΛιΤΙκη Μα -H αναβαθμιση …' αυριανών δασκάλων και νηπαγωγών που ο… πινω"… με την πανεπιστη- μιακή µόρφωση. ήταν ενα πάγια αίτηµα των σπουδαστών αλλά και των κλάδων των δασκάλων και των νηπιαγωγών. Γι΄ αυτό ακρι- βώς το λόγο και η παραπάνω poe- ' κριαη. Παράλληλα όµως έχει αφεθεί ένα σηµαντικό κενό που ασχο- Πανεπιστηµιακή μόρ Την ο… "στι… κατά"… … "Μαν… mum σχολών νηπαγωγών "πλοία ϊσίκδ'έτας 1 "Η! ανακοίνω… για τα . μνεία Παιδείας. και… όμως παραπέρα διευκρινίσεις για την κα- , ίΘ[ίο|ί985 …µε ΠΩΣ γείου Παιδείας επισηµαίνεται στι Γ για τη µεταβατική περίοδο από την ίδρυση των "αναγκών πιουν… μέχρι την κατάργηση των παιδαγωγικών ακαδηµιών και των σχολών νηπιαγωγών θα ι- οχι'ιουν το εξης: µιση βρίσκει και απόλυτη ανταπό- ! . Σ…; παιδαγωγικές ακαδηµίες ! και τις σχολές… νηπιαγωγών …… γοντα πρωτοετείς σπουδαστές λεί ιδιαίτερα τον τελευταίο… & Χ" "";ζ';ΐΐ … Ψάξε. τους σπουδαστές τω……» γικών ακαδηµιών και των σχολών νηπιαγωγών και που αφορά το ε- - τιαγγελµατικό τους µελλον Συ- γκι'.Λρι,.;'. να, δεν έχει ακόµα Οι; ιικµ.πιιι ;ι η σχεση µεταξυ ου… ι ων …… Ua έχουν διετή φοίτηση (µε το momma nou ωχυει σή- μερα) και αυτών που θα έχουν τετραετή (πανεπιστηµιακή εκ- παίδευση). Το Θέµα απασχολεί χιλιαδες σπουδααές καιγι' αν… το ακριβώς το λογο πιστεύεται ότι σύντοµα το υπουργείο θα α-; ποφαασα σχετικα. Πάντως η u- πικρατέστερη πρόταση είναι η α- πιµόρφωση των σπουδαστών µε διετή φοίτηση µε ειδικά σεµνά-. ρια. Πρόταση που 6a συναντήσει όμως και ποικίλες αντιδράσεις από τους σπουδαστές. διοτι θε- ωρούν ότι καλύτερη λύση είναι η αυτόµατη ένταξή τους στα παι- Μ…ατµήματα . Στην ανακοίνωση του υπουρ- Φέτος). I To 1986-87 δεν ΘαεισαχΘουν σπουδαστές και δεν Θα γίνουν κατ(ττπ!,ιτις στο πρώτο έτος ι.ι |"…ι ιι';.'…ι..…' Η… ,ιιιιι.ν µόνο …… ." .; ι.… (,… οι… ι- Οι… Κι.… |… 1.…|,.……-,… να γινουν κιιιωαξως σε κανενα ε- τος σπουδών. I To 1986—87 Θα πραγµατοποιη- (Πίνω: . για τελευταία φορά κατά τα τρε- _ +- 8009 µετεγγραφές εσωτερικού " και εξωτερικού, ενώ το 1987-88 θα γίνουν µόνο μετεγγραφές ;… ' ο… κακού. … (pawn για δασκα ους καινηπιαγωγους αταργουνται οι Παιδαγωγικές Ακαδηµιες Ειδικότερα ανακοινώθηκε χθες ότι στα ΄ζ α της εφαρµογής του νόµου πλαι΄σιου ΑΕίκαι της λειτουργίας των παιδαγωγι- κών τμημάτων στα Πανεπιστήµια Θα "cu-- σαυν να λειτουργούν and τα 1988-89 όλες . οι Παιδαγωγικές Ακαδηµίες και σχολές νη- ω…Μ# 44 I Εφόσον ("Μαγικός ακα- δημίες και οι σχολές νηπιαγωγών θα παύσουν οριστικά να λειτουρ- ' γουν από το 1988-89. οι σπουδα- στ ές τους πρέπει να φροντίσουν να εκπληρώσουν τις υττ.οχρεώ σεις τους (φοίτηση. εξετασεις κ.λπ. ). ώστε να µπορέσουν να λά- βουν το πτυχίο τους το αργοτερα µέχρι και το ακαδηµαικό έτος 1987-8& I Εξάλλου η επιτροπή 1οοτιµιών θα κρίνει τίτλους δασκάλων και νηπιαγωγών ανώτερων σχολών της αλλοδαπής. εφόσον θα έ- χουν εκδοθεί µέχρι 31—10—1988 mu ()0 έχουν ι,τιι>βλη αι στην ατι- 1,.…ιη µέχρι & ι- :; *1..ι:', υΑιιΑιιιι MA (mam; -7-,

Results 1 to 10 of 15