ORG-Επιτρο

Taxonomy

Code

Scope note(s)

Source note(s)

Display note(s)

Hierarchical terms

ORG-Επιτρο

Equivalent terms

ORG-Επιτρο

Associated terms

ORG-Επιτρο

6 Archival description results for ORG-Επιτρο

6 results directly related Exclude narrower terms

012_d_023.jpg

… χΠέντε Χρόνια από Tnv ί " Οι Με: επιλογές, o προδλπματιοµός που αναπτύχθηκε και πέέλιξπ ρυσπ *? Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας Του καθηγητή E. TZEKAKH, μέ λους Tnc διοικούσπς επιτροπής O σχεδιασµός ενός .… Πα νετιστηµίου και η …ρμογή του στην πράξη Μιλ… µια δύσκολη επιχείρηση Το ίδιο το αντικείµενο της επιχείρη- …. είναι µεγάλο σε µεγεθος και σε πολυπλοκότητα. Η επι- χείρηση πραγµατοποιείται κό- τυ από σκληρούς οικονοµικούς όρους, στα πλαίσια µιάς όχι σύγχρονης διοικητικής &µής, µε µια αρκετά δεσμευτική νόµο Μία, σε µια …… με µεγάλα "Βήµατα παιδείας. Είναι φυσικό, παραλληλο µε το σχε διασµό και την εφαρµογή του, να διαθέτει κανείς µεγάλο µί- ρος του δυναµικού του για να υπερδεί το αρνητικό αυτό πλαί (no και ακόµη µεγαλύτερο για να µην επιτρέψει να αναπτυ- χθούν στο νεο ίδρυµα τα προ- 6λήµστα που όασανίζουν τα πα Μάντι". Από το βαθµό της ε- πιτυχίας στα δύο αυτά σηµείο κρίνεται τελικά και η αν… Η του καθενός στην επιχείρη- ση αυτή. & τα παραπάνω περιγρά- ψουν κάπως τον εσωτερικό προ όληματισµό του διοικητικού ορ γόνου, της Διοικούσας Επιτρο- …πής του Πανεπιστηµίου, δεν περιγράψουν… δυστυχώς όλο το …η… Η ανάπτυξη του |- δρύµατος γίνεται µέσα σε σνγ ακριβα κοινωνικό χώρο, που κυριαρχείται από αντιθέσεις. Ό "τι…… ακτές, αν και πολλές φορές άσχετες µε το Πανεπιστήµιο συνδυάζονται µε την πολιτική συγκυρία και & οι… τεράστια προβλήµα- τα στο Πανεπιστήμιο. Σαν να µην είναι το Πανεπιστήμιο κτή να όλα, επιστέγασμα της ανά …;" µιας περιοχής και ω- ση για την εξασφάλιση της ο- νοδικής της πορείας. Είναι φανερό ότι κάτω ο- πό τέτοιους όρους η επιτυχία της επιχείρησης γίνεται σχε- δόν …η. O µόνος δρόµος που µπορεί να το… κανείς ως υπεύθυνος πανεπιστηµιακός ιι- ναι να προχωρήσει σε µια σει- ώ δασικές επιλογες, πω… στις οποίες στηρίζεται o σχε διαοµός του Πανεπιστηµίου. Και όταν οι επιλογές αυτες τείνουν να παροµοια… από άλλες σκοπιµότητες, είναι υπο- χρεωµένος να τις Μαρουσι &… καθαρά σε όλους, δηλώ- νοντας και την Κλήση του να τις στηρίξει, µέχρις ότου nu προ επιστηµονικά δεδοµενα µπορούν να τεκµηριώσουν αλ… λες επιλογές. Α…: θεωρώ ότι είναι έτοιµη να κάνει και η Δι οικούοο Επιτροπή του Πανεπι- στημίου θεσσαλίος, να στηρι- {u δηλαδή τις επιλογές της. Ας δούµε όµως από πιο κοντά, και µε. απλά λόγια τις επιλο- γές ως, καθώς και τα θα- σικά επιχειρήµατα που τις στη ρίξουν. Το Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας αναπτύσσεται σε ένα πλήρες Πανεπιστήµιο, που θα καλό- πτει τον µεγιστο δυνατό αρι- θµό γνωστικών περιοχών. Ο πως είναι γνωστό το Πανεπι- στήµιο θεσσαλίας θα έχει 20 τµήµατα, από τα οποία τα 4 έχουν ήδη αρχίσει να λειτουρ- γούν, ενώ έχουν ιΜί ακόµη 4 που θα πιτ…" ποδια κά νέων σχημάτων "αδηµαί- κής οργάνωσης και η αποσυµ- .όρηση των Πανεπιστηµίων A— θάνος και θεσσαλονίκης. Το Πανεπιστήµιο Θεσσαλί- ας αναπτύσσεται µε µια τί- τοια συνοχή ώστε να αποσύ- γ(ι τις αρνητικές συνέπειες µι ας διάσπασής του σε πολλές πόλεις και να διατηρήσει µια τέτοια κατανοµή στο χώρο που να επιτρέπει την ακαδηµαϊκή συνοχή των µονάδων του, κύ- ριο ζητουμενο για την παρα- γωγή της γνώσης *… την στά- θµη τελικά του ιδρύματος. Στους δύο πόλους στους οποί- ους σναπτύσσποι το Παναι- στήμιο Θεσσαλίας, στο Βόλο και στη Λάρισα, τοποθετούν- ται Τμήµατα που παρουσιά- ζουν και επιστηµονική συγγε- πιο και σνµπληρωµοτικότητο, …… o κάθε πόλος να έχει ση µαντική αυτοτέλεια. Η τα… τηση αυτή γίνεται µε οντιστοί χηση των γνωστικών αντικειµί… νων με χαρακτηριστικά της πε ριοχής του πόλου. Το επ………ι…… θεσσαλί- ος αναπτύσσεται μέσα στο α- στικό πλέγµα των δύο πόλων τον, επαναχρησιµσποιωντας γνωστά κτίρια και αποφεύγει την λύση του αποµονωµένου CAMPUS, Εκτός από την ταχυ τητα της εγκατάστασης και τον πριορισµό του κόστους, η επιλογή Μή προωθεί κύρια την ανταλλαγή ανάµεσα στο Πανεπιστήµιο και την πόλη και σε πολιτισµικό και σε κοι νωνικό επίπεδο, ενώ παρά…» λα επιτρέπει στο Πανεπιστή- μια την πρόοδο…. στις υπώρ- χουσες υποδοµές της πόλης και συµόάλει στην δελτίωσή της µε την διανόηση … κτιρίων και την …µε… νό- m αισθητικά …. Το Πανεπιστήµιο ασσαλί- ας αναπτύσσεται με δάση & ναν σφαιρικό σχεδιασµό, στα πλαίσια του οποίου εντάσσον- τι οι επιµέρους αποδόσεις και συλλογιστικι΄ς. Ετσι για & πόλο πάρω ένα δασικό ρυ- θμιστικό σχέδιο, στο οποίο προ6λε΄πεται η θέση της & επιµέρους µονάδας, τα δασι- κά δεδοµένα της λειτουργίας της. οι συνδέσεις της με τις αλλες µονάδες ώς και η "& ση της με τα πρώτη στην o- ποίο ανήκει. Με δόση το Μι στικό αυτό "6… έχουν στο- mm: πολύ σηµαντικά ακίνη- τα στις περιοχές Βόλου και Λάρισας, σε πολύ πρόίΜ "& ση ανάπτυξης του Πανεπιστη- µίου, µε σηµαντικό όφελος για το δημόσιο. Για κάθε έναν που έχει ο- σχοληθεί έστω και λίγο µε τα µεγάλα ”ammo όλων των νέων Πανεπιστηµίων στην Ελ- λάδα το τελευταία χρόνια, γί- νεται αµέσως φανερό ότι 6- λες οι παραπάνω δασικές επι- λογές παίρνουν θέση σε κρίσι- µο πρώλ.ήρστα, και επίσης & τι η προ…… ανάπτυξης ε- νός νέου Παναιστηµίω χωρίς &… για τα προβλήµατα ιν- τά στερείται λογικής, ή των: χιπ" δεν σχετίζεται με …… µία πανεπιστηµιακή γία. Εξάλλου & πρέπει να πα ρο6λέπει κανείς το γεγονός ό- τι η ανάπτνξη των … … τών υπήρξε αποτέλεσµα µιάς µακροχρόνιας διαδικασιας τα σα µέσα στα πλαίσια της Διοι κούσας Επιτροπής το τελευ- ταία 5 χρόνια όσο και στα πλαίσια των επιστηµονικών δραστηριοτήτων της περιοχής της θεσσολίας επί άλλα 10 χρόνια νωρίτερα, µε συνεδριο, συµπόσιο, ηµερίδες, εκδόσεις ή ανάλογες επιστηµονικές ειδη λύσεις που στηρίχτηκαν στην συνεργασία των τοπικών … ων µε πανεπιστηµιακούς. Εκτός όµως από τις δασι- κές επιλογές, χωρίς τις οποίες η υλοποίηση του σχεδιασµού ε 'νός Πανεπιστηµίου χάνει τη δάση της, τόσο από την Διοι- κούσα Επιτροπή όσο και από τους τοπικούς αλλά και άλλους φορείς, εξετάστηκαν όλες ox: δόν οι απόψεις γύρω από το κεντρικό πρόδληρα των axial ων του Πανεπιστηµίου µε την περιφέρεια και την αναπτυξη της, µε τις επιμέρους "Ψ…" χές εγκατάστασής του, καθώς επίσης και γύρω από το θέµα- τα της αποκεντρωης, της χω Μπανκ, της χ…κστατα µής και όλων των σχετικών ζη τηρεί-των. Μια σύντοµη µατιά στον πρώληµατισµό αυτό εί- ναι ιδιοίτερα απαραίτητη. Η χωροθέτηση ενός Πανεπι- στημίου κοιη η… του µετα αν… Πανεπιστήµια είναι λ'- µο εξίσου κρίσιµο µε το µεγε- Θός του. Όµως δεν µπορεί κα- νείς να περιµένει αυτόνοµη α- ναπτυξη από ε΄να Πανεπιστή- µιο που 6ρίσκεται πολύ κον- τά σε άλλα µεγαλύτερο. Η ί- δια όµως η απόσταση, δεν πε- ριγράψει "ή… να νιώθω". Πρέπει να την συνδυάσει ινα- νείς µε την ιπποδύναµη ανά- πτυξη τις ζωικής "ψυχής του Πανεπιστημίω, της ποιο χής δηλαδή στην οποία καλεί- ται να ακτινώολίοει. Αν δεν γίνει δυνατό, να συγκεντρώσει το Πανεπιστήµιο την κρίσιµη επιστηµονική & που οποι- τείται, ώστε να αποτελεί για την (mud: του "αυτή, πηγή ακτινοδολίας Με συγκρίι τουλάχιστον µε εκείνη των άλλων µε…, αλλά πιο µακρινών ιδ…α΄των, το παιχνίδι έχει χί. Στο παιχνίδι αυτό ανάλογο ρόλο αλλά και …η έχει και η περιοχή. Η η… µε το Πα- νεπιστήµιο είναι και δυναµική και αμφίδροµη. Είναι αναγ- καίο τόσο το Πανεπιστήµιο να απαντήσει στα πΜλήµοτα της περιοχής … … … Μ Βίτσα την ανάπτυξη της ποιο χής που το στηρίζει, όσο και η περιοχή να δώστε-ται στο κρίσιµο εκείνο σηµείο της ο- …νξής της που απαιτεί την παρουσία ενός πανεπιστημια- κού ιδρύµατος. Στην διαλεκτι- …΄ι αυτή … κά "& και όλα… κανείς προς την κατά a»... του Πανεπιστημίου, πρό πει να γυρίζει το Βλέµµα του και προς την απώθηση της περιοχής του Πανεπιστηµίου. Οι προσπάθειες του ενός δεν αρκουν. Είναι φανερό από όλες τις συζητήσεις που dime“ για το Πανεπιστήμιο ότι πάντα η παρουσία του σχετίζεται µε την ανάπτυξη. & πρέπει κα- ημείς να προσέ&ι µερικά πρό- γρατο. Η … δεν νοείται ρό- .. οικονοµική. Το Π…!- στήµισ ως κορυφαίο πνευµατι- κό ίδρυµα παράγει για την πε ριοχτ΄| του, αλλά και αντλεί αν πό αυτήν σε όλα τα επίπεδο., στο επιστηµονικό, στο παραγω γικό, στο κοινωνικό, στο πολι Νοµικό. Γι΄ αυτό και δεν µπο- ρούμε να δούµε την παρουσία του στην περιοχή σαν µια ακό- µη επένδυση, γιατί τότε είναι σχεδόν δίκιο ότι σε λίγο η επένδυση αυτή θα γίνει προ- δΜµστική. Με πολύ αρνητικές συνέπειες για την περιοχή του. Η …η δεν: είναι ά..…. Προέρχεται από την πολύ… η συσχέτιση του Πανεπιστη- µίου µε την περιοχή του οι 6- λο τα επίπεδα. Γι΄ αυτό και δα αφορά τα σηµεία στο ο- ποία εγκαθίσταται αρχικά. οι τε σχετίζεται µε την µικροοικο νοµική παρίµδαση της ουσι- κης του παρουσίας σε κάποιες πόλεις της περιοχής του. Αν σκεπτόµαστε µε τέτοιους & ρους την αν…, τότε όλη η παραπάνω συλλογιστική χάνει τη δάση της και το µόνο που κάνω… είναι να ανακατατά- ιωνµκ … στην "οποία… χωρίς πρόγραµµα. Και αυτό δεν έχει καμµία σχέση µε το έργο των πανεπιστηµιακών που π…΄ να …' να δηµιουργηαί ένα νέο Πανεπι- στήριο. Συνωίζοντας τις παραπάνω σκέψεις μπορούµε να πούµε ε- πιγραµµατικά ότι το Πανεπι- στήµιο απαλίας είναι ένα νέο Πανεπιστήµιο µε ζωτική πε ριοχή όλη τη θεσσολία, τοπο- θετηµένο στρατηγικό ως προς τα άλλα Πανεπιστήµια και προσανατολισµένο ακαδηµαϊκό κατά τι΄τοιο τρόπο ώστε να (. χει κά πιθανότητα να εξελι- χθεί σε ένα πλήρες Πανεπιστή µιο που θα στηρίξει την … "ένα ανάπτυξη τπτ ποινικής της θεσσαλίας στα κρίσιμα ε- πόµενο χρόνια. O ολοκλήρωµίνος σχεδιο- σµός του είναι αποτέλεσµα πο λύχρονης και πολύπλωµ|ς προ σταθμος τόσο από την πλευ- ρά της Διοικούσας Επιτροπής όσο και από την πλευρά των το πικύν "µε… και δυνάµεων. Ως επιστήμονες και Με…" ' µιακοί, τα µέλη της Διοικού- σας Επιτροπής του Hanna-m µίου θα στηρίξουν τις µέχρι τώρα επιλογές τους προς κάθε κατεύωνση και θα υπερασπι- στούν τις απόψεις τους µε τον µόνο τρόπο που αρµόζει, ανα- πτύσσοντας δηλαδή τη λογική, το παπι I τα επιχειρή- µατά του . … &… µ… . an in mud … ρετεί µη o σ΄ "& ',"- νους π αν" ηµιο και την &" ' *4΄/΄

049_d_047.pdf

ΑΠΟΚΟΓ4ΜΑ ΕΦΗΜΕΡ Ι ΔΑΣ " TAXYA POMOE " Ημερομηνία.. .... Νέες αντιδράσεις εκδηλώθη- καν χθες για την πρόσφατη αλ- λαγή της σύνθεσης της Διοικού- σας Επιτροπής του Πανεπιστη- µίου Θεσσαλίας. από την ΤΕΔΚ Μαγνησίας και τον Ιατρικό Σύλ λογο Μαγνησίας και σε ανακοι- νώσεις που εξέδωσαν υπογραμ- μίζεται ότι πρέπει να διατηρη- θεί η φυσιογνωµία του και να µαταιωΘουν σχέδια διάσπασής του. Επίσης ο πρώην πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής καθηγη- τής κ. Παντελής Λαζαρίδης σε μακροσκελή επιστολή που έστει- λε στον υπουργό Παιδείας κ. Β. Κοντογιαννόπουλο επισημαίνει το γεγονός ότι η σύνθεση της νέας Δ.Ε. του Πανεπιστηµίου προκάλεσε αντιδράσεις και κα- τά τη γνώμη του «υποοκάπτε- ται τελεσίδικα η δυνατότητα α- ποτελεσµατικής λειτουργίας της αν αυτή η ,σύνθεση παραµείνει τελικώς η ίδια). - Η ΤΕΔΚ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ Σε ανακοίνωση της ΤΕΔΚ Μαγνησίας, που υπογράφει ο πρόεδρος κ. Στάθης Γιαννού- τους, αναφέρονται τα εξής: (Συνήλθε σήµερα εκτάκτως η Διοικούσα Επιτροπή της ΤΕΔΚ Νοµού Μαγνησίας και διαπίστω- σε ότι η αντικατάσταση ολό- κληρης της προηγούµενης Διοι- κούσας Επιτροπής του Πανεπι- στηµίου Θεσσαλίας και ο απο- κλεισµός από τη νεα σύνθεσή της του Δηµάρχου Βόλου …ο ο- ποίος και καλύπτει και εκφρά- ζει ολόκληρη την Τοπική Αυτο- διοίκηση του Νοµού µας στην προκειµένη περίπτωση -- δηµι- ουργεί εύλογα ανησυχίες για το 6]6|.!Ή©- .. ΕΚΦΡΑΖΠΝΤΑ| ΦΠΒΟ| Δ|ΑΣΠΑΣΗΣ TflY ZYNEXIZONTAI οι ΑΝτιΔΡΑΣΕιΣ ι'|Α-…τΗ…Δ; Ε. n-A-NEn-IZTHMIOY MID ΤΗΝ ΤΕΔΚ, TUN ΙΑΤΡΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ KAI ΤΟΝ κ. "ANT. AAZAPIAH µέλλον και την εξέλιξη του Πα- νεπιστηµίου θεοσαλίας. Είναι σαφές για μας, ότι πίσω από τις τελευταίες αλλαγές στη Δι- οικούσα Επιτροπή του Πανεπι- στηµίου υποκρύπονται προθέσεις και σχέδια για την ανατροπή των Θεσμο8ετηµένωµ επιλογών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, όπως συγκεκριµένα οι επιλογές αυτες προσδιορίστηκαν από τα Προεδρικά Διατάγµατα ίδρυσης και λειτουργίας του Πανεπιστη- µίου και τις αλλεπάλληλες απο- φάσεις της Διοικούσας Επιτρο- πής του. O αποκλεισµός ολόκληρου του πανεπιστημιακού - ακαδηµαϊκού πυρήνα της Διοικούσας Επιτρο- πής του Πανεπιστηµίου, που ως γνωστόν συναπαρτίζετο από γνωστούς πανεπιστηµιακούς χω- ρίς καμμία ιδιαίτερη γεωγραφι- κή σχεση µε το θεσσαλικό χά- ρο ή πολιτική εξάρτηση µε την προηγούμενη "δόμηση — πα- ράλληλα µε τον αποκλεισµό του δημάρχου Βόλου —- είναι προ- Συνέχεια στην 7η σελίδα ζ.… ?; άξια Συνέχεια από την 1η σελίδα φανίς ότι διακόπτει τη συνέ- χεια του Πανεπιστηµίου και εµ- περιέχει κινδύνους ανατροπής σαι αλλοιώσει-κ της φυσιογνω- µίας του. Πολυ περισσότερο µά- λιστα ο κίνδυνος αυτός γίνεται ορατός,΄ όταν στη Διοικούσα Ε- πιτρ:..ή μετα… αντίστοιχα ο δήµαρχος της Λάρισας και προ- εδρεύει… από έναν Λαρισαίο µε συμµετοχή και άλλων μέλαν που προέρχονται από τα υπόλοιπα γεωγραφικά διαµερίσµατα της Θεσσαλίας. Η ΤΕΔΚ εκφράζοντας τις α- νηουχίες των ξηρά."… και κοι- ν..….» καθώς και της κοινής γνώµης του Νοµού µας διαµαρ- τύρεται για τις κυ6ερνητικίς αυτές αποφάσεις, που αφορούν την εξελιξη και το µέλλον του Πανεπιστημίου θεσσαλίας και είναι έτοιµη µαζί µε όλους τους άλλους φορείς του Νοµού να προβεί σ' όλα τα αναγκαία διαβήµατα και κινητοποιήσεις για την υπεράσπιση της φυσιο- γνωµίας και τη µαταίωση των σχεδίων διά…πα0ης του Πανε- πιστηµίου». O Ιατρικός Σύλλογος Μαγνη- σίας απέστειλε προς τον υπουρ- γό Παιδείας κ. Βασ. Κοντογιαν- νόιπουλο το ακόλουθο έγγραφο. που υπογράφουν ο πρόεδρος κ. I. Αναγνώστου και ο γεν. γραµ- ματέας κ. Απ. Πατσάς: Ο Ιατρικός Σύλλογος Μαγνη σίας, διατυπώνοντας και τη δι- κή του διαµαρτυρία, συνηγορεί υπέρ της διατήρησης µιάς ισόρ- ροπής χωροκατανοµής του Πανε- πιστηµίου θεσσαλίας, η οποία εκφράζεται και µε τη µορφή της σύνθεσης της Διοικούσας Επι- τροπής και 'Cqui την τροποποί- ηση της ποµπής σας εις τρό- πον ωστε να κατοχυρωθεί το Οι:- σµοθετηµένο χωροταξικό και λειτουργικό πλαίσιο του Πανε- πιστηµίου. 0 κ. ΠΑΝΤ. ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ Τέλος. o πρώην πρόεδρος της Δ.Ε. του Πανεπιστηµίου καθηγη. τής κ. Παπ. Λαζαρίδης, σε µα- κροσκελές υπόµνηµα προς τον υπουργό Παιδείας κ. Κοντογιάν- νόπονλο αναφέρει: Αγαπητέ κύριε Υπουργέ — Τα παρακάτω αποτελούν προσωπικές µου απόψεις. — H δηµοσίευση της συνθέ- σεως της νεας Διοικούσας Επι- τροπής του Πανεπιστηµίου θεσ- σαλίας οσον τοπικό Τύπο προ- κάλεσε αντιδράσεις που υποσκά| πτουν κατά τη η… µου τελε- σίδικα τη &νατότητα αποτελε- σµατικής λειτουργίας της, αν αυτή η σύνθεση παραµείνει τε- λικως η ίδια. " Συγχρόνως αποστίρησι από την παλαιά Διοικούσα Επι- τροπή και από εµένα προσωπι- κά κάθε δυνατότητα διοίκησης και συνέχισης του έργου µας. ενω τα προβλήματα που έχουν συσσωρευΘεί, όπως γνωρίζετε, δεν επιδέχονται ανα6ολή ιδίως ενόψει του θέρους και της λει- τουργίας νέων τµηµάτων από το ο0ηπνόπωρο. ως της Διοικούσας Επιτροπής usher-15.91161. κατά τη γνωµη µου αδικαιολόγητα επί ένα ολόκληρο έτος, παρά τις συνεχείς παρα- κλήσεις µου και πάντως όπως έγινε δεν παρακολουθεί καµία από τις επιδαλόµενες αρχές. — H σύνθεση της νέας Διοι- κούσας Επιτροπής, η οποία ε- πιδεδσιΜηκε από δηµόσιες δη- …... µελών της πριν δηµοσι- ευΌεί η σχετική υπουργική από- φαση παρά τις ικανότητες ό- σων οι των µελών της γνωρίζω. δεν εξασφαλίζει κατά τη γνωμη µου την προοπτική ανάπτυξης του Πανεπιστηµίου θεσσαλίας όπως έχει σχεδιαστεί, προοπτι- κή την οποία δηµόσια είχε πρό- σφατα υιοθετήσει και συναινέσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός και παλαιότερα " ηγεσία όλου του πολιτικού φάσµατος. .-.- Αντιπαρέρχοµσι το γεγο- νός του δηµόσιου επαίνου από όλες τις πλευρές εφόσον είναι εμφανής η πολιτική πρόθεση της µεταδολής που έγινε γνω- στή. Λυπάµαι που κυριάρχησε σε τέτοιο 6αΘμό η πολιτική πρόθεση δεν Το ανέμενα αλλά δεν έχω τρόπο να αντιδράσει. — Τομείς ολόκληροι του Πα- νεπιστηµίου µας, όπως όλος ο κύκλος των Ανθρωπιστικων Επι- στηµων, η Χωροταξία - Περιφε- ρειακή Ανάπτυξη και η Γεωπο- νία ακόμη µένουν πρακτικά α- κάλυπτοι, από αρμόδιους ανθρώ- πους, όπως ακάλυπτο παραµέ- νει και το ούνολο σεχδόν των τµηµάτων που έχουν προταθεί να ιδρυθούν για να ολοκληρωθεί η ακαδημαι΄κή φυσιογνωµία του Πανεπιστηµίου θεσσαλίας. Η ίδρυση των τµηµάτων αυτων εκκρεµεί επειδή δεν έχει υπο- γραφεί η σχετική υπουργική 6- πόφαση μετά την παρέλευση IO µηνων από τότε που παρασχέ- θηκε η σχετική δυνατότητα. — Πρέπει να σηµειωθεί και να τονισθεί ότι το σύνολο αυτού του κενού αφορά το σκέλος του Πανεπιστηµίου του λειτουργεί ή πρόκειται να λειτουργήσει στην Εδω: του, 111v πόλη του Βόλου. -Πώς Θα μπορούσε να spur] νευΒεί αυτό από κάποιον που πάσχει ή έστω ενδιαφέρεται - απλώς για την προίκα… του Πανεπιστηµίου; "Προσωπικά είμαι υποχρε ωυένος να το ερμηνευσω ως δήλωση προθέσεων για ριζική µεταόολή της οχεδιαουένης πορείας και ανησυχώ 666616- 16 παρόλο που δεν έχω λόγο να αµφιοδητήοω την προσωπι- κή σας αγαθή τιροαίρεση και γιωρ΄ιζω επίσης προσωπικά τόσο την άποψη του πρωθυ- πουργού όσο και της αρµόδι- ας Υφυπουργού Παιδείας µε την οποία ειχα προσφατα μια συνεργασία η οποία σε τίποτε δεν προιδέαζέ για 666 τωρα ΄-,-ιναν γνωστά, συνεργασία που θέλω ακόµη να πιστεύω ότι ήταν ειλικρινής. -Ποιές δυνάµεις µπορούν να επιΘάλουν τέτοιες µετά… λές δηµιουργώντας κλιµα πο- γκρόµ αλλά και καχυποψία στον περίγυρο που δεν 11606- φέρονται καθόλου για το δη- µιουργικό έργο που ασφαλώς Θα έχουν την πρόθεση να επι- τελέσουν τα µέλη της νέας Διοικούσας Επιτροπής. -Πο. ές δυνάµεις µπορουι να επιδάλουν επιλογές που 6 μέσα… ή έµµεσα µου έγινε για) στό ότι δεν ανταποκρίνονται στ ν επιΘυρία της αρµόδιας κυ εργητικης ηγεσίας; "Ασφαλώς δεν µπορεί κο δεν πρεπει να {11161-6116ka- κύπρος. -Επιτρέψτε µου όµως να I- οχυρωθεί) ότι η "κοινωνική 6 γωγή και ο δείκτης νοηµοσύ νης όλων μας (για να µνηµο- νεύοω μόνο 6u16 χωρίς K686 λου να αναφερθώ στο θέμα της πολιτικής ευαισθησίας κα. της ευαισθησίας απέναντι στο αντικείµενο που είναι το Πάνε πιοτήµιο) μου απαγορεύουν να µην 6έσω τα δύο πιό πάτα ερωτήµατα. Κατά τις αλλεπάλληλες ου ζητήσεις από τον Ιούνιο του 1989, έως σήµερα 1666 µαζι σας 660 και µε τον αρμόδιο Ειδικό Γραµματέα, αλλά και µε το ασχήµοι>΄ που προετοίµα- ζε τις επιλογές κατά τη διάρ κεια της Οικουµενικής Κυδερ ιήοεως, καθώς και πρόσφατα µε την αρµόδια υφυπουργό, είχα επιµείνει σχολαστικά - όταν ρωτήθηκε]. - ότι πριν 6- ναζη. ηθών πρόσωπα, επρεπε να δ.ασφαλιστούν ορισμένα αρχες. Δεν διέγνωσσ ποτέ καμμία ασυµφωνία. Αυτές οι αρχές ήταν οι εξής: Πρώτο: Η νέα Διοικούσα E π.τροπή μαζί με τη µεταδδολη έπρεπε να διασφαλίζει και τη συνέχεια. Και εφόσον από την Κι;δέρνηοη δεν υπήρχε αιφι σδι΄'|1ησή της ως τώρα πολιτι- κής έπρεπε να διασφαλιστεί επίσης η συνέχεια της πρι…" κής αυτης. Δεύτερο: Η νέα Διοικούσα Επ.τροπή έπρεπε να έχει ακσ δηµα|κό χαρακτήρα επειδή και το δασικό της αντικείµενο είχε m6 κατ" μαικό χαρακτήρα σε αντίθεση µε ότι συνέδαινε στην εναικτή ρια φάση. Τρίτο: "Επρεπε 16 µέλη της να έχουν αποδεδειγµένα όχι μόνο την επιθυµία αλλά και διαθέσιµο χρόνο γ .α να δουλέψουν σκληρά και να εί- ναι απαλλαγµένα από άλλες οοδαρές απασχολήσεις. Τέταρτο: "Επρεπε τα µέλη της να καλά…»… όλους τους δασικούς τοµείς της 61161106- µενης δράσης σύµφωνα µε το πλάνο ανάπτυξης 1-ou Παιεπι- στηµίου. Επισήµ… τα προ- 6λήµατα που 6V1 µετώπιζε η παλιά Διοικούσα Επιτρσπή σε op: ο.ιένους το…ιιέί' από την έλ λε: φη αυτής της αντιστοίχως αλλά και 6116 τη φόρτιση 0ο. ορένων µελών της με άλλες σαρωτές δραστηριότητες…. εξοχήν α κ 6611 i -— H µιταδολή της συνθέσε- Hun-16:0 προαΛειφοµειος ως Πρόεδρος έπρεπε να έχει γνώμη για τη σύνθεση της :» µόδας µε την οποία 66 διοικού σε ένα τόσο πολύπλοκο ούοτη µα που είχε ήδη κατακτήσει την κοινή σγνώριση. 'Εκτο αλλά καθόλου ασή- 116110: "Επρεπε να αποφευ- χθεί 116611 θυσία σύνδεση της Διοικούσας Επιτροπής σε αντι προσωπευτική 66611 των διαφ:΄> pow περιοχών για να μην ανα- παραχθεί μέοα στο ίδιο το "Οργανα Διοίκησης η λογική των τοπικών ανταγωνισµών. Τις ίδιες αυτές αρχές είχα αναπτύξει και'είχαν γίνει δε- κτές με κατανόηση και στο ση µερ.νό Πρόεδρο της Κυοερν'ή' οεως κατά την πρόσφατη επί- σκεψή του στο Βόλο. -Γνωρίζετε κύριε υπουργέ την κατάληξη εκείνης της ou- νεργασίας και την ατυχή σύµ πτωση εξαιτίας της οποίας έ- γίνε αναγκαία η αναδιτλή των απαραίτητων ενεργειών για µετά τις εκλογές του Απριλί- ου. "Από τις αρχές που ανα- φέρθηκαν παραπάνω, µε την σύνθεση της νέας Δοικούοα.' Επιτροπής δεν τηρήθηκε κα µία. 'Εγινσν ακρ. .δώς τα αντ. 8: 16. Ειµαι έτοιμος να παραδε- …. ότι η συνολική σύλληψη του Πανεπιστηµίου θειιοαλίαε… όπως 111 διαµόρφωσε η Δια;- κούσσ Επιτροπή είναι £66611- µε", οι κρίσεις µου δεν έχουν αντικειμενική αξία κα. ότι ι; προσωπική µου ευθύνη είνα. µεγάλη και πρέπει να κατα… γ. σ6εί. -θα σας παρακαλούσα 6 μυς Θερµά για τρία πράγμα- τα: Πρώτο. N6 αποδείξετε ότι ελα-. πράγματι έτσι. Δεύτερο: Να συγχωρείστε το πάθος µου. 'Ηµουν o πρώ- τος Πρόεδρος ενός νέου Hm: πιστη…ιιίου και από τα πράγμα τα η λειτουργία µου είχε ιδου τ: "κό χαρακτηρα. Χρέος μου είναι να µην σ.ωπήοω. Τρίτο: Εάν συµφωνείτε έ- στω σε κάποια σηµεία κάντε κάτι. Εσείς έχετε την ευθύνη και σε σας 86 έλθει η αναγνά ριση».

089_d_106.jpg

)Μέ* & ΄ς΄ς΄ς"""΄άει την. δρα ήτις κυριότερες σχολές H &!» *?" |! … τη …. …ξ…Ξ.'.ΡΡΡ"ΞΘΏ ως ΜΜΜ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ 12-2 .. η". 22-1.- … 2 1' …. …γιψ΄'΄:, συντονισµό και την ενεργοποιηση το Θέμα τέθηκε προς συζήτηση .…" ΄…" Μ…… ΜΜτωνδΜμοων του Guacam- .ςικτός της nus οποίας ο…… Μα…: " ΄"… ……Μ…ΝΜ " 100 …" για την αποτελΘΨσ- .ανιωοο ότι αποιοασΙσΘηκι απο -- L-m ……λψ … …… Μ…… Η… Η… προώθηση του έργου της το υπουργειο Παιδείας να &… στο ψήφισµα δεν εξυπηρετούν το α…!!!" αυτές αναφέρετο΄ι΄΄΄ Μ…»… και ολοκληρωµένης ου…ϊ το τριτο πανεπιστημιο ι ,'ελειτουργιας΄ του Πανεπιστηµιου που Θα Βρίσκεται στο κέντρο της ' … - -.'.'θεσοαλΙας '-…΄ - … ενώ… Επι!γον Θέµα ειναι η , ς Εισηγοομενος o δημ. µΧ… nou . ανασα στην 11η ο")… - Μ΄"? ΄ Ο………λ΄… News»? στη ιο …'΄"ΣΜχειο απο την… οιλ΄ισ΄σ"; ΄ -'Aou. ‘ ,] ολοκλήρωση των η………μι΄… τ΄; Επισηµαινειως Θετική την npo~ ς » €"… µε τη συµπλήρωση απαραιτητων .'- εργασια της Διοικούσας Επιτρο- σχολών. ' .…. Το…" του Π..Θ για την απόκτηση ς΄ «To ευτυχηµα ειναι «συνέχισε "ΦΠΑ"… χώρων και γενικά για ΄.΄ " ο διιιιοοχος ότι υπηρχαν χρημα4'ς L 2'6} δηµιουργια ολοκληρωµένης τοδοτησεις το 84 και δινω-ι…. υποδομής προυπόθεσης unapol- ' κινήματα καιτ085γ΄ια τιςιργασιεςι. τη… για τη γρήγορη και σωστή υποδοµής. .…λειτσυργ1α του Πανεπιστημιου Αλλα δηµιουργειτα΄ι "µε τη νει-. ,µε… mo δασικό ιστό τηςπολης '='΄τονικη πόλη Θέμα προκατσν5µης' , .2. Θεωρώ ως Βασικα ΄εσφαλµένη των κύκλων επιστηµών …' η … ΄ανεπιτρειπη τη μεθόδου… ς -Ζητσει δηλαδή. αν όχι,΄την coop." ouMovwbv «2002:2222 της γειτονι-… του Πανεπιστηµιου τις Kuptbre~ . κής πόλης για την άσκηση πιέσε- ως. σχολές. 0… ειναι γνωστό" Μπρος Τ11ΔΕΤΟ ΕΣΑ" ! τα το…» … leTOHGVenIO‘rhwobsvunépalv0. ς δισ υπουργεια. με στόχο την υι- . λειτουι. ". διασπασµένο …'. '-Ετ΄σι" 096mm αυθαιρέτων, επιλογών ΄" οι…,,;ιουσι, shot προβληµα γιατι"; στην κατανοµή Των . διαφόρων µπι να .,σµω…ι η "η… αυτή τ τµι µατων του Π. 0. . …στην tprUOnPf'navemc'ImmOUA/qu' 3. Διστνπώνσιτπν ευχή όπως το .='…-'ς΄'την κάλυψη των Θεσσαλικών ΕΣ… Προτείνει στην. προσεχή… ,. ΄αναγκών "ή"… µόνο …η…ο… ,L συνεδριαση του κοιτα υπουργε'ιο Έμποροι να επιφέρει και π…… Παιδειος Προχωρήσειόµωι1 στην 'f'2 υπαρχει κϊνδυνος να μην λεν. ' ΟλοκλήΡΜΠΘ - τωςολλωστ: " τουργησει το Πανεπιστήµιο Ξ,"΄..ί εινα……ΠδΜΚΠρυγµένη πρόθεσή 0 Gnuoq Βολου - συνέχισα .… , τους- µε τη δηµιουργία σχολών -προτ'ιθεται ναπαραχωρησει την΄.…΄;' ' Ιατρικής. μηχανικών παραγωγής.΄ Σ,έκταση στα Πι:υκακια για τις αγ.-΄…'΄,.-ς Θετικων "Όπλων και ανθρωπι ως ΄.καιαστάοεις του Πανεπιστημιου στ΄…ώΥ σπουδών Μόνον &"… …'΄… ΄΄…ς΄'…ς,ς; αν αυτή κριΘε'ι τελικα κατάλληλη" ΄.΄:στ.ουονιιε ότι το νέο "δω…… ς ώστε ναιδευκολυνιιτησυντομη "΄?…δΘΩ΄8ξ8ΝΧθωσεέναμΘΥόλΌΚ… & …αν]. ς΄|δρνσή… TOU2' .'"' '.'….…΄-.… ,΄.'…ρΟνΟ πανεπιστημιο για να την Δευτέρα ΄…'ιως λυσει τα καλύψει ανάγκες όχι μόνο Θ… L‘LJLLL. θέµα.-ζ κατέληξε ο σηµα… cameo αλλά εθνικου επιπέδου. 'σ1ηνσσγσδρωση τω……γ…ω ".4. Ζητά αποτη Διοικουσα" E'm- :, ΄ςς,΄-ι'ιΠανεπιστήµιο και κάποια να ΄΄ 60… παράλληλα µε ς… Θεσµο-ς ,; απο το Δηµοτικό Συμ8ούλιο Βά'΄'ς καιτηνοργονωτικη …€τΟΨωω ζ… ΄….΄λ'ου προς το ΄υπουργιιο Παιδειας….' ".… ΥΡήΥ09'.1ς΄ λειτουργια Του -"=-" για την επιχειρούµενη από συλο- ' ν…ΡΟΧι09ήωι 2 " ΄Μµον΄α' m g: αυτούς Καιαλλους φορ… πως; .΄'…."ωστη και ενώ… αναπτυξη της ς.. τονική; πολης. άσκηση-'? σε ι'. η…ΦψΜωµΏς του που' Πανεπι- . .΄΄-πώ ο… με στόχο την΄ άστρο… "1 Μ…… στη ΧωροΘέΤπση των '…΄8ι.ι΄:ικων επιλογών(ωρ΄ο πανε… ;… διαφόρων "κύκλων επιστημών ψωηµι… κατανομής δ ]φόρωγς ΄λςαµ6ανονται υπόψη την ιδιοιτε- τµηματων του πάψω… . 66mm της Ρολ… μας στην εξ Θεσσαλίας κ.α", . .ς;ι,ς΄;ςς:. Λ .;.έ,. ι « …ΝΤΤ1ςση΄"…ωνπολλσπλών λει- & "'ξτο΄' ςψήφµ,µα" "οι". εγκ΄ριθήκ΄ε. .|' ς.1'ςουργικων αναγκών του Novem- ?…΄΄.΄΄οµόφωνα απο 'ζ-"…6λοι.ιςιτους cup-2 Μιτου… ΜΗΝι ΜΜΕ "Ου την ές…6αι΄ιλους αναφέρονται τα εξης;τ "έ…… - αντικειμενικα. 'ς και .

195_d_036.pdf

στο Πανεπιστήµιο Θεσσαλ Δέκα Χρόνια συμπληρώθηκαν φέτος από την έναρξη λειτουργίας του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας στο Βόλο. H µέχρι τώρα πορεία του έχει αποδείξει ότι μπορεί να αναπτύσσεται µε αργούς ρυθμούς. ωστόσο τα βήµατα που κανει ει΄ναι σταθερό και σίγουρα. αφού ήδη συµπεριλαμβάνεται στα σηµαντικότερα ακαδημαικό ιδρύματα της Χώρας. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν una'pxouv προβληματα. Σίγουρα οι δυσκολίες είναι πολλές και αφορούν τόσο τη στελέχωση, όσο και τη διασφάλιση των αναγκαίων λειτουργικών Χώρων. Του Γ. ΤΣΙΓΚΛΙΦΥΣΗ ώδεκα συνολικά τµή- µατα λειτουργούν σή- μερα στο Πανεπιστη- µιο Θεσσαλίας. εκ των οποίων τα περισσότερα βρίσκο- νται στο Βόλο. όπου τα τελευ- ταία χρόνια έγιναν σημαντικές προσπάθειες για την απόκτηση των κατ"λληλων εγκαταστάσε- ων. τόι ,… την στέγαση των σχολτ … και των αλλων υ- Μ0ψ6.ξιΞα ' Η Θεάδα Άλεκ"- &)οΞ ΕΝΩ ΚΑΘΥΣΤΕΡΕ| Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΦΟ|ΤΗΤ|ΚΗΣ ΛΕΣΧΗΣ ΣΤΟ BOAO Ανάγκες σε προσωπικό πηρεσιών του Πανεπιστηµίου. Και από πλευράς κτιριακής υποδομής τα πράγματα φαίνεται να εξελίσσονται με ικανοποιητι- κό ρυθµό. καθώς τελείωσε και το δεύτερο µεγάλο κτίριο στην πα- ραλία του Βόλου. ξεκινάει η κα- τασκευής της Πανεπιστημιακής βιβλιοθήκης. ενώ στη διαδικασία της κατακύρωσης του διαγωνι- σμού βρίσκεται το έργο διαμόρ- φωσης του κτιρίου. όπου προ- βλέπεται να στεγάσει τη Γεωπο- νική Σχολή. στην περιοχή του Φυτόκου. Βέβαια. το κτιριακό πρόγραµµα του Πανεπιστημίου δεν ολοκληρώνεται εκεί, καθώς υπάρχει ακόµη το θέμα της από- κτησης του ακινητου Ματσάγ- γου κλπ. Ωστόσο. το μεγαλύτερο πρό- βλημα που αντιµετωπίζει σήμε- ρα το Πανεπιστήµιο στο Βόλο. ε΄- χει σχέση µε την προσωπικό. ε- πιστημονικό-διδακτικό. ερευνη- τικό- βοηθητικό και διοικητικό. Οπως επεσήμανε o αντιπρόε- δρος της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου. καθηγητής κ. Δημ. Σταµόπουλος. υπαρχουν ελλείψης καθηγητών σε ορισμένα τμήματα του Πανεπιστημίου. ό- πως των πολιτικών μηχανικών και της κτηνιατρικής. καθώς και Διδακτικού-Ερευνητικού Προ- σωπικού. που είναι αναγκαίου. Και είναι χαρακτηριστικό ότι τα δύο νέα τµήματα που ιδρύθηκαν και λειτουργούν από φέτος στο Βόλο. το Ειδικής Αγωγής και το Ιστορίας-Αρχαιολογίας. δεν έ- χουν καθόλου καθηγητές. με ε- ξαίρεση΄ έναν που έρχεται από το Πανεπιστήμιο Θράκης. "Ολοι οι άλλοι δεν θα είναι μόνιµοι καθη- γητές. αν και έχει προκηριιχθεί η πλήρωση επτά θέσεων. τέσσερις και τρεις αντίστοιχα". Τα προβλήµατα από την έλ- λειψη προσωπικού είχε επισημά- νει και o πρόεδρος της ΔΕ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Γε- ωργάτσος. σε συνέντευξη που εί- χε παραχωρήσει πρόσφατα στη "ΘτΔ". O κ. Γεωργάτσος αν και είχε παραδεχθεί ότι στο Πανεπι- στήμιο Θεσσαλίας δίνονται πε- ρισσότερες θέσεις ΔΕΠ σε σχέση με άλλα ακαδηµαϊκά ιδρύµατα. δέχθηκε υπάρχει πρόβληµα. "Εί- μαστε πολύ πίσω σε βοηθητικό προσωπικό. σε ειδικό Διοικητι- κό και Τεχνικό προσωπικό. Χρειαζόμαστε και άλλους τεχνι- κούς στην τεχνική υπηρεσία και είμαστε πολύ πίσω σε διοικητικό προσωπικό". είπε τονίσει ο πρό- εδρος της Διοικούσας Επιτρο- πής. Οι φοιτητές Προβλήματα υπάρχουν και για την εξασφάλιση κάποιων ση- µαντικών λειτουργιών. που αφο- ρούν τους φοιτητές. Το Πανεπι- στήμιο αγόρασε το κτίριο της πρώην κλινικής "Λητώ" για τη δημιουργία φοιτητικής εστίας- λέσχης. αλλά το Εθνικό Ιδρυµα Νεότητας δεν κατάφερε µέχρι στιγμής να υλοποιήσει το έργο τα…-ε…: "αν… - ζ …, - To κτίριο που στεγάζεται το Τµήµα Μηχανολόγων Μηχανικών Βιοµηχανίας m Βόλο αυτό. λόγω των πο- λεοδοµικών προβλημάτων που προέκυψαν και τα οποία αναμέ- νεται να ξεπεραστούν σύντομα. Όµως, το η"… ΄βληµα για τους φοιτητέ' .'ιι;αιανει. καθώς το κουπόκι τ " …') δρχ. που παίρ- νουν για ημερήσια σίτιση σε καμ- μία περίπτωση δεν επαρκεί. ενώ φαίνεται να αντιμετωπίζεται με ικανοποιητικό τρόπο το θέμα της στέγασης των φοιτητών με τις γκαρσονιέρες που έχουν ε- νοικιασθεί. "Ευτυχώς. ο Βόλος δεν έχει υψηλά ενοίκια και υ- πάρχουν διαθέσιµες γκαρσονιέ- ρες για τους φοιτητές". λέει 0 α- ντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής κ. Σταµόπουλος. Οι φοιτητές στο Βόλο ανέρ- χονται σε 1.360 άτομα. Συγκε- κριµένα στο τμήµα Γεωπονίας οι νέοι σπουδαστές είναι 65 και μα- ζί. με τους παλιότερους αριθμούν τους 246. ενώ στο Πολτικών Μη- χανικών εγγράφηκαν 55 και το σύνολο φτάνει τους 172. Στους Μηχανολόγους-Μηχανικούς προστέθηκαν …. σας άλλοι 56 νέ- οι και όλοι . l φτάνουν τους |9Οφοιτι n’ αν. στους Χωροτά- Na: €9ξΩ;ι©ω … ,… κτες εισήχθη- σαν 55 νέοι που αυξάνουν το σύ- νολο σε 243 φοιτητές της εν λό- γω σχολής. Στα παιδαγωγικά και ειδικότερα στο τµήμα Νηπιαγω- γών οι εγγεγραµμένοι είναι 80 και το συνολικό δυναµικό φτά- νει τους 209. Στο τµήμα Δασκά- λων το σύνολο ανέρχεται σε 180 φοιτητές. προσθετουμένων και των 81 φετινών εισαχθέντων, ενώ στο νέο τµήµα Ιστορίας- Αρχαιολογίας οι νέοι φοιτητές ανέρχονται στους 60. αριθµός 6- μοιος και με τους ...εγκαινιάζο- ντες το τμήµα Ειδικής Αγωγής. Κλ%% ΨΞιΣα …… Βαλχάλλα ΠψΔΜ & Επ΄…»

195_d_072.jpg

Εφαυξς>'ιΜ …"Ν€ο& "Μαρς "- Όόλς>ς Σε εξέλιξη µελέτες και µεγάλα έργα προδπολογισµού 11,5 δις για το Π.Θ. Περισσότερα από 400 έργα, συνολικού προύπολογισµού 1 1,5 δισεκατομµυρίων δραχ- µών, διαχειρίζεται o Ειδικός Λογαριασµός της Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας, εκ των οποίων τα 40 προέρχονται από το Δεύ- τερο Κοινοτικό Πλαίσιο Στή- ριξης, ενώ οι διαχειριστές των έργων είναι όλοι τους µέ- λη του Διδακτικού Επιστηµο- νικού Προσωπικού του Πανε- πισιηµίου. Επιτροπή Ερευνών του Πα- Η νεπιστημίου είναι καθοριστι- κή για την λειτουργία του, αλλά και άγνωστη στην κοινή γνώ- μη της Μαγνησίας, εξαιτίας του α- θόρυβου τρόπου εργασίας και επε- ξεργασίας των θεµάτων που διαχει- ρίζεται, ενώ πρόεδρος της Επιτρο- πής Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας είναι o αντιπρύτσνης κ.Νικ.Αράβας. Τα εκτελούμενο έργα, για τα οποί- α είναι υπεύθυνη η Επιτροπή, σχετί- ζονται με την επιστημονική έρευνα, την κατάρτιση, την τεχνολογική α- νάπτυξη, την εκπόνηση ειδικών με- λετών, την εκτέλεση δοκιμών, με- τρήσεων, αναλύσεων, εργαστηρια- κών εξετάσεων, την σύνδεση της εκπαίδευσης µε την παραγωγή, ό- πως και την σύνταξη των απαιτού- µενων προδιαγραφών για τρίτους. Πρέπει να σημειωθεί ότι, οι Επι- τροπές Ερευνών έχουν συσταθεί σε όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, µε σκοπό την διαχείριση κονδυλίων και στόχο την άμεση χρηµατοδότη- ση ερευνητικών έργων, αλλά και υ- πηρεσιών ή δραστηριοτήτων, ξε- περνώντας έτσι τις οικονοµικές κα- θυστερήσεις στην ανάγκη άµεσης υλοποίησης τους. Το νομικό πλαίσιο λειτουργίας τους έχει καθοριστεί με κοινή από- φαση των υπουργείων Οικονοµικών και Παιδείας. Όσον αφορά, τα προγράμματα που υλοποιούνται, τα 7,5 δις. δραχ- µές εντάσσονται στο Επιχειρησιακό Πρόγραµµα Εκπαίδευσης και Αρχι- κής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΕΑΕΚ) και τα 4 δις. δραχµές α- φορούν ερευνητικά έργα. Η Επιτροπή Ερευνών του Πανεπι- στημίου Θεσσαλίας παρότι συστά- θηκε µόλις το 1990, κατόρθωσε μέ- χρι σήμερα να έχει εκτελέσει 80 προγράµματα και μελέτες σε συ- νεργασία με την Τοπική Αυτοδιοί- κηση. Επίσης χρηματοδότησε τα τελευ- ταία τέσσερα χρόνια 90 περίπου ε- ρευνητικά προγράµματα και 15 με- ταπτυχιακές υποτροφίες, που υπο- βλήθηκαν από µέλη ΔΕΠ, σε μία προσπάθεια ενίσχυσης της ερευνη- τικής δραστηριότητας του ιδρύμα- τος, ενώ αξιοσηµείωτο είναι το γε- γονός πως έχει χρηματοδοτήσει 8 συνέδρια, που πραγματοποιήθηκαν µε την ευθύνη µελών ΔΕΠ του Πα- νεπιστήμιου Θεσσαλίας, στο χώρο του. Ωστόσο, βασικό πλεονέκτηµα του Ειδικού Λογαριασµού της Επιτρο- πής αποτελεί το γεγονός ότι, οι οι- κονομικοί του πόροι προέρχονται και από παροχές υπηρεσιών προς τρίτους, γεγονός που ενισχύει με 8- πιπλέον έσοδα τον προυπολογο- σµό του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και ταυτόχρονα ενδυναμώνει την οικονοµική του αυτοτέλεια. ΄Ετσι, η Επιτροπή συνάπτει συµ- φωνίες για παροχή ερευνητικού ή μελετητικού έργου με τρίτους - επι- χειρήσεις του δηµοσίου και του ι- διωτικού τομέα - ενώ εκµεταλλεύε- ται εμπορικά ευρεσιτεχνίες, τεχνο- γνωσία και προϊόντα που προκύ- πτουν από τα χρηματοδοτούμενα έργα. Λειτουργεί µε ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και αυτό το γεγονός της δίνει το πλεονέκτημα στην έγκριση και υλοποίηση ερευνητικών προ- γραμμάτων. Τα όργανα διοίκησης και διαχείρι- σεις της είναι: α) Η Επιτροπή Εκπαίδευσης και Διαχείρισης η οποία έχει τριετή θη- τεία και απαρτίζεται από εκπροσώ- πους όλων των Τμηµάτων του Πα- νεπιστήμιου προεδρεύοντος του Α- ντιπρύτανη Οικονοµικού Προγραµ- ματισμού και Ανάπτυξης, καθώς και β) από την Γραμματεία του Λογα- ριασµού. Τέλος, η οικονοµική διαχείριση των κονδυλίων υπόκειται σε τακτικό Κ.… (μακ… Έ Hagan-J στου l (NAB) ετήσιο έλεγχο, αφού συντάσσει ι- σολογισµό ο οποίος ελέγχεται από δύο ορκωτούς λογιστές οι οποίοι συντάσσουν έκθεση που υποβάλλε- ται στα υπουργεία Παιδείας, Ανά- πτυξης, Οικονοµικών, στο Ελεγκτι- κό Συνέδριο και στην Σύγκλητο του Πανεπιστηµίου. ΧΑΡΟΥΛΑ ΜΑΜΑΛΗ

257_d_015.pdf

  • GR UTH-HA PC-PL-S2-SS2-F4-SF3-SF3Β-I1
  • Item
  • Σεπτέμβριος 1985
  • Part of Personal Archives

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Παιδαγωγικό Συμπόσιο Ι΄ΙΡΟΣΧ()ΑΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΝΗΙΔΙΙΑΙΩΙΩΝ Βόλος, 23 - 24 Σεπτεµβρίου 1985 Ma τη συνεργασία του Δήµου Βόλου και του Τεχνιχού Επιµελητηρίου Ελλάδος, Τµήµα Μαγνησίας "χ Αίθουσα Τελετών του Δηµαρχείου Βόλου ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Πρόεδρος: ΠΑΝΤΕΛΗΣ Γ. ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ, Καθηγητής Αριστοτελείου Πανεπιστη- µίου Θεσσαλονίκης Αντιπρόεδρος: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΚΙΑΔΗΣ, Καθηγητής Αριστοτελείου Πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης Μέλη: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΚΡΙΤΙΔΙΙΣ, Αναπληρωτής Καθηγητής Αριστοτε- λείου Πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης ΜΑΡΙΑ HAIOY, Καθηγήτρια Πανεπιστηµίου Ιωαννίνων ΜΙΧΑΛΗΣ KOYN’I‘OYPHZ, Δήµαρχος Βόλου ΤΑΣΟΣ ΚΩΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ, Αναπληρωτής Καθηγητής Αριστοτελείου Πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΛΑΜΠΡΟΥΛΗΣ, Δήµαρχος Λάρισας ΓΙΑΝΝΗΣ IIAIIANIKOAAOY, Οικονοµολόγος ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗΣ, Λέκτορας Ανωτάτης Γεωπονικής Σχολής Αθηνών ΜΑΝΩΛΗΣ ΤΖΕΚΑΚΙΙΣ, Αναπληρωτής Καθηγητής Αριστοτελείου Πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΑΤΣΗΣ, Δηµοσιογράφος ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ, Ιατρός 18.00 18.30 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΕΥΤΕΡΑ 23 ΣΕ||7΄|:'117|3|)|()Γ Υποδοχή συνέδρων ΙΙροσφωνήσεις - Μιχάλης Κουντοι΄»ρης1 Δήµαρχος Βόλου - Απόστολος Δουµπιώτης, Πρόεδρος Τεχνικού Επι- µελητηρίου Μαγνησίας - Παντελής Λαζαρίδης, Πρόεδρος Διοικούσας Επιτρο- πής του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας Κήρυξη έναρξης εργασιών Εισαγωγή στις εργασίες του Συµποσίου από την Μαρία Ηλιού, Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής TPITII 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ Πρωινή συνεδρία Η ΙΙΙ)()ΣΧΟΑΙΚΙΙ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Πρόεδρος: Τάσος Κωτσιόπουλος 9.00 Ελένη Φαναριώτη. νηπιαγωγός Ιδιαιτερότητα της προσχολικής ηλικίας και εκπαιδευ- τικό σύστημα 9.20 Ιωάννα Αντωνιάδου - Κουμάτου, παιδίατρος Εντυπώσεις - κρίσεις από την ανάµιξη των ηλικιών βρεφών και νηπίων σε κέντρο προσχολικής αγωγής . 9.40 Βασιλική Δεληγιάννη - Κου'ίμτζή, Πανεπιστήµιο Θεσ- σαλονίκης Πρώτα πορίσµατα από έρευνα σε νηπιαγωγεία της Θεσσαλονίκης 10.00 Μάριος Μαρκοβίτης. παιδοφυχίατρος, Κέντρο Ψυχι- κής Υγιεινής Πρόγραµµα συνεργασίας στον Ανατολικό Τοµέα Θεσ- σαλονίκης των Παιδικών Σταθμών και Ιατροπαιδα- γωγικής Υπηρεσίας του ΚΨΧ 10.30 Παρεμβάσεις και συζήτηση 11.00 Διάλειμμα 11.30 Μαρία Νασιάκου, Πανεπιστήµιο Αθηνών Η φυσιολογική ανάπτυξη στην προσχολική ηλικία 12.00 Μαρία Βαρελτζίδη - Μανωλοπούλου, παιδοφυχίατρος Διαταραχές στην προσχολική ηλικία (αναπτυξιακές - συναισθη µατικές - νοητικές) 12.20 Γιώργος 1301900111;a παιδίατρος. Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού Αγωγή υγείας στην προσχολική ηλικία 12.40 Βασιλική Μπάστη-Ναούµη. παιδίατρος. Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού Μάθηση - διδασκαλία για την αγωγή της σωστής διατροφής 13.00 Παρεμβάσεις και συζήτηση 13.30 Λήξη της συνεδρίας αι.-" ** 17.00 17.15 17.30 17.45 18.00 18.30 19.00 19.20 20.00 20.30 TPITII 24 ΣΕΠΤΕΜΒΡ|ΟΓ Απογευµατινή συνεδρία Η ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ Πρόεδρος: Μαρία Ηλιού Χρήστος Φράγκος, Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης Πρόγραµµα και περιεχόµενο σπουδών Παιδαγωγικού Τμήµατος Νηπιαγωγών. Εµπειρίες και προβληµατι- σμοί - ένα νέο Τµήµα Πάνος Πολυχρονόπουλος, Πανεπιστήµιο Πατρών Πανεπιστηµιακό πρόγραμμα για την κατάρτιση νη- πιαγωγών 4ετούς φοίτησης στο Πανεπιστήµιο Πα- τρών Κατερίνα Καλοστύπη - Γεωργία Βενιζέλου, ΚΕΜΕ Αναλυτικό πρόγραµµα και Νηπιαγωγείο Γιώργος Τσιάκαλος. Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης Σύζευξη θεωρίας και πράξης στα Παιδαγωγικά Τµή- µατα Παρεµβάσεις και συζήτηση Διάλειµµα Μαρία Κυνηγού - Φλάµπουρα. Καθηγήτρια Ρυθµικής - χορογράφος- Μουσικοκινητική αγωγή Άλκη Ζέη, συγγραφέας Το παιδί του νηπιαγωγείου. ο αυριανός αναγνώστης Γιάννης Παπαµιχαήλ, Πανεπιστήµιο Πατρών Η ιδεολογία του εµπειρικού αυθορµητισµού στο χώρο της προσχολικής εκπαίδευσης Παρεµβάσεις και συζήτηση Λήξη των εργασιών του Συµποσίου ()Ι)|'ΑΝΩ'Ι'Ι ΚΙ| ΕΠΙΤΡΟΠΗ TOT ΣΥΜΠ()ΣΙ()Υ Πρόεδρος: Μαρία Ηλιού Μέλη: Τάσος Κωτσιόπουλος Μανώλης 'Ι"ζεκάκης Αιλίκα Κουρή Ι'ΡΑΜ Μ Α΄Ι'ΕΙΑ TOT ΣΥΜΠ()ΣΙ()Υ Αένα Αλεξόπούλου Ελένη Αρετουλάκη Μάγδα Ευαγγελοπούλου Δανάη Λέκκα Στο πλαίσιο του Συµποσίου λειτουργεί ΕΚΘΕΣΗ ΙΙΑΙΔΔΙ'ΩΙ'|Κ()Υ Β|ΒΔΙ()Υ 95 την ευθύνη του εκδοτικού οίκου «Γνώση» Κατά τη διάρκεια της έκθεσης όλοι οι σύνεδροι θα έχουν τη δυνατό- τητα να παραγγείλουν τα βιβλία που τους ενδιαφέρουν. Τα βιβλία θα τους σταλούν µετά το τέλος του Συµποσίου µε ευθύνη της αΓνώσης» 11 Διοικούσα Επιτροπή του Π ΧΝΕΙ|ΙΣ΄Ι'ΠΜ|()Υ ΘΕΣΣΑ ΔΙΑΣ ευχαριστεί για τη συµβολή τους στην πραγματοποίηση του Συμποσίου: τον Δήμο Βόλου ..ο Τεχνικό Επιµελητήριο Ελλάδος, Τμήμα Μαγνησίας τη Γενική Γραμµατεία Τύπου και Πληροφοριών και τον Ελληνικό Οργανισµό Τουρισμού ΄Ι΄ην αφίσα του Συµποσίου φιλοτέχνησε ο αρχιτεκτονας Ιασος Ικωτσιοπουλος