PERSON-Μόραλη

Taxonomy

Code

Scope note(s)

Source note(s)

Display note(s)

Hierarchical terms

PERSON-Μόραλη

Equivalent terms

PERSON-Μόραλη

Associated terms

PERSON-Μόραλη

2 Archival description results for PERSON-Μόραλη

2 results directly related Exclude narrower terms

087_d_166.jpg

ικα» ά … "Έτ…. ΔΥΣΚ0ΛΗ ΠΡΟΒ ΕΠΕ προδλήματα θά έχει νά άντιμετωπίσει το υπουργειο παιδείας AI? H NEA ΧΡΟΝΙΑ 0 τις…… τη bout] …… Μι "Άννα; της µη…»… tuna! δωσω νόµος - πλαισιο) ι… ό όνιιοιο…ος |… …ο την …το- ΝΌΜ ΝΔ διυ1ιµνθόδµιυ ιι- wan ιό… &… να …… το δύο από το δασικό"… "µια … όνοµα"… να αποστολή 00… έντονα τόν µατιά…… …… ιστό τη νε… α…… ι.… 0|υλιή πιο… Η "Μι A‘s-("Mun οι & τους ΜΜΜ να µ' το. Μ… &… "…η Νιµ… την…"») Νιου… … ωωι…. να & τον Και… Ο… όψιν"… μια την …- … …… 'ήωΜ……ι … µόνο; να Μ…ιω …υό & 0 στην ο… … 0ώΝΝΜ ' αν!" … … … 0 νόµος πλαίσιο Οπως ιινοι γνωσιό σας Μας Ντίαν µια &… … Μ- mono ιό ανώτατο ιω.ώ ωα- στόµιο (Μια "µου… ιοί … Mouton-A6 VIA την ……- νηα| όιι αν… όνιωοντονµοιι- ας οι Οι… Ντουκ ιού νόµου που οι...… τήν Μι… no... µμ,… |… και…" & :… τις οι…υιις α…ηι… …- µόις στο (Μια… …… το αν… τα…" τους προι- Μακ 'μΜ|… " |… …' Μας … τή- … οι… "να…" Ι…ο…ιαι …το στο Ματι- |ιωω …το τα… οι"… |… |…- … ιο. ι… σόμπα… µια. Μοντ… α…… ,ο το ο. ,; την οι… |… …η το αν……» Μια… µια…… ή …. … "|… Μ: 1f.- …το… … από... σας από…… τα»)… οι το πώ … ": τον wane …τοιης) | ιόν οι… οι " Μ & …τΜων πια :… ψ - tom-ovum, µας … οι την … "Ναόµι… Ντ……ι… µου…» αν…… Ε… οι …… "Η… … … μοιρών… … ότι… … αν"… …ν- ΄ &… Μ ιό … από ΕΟ αν"… µια" … &… … νι µµ; τη … του … ως (Νιµ… Μι… |… Ναό … µ… ο… ιό … "αν…" Ο......ιιοι>>>νυννν>ιιιιι>>ιυιιι>ιιιινόόν>>υ> τις; H νομοθετική ρύθµιση στο νόμο- πλαίσιο.- Η ψήφιση καί έφαρµογή του «in: - 309».- το νοµοσχέδιο γιά τήν ίδιωτική έππαίδευση.- Η λειτουργία των νέων πανεπιστηµίων.- Η ίδρυση νέων σχολείων γιά παιδιά µέ είδικές (Μάγκες ι… …. “MW … α Μις -… λ… |"… ιν… & οι…… στο »… αλλαγες "Μπας τα) νό- µου "ιό ιό … όµως ο χρονος ιµπν "να .… ό woman-“M … για νό …ο… Μον οι … ας … τον αν…… … … ιό Ο."… ή αν… Μι… …- … Ενα &… ιό …το λοιπόν "µια σου Η Μ…… ιό …να: … … Μη την το"… ωνόιηιο από |?" ένα»… της νέας Μ……" … … ιό οι… της …!"… τα λιμό… Αυτό Μα…… ι… α… Μανόλη… τόσο ό ωωψγ« … Μ …να … ια ό Μην … τα Η… … … τη ο… ο… θα οτι…»: Μον το mumm- Μ …να… νό …ν υιό Δι- Μι… … …ανηιωό τους των ια ιό …! ιό ασ… τους Ντι…- ιω ότι ιια … οτοωΜι Μον η ο……- ι… .… ή …αν… που "ο… Μ…. στο… Μα…… "µας της …… ωνόιι.ιος Ο (Mi 309 "& τό δω…… νόµο… πού …… Όψη .…ωχω… ιοί "οι. σόµ- … µι πρόσφατες ότι…… του ι κ…… «» συζητηυι΄ι " ω owned στό θιρινό τµή- µα της Βουλής ammo. ότι Ν τεθούν ιό Θεµέλια γιό τήν απο.- "ότι… µιτορρι'ιΘµιοη στις δύο "του… …… τής ι.…- οι…. οι και… 0| … γιό τη αυτή ο"… …… αν… Iou Mun-ob ως Μηπως … Μι… ιό … "|… άπό Μι… … ιό … no» (u: ή "Μπι η "Μαη… οι όλο ιό … |… …… µια τους …Μιό…ωιότιιιΜ mm mm … όµως ψωµιά ιό να… πιο… … "τους… ι )… γιό την ο… δεν… αυτό dw- ιό" µου & και Από τόν τα…» … … "ο … του Μαιος ή ο… των &… αλλων να…» οι… γιό τήν τω…… ζα…υα1 μι … Η!) My συ…… υιό … οι…" των …. Μ…! "μόνο" να …… και… αλλαγές στο "αποψή… …. & … πω…… … ο! ών…- mu: Αν……» ή …ο… Μ- … ια ιό ιμυνηιοό ιργο & "ο… …… αυτό…" τω…… :… "οι… um νό από… ότι τό Μόνον… … Να ΜΜΜ… …… … … αν"… στο…" νόµων όό.ο…νιος γιό ια ο"… … τα… οι Μιλά "μια & Μο… "ανιψιά να… ιό …" οι ορισμός … ιό an … ια στο νομοσµόοο γιό την …το … …! αν"… αιμα… ό ιόν" :» οι… …ο. γνωστός σι… ("Minimum "πως, αν …: ζητήθη- ων οι οι…… Μον τών "µία… ια οι ων…ιως αιωνας ι… Μό- λων ια των καθηγητών (ΟΛΜΕ …. (ΝΕΑΣ υΛ1ιξ ι λ τη Oman-nun τις ότι…-κ τους …. ΜΜΜ… τους η τι …να Μας που "αν… ί…- |ΝΜΝ& Ν Προιόν"; & ένα … µόνο αν.… όωόιιιις to Μόνον… … Δι… να "…να… … ο……- αιω στους ως αυτούς για ιόν |… η… όνιιλωόόνιι… ή …… "αρνη- on τις απότοµα … woma- m m Μη… ι…) “MM-awo- "να… …… …ο ι… Μια στα τό νοµοσχέδιο …… |… ι |… m M … του από το …ή… Μ…… …… όνοµα]… & Μιά ζητή- mm M ωιό οι… Μ να Μι…ΜΜ…Μ … αν &… η … |… … Μια ιν… ή "οι"… ιοί ή ότι»… γή οι"… … θα την …αν. 00101 … Μ ΜΜιωοιιν ω…ο…ιι… ιης … τις Μ…… της αν …η οι… … Μ……" ια … Μάµ- … &… |… Μιας µια… Ν θα…… τς ' Ρν-ιΙβΌ...υ'νι.|ι|Ιιι.|ιΟι.ι|ινι μ4ν€Δ0Ν'Β |ς΄Έ΄&( κταψι……όι…αως αυτό …το…τα… (ή… … τα …… .… "από… α…τΜΜ……ω … αν "οι"… ΜΜΜ …- ………………… τα …… …Μτω " ών Μα…… …νόλανόΜτιωννότιαΜ ωα….………. Μακάου"… 6…" τις να… τα… Μ……αιτόώΜόπή αν… Μι… ΜωΜΜΜ… αω#ώΜΜ H Ιδιωτική έκτισίδευση Με» όµως ότιό οστό ιο! Mo damn όνοµα… νό Μοσχο- λΜονν τό Μοντ"… … τον ισπανικό …ο. πού µοι σό- m Qtv ο… Μος Μονος Εκ … από είναι ή &… µ…… αι ια ο Μπος ών "να ινστιτούτα n …η "να… του ό …να … ιόνα ότι ιό "Μοισία χρονια … … Ναό "όπιο. αν… αν … Μ … … Μ …- τιω … Μπος οι την Μια! Μιμή στό :… της ιό…"- …… "να …Πιο on mane-c m ή … …… …. " Μ &… ο… ήταν Μι … ένα την Mn lbw Ibo-1mm nun-m cloak-n οι… τω…. ιό "Μι… τους … γιό Μι…- α της Μι… … στην α' ιοί « … Μα…… …ο οι… & … |… |… ν… µια» για την …… τον Μα πως "τα "Ο το… … … …… "Ο… & … τα Μι… απαντώ …. Μ) " …για * Μι… …… ωαΜ……"κ ΠΝ…- yo mum …… στη Μπο …… π … "Ο …… »ν-ιιιιινι μια; ιδιωτών "Μο…… ιοί 00- μια… …||……ν Emnuw ή … ζητω |! νόµο να Μι! Μινωικό ό τι … στην αυτή µατιά…. τα ιό "όργια; µόνο… ιό α…. τό Ηµιωιό των… ως φόρας ιό πλω- τά: ι»… " Μονή ιό ότι"… ια Αλλες και… :… Μι… …- όωιών . !… Μπας µι …να"… … on του Μαιν Μαρκ… …ο… ι Π "ο… το …το από όπως… τούς Μι… ιαπωνικός & "να από ιό …… των Η Μ…… τή να Cows, H τεχνική έκτιοίδευση Μεταρρυθµίσεις όνσµινονιοι, σύµφωνο πόντο µέ τις Orphan- ιός Μιδέας τού όιιουργιωυ not στην μέση ιεχνιιή ιοι ι…- γιλµοιιιή εκπαίδευση … Δόμνα»… να: τµήµα… µι νιις …. ιόιηιις στο "Η που &: όνιοιιοιμνό- um στις Μινσκ τής να… τιµολο- νιος … Μι "να γνωστό στό µια; "οι… … υιό "Η Ν'- νόλω ό "οπλισµός loo τοµεα Μι…- ρν…ή'… Ο ντος "µας αυτώ η… νό ιολι'ι- »… τις όνόγιις της παραγωγής ιοί της οι")… Μη… στόν |… τα πλη- Μ…… …. όπλων… τόµος "που"… Ν' ως … στο Ον ΚΠΕ της Αθήνας 1m όσο στο… «πιο… στόν "µια όιιό !… Νά ση… ο. …… … …- …ισ τή να οι… µονή να τι… τον τι…… ια στό boo … |… διαµερίσµατα τής Αιιιιής ιο- α στην Μι… .… στην new Μ …η οι αγαπω… αο- ύ|ώσ|ια1 non WM“ νά µή µι|νιι ιη αν m. mow του …να; 0 τις …να όνόνιις Μ "| moan ρυθµό οι ιόν &… … .… στον "το… ως η …ή … Ο … |… "|…" στόν |»… auto um Μον… όναρ…» φόνος … …. τι um; ι… … του ι κ…… moan-A our: on στό το… "να όιΨτηιι, νο την ό… … πλήρη "σου;… |… |… ». των να μου… όµως ιργοσττ…ός … νέο τµήµατα ω που… νό έφοόιωπ| επίσης και ή τµ…)- …… €ιτιοίδενση Ετσι Ν που… αυτό τη .… να…) νο …… ή "πως… ι… ι…των τον...) Ι… των Μπασι…ν του Μ…… |… το ' ' ΜΜΜ αν lw λιιιιοο ωνιπιοτωιο …. να µ...…" … … γώ την ένα)" ποιηση ι… Μι… |… ν…… γιό τη ουγΜτη.η µιψιιν|…ν τω… των οι όλο ιό |π.ιΙωι…Μ των Νιό- …ν Ιαν οι…"… ι… Μ |0 |… … …"…" την |…Μ |… …' "ως άμυνας Τό πολυκλοδικό λύκειο Επισης σοµωω οι "τον" ΜΜνις δΩι|µύξιις 100 | Κ… Moran. αλλά και τού ι Μόραλη mum...“ όνομα… νό Δηι- ιιαΘιί & Νόµος του ένας… ιιυλόιλοό…ου Μαιου, Η… won οι…» ιό ΝΗΛ ιό τα να ψωµιά… όλοι οι νοµοί της χωρα .… οι "μόνο… τυριο- χις των µεγάλων ΜΜΜ ιι- ντο… νιωθω… οι… :. ντος ο..ιός των; οι…… ο…… νο……ΜοΜμ- not "να… όλης της |… ιο! οµιην οι οι… . οι. Οι µια… … τη µιν. … ω.ιοψ.ω ως φώκια ως ιινοι τιµ … ιαΜιοταη αυτής Η»… … Π..…. ιτ.ιιοι…ωναιωιή καναλι στ……ήωΜωή …… ι… . να savvy-Hm |....ΏΏ|ι..Ι.....ΌΙΌΙ.-Ό.ΙΙ..Ό......)Ι...'......Ψ....Ρ.......... ι… ότυιι,οθωµο |.ιΠΩιδιυα1 Επιπλέον σύµφωνο µι τις όιοιηµοµς ι…. ο……μ.ιι.'ω από τη νία στο"… "» νι.) ινα-ω οι! ο……" ιό λιιιι…ρνω)ν 100 um οχι…… οι όλη … χ… Από cam ιό & ω …… . µου… |… το Η "πιο Ema mm ο…………η οι) Μπασό…- ο….ι ιό ιι- |…µόσ… ιµάντα… - Kayo: kw ια ιό µια… Σωτ.… & ιοί 250 Θι…νιιης Σιών… Ανω Του…. 1) …… ιοί ίλιυόιµου … κορόνα… Προσχολική αγωγή τελος σύµφωνο με νο…- γροµµο σού “mum; στην πρόσφατη συνεντευξη n‘mou ό όταν… παιδια Μ…… Μι… δόντι… ιοί γιό τήν προσχολική αγωγή καθως και για τό άτοµο µι το… ανάγκες Η Μ…… αγωγή … ωµό…" πιο] m mow mm Η "να"… ναι mo- … νό "λυθούν ml ιό … ω……μ…ω….…… ων mam. ……ν … …- Μ… Ε… ιό ν…… ΜΜΜ ά- … Ο… & "" τήν "&… γιό την αρ… ών .… …ν…ι… εψ- ιηςόΜης eo …ι1ήωι…Λ …ν πολι…" γιό …ο … τυ- ow ια …… :… όπως"… νό αν … ή Μ… ίδρυσης &) … νων "ΜΜΜ µονάδων Ντι να … Μι … όλο ιό τω.… ιατρό … ιο θιµοιο που & ΜΜ- cow ιό anouonio Μάιος αν … "Μον… … Η “comm της Μιο- λΔος .… ι…ιιµιων Μι… ιοί της αν… .… στό δηµοτικό οι…, ή "υπό… |… …ω…… Ινστιτού- ιω ιοί ή .…….… του κωε που… τη… |… "στην"… τινων… ισω- &… η όραση του Ναού Μ…"- … … όμως .… ή 0… - luv ιοθυνυν του µαι… "90000… Μπι… (µου… ψαχνω… .… µ… µόνο από ιό Με…» τους mow-u.- vac- αν. … … & αν… τα"… boron." loo Μπητ… … Γιόνο…λαΜνιόό…ώνό "των"… & όλα cam; Monm- ouc on warm! Mom ιοί %

195_d_226.jpg

παιδες… … Θ€δξΟλιΟ&Όώω αφου λ%5Ό ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΝΕΛΥΣΕ Ο K. ΑΡΣΕΝΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΙ- ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΠΡΥΤΑΝ|ΚΩΝ ΑΡΧΩΝ Νέα εποχι΄ιγια το Πανεπι Τους στόχους του Υπουργείου Παιδείας για το Πανεπιστηµιο Θεσσαλίας παρουσίασε προχθές o κ Γ εράσιμος Αρσένης κατά την επίσημη τελετή εγκατάστασης των νέων πρυτανικών αρχών. Τόνισε μάλιστα ότι στις στέρεες βάσεις όπου οτηρι΄Ζεται τώρα το εκπαιδευτικό ίδρυμα θα υπάρξει νέα υποστήριξη και Χρηματοδότηση, ενώ έκλεισε το νέο ραντεβού με τις πρυτανικές και τοπικές αρχές στο τέλος του μόνο στην Αθήνα. ΄Ετσι, το Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας κλείνει την πρώτη του δημιουργικό πορεία από την εποχή της σύλληψης και του σΧεδιασμού του και ανοίγει τη νέα σελίδα σε µια μακρόπνοη προοπτική για το ίδιο και την κοινωνία. Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΑΔΛΗ υγκεκριμένα () Υπουργός Παι- δείας δήλωσε αναφερόμενος στα άμεσα αιτήματα του Πανε- πιστηµίου "Είναι µεγάλη αυτή η μέρα όχι μόνο για το Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας, όχι μόνο για τη Θεσσαλία, αλλά για την Ελλάδα, για την πανεπι- στημιακή κοινότητα της Ελλάδας. Ο πρώτος κύκλος κλείνει και χαρακτηρίζε- ται από την πραγμάτωση ενός µεγάλου ο- ράματος με την εξασφάλιση της να…» γίας του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας επάνω σε στέρεες βάσεις. Για το παρελ- θόν μίλησαν πολλοί. γι αυτό θα μιλήσω για το από εδώ και πέρα. Το Πανεπιστή- μιο Θεσσαλίας οφείλει τη δημιουργία του στους οραµατιστές, στους αγωνιστές. Δεν δηµιουργήθηκε έτσι με ένα προεδρι- κό διάταγμα. Σήμερα που κλείνει αυτός ο κύκλος, πρέπει να αποτείσουμε φόρο τιµής σε όλους που αγωνίστηκαν για την υλοποίηση αυτού του οράματος. Έπεσε ένα βαρύ έργο στις διοικούσες επιτροπές και σήµερα μπορούμε με αι- σιοδοξία να δούμε την πρόσοδο του I la- νεπιστηµίου από εδώ και πέρα. Έχουµε πράγματι τις στέρεες βάσεις. τον οραµα- τισµό και τον προγραμματισμό που μας έδωσαν οι προηγούµενες διοικήσεις του Πανεπιστημίου. Τα κτίρια στο Βόλο και αυτό που θα κτιστεί και στις άλλες πρωτεύουσες της Θεσσαλίας κτίστηκαν µε τον κρατικό προυπολογισμό και πρέπει να πω ότι εί- ναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση η προώθηοη του Πανεπιστηµίου Θεσσα- λίας και η χρηματοδότησή του. Το Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας δεν είναι ένα περιφερειακό Πανεπιστήµιο και δεν μπορεί να είναι περιφερειακό Πανεπιστήµιο, όντας στο κέντρο της Ελλάδας. Το Πανεπιστήμιο της Θεσσα- λίας είναι και αυτό κεντρικό Πανεπιστή- μια που θα πρέπει να παίξει έναν πα- νελλαδικό ρόλο. Τα λεγόμενα περιφερει- ακά Πανεπιστήμια δεν είναι Πανεπιστή- μια που ιδρύθηκαν για να γίνει αποσυμ- φόρηση των κεντρικών. Έγιναν και γι' αυτό, αλλά έγιναν κυρίως για να παρα- κάμψουν τις αγκυλώσεις των παραδο σιακών Πανεπιστημίων και για να παί- ξουν έναν ρόλο πρωτοποριακό. Περιμέ- νουμε όλοι το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας να παίξει αυτό το ρόλο, γιατί ήδη έχει βά- λει τις βάσεις και την υποδοµή. Θα πρέ- πει να αντιμετωπιατεί στο πλαίσιο της μεγάλης επταιδευτικής μεταρρύθμισης για την αναβάθµιση της Παιδείας στον τόπο και για τη διεύρυνση της Τριτοβάθ- µιας Εκπαίδευσης. Όλοι δεχόμαστε ότι ζούμε µια νέα εποχή, γιατί το µέλλον του τόπου μας, όπως το μέλλον κάθε χώρας θα εξαρτηθεί από την αποτελεσματική ε- πένδυση στη γνώση και στη μάγων…. Σε Από την τελετή :"… αυτή τη γνώση πρέπει να έχει πρόσβαση κάθε παιδί. Η ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση σε όλες τις βαθµίδες της εκπαί- δευσης από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Πανεπιστήμιο είναι ένα κοινωνικό δι- καίωμα που η πολιτεία. η κυβέρνηση, δί- νει απόλυτη προτεραιότητα. Το σιΜ)ημα τώρα είναι ανοιχτή πρόσβαση στην Τρι- τοβάθμια Εκπαίδευση για όλα τα παιδιά που θέλουν να φοιτήσουν στο Πανεπι- στήμιο. O προγραµµατισμός μας είναι προς αυτήν την κατεύθυνση. Η κατάργη- ση των γενικών εξετάσεων την επόμενη χρονιά και η πρόσβαση στην Τριτοβάθ µια Εκπαίδευση χωρίς εξετάσεις, μόνο µε το απολυτήριο του Ενιαίου Λυκείου, εί- ναι το πρώτο ουσιαστικό βήμα προς αυ- τήν την κατεύθυνση. Το δεύτερο βήμα εί- ναι η σημαντική βελτίωση της υποδομής των Πανεπιστημίων ώστε να είναι σε θέ- ση να απορροφήσουν αυτόν τον αυξανό- µενο πληθυσμό και ταυτόχρονα να ανα- βαθμίσουν την ποιότητα των σπουδών τους. Σε αυτήν την κατεύθυνση έχουµε δώσει ιδιαίτερη προτεραιότητα. Το Πα- νεπιστήµιο Θεσσαλίας καλείται και αυτό να δώσει το παρόν στο κάλεσμα του α- νοίγματος στους νέους που θέλουν να έ- χουν πανιπιστηιιιακές γνώσεις και από χρέωση της πολιτείας είναι να βοηθήσει την ανάπτυξη της υποδομής για να μπα ρέσουν οι πανεπιστηµιακές γνώσεις να δοθούν σε ένα επίπεδο που να μπορεί να συγκριθεί με το επίπεδο των γνώσεων των άλλων πανεπιστημίων της Ελλάδας και της Ευρώπης. Η πανεπιστημαική δραστηριότητα δεν μπορεί πια να περιο- ριστεί μόνο στα προπτυχιακά προγράμ- ματα, αλλά θα πρέπει να προχωρήσει πα- ραπέρα στις μεταπτυχιακές σπουδές. Ήδη λειτουργούν τρία μεταπτυχιακά προγράμματα και η νέα σύγκλητος σχε- διάζει και άλλα προγράμματα. Φυσικά αυτά τα προγράμµατα χρειάζονται την υ- ποδομή και τη χρηματοδότηση. 'Ενας τρίτος στόχος για το Πανεπι- στήμιο είναι η διά βίου εκπαίδεικιη. Η γνώση στη δική μας εποχή αλλάζει ταχύ- τατα. Ο απόφοιτος του Πανεπιστημίου για να μπορεί να είναι ανταγιι)νιστικός στη διαδικασία θα χρειαστεί να μπει ξα- νά στο Πανεπιστήμιο και να έχει και πά- λι επαφή με το χώρο της γνώσης. Άρα η επαφή του πολίτη με το Πανεπιστήµιο εί- ναι μια επαφή που διαρκεί καθ' όλη τη διάρκεια της επιστημονικής καριέρας. Τα προγράμματα σπουδών επιλογής εί- ναι ακριβώς προγράμματα που θα αντι- µετωπίσουν αυτήν την ανάγκη. Τα Πανε- πιστημία βέβαια δεν είναι μόνο χώροι εκ- παίδευσης. αλλά και χώροι έρευνας και πρέπει να αναπτύξουν τα δικά τους ε- ρευνητ ικά προγράµµατα. Το Πανεπιστή- µιο Θεσσαλίας που έχει το κέντρο βάρος του στο Βόλο, αλλά με τις ακτινώσεις του στους άλλους νομούς. μπορεί να παίξει έναν καταλυτικό ρόλο όχι μόνο στην πνευµατική αναβάθµιση, αλλά στην προ ώθηση της οικονοµικής και κοινωνικής ανάπτυξης της περιοχής. Για να γίνει συ τό χρειάζεται να προχωρήσουμε στην (1- ναβαθμιση του Πανεπιστημίου της Θεσ- σαλίας, αλλά να προχωρήσουµε και σε μια ιδιαίτερη επικοινωνιακή πολιτική. Νομίζω ότι από κοινού ιστορική" να βά- 4 *… Μ :» των νέων πρω…κών αρχών λουμε αυτούς τους στόχους. Αυτά τα 0- ποία ζητάτε στο ψήφισμα μπορούν να γί- νουν πραγματικότητα. Ο πρωθυπουργός έχει επανειληµμένα πει και είναι ομόφιι» νη απόφαση του υπουργικού συµβουλίου ότι η περίοδος 2000 - 2006 να είναι πε- ρίοδος για την προτεραιότητα της Παι- δείας και η χρηματοδότηση θα γίνει από το πακέτο Σαντέρ. Κύριε Πρύτανη θα ή θελα να σας καλέσω, με τους συνεργάτες 0 ρόλος του ως κεντρικό εκπαιδευτικό ίδρυμα της χώρας σας από τις πρυτανικές αρχές µαζί και με τις τοπικές αρχές σε µια συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας πριν από τα τέλη αυτού του µήνα για να ολοκληρώσουμε με ικανοποιητικό τρόπο τις εκκρεμότη- τες όπου υπάρχουν στο Πανεπιστήμιο και να προχωρήσουµε τώρα στη διαμόρ φιικ1η ενός ολοκληρωµένου προγράµµα- τος" Φόρος τιµι΄ις στο Γιάννη Φάτσπ Με δηλιι'>σεις τους οι οµιλητές της εκ- δήλωσης απέδωσαν φόρο τιμής στον ο- ραματιστή του Πανεπιστημίου Θεσσα- λίας δημικιιογράφο Γιάννη Φάτση. για το οποίο θα οργανωθεί και ανάλογη εκδή- λωση στο αμέσως προσεχές διάστημα. Μάλιστα, ο Υπουργός Παιδείας υπο- γράμμισε σχετικά: "Θέλω να θυµηθούμε όλοι τον ορα- ματιστή και το φίλο όλων µας, το Γιάννη Φάτση. Όταν τον συναντούσα είτε ήμουν υπουργός Εθνικής Οικονομίας είτε ακά μη Εθνικής Άµυνας πριν να αρχίσει ο,τι- δήποτε άλλο να πει που με ενδιέφερε ί- σως και περισσότερο, όπως η πολιτική στιγκυρία, άρχιζε από τα θέµατα του Πα- νεπιστημίου Θεσσαλίας". Το ψήφισµα της Συγκλήτου Σύμφωνα με το ψήφισμά της η πρώ- τη Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Θεσ- σαλίας αποφάσισε τα ακόλουθα: (1. Να επισημάνει αφενός ότι το Πα- νεπιστήµιο Θεσσαλίας αποτελεί το κέ- ντρο της επιστήμης και του πολιτισμού, για την ενδοχιι΄)ρα της Κεντρικής Ελλά- δας. η οποία αντωτρικιωπει΄ιει ένα περί- που εκατομµύριο κατοίκους, και αφετέ- ρου ότι αποτελεί ήδη κοµβικό σηµείο με- ταξύ της επιστήμης και της παραγωγής. β. Να τονίσει µε ιδιαίτερη έµφαση. ότι το υπό ανάπτυξη Πανεπιστήµιο μας δεν πρέπει και δεν µπορεί να ενταχθεί στις ε- ξισωτικές αλγοριθμικε΄ς λογικές που ι- σχύουν για άλλα αναπτυγμένα Πανεπι- στήμια. Η γενναία στήριξη του Πανεπι- στημίου Θεσσαλίας σε αυτή την εξαιρετι- κά κρίσιμη φάση της ανάπτυξής του, α- ποτελεί όρο για την υλοποίηση της ίδιας της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας. Είμαστε βέβαιοι ότι ο κύριος Υπουργός υιοθετεί τη θέση: "ίση των ίσων και άνι- ση των ανίαων μεταχείριση". Y- Να κάνει, γνιικιτό ότι στη σηµερινή ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Ναυπλίας ΠΜ. Λαζαρίδης κρίσιµη φάση ανάπτυξης του Πανεπι- στημίου απαιτείται, εκτός των άλλων, και μια ανάλογη διοικητική και κτιριακή υποδομή καθώς και υποστήριξη της Φοι- τητικής Μέριμνας. Η εκρηκτική αύξηση του αριθμού…τιιιν Τµηµάτων και των αοι- τητών, την οποία ασφαλώς κρίνουμε α- ναγκαία, και οι ποικίλες ανάγκες που ασ τή δημιουργεί δεν είναι δυνατόν να αντι- ιιετωπισθεί με το υπάρχον διοικητικό προσωπικό και τις υπάρχουσες υποδο- μες. Παράλληλα, οι περικοπές πόρων που αναφέρονται στην άσκηση γενικότερων πολιτικα΄ιν, οφείλουν να αναφέρονται ε- πίσης και στην αίσθηση του µέτρου και να μην αφορούν ζωτικά µεγέθη και το- µείς δράσεις. Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ελπίζει ότι τα υπομνήµατα που αναλύουν τα σχετικά αιτήματα θα μελετηθούν με ιδιαίτερη προσοχή και θε- ωρεί βέβαιη τη θετική ανταπόκριση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας. δ. Να δηλώσει και με την ευκαιρία (m τή, τη βαθιά πεποίθηση των μελών της για τον ιστορικό ρόλο που έχει να διαδρα- µατίσει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας όχι µόνο σε περιφερειακό αλλά και σε εθνι- κό επίπεδο και να διαβεβαιώσει ότι θα καταβάλλει άοκνες προσπάθειες προς την κατεύθυνση αυτή. τ. Να χαιρετήσει. τέλος, και να ευχα- ριστήσει τους εκπροσώπους της πνευμα- τικής και της πολιτικής ηγεσίας και ό- λους τους εκλεκτούς προσκεκλημένους οι οποίοι με την παρουσία τους στη συµ- βολική τελετή εγκατάστασης των πρό» των Πρυτανικών Αρχών του Ιδρύµατος, τιμούν και στηρίζουν τις βασικές επιλο γές που διαμόρφωσαν την ως τώρα ιστό ρική πορεία του l Ιανεπιστηµίου Θεσσα- λίας και εγγυώνται την δημιουργική του προοπτική στη νέα χιλιετία. O κίνδυνος διάσπασης του Πανεπιστηµίου Στο σχεδιασμό των τμημάτιιιν του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και στον κίν- δυνο διάσπασής του στο πρόσφατο πα- ρελθόν αναφέρθηκε στην προικριι'ινησή του ο Πρύτανης κ. Παντελής Λαζαρίδης. “H διεκδίκηση των τοπικών παραγό- ντων να ιδρυθεί Πανεπιστήμιο Θεσσα- λίας είχε ήδη μια μακρά ιστορία που ξε- κίνησε τα χρόνια του ‘60 και εντάθηκε στη μεταπολίτευση και ιδίως στα πρώτα χρόνια του ‘80. Πρωταγωνιστές ήταν οι Δήµοι και φυσικά οι Δήµαρχοι. Θεμε- λιώδη ρόλο έπαιξε για την ίδρυση και την παραπέρα πορεία του η πολύ σοβαρή συ- ζήτηση που άνοιξε και κατόπιν τροφο- δότησε µε συνεχείς πρωτοβουλίες ο Λή- μος Βόλου με Δήμαρχο το σημερινό Λή- μαρχο. Παρόλο που η διεκδίκηση για το Πα- νεπιστήμιο ένωνε τους Θεσσαλούς το ι- δεολογικό κλίµα µέσα στο οποίο αυτή καλλιεργήθηκε, φόρτισε το Πανεπιστή μια Θεσσαλίας πριν ακόµα ιδρυθεί με δυ- σανάλογη προσδοκία και στρεβλή αντί- ληψη για τη λεγόμενη "ανάπτυξη" της κά- θε θεσσαλικής πι ου ιχής ξεχωριστά. Η περιοριστική τοπικότητα των διεκδικήσεων µια µάλλον ανιιττόοητη α- εί …' . ο ο υπουργός Παιδείας rep. Αρσένης ντίληψη για το ρόλο του Πανεπιστηµίου ως θεσµού και η ταύτισή του με πλευρές της ανάπτυξης που δεν του αντιστοι- χούν, αλλά και κάποια µικροπολιτική ό- ραση των πραγµάτων (η οποία μάλιστα απέδειξε ότι έχει επικίνδυνη αντοχή) λί- γο έλειψε σε κάποιες περιόδους να μετα- τρέπουν την απολύτως θεµιτή αναπτυ- ξιακή προσδοκία. από στήριγμα και λαϊ- κή βάση για το Πανεπιστήµιο, σε αμφι- σβήτηση η οποία θα μπορούσε να λει- τουργήσει ως τροχοπέδη ή και εκρηκτική νάρκη γι' αυτό. Η εξέλιξη των πραγμάτων, Μόραλη- σε βέβαια τελικά μια τέτοια τροπή. αλλά δεν θα έπρεπε να υποτιμήσει κανείς τους κινδύνους που έχουν εµφυτευθεί και που εµφανίζονται µε εξάρσεις. περιοδικά, συ- ναρτημε΄νες συνήθης με προεκλονι:|ι΄'ς περιόδους". "Μύθος" n περικοπή δαπανών για τα ΑΕΙ Στη σηµασία της δηµόσιας δωρεάν Παιδείας αλλά και στο ενδεχόµενο περι- κοπής των δηµοσίων δαπανών για τα ΑΕΙ αναφέρθηκε σε οµιλία του κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης () βουλευτής Μαγνησίας κ. Νίκος Γκατζής. Πάντως, ο κ. Αρσένης για το ζήτηµα που ανέκυψε σε σχέση µε τη χρηµατοδό τηση των Πανεπιστηµιακών Ιδρυμάτων χαρακτήρισε "τα'…" όσα λέγονται ότι διν "-',.α.';'οιΝ και δεν θα υπάρξουν πό ιν; '… : χι Γριτιβάθµ… Εκπαίδευση… Τα πικιι΄ι'…'ρι='ιι ταμειακά προβλήµαπ που άνε',…ωι µόνο σε ορισµένα Πανεπιστή- μια, δι'ι'..ιι'ι΄κηιαι ότι θα λυθούν", τόνισε ο Υπουργός, ενώ υπογικ1µμισε την αύξηση της χρηματοδότησης µέσα στην επόµενη εξαετία από το πακέτο Σαντε΄ρ. Χαιρετισμός του Αρχιεπισκόπου Χαιρετισµό µε αφορμή την εγκατά- σταση των πρώτων Πρυτανικών Αρχών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (muffin— νε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Χριστόδουλος, όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται: "To Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας είναι γέννημα της αγάπης προς την Παράδοση του τόπου µας, είναι καρπός ειΧ)ύνης και κατόρθωµα ελευθερίας. Όσοι μοχθήικιμε για την εδραίωση του, το κάναμε γιατί πι- στέψαμε, στην αξία του Ανθρώπου, στη δύναμη της καρδιάς του, στους καρπούς της ευεργετικής παρουσίας του μέσα στα δρώμενα της ζωής. Το κάναµε γιατί στη ριχθήκαµε στην Ελληνορθόδοξία µας. που είναι ομωύσια της πνευµατική; και εθνικής μας οντότητας. Το κάναµε γιατί σα…… να προσφέρουμε στους να… μας δυνατότητες εξέλιξης και ανάδειξης µέσα από τη διαδικασία της αξιοποίησης του θησαυρού της πατρογονικής κλήρο νομιάς µας. Το κάναμε γιατί πιστέψει… πως μέσα από αυτό το καθι'.δρυµα θα έ- βγαιναν όχι µόνο άνθρωποι πω…… γνιι΄)σειιιν, αλλά και επιστήµονες υψηλού ήθους, μεγάλης ευθύνης και ακατάβλητης θέλησης να συνεισφέαιιΝ στην ώρα τους Υ… τη δι… νι . Λ m της πνευματικής µας ταυ- τότητας".