Identity area
Reference code
Title
Date(s)
Level of description
Item
Extent and medium
Context area
Name of creator
Repository
Archival history
Immediate source of acquisition or transfer
Content and structure area
Scope and content
ιζ … ,--… ? ή τ η " Ρ.: . ." "& ΄ . μη … ?τ& δρυ υλπ=εγν€π -'τδθη=ιε && ε'3ρ5Μτο "!εριεχξµενο. 'ξπληει?&:ει Βλπ "Με. "αργές λαϊκ8ς τέχνης τΦδ Ξχπυν γι! κράτη 5λη τ8 ξύλο! τήν Ρυλαγλυπτική, «δν Ξειτλοψοιτα, τη. "Θάνατοιττ, τξν ϊυΆσκο=τιπ6, τήν ΞυλΞηιπροτεχν€σ, τή 36?ελ01Πιτ1.... '€=α …τξ 1€6 μµ… ν6χσυωπ καί τολ5χρωµα ηχ€Ξια, π…5 περιλαµβάνονται πτΞΞς δι πζνππες, "εγινε απο…πξοει… νδ πεπιληφ€σΞν επρακτηΦικτικξ καί δυτι1ρσνυπευτιπ5 ΐε€γµπτπ &π6 τίς ξπιτεδ?εις τόν ϊ€Χνδν #€ δν. Ψδ Ξδλ0, δλη προσιτή -γιατΐ βΩ€…πεται σε κΞΘε περιοχή τξς ΕΧληνιπδς γ€ς - εδκσλ5γρηπτη καί στ! an, ζιατημεΐται 316 μαπο€ χρονικό ΕιΞΡτσυς "τδν ' λλΞα χάρη #16 ξηρό της κλίµα. ϊδγάριυτΩ #τ6ν 8ώη. πεπτ5 πτδν Επαφή, σε καιπίΧους ?αΌµσή Ώ µμ,)… η. Ωδτητος. εξ τίς όιπκριτιπξς ΐνες καί τδν :ΧοΞςο τδν €1019&Γευν, κθλυνε πΞµταΧλες &€Κ τίς ξνέγπες τόν νεοελλΞνυν. ? παπτγυγή ξυλείας γι& 3ξ48ΈοµΕς'ξ γι& κατασκευή έντι1ει- µένων &π…τ Άπ8…ε νηµαντιπδ εξ…6?ημα ΐια:δρων έλληνικδν περιαχΞν. 'ινσµαστ!ς Ξ:πν …! π;πτανι€ς καί οί &ξυ€ς τ08 'λγίυυ "Γρους, τ& Ξλττα τξς Ξζν'φυ, τα nun pCraLa τ6ς Hake- novvficou καί τής ΆρΞτης, &! καΓτπνιέςξπαί'&γριελιξς 305 έπλεαν. 15 πεΞκα 13€ δ?σιας. Ώ! πι! ξτκνυ:τοί τεχνίτες, ϊ€…ς ξυλαγλ5%τες, πατξνπυτπν δπδ τα χωριά τ8ς '"πείρου "Η! ΐΐιαξτεππ &π5 τήν πεπιΠπ6 κΞς ΄5νιτ"κς, &λλδ Μαξ "τό "&γιπν "Ροος, πτήν μήςη, την Ι.. Γδπρε καί 15 φτ€νη"α κπλΆιεργ8&ηεκ :δτΞ & τέχνη. '1νξλογπ μ! τήν εξΞ€πευν8 τους at Ψ…. τεχνίτες εζχαν καί ξεχωρι…τδ ξπαγγελµατιπ6 χαρακτηρι"µδ. 'ταν &! τσγι…&δροι|Γυλπγλ5… Έτες/,ο€ ταξπντζΞ#ες/ κατασκευπ"τξς καί Ξιαποπηη1€ς ταΞανιδΜ|, ο! γηντΏΞυΞ€5ες/ γιέ τίς ξαΧινεα κατασκευές ταν αΐεαϊοµδΌ/, ο! µαρηγκο(. ο! ΠππελΞ'ες η ?αεν5ΐες, οί στα… φι5!5εε, ο! κερεπτετΚ"η ες. ο! παρσΞ4ες. 'Έπ6 α8τοδς …6 &ηλδτερ 6πδληώη ΞρζΡ20νταν οί ττγι:&δρυι, από 3νελ6µΉαναν καί {Kc nxnufiatfitcaeq ΞΩγςπ€ε , 81υς & κατακπν6 τέλ- πλωυ, ?εαποτικΞν Θρδνυν, Ξμ86νωυ κ.τ.λ. '? εί#€κευπη με Evan τΩνξα #8 αήµαινε πές π!- 8ε τεχνίτης περιοσ€πφνταν πδνο ν'αδτΘν. "€ περιδϊους περιοσιΡμοδ τδν ξτγπΠιδν ξνελΞµ- Fave πα! "αλλες ψυναπεΐς εργασίες μ€#α νι! !ριπ ξΞν Πυνπτοτήτυν του. "τ! "έπη ΕΦΗ % ΞυΆΩτεχνζπ ξνδοβπε ο! ίι!!συΦ…ι €λΞΉαι της Ξταν Άργαυωµ5νυι Επαγγελµατικά «τε ζπν&ςψπ 5 00υψΞτια. ι5τ5 'επαιζσν υηµαντι85 ρ#λο "τήν 88αγγελμπτιν5 ΐ?π!!τ:πιδτπτα τόν µελ8ν τους. '"πµινπν καί &ποφ8«ι1αν γιξ τίς έπαγγελµατιπξε ιαφύς€ς, ξυεργξδσαν γι€ τόν έπλ- σπξση προνοµίων άπό τ&ν ταυρκιι6 =ιοίκηνη, Ξφ8ρηυΡαν τ8 €υιμικδ ϊΐκτιο καί εΐχαν δν?- Υνω0ιΡη€να πικπξωµα !τι50λΞς ποινδν Ε66 'ΞΡΥιζε ξΠ5 €€ ζηµδ"ια €πΐτλπ7η "πε ξ?τ""€ é: tfiv &1ττδΌ€υ"π 80κ682ως τδ ΞπατγΕλματΟς καί €5ν πρδπκτιµη µυλΞπιση. "& ΗΟυΧταυιΜδ φιρ- µάνι τ=σ 1773 έπαγοπεδαυτ0ν &τ…ιαΞήεοτε ξτξμ?απη "τήν 'φπκηνη τδν δικαιυµδτυν τδν ίσ- ν.µ?,ιΐω. "(Κιτς, ώμςιιυι; Η! 16 τ:ιυς=κικ-5 ςι=ς'ι-.'…"-.….'.γινιδ /.'δ-.…τΜ:α, …'. &:νεγγεΆΗατι:ς€ς ι=υ.…….τι…τ(-΄Ρ ,. .. . πεις &τατκλοΒΜπν ηΏµ0λύγιπξς µονά ες.'; ξε€'?ανη :δν ξανα9ιΞν καί τΞν ελΞων Ω!κ1υοπι- "δν &ργπν€…εων, Επως οί κοµπαν€ες|τ8ν ξµπδρωνΞ. τά τελιγπΞτε/τΠν κτηνοτρδπων καί 06 "Χ…"… - 2 … ναυτεδερφοξ ίτδν ναυτικ'υν|. ξταν µεγάλη σ'δλ8κληρη τ€ν Ηφινυ9ιπή καί Θρη!!κευτικξ ξωξ το!! δΧδδηυλου ελληνισµοδ. "Εργα φιλανθρωπίας, χτίσιμω "η διππ6αµηαη έκκληπιδΜ, 520;:- σιστική &ν&µειξη στήν τοπική αδτοδιο€κηση, δνξορηση % παάκΕρεΓη πατριαΩΧΞν, Εδµυπη αχο- λείων µας πολλά δλλα καραπ:ηρΕζουυ τό ρδλο τόν ζσναφιδυ. ' .ξφης δ:πτ€λεπαν τούς πυρ8… vac γιε τήν ϊϊρυεη τδν κοινοτ€των τοπ &κδδηµου έλληνισµΩδ. Τά ξδλα κού µε€ακειοΐΞοντκν ξ:αν ποικίλα. &νΞλογα µε τι :λεονεκτήπατα πή6 προο!πε- ναν ετ[ς ειδικξς &παιτΘτεις κάθε τ0μξα εργασίας. ΤΕ τρείς πόριες κππηγορ€ες ππορυΠµε νά κατατάξουµε τά ξ6λπ πότε: στά σκληρά, τά ρητιν65η καί τά Ξσπρα % µαλακά. Άτα σκληρά ξ6λα τό καλλίτερο εΐναι ή βαλανιλι5 |αρ8ς|, ποπ εΐναι πυιν5 Μαξ €0τ€χει πολύ 615 γρδυο. Αρηόιµοπ…ιετται κυρίως βτ6ν οικοδομική, τ€ν ξπιπλσποι€π με! τ% ?τΩελπτοιϊα. 'ϊ παπτανιά ηοιΞζει με τή Βελανιδιά δλλά διαν τό χτυπήσει πολύ & 5λιος πχΕζεται. 'Τπεπης πρυσξξλε… ται ε'υκολα άπό τό καπάκι.'Ξ φτελιά "η καρατ6τς ειναι Ένα έξα€ρετα ξσΆο, πυπνδ, µε πε… ατδ κοκκινωπ6 χρδµα, &λλ& ειναι Αδεκολο στήν κατεργατία.'Ξ δξυά, &νοιχτοκόκπινη κα! εδ… καλη δτήν κατεπγαπζπ "εχει τά µειονέκτηµα νά προπβ&λεται εδπολα άπό τίς ΈναΆλαγΞς 106 καιροδ και 315 τά Εντψμα.΄Ω μ€λεγος, Ξψοικτδχρυμσς μέ κιτρινωπ€ς φλξΞες, χρηαιµοππιε8- ται απανιδτερα.'1π6 τα ρητινύδη ξ8λα γίνονταν µεγάλη χρ6νη τοπ πε6κ»υ κπ€ τ85 Ξλπτσυ γιατ€ ξν1€χουν πτέν πολυαιρζα καί ατήν δγπασζα. "Ό κέδρος. µε τήν "εντονη και χαρακτη… οιατική µυρουδιΞ του, πρηκιµοποιεΐτπι νυχνά µέ δοχεία Ξ βαρελάκια εδςψπντιπδν ποτ'ων. ?6 κυπαρξπσιεζναι σκληρό, συµπαγές, αλδβσιο εξ ρετσίνι και "εχει µεγάλη !ντοχ€ στό χυδ- να καί πιήν δγρςσ€α.'!! χαρακτηριστική πυµπυδι& του 3ι6χυει 16 σπ5ρυ "ως γι'α5τ6 τό γρη- σιµπ=οιο€παν εξ καππΕλες|καναβ€τες|, Επου φυλάγονταν οι προϊπες τόν κπριτψιδν καί οι φο- µςσιές. " άσπρα ξ µαλακά ξσλα, "πως & λε8κα, τδ αφεντ!µνι, τό σκλδδΩο. τό φλαηα'υρι πε! & κλΩτανος εξνςι δλικδ μιπρδτερης δντοχ3ς καί τά πετ…χειρίζονταν σε πόρτες, ταεξνια κατ υιπρζ σκαλιπτ& 3ντιπε€µευα. Εξ ρίζες 8π6 διάφορα δευτρα, δπως 336 &γριελι5, οίκι, π€ξρπ πα! "αλλα ππ&λιζαν ο! βαακο€ τέ διάφορα &ντικε€µενα ! ιµενιπ8ς τέχνης|96κες, γκλζτπες, είπες, ποτξλια, πειροσνια...| αι! 03 δ:οπςήι8ι τό ξ8Ξο μεγαλύτερη ΞΨτΟΧΘι νά " 0 T M 9 C ΐυ 816€ ξλ€Υ"ι !ηΞα- 86 νδ φύγουν οι χυµοξ του, προκειμένου νά κατασκευπσυαδν δντικεΐατνα µεγάλης 8ιΞρκξιας, περνοδπε ξπ6 ειδική &πεζεργασζα. Γιά πικρά κοµΞτια ξδλου & πι8 σθντοµ0ς τοθπος είναι τ8 Βοξ€ιµδ τους Επί 6 άς 12 δύει μένα 08 νερδ. πρός τά τ€Χος τρδ €οαπµ06, παλλ!ς φορες "ε- πιχυπν µΕυα ατδ νερό κα! λίγη σκάφη. 7ι& μεγάλα καµ&τια, 166 δέν ξτπν Ξυναιδ ν! ΐµππΘήσν, ξπαιτσδνταν µακροχρόνια π«µαπονή µ€#π η! τρεποδμενο νερό, παςαµον8 καθ "εφτανε, Ξνξλογα με 16 εΐδος καί 16 πΞ:0ς τοπ ξύλου, 8πδ Iva é; rpfa χρόνια. "ςλη σχιδδν & Εργα«Εα 108 Ευλοτ€19η γίνεται ΞΆ&Ψω "169 ?'ξΥΚΌ,πτενδυακρο στερεό τσα- κ€Ξι &πδ Θαλανι%ιά. φτελιά & δξυά.?τδ μία ξ καί πτ€ς ΆΞπ πτενές πλευρές τος µπΞγππυ &… - 3 - π1ρχψυ ο! μ!γγινες, ξβλινοι ιοχλξες γιέ τή …τερξωπη τψδ ξδλυυ ποθ && δποστεΐ τήν κατεργασί=.Ψ€ Ξργαλεία πυύ μεταχειρίζονταν Εταν, με τη σειρά περίπου τ€ς χρήσης τουςι ;! τπεπαύρια/Τίπ.1| γιά τήν 6λστ6μηπη Με! τ! ξεχδντρισµα, τ! πριόνια/τίπ.2] για τε κδΦιμο. τά τοµπ&σα|ζίκ.;/γι5 τό µετρηµα τών δποατάοεων.οί ΞΞξΞξ ΞΞΞΞΞ]Γίκ.έ|γι€ τ6 πτερ€ωπη 38% ξ0λων #16… µπ4γπο ξ =6 πφίξιµα ΕΞΩ κομµατιδν µεταξύ τους πατΞ τή συγκ6ληπή τους, τά ππςρπξλα /ξίπ.5|γι5 16 σκάλισµα, τά ξυλσπς6ρια/ίκ.6|γιξ τό χτύπηµα 18υ πχαοπΕλων,τά πιδεοοσψ0ρια/Ήίκ.Τ/γι€ τ5 ιΞρφωµα,τ& πιεπ5ρνια |Γίκ.8|γιξ τήγ διαίρεση κάπως μεγάλων ιαματιδν ξ5λου,'τά ΞΞΞΞ. !ξΞ|Ήίκ.9|γιΞ τή λείανση μεγάλων ξπιψανειδν, οί ρ&σπ:ς|?ίι.10| γιά τή λείαυση κυρτά» "η κοίλων 8πιφανειδν. ο! ξδυτμες|3ίπ.11| για νξ πζ5νουν τα ίχνη ςδν δλλων Ξ#γαλείων, τ! τριβξλια|5ίπ.19| γι! τό 1ρ8πηµα.οί…ταν&λιες/ΐζπ.13/γιΞ 18 βγ&λπιµο ταν καρφιδν, οί νωνι€ς/ΐίκ.14| γιά 16 δρΘογύνιασµα.'Απδ χάδι Έργαλείσ ύπάρ. χπυν πολΞοί τόποι &λλ8 ξφδ παρουσιάζονται µόνον n! πιδ &ντιπππ- οωπευτιποί.'Ήπίσης χαζά περιοχές παρουπι&ξουται μικρές 'η μεγά- λες Άιαφορίς…πτδ δν5ματα. 'ϊδ σηµειώνεται & Επικρατ!υτερος τά- πος, πεδ, κατά κανόνα είναι καί & πλησιέστερος στό πημεαιν8 nag γλωππικ6 αίπ8ητξµιο.7ι& τ6'ωυντήρηση #! καλή κατάπτππη 18ς εδ- φης τδν Εργαλείων είχαν τίς ΞΞΞΞΞ καί τά λαδ&κξνα.Ττή Βίου της σηµερινοσ γιαλ8χαρτου μεταχειρίζονταν &παξηραµ€νι δ!ραα τόΒψµω- ρισΒ εΞ:Ξ/Πίκ.€5| από 'εχει μιποΞ, πυκνά καί "πληρ6τατα ξγπ86ις. Για τά έδλληµα τα… ξ6λωυ Χ0ΠσιυΟπύιοΒψπν είτε τ5ν ξενδ τσιπ -τ6- τε- ψαμρ6πηλλα είτε κατασκε6αζαν µόνοι τους 8στεδ…πλλα µρεζον- τας κέκκπλα ζώων. "εγ&λης &ντοχ8ς ξταν καί τό μείγµα από διΒρ6- ' δι αξγοδ, ξυ6ιοσ καί ποπκινισµ!νου ξλευέιο6 σέ ξνπλογία δύο αδ- γσυ …! µιά πυυταλιΞ τ'ης΄σοδπας &Χεδρι καί λίγων σταγδνων ξυι68. ?6 τρδπυπ4 των τέμπλυυ καί ταν ϊξλων Εκκλησιαατικδν ξυλ8γ1υπτυν γίνονταν u! ψδλλα παΘεροδ πρυσοσ. *δ 35λο καλδπτονταν πρδτα μ! Ελαφρά πτοΞπα λεπτδκοικσυ γδζΛυ καί κόλλας ποθ, 8ταυ πι!γνωνε, τό ΕτριΏαν µ€ !λτφρδπετρα."ΐπτε>α €€ |λειψαν ο! χυμ€ ακόρ%συ,πού τόν είχαν δφίπει στόν Εκιο νδ πήξει, πι Stan ερχιζε ν& στεγν6νει, τόσα πού νε µήν κολλάει "τό Ξέντυλο, τύποΘετοδπαυ 3! φύλλα Άνν… µοβ, πού τά Έτοιµαν €λαφρ& µε πουπιοιδκκαλο Ξ 'αλλο λείο &ντικεί- μενα. ζ.Ω» “exec at τέχνες «ο! "εχουν-γιά πρώτη 8λη τό ζΒλυ είναι πανέρ:αιες στόν τ&αο μας. Τι δν τά ίδι& «& &ντιπείµενα Εχουν πι! χα8εΐ, μ!ς μ!νσυν &πεικονίνεις τους εξ ξγιειπ… γραφίες, Ξνξγλυψα, &»γρεφιΕς πεί …&ργδτερα- ψηφιδωτά. 'Άτδ αδτξ Βλέπουµε µέ Έδρα ύψη; λ& επίπεδο ίψτασε & Επικλυπηιία καί &! !λλες τε:νεςζ Kati τή Βυζαντινξ Ξτπχ6. 836 τήν &ποίε σώζονται µαρια! &είγµατα, % ξυΧογλυπτική καί ίδιαί1Ώι & ξυλοµικοοτεχνία γνωρί- ζουν µιά ΘάυµπστΞν ΞσΘιση. ?τδ "αγιπν "Όρης καί πε "ουαεία &ρίσκονται απαλιπτοί πιαν- ρΠί καί νταχόψεις εδαγγελίων παταπληιτιιΞς €εζιοτεχνίας.'Ή Εποχή τ6ς .ουριακοετΕας, ιού ανώτερο &4ει=')εοΜ:ί τό λιδ=ιι-τ-με &δώ, είναι αι! λαµπρή περίοδος τά; ΞλΜ;νικΞς.ξυλοπχ- νίπς. Ξεπιν5ντας &π8 #6 βυψ:υτινξ κληρονομιά Ξψ0μαίυν: δηµιουργιπ& &πιδρ!"ιις…τδπο διά τ€ν 'ένσςολ8 560 πεί ξτδ 16 66Ρπ. Είναι πολ6 εδκολσ, &κδµα καί μ'Ξπείνύν πού δξυ έσχο. λξΘηπε µε συναψΠ Θξματα. ν& ξεχωρί"ιι &νπτυλίτιπη 8πίδραση στδ "χ5µατ= &πδ τίς παµαΘΞ- µες /ΐιν. ΐ6 καί 1?| καί τά δπ€ρ0υρα /πιν.15| καΘ&ς καί δυτικοευρωπαϊπ6, καί &ρχίζτι & && τό 13ο ωΞΘνα, στόν τε=μξποδα Δ/Πίν.6| καί στό βηµ68υρο|Πίν.]|."ύµως -αν ξιπινσ6σε κανένας υ& 1ε&ιαλδνει 16 μακρινή καταγωγή τΘυ θεμάτων !πό τίς &ι&;ορες τέχνες 16. λαόν && εφιανε πιό αυµκ!ρασµι πώς τ& κατέχουν μέ 16 δικαίωµα τΞι κ9ησικτηΘίας. 366ς έίυσυν, δμως Ενα ίδιαίεεσο δφος. καθαρά ΕΘνικ6. .. έλληνικα Έργα ξυλοτε:νίπς ξκςψ&ζουν, κε τόν "ι5 έναργΞ τςόπο, τό… !8νιπδ μας παραιτ6ρα. ήμερα οί τέχνες του ξδ>ου &? ακο7ουΘοΒν να καιλιεργ05νται με 8λες τίς περιοχές τΞς' πλ&δος. κυρίως γιά τ0ν κάλυψη κραπτικων &ναγκδυ, 'ιρκοΒντπι ντ5ν ψυχρή αντιγραφή ξένων προτύπων. ίδιαίτε:ε πτδυ δπιπ%απειϊα. αλλά καί &- 1a» έτιχειρο8ν να µιπη606ν έλληνικ& λαϊκά πρότυπα τούς δίνουν ξενικ6 παραιτξρα, δαικ fiUVgsfl µέ τδυ αλΜ γ6.τΈς κλίμακας «αν σκυριπνδν ξπίπξυν. €&θε µορφξ &ντικειµξνου είναι 816φιστη δπδ τίς διαυτ&σεις.του καί αδτδ πρέπει-υ& τό προ«!ξ:υν ο! τεχνίτες. Γυηπιι δη… µιουργ6µατα παρεµ€νουν Ξα8µπ τΞ Εργα τΉζ ποιµενικ6ξ τέχνης. ΥΕ μερικές περιοχές, και κυ- ρίως σεξν '"πειρο, τήΐ περα, τό Σόλο καί τήν 'ξθξνα δπ&ρχουν µερικοί τεχνίτες πού προσ- παοοσυ νά κρατήΓουν κάτι 315 τό ίσος της παραδόσεως. '? Ελληνικ& βιξλιαγοαφία για τήν ξυλπτεχνία είναι πολύ περιωρισµ€νη. 'λπΞ.ίθτοριπή καί αίπΘητικύ πλευρα Εξετ&ζεται στα βιβλίαι 'ιγγιλικ6ζ ι…τζηριι&λη, && ωππΔητπ ;?Ψ 3Ό13…'?Ξς ί5ιας,ΌΙ ?&Ρ%ϊ&?ΞΞΠυΙ … ?6ς "ιδιες, ?ϊ?ΨΌΣ- Μίτπ0υ απρ6, 'Η ξυλόγλυπτιπή τοδ παμε… & :…:ίτδνξκ?αωξ …: :,.ί;.Β.Έ.. "…"λληνιπδ λαϊκά καί μεταβυζαντινά Ξυλδγλυπω. "Μιγι- κ€ς δδηγίες περιέχει 16 Βιβλίο «06 Γ. ϊουτινοΒ . 'Ο πρακτικός δΞηγ6ς του ξυλουργοσ.Ρι& 16 χρ6πωµα τόν τ!µπλων. κ&ρψυµΕνων ιοί &κ&ρψωτωυ. µεγάλης Βηµασίψς πληροφορίες δίνει & πιονσειος &! ?ουμνξ ετδ δυωεδρετο βιβλίο ιουι"'ϊρµηνεία τδν ζωγοίςων…παί ίδιείτερε στίς παραγρ4φους 8, 9, 1G, 11, 12, 14 καί 15. ξκ6ρπιις πληροφορίες καί είκ5υες δπ&Ωχουν && Ξρκετ& σχετικξ βιβλία.
Appraisal, destruction and scheduling
Accruals
System of arrangement
Conditions of access and use area
Conditions governing access
Conditions governing reproduction
Language of material
- Greek
Script of material
Language and script notes
Physical characteristics and technical requirements
Finding aids
Allied materials area
Existence and location of originals
Existence and location of copies
Related units of description
Alternative identifier(s)
Subject access points
- PRODUCT-Ρ.
- PERSON-Ρυλαγλυπτική
- PERSON-Θάνατοιττ
- ORG-ϊυΆσκο
- ORG-ϊ€Χνδν
- PERSON-Μαξ
- PERSON-ΠππελΞ'ες
- PERSON-Θρδνυν
- PRODUCT-Evan
- PRODUCT-τΩνξα
- PRODUCT-#
- PRODUCT-8
- PERSON-Πυνπτοτήτυν
- PERSON-Ξταν
- PERSON-Άργαυωµ5νυι
- PERSON-Επαγγελµατικά
- ORG-ζπν&ςψπ
- PERSON-Ξφ8ρηυΡαν
- PERSON-τ8
- PERSON-ΞπατγΕλματΟς
- PERSON-µυλΞπιση
- PERSON-Κιτς
- PERSON-Επως
- PRODUCT-τελιγπΞτε
- PRODUCT-Ηφινυ9ιπή
- PRODUCT-ΕΡΓΑ
- PERSON-Εδµυπη
- PERSON-Μαξ
- PRODUCT-Τπεπης
- ORG-μ€λεγος
- PERSON-Ξψοικτδχρυμσς
- PERSON-τ85
- PERSON-Ξλπτσυ
- PRODUCT-Επου
- ORG-ξ8Ξο
- ORG-µ€#π
- PERSON-Ξνξλογα
- ORG-Iva
- ORG-µπΞγππυ
- ORG-&
- PERSON-Εταν
- ORG-ρ&σπ
- GPE-Άιαφορίς
- PERSON-ΕτριΏαν
- PERSON-µ€
- PRODUCT->
- PERSON-Stan
- GPE-Ξέντυλο
- PERSON-Ανν
- PERSON-Ξνξγλυψα
- GPE-ΕΔΡΑ
- GPE-&
- GPE-Επικλυπηιία
- PRODUCT-λιδ=
- PERSON-Θξματα
- PRODUCT->
- PERSON-Εργα
- PERSON-Ξυλδγλυπω
- PERSON-Γ.
- PERSON-ϊουτινοΒ
- ORG-Ξρκετ
Place access points
Name access points
Genre access points
Description control area
Description identifier
Institution identifier
Rules and/or conventions used
Status
Level of detail
Dates of creation revision deletion
Language(s)
Script(s)
Sources
Digital object metadata
Latitude
Longitude
Media type
Text
Mime-type
application/pdf