ORG-Λαϊ

Taxonomy

Code

Scope note(s)

Source note(s)

Display note(s)

Hierarchical terms

ORG-Λαϊ

Equivalent terms

ORG-Λαϊ

Associated terms

ORG-Λαϊ

3 Archival description results for ORG-Λαϊ

3 results directly related Exclude narrower terms

01_A_G_102_17_017.jpg

ΜΑ» Τετάρτη 4' Δωρεά… 1974 Γ άτες ιικροαστοί ισΠΗΣΩ άπό έργο τού κ. ΤΟ ΄ΓΌ AIEIN- E ΥΙΠ|Ο'Μ'ΟιΝιΗ γέμισε Μορί- σίφ-νιδίασιε ή στό πρόγραµ- εΐναι «ρεαλι- προεκτάσεις 'σ:ονιστικές » είναι πρωτο- κύρια στοι- ιό χορό». ’I- 01916:; του 0" τραγωδία καί τραγούδια. πώ νά κατα- ς γίνεται νά 1v1‘0'11Ko’1 »πώς 10ΥΛ0Υ ροπηιμέ…νο, νά (: καί &…» ος' τί είναι τί ή …. πώς :ιη τι ή Γικόλφω, pain: 1101.- κν- Μπορεί… ’E- Κλασσική ιιττο δημοτι- 'ό γίνουν µιέ ως δάσκαλοι κού έργου µέ ; και έξπ»ρε- καθαρά άνυ- .-τιικιέ.ς, µέ δο- ζνικ-ής δηλαδή στοιχεία µου- λαδή κατ, 43- σ τ o 1- µουσική ; δέν παίζει :;ολοιγεί, σκέ- ου νά πρέπει ;ΐδος' Θεάτρου ‘0 στή σκηνή ;ιστο-ν µορφο- του είναι &- ΄ι'κή, τό λεξι- κατόοτικτο [ιερά επίθετα, ός τρόπος έ- μρισµός τού κακούς, δη- 0 K. Περγά- ΄ιµα καί τούς πικούς πυρή- να τούς έκ- παραµυθιού. ιεϊ, τούς µε- ενώνει. έχει ώστόω, του τήν έµ- 'Ενας προδό- ραγορίτ.η.ς" ύ- Μονος, έχει του σέ µιά τότε βύθισε Μία του καί ιό άπόόληπα rel-51619119101110; κοντός άκαύει . Eva: οί όλ- υι, οί µανά- τών σκοτω- δολοφόνου &- H; έπιχειριή- Ηταν τολµη- 0'16 σν- ' νά κερδί- ς µέ τόν τά ίασ- ως στό ή διαλεκτι- στάνταρ… πρός: καί ή πας & κόσμος Ώλητος. Τό ιαί oi ήρω- τραγούδια. ιό, νά ή 6 ι του. Αλλά νικά; 'Ο µύ- Βιέξοδο η άοµονία». |. Χατζίσκου τα τού έργου : φωνητικοί Μις. όταν "έθεσαν σ' ρ Επιστρα- "be-1010., αν… τό …… εύφαρία του 7116: νά στηρίξει ενα άναίοθητο έργο. T61 τραγούδια του, όλα παρόμ'6Ιλιη.τα, άνειξάρτητα 61116 τίς «δραµατικές» άνάγκες, είναι τόσο ώραϊα πού τελικό παρ…… τό κοινό, γιατί λειτουργούν σάν στα» µοιχαοτι 0'1’ αύτ-ιά του. «Τό τραγούδι τού χαφιέ» πού με- λοποίησε πώς δέν τόν άνάγκασε V61 παραδεχτη πώς μετέχει σέ µιά ευκο- λη σχηιματοποίηιση καί .μυ9…ιία; ‘0 K. Περγιάλης, ύστορα από τόσες προσφατες όμπει.ρίες, έπι.μόνει v61 πιστεύει πώς 6 χαφιές έχει µητέρα ρουφιάνοι, πατέρα χαιφιέ καί &&… πόρνη στίς ΄'Γζιτζιφιές. Τέτοια μυ- Θοποίιηση, σήμερα τουλάχιστον, δόν ,συντ…είνει στήν έξήιγηση τού φαινο- µόνου. Τελευταία όπωρία: "Οπως παλιότερα δ Μαρκόπουλος, Έτσι τών ρα καί ό Θεοδωράκης χρησιμοποίησε τή φυσαρµόνικα γιά νά ντύσει τό λόγο τού συγγραφέα. Τί τούς Μην] τάχα νά καταφεύγουν 0" αύτό τό νόθο µουσικό όργανο πού παραπεµ- πει κατευθείαν στήν ψευδοροιµαντική ψηθεί… Στό ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ παίζονται ΤΑ ΜΙΚΡΟΑΣΤ|Κ.Α τού Γιάννη N1:- γ.ρεπόντη. Είναι .µιά όπιλογιή άπό µι- ιερά στιγμιότυπα, σκόρπιες φράσεις τραγούδια καί σκιέτς άπό τή συλλο- γή τού ποιητή. Ραχοικοκικωλιό τά woo στά όπιτυχιηιµέ4να τραγούδια πού ε΄- γραψε 6 Α. Κηιλαηιδόνης. 'Ο Νε- γρεπόντη…ς έχει Ένα σπάνιο αύτι΄. Συλλαµι6άνει καί καταγράφει µέ τήν πιστότητα µικροαστής 11100110011116- λος (καί θά µού συγχαρώ… τό x01— ρακτη-ριοιµό) τό ρυθµό K01i τήν κί- νηση τού μαέστρου 11‘1013111111Eplvofi λό- γω. Βασικά λειτουργει ως λαογράφος. Πιστεύω πώς στό μέλλον οί «προσοδ- λες πού κιορφιολογιεϊ, οί σύντοµοι διάλογοι, παροιµιακοί 0i περισσότε- ροι & 006011016; κ Λιουκ&τος Μόρι- σκε, άραγε, νόµιμο v0’1 λέγαµε «οί μιικ.ροαστικοί παροιμιόΘυµοι»; -«Κα- λά τώρα 6 Μάρξ, ό Μάρξ τόν είδα- µε κι αύτόν.. .») θά &…τειλ.όσουν πη- γή έρευνας 1101i «ηθογ…γροιφίας». Πιρ6ς τό παρόν τουλάχιστον η προ- σφορά τού ύλικού µέ σταµατά. "Y- στερα στέκομαι στή «Μιμης…» αύτού τού ύλικού. ‘O Νεγρεπόντης µέ τά «στιχάκία» ερχεται νά προστειθη τρίτος, K1 όχι τελευταίος, στή σειρά τού Τοιφορου καί τού Μπόστ, πού σ' ΄΄λλους χώρους ό καθένας 6΄ρήκαν τόν οί…κειο ρυθµό καί τή σωστή άν- τιστοιχία µέ τό IbAlKé πού µιµήθη- καν. . Στό έργο πού είδαμε τά νούµερα δέν Έχουν επιτυχία, όξω από τόν έξοχο «Μονόλογο». Σ' άπό ό 0-1117- γραφέας πέρασε τή φαινομενολογία καί Ξφτοισε στήν κριτική. ΄'Ειξ οι)… καί ή καινούργια μου- αυτή τού Κηλαη'δόνη ουτε προσθέτει τίποτε στήν παλιά ούτε άναδείχνει 161 νέα κείμενο. Η παράσταση. είναι όρκούντως µι- κροαστική. Δηλαδή άντί νά υπηρε- τησ… τό κείιµενο, προσπαθει νά τό δείξει. "Ετσι διαφωνιει µέ τήν Έντι- µη πρόθεση τού συγγραφέα πού δέν παίρνει θέση έξω άπό 1'6 φαινόµε- νο πού παρατηρεί. "Αντίθετα στήν σκηνή µέ τή ουμδο.λιή τού K. Γέρου γίνεται προσπαθεια γελοιοποιήσεως, όκτίθεται ένα φαινόµενο στή χλεύη τών ψωδοδιανοούμενων τούς όποίως όµως ό Νεγρεπόντης ξ-εσκεπάζει δε- όντως στό «Μανόλογο». Τό «Μικρό θέατρο» δέν έχει ειµ- πειρους ήθοποιούς, Ιδιαιτερα γι τό τό είδος. Μόνο ό K Δοξαρας. ηθοποιός δοκιμασµέως, επιασε τό δεσπόζοντα τόνο τού συγγραφέα. Δέν ελειψε τό αι άπό τήν παρά- σταση, ουτε καί η ε…ι&µία. ”E- Μια τό ύφος καί η παιδεία νά ά…ούν» σωστά, όσα Μιά θΕΔΤΡΔ ΑΘΗΝΑ (Μι… 10. τηλ 837..330 Φέρτης - αλα…) ":… «'Ο δ…αλοφ. ΑΘΗΝΩΝ (Β……ιω ιο. πλέι. 3235.524, Μι)… ~— Ζουμπουλάκη) Φώκνερ: :Ρέκ6ιεµ για µια μοναχή». ΑΙΓΛΗ (Δάφνη, τηλ. 902.725. 'Ελλη- …νική Λαϊκή Σκηνή) Δ. Φωτιά…: ι'Ο Μακρυγιάννης». ΑΚΑΔΗ"" ('ίπποκράτους και "Ακα- δηµίας, τηλ. 625.119 «'Ελεύθερη Λαϊ- κή Σκηνή») Ηερούδα: «Δόξα καί Θάνα- τος τού Χοακίν Μουριέπα>. AKPOHOA ("Ιπποκράτους 9. τηλέφ- 614.481. Χρονοπούλου —- "Εξαρχά- κος). "Επιθεώρηση: «Χούντα γιόκ. …: προχώρα». AAgMI'IePA (Στουρνάρα 53, τηλ. 527. θίασος Κ. Καρρά). Ο' Κέα… «Κόκκινα τριαντάφυλλα γιό µε…» ΑΛΙΚΗ ("Αµερικής. τηλ 3244.146. Α. Βουγιουκλάκη) Γ. Ρούσσου : «Μαντώ Μαυρογένους»: ΑΛΦΑ (Πατησίων 37. τηλ 538.742. Ληναϊος —— Φωτίου). Α. Ητεκώ: «Ο! Ρόζενµπεργκ δεν πρέπει νά πεθάνουν». ΑΝΑΛΥΤΗ (Πατησίων 72 και Άπω- νιάδου. τηλ. 839 739. Θίασος Κ. 'Α- στη - Κ. Ρήγοπουλου) Κ. Moup- σελιΞ: «το αύτι τού '.Αλέξαν6ρου> AHOIXTO 885EA‘I'P0 (Κεφαλληνιας 070) r. Μιχαηλίδη | σ' H Δίκη 18ω3ν5εξ>. ΑΥΛΑ|Α (Πασαλιµάνι, τηλ. 422.019. Γκ. Μαυροπούλ ου) Κατσαµπή «Μιά κυ- ρία στά µπουζούκια». ΒΕΑΚΗ ιΣτουρνάρα 32. τηλ. 523 522 Λαϊκή Σκηνή Θεάτρου Τέχνης) "τα… µια από: «'Η '|σα6έλλα τρείς καρα- ENA ΑΓΝΩΣΤΟ EPI‘O TOY ΄θΕ0ΦΙΛ0Υ NA ΑΓΝΩΣΤΟ έργο τού Θεό- ' Ε φιλου προκαλει πάντα κάποιο όνδιαφέρον. Ο φουστανελάς αύτός ζωγράφος είναι ίσως ό πλη- ρόστερ: δημοσιευμένα νεοόλλη.νας καλλιτέχνης. "Ενας όγκώιδιης τό- µας της β' ΕιμπτΟΩι*Κης Τραπέζης μιέ έπιιµόλεια τού Γιάννη. Τσαρού- χιηι, όποτελει τή δάση., πού συµ- πληρώνεται άπό πληθος ειγχρωιµων καί .µαυρόασπρων δηµοσιεύσεων έργων του σέ 6ι6λία, περιοδικά, έφηιμιε.ρίδες καί επιστολικό 5191161- ρια. Η πρόσφατη έκδοση << Ελ- ληινες ζωγράφοι» είναι µιά σηµαιν- τιικιή συμβολή στή γνωριµία µέ τό εργο τού Θεόφιλου Μά πάντα K6111 ΄καινούργιο µάς περιμένει &- πό τήν σπέρνει)… παραγωγικότη- τα τού ταπεινού τεχνίτη πού μέ τό έργο του έδωσε τήν πιό γνή… σια έκφραση τών πόθων καί 11% κ.αηιµών τού έλληινικού λαού Εγινε ηδη µιά πρώτη προσέγ- γιση µέ τόν κόσµο 11% Θεµάτων του Μυθολογία, αρχαία ιστορία, Βυζάντιο, ,Ετιανάισταση τού 1821, πόλεμος τού 1897, Μακεδονικός άγρια/ας, ΈρωτόΚιριτος, τυποι χω- ρικων K101i µικ.ροαστών, εϊικόνες &- πό τή ζωή τού χωριού καί της πό- λης, τά (Wu-116069111110 τοπία του. Πτυχές άπό τό πολύτιτυχο τής Ρωμιοσύνη.ς, μέ τό μύθο της, πού εκινάιει &… χρόνους µακ ριν0ύς, μέ τά 6α0ωνισμιένα της 6ήιματα, μέ τό φυσικό πεδίο όπου αιώνες παλεύει, µέ τίς μικιρές της στι- γιμές καί τις μεγάλες της ωρες Τ ό πορτραίτα των Βασιλέων Εκεινο πού κάνει έντύπιωση σ' δποι ον εξετάζει τά θέματα, πού ζωγράφισε ό Θεόφιλος είναι τό στι τά πρόσωπα τών 6ασιλιάδων της Νεώτερης Ελλάδας παρουσιά- ζονται µόνο µιά φορά µέσα στίς πολλές έκατοντάδες τών δημοσι- εν.μένων έργων του Πρόκειται γιά τά πορτραίτα τού Όθωνα καί της Αµαλίας της συλλογης Χαρ. Πο- ταμιάνου. Τό θέµα δέν τό επανέ- λα6ε, άτι" όσο είναι γνωστό, σέ καμµιά άλλη περί…… ένώ ύ- τιάρχουν θέµατα πού τά ζωγραφί- ζει σέ όκτώ παραλλαγές από τήν άρχή της καλλιτεχνικής του στα- "τινα: (Γ' Σεπτεµοριου. τηλ. 819. 982. Διαµαντόπουλος - Μιχαλακοπω λος). Φά'ιφερ: (A: "µε… τούς δολοφόνους». ΣΙΝΕΑΚ (Πανεπιστηµιου, τηλ. 620. 320 Αλεξανδράκη - Γαληνεα) Μπέρµιγ- καν: « 'Η δίκη τών Μέλλον: ΣΤΟΑ (Μπισκίνη 55. Ζωγράφου. τηλεο. 7770.145). 'λριοτοφόνη: (hm-13¢. ΤΕΧΝΗΣ (Σταδίου, τηλ. 3228.706) Μπρεχτ: δρόμος και αθλιότητα τα? Γ' Ράϊχ» XATZHXPHZTOY (Πανεπιστημιου 38 7.248 Χατζηχρησιος, Καλοί» τα. Ντ2όρ, Λει6αδιτης. Στολίγκας) ο πιθεώρηση: «'Απ' το πουλί στη Βουλή). ΚΛΕΙΔΗ2ΜοΣ (Φανάρι Διογένη. Πλάκα 845)" Καραγκιόζης, κά9ι δράδυ3 8. 30 µ. µ. ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ ΑΘΗΝΩΝ ΑΑΒΟΡΑ. Ki71K, & τρομερός (A) ΑΕΛΛΩ! ΓιλμνόστηιΘες άµαζόνες (A) ΑΘΗΝΑ: Έζόγεροη καί αίµα (Α) ΑΘΗιΝ…:ΑΙιΟιΝι Τό : όλο φαγοπότι (A) ΑΛΕΞ: =Ο πρωτο αλος ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ (Καλλιθέα): «‘H Παναγία" "Ελλάς καδαρεΤ τήν Δυναστείαν» δόν. ΄Αλλά καί τή μοναδική φο- ρά, πού έιµιφανίι ο-νται στό έργο 10V οι δύο παλιότεροι 6ασιλιάδες, χαρακτηρίζονται «συνταγµατικά», όπως τούς παρουσίαζε η έπίσηιµη ιστοριογραφία: « 'οθω συντα- γιματιικός Βασιλεύς της Ελλαδος τό 1854», «Αμαλία συνταγματι- κή Α΄ Βασίλισσα της Ελλάδος» Τό « Ελέιω Θεού», πού ήταν ή m001711101111<16111nrroc καί στήν προσω- ταγμάτων] καί στή µετασυνταγµα τιικιή περίοδο, δέν ύπάρχει. Δέν μάς ένδιαφ>έρουν, &… τά πο- λιτικά φρονήματα τού Θεόφιλου … µέ τό Μαζί"… του µυαλό ΤΟύ ΚΙΤΣΟΥ ΜΑΚΡΗ εύκολα μπορούσε νά πέσει καί σέ πλάνη.. Μάς ενδιαφέρουν, όµως, τά θέµατά του γιατι αυτα Μπαρί- νονταν στή ζήτηση τής λαϊκής του πλατείας. Θά πρέπει όδώ νά ση… μειώσουµε πώς ό Θεόφιλος άν- τλούσε τά θέματά του κυρίως από λιθογραφίες καί χαλκογραφίες καί πώς τέτοια έντυπα µιέ προσωπο… γραφίες τών 6σσιλιόιδων κυκλοφο- ρούσαν ευρύτατα από έκδσιικούς οικους της Αθήνας. Συνεπώς είχε προσιτά πρότυπα H 111000101110- γοαφία παρουσιάζεται συχνά στό έργο τού Θεόφιλου (Κοντός, E~ λειυθειριιάδης, Κοντογιάννης, Γεωµ- πίινιηι5ες κ.α ) Τό έργο είναι ζωγραφισμένο µέ λαιδοιµπτογιά σέ πανί διαστάσεων Ο, 55Χ1, 88, αρκετά κατεστραμµέ- νο γιατί Θρίσκοντα…ν σέ ταδέρνα. '.Αρχίζουμιε άπό τόν τίτλο του. Ε- χει ση|µειωθει ή σηµασία τών 1i- τλων στά έργα της λαϊκής τέ- χνης' δέν είναι απλή ένδειξη τον %µατος, αλλά ενα Θύμα έκφρα- 0'111K6 στοιχεΐο "Ag Θύμι: στόν ιδιο τό Θεόφιλο. Μέ τούς µε- γάλους του τίτλους αλλοτε ζητω- κραυγάζει (Ζήτω ό Μέγας Αλέξαιν δως… .), αλλο λοτε έξαίρει (ο πρως Μάρκος Βότσαρης. .), αλλοτε ει- ρωνεύεται ( Ερµης... Θεός 11% κλε- τπών) κι αλλοτε καιηγοοει (...ή Αύτψοατώρ σας: Ευδοξ…ια του Ευ- ΟΡΦΕΥΣ (&. Βουλιαγµ.): Σάν τόν… µνό άνεμο Α) ΟΣΚΑΡ): Οί Κινέζοι στό Παρίσι (K. —i3 HAi’KPATiON: Γυµνόστηθες άµαζΘες ί΄ Ακατ.) ΠΑΛΛΑΣ (&. Βουκουρ.): 'Εκτελ…ής ύπερόνω τού νόµου (Α) ΠΑΛΛΑΣ (Παγκράτι): Τό μεγάλο Μου πότι (Α) ΠΑΝΕΛΛΗΝ|ΟΝ: Έρωτικές κρυφές σν- ναπήσεις (Α) Fill—KM: Έξηεοση καί αίμα (1A) ΠΛΑΖΑ: Εκτελεστής ύποράνω τού νό- µου (Α) ΠΤΙ ΠΑΛΑΙ: Έ…ελεστής υπεράνω τού νόμου (Α) ΡΑΔΙΟ ΣΙΤΥ: ιΟ έξορκιστής (1A) PE: Γυµνόιπηθες άµαζόνες (Α) ΡΙΒΟΛ|(: Αξεξουαλικές έµπεψίες στά γρα- φ=ια ΡΟ*:ΔΟιΝ Οί «em-11010151; τού πιν6κιο (Κ) POEY: Έκπλ…ής υπεράνω τού νοµου ( Ματ. ΣΕιΛιΕΚΤ: Κίγκ, ό τροµερός (Α) ΣΤΑιΡ: O Κινέζος νονός, στο… της Μαφίας ( ΣΤΟΥΝΤΙΟ»: "Ένα όµορφο κορίτσι σάν καί µένα TII'I T01”: Σάι: τόν γυµνό όνεµο (1A) TPI1A1N10N: Κραυγές τρόµου µετά τόν 6101101116 (Α) TPO‘I'lleAA Έξέγερση καί ώµο (Α) Φ|ΜΠ:ι Οι Κινέζοι από Παρίσι (*Κ--13) ΦΛΩΡιΑ.: 'Ο 6ιιολιοτής στήν στέγη (Κ) τών φιληδόνων, 16 δτιοϊον οί συµ- φεροντολογικοί ύπολογισ.μιοί τού πανιισχύρου πρωθυπουργού E13100- πίου d‘v1E16i‘n6101001v ). Ο τιτλος της ζωγιραφιας είναι: « Η Παναγία Ελ άς καθαρει τήν Δυναστείαν>> 'Ας σηµειωθεί πώς στόν πίνα- κα δέν έιμφανίζεται ή αλληγορία της Ελλάδας, 16100 συχνή στό Θεόφιλο. Εικιονίζεται ή άφιξη στήν παραλία, πρίν από τήν έπι6ί6αση στήν «ΣΚΥΛΑ>>. Παναγία όνοµά- ζει ό ζωγ.ρσφος µας τήν Ελλάδα 0 αυτή τή ζωγραφιά, κι αύτό εκφράζει Θρησκευτικά: σε6ασμό κι …… πρός την τιατρίδακ γιά λο- 7011p101cr116 της 0110 1011; ενεργούν αύ- τοί πού διώχνουν τό Με…) όα- σιλικό ζευγάρι. Τό ρήμα «καθα- psi» τού τίτλου είναι συ.µπίληµα 101‘ καθαιρώ Kooi καθορίζει), Εφρα- οτικότατος νεολογισµός τού άγράµ µατου ζωγράφου. Πολλοί από τούς γραµµατικούς σολοικισµούς του "ε΄- χουν θαυµαστή εκφραστική δύνα- μη. Θυμίζω, πρόχειρα τήν παθη- τική µετοχή «awomovmetic» 11'0- έκφραστικ.ότερη άπό τή, σω- στή γραµματικός, ένεργητική «αυ- τακτονήσας». Κατά τόν τίτλο, ή Ελλάδα δέν καθαιρει τούς δυό δασιλιάδες, άλ- λά τή Δυναστεία. Ετσι ενώ... ται τό νόημα. Δέν ήταν, 6έ6αια, φλόλογος ό Θεόφιλος γιά νά ζυ- γιάζει μέ άκιρί6εια κάθε λέξη συνείδητα τόν παρασύρει ή διαθε- σή του, πού εΈναι κοινή μέ τούς &- πλούς του πελάτες Ας ύπολογί- «πουμε καί τούς στενούς του δε- σμούς μέ τόν κόσµο της ΒΠροσφυ- γιάς στίς παράγκες τού Βόλου. .. .. .. .. .. .. |- Η ζωγραφιά παρίστανε τή οτι- γμή πού τό ζευγαρι άιφίνει τό ελ- ληνικό ε5αφος γιά νά μπεί στό πλοΐο «ΣΚΥΛΑ>> ‘O Όθων φοράει τή γνωστή φουστανόλλα του, &- πό την οποία τόν τρα6όιει ένας άξιωµσιικός. Ενας άλλος τόν 11161— νει … τό µπράτσο, ένα?) ένας τρίτος τού δείχνει µ…έ τό ιφος τό πλοιο. Αυτού διαβάζεται τό όνο- µα: Νικόλαος, Λε…σαικος. ΄Ασφα λως πρόκειται γιά τόν Πέτρο Λεω- παω. Ετσι έληξε ή δασιλεία τού O— , 1101’; όταν πρωτοπάτησε τό πόδι του στήν Ελλάδα ήταν, κα- ΛΑΟΥ: ΄Αντίο Μόζικο (Α) ΛΕΝΟ-ΡΜΑιΝ: Φράουλες καί άμα (Α) ΛΟ(ΥΖ 1 ΤΑ…? ΘΑ: 'Ανώμαλες …ισΘήσεις )Ακ.ατ. ΝΟΥΛ.Α: ‘0 61181111111111; τού &… τού καράτε (Α) MA1PI1A1N ΝΑ". ς (1A1) . : Φράουλες καί αίµα (A1) ΝΑΝΑ: Ρίκο, & &σύλληιπτος (Α) Ο πρόκτωρ τής Λιοα6ώ- …ΝΑΣΙΟΝΑΛ: Μιά Σουηδέζα σωστή μα- θήτρια (A1) ΝΙΤΣΑ.: Σεξομανία (.Α) ΝτΑ:Λ.ΙΑι: Σέρπικο (Α) Ο.ΑιΣΙΣ: Κύκλος άνω.μοσλίο:ς (1A1) 0‘A1I‘A1: ’Av'rio θεϊε Τόµ (ιΑ) ΟΛΥΜΠΙΑ: "Αγγελοι σκληροί καί 6105i- λιικτοι (Α) Ο.ΓΌΤΙΑιΣ'ίιΑι: Καζίνο Ρουαγιάλ (Κ) ΟΡΦιΕΟ: Ο ξερσκέφαλος (Κ) ΠΑιΡΘιΕιΝΩ.Ν: Λάθος στόν έρωτα (Κ) n1l‘K101A10‘:0 έντιµώτατος 6170111101 τίς γυναικες (A) PEI'TINA: Νανά (Α) «ιππεύς ωραιος μέ χ.ρυσην ένδυµα aim» Μερικά χρόνια αργότερα άν- τηιχούσε τό άντιοΘωνιικό τραγούδι. « Έως πότε ή Βξέυη άικιρίδα -- έως πότε κονφός Βαυαιρός - ΘΌ΄ι δυ- ζαίινει τή δόλια πατρίδα —— é7E1p- &)" αδέρφια, εμπρός». Πίσω του γονατισιή γνωστή «στολή Αμαλίας», µιέ πα- ραδοσιακά έλληνιικά στοιχεΐα. Τής παιρασιό(ει μιά άλλη γυναικεία µορφή., πού δέ διακρίνεται κα- Βορά γιαπί στό σημειο… αύτό είναι µιειγιάιλ.η ή φθορά τού Ξργου. 'Η σύνθεση τών µορφών είναι παρατωκιτι»κή, καθώς απλώνεται στό µήκος μιάς στενόµακρης όπι- φάνειας, K011i υπάρχουν δύο ουιμ πλέγιματα., της Αµαλίας µέ τή γυ- να.ίικα πού της παραστόκει καί τού ο…… µέ τόν άξιωματικό πού τόν 101101166121 άπό τή φουστανέλλα. T6 θύμα προέρχεται πιθανόν 611116 λιθογραφία της όπιοχης άλλά δέν είναι πιθανή µιά λιθογραφία σέ τέτοιες άναιλοιγίιες διαστάσεων, μέ τό μάκρος τριπλάσιο από τό ύ- φος. Ο Θεόφιλος συχνά αλλάζει τή σύνθεση, ανάλογα µέ τήν έπι- φάνεια, πού έχει νά διακοσµήσει. Κι έδώ πρόκειται γιά σπιτική «πάντα» πού 6.ρέθηκε σέ δεύτερη χρήση στήν ταβέρνα. Ολες 0'1 µορφές έχουν φορά &… πό τά δεξιά πρός τά άριστερά αν καί ύπάρχει όλαφριά άντίιρρο- κίνηση στά κεφάλια τών δύο ξΞιωµατικών. Χρωµατικά τό εργο είναι μιά δοσματική αντίθεση ανά- μεσα σέ δυό χρωματα, ένα ψυ- x016 καί ενα ζεστό, στό γαλάζιο καί στό άλ.κο κόκκινο. Ουρανός, θάλασσα, οί στολές 11% ώξιωµατι- κών, η φορεσιά της γυναίκας καί άλλες λεπτοµέρειες εΤναι σέ γαλά- ζιο χρώμα διαφόρων άπτοχρώσεων. Η στολή τής 'Αμωιίας, τό γελόκι καί οί καλτσες τού Ο… και το σειρήπια τών άξιωµατιιοών E1— ναι κόκκινα. Τ' άλλα χρωματα σέ έλαχιστο ποσοστό, λήψη ώχρα, λι- γότερο πράσινο. Αν τό έργο δέν είχε καικοπάθει 116100, έτσι πού πολλά σημεια του νά μαντει΄:ονται περισσότερο παρά νά φαίνονται, θά μπορούσε νά στα- BET δίπλα στίς καλ*λίτερες δημιουρ- γίες τού Θεόφιλου, στό «Λίνου… Κεµπέκ; καί τούς «Πηλιορέιτες ΡΙΝΤΑ: O έκτε λεπτής τής νύχτας (Α) ΣΙΝΑΝ: 0'1 ερωτικές ανησυχίες μας pa- ότι… {A} ΣΙΝΕ NIONT: Κ…. & … "ο"… (A) _ Κ… Μ…… το… (A ο…… Οί Κιιοζοι 0'16 Παρίσι (Κ-13) ΦΡΥΝΗ: H Μίλωνα τα": Σικάγου (Α) ΧΑΡΑ: Φρα… καί αίµα (Α) ΑΠΟΛΛΩΝ: Έιρωτικός κύκλος (Α) Α.,ΡΜΟιΝι|Ά,: Δραπέτης δίχως άσυλο (A) ΑΤΤΙΚΟΝ Η ετυμηγορία (Α) ΔΕΛΦΟΙ: Αιϊφνιδιασιµός (A ) ΖΕΑ: 'Ο έντιιμ…ατος όμως: τίς 7U- ναϊκε.ς (A) ΚΑιΠιίΤΟι:Λ. Τό ύπφλαµπρο άστρο (Κ. --1ι ΟΛΥΜΠ…|.ΑιΣ: Κιέριον (K—I‘S) ΟιΛΥΜΠ|ιΟΝ: Ο Κινέζος νονός, Εκδικη- τής της Μαφίας (Α) ΠΑΛΛΑΣ: "Εγκληµα 016 K016011101 (A) ΣΠΛΕΝΤΙΤ: Οί Κινέζοι στό Παρίσι (1K. —~'| ΤΕΡΨΙθΕΑ;: ΄Ηδονή (ιΑ) ΧΑ'ί' ΛΑ'|'Φ: Μπείτε ο. λό Ιταλικό (Α) ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΄ΒΙΒΛ|ΟΠΩΛΕ|Α Αμαλία. Φοράει τή' ΝΤΟΝΩΤΑ1 6 61091110117111 xiv λίγο τη τού χθεσιινού µε… .Λυρική Σκηνή, έί μοναριχικών δηλώ 1ι'ιΡΟέι6η κατά Τήν στής συνεντούξιεω Πλήθος κόσµου από τίς 8 µ.ιμ. ο…: Σκηνή. κι… όγραφαν, στά έλλ τίς έξι'ις Φρόσω . «Ενώ ό έ.λ vita-1011 γιά τήν Μεινουιχίιν φλερτο΄φ κρατίσ». . (OK-0110177690 λιιΚιές δηλώσεις 1 . «ι'Γιοχούντι 1 καί φύγε». . «ιΜενουχίν τι λί σου». . «Γιεχούντι : Συγχρόνως 6 | ριλαμι6άνονταν 111' ΕΠ"… ΝΩ Η ΓΙΝΩι τροπή τού όξιωκολουΘε μέ τήν «έλληνιικ' καλό"… Φέτος 1‘i11 δηλώσεις τού. θι μέ τήν δι=ατυπωι€ ρ.ιστικές άκυρώσ όμιφανίσεώς δόντι πυκνώναπαι μέ 11 σταθερότητα. Χθές. &… που Φωνιική 'Οοιχι' λαντ, είδοποΐ νά λάθη μόνο οτιι6άλ ’A16111v ότι δέν "ελιάς τιικιή άπάιντπιι έλληνιικής πλι Στό μεταξύ έκφ άνησυχίες. 5… 1 σον τά ξένα σι τελικά κατορθωσ΄ ΄ΑΘήνα, δέ δεΧθο πως έμφανιοΘούι λίστ καί άρχιιµο πικρατεϊ ή σκιέψτ µοινιική τής Βιιό Μιλτιάδης Καρά χήιστιρα τών Ποιοι ΧωοσΦ&ς. Μιά & τό σχέδιο 017616 έστω μία συιναυΣ γρπαιµ;µατινσιµένες να συγικιο:οτήιµατι χει αρχιμουσικιό 4 οί δοκιμές πού 4 ειναι πολλές πε; (Η ΄ Γνωμοδοτι (WWI mung Κ…" ι …' Μιά Σύνθεση; τος 'ΟΜτά Λο Γενική Συνέλευσιν ρα- Δειπέραν καί το': Γραφείο: τού Σά γιατί" (Καποδιστρί θέματα ήμερησίας ! 1) "Ε…… Πιτ ιππικού Συ.μ6ουλίου 2) "Έκθεση "Εν 3) "Εγικρισις ’l01 4) "Εγκρισις Πρι 5) 'Α…λλ…ή . μελών τού Διοικητ πικρό Συµβουλίου. '6) Διάφοροι 6M γησεις. 'Εν περιπτώσει ή Συνόλευσις Θέλει Δεκε:µ6ρίου 1974 : κόρον 711v µ.µ. είς μέ τά αύτά Θέµατα. "Ev 'Αθήιναις τή 'Ο Π. ΔΗΜ. ΒΑΡΙ ‘O γενικός ΠΑΝ. ΜΑ.Κ ΠΕΡΙΛΗΨΗ Διά '11-'11: ύπ΄ &

01_A_G_931_38st_031_33.pdf

*… .…- , Δ Η Μ Ο Σ Β Ο Λ Ο Y Δ)ΝΣΙΣ AIOIK. KAI OIKONOMIKQN ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ "Εν Βόλφ ττ"|………Βη ………………… Η" 0409 ......... 195? T M H M A ΔΙΟΙΚ.Π!!!ΡΕΣΙΩΉ ΙψΑΦ…υΝ…Δηµ.ΞΖλ!Ωυ…&…Δηµαρχ2Επιτροππς Πρωτ-….….... .… 'ΑριΘ. "…'-'"- Διεκπ. ……………………… |… Έριδα; Τηδς ".". 1/'Αλεξϊου !!. Ματ ελδπουλσι Φ. 3/ Μαρ # Χ. ν' 4/ ?!πουπουβΞλαν !. 5/ Eauuflv II. Δηµ" »… Συµβούλους 'Β.ι.τ-α.6.Ώ.σ Κοινοποιοσµεν «ειναι:-1… δν &πιγρ&φφ τήν &!!! &ριθ.6…2- 4-195? &π6φαιιν τα? κ.΄ομ&ρχω Μαγνησίας και παρα…αλοΒµεν "όπως, συµφώνως πρός τήν 6π' &ριθ.662 && 5π6φασιν ποθ Δηµοτικο6 Συµ- βουλίου Βόλου µελετήιητε τόν φόνων ξπιτυχίας τών Λαϊ… δασµών κα! όποβ«Ξλητε &… τό αιτιών τώρα…? σας.- O ….΄ιΈΡ.ζφ ΜΟΥ µια; ω;κµαψ6πξολος & ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ THE ΕΛΛΑΔΟΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΜΆΡπΗΣΙΑΣ 'Ev Βόλφ τη 2'Απριλίου 1957 Δ΄ τµ α 'Αποκεντρώσεως Αιθ=ξΞ .6802 'ΑριΘ. Eva. 30 A Π Ο Φ Α Σ I Σ 0 …ΜΑΡΧΗΣ ΜΑΡΜΙΣΙΑΣ "Εχοντες υπ' 8ψιν 1) τάς διατάξεις του 3200/1955 περί διοικητι- κής &ποκεντρώσεως,ξν σννδυασµΦ προς τας τοιυ&τας του από 28-6-1965 Β.Δ/τος περί έξαιρέσεως από της κατά τήν παραγραφον 1 του Νοµου 3209, 1955,άρµοδι6τητος Tm» Ησµαρχών αντικειμένων τινδν,&ρμοδι6τητος του 'Υπουργε(ου΄Εµπορ[ου,2) τάς διατάξεις του δρθρου 21 T05 N-.A.136\/1946 'περξ'Αγορανοµικο6 κώδικος" 3)τήν υπ΄ &ριΘ.3914/25-2-1957 &ναφοράν του Δήμου Παγααών καί τάς διά ταύτης υποβληθείσας ήµϊν α)6π' αριθ. 662/19-2-1957 αποφάσεις τοδ Δηµοτικο6 Συµβουλίου Βόλο» κερί συστά- σεως Λαϊ…5ν΄Αγοµ5ν έν τη πόλει β|τήν από 25-2-1957 Ξκθεσιν δηµοσιευ- σεως της ώς ανω αποφάσεως καί γ) τό από 19υ2-1957 απόσπασµα €κ τών Πρακτικών συνεδριάσεως του Δηµοτικο6 Συµβουλίου Βόλου, 'A π o φ α σ ( ζ ο μ ε ν ΄Εγκρίνοµεν τήν σύστασιν καί λειτουργίαν τρυ5ν (3) Λαϊκων΄Αγορών έν τς πόλει το6 Βόλου ώς κάτωθι ήτοι: 1) Καθ' έκαστην Τρίτην είς τήν δπισθεν το8'Εργοστασίου Μουσο6τ κει- µένην τριγωνικήν πλατείαν καί εις τά γυρω αυτής πεζοδρόµια.- 2) Καθ' έκαστην Τετάρτην εις τε δξάµετρον πεζοδρ6µιον τοδ'Ιιροδ πα- ο8 της'Αναλήψεως καί Ext της δμων6µου 6606 και είδικώτερον έτι του σηµείου Even ευρίσκεται & Κεντρική καί έπξ της οδοσ΄Αναλήψεως etio- δος καί έν συνεχεία έπίτΒν πρός ανατοΝίς πεζοδρομίων καί 3) Καθ' έχάστην Πέµ:την εις τήν µικρόν τριγωνικήν πλατεταν κειµξνην είς τήν διασταυµωσιν τών οδών'Αναλήψεως καί Παγασών καί έν συνεχεία εις τά πεζοδρόµια της 66ου Παταα5ν µέχρι του υψους της 86ου Δημάρχου Γεωρταί8ου . 'Η διά της υπ' δριΘ.160109/18831/1Ο-1Ο-1953 &ποφ&σεως τοδ'Υτουρ- γείου'Εµπορ€ου συσταθετσα και λειτουργοδσα Λαϊκή΄Αγορά είς τήν σν- νοικίαν Παλαιών καθ΄ ΞΞαστον Σάββατον θά τελετται ώς μέχρι σήµερον. '0ρίζοµεν δέ &ρας λειτουργίας τών ώς ενω Λαϊκών &γορών,διά µέν χειµεριμήν περίοδον ήτοι &π6 1ης'Οκτωβρίου Έως 30'Απριλίον από 7ης π.µ. µέχρι 3 µ.μ.,διάεέ τήν Θερινήν τοιαύτην από 6 π.μ. µέχρι 3 μ.μ. 'Η παροΒσα κοινοποιηθήτω εις τούς Δημάρχους καΌ=Προέδρους Κοινο- τήτων Νομο6 διά τήν δέουσαν ανακοίνωσιν είς τους δημ6τας των,6ιοίκη- σιν Χωρ/κής Μαγνησίας καί'Υποδιοικήσεις Χωρ/κής'Αλµυρο6 86 ου καί Μ λεών.- η 'Ο Νόμάρχης Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΣ ως Κοιν/ιιξ- 1)'Υπουργεϊον'Εμπορ€ον Δ/νσιν' Αγορανομιας Τµηµα Α' -ΔΘΗιτΑΣ- 2)΄Εποπτείαν'Ιµπορίου Βόλου - ΏτΓΑΥΘΑ * 'Ακριβές΄Αντίγραφον 'Ο Προϊστάμενος του Ε: Τµήματος Α.ΜΌΥΜΓΖΈΞ Τ.Σ. AKPI ΒΕΣ ANT I ΓΡΑ… 'Εν Βδλφ τή 8η'Λκριλίου 1957 …; - … αψΡ ξ

190_d_082.pdf

  • Ξ Ξ Ξ ! 5… διαδικασίες για ένταξη του όλου έργου , ονοµάζοντας το κτίριο διατηρητέο. 'ΕΧΘΡΙΚΗ ΠΡΑΞΗ' κατά της πόλης του Βόλου και του Νομού Μαγνησίας. χαρακτήριζε το 1992 σε πρωτοσέ- λιδο και πολύστηλο άρθρο του ο τοπικός 'ΤΑΧΥΔΡΟ- ΜΟΣ'. ενέργειες του προϊσταμένου της 5ης Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων κ Δ. Παλιούρο. σχετικά µε πρω- τοβουλίες του για την διάσπαση του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας και τη διασπορά σχολών (βλέπε Κτηνιατρι- κή) στην Καρδίτσα και άλλες Θεσσαλικές πόλεις. Τον ίδιο χαρακτηρισµό. δυστυχώς. αναγκαζόµαστε να συµµεριστούµε και σήμερα. για το οποίο Παραµένει ακόμη στη θέση του. τον προίστάµενο της 5ης Εφο- ρείας Νεωτέρων Μνηµείων του κ Δ Παλιούρα. Γιατί η ίδια ιστορία. η ίδια τακτική. η ίδια ακριβώς με- θοδολογία επαναλαµβάνεται για πολλοστή φορά. που σήµερα ακούει στο όνοµα Πλατεία Πανεπιστημίου και συγκρότηµα κιισµι΄ττων πρώην εργοστασίου Ματσάγ- γου στο Βόλο. Το θέμα κατασκευή της Πλατείας Πανεπιστηµίου. σε µια πόλη όπου πραγµατικά πάσχει από ανοιχτούς και 4ελεύθερους χώρους. χαρακτηρίζεται οµόφωνα. παλαιότερα και σήµερα ως έργο πνοής για την πάλη του Βόλου. στοοίου Μοτσάγγου. κατόπιν αγοράς. πε-* ριήλθε στην ιδιοκτησία του Πανεπιστη- μίου Θεσσαλίας. Στη συνέχεια προχώρη- σαν και οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης γειτονικών ιδιοκτησιών για την κατασκευή της πλατείας. Οντως πρόκειται για ένα ' μεγάλο και σηµαντικό έργο για την πόλη µας που αρχιζει από την οδό Αλεξάνδρος και καταλήγει στην οδό Δηµητριάδος Την ριµένη όµως χρονική περίοδο που η καλή συγκοιρία. ίσως η µοναδική. σύμπραξη και συνεργασία Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας και Δήμου Βόλου. την στιγμή ακριβώς που υπάρχει αυτός ο δυναµίσµός και αφού προηγήθηκαν συ- σκέψεις µε όλους τους εµπλεκόµενους φορείς. διαβουλεύσεις. δημόσιες ανακοι- : νώοεις κλπ. την στιγµή που αρχίζουν οι στο ||| Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης για χρηματοδότησή του. Αυτή την συγκεκριµένη χρονική στιγμή ετιιλέγα ο κ. Παλιούρας και 'ΞΑΦΝΙΚΑ' αγνοώντας όλους και όλα υπογράφει το "ΣΤ ΟΠ" σε όλες αυτές τις διαδικασίες. ΤΩΡΑ φαίνεται πως ανακάλυψε ο κ Πα- … λιούρας ότι το "σύνολο" του κτιριακού … … συγκροτήµατος του πρώην εργοστασίου ' ατσάγγου είναι αξιόλογο και εισηγείται τον χαρακτηρισμό του ως διατηρητέο : µνημείο!!! ΤΟΣΑ χρόνια όµως γιατί δεν το έκανε: … Σχεδόν επί μια εικοσαετία που παραµένει . στο Βόλο ως υπάλληλος της 5ης Ε.Ν.Μ. ; για πρώτη φορά είδε τα συγκεκριμένα κτι'- ' ' ρια και τα στέλνει ΤΩΡΑ για χαρακτηρισµό: Γιατί ο κ Παλιούρας δεν χαρακτήριζεως διοτηρητέα. έστω όσα κτίρια κρίνει εκεί- νοςως αξιόλογα. (πάγιο αίτηµα άλλωστε ' του ΤΕΕ. Συλλόγου Αρχιτεκτόνων. καθώς ΄' και άλλων φορέων). ούτως ώστε οι πολί- τες και οι φορείς αυτής της πόλης να ξέ- ρουν που βαδίζουν: Τόσο δύσκολο είναι: Τουναντίον όµως. ο κ. Παλιούρας επεμ- βαίνει την τελευταία στιγμή. και προβάλ- ' ' λει πλείστα όσα εµπόδια που πολλές φορές είχαν ως αποτ&εσμα ακόµη και ματαίωση σημαντικών έργων. Από δηµοσιογραφική έρευνα. ανατρέχοντας σε πα- λιές πηγές και στοιχεία από εφηµερίδες της εποχής, 'διαπιστώνουμε' ακριβώς την ιδια τακτική. την ίδια με- Θοδολογι'α να εφαρµόζει ο κ. Παλιούρας σε πολλά και άκρως σηµαντικά θέματα για την πόλη του Βόλου. ν Ως γνωστό το κπιριακό συγκρότηµα του πρώην εργο- φουαγιέ του κινηµατογράφου Δεν συμπεριλαµβάνουν ούτε καν µια ενότητα του κτιρίου Εστω ολόκληρο το φουαγιέ που φθάνει µέχρι τα 9 µ. Δηλαδή το υπόλοιπο τμήμα του φουαγιέ (το κόβουμε στη µέση) δεν είναι διατηρητέο; Μπορούµε να το κα- τεδαφίοουµε: Και η κυρίως αίθουσα του κιιηµατοθεά- τρου η σκηνή. τα καμαρίνια κ. kn όλο αυτό είναι κα τεδαφιστέα; Αφού δεν ελέγχονται από την απόφαση χαρακτηρισμού. Και τί νόηµα έχει να διατηρήσουμε µόνο την πρόσοψη και να κατεδαφίσουµε όλο το υπόλοιπο κτίριο. Και γιατί να μην κα εδαφιστεί το υπόλοιπο τµήµα -µη χαρακτηρισµένο αφού η ίδια η υπηρεσία έδινε το πράσινο φως στους ιδιοκτήτες για την κατεδάφισή του (με την άρνηση χαρακτηρισµου του συνόλου του κτιρίου). Ποιός νόµος απαγόρευε την κατεδάφιση του υπολοίπου -µη χαρακτηρισµένου. Τελικά το πώς σώθηκε το Αχίλλειο από την κατεδάφι- ση είναι μια άλλη ιστορία... 3) ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣ|ΟΥ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΥΛΙ- ΚΩΝ Ο.Σ.Ε. ΘΕΣΣΑΛΙΑ 1/3/96 N0 αναληφθεί πρωτοβουλία για προώθηση έργων του ΟΣΕ προτείνει το TEE µε έγγραφο στην Νοµαρχία. Μα- γνησίας. 'Την ανάληψη πρωτοβουλιών για την προώθηση της κατασκευής του νέου εργοστασίου του ΟΣΕ στο Βόλο.… Για την κατασκευή του νέου εργοστασίου συ- ντήρησης του τροχαίου υλικού κανονικής γραμµής. στο σταθμό του Βόλου. το Επιµαητήριο. επισηµαίνει ότι υπάρχουν σοβαρά εµπόδια καθώς όλο το συγκρότηµα των εγκαταστάσεων του σταθµού έχει χαρακτηριστεί διατηρητέο µνηµείο...' 'H µ… για την κατασκευή του νέου εργοστασίου έχει κατατεθεί. αλλά δεν έγινε δεκτή από την τοπική υπηρεσία του ΥΠΠΟ. σηµειώνει το ΤΕΕ. που τονίζει την ανάγκη να αναληφθούν πρωτοβουλίες για το θέµα Σημειώνεται ότι υπήρχε η διεκδίκηση του εργοστα- σίου (100 θέσεων εργασίας) από την γειτονική Λόρι- σα. ι"διαγνώσεις" της 5ης Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων πάντα σε βάρος της πόλης λώς και τους αφορά το θέµα άµεσα. γνωρίζουν αυτές τις λεπτοµέρειες; Μήπως το θέµα εµπεριέχει και ποινικά αδικήµατα; Ας το ψάξουν. 6) ΚΤΙΡΙΟ ΠΜ.Α|ΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΟ ΒΟΛΟ Είναι γνωστή όσο και λυπηρή η περίπτωση κατάρρευ- σης τµήµατος του διστηρητέου κτιρίου κατά τις εργα- σίες επισκευής του. Πέραν της ευθύνης του εργολάβου και των επιβλεπόντων; µηχανικών του Δήµου υπάρχει συνυπευθυνότητα και της εποπτεύουσας αρχής (5η Εφορεία Νεωτέρων Μνηµείων). λόγω του διατηρητέου αλλά και λόγω συγχρηματοδότησης των εργασιών επισκευής από το ΥΠ.ΠΟ. Η τοπική υπηρεσία απ΄ ότι φαίνεται δεν πορσκολού- θηοε την πορεία του έργου και δεν παρενέβη ως όφειλε. Γιατι" τότε δεν υπήρχε ΣΤ ΟΠ στις εργασίες που γινόταν ώστε να αποφευχθεί η κατάρρευση του κτι- pm; 7) TPAINAKI ΠΗΛΙΟΥ Μελέτες επισκευής υποσταΘμών. Ακριβή αντιγραφή από επίσηµη καταγγαια TEE .MI: παρέµβαση του κ. Πολιούρα... πε- ρίελήφΘηκε έντεχνα νέο άρθρο αρ. 7 που δεν υπήρχε σπιν αρχική πρόσκληση ενδια- φέροντος. το οποίο προδιαγράφει και την φωτογραφία του νέου µελετητή που θα εξασφαλίσει την ανάθεση του έργου.. '(O µου:τητής να είναι Πανεπιστηµιακά. σύµ- φωνα µε απαίτηση |που κ Παλιούρα). Αποτέλεσµα της ενέργειας αυτής του κ. Παλιού… ήταν από 2.5 εκατοµμύρια να ανέλθει σε δεκάδες εκατομμυρίων η αµοι- βή για τη σύσταση της µελέτης του υπο- σταθµού του τραίνου. Η δε µελέτη παρεδόθη από τον Αθηναίο πανεπιστημιακά µελετητή στους τοπικούς φορείς μετά την παρέλευση τριετίας. Από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήµου Βόλου το Μάρτιο του 199B έστειλαν υπόµνηµα µε όλα τα στοιχεία στην 5 Ε.Ν.Μ.. για να "εκφράσει τις…απόψεις της" η υπηρεσία σχετικά µε το θέµα του κτιρίου της πρώην Τραπέζης Ιονικής - Λαϊκής στην οδο Δηµη- '… τριάδα µε Π. Μελά. το οποίο αγόρασαν ιδιώτες και προφανώς σκόπευαν να ανα- γείρουν πολυόροφο κτίριο. Γιατί τότε δεν φρόντισε αμέσως 0 N. no- λιούρας να προχωρήσει στον χαρακτηρισμό του κτιρίου ως διατηρητέο - όντως ώστε να µπλοκάρει όλες αυτές τις ' διαδικασίες και παράλληλα να μειωθεί η αγοραστική αξία του διατηρητέου πλέον ακινήτου για να μην αναγκάζεται το Πανε- πιστήµιο να πληρώνει υπέρογκα ποσά για απαλλοτροίωση (περίπτωση ακινήτου κ Κόκκινου). Αλλά κρατούσε το θέµα στο συρτάρια του γραφείου του σχεδόν επί ένα οκτάµηνο και έτσι διαπίστωσε ότι οι διαδικασίες για επι- σκευή του κτιρίου Ματσάγγου προχώρη- σαν. ήδη o σχεδιασµός για την κατασκευή της Πλατείας Πανεπιστημίου µπαίνει στην τελική του φάση. προχωρά στον χαρακτηρισµό του κτιρίου της οδού Δηµη- :* τριόδος Και το άκρον άωτον. στη συνέχεια. µε δική του καθαρά πρωτοβουλία, αφού κανένας δεν του το ζήτησε. προχώρησε στη δέσµευση του κτιριακού συγ- κροτήµατος Ματσάγγου. χ # Ι Επιλέξαµε και σας παρουσιάζουµε τα πιο σηµαντικά: 1) ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΒΟΛΟΥ Επιλογή δηµοσιευμάτων της εποχής ΘΕΣΣΑΛΙΑ 9/6/92 (πρωτοσέλιο): ! ι πές"… το ζιο…-€ΐζ€€Ωι ότι ι . " 8…ωφιιεεα Τα "ΦΡΕΝΟ' στις εργασίες στο Νοσοκοµείο Βόλου. Κίν- δυνος να χαθεί οριστικά το έργο επέκτασής του. Χά- νεται και η µελέτη που στοίχισε 600 εκατομμύρια". ΘΕΣΣΑΛΙΑ 10/6/92 (πρωτοσέλιδο): "ΝΑ ΣΥΝΕΧ|ΣΤΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ζητούν η Νομαρχία. το ΤΕΕ. οι πρόεδροι του Ιατρικού Συλλόγου και της ΤΕΔΚ" ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ 10/6/92: "Κάποιοι μεθοδεύουν την µη επέκταση του Νοσοκο- μέιου. Αν mum χαρακτηριστεί διατηρητέο το κτίριο των Λοιμωδών Νόσων. τότε η 600 εκ. µελέτη. θα είναι άχρηστη. αφού είναι αδύνατον να τροποποιηθει". "... Η εµπλοκή των εργασιών ίσως τελικά µαταιώσει το έργο επέκταση..." '... Αν δεν απορροφηθούν οι πιστώσεις που υπάρχουν σε συγκεκριµένο χρονικό διάστηµα τότε θα µεταφερ- θούν σε άλλο ανάλογο έργο της περιφέρειας (Νοσο- κοµείο Λάρισας)" ΘΕΣΣΑΛΙΑ 10/6/92 "Τώρα έµαθαν για το Νοσοκοµείο:" 'TII'IpO ανακάλυψαν τα διστηρητέα:' ‘... (o κ. Παλιούρας)... δεν επιτρέπει την κατεδάφιση του ουσ1µστ0ς Λαµωδών του Νοσοκοµείου. Αν αυτή η απαγόρευση… επιβαλλόταν τότε που εκπονείτο η µελέ- τη. τότε σαφώς θα είχε περισσότερους υποστηρατές ΣΗΜΕΡΑ. στα πρόθυρα έναρξης του έργου. η παρά- ληψη δηµιουργεί την απορία. γιατί η Αρχαιαλσγ…ή Υττηρεσία να μην εµφανιστεί εγκαίρως. δίδοντας την εντύπωση ότι συµβάλλει στην αναβολή ή και ματαίω- ση του έργου". Αλλά σύµφωνα µε όσα προκύπτουν από τα δηµοσιεύ- µατα. τα οποία σηµειωτέον δεν διαψεύσθηκαν ή αντι- κρούοτηκαν. ήταν η παρεµπόδιση ή έστω και µαταίω- ση του έργου. Η µεταφορά των πιστώσεων στην γειτο- νική Λάρισα. ΣΗΜΕΡΑ. δυστυχώς µε την Πλατεία Πανεπιστηµίου. βλέπουµε να επαναλαµβάνεται το ίδιο σκηνικό. η ίδια ιστορία. µε ΚΑΡΜΠΟΝ. Μένα μόνο να αποδειχθεί τι ωµβσίνει 2) ΚίΝΗΜΑΤΟΘΕΑΤΡΟ ΑΧ|ΜΕ|ΟΝ Η απόφαση χαρακτηρισμού ως διατηρητέο µνηµείο από το ΥΠ. ΠΟ αναφέρει: ' .. χαρακτηρίζεται ως διστηρητέο µνηµείο. μόνο η πρόσοψη του κινηµατοθεάτρου 'Αχλλειον' και σε βά- θος έξι (6) µέτρων από αυτή..." Απλά επισημαίνουµε ότι τα έξι (6) μέτρα που προβλέ- πει η απόφαση φθάνουν ακριβώς µέχρι τη µέση του 4) ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ Οταν ξεκίνησαν οι µελέτες επέκτασης του λιµανιού. καθώς και η αξιοποίηση των υπαρχόντων κτισµάτων (αποθήκες) κ.λπ. η ίδια υπηρεσία. λέει και πάλι "- ΣΤ ΟΠ" σε όλες τις διαδικασίες και σνατρέπει τον αρχικό σχεδιασµό. γιατί τόνιζε ότι ανακάλυψε ότι στο Λιµάνι του Βόλου υπάρχουν κάποια παλαιά κτίσµατα. τα οποία ενδιαφέρουν την υπηρεσία". 5) ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΒΟΛΟΥ. Οι διαδικασίες για επισκευή. βατίωση. περαιτέρω αξιοποίηση τόσο του Δικαστικού Μεγάρου. όσο και τηςγύρω περιοχής. ξεκίνησαν αποδεδειγµένα από τον Φεβρουάριο του 1992. Τον Οκτώβριο του 1997 ο τοπικός Τύπος ανέφερε ότι: "Ξεκινούν OI διαδαασίες για ανακατασκευή και επέ- κταση του Δικαστικού Μεγάρου"... ότι ακολούθησε επίσκεψη στο Βόλο του Γ.Γ. του Υπόυργείου Δικαιοσύ- νης µε θετικές εξ… ότι:". .Μέσα στο 1998 η επέκταση του Δικαστικού Μεγάρου...'. στη συνέχεια δέσμευση του ίδιου του υπουργού κατά την επίσκεψή του στο Βόλο. ότι θα δει θετικά το αίτηµα για χρηματοδότηση. αρκεί να του παρουσιαστεί συγκεκρι- µένη µου… και αφού συντάχθηκε από το ΤΕΕ µαέτη με κΠριολογυιό πρόγραµµα που κοινοποιήθηκε στη Νοµαρχία στους βουλευτές και άλλους ενδιαφερόµενους φορείς. ΤΟΤΕ ο κ. Παλιούρας επεµβαίνει και λέει και πάλι ΣΤ ΟΠ στις όλες διαδικασίες που προηγήθηκαν. Τον Νοέμβριο του 1997 στέλνει το φάκελο της υπόθεσης στο ΥΠ. no. µε εισήγηση να χαρακτηριστεί ως διατηρητέο μνηµειο. τόσο το Im'pIo του Δικαστικού Μεγάρου. όσο και η γύρω περιοχή… "στα όρια της ιδιοκτησίας του" ΙΙΙ Αυτό σηµαίνει ότι καµία επέμβαση δεν µπορεί να γίνει πλέον στον οικοπεδικό χώρο του Δικαστικού Μεγά- ρου. Οπότε και οι τάευτσίες προσκλήσεις του Δήµου Βόλου προς τους εργολάβους για εκδήλωση ενδιαφέ- ροντος κατασκευής υπογείου γκαράζ στην περιοχή Δι- καστηρίων - Πλατείας Ελευθερίας. τινάζσνται στον σέ- ρα ως αναφόΡμΜ=ς… Οι σεβαστά κ.κ. Δικηγόροι της πόλης μας. που ασφα- ΒόΘοΟ (Ζ'/2. ΣτΜπεΡΑΣΜΑτΑ . Πέραν των γεγονότων που αναφέρθηκαν. υπάρχουν και πάρΞπολλές αντιφάσεις. Θα περιοριοθούμε µόνο σε δύο που είναι και οι πιο χαρακτηριστικές. Α- το KTIPIO I'lArIAITPATOY στην παραλία του Βόλου όπου στεγάζεται το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. το πιο χαρακτηριστικό και οντιπροοωπευπκό κτίριο της παραλίας. το κατ' εξοχήν σηµείο αναφοράς. το στολίδι της πόλης µας. δεν- χαρακτηρίστηκε ως διστη- ρητέο µνηµείο από τις υπηρεσίες του ΥΠ. no γιατί λέ- α 'µετά τους σεισμούς έχει υποστεί αλλοιώσεις στην άτυπα… του μορφή" Ενώ τα κτίρια του Ματσάγγου είναι πιο αξιόλογα από αρχιτεκτονικής άποψης και δεν έχουν αλλοιωθεί. σύµ- φωνα µε τον κ. Παλιούρα. αφού εισηγείται τον χαρακτηρισμό τους. Υποβαθμίζα όμως το γεγονός ότι σε όλο το κτίριο. προς την πλευρά της οδού Ερµού. που θεωρείται το πλέον αξιόλογο του συγκροτήµατος. έχουν γίνει εκτε- ταµένες εργασίες με εµφανή µανδύα από οπλισµένο σκυρόδεµα. στο σύνολο του κυρίου. που σαφώς απα- γορεύονται κατηγορηματικά από την υπηρεσία γιατί - "αλλοιώνουν και προσβάλλουν συνάµα την άνοια του διστηρητέου µνηµείου". Αυτό δεν είναι το λεκτικό που χρησιµοποιείται σε ανά- λογες περιπτώσεις. όταν εκδίδεται τις αρνητικές και απαγορευτικές αποφάσεις. Β) ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΙΟΝΙΚΗ- ΛΑΙ- ΚΗ στην οδό Διπ.ιτπριάδοςΙιρίνεται αξιόλογο να χαρα- κτηρισθεί ως ιστορικό διατηρητέο μνηµείο. Το κτίριο … όµως της πρώην Τραπέζης Αθηνών στην οδό Δημη- τριάδος και Μεταµορφώσεως. όπου θα στεγαστεί η βι- βλιοθήκη του Πανεπιστηµίου. δεν είναι αξιόλογο να χαρακτηριστεί ως διαιηρητέο µνηµεία: Ποιό από τα δύο κτίρια. συγκρινόµενα. είναι πιο αξιόλογο απο καθαρά αρχιτεκτονική µορφολογία και επί µέρους στοιχεία. ιστορικό περιεχόµενο κ.λπ.; Οσον αφορά τους χαρακτηρισµούς προς τον κ Πα- λιούρα τόσο του πρυτάνη του Πανεπιστημίου κ Λαζα- ρίδη. όσο και του δημάρχου κ. Κουντούρη. ως αισχρό συκοφάντη. ψεύτη. ανόητο. ανάγωγο κλπ. εμείς δεν θα προσθέσουμε τίποτα παραπάνω. Οσον αφορά δε την πολιτιστική µας κληρονοµιά. το Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας. όπως και o Δήμος Βόλου. έχουν δώσει εξετάσεις και πέτυχαν με άριστα. Το Πανεπιστήμιο µπήκε στο κέντρο της πόλης. αξιο- ποίησε κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα παλαιά "και εγκατψ:ιµένα κτίρια τα ανέδειξε και τέλος στεγά- στηκε σ' αυτό. Τα ίδια άριστα στοιχεία έδωσε και ο Δήμος Βόλου. Οτι είναι αξιόλογο να διστηρηθεί. θα διστηρηθεί. όπως έχουν πρόζα μέχρι σήμερα Αυτά τα δείγματα γραφής είναι πάρα πολύ σηµαντυιά και μην το ξεχνάτε. .. .». .. .-ι-…ι και-.Οι"… . . '