ORG-Ενιαίο

Taxonomy

Code

Scope note(s)

Source note(s)

Display note(s)

Hierarchical terms

ORG-Ενιαίο

Equivalent terms

ORG-Ενιαίο

Associated terms

ORG-Ενιαίο

2 Archival description results for ORG-Ενιαίο

2 results directly related Exclude narrower terms

078_d_024.pdf

ΑτιοΓ€γΜΜ…Μ (1-8! ΟΒάλος(…)βρ…ωο…ροψ&ψ…ΜωΠ…Μ…… Πόλεμος 4 πόλεων για ένα ...φάντασμα το ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΙΧΑΖΕΙ BOAO, ΛΑΡΙΣΑ, ΤΡΙΚΑΛΑ, ΚΑΡΔΙΤΣΑ «Πόλεµος» ξέσπασε εδώ και αρκετό καιρό ανάµεσα στο Βόλο. τη Λάρισα, τα Τρίκαλα και την Καρδίτσα για το που θα πρέπει να λειτουργήσει το Θεσσαλικό Πανεπιστήµιο. Η «µάχη» φούντωσε για τα καλά ανάµεσα στις τέσσερις θεσσαλικές πόλεις ενώ το υπουργείο Παιδείας αποφεύγει επιµελώς να µπει στη διαµάχη γιατί δεν έχει χρήματα να διαθέσει για τη λειτουργία του Πανεπι- __. στηµίου. Ετσι. το πιθανότερο είναι η αναστολή της λειτουργίας του Πανεπιστηµίου που µε προ- εδρικό διάταγµα ορίστηκε να έ- χει έδρα το Βόλο. Το Προεδρικό αυτό διάταγµα «πυροδότησε» τις άλλες Θεσσα- λικές πόλεις και ιδίως τη Λάρι- σα που πεισματικά αντέδρασε για να µην δηµιουργηθεί το Πανεπιστήµιο στο Βόλο. Οι «φάσεις» των αντιδράσεων Με κάποια χρονολογική σειρά παρουσιάζουµε τις διά- φορες «φάσεις» των αντιδρά- σεων των θεσσαλικών πό- λεων και τις άστοχες για πολ- λούς αποφάσεις που πήρε το αρμόδιο υπουργείο για το Πανεπιστήμιο... Τον Αύγουστο του 1985 με να Π.Δ. ορίζεται ο Βόλος έ- δρα των σχολών Επιστηµών - Παραγωγής, Ανρωπιστικών Σπουδών και Φυσικής Αγω- 'Ψ ενώ η Λάρισα ορίζεται !- Από κει και πέρα οι παρά γοντες της Λάρισας, των Τρι κάλων και Καρδίτσας αρχί- ζουν μια σειρά από παρασκη- νιακές ενέργειες µε σκοπό τη ανάκληση της νοµοθετημέ- ms … απόφασης της κυβερ- νήσεως για την εγκατάσταση των σχολών. Στα πλαίσια λοιπόν αυτών των παρασκηνιακών διαβου- λεύσεων η Λάρισα ζητεί να πάρει τη Γεωπονική Σχολή, τα Τρίκαλα τη Σχολή Φυσι- κής Αγωγής και η Καρδίτσα τη Σχολή Νηπιαγωγών, που σύμφωνα µε το προεδρικό διάταγµα θα εγκατασταθούν στο Βόλο. Οι µεθοδευσεις αυτές των φορέων των θεσσαλικών πό- λεων «ξεσηκώνουν» για μια ακόµα φορά το λαό του Βό- λου. ο οποίος ζητεί από την κυβέρνηση την άµεση εγκα- τάσταση των σχολών, όπως τις προβλέπει το προεδρικό διάταγμα. Ενιαίο Πανεπιστήµιο Από τότε που έγιναν όλα αυτό μέχρι σήμερα δεν ση- µειώθηκε η παραµικρή πρό- οδος για τη λειτουργία του… Θεσσαλικού Πανεπιστημίου που είχε προβλεφθεί. να αρχί- σει το 1988. Εµείς, πάντως. λένε στο Βόλο, δεν πρόκειται με κανέ- να τρόπο να δεχτούµε τη µε- ταφορά ή το διασκορπισμό των σχολών του Θεσσαλικού Πανεπιστηµίου σε άλλες γει- τονικές πόλεις. Θέλουμε. προσθέτουν Πανεπιστήμιο ε- νιαίο. Το καυτό ερώτημα όμως εί- ναι: Θ' αρχίσει να λειτουργεί κάποτε το Θεσσαλικό Πανεπι- στήµιο. που τόσο ποµπωδώς ανήγγειλε η κυβέρνηση ή δεν θα λειτουργήσει, οπότε θα πά- νε χαµένα τα 320 εκατοµµύρια ,πουξοδε' ψεγιατηναγοράστο Βόλο των κτιρίων για τη στέ- γαση των σχολών του ανωτά- του αυτώ …… ιδρύ- µατος που έχει χαρακτηριστεί σαν Πανεπιστήµιο - ώ"… … .

087_d_156.jpg

…"",Μ,7ψ"Ζ 321] . . ' = ι ι .». Εκπαιδευτικοί από πολλές εύρωπαΙκές χώρες αναπτύσσουν την εµπειρία καί τόν προδληµατισµό τους σε σχέση με τήν εφαρµογή καί την επιτυχία τών προγραµµάτων τού ενιαίου σχολείου. Β΄ Διεθνές Παιδαγωγικό Συνέδριο Τό Ενιαίο Σχολείο προθληµατίζει τούς ε΄κπαιδευτικούς τό «Ενιαίο σχολείο - οί διεθνείς εµπειρίες καί οί ελληνικές προοπτικές» είναι τα οι… τού Β΄ διεθνούς παιδαγωγικού συνε- δρίου πού οργάνωσε ή παιδαγωγική εταιρεία της Ελλάδας. Τό θέμα του συνεδρίου αύτού είναι ίδιαίτερα επίκαιρο για τήν χώρα μας ή οποία Βρίσκεται στο στάδιο τού εκπαιδευτικού πειραµατισµού µε τήν ίδρυση τών πρώτων πολυκλαδικών λυκείων. τα οποία μπορούν νά Θεωρηθούν ότι αποτελούν ένα κατά προσέγγιση αντίστοιχο τού ένιαίου σχολείου τών χωρών τής Ευρώπης. Σήµερα. στίς χώρες αύτές οί στόχοι τού ενιαίου σχολείου είναι ή παροχή ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών στα παιδιά όλων τών κοινωνικών τάξεων. ή παράλληλη Θεωρητική καί πρακτική κατάρτιση καθώς καί ή συμθολή στήν παραγωγική διαδικασία. Ενα παρόµοιο πνεύμα διέπει καί τη λειτουργία τών πολυκλαδικών λυκείων καί έτσι οί έµπειρίες καί οί προΘληματισµοί τών εκπαιδευτικών τών εύρωπαϊκών χωρών µπορούν νά δώσουν πολύτιμα Βοηθητικά στοιχεία. τα οποία θα οδηγήσουν ίσως στην πρόληψη ορισμένων λαθών ή ακόµα καί στην εφαρµογή τού πνεύµατος του ενιαίου σχολείου σέ όλες τίς έκπαιδευτικές θαΘµίδες. Από τίς χθεσινές είσηγήοεις φάνηκε ότι ή εύρωπα'ική. αλλά καί η παγκόσμια εµπειρία στον τοµέα αύτό είναι πολύµορφη καί ποικίλη καθώς επίσης καί ότι 6 θεσμός είναι από αναθεώρηση στίς περισσότερες χώρες Πρέπει όµως να σηµειωθεί ότι ή κριτική πού δέχεται τα ένιαίο σχολείο δεν αφορά τήν κατωτερότητα του σε σχέση µέ 16 παλιό έπιλεκτικό σχολείο αλλά κυρίως τήν αποτυχία του να πραγµατώσει πλήρως τους στόχους του καί κυρίως τήν αδυναμία του νά θοηΘήσει στήν εξάλειψη τών κοινωνικών ανισοτήτων. Η εκτίµηση τών αίτιών της αποτυχίας αύτής διαφέρει ανάλογα µε τήν κρίση τού κάθε είσηγητή ή τίς ίδιαίτερες συνθήκες τής κάθε χώρας. προθληµατίζει όµως τούς εκπαιδευτικούς καί οδηγεί στο ερώτηµα κατά πόσο είναι έφικτό ή επιθυµητά ένα τέτοιο σχολείο µέσα στίς σηµερινές κοινωνικές καί οίκονοµικές συνθήκες. Ακόµα Βοηθά καί τούς Ελληνες παιδαγωγούς να αποφύγουν τα λάθη τών Ευρωπαίων συναδέλφων τους. Οί έργασίες τού συνεδρίου συνεχίζονται καί σήµερα στο A’ αµφιθέατρο της φιλοσοφικής σχολής µε τίς είσηγήοεις τού'έπίτιμου σύμ6ουλου του παιδαγωγικού ίνστιτούτου Κ. Χάρη. ή όποία έχει ώς θέµα τα ένιαίο σχολείο στην Ελλαδα καί τού Γάλλου επιθεωρητή εκπαίδευσης ll Μ.ι|.…. συζήτηση στρογγυλής τραπέζης µέ τήν συµµετοχή τών είσηγητών καί τήν συγκρότηση όµαδων εργασίας. ΕΛΕΝΗ ΑΝΔΡ|ΚΟΠΟ ΥΛΟΥ