EVENT-Δη

Taxonomy

Code

Scope note(s)

Source note(s)

Display note(s)

Hierarchical terms

EVENT-Δη

Equivalent terms

EVENT-Δη

Associated terms

EVENT-Δη

3 Archival description results for EVENT-Δη

3 results directly related Exclude narrower terms

049_d_015.pdf

Ό Λιζ. Γ'88 ΤΡ!"" "*…" Μπιτ CH” Nd Νέο 6ίί2/έ5 Η Ν ΙΔΡΥΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ Ω Ν ΣΧοΛΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΚ? : Σεπτεµβερίου 1989 άπό τή ' Εξιτροπή Φορέων Ν. - 'ν ίδρυση Πανεπι- ολαιν στά Τρίκαλα ' ν ότε υπουργό κ. Βασ. Κοντογιάννόπουλο τό παρακά… τω τηλεγράφηµα: «Κύριε Υπουργέ. . 'O λαός τών Τρικάλων πανηγυ- ρισε τήν ίδρυση τού Θεσσαλικού Πανεπιστημίου. αφού. σύµφωνα µ'ε . τίς Εξαγγελίες τής προηγουµένης , Κυβερνήσεως. κάποιες από τίς σχο λές θά ίδρύονταν στά Τρίκαλα. Δυστυχώς όµως τούς πανηγυρι- σµούς ακολούθησαν οί πικρίες. Η πραγµατικότητα έδειξε ότι τό «Θεσ- σαλικό» Πανεπιστήµιο δέν έχει καµιά σχέση µέ τή Δυτική Θεσσαλία καί µάλιστα τά Τρίκαλα. άΦού ό προ- γραμµατισµός αναφέρεται άποκλει- στικά στόν Βόλο καί τή Λάρισα. Μετά τήν πρόσφατη κυβερνητική μεταβολή. θέλουµε νά πιστεύουµε ότι τό Υπουργείο Παιδείας θά "επανε- Πανεπιστηµίου καί θά άρει τίς άδικίες πού γίνονται σε βάρος των Τρικάλων. . Γνώµη µας είναι ότι πρέπει νά γινει άναδιάρΘρωση τής Διοικούσας Επι- .τρσπής του Θ.Π.. ώστε νά συµμετε- χουν σ' αύτή εκπρόσωποι όλων τών νοµών τής Θεσσαλίας, πράγµα που δέν συµβαίνει σήµερα. Η νέα Διοι-. κούσα Ετπτροπή άντικειμενικά και ότι… πρέπει νά προβεί στήν ορθή καί δίκαιη κατανοµή τών σχολών του Θ.Π. στίς τέσσερες πρωτεύουσες τών νοµών τήςΘεοοα- Νας. Βασικότστοι γενικοί λόγοι πού ένισχύουν τήν άποψή µας γιά την ίδρυση σχολών στά Τρίκαλα είναι: 1. H ύπαρξη ΜΜΜ ύποδομής γιά τήν άµεση λειτουργία τών σχα λών Χωρίς δαπάνες στήν πόλη μας (κτήρια, γήπεδα. οίκόπεδα κλπ) 2. Η υπαρξη πλούσιου φυσικού περιβάλλοντος μέ μεγάλη ποικιλία νά δάση. πεδιάδες. ποταμοί (Βου ΄ . .… ξετάσει τό θέµα του Θεσσαλικού . . ί ??.) υ.… . 3. Η δυνατότητσΈπίκοινν νοµού Τρικάλων µε τους νοµούς Λαρίσης, Μαγνησίας. Καρδίτσης. Γρεβενών, Κοζάνης. Ιωαννίνων, Αρ- της καί Φθιώτιδος. Είναι ένα πραγμα- τικό σταυροδρόµι καί οί φοιτητές από τούς άναΦερόμενους νοµούς θά έχουν κάθε διευκόλυνση στή Φοιτη- τική ζωή τους. 4. T6 χαµηλό κόστος ζωής τών Φοιτητών στήν πόλη τών Τρικάλων (χαµηλό ένοίκιο. φθηνά γεωργικά καί κτηνοτροφικά προϊόντα κλπ) αφού δέν Φιλοξενεί βιοµηχανικούς 'εργάτες. όπως ό Βόλος. ή πολλούς στρατιωτικούς. όπως ή Λάρισα. 5. Η Ενίσχυση του χαμηλού είσο δήματος τών κατοίκων τού νομού. Ετσι θά µικρύνει ή διαφορά του βιοτικού έπιπέδου μεταξύ Τρικάλων καί Βόλου - Λάρισας. θά ύπάρξει |σόρροπη άνάπτυξη καί θά άποδει- ΄χτεί στήν πράξη τό ένδισΦ'ερον τής κυβερνήσεως γιά τήν άναβαθμιση τής Δυτικής Θεσσαλίας. Οχι οί πλούσιοι πλουσιότεροι. 6. Η στήριξη καί ένίσχυση τής πολιτισµικής παράδοσης τού Νοµού Τρικάλων. πού δέν έλειψε άκόµα καί 4 σε καιρούς δύσκολους γιά τό Εθνος (Μοναστήρια Μετεώρων. Σχολή Τρίκκης, ή όποία λειτούργησε σ' όλη τή διάρκεια τής Τουρκοκρατίας), ενώ σήμερα οί πολιτιστικές δραστη- ριότητες στόν Νοµό µας είναι πλου- στάτους. Είδικότερα ό Τρικαλινός λαός ζητά νά ίδρυθούν στά Τρίκαλα οί πάς στους ο. ΣΧΟΛΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΑΘΛΗΠΣΜΟΥ, διότι στήν πόλη τών Τρικάλων ύπάρχει ή άπαιτούµε- νη ύλικοτεχνική ύποδοµή. ήτοι: 1. Τό Εθνικό Στάδιο Τρικάλων τό οποίο διαθέτει: Χροοτάπητο. στίβο οχτώ διαδροµών επιστρωµενο μέ ταρτάν. κλειστή αίθουσα στίβου μήκους 100 µ. καί διοθ΄ετουσα κεντρι- κή θέρµανση καί ίδιαίτερους βοηθη- τικούς χώρους. αίθουσα δύναµης Επιφάνεια; 100 1.u. αίθουσα ένοργά- νου γυµναστικής. 15 αποδυτήρια. 1 γήπεδο αντιαροίρισης. 1 γήπεδο …ο… και" ! χη΄ πεδο τα… Α & 'κΔ ί ΤΡΙΚΑΛΩΝ | … Μαρια… Τό Εθνικό Στάδιο Τρικάλων έχει χωρητικότητα 25. 000|| περ. θεατών καί διαθέτει "εγκατάσταση ήλεκτρο Φωτισµού τελευταίου πύπου γιά τήν διεξαγωγή νυχτερινώ| "δηλώσεων. 2. Τό Κλειστό Δη οτικό Γυµνα- στήριο Αθλοπαιδιών χωρητικότητας 3. 000 θεατών. τό 6noio κατασκευά- στηκε προσφάτως. .. To' ανωτέρω βρί- σκεται πλησίον τού Εθνικού Σταδί- ου. ! 3. Δεύτερο Κλειστό Γυµναστήριο Αθλοπαιδιών χωρητικότητας 1. 000 θεατών. ι 4. Κολυµβητήριο µέ δύο δεξαµε- νές κολυμβήσεως. Σύντομα θά µετα- τραπεί σέ κλειστό. 5. Πέντε γήπεδο άντισφαίρισης. δύο πετοσφαίρισης. πεντε καλαθο- Μ|ρ|σης K0! Μ χειροσΦσ|οισης Τά υπ άριθµ. 3. 4 καί 5 Βρίσκοντ& στον χώρο τού Εθνικού Αθλητικού Κέντρου (ΕΑΚ) Τρικάλων. 6. Στίβος 300 µ. στόν αύλιο χώρο τού Ιου Γ υμνασίσυ - Λυκείου Τρι- κάλων 16 όποίο βρίσκεται τη… άπό τίς άθλητικές "καταστάσεως από τίς άθλητικές έγκατα στάσεις τού ΕΑΚ. 7. Τό Στρατόπεδο Παπαστάθη πού έΦάπτεται µέ το Εθνικό Στάδιο Τρικάλων καί 16 όποίο διαθέτει πολλές άθλητικές |έγκατσστάσεις στίβου καί άθλσπαι&ών. Τό στρατό- πεδο ούτό έχει περιέλθει ήδη στήν κυριότητα τού Δήµω Τρικάλων. 8. T6 Χιονοδροµικό Κέντρο Περ- τουλίω σέ απόστασή 41 χλµ. άπό τά Τρίκαλα. 9. Δεύτερο χιονοδροµικό κέντρο τό όποίο' εχει προγραµ ματιστεί και 'θά κατασκευαστεί στό βουνό Μαρόσα. κοντά στό χωριό Νεραϊδοχώρι (Με… χει λίγα χιλιόµετρα άπό τό Χ…… δροµικό Κέντρο Πάπουλίου). 10 O Ληθαίος ποώµός πού διασχί- ζει 16 Τρίκαλα. ι|.ιέ κατάλληλες διαρρυθµίσεις µπορεί νά αποτελέσει . χώρο ναυταθλητικών δραστηριοτή- l των. | 11. Αρκετά κτηριίικό συγκροτήµα- ί τα τής πόλης µας. τά όποία βρίσκο ί νται δίπλα από τοδς προαναφερθέ- πες άθλητικούς Μίνως καί Amoco γούν τό πρωί ώς σχολεία Δεύτερο βαθµος Εισιαίδευσικ. μπορούν νά χρησιµοποιηθούν ψωρινά γιά τά . r Μπόλιν… Δ'Αιοε ΛΟΓΟΣ ΄ πρέπει νά Θεωρ πΧ άθλητικη 'δοση τών Τάκάλων. τά όποια ; "αρα ' , ' Γ στικού µέσω του Imoollou ύµνο . ." Συλλόγου Τρικάλων έχει αναδειξει ΄ πολλές δεκάδες ήρωτσθλητων στι: βαν (παγκόσµιοι πρωταθλητές - και οί δύο Ελληνες είναι Τρικαλινοί: Παπανικολάου. Σακοράφα πρωτα- θλητές Ευρώπης €:αί Βαλκανιων). Από όλα τά παραπάνω'γινετσι Φανερό ότι ή Σχολή Φυσικής Αγω- γής μπορεί (καί πρέπει) νά λειτουρ |. γήσει στά Τρίκαλα άµ'εσως και χωρις ίδιαίτερες οίκονοµικ'ες δαπάνες. β. ΣΧΟΛΗ ΔλΣοΛοΠΑΣ κΑι ΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 'Ο Νοµός Τρικάλων είναι ό ΤΡΜΑΛιΜΑ && [; λει.ι… |9 ;;;] . -€ι'!' ΄ ποικιλία όρωματικών φυτών καί Ξ βοτάνων. Μέσα στά δάση αυτό εκτρέφονται χιλιάδες Μπράβο… και Βοσειδή καθώς καί όλα τά είδη . τών άγρίων ζώων. [ Η κυνηγετική Περιοχή τού κό. ζιακα. πού είναι κοντά στά Τρίκαλα. ειναι ίδσνικός τόπος γιά τήν εκπαί- Τό Πανεπιστηµιακό Δάσος Περ- . τουλιου. κοντά στά Τρίκαλα αποτε- , λει τόπο πρακτικής εξάσκησης τών Φοιτητων της Δαοολογικής Σχολής ίδσνικότερος Ελληνικός τόπος για") "6 … ίδρύσεώς της. Με έδρα 16 λειτουργία τής Σύλής. Καλύπτει τό Τεύκολο η Σχολή A 72% τής έκτάσεώξ του μέ τά βουνό 98 να ,", τής Πίνδου καί τ'ν Χασίων. καί τι' 32% µέ τά πιό άξι&γα δάση. Ειναι νοµός πού παράγει τήν περισα .τερη ξυλεία χώρα μας. 'l απέραντα δόση τών Τρικαλων εχοι πλουσιότατη παγίδα …και χλωριΕ Υπάρχουν α' σύ" άτελειωτες εκτ σεις με έλατο. .οξυες κάστανα βαλανιδι'ες. πεύεα. κέδρους. π) τάνια καί πολλά άλλα. Υπάρχο . . - - Θάµνοι. μ…"! cmOnC 011510an I..-\A-- σοολογίσς µπο- κοθηµερινό φυσικό εργαστήριο τό έν λόγω δάσος. .Στήν περιοχή Τρικάλων ύπάρχουν µεγάλοι ποταµοί (Αχελώος, Πηνειός) µέ πολλούς ' . παραηοτάµους καί µεγάλη έδσΦική ποικιλιο. Ορµητικός 6 πρώτος, ήρε- µος 6 αλλος. Προσφέρεται λοιπόν η περιοχη γιά ποικίλη σκηση Φράγµστο. άναδασώσεις. χθυοκαλλιέργειες. ύλοτό΄µηση, δεντροΦύτευση κλπ) Οί ί | | | Ι ί Ι ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ'ΠΚΑ µπορούμε v6 πούμε ότι 6 Τρικαλινά 16n ς. ό τόπος µας χρειάζεται τή Σ λή Δασολογίας. έχει πολλές Μπες καί τεράστιες δυνατότητες. Δέν ύπάρχει καλύτερος καί ίδσνικότερος τόπος πού 66 µπορούσε νά προσφέ- ρει περισσότερα στήν έπιστήµη τής Δασολογίας άπό τόν τόπο τού Ν. Τρικάλων. | γ. μια. ερωτι… οικοΝο… Οπως προτεινε ό Τρικαλινός | άναπλ. ύπουργός Εθνικής Οίκονοµί- ας κ. Σωτ. Χατζηγάκης, ή Σχολή αύτή πρέπει νά στοχεύει στή µελέτη τών διεθνών σχέσεων σε" παγκόσµιο έτιίπεδο, ώστε νά εξέρχοντσι από αύτή στελέχη πλήρως έξοπλισµένα γιά νά αντιµετωπίσουν τίς ξένες έπιβουλές καί νά προστατεύσουν τά ελληνικά συμφέροντα. Η Σχολή αύτή έπιβάλλεται νά γίνει στά Τρίκαλα έπειδή ή περιοχή μας είναι αρκετά ύποβαθμισμένη. έχει είδικά προβλήµα καί έχει ανάγκη | ' Ιδιαίτερης προσοχής άπό τήν Πολι- , τεια. . Κύριε Υπουργέ. έλπίζουμε ότι 66 Θελήσφ% τα δίκαια αίτήματα τών κατοίκων τού Ν. Τρικάλων καί νά προχωρήσετε Μάνο… στήν ίκιτνοποι΄ησή τους. Σέ διαφορετική περίπτωση. τά πφόν Υπόμνηµα παρακαλούμε. νά το θεωρήσετε ώς την αρχή του ζανυποχώρητου αγώνα μας γιά τήν Ικανοποίηση ' υνοτών σίτηµάτων 4 uac, καί ..ν΄ τής γενοµένης .- άδικίας Βάρος τών Τρικάλων και" τής Δυτι ής θεσοα…λίας γενικότερα. i.- Ιδιαίτερη τιµή ΟΙ…ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ !… Δ

195_d_100.jpg

έφ…μεφίΞο αμ Θεεεαλ*ια >> Βόλος) ΠοΡα6Κωθ 6 ΜΘψ6?…...υ 1338 ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ υνεχίστηκε και χθες το 7ο ' Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών που λήγει σήμερα. Εισηγητές ήταν ο δρ. Γ. Ζάχος, της Κεντρικής Βιβλιο- θήκης του Πανεπιστημίου Ιωαν- νίνων, με θέμα: "Κοινοπραξίες Βιβλιοθηκών - Διεθνής εμπειρία και προοπτικές δημιουργίας μίας κοινοπραξίας των Ελληνι- κών Ακαδημα'ι'κών Βιβλιοθη- κών" και ο Αμερικανός πρύτα- νη David F. Cohl, o Φ. Ταμπό- γλου, απ' το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, που αναφέρθηκε στις "Κοινοπραξίες Ελληνικών Βιβλιοθηκών: Το "αναγκαίο κα- λό" των Ψηφιακών Βιβλιοθη- κών". Σημαντική ήταν η επόμε- νη εισήγηση της Θεοδώρας Στα- θούλια, της Βιβλιοθήκης του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτε- χνείου. "Στο πλαίσιο του Ζου Κοι- νοτικού Πλαισίου Στήριξης", εί- πε, "θα πιεσθούν οι ακαδημαϊ- κές βιβλιοθήκες να επιδιώξουν τη δημιουργία μίας καλά οργα- νωμένης τεχνολογικής υποδο- μής. Αυτός ο στόχος εμπεριέχει κυρίως την αγορά νέου λογισμι- κού και μηχανογραφικού εξο- πλισμού, CD-ROMS, κ.λ.π". Η ίδια επεσήμανε ότι "οι οι- καδημαϊκές βιβλιοθήκες στην Ελλάδα ακολούθησαν την πο- ρεία του Ελληνικού Πανεπιστη- μίου που χαρακτηρίστηκε από έλλειψη πρωτότυπης ερευνητι- κής εργασίας και προσκόλληση 0’ έναν ιδιωματικό θεωρητικό προσανατολισμό, με έντονα τα στοιχεία των νομικών και αν- θρωπιστικών σπουδών. Έτσι το σπουδαστήριο γίνεται το κε- ντρικό σημείο ανάπτυξης ακα- θημα και όχι μία συλλογική εκ- δημα'ι'κών συλλογών, αντιπρο- παιδευτική, διδακτική και ερευ- σωπεύοντας τον καθηγητή - μά- νητική εμπειρία. ΣάξΘ&Τ0 9. Το κύριο θεώρημα είναι ότι μόνο εάν τα χαρακτηριστικά της ανώτερης και ανώτατης παιδεί- ας στην Ελλάδα αλλάξουν, σε μία σύγχρονη οριζόντια δομή με κοινούς ερευνητικους προσανα- τολισμούς, τότε οι Ακαδημα'ι'κές Βιβλιοθήκες θα οριοθετηθούν σ' ένα νέο μοντέλο εκπαίδευσης". Ακολούθησαν η ομιλία του καθηγητή του Μετσοβείου Πο- λυτεχνείου και επιστημονικού ΄ υπευθύνου οριζόντιας δράσης βιβλιοθηκών ΑΕΙ-ΤΕΙ με θέμα "Ακαδημα'ι'κές Βιβλιοθήκες - Συλλογικός Κατάλογος" και το στρογγυλό τραπέζι με θέµα: “O . ρόλος των βιβλιοθηκών στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα του 2000”. ? …οετι€Ρ.ιΩμ/ 1998. Έληξε το Πανελλήνιο Συνέδριο περί Ακοδηµο'ι'κών Βιβλιοθηκών :» λοκληρώθηκε χθες το 70 Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών που πραγματοποιήθηκε στο Βόλο και διοργανώθηκε out’ το Τμήμα Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Κατά την χθεσινή τελευταία ημέρα μίλησαν για την "Ταυτότητα των Ψηφιακών Αντικειμένων σε Πληροφοριακά Δίκτυα" τόσο ο Πασχάλης Ράπτης του Τμήματος Πληροφορικής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, όσο και o Θε- όδωρος Κυρκούδης, της Βιβλιοθήκης του Τμήματος Ιατρικής του Δη- μοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Ακολούθησε η εισήγηση του Γιάννη Κοσμά με θέμα "Το Πρωτόκολλο Ζ39.50: Η εμπειρία του Πα- νεπιστημίου Κρήτης" και στη συνέχεια η τοποθέτηση των Ηλία Σάβ- βα και Καλλιόπης Σιώκη, της Βιβλιοθήκης των ΤΕΙ Λάρισας, που οι- ναφέρθηκαν στην "χρήση του EDI και Ηλεκτρονικού Εμπορίου στο Περιβάλλον μίας Σύγχρονης Ακαδημα'ι'κής Βιβλιοθήκης". Οι εργασίες συνεχίστηκαν με τις τοποθετήσεις των Χ. Φαρμάκη, Ε. Κοπανάκη, Β. Σουλικιά, Δ. Μαρτάκου, του Τμήματος Πληροφο- ρικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σχετικά με την "διαχείριση πρόσβασης σε ψηφιακό υλικό εκδοτών", ενώ ο Samuel Demas του Carleton College των ΗΠΑ αναφέρθηκε στη "Συλλογή Ανάπτυξη για την Ψηφιακή Βιβλιοθήκη". Ανάλογη ήταν και η τοποθέτηση του καθηγητή John Mackenzie Owen, απ' το Πανε- πιστήμιο του Άμστερνταμ, ενώ οι εισηγήσεις ολοκληρώθηκαν με τους Michaael Kreyche του Πανεπιστημίου του Κεντ των ΗΠΑ, Θεόδωρο Κοζιώκο (Ο δρόμος για τη δημιουργία ενοποιημένων ηλεκτρονικών πανεπιστημιακών βιβλιοθηκών) και Ιω. Κουράκλη (αξιολόγηση ευ- χρηστίας συστημάτων αυτοματοποίησης βιβλιοθηκών). Ακολούθη- σαν ερωτήσεις και συζήτηση. Ας σημειωθεί, τέλος, ότι αποφασίστηκε χθες, ώστε το 8ο Πανελ- λήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, να πραγματοποιηθεί στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ενώ το 2000 το 9ο σχετικό Συνέδριο να διεξαχθεί στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο. "*…" ΤΡ.Δ. Γ. μ..-)

195_d_101.jpg

έφΠµέΘι& «Ή Θεεεαλ'ια » jib/log) Πορα6Κω0 6 Μώψξφ*ιου 1338 ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ υνεχίστηκε και χθες το 7o > Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών που λήγει σήμερα. Εισηγητές ήταν o δρ. Γ. Ζάχος, της Κεντρικής Βιβλιο- θήκης του Πανεπιστημίου Ιωαν- νίνων, με θέμα: "Κοινοπραξίες Βιβλιοθηκών - Διεθνής εμπειρία και προοπτικές δημιουργίας μίας κοινοπραξίας των Ελληνι- κών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθη- κών" και o Αμερικανός πρύτα- νη David F. Cohl, o Φ. Ταμπό- γλου, απ' το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, που αναφέρθηκε στις "Κοινοπραξίες Ελληνικών Βιβλιοθηκών: Το "αναγκαίο κα- λό" των Ψηφιακών Βιβλιοθη- κών". Σημαντική ήταν η επόμε- νη εισήγηση της Θεοδώρας Στα- θούλια, της Βιβλιοθήκης του Εθνικού Μετσόβείου Πολυτε- χνείου. "Στο πλαίσιο του Ζου Κοι- νοτικού Πλαισίου Στήριξης", εί- πε, "θα πιεσθούν οι ακαδημαϊ- κές βιβλιοθήκες να επιδιώξουν τη δημιουργία μίας καλά οργα- νωμένης τεχνολογικής υποδο- μής. Αυτός ο στόχος εμπεριέχει κυρίως την αγορά νέου λογισμι- κού και μηχανογραφικού εξο- πλισμού, CD-ROMs, κ.λ.π". Η ίδια επεσήμανε ότι "οι οι- καδημαϊκές βιβλιοθήκες στην Ελλάδα ακολούθησαν την πο- ρεία του Ελληνικού Πανεπιστη- μίου που χαρακτηρίστηκε από έλλειψη πρωτότυπης ερευνητι- κής εργασίας και προσκόλληση 0’ έναν ιδιωματικό θεωρητικό προσανατολισμό, με έντονα τα στοιχεία των νομικών και αν- Θρωπιστικα΄Ν σπουδών. Έτσι το σπουδαστήριο γίνεται το κε- ντρικό σημείο ανάπτυξης ακα- δημαϊκών συλλογών, αντιπρο- σωπεύοντας τον καθηγητή - μά- θημα και όχι μία συλλογική εκ- παιδευτική, διδακτική και ερευ- νητική εμπειρία. Το κύριο θεώρημα είναι ότι μόνο εάν τα χαρακτηριστικά της ανώτερης και ανώτατης παιδεί- ας στην Ελλάδα αλλάξουν, σε μία σύγχρονη οριζόγτια δομή με κοινούς ερευνητικους προσανα- τολισμούς, τότε οι Ακαδημα'ι'κές Βιβλιοθήκες θα οριοθετηθούν σ' ένα νέο μοντέλο εκπαίδευσης". … Ακολούθησαν η ομιλία του καθηγητή του Μέτσοβείου Πο- λυτεχνείου και επιστημονικού ΄ υπευθύνου οριζόντιας δράσης βιβλιοθηκών ΑΕΙ-ΤΕΙ µε θέμα "Ακαδημα'ι'κές Βιβλιοθήκες - Συλλογικός Κατάλογος" και το στρογγυλό τραπέζι με θέμα: “O . ρόλος των βιβλιοθηκών στα Ακαδημαϊκά 2000”. Ιδρύματα του 2. ΣάξΘΔιτο ? Όοεμ€ρ]οω 1998 Έληξε το Πανελλήνιο Συνέδριο περί Ακοδιιµο'ι'κών Βιβλιοθηκών ολοκληρώθηκε χθες το 7o Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών που πραγματοποιήθηκε στο Βόλο και διοργανώθηκε απ, το Τμήμα Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Κατά την χθεσινή τελευταία ημέρα μίλησαν για την "Ταυτότητα των Ψηφιακών Αντικειµένων σε Πληροφοριακά Δίκτυα" τόσο o Πασχάλης Ράπτης του Τμήματος Πληροφορικής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, όσο και o Θε- όδωρος Κυρκούδης, της Βιβλιοθήκης του Τμήματος Ιατρικής του Δη- μοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Ακολούθησε η εισήγηση του Γιάννη Κοσμά με θέμα "Το Πρωτόκολλο Ζ39.50: Η εμπειρία του Πα- νεπιστημίου Κρήτης" και στη συνέχεια η τοποθέτηση των Ηλία Σάβ- βα και Καλλιόπης Σιώκη, της Βιβλιοθήκης των ΤΕΙ Λάρισας, που οι- ναφέρθηκαν στην "χρήση του EDI και Ηλεκτρονικού Εμπορίου στο Περιβάλλον μίας Σύγχρονης Ακαδημα'ι'κής Βιβλιοθήκης". Οι εργασίες συνεχίστηκαν με τις τοποθετήσεις των Χ. Φαρμάκη, Ε. Κοπανάκη, Β. Σουλικιά, Δ. Μαρτάκου, του Τμήματος Πληροφο- ρικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σχετικά με την "διαχείριση πρόσβασης σε ψηφιακό υλικό εκδοτών", ενώ 0 Samuel Demas του Carleton College των ΗΠΑ αναφέρθηκε στη "Συλλογή Ανάπτυξη για την Ψηφιακή Βιβλιοθήκη". Ανάλογη ήταν και η τοποθέτηση του καθηγητή John Mackenzie Owen, out’ to Πανε- πιστήμιο του Άμστερνταμ, ενώ οι εισηγήσεις ολοκληρώθηκαν με τους Michaael Kreyche του Πανεπιστημίου του Κεντ των ΗΠΑ, Θεόδωρο Κοζιώκο (O δρόμος για τη δημιουργία ενοποιημένων ηλεκτρονικών πανεπιστημιακών βιβλιοθηκών) και Ιω. Κουράκλη (αξιολόγηση ευ- χρηστίας συστημάτων αυτοματοποίησης βιβλιοθηκών). Ακολούθη- σαν ερωτήσεις και συζήτηση. Ας σημειωθεί, τέλος, ότι αποφασίστηκε χθες, ώστε το 8ο Πανελ- λήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, να πραγματοποιηθεί στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ενώ το 2000 το 9ο σχετικό Συνέδριο ν διεξαχθεί στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο. ..... ' " ΤΡ.Δ. Γ.