dominant-color-#e6e6e6

Taxonomy

Code

Scope note(s)

Source note(s)

Display note(s)

Hierarchical terms

dominant-color-#e6e6e6

Equivalent terms

dominant-color-#e6e6e6

Associated terms

dominant-color-#e6e6e6

13 Archival description results for dominant-color-#e6e6e6

13 results directly related Exclude narrower terms

01_A_G_102_17_004.jpg

ΜΑ» 2616601030 Αύγούστου*1975 . ‘IEZTIBAA ΑΘΗΝΩΝ If]; καί Λάζαρος …………νός καί Πρεβελάκης παράλληλοι ΙΝΑΙ ΚΕΡΔΟΣ όχι μόνο γιά τή γενική µας παιδεία, άλλά και γιά τή Θεατρική µας αύ- τογνωσία ή συστηµατική παρουσία- ση τού ποιητικού σύγχρονου θεάτρου µας. Εξ αλλου είναι καί χρέος τό κράτος καί οί κρατικές σκηνές νά φιλοξενούν τά έργα έκείνα, πού, ά- νεξάρτητα άπό τήν Θεατρική τους εύστρχία η τό ίδεολογικό τους δε- ληνεκές είναι καρποί ΄ε΄ντιµης καί πολύχρονης έργασίας καί σο6αρού Τού Κ. Ι΄ΕΩΡΙ'0ΥΣΟΠ0ΥΛ0Υ στοχασµού. "Ας µή δίνουµε πάντα τήν έντύπωση πως 0" αύτό τόν τό- πο μόνο τό πρόχειρο η τό δηµαγω- γικό ή τό άµεσο θέατρο γίνεται άν- τικείµε.νο μέριµνας. ΄Αν υπηρχε µιά ε'πίµονη πολιτική 0’ αύτό τόν το- µέα καί τό είδος θά είχε εύδοκιµή- σει καί οί τεχνίτες θά είχαν δελτι- …. τή γραφή τους. Μόνο πάνω στή σκηνή φαίνονται τά λάθη τής τεχνικής. O Σικελιανός πέθανε καί δέν είδε καµµιά του θεατρική άπό- πειρα παιγµένη καί ό Καζαντζάκης είδε παιγµένο, Eva, νοµίζω, τό χειρό- τερο έργο του, τόν Καποδίστρια. Τυ- χερωτερος ήταν ό Τερζάκης καί 6 Πρε6ελάκης. O Παλαµάς είδε τήν Τρισεύγενη νά παίζεται σο6αρά τρι- 6v1a πέντε χρόνια µετά τή σύνθε- σή της- Κάποτε όµως πρέπει νά άναλη- Φθή µιά έκστρατεία καί νά δή καί η νέα γενιά µαζεµένους τούς Kov1o- τιέρους τού ποιητικού θεάτρου τού αιώνα μας: Τήν «Τρισεύγενη», τή «Ροδόπη» τού Ποριωτη, τή «Μέλισ- σα», τόν «Κολόµ6ο» καί τόν «Πα- λαιολόγο» τού Καζαντζάκη, τόν «Αύ- τοκράτορα Μιχαήλ» τού Τερζάκη, τή «Σύ6ιλλα», τό «Χριστό στή Ρώ- µη», «T6 Θάνατο τού Διγενή» τού Σικελιανού, 16 «Λάζαρο», τό « Η- φαίστειο» καί 16 «Χέρι τού σκοτω- µένου» τού Πρε6ελάκη, 16 «Λάµπρο καί τή Μαρία» τού Σκουλούδη, τόν «Ιούδα» τού Μελά, τήν « 'Αντάρα 1’ "Ανάπλι» τού θεοτοκά, τό «Φω- τεινό» τού Κατηφόρη, τόν « "Αγιο Πρίγκηπα» τής Λυμπεράκη, τήν «Κλυταιµνήστρα» τού Μάτσα, τόν «'Ορέστη» τής Καρέλλη, τά «Έλ- ληνικά Νιάτα», τού Ρότα, τούς «'΄Οµηρους» τού *Ακρίτα, γιά νά &- ναφέρω τά σηµαντικότερα… Πρέπει κάποτε νά τιµηθούν οί µο- νήρεις καί µανικοί πού άδιαφόρησαν γιά τήν έπικαιρότητα καί 16 έµποι ριο καί πάλαιψαν μέ τίς µεγάλες φόρµες, τό άπόλυτο καί τήν άνθρω- πινη πράξη στή κορυφαία της "ε΄κ- ' - . Τοιρκιιι:, Τακτοιις . Σινππιιιιλοι: , ' IIIII "πιο" ' ' ' στον .. Ελληνικο . ' anuu Από…" O ZTPATHZ ΤΣΙΡΚΑΣ, 6 Π. Σ. Σινόπουλος, 6 Κώστας Ταχτσής καί ό Νίκος Γκά… τους, περιλαµ6άνονται μεταξύ 113v Έλλήνων λογοτεχνών πού θά πα- ραστούν στόν << Ελληνικό Μήνα» τού Λονδίνου, τήν έκδήλωση πού θά πΡαΥµατοποιηθη ψαµε ήδη — τόν Νοέµ6ριο στήν αγγλική πρωτεύουσα. . .Ο «ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ MHNAZ) διοργανώνεται 6116 τό « ’lv011106- το Σύγχρονης Τέχνης» τού Λονδί- νου, σέ συνεργασία μέ τό «Συµ- 606AI0 Τεχνων>>, τό «Βρετανικό Συμδούλιο», τόν « "Εθνικό Σύνδε- σμο Βι6λίου» καί άλλες πνευµατι- κές καί καλλιτεχνικές όργανώσεις καί σωματεία τού Λονδίνου, µέ τήν συµπαράσταση τού Γραφείου Τύπου τής έλληνικής πρεσ6είας στήν Αγγλία. . ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ 6ρίσκονται αύιές τίς ήµέρες, δύο από τά 6o:— σικώτερα στελέχη της όργανωτι- κής ομάδας τού << Ινστιτούτου Σύγ χ.:ρονης Τέχνης», & Νόρμαν Ρόζεν- ταλ καί ό Χρηστος |ωακειµίδης, πού έδωσαν, σέ πρόσφατη συζήτη- ση πού είχα µαζί τους, όρισμένες πρόσθετες λεπτοµέρειες γύρω 0:116 τήν μεγάλη τούτη ε,κδήλωση, τήν πρώτη πού γίνεται σέ όποιαδήπο- τε χώρα τού έξωτερικού γιά τόν τόπο μας, καί τήν πολλοστή, στην σειρά των ανάλογων «Μην…» πού πραγµατοποιεί τό << Ινστιτούτο», µέ τελευταίο καί έξαιρετικά έπ . . τ υ χ η µ έ ν 0 παράδειγµα τόν «Γερμανικό Μήνα». ΣΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ της έκδήλω- σης τού Λονδίνου -- όπου προ- 6λέπονται έκθέσεις εικαστικων τε- χνων καί 6ι6λίων, σεμινάρια, δια- λέξεις, συζητήσεις στρογγυλής τρα πέζης, κινηµατογραφικές προδο- λές καί θεατρικές παραστάσεις… θά περιληφθη καί διάλεξη -- σε- µινάριο τού Στρατη Τσίρκα, σέ συνεργασία μέ τόν Πήτερ Λή6υ, *" πως Υ… αίτερα "τό µοιρολόγτ …. γυναικι...- φραση, τό τραγικό καί τήν 611::ng- ακή τειχοµαχία. 'Οφείλοµε στή νέα γενιά νά δεί- ξουµε πως θητεία στό ειδος δέν µάς λείπει. "Ας κρίνει αυστηρά, 6; κα- ταδικάσει καί πρόθεση καί πραγµά- τωση. Θά σε6αστή τόν αγωνα. Τά δύο κρατικά θέατρα φέτος τί- µησαν τό Σικελιανό καί τόν Πρε6ε- λάκη. Πέρα άπό όµοιες άντιρρήσεις ή έπιφυλάξεις γιά τά έργα ή τίς παραστάσεις, Eva είναι άναµφισ6ή- τητο. Τό κοινό, καί ίδιαίτερα οί νε- ότεροι άνακάλύψαν δύο θαρραλέες φωνές πού υπερασπίζονταν µέ πά- 0ος άτράνταχτες αλήθειες χωρίς νά τίς καπηλεύονται µέ µέσα ύψηλά, μέ φόρμες αύστηρές χωρίς καταφυ- γή σέ Εντυπωσιασµούς, συνθηµατο- λογίες καί ευκολη δηµαγωγία. Καί αύτό δέν είναι λίγο. Ανακάλυψαν έπίσης πως οί θέ- σεις πού πρόδαλλαν τά δύο έργα όχι µονάχα δέν έχουν ξεπεραστή, άλ- λά είναι αιτήµατα άκόµα τού και- ρου καί τού τόπου" κοινοί τόποι τής νέας γενιάς καί άμετάθετοι όροι µιάς σο6αρής άµφισ6ήτησης. Καί 6 Σικελιανός καί 6 Πρε6ε- λάκης τοποθετούν τούς ήρωές τους στήν έσχατιά τής ύπαρξης, τήν καί- ρια ωρα νά όρθωνουν ένα όραμα ζω- ής. Γύρω τους καί µέσα τους πα- λεύουν ή τυπολατρεία, ή σύμ6αση, τά ταξικά καί τά έθνικά συµφέρον- τα, ή καπηλεία τής αλήθειας, τά µονοπώλια των ίδεων, τό έμπόριο των ψυχων καί Ελπίδα του µέλλον- τος κόσµου. Μέσα στήν ταραχή, τή σύχγυση καί τήν άπάτη 6 Διγενής καί 6 Λάζαρος προτείνουν Eva γνή- σιο τρόπο ζωής πού πηγάζει άπό τήν κατάφαση τής ζωής, τήν κατά- φαση καί τή χρήση τού κόσµου. κόσμος είναι ένα θαύµα, ή ζωή είναι µιά δωρεά καί 6 µόνος τρόπος, ό µόνος πόρος είναι ή έλευΘερία. 'Υ- . πάρχει καί στά δύο κείµενα μιά έ- ρωτική σχέση µέ τό σύµπαν. 'Ο άν- θρωπος άποδέχεται τή φύση του µέ- σα στή Φύση καί κοινωνεί µέ τίς ούσίες µέσα ότι, τή χρήση καί τήν πρόσληψη των πρώτων καρπων, τόν οινο καί τόν άρτο. Ο πλάνης Βίος δικαιώνεται µέσα στή φιλό- τητα καί άπωθεί τήν άκαµπτη σύµ6αση πού δεσµεύει, τό µίσος πού χωρίζει, τό σύστηµα πού ταξι- νοµεί, τό συµφέρον πού καταπιέζει, τήν Ιδεολογία πού έπικάθεται στή συνείδηση καί τήν άλλοιωνει. Πρέπει νά πω πως 6 Διγενής τού Σικελιανού "έχει καί άπλούστερη καί λαϊκωτερη τή σύλληψη. Είναι έργο ούσιαστικά αίσιόδοξο. ‘O Λάζαρος τού Πρεόελάκη έχει σύνθετη καί φι- λοσοφικωτερη βάση καί ά………ο. τερο αίτηµα ζωής. Η θεατρική τους φόρµα είναι ά- νάλογη µέ 16 θέµατα πού έπεξεργά- ζεται κάθε ποιητής. 'Ο Σικελιανός ακολουθώντας χαλαρά τήν αρχαία τραγωδία κατασκευάζει, γύρω 6116 Ένα δραµατικά άσθενικό έπεισόδιο, ένα οίκοδόµημα πού στηρίζεται στόν άδρό λόγο πού κινείται πρός τάξ- ξω. Θεατρικά τό οίκοδόμηµα δέ στέ- κεται. Ρητορική έκθεση των πως… άνιξέλικτοι χαρακτήρες καί γραµµι- κή δράση. Στά χορικά, τά Μαώ... ρα πού γράφτηκαν,ποτέ στό ποιη- τικό µας θέατρο, υπάρχει καί λυρι- κή ούσία καί δραματικός-θεατρι- κός στόχος. Δυστυχως, ή παράσταση τού Κρ. Θεάτρου Βορείου "Ελλάδος πού σκη… νοθέτησε 6 K. Κ. Αποστόλου ήταν άνέτοιμη, τουλάχιστον δπως παρου- σιάστηκε στό 'Ηρώδειο. Μέσα στό πολύ ένδιαφέρον ως σκηνική λύση σκη νικό τού κ. Σαχίνη καί τά κακόγου- στα κοστούµια τής κ. Ζαΐµη, οί ή- θοποιοί κινήθηκαν άµήχανα καί πολ- λές φορές άρωµα. ‘0 κ. Πίπας… ΄΄ε΄- το… µιά Μα… είναι ένα χορικό διαμάντι. "Οµως η µαγνητοφωνηµένη µουσική, ή έλλει- ψη συντονισµού καί ή παντελής έλ- λειψη χορευτικής ίκανότητας των σχεδόν έρασιτεχνων τού χορού κατέ- στρεφαν τή σωστή σύλληψη τού σκη- νοθέτη. Πέρα 611’ τήν έκπροσωπηση καί σίγουρη παρουσία τού κ. Βόγλη οί άλλοι ήθοποιοί είναι τελείως άκα- τάλληλοι γιά τό ποιητικό θέατρο, i- διαίτερα έκείνο πού στηρίζεται µόνο στήν ποιητική λέξη. Μένει 6 Κατράκης. "Εσωσε τήν παράσταση. 'Η θεία φωνή του, ή ί… θαγένεια τής Έκφρασης, ό .ρυθµός του πού μετατρέπει τόν 'ι΄αµ6ο σέ σίκείο, άμεσο λόγο καί τό αίωνια έφη6ικό του παράστημα βρήκαν τρό- πο νά ταυτίσουν 16 Διγενή µέ τό μύθο του καί τήν έπικαιρότητα τού µηνύματός του. "Οταν 0 Κατράκης µιλάει έλληνικά δικαιώνεται μιά 0- λόκληρη Λογοτεχνία. .Η φόρµα τού Λάζαρου ξεκινάει άπό τά δυτικά µυστήρια καί τίς MoraIlites, τίς δυτικές ,Ηθολογίες. 'Ο λόγος έσωστρεφής καί στίς κρινόµε- νες θέσεις γκροτέσκος, 6 Πρε6ελά. κής παίζει µέ τό µαυρόασπρο. Τό κείµενο, άρκετά ΄συντοµευµένο, άπόχτησε περισσότερη θεατρικότητα καί όφείλει τό πάν στόν 'Αλέξη Σο- λοµό, ένα σκηνοθέτη πού ξέρει καλά καί ως θεωρητικός τό µεσαιωνικό Θέατρο. Οί λύσεις πού έδωσε 6 K. Καρύδης στό σκηνικό βοήθησαν τό κλασικό χωρισµό σέ έπίπεδα. "Ισως Eva; άλλος χώρος, KI’ όχι τό ‘H- ρώδειο, πού θά εύνοούσε τήν κατά παράταξη άνάπτυξη, όπως στά 'Ι- σπανικά Aquos, νά ήταν καταλληλό- ... . . ., ...… Ώ»ψ; -- ΄ ΕΝΑ ΧΩΡΙΟ… MIA ΕΚΚΛΗΣΙΑ -ΕΝΑ ΔΕΝΔΡ0 ΔΥΣΚΟΛΟΣ τόποςη Σαµαρίνα. Δύσκολη νά τόν φθάσεις από έναν κακόδροµο, γρατσουνισµέ- νο στά πλευρά τής Πίνδου όταν 6ρέ ξει γίνεται έντελως άδιάδατος. Δύ- σκυλος τόπος καί νά τόν χαρεϊς, κα θεός υποχρεώνει τήν ψυχή τού &… θρωπου, σέ κάθε δήμα, νά γυρίζει &… τήν τραχειά όµο.ρφιά τής γκρι- ζόµανρης πέτρας, πού είναι τό μοι Τού . ΚΙΤΣ0Υ A. MAKPH I ναδικό οίκοδο.µικό ύλικό τής .201“:- ρίνας, στή θελκτική χάρη ένός πο- λύχρωµου άνθοδοχείου, ζωγραφισμέ- νου σέ κάποια ποδιά τέµπλου, στή θηλυκιά καµπύλη ένός σκαλισµένου µίσχου. Ενας απρόσµενος λυρισµός 6λασταίνει µέσα σέ σκυθρωπή τρα- χύτητα. 'Εδω τά παράδοξα έγιναν κανόνας καί 1’ άταίριαστα ρυθµός. Καθως άντι-κρύζεις τή «Μεγάλη Πα- ναγιά», τήν κεντρική έκκλησία τού χωριου, 6λ.έπεις νά προόάλλει πίσω της ή πράσινη. φυλλωσι-ά Ενός 60mi- σιου πεύκου. "Ως έδω τίποτα τό πε- ρίεργο. 'Η έκπληξη σέ περιµένει λί- γο αργότερα, όταν προχωρήσεις καί διαπιστώσεις .… τό µεγάλο αυτό δέντρο δέ φύτρωσε στό έδαφος, µά πάνω στή στέγη τής κόγχης τού ίε- "990" 'Αν δέν έχεις έξοικειωθεί µέ τίς ίδιορρυθµίες τής Σαµαρίνας, ψά μας από σωτερικό τού ναού νά &- νακαλύψεις τόν κορμό. Οχι, τό δέν- τρο φύτρωσε πάνω στή στέγη καί .ρίζωσε στόν τοίχο, πού έχει τόσο καλή άρµοση, ωστε ή έπαφή δυνάµε- σα στίς πέτρες του νά µήν άφήνει παρά έλάχιστα περιθωρια στή συν- δετική ύλη. Πότε ιφύτρωσε, κανένας δέν ξέρει. Καί οί γεροντότεροι τό θυµούνται άπό τά παιδικά τους. Πέ- ρασαν χρόνια καί χρόνια. Χιόνια καί άνεµοι 6αθειά στή γή. 'Ακόμα 6λέπεις κορ μούς πεύκων πεσµένους κατά γής &- πό τόν περσινό χειµώνα. ’A16001x0 τό πεύκο τής έκκλησιάς. Κάποτε 6 άνεµος ή ένα πουλί Ε- φεραν τόν ιερό σπόρο στή στέγη κι' εκείνος έπιασε τίς πρωτες του ρί- ζες. KI’ άπό τότε αρχίζει ή ύπο- µονέτική προσπάθεια τού δέντρου νά ζήσει. Εψαξαν στά σκοτεινά οί µι- κρές του ρίζες, έστριψαν, γύρισαν, Βρήκαν τά µυστικά µικρά λαγούµια τού τοίχου, δάγκωσαν τήν πέτρα, ρούφηξαν τή λιγοστή ύγρασία τού τοίχου. Προχόρησαν µέ χίλιους έλι- γµούς, χιλιοστό τό χιλιοστό, κι' ε΄- φτασαν ως τή γή. Τά τελευταια χρό- νια θέλησαν οί Σαµαρινιδτες νά δυναμόσουν τόν άνατολικό τοίχο τής έκ.κλησιάς. Καθώς έσκα6αν αύλάκια δίπλα στήν κόγχη τού ίερού, από… µωσαν τίς ρίζες µέσα στό χωµα. ίδιο σε6ασμό καί στήν όµορφιά τής γκρέµισαν δέντρα ριζωµένα. Τμήμα πρόσοψης τού ναού τού τς8:ξι7άρχη Μιχαήλ. Κρανιά Ολύµπου, Τίς σεδάστηκαν, µά δέν έδειξαν τόν ΄ Μεγάλη Παναγιά Σαµαρίνα. Τό δέντρο στή στέγη τής κόγχης τού ίερού έκκλησ.ίας καί 69:00:“ τσιµεντένια όχυρωµατικά έργα. Τσιµέντο σκέπα- σε καί τήν πέτρινη- -έπίστ… τής πλατείας τού χωριού. Γιατί; Κάποτε, λέει τοπική παράδοση, Eva; παπάς θέλησε νά κόψει τό δέν. τρο γιατί φο6ήθηκε πως Θά γκρέµι- ζε την έκκλησιά. Μέσα σέ σαράντα μέρες πέθανε. Μαζί του θάφτηκε ό- ριστικά καί 6 κίνδυνος άνάλογης έ- πέµ6ασης στά κατοπινά χρόνια. "Ας γινότανε νά πάθαιναν κάποια μικρή άδιαθεσία κι έκείνοι πού πήγαν νά προστατέψουν τό δέντρο µέ τήν &- χαρη τσιµεντένια Μίδα. Μιά µικρή άδιαθεσίσ, τόση µόνο, όση χρειαζό- ταν γιά νά άποθαρρύνει τήν άσκο- πη καί άσκηµη' πρωτο6ουλία τους ! Ει';τυχως ή άσ6έστη μαλάκωσε κάπως τό d‘l‘l’oTflSO'pd. Πάντως τό δέντρο, παρά τήν σα…… παρουσία του, δέν συνδέθηκε µέ ίαµατικές ή άλλες µαγικές ίδιότητες. Τό φαινόµενο τού φντρωµένου πά- νω 0’ έκκλησιά δέντρου δέν είναι µο- ναδικό στήν 'Ελλάδα. Στό καθολι- κό τού µοναστηριού τής 'Αγίας Πα- ρασκευής κοντά στή Σαµαρίνα µ':- τρωσε µιά άναιμιικήι μ…λι'ά. Στή-ι πρόσοψη τής έκκλησίας τού Ταξιάρ- χη Μιχαήλ στό χωριό Κρανιά τού Ο΄λύµπου, χτισµένη στά 1887, φύ- τρωσε πάλι ένα βουνίσιο πεύκο, µά τό ύψος του φτάνει καί δέν φτάνει τό ένάµ'ισυ µέτρο, Είναι .…" 110- ”A ς λύ νέο καί άναπτύσσεται άργά. έλπίσουµε πως δέν θά θεωρηθεί έπι- κίνδυνο. Λέω νά στείλω, γιά καλό καί γιά κακό, στόν παπά τού χω- ριού τό σηµείωµα τούτο µέ ύπο- γραμμι΄σµένες τίς πρωτες φράσεις 6:116 τήν προηγούμενη παράγραφο. Η «Μεγάλη Παναγιά>>-ύπάρχει καί ή Μικρή Παναγιά µά όχι τόσο μικρή-είναι µιά τυπική τρί- κλιτη βασική τής Τουρκοκρατίας μέ αρµονικές αναλογίες. , και Πέτρινο ύπό- _ στεγο μέ τόξα καί χτιστούς κίονες τήν περι6άλλει 6116 τή νότια καί τή δυτική πλευρά. 'Η στέγη της, πλακοσκέπαστη παλιότερα, σήμερα Μ΄ ετσι 6:116 m’I-AaKwré; λαµαρί- νες, όπως καί όλα σχεδόν τά χτί- σµατα τής Σαµαρίνας καί 113v γει- τονικών χωρών. Ανορθόδοξη λύση", πού, όπως λέγεται, έχει έπι6ληθεί 0.116 σο6αρούς στατικούς λόγους. "Ο- σο KI’ άν οι λαµαρίνες έχασαν τή γυαλάδα τους καί πλησιάζουν χρω- µατικά τό σχιστόλιθο, καλό ειναι νά έξετασθεί μιά αλλη λύση. 'Εσωτερικά ή έκκλησία είναι ζω- γραφισµένη 6116 16v ιερέα Χρήστο καί τόν άδελφό του Αντώνιο, γιούς τού Σαµαρινιωτη Παπαϊωάννου. Τό έργο έγινε στά 1829. Τόν πρωτο I5:- . πό τούς δυό αδελφούς, 16 Χρήστο, τόν συναντήσαμε νά άγιογραφεί, στά "39, τήν έκκλησία πού έχτισε ή γυναίκα τού ’AAI'i Πασά, ή κυρά Βα- σιλική στό χωριό Βασιλική των Τρι- κάλων. ‘0 Σαμαρινιωτης ζωγράφος φαίνεται πως κάποια γνωριµία θά είχε μέ τήν έφτανησιωτικη ζωγρα- φική, χωρίς όµως νά έγκαταλείζψει τήν έπαφή του µέ τήν 61/107909:- κή παράδοση. Μέ ίδιαίτερη φροντί- δα ζωγραφίζει τά φυτικά πλουµί- δια των ύφασµάτων. Στήν κολόνα δί- πλα 0-16 στασίδι τού δεξιού ψάλτη διέρχει ζωγραφισµένο Eva ίδιότυπο µνηµόνιο. Επάνω σέ είλητάριο, πού τό ξετυλίγει "Αγγελος, δια6άζουµε όλης τής έδδοµάδας τό «έσπέρας προκείµενου) µέ, τόν στίχο του. Ψά- Amway κάθε o’méyaupa μετά τό «έ- πλύχνιον», τό γνωστό µας «Φως ί- ν.. .». Μέ τή γνωστή από χει- ΄ µογραφσ καί [έντυπα έκκλησιαστικά βιδλία έναλλαγή κόκκινων καί µαύ- μου γραµµάτων σηµειωνει γιά κάθε τής έόδοµάδος: «TH KYPIA- ΚΗ Ιδού ευλογείται τόν Κύριον, στί- χος: 0i έστωτες έν οίκω Κυρίου... TH ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ « O Θεός΄ άντιλή- πως: µου ει΄. στα: έξέλου µε έκ τού ..ΤΩ ΣΑΒΒΑΤΩ O Κύριος 0600‘- Με. στιχ: ένεδύσατο δύναµιν». ‘0 ξυλόγλυπτος Παράδεισος τού τέμπλο… στήν τεχνική των «σκαλι- στδν στόν άέρα» τέµπλων µέ ε΄ν- τη …λυφικότητα καί διαµπερή κενά ανάµεσα στίς µορφές, είναι &- πό τά ωραιότερα δείγµατα τής έπο- χης του. Μέσα σέ πυκνό πλέγµα άι… πο "τι… θέµατα, φίδια, λιοντά- ρια καί αριστερές προβάλλουν άν- θρεπτικές μορφές καί συνθέσεις. "Αγ- Μι, άρχάγγελοι, οί πρωτόπλα- 010:, & Μυστικός Δείπνος, ή Σταύ- ρωση, ή ’A110K06I'1Awo11, ή 'Αποτοµή του '|…υ, 6 Ξύαγγελισµός, Ευ- αγγελιωές, ή Παναγία Βρεφοκρα- τ…, 6 Χριστός ωραίες φιγούρες '" ο… της ποχης, χωρις να προσπα- θούν νά τό ξεπεράσουν, όπως θά γί- νει µερικές δεκαετίες άργότερα. Σέ δεσποτική εΙκόνα τού τέµπλου συ- ναντούµε πάλι τόν τοιχογράφο τής έκκλησίας: «δέησις τού δούλου σου γεωργίου ιερέως καί τοις τέκνοις αυτού είς µνηµόσυνόν τους αιωνιον σωλα (1831) χείρ χ. παπα'ι'ωάν- του σαµαριναίου». )Εδω ό ζωγρά- σας έχει προσαρµοσθει στήν τεχνι- xvi της φορητης εϊκόνας 'Η Μεγάλη Παναγια είναι τό σή- µα τής Σαµαρίνας, όπως ή ’AKpé- πολη τής ΄Αθήνας, 6 Λευκός Πύρ- γος τής Θεσσαλονίκης, τό Τζαµί τού 'Ασλάν Πασια στά Γιάννινα. "Οµως μέ τή Σαμαρίνα δέν τελειω- νει κανένας εύκολα. "Εχει κι άλλες εκκλησίες, έχει σπίτια, βρύσες... Θά συνεχίσουµε, λοιπόν, σ ένα ακόμα ΜΠ0Χ0Ι «ΕΑΝ ΠΟ ΤΙΣ IEAAXII πρωτοΘουλίις τού δερού Φεστι6άλ: ". άπό τήν "Οπερα τού ΄Ι τρου Πράγας τού AupIK: M π ο 6 χ ο υ σ λ α 6 ν ο ύ (ΙΒΜ -1959) νιικό Πάθος»( πάνω στό µυθιστόρημα ζαντζάκη «‘0 Χριστός νεται». Χρέος στοιχειω στικής ένηµέ.ρωσής µας -µ' ένα έργο όμπνευσμέ ένα… σ…Μέα µας Το6 . ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΕΙ-ΙΤ ξάρτητα άπό όποιεσδήπ 'ξεις τής κριτικής γιά πού, πάντως, σάν καθ. γραφή (ή δραµατική ει γραφής ώτής είν΄ άλ1 έξαίρεται στό έπίποδο ' ένός ελάσσονος καί πο του συντηρητικού πού 0 το… 0: του άµφιταλο σµια µεταξύ όσπρια… νεοκλασσικισµού. Κύριο προσόν τού όρη μία του. Παρά τίς έξι 4 πράξεις πού, 6έ6αια, μιζαν αίσισδοξία, ξε…µπ. λιγότερο από δυό «Βρες. αγνοούμε τήν τσεχική K π…, στό πρόγραμµα δώσε τήν παρακολούθηε μόνων, τείνοιµε νά πιο 6 συνθέτης - λι.µ.πρεττίι v6: συµπύκνωσε έξυπνα : 4 ούνταµες πράξεις έκα λίδων καζαντζάκειας να… όµως μπορουσε άνάµωα σ ώτ.ή τή 6α| πολύχρωµη καί τόσο ρα άπό τή µιά καί στίς άµφιταλαντεύσεις έν6ς .; µικού συνθέτη όπως 6 Καμµιά φο6άμαστε. Τό Πόθος» τού Μαρτινού ξ τε... έλληνικό «µήτε καί ' εύστοχη ίσως νά ήταν τού τίτλου «"Ελληνικό Π Δυστυχύς στό δρα… 0'16:an τού συνθέτη δέν νονταν µήτε ή πλατειά κ τε τό ρυθμικό νεύρο. ' τω γραφή άµφιταλαντ,ι χως "µεταξύ άριόζο καί . "Εδω κι έ…] τήν "πιο για…… µελη. συνηθως κότατα έναρµονιο1μέ… λιές καλές συγχορδίες προστίθενται τά μπα; ράλικής ένοραήστρωη «µοντέρνες» ύποτίθεται * λ.χ. «τρέιµολι» κοντρο «φλάττορτσουνγκε» φλό ποια περάσματα & λά (στό πανηγύρι τά έγχε «Ιστορία τού στ…… …- σηµείωµα. ΆΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ… 1. εκροειε ΜετΑτνεψιΜοτ "σπαει…" AA- α) Αϊ. νέαι µετοχαί έκδίδοπαι Γ| Ει PA'I'KH …- ΠΑτΡΔ'ι'κι ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΒΑΜΒΑΚΟΣ Α.Ε. άπασαι &: κοινοί τ.

01_A_G_162_48_009.jpg

ε.. ή. «τα…… Α.Δ…Ελ Νίκης γίνουν σήμερα. την θα"… ΜΜΜ- .... … εγω...… της Με.…ς . …..ε.λ.….. λαο.… :. κ.… φωτογραφίας, λαϊκά χε 4…6λία …. πηλ.…....…ς … …. ….…..… ...να… Μ.... ….. τ... αύξων όργανα... …. λη μ...… ά:…ιζσµένη … γητάς απ…… έκΜιΜων ιδρυµά- … "". "για… ως. Μπάρας ' . ….π…….…. ΝΕΑ ...... ι2-5-55 .:..- .… . &…… …. Η... τέχνη τοι? Πηλίου , ε.; .... α..…. Μελ, Ν.… 3, é γ..…. α..…. .... 6... Μα..…. . Μ...…" .… ……ως …. γ…- π…. Μ...... λ…. . κ. Κίτον; Μακ… µέ &… Μπαίνω Μ.….. .…" …. . πίνακες λατ.... ζυ- ' πω.. 6ργΜ…ι .… νά)... έ…ψστπη άπό ν……ς ά….&…. Σ…... λογίους, ΜΜπέχνες κα. 'Αννα… μία .… "γραφω τα". Δ. 'Υψηλένκη, mum-.2 άπό τόν θανάση Πωγώνι, το.χογψωί µια ο...… τα? …… Δράκ.α Πηλί . ΒΗΜΑ 12-5-55 ως...» Α... u. γ.νσντα. στην =α'.'θΜ…Μ…ς 3) τα έγκαιν.Ήης έκ Μπας τόν Μπα.» ω…ον:α…ων λαϊκής τέ- c τα"; Πήλιου …. (‘mo γούνα συλλέγει 6 κ. Κ.τ ος Μάκρης κα- ως και των εν Emu r ν». έκδόσει ό γνωστός αυτο: λαο- Φοε τού Βόλου . 'Η {Kazan Iacx' κρατάω ως τίς I21 Μα.… την είπα…… αν… τ.: "Σάξ δα… στις 7,30 πµ. δέκθε (θά ' Αυλή…. στό (Αθήναιου (Αωιιοι… «Η I1) μέ θέμα «Ο! κατα:τωφέ ε…... ..…. …. Π..….» & εµ α…: … Μ…… 2 Μαΐου, ΕΚ "Βαζ …. . .... Μ…… . ΑΚΕΛ, Ν.:" 3, & .γ.α...α …. .… .... ω...…'εν… .… . ο…... .… Μ…… . Μηπως …. Η… "κ. ., ώς …. .… …- …… 6ι6λ. . έκδωσε: . .… .Η …… &". π…"... Μ.….. .». Μ.… ΝΕΑ Η & Η , … .…..πεπΣ.ιε…… "Η!!! &… |" "|…" Εκ την έν Α&.ψαις Μονο»… να… AAEA Θ' άνοίξη σήµερα Εκθεση λοξ- ως τέχνης, του ΠηλίΔν τα". συµπ=λ τον ΜΜΜ… ». Κίτσου Μακρή. Εκθεση; πιριλαµ5άνει άντικε.µενα καΗϊ φωτογραφίες, πέντε έργα του θυσιά- λον, µετώυζανπνξς άγ.σγραΦιες, 21'- κο… χέρ.α- γκλιτσων, ξυλαγλπω κο- 1σµηµατα και άση|ι΄.κα,Μ ξνλαγλυ- πτ΄ονς ατανρι»ύςι 5 6 τΜς Δρα- κείαςρ K (i. "να «. ριψ'τ ην ως»… & :. Κηπος Μακρηξ Θα όµιλήση είς τα «'ΑΘή- να.…» µ.": Θέμα «0. ωταστρ…ς Εµ… να." τέχνης από Πηλιο». "...." Τα…» ‘ Η»… …. !? -5-55 Η ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓ AAI' KHI nHAIOPElTIKHZ ΤΕΧΝΗΣ H mm ."... Μ...… |"… .....* …. τη… …. .. κ..…. …… στήν στο…" Μελ (Ν.… =), …. ….» …… .. mum ..….µα, θα µείνει &- …… …. α...… κ.µ."... 'H mm υγκενψών:ι πολύ Μ…..." …. ως… …. ol άρμόδιοι .... άπω… * … .… ΑΥΓΗ it 8-55 ‘H Exam»; της συλλα- Απ.... ..…. . “Amnesia ενώ: …, Με»… της ovum“; "ο .. κ...… ,. …." :.; .... απ..…. τη. ΜΒΑ, …. ως 3, ‘H anawxg é; γ… περιλαμ- βάνιι ψυγµωίες Μαν πιω; τέχνης: Μ 13 ΠηλιΜ, φωταγΜ(τς Εκκλη…Θν΄ …. 'φχαντια&ν …. η...… να…."- φξυ…ν ... αν: wow); «, & "Εα- ..οι… "Τανκ …. πω…"… τα ", humid άντΠΜα τόν Ειδ…." του κ. Μακρή .… τής …… …λλιτιψ…ής πω.-.…ς …. π.μ.… ει; τ... &… … Μο..…." move; τα": ωµά … Θεόφιλου «πως …. α…… χει"- τ:.χνήµ…ι καµπάνα &… δνοµαστανς λαϊ…ς "Μάκε "Η"... Ν…"…- . . . ψΜ |… µΕΑ ε. s :: |; …ή…" ΣυΔπ αν «Μα...»? ν...-μι… χ...… ...;... «η; n, ..., 1.30 …. δ . . Η «Kama-mom; : … ης πχ ..; "στό π.μ..» ' .… ω... …. φ...… :|ικΘγις.ΈΐΜΘξ αν...» ΝΕΑ .Η- 5-3!

087_d_008.jpg

vv- ,, Θ€11%Λι Β - |1ΑΝΕΠ|ΣΤΝΜΝ1 ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ιιιιιιιιγιι ΕΠΙ"… \ HPOEKA‘HZH Εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εκπόνηση µελετπς «Αποκατάσταση και διαμόρφωση συνόλου τριών κτιρίων που περιλαµ- 6άνει το οικοδοµικό τετράγωνο 274 (παλαιά και νέα καπναποθήκη Πα- παστράτου) και τον έναντι τούτου επι της οδού Μαυροκορδάτου πολυδ- ροφο σκελετό απο οπλισµένο σκυρό- δεµα» στους δρόμους Α………… (παραλία) — Πλατεία Ηρώου - |- άσονος και Μαυροκορδάτου στο 86- la, τη διαδικασία της παραγρά- ac ου άρθρου 11 του Ν. 716)77. To Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας ανα- κοινώνει ότι προκειμένου να αναθέ- σει την εκπόνηση της µελέτης Απσκα τάστασης και Διαμόρφωσης του αν- νολικού αντικειµένου της µελέτης ' (δηλαδή για το σύνολο των …… -κτιρίων, τις δύο καπναποθήκες του Παπαστράτου και τον επταόροφο σκελετό απο οπλισμένο σκυρόδεµα. ιδιοκτησίας του Πανεπιστηµίου ασ- σαλίας) που θα καλύψει τις αρχικές αναγκες του Πανεπιστηµίου στο 86 lo, προσκαλεί τους ενδιαφερόµενους Μελετητές ή τα Γραφεία Μελετών να "…ο. σα… µέσα σε τριάντα (30) ηµέρες απο τη δηµοσίευση της πρόσκλησης αυτής στο Ενηµερωτικό Δελτίο του ΤΕΕ, το ενδιαφέρον τους για την ανάληψη εκπόνησης της µελέτης, σύµφωνα με τις διατάξεις του N. 716)77 «περί Μελετητών και ανά σεως εκπογ…΄ εως µελετών» και των Π.Δ που εκ όθηκαν σε εκτέλεσή του, υπ.ντας σχετική αίτηση µε τα απ aI ούµενα δικαιοΜγητικά τα: γραφεία του Πανεπιστηµίου Θεσσα- λίας, Μητροπόλεως 60 Αθήνα Τ. Κ 10563 ή Αγία; Νικολάου 5, Bfiog T K. 38221 Γίνονται δεκτές αιτήσεις που σταλούν ταχυδρομικά συστηψες. Η έγκαιρη καταθεση της αίτησης &: αποδεικνύεται από την ταχυδροµική σφραγίδα τα: φακέλου της που µε ευθύνη του Γραφείου πρεπει να &… κρίνεται ευκρινύς, με ποινή σε αν ίΜτη περίπτωση, "Μι"… you Μελετητή ή του Γραφείου απο την διαδικασια της επιλογής.- ' ' H µελέτη αφορά την: ι Αρχιτεκτονική 'µελέτη ' | Σ…ική Μελέτη ' , Μ…… Η… εγκαταστάσεων Μελέτη βερµιµόνωσης και κατατάσσεται στις κψηγφρί ες; O6. Αρχιτατφνικές Μιλέ'ς Κτι ριακ6ν Εργων, η 07 Ειδικές Ντε κτονικές Μελέτες. . 08. [frauds Malina. . "ι 09. Μελέτες Μ…… "Ν…. "΄2.ΉΉΨϊ- "ΜΕ…"… ΄ was: …τες &: .. "στα. ε:τιειοη το εργο κρίνεται σαν ιδι- αίτερης σηµασίας, η ανάθεση θα γινει σύµφωνα µε την παραγραφο 5 του άρθρου 11 του Ν. 716)77 και του Π.Δ. 194179. Εκχωρηση της µε λέτης µερική ή ολική δεν επιτρέπε- ται. Οσοι "δηλώσουν ενδιαφέρον πρέ- πει να είναι γραµµένοι στο Μητρώο Μελετητων ή στο Μητρώο Γραφείων, Μελετών. Ειναι δυνατή η σύµπραξη µελετη- τών ή Γραφείων Μ…… σύµφωνα III: τις διατάξεις του Ν. 716177. Οι απαιτούµενες κατηγορίες μελετη των και τάξεις πτυχίων είναι: γορία 06 ή 07, τάξη πτυχίου Γ' και άνω, κατηγορία 08 τάξη πτυχίου Γ΄ και άνω, κατηγορία 99 τάξη πτυχί ου r" και άνω. Για την αρτιότερη και συντοµότε Μ "τα…" της µελέτης ία γίνουν δεκτές αιτήσεις συνεργαζοµένων Με- π…… ή Γραφείων Μελετών που ,θα διαθέτουν και τις τρείς ζητούµε νε; κατηγορίες µελετούν µε την τά- ξη πτυχιου που αναφερεται πιο πάνω για κάθε µια απ' αυτές και οι ο- …ποίοι ή τα οποία θα πρέπει να εκδη λύσουν ενδιαφερον με κοινή αίτηση. Επιτρεπεται η σύµπραξη Μελετη … ή Γραφείων Μελετών, σύµφωνα µε τις διατάξεις του Ν. 716)77 και του άρθρου ΄! του Π.Δ. 923)79 Μετά την αξιολόγηση των προσόν των των Συµπρατόντων Μελετητων ή Γραφείων Μελετών θα επιλεγούν ε- πτά (7) Γραφεία η Συµπράξεις που θα υπο6άλουν μέσα σε ενενήντα (90) ηµερολογιακές ηµέρες απο την 7… µτοποίηση της επιλογής τους, πω καταρκτική μελέτη… ιδεών και προσχε δίων. - ' Για τις τρείς αρτιότερες προκα- ταρκτικές µελέτες θα δοθεί. αµωΘι εκ δ μό…ν ενός εκατομµυρίου για την κάθε µια. . ' Οι τρείς πιο πάνω µελέτες µετά την καταβολή της λούν ιδιοκτησια τουµς1α΄νεπιρτηµίψ θεσσαλίας, οι υπόλοιπες ηέσ…ις (4) θα επιστραφούν στους #… ων ασταθή… µένω… δραχµων' τετρακ΄οσι ν'χιλιά δ… …»…» σε «a; µ'ελ τη που θα πληροί τις."ετΜς … να Το Πανεπιστήμιο Μπας δισ- τηρεί το δικαίωµα: Νά…ι τις µελέτες των ή… κυριον ……στο σύνολό τους ή ,… — κ… αν… µελέτης ίνίι σε ξεχωριστό" γ…β1φζψζ ή σε συνδυασµό τους avg. — Na επιλέξει τ λουχία των αν… ! µας µελετόν σύµφ΄ωνα΄ µε ην ΄΄… τΜυ6τωΨ"ΉΥ7Ψ 77. ΚΙΤ" η ΒοΛογ ιο-95 — Na επιλέξει για εφαρµογή µια στο τ΄ις΄ τρείς αρτιόΜς προκαταρ κτικές µελέτες την οποία να εφαρµό σει αυτούσια ή τροποποιημένη. -΄ Να επιλέξει "οιονδήποτε συν &…" ιδεων απο τις τρείς αρτιό- τερες προκαταρκτικές µελέτες. Στην αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέ- ”wag θα αναφέρεται ο αριθµός Νη- τρωου εγγραφής στο Μητρωο Μελε ηΠαιν, η εδρα του Γραφείου, !] τάξη του πτυχιου ανά κατηγορια και ο υ- πεύθυνος του Γραφείου. αΔΔα..--------.. - ΄αναφέρεται ο κοινός υπεύθυνος εκπρό σωπος των συνεργαζοµένων Μελετη των ή Γραφείων Μελετών και σε πε ρίπτωση σύµπραξης Γραφείων θα α- ναφέρεται ο κοινός εκπρόσωπος των συ πρατούντων γραφείων. Επειδή η πρ σύνταξη µελέτη έχει σαν αντι- κείμενο την διαµόρφωση και λειτουρ γία κτιρίων µε ειδικές απαιτήσεις ? ο υπεύθυνος εκπρόσωπος των συνερ γαζομένων µελετητών ή γραφείων μελετών θα είναι αρχιτέκτονας. Με ποινή αποκλεισµού σε περί- “(can παραλείψεων η αίτηση πρέπει ι να συνοδεύεται πτυχίου και την έδρα του Γραφείου. 2. Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 105) 69 µε πλήρη στοιχεία του πτυχίου κάθε ενδιαφεροµένου δηλ. τις τάξεις κατά κατηγορία µελέτης σύµφωνα µε το Μητρώο, τις τυχόν αποχωρή- σεις ή αντικαταστάσεις μελων΄ του οι6…ής οποτε-… γραφείου κλπ καθώς και ότι o Μελε "ΠΜ ή τα στελέχη του γραφείου "δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του ΄ άρθρου 3 του Ν. 716177 (αποκλει- σµός από την ιδιότητα του µελετη τη)… 3. Υπεύθυνη δήλωση καθενός των συ"γαζοµένων µελετητων, ΄γραφείων µελετών (χωριστά) στην οποία θα α- να…"… τα μέλη τους που θα απο τελέσουν την τελική οµάδα εκπόνησης της μελέτης (στα πλαίσια του Ν. 716)77) υπογεγραµµένη απο όλα τα μέλη του Γραφείου. 4. Κοινοπρα΄κτικό η υπεύθυνη δή λωση του Ν. 105169 σε περίπτωση συμπρατψντων Μελετητων ή Γρα- φείων Μελετων, που θα αναφέρει την αποδοχή της σύνταξης και θα κα- θορίζει τον τρόπο κατανομής της οι- μοι6ής, καθώς επίσης… τον νόμιµο εκ πρόσωπο των συμπρατο…ύντων Γραφεί ων απεναντι στον εργοδότη (άρθρο4 τω n A 923M973). 5. Υπεύθυνη δήλωση καθενός των συνεργαζοµένων Μελετητων η T'pa- φείων Μελετων (χωριστά) όπου θα γίνεται αποδεκτή η συνεργασία με τους πύλοιπως Μελετητές ή {pa φεία Μεν" και η εκπροσωπησή τους απο τον αρχιτέκτονα µελετη- τή % τα… "ιθύνων τη ανώτατο νικά ζωα… "ελατε". . . "κά σηµειώµατα του τητ ή των… η… Γρα- (…για "' "&" …'?" "Μ 1 Επίσης θα από τα παρακάτω στοιχεία: … I. Φωτοαντίγραφο του πτυχίου και υπεύθυνη δήλωση του Νά… μου 105)69 για την ισχύ του ψ , . Γ & Η 7. Υπύθυνη δήλωση του Ν. 105) 69, στην οποία θα αναφέρονται - a- παραίτητα σε µορφή πίνακα - οι πα ρ µοιες προς την παρούσα µελέτες που εκπονήθηκαν απο τον Μελετητή ή τα µέλη του Γραφείου Μελετών µε αναγραφή του εργοδότη, του εγκε "οιµένου προυπολογισµού δαπάνης, της αµοιβής, του ποσοστού συμµε- τ.ρχής και του αντίστοιχου ποσού α- μοιβής, του χρόνου ανάθεσης και Του χρόνου περάτωσης. νδ. "Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 105) αν, στην οποία θα αναφέρονται - α- Μραίτητα σε πίνακα - οι µελέτες του Δηµοσίου, ΝΠΔΔ, Οργανισµών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Δημοσίων ε- πιχειρήσεων και λοιπών Οργανισµών Δηµοσίου ενδιαφέροντος που εκπονή θηκαν από το Γραφείο ή απο τα μέ λη του Γραφείου στην τελευταία πεν ταετία (1980—1984), ανεξάρτητα από την πηγή χρηµατοδότησής τους, µε αναγραφή του εργοδότη, του εγ- κεκριµένου προύπολογισµού δαπάνης, της αµοι6ής, του ποσοστού συµµετι. χής και του αντίστοιχου ποσού apOI 6ής, του χρόνου ανάθεσης και του χρόνου περάτωσης. 9. Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 105) 69 στην οποία θα αναφέρονται -απα ραίτητα σε μορφή πίνακα - οι µελέ- τες κάθε κατηγορίας που εκπονούν ται απο το γραφείο και αυτές που εκ κρε|ιεί η αποπληρωµή τους. Η δήλω ση αυτή αφορά τις µελέτες Δηµο- σίου, ΝΠΔΔ, Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Δηµοσίων Επιχειρή- σεων και λοιπών Οργανισµών Δη… µοσίου Ενδιαφέροντος για όλες τις Μτηγορίες έργων και ανεξάρτητα απο την χρονολογία ανάθεσης και πηγή χρηµατοδότησης. Στον πίνακα θα περιληφθούν µελέτες του Γραφεί- ου καθώς και οι µελέτες των εταί- ρων του, στα πλαίσια οποιονδήποτε µελετητικού σχήµατος µε αναγραφή του εργοδότη, του εγκεκριµένου +… υπολογισµοί; δαπάνης, της αµοιδής, του ποσοστά συµμετοχής του αντί- στοιχου ποσού αµοιδής με το υπο- λοιπόµενο για είσπραξη χρηµατικό ποσό για το Γραφείο ή τους εταί- ρους, του χρόνου ανάθεσης και του χρόνου περάτωσης. . 10. Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 105) 69- στην οποία θα αναφέρονται οι µελέτες που έχουν ανατεθεί στο Γρα φείο ή …σε µέλη του Γραφείου κατά το τρέχον έτος 1985 απο οποιονδή ποτε φορέα (Δηµόσιο, ΝΠΔΔ, Οργα νισµούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, An µόσιες επιχειρήσεις και λοιπούς Ορ Μηπως Δηµσσίω ενδιαφέροντος) σκάφη… "ο την πηγή χρηματο- δότησης. Για κάθε… µελέτη να δηλω- ΜΚΨ…ψί … θα … τη; µε… τ…… N- ικ. Wm; naI' vowmv I: && του"… Η θα ' ενώ" της …κ- '*ττ鵴' ήρωα… " πανε

087_d_031.jpg

ε… Με Με… οι… ΔΩΡΟ ΑΔ… το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ Παιδείας, στη δδοµόδα που πέρασε, απαν- τώντας …στο …ο της. λαρισαϊ- ώς πλευράς ως προς την έδρα του Πανεπιστηµίου θεσσαλίας, εµφα- νίσθηκε καθησυχαστικό, με τις δη- λώσεις του …γού κ. Κακλαμά- νη, τονίζοντας ότι «η έδρα δεν θα µετακινηθεί από 1o Βόλο.», αλλά «οι ιατρικές σχολές Θα λειτουργή- σουν στη Λάρισα». Τελικά, µάλλον εδώ επιτρέπεται η υποψία, *µήπώς ολόκληρος αυτός ο … περί έ- δρας, ...εδράζπαι… …΄στον πονηρό στόχο των γειτόνων να συγκεντρώ- σουν στην πόλη τους την αφρό- κρ…εμα των σχολών και για τον Βόλο να προορίζεται µια έδρα -- δηλαδή, μια υπηρεσία µε διοικη- τικό προσωπικό γραφείου -- με κάποιες υποδεέστερες σχολές. Λη… λαδή, αν για τον … το..… γείο και το Εθνικό Συ… Αι- νώτατης Παιδείας, επιφυλόσσοω λειτουργία σχολών, έξω από τις ιατρικές και άλλες με πρωτεύοντα ρόλο, τότε θα ουµ6εί το εκπληκτι- κό να λειτουργεί εδώ µια έδρα Πανεπιστηµίου χωρίς ουσιαστικές πανεπιστηµιακές σχολές. Και ε- πειδή απόφαση οριστική δεν έχει ληφθεί ή τουλάχιστον δεν έχει α- νακοινωθεί, …νΘυµίζετσι το κα- Θήκον επαγρι'……ς των τοπικά) παραγόντων. --

087_d_078.jpg

,΄μ΄ | & ( | Μέι; !ο-ιο-ΐ6 .; και δήµους της χωρος. ΕΛΛΕ|ΨΗ ΣΤΕΓΗΣ ΜΡ|ΣΑξ)ΞΥΝΕΤΑΙ χαθηµερινά το στεγαστι- ό πρ66λη µα για τους σπουδαστές του ΤΕΙ Λάρισας … της Παιδαγιιιγιν.ής Ακαδηµίας και άλλον σχολών της πόλης. Πι [ήταν 2.(Ν…νξ0ι σπουδα- στές αναζητώ… !… δωμάτιο. μια γχαρσονιέρα. ένα διάµι΄οιοµ(ι 2 ή 3 ι3ιιιμ(…΄ιιιν… αλλά δε 6ρι΄σκονν πουθε- νά. Στη ,Χι΄ιιιι…ι αν]… ι… η ……ι΄'ν πάνω από 8.000 οπονΜοπ΄ ; .… … .… τσοπάνα σχολές και η στέγ(ιοή τους Η… προολη|ι…ι…΄|. Κ… … µπορεί να πει κανείς πως δεν ν…΄ιρχουν διαµερίσµατα στη Λάρισα. Υπάρχουν, αλλά το πρόδληµα είναι αλλού. Πολλοί σπουδαστές του άλλοτε ΚΑΤΕΕ δυστυχώς έδωσαν αφορμή. κατέστρεψαν διαµερίσματα όπου έµειναν. δηµιούργησαν επεισόδια µε τους περιοίχους. Νάκου: και µε ιδιοκτήτες. πράγµα που "του"… η…… … ψ… ι τη……" πω)…΄|…΄'; από τον: ιδιινιήτ»Ξ Σ: ι η"… …… .… "Η… της Μ…; …οπ……διιιντι΄|; η "πανω… …… «δι νοικιάζουµε δωµάτιο ή διαµέ- µαµα»!!! Η Σπουδαστική Εστία του ΤΕΙ δεν εξυπηρετεί µεγά- λο αριθμό. παρά μόνο 2…) σπουδαστές. Το πρ66λημα μενει. Πολλοί μάλιστα σπουδαστές αναγκάζονται να µένουν σε ξενοδοχεία. Πάντως. ο πρόεδρος του ΤΕΙ Λάρισας κ. Ανδ. Κούρκουλος δε σταµατάει να εξετά- ζει το τόσο σο6αρό πώλημα χαι να αναζητεί λύσεις. ?-

088_d_056.jpg

*] & ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ .. .… .…» ""…!" ΑΣΧΗΜΛ' τέ μη άμα τον) Ερχονται άπο τήν 'ΑΘήνα γιά τό θέμα της έδρας τού Θεσσαλικού Πανεπιτηµι΄ου. Κα! 6ε€αίως, δέν είναι &- ρα νά χαυχηθον]με γιά τις δν πές µας άρχ:ν.ές έπιφυλά- ζεις ώς προς τήν ύλοποίηση της σχετικής έξαγγελίας καί τήν χµδερνητιχή δήθεν προτί- μηση στο Βόλο. |; ,5"% '!'ώρα, πρέπει όλοι" µας ν' καλύψουμε γιά τον ορισµό της πόλης μας σάν έδρας. Ποτέ πιά να μήν δεχθούμε νά γ!νου|.ιε ο! χ-οµπάρσοι… σέ χά- πια έργα πού ή Λάρισα χα- τπφε'ρνει µόνιμα νά παίρνει το ρόλο τού πρ(ι:ταγιιν|ιστή. .....….….Ψ.… … "ή… :% 1

088_d_063_22452.jpg

ΘΕΣΣΑΛΙΑ 12.5.83 µατ-ι. .- .. …. ." . -. ΑΞΙΙΞΠ'ΛΙΝΗ ή π,ρωτο6ουλία τού χουνοτιποδ συμβουλίι.'υ ..|αΜρινίτπας να παραχωρηθεί άπό την κοινότητα ban Εκταση …'…άπαιτεϊται στη Θέση 'Λν.ωμαλια για τι… άνέγεραη τών κτι- ρια>ιών εγκαταστάσεων τοι": Θεσσαλικού Πανεπιστήµιου. ΕΙ- …. ναι μεγάλη η συνολική έκταση της 'Ανωμαλι(Ξς. άφού"ύπολο- γί;εται σέ πέντε χιλιά6ες στρέμματα και …… πεδινή. "Η συνέχεια τοι] 'Λγίου 'Ονουφ…ρίου. άλλά σέ τέτοιο "ύψος. στούς ' προποδες τού Σαρακηνού. ώ:τε θεωρειται έξασφαλισµέ:νο αύτό πού λέµε εύαερο, εύηλιο, μέ Θαυμα:ιο …… καί ύπέ-ροχη θέα- : Θα ήταν δηλαδη ιδεώδης λύπη να γινόταν καποτε έ… πανε- ….'πι:τηµια…΄1 εγκατασταση. 'Αλλά για ποιο Θεσσαλ…ό Πανεπι- …:…'…… µιλάµε: '|'ώρα (Βρισκόμαστε στο στάδιο τών άναψαν I ssuv και τών ό.πογοητ|εύοεων. άφού ολοκληρη Κυ6έρνηση λέει και ξελέει. Η… έξαγγέλλ…ει τη μια Πανεπιστήμιο µέ &- δρα τον Βόλο και την αλλη ϊ:χυρίζεται ότι δε'-ν έχει ληφ8εϊ άχοµ…η (απόφαση για τον τόπο της έδρας. memo: δλοι ξέρουµε &… πιέζει ή ιΧαριοα.΄ αλλά μια ύπιεύ8υνη ηγεσία δέν παρασύ- ρεται Με οποιεσδήποτε πιέσεις. Ούτε ξεφουρν΄ιζει.μετά' την ΄άΐτοφαση της την αποψη ««να εκφραστούν οι τοπικοί φορεϊς … πανω στο εετ….|πωο; αλ-λω5τε εγγυάται για" το (αλάθητο τών «φορέων»: "Ας µη ξεχνάμε τη γκάφα τού Πόλου µετά τούς . οεισμούς τού 1955. ΙΞϊχαν ρωτ:η-Ξεϊ και τότε oi τοπικοί φορεϊς ε Ά για τό πώς Βέλο…" την άνοιΜο&:μηση. Μέ τη σύντομη δηλαδή ' λύση πάνω στις παλιές οικοδομές ή με τή Θραόύτερη- καί σω- στότερη. σε χαυνούργιο σχέδιο µέ πλατείς δρόµους. η… τότε οι περιπέτεια… φορείς. γ.υριαρχούμενοι και άπό την ψυχολο- γία τού α:τεγου πού ζηταει αµεση στέγη τα'χ8ηχαν ύπέ'ρ της πρώτης λύσης-Μαϊ ας είχε άντιρ-ρηση & μακαρίτης Γεώργιος Καψάλης. έημαρχος Πέλου την εποχή εκείνη. το τί ακολού- Θησε το ξέρουµε ολοι >… φ…… δεν χαµαρώνουµε για &." Ξ- - γι…. Για τα… Θέµατα η ηγεσία μπορεϊ να άκούει τούς φα ρεϊς. αλλά αύτη διαθέτει τα ειδικά Μαι όπεύ8υνα όργανα με- λετη; για τή σωστη (αποφαση. Και (όταν έξαγγέ…λλεται µια τέ'. τ-οια άποφαση δεν άναµαλε'ιται πριν περαο,ςι sixes ' προ. ("΄ '. 3413 ιζ I , ,τη"... .. "- .: “‘- " ( "…ν…'. '…" τες…" "…"" "…' ….. '-.- "ι."… . -.---._.__.. -….. . ." … . ΜΨ'……-- -… ….…--

088_d_109.jpg

ΘΕΣΣΑΛΙΑ ΄'" ';Η… ΜΜΜ… 'ΑτΡΐλέ ' '. …… το Μ…:…ΣτΗ…Μω… …'΄Ο Πρόεδρος της… κρινότητ΄σς: 'Λ. ΥΡαΞς ….κ-, Παν, Σκοπελίτης; Μπι… |λε5 στόν πρωθυπουργό K~' ΄…,Λιδρ6'α, ιΠαπαν©ρέω1 τό πμ[:σ.κιι΄τω… τηλε- …|΄ν…ηµα: … ', ! | Η Ισορι'κή άπόφα:η ΄της Ιδρυ- ως"… τοδ Θεσσαλικού Γ'ανεπιστημ(ι |ου(στό Βόλο Ramona? δλους'. τυύς ικαττ;ί.κονς, (ης περιοχής Kn‘I ε'ιδι- Νότια: της ',Λ'γρι&ς .… μεγάλο ιενΘ(…ι(τσμό δεχόµαυπε την (… 'φσρη και συγχ.:ιρουµι ίσες προ- ΄?΄οωπι.κά …! τήν … άρνησή σας γιά τή΄ν' π.ρ('.>τοΘουλ(α' της έδ,'αγγε- Με…", " ' … " .Η τ6ρ«…η τοι? Πανεπιστήµιου 3ά Μυτελι'.΄σει δράση… στήν τατ- ..-΄ "ρα πν: υµατική και πυλ΄ι,τισ(ι- ……» (5ικ.΄ιΤΠυξη γιά my»: 'KmotKQui; … ι…λ΄/,-κ)ηρης' Με, Θεσσ'σΜας '΄… Πιστεύοιη.ε δή ή ΄ά1τόξ΄ασπ΄ι'ώ τή Οι? €ι'>η01'|σει΄ νά γίνει πράξη ή ι'ώ,(,'τ…ντρωπη Km Θά μάς άρήπ συ,…ινρσω…ες σέ κι'ιΘε' προσπά- ΄'-0΄"3 ,. 'L‘l τό (SKO'IN). ποτό» ' -… & ,,

089_d_071.jpg

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΗΜΑΒτΜΗ Με… το… "Με…… Προωθεί rat ή έναρξη λειτουργίας Θεσσαλικού Πα νεπιστημΙου ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΣΚΕΨΗ EI’INE .ΥΘΕΣ ΣΤ O ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΤΟΥΒΟΛΟ Υ ΒΟΛΟΣ. 26 (τού όντα…. κριτή µας) Σηµαντική είναι ή µέχρι τώρα προεργασία για τήν ε- ναρξη λειτουργίας τού Πανε- πιστηµίου θεσσαλίας καί τισ- ρόλληλα ί διαίτερα προνοµια- κή ή (modem για τήν ένταξή ' "ο…-… της "* " πόλης τού Βόλου. Αύτό διαπιστώθηκε σήµερα κατά τήν διαρκεια τής σύσκεψης ενηµε- ρωτικού χαρακτήρα τής δισικούσας επιτροπής τού θεσσαλικού Πανεπι- στημίου πού εγινε τό πρωί στο Δη- µαρχείο Βόλου. O πρόεδρος τής Διοικούσας Επι- ; τροπής καθηγητής κ. Λαζαρίδης χα- ρακτήρισε την συνεδρίαση ώς όφε- τηρία εξελίξεων καί τόνισε ακόμα µια σορό τήν ανάγκη να όγκολιαστεί ή ύπόΘεση τού Πανεπιστηµίου απ' όλους τούς φορείς τής περιοχής. Τήν συνεδριαση παρακολούθη- σαν ό νοµάρχης Μαγνησίας κ. Πα… νούτοος. ο δήµαρχος Ν. Ιωνίας. όν- τιδήµαρχοι Βόλου. ό πρόεδρος του Δημ. Συµβουλίου Βόλου. ό πρόε- δρος του Ε.Κ. Βόλου καί άλλοι εκ- πρόσωποι τών µαζικών φ…… τής πόλης. Ο νοµάρχης κ. Emma‘s: φίδι? από τήν διοικούσα ε…… να όν- τείνει τίς όνόργειες της για τήν όσο γίνεται γρηγορότερη λειτουργία τού Πανεπιστηµίου. Τό µελος τής Διοικούσης Επιτρο- πής τού Πανεπιστηµίου τής Κρήτης κ. Λιβιερότος που µίλησε στή συνε- χεια όναφερΘηκε στίς δυσκολίες που Θό παρουσιασθούν κατά τήν λειτουργία τού Πανεπιστηµίου καί τού τρόπου αντιµετώπισής τους. Αύριο (σήµερα) σε γίνει στο Δη- µαρχείο ελεύθερη συνεδρίαση.

Results 1 to 10 of 13