ORG-Ελευθέρου

Taxonomy

Code

Scope note(s)

Source note(s)

Display note(s)

Hierarchical terms

ORG-Ελευθέρου

Equivalent terms

ORG-Ελευθέρου

Associated terms

ORG-Ελευθέρου

2 Archival description results for ORG-Ελευθέρου

2 results directly related Exclude narrower terms

087_d_098_22282.jpg

Θ€ΣΞΘ…ή €ΘΛ0Υ 91΄9΄ε( ΠίΠ…ΜΜΜ|ΠΑΤΠΙΕΠζ…ΠΒΜΉΠΠΣ ΣΤΙΣ ΜΙΜΗΣ ΣΠΟΥΔΕΣ m … ΣΗΜΕΡΑ Μαϊ… και :… λήγει "» ρα σε αίθουσα του ΤΕΕ - Τµηµα Μαγνησίας - το διώνες ώµου… µ άµα «Νέες καπως στις υιΜωγικίς σπουδξς» που διοργα- νώνει το νεοσυστατο Πανεπιστηιιιο θεσσαλίας σε συνεργασία΄ µε τον & ιο οι»… και το ΤΕΕ - Τμήµα Μα γνησίας. Το χθεσινδ πρωϊνο προγραμµα πε- "ελάμβανε: ' -- Εισήγηση του Παναγιωτη Ξω- #λλη του Πανεπιστηµίου Θεσσαλο- νίκης, προδρου ΄Παιδαγωγικής Ετσι µίας ενώ" µε θέµα (Μύθοι και στερεδτυπα γυρω "& το έργο και την εκπαίδευση του εκπαι8κυτικώ — unpudg διαπιστώσεις και προ- τώτις». . , . -- Εισηγηαπ του .IOSE LU" GARCIA GARRIDO του Πανεπιστ"- Μου …Απδστασπς Μαδρίτης. που' Όρου Ευρωπαϊκής Εταιρείας Σιιτών …η.- Εκπαίδευσης µε "να: "&"… "τουλίπας στις παιΡαν…ιιδ; σπουδές». - "αρμόδιους και συζήτηση να κατοπιν διάλειµµα. -— Εισήγηση του Αλε'&νδοου Κο σμδπουλου του Πανεπιστηµίου n- των µε 'θέµα: αΣχεσιο5υναµικη αν τίλνΜη της νόσο…" και επιµορ- …ης των Εκπαιδωτικδν». — Εισηγηση του Κωνσταντίνου Πορποδα, του Πανεπιστηµίου Πα- τρών µε θέµα: «Η εκπαίδευση —-— ε- πιµδρΜη των εκπαιδευτινόν στην . EAMSc (no τη σκοπιά των συγχρο- νων ιξελίξεων της παιδαγωγικής Wo- ξ.χολογίας» — Εισηγηση του PIERRE LA- DERRIIEKE του ΟΟΣΑ- Κέντρο E- ”was και Καινοτοµών στην Emmi Sta-n µε οι… «Κατάρτιση των κ.κ- παι&υτικόν "& τη σκοπιά των ση. "ιών προ6ληµατων της εκπαίδευ- της» Ακολούθησαν υποθέσεις και συ- τη…" και στη 1.30 u. μ. περίπου lung: η πρωϊνη συνεδρίαση. …. Οι εργασίες του συµποσίου συνε- χίστηκαν χθτς το απόγευµα [1 το Μάιο Ιώνων" — Εισηγηση του ANTONIO Ο" ΆΗΡΝΝΟ της ΟΥΝΕΣΚΟ -—~ προϊ- ιπτάµενος τµηµατος κατάρτισης εκ- α"… µ "σε «Το τιµή) του Μαώ. .… τα: ψ' σώµατος κατάρτισης του». "΄ '- Μν… τον "να: απο……" … Οι (διδακτισµδς»: οι παραδοχές µια: περίεργης ταυτισης». .-- Παραδόσεις και ααι κατοπιν διάλειµµα. τα. του Πανεπιστηµίου Κρήτης µε Η": &" ι…ξη του διδασκαλικοδ Μίλωνας στην Ελλαδα και ο ρολος των 'Παι5αγωγικων των». ΄ —- Εισηγηση του LOUIS ΣΙΝΕ: ανασα του Ελευθέρου Hermann Nov 'Βρυξιλλδν µε αµα: (Μια συν--1 χ… … στην κατάρτιση των εκ… παιδευτικό… προώθηση της τεχνι- κής και διδακτικής πράξης (συστη αστική κατάταξη των προ'ιϊντων µα- "στις". νότο-. 6ου του Πανεπιστηµίω Ιωαννίνων " αν… . -- Εισήτηση του Ιωάννη Πυργιω- Τνηνξ- ΄ Γ "ο… παρεΜις και .: ζήτηση και στις 8 µ. µ. περίπου & ληξι η χθεσινή απογευµατινή συνι- &"… To "µόνο"… της "των"… "- λευταίας ημερας του διεθνούς συµ- µποσίου περιλαµωνει: Στην πρωινή συνεδρίαση να δρα έναρξης 9.30: — Εισηγηση του MICHEL DEDE- AUVAIS του Πανεπιστημίου Παρι- σίου, Μαύρου παγκοσµίου Συ… λίου Εταιριών Συγκριτικής Εκπαί- 6ωσης µε "να: Μς κατευθυνσκις και προοπτικΙς απόψεις για την & πιµδρφωση των εκπαιδευτικών: "δ- χο΄ι, περικχδµενο, μέθοδοι και γραμµατισµδς». - Εισηγηση του MARSEL BOL- LE BE Έλι του Ελευθέρου Πανε- πιστηµίου Βρυξελλών µε "µα: «Η ψυχοκοινωνιολογικη κατάρτιση των εκπαιδευτικών: η εµπειρία του E- Au'ficpou. Πανεπιστηµίου των Βρυξελ λίαν». ΄ ΄ ΄ — Συζήτηση και κατοπιν διάλειµ- µα. - ε……" του Παναγιότη Πα- πακωνσταντίνου του Πανεπιστηµίου Αθηνών µε θέµα: «Επιµόρφωση των εκπαιδευτικ&ν και παιδαγωγικές καινοτοµίες». ' -— Εισήγηση του Γιώργου Μαυ- ρογι6ργου του Πανεπιστηµίου Ιωαν- νίνων µε θέµα (Εκπαιδευτικές µε- ταρρυΘμίσεις και επιµόρφωση των εκπαιδευτικων). — με"… του Μιχάλη Κασου- τάκη -_— Μιχαλη 8άµ6ουκα του Πα- νεπιστηµίου Κρήτης με "µια: «Η παι 60707… … "| η ||… |… επ…… των …αιδωτιών στην ελλάδα». θα ακολουθήσει συζήτηση και στις 1.30 µ.µ. περίπου θα λήξη η min] Wino“. Στην …µατινη συνεδρίαση µε … Μη 5: - εισήγηση του Η… Η… τει, τω Πανεπιστηµίου Γενεύης µε "να: mum“; Inn όρια της παιδαγωγικής κατάρτισης " η… με την "φερει-ή πολιτισµική α- …ή». . — Εισήγηση του Οι… Πα- πα…νστ΄αντίνου του Πανεπιστημίου Μην? # … …να"… νικά αν την πολιτισµική µε… στο παιδί». ΄" µια… "ή… … τΜπιώ…ύψ " "' —- Ες… του Ο… DEMU- ΝΤΕΚ ,του Πανεπιστηµίου θετικων Επιστηρδν και Τεχνολογίας Λίλλης μ αµα: αΠα…ιάς ΄…ς καωιµρεισή πολιτισµική … - Ε…… του Άντι… "οτί & της Η"… Γκνναπ1ας Λαϊκής Επι…ς µε "µια & …!… "τα: …και πτωτική!!!» λιτιστιή ανάσα…. θ' κατά… συζήτηση και στις 8.30 µ.µ περίπου & λήξει το διο- Μς "µπάνιο. -- Στα πλαίσια του επιστημονι- κά συµποσίου ο δήµαρχος οι…» Θα παραθέσει γεύµα στους συνέδρους σήμερα στις 9.30 µ.µ. στο κεντρο του Ναυτικού Ομίλου Βολου.

195_d_183.jpg

" ΧΚ . ΕώαοφιΈα Η ΘξΩ>ωλια - διπλο; [Σωτ.έρα Ρ! Β€κέφΡ|>ρ'ιου Με?» Παν. Λα1αρίδπς: Το Πανεπιστήμιο πρέπει να απογειωθεί | νας δημιουργικός πόλος για την περιφέρεια, με πα- νελλήνια'εμβε΄λεια και διε- θνή αναγνώριση". ΄Ετσι, όρισε ο υπο- ψήφιος Πρύτανης του Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Παντ. Λα- ζαρίδης, το όραμα που καθοδηγούσε τις προσπάθειες της Διοικούσας Επι- τροπής στο ξεκίνημα του Πανεπιστη- μίου Θεσσαλίας. “To Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας δεν είναι τοπικός ή νομαρχιακός θε- σμός. Είναι περιφερειακός θεσµός ε- πιστημονικής και πολιτισμικής ανά- πτυξης με εµβέλεια και πεδίο δράσης εθνικής κλίμακας, που πρέπει να κα- τακτήσει τη δυνατότητα να είναι α- νταγωνιστικός και σε ευρύτερο πλαί- σιο. ΄Ετσι µόνο επιβεβαιώνεται, κα- ταξιώνεται, γίνεται χρήσιμο και λει- τουργεί αναπτυξιακά", δήλωσε ο κ. Π. Λαζαρίδης. Πλαισιωμένσς από τους υποψή- φιους αντιπρυτάνεις, τον καθηγητή N. Αράβα, Πρόεδρο του Τμήματος Μηχανολόγων και αντιπρόεδρο της Επιτροπής Ερευνών και τον καθηγη- τή Κ. Μπαγιάτη, Πρόεδρο του ΤΕΦΑΑ και μέλος της Επιτροπής Ερευνών, ο κ. Παντελής Λαζαρίδης παρουσίασε το νέο όραμα για το Πα- νεπιστήμιο Θεσσαλίας και μια σειρά συγκεκριμένες προτάσεις ιδίως 0’ ό,τι αφορά την ακαδημαϊκή και χω- ροταξική ανάπτυξη του Ιδρύµατος και τις κοινωνικές παροχές και τη σί- τιση των φοιτητών. - Ο κ. Λαζαρίδης δεν θέλησε να κάνει δηλώσεις σχετικά με τις πρυ- τανικές εκλογές, παραπέμποντας στις ως τώρα γραπτές τοποθετήσεις του. "Οι πρυτανικές εκλογές", είπε, "είναι υπόθεση εσωτερική του Πανε- πιστημίου. Το εκλεκτορικό σώμα εί- ναι ευρείας εκπροσώπησης και υψη- λής ευθύνης. Στο δικό μας πανεπι- στήμιο η κομματικοποίηση είναι α- πούσα, τουλάχιστον με την ανήθικη, αντιδήμιουργική, παράλογη και α- ντιασθητική μορφή που εμφανίστηκε αλλού. Γι' αυτό η δημόσια συζήτηση με μορφή αντιπαράθεσης έξω από το Πανεπιστήμιο, δεν αρμόζει ούτε ω- φελεί. Η συζήτηση γίνεται ήδη δημό- σια µέσα στο Πανεπιστήμιο και αφο- ρά την Πανεπιστημιακή Κοινότητα και τους" εκλέκτορες που αυτή επέλε- ξε. Άλλο είναι το τι θα πρέπει να γί- νει - και θα γίνει - µετά τις εκλογές, οπότε η εκλεγμένη πια Πρυτανική Αρχή πρέπει ν' αποτελεί δυναμική έκφραση του Πανεπιστημίου προς τα έξω. Γι' αυτό, επεσήμανε ο κ. Λαζα- ρίδης, όσοι διευρύνουν σ' αυτή τη φάση τη συζήτηση, εισάγοντας επι- πλέον 0’ αυτήν πολιτικά και κομμα- τικά χαρακτηριστικά, - στο όνομα μάλιστα μιας δήθεν αγωνίας v’ απο- φευχθεί μια τέτοια κομματικοποιη- µένη προοπτική - δεν κάνουν παρά τούτο: Από πρόθεση ή από αμεριμνη- σία, από ιδιοτέλεια ή από αμηχανία εισάγουν από το παράθυρο και όχι με ειλικρίνεια ένα κακέκτυπο κομματι- κοποίησης, στα χαρακτηριστικά της οποίας θα πρέπει τώρα να προστεθεί το ότι είναι στείρα και εκμαυλιστική. Ιδίως σε σχέση με τους φοιτητές. Ασφαλώς δεν θα παρακολουθή- σουμε μια τέτοια πορεία που υποτι- μά και το Πανεπιστήμιο - ως θεσμό που έχει την Ιστορία του - και τους ανθρώπους του. Εμείς προτιμούμε ό- πως έχω πει κατ' επανάληψιν, ένα το- πίο ανοιχτό, µε καθαρές κεντρικές ι- δέες, µε καθαρές τοποθετήσεις και µ' ένα ενθουσιασµό που να συνεπαίρ- νει. Και με όλους εκεί. Χωρίς απο- κλεισμούς, στενώπούς και "εσωτερι- κές επιμέρους λογικές". “To Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας έ- χει πια αρκετά στελέχη με σοβαρό υ- πόβαθρο και πολλές δυνατότητες. Βρίσκεται σε φάση που οφείλει να θε- ωρηθεί φάση απογείωσης. Αντιμετω- πίζει μια σειρά δελεαστικές προκλή- σεις. Υπάρχει στο Πανεπιστήμιό μας ένα ενδιαφέρον και ικανό ανθρώπινο δυναμικό που μπορεί να συλλάβει και να εγγυηθεί την πραγματοποίηση του αναγκαίου αναπτυξιακού άλμα- - 99 τος . "Επιδίωξη", συνεχίζει στην προ- γραμματική του διακήρυξη ο κ. Λα- ζαρίδης, "είναι ένας ρόλος για τον καθένα κάτω από την οµπρέλα των κοινών στόχων, στο πλαίσιο επεξερ- γασµένα πολιτικών που θα υιοθετη- θούν για κάθε µία από τις κατευθύν- σεις ανάπτυξης του Πανεπιστηµίου. Για τη σωστή και ισόρροπη ανά- πτυξη του Πανεπιστημίου και ιδίως των μη αυτοτελών και των απομονω- μένων τμημάτων του πρέπει να υ- πάρξει ειδική στήριξη τόσο σε αν- θρώπινο επιστημονικό και διοικητι- κό προσωπικό, όσο και σε υποδομές. Η ουσιαστική αυτοδυναμία των τμηµάτων αυτών είναι στόχος προτε- ραιότητας. Οι επικοινωνίες των μελών τους με τα άλλα τμήματα του Πανεπιστη- μίου, τόσο σε λειτουργικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, είναι από τα πρώτα πράγματα που θα πρέπει να οι- ντιμετωπιστούν... Τίποτε δεν είναι πιο καταστρεπτικό για το Πανεπι- στήμιο, από ότι η απομόνωση που τρέφει τη μιζέρια", λέει ο κ. Λαζαρί- δης. “To Τμήμα Ιατρικής είναι μεγά- λο µε ειδικό και σημαντικό ρόλο, αλ- λά έχει αφεθεί μόνο του. Καμιά Πρυ- τανική Αρχή δεν μπορεί να μη λάβει σοβαρά υπόψη τις ιδιομορφίες του και τον σπουδαίο ρόλο του τόσο μέ- σα όσο και έξω από το Πανεπιστήμιο. Το Τµήμα αυτό αφέθηκε να αναπτυ- χθεί χωρίς συγκροτημένη στήριξη και χωρίς σύλληψη του σπουδαίου ρόλου του ως Τµήµατος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η εσωστρέφεια που ανα- πτύχθηκε στο Τμήμα Ιατρικής ήταν παρεπόμενο σύμπτωμα αυτής της οι- νωμαλίας. Γνωρίζω - μας είπε ο κ. Λαζαρίδης - ότι από πολλά µέλη του Τμήματος Ιατρικής δεν θεωρείται κα- θόλου υγιής συνθήκη για την ανά- πτυξή του και φυσικά συμφωνώ α- πολύτως". - Ο κύριος Λαζαρίδης στους στό- χους της νέας Πρυτανικής Αρχής, θε- ωρεί ότι περιλαμβάνονται η υπερά- σπιση του Δημοσίου και Κρατικού Πανεπιστημίου, ενός Πανεπιστημίου Ελεύθερου, Κριτικού και Αυτόνο- μου, µε αναβαθμισμένη την ακαδη- μαϊκή του ποιότητα όπως αυτή προσ- διορίζεται από το επίπεδο σπουδών και την έρευνα που διεξάγεται. Θεμελιώδες στοιχείο θεωρεί την ουσιαστική και πραγματική πλήρη α- πασχόληση στο Πανεπιστήμιο, ενώ είναι πολύ αυστηρός λέγονται ότι “0L ωττάμενοι" που στη δική μας περί- πτωση είναι "εποχούμενσι" δεν α- νταποκρίνονται στην προοπτική της αλματώδους ανάπτυξης που χρεια- ζόμαστε". - H ανάπτυξη των εκδόσεων, η ί- δρυση Πανεπιστημιακού Βιβλιοπω- λείου, η συνεργασία με τα Παιδαγω- γικά Τμήματα και τους Δήμους για τη λειτουργία παιδικού σταθμού, η α- ξιοποίηση των εκτάσεων ιδιοκτησίας του Πανεπιστημίου και η επίσπευση των εργασιών στα έργα που είναι σε εξέλιξη και νέες µελέτες είναι άλλα στοιχεία στα οποία αναφέρθηκε ο κ. Λαζαρίδης. Ειδική έμφαση έδωσε στο θέμα της σίτισης των φοιτητών πα- ρουσιάζοντας μια σειρά επεξεργα- σμένες θέσεις τόσο για το Βόλο, όσο και για τη Λάρισα, τα Τρίκαλα και την Καρδίτσα. - Πρωτοβουλίες πολιτιστικού, ε- πιστημονικού, αλλά και κοινωνικού χαρακτήρα είναι απολύτως απαραί- τητες, ισχυρίστηκε, για την κοινωνι- κή ενσωμάτωση των μελών της πανε- πιστημιακής Κοινότητας, ενώ µίλησε και για τα κίνητρα που πρέπει να πα- ρασχεθούν. Κλείνοντας ο κ. Λαζαρίδης είπε: "Γνωρίζουμε την τεράστια ευθύ- νη που επωμιζόμαστε και θέλουμε να σας διαβεβαίώσουμε ότι έχουμε τα οι- ναγκαία εφόδια για να τιμήσουµε την επιλογή σας. Ότι έχουμε και τη γνώ- ση και τη δύναμη και την εµπειρία, αλλά ιδίως το ψυχικό σθένος, που οι- πορρέει από την αγάπη μας για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, για τους ανθρώπους του, την εικόνα του, τον κοινωνικό του ρόλο. Πιστεύουμε ότι ο ενθουσιασμός που µας διακατέχει βρίσκεται σε α- νταπόκριση με το μέγεθος της εμπι- στοσύνης σας. Αν δεν τον είχαμε, θα μας παρέλυε το μέγεθος της προσδο- κίας που επενδύεται σ' αυτήν την πρώτη εκλογή του πρώτου Πρύτανη του Πανεπιστημίου μας".