PERSON-Γιωρ

Taxonomy

Code

Scope note(s)

Source note(s)

Display note(s)

Hierarchical terms

PERSON-Γιωρ

Equivalent terms

PERSON-Γιωρ

Associated terms

PERSON-Γιωρ

3 Archival description results for PERSON-Γιωρ

3 results directly related Exclude narrower terms

01_A_G_102_17_024.jpg

και… :: ΜΜΜ 1m L λος καί συµπλήρωσε: ζωγράφισε με ξεπλύθηκε ή ζωγραφιά καί Θα έµεναν». , τασθούµιε καί γάτα δεµένη. ‘O κατάλογος εύκολα θά μπο- ρούσε νά µακρύνει. M’ όλες τίς διαφορές ύλης καί τεχνοτροπίας. όλα παρουσιάζουν µερικά γενικά χαρακτηριστικά. Τά λιοντάρι; Ξ- χουν φτωχή σχετικά χαίτη, να- σηι«όνουν πάνω άπό τή ράχη τους τήν ούρά πού καταλήγει σέ φούν- τα, είναι δεμένα πάντα μέ άλω- σίδα σ' ένα κυπαρίσι σχεδιασµένο κατά κανόνα σέ πολύ μικρότερη κλίµακα, τό ύψος του είναι ζήτηµα δεν ξεπερνάει τό διπλάσιο-άπό τό µπόϊ τού λιονταριού. Τούτο τό τελευταίο δέν είναι δύσκολο νά 16. αποδώσουµε σέ σκόπιµη άλλαγή κλίµακας, όπως πολύ συχνά συµ- 6αίνει στή λαϊκή μας τέχνη. 'Ενα δέντρο ψηλό δέκα καί περισσό- τερες φορές άπό τό ύψος τού λιον- ταριού Θά ύποχ.ρέωνε τό ζωγράφο ή τό γλύπτη, πού έχουν στή διά- θέσή τους περιορισμένη επιφάνεια, νά σχεδιάσουν τό λιοντάρι σά µιά µικρή κουκίδα. "Αλλωστε τό λιον- τάρι είναι τό κύριο στοιχείο τής σύνθεσης καί γι' αύτό τονίζεται μέ τό μέγεθος. 'Αφού τό Θέµα δέ µπορεί νά προ- έρχεται άπό τήν πραγµατικότητα πρέπει νά αναζητήσουμε τίς ρίζες του«στόν κόσµο των ξεθυμασµένων μαγικών, πιθανότερα όποτρεπτιικών, συμ6όλων. *Ονοµάζω τά σύμ6ολο αύτά ξεθυµασµένα γιατί δρισκό- μαστε άπό τό 180 αίώνα καί δώ- θε, όταν πιά oi συµδολισµ«ο…ί των μορφών έχουν ξεχασθεϊ καί άπό- µεινε ή διακοσµητική τους λειτουρ- ' ». γία. Μόνον ή αποτρεπτική σημα- σία τού σταυρού άπομένει, µά αι);- τή λειτουργεί άµεσα, χωρίς, σύνθε- τους συνειρµούς. Θά πρέπει λοι- πόν νά ψάξουμε παλιότερα, νά προχωρήσουµε κρίκο - κρίκο στήν …σίδα πού δένει τό λιοντάρι µέ τό δέντρο τής παράδοσης. Χρέος καί χαρά µου νά άναφέ)ω εδώ πώς ή ύπόδειξη τής 6ι6λιογραφί-ας, 6- που θά µπορούσα νά δώ τίς ρί- ζες τού θέματος, µού έγινε άπό τό σοφό Βυζαντινολόγο καθηγητή κ. Δημ. Πάλλα. τό Θεόφιλο νά του ζωγραφίσει στήν πρό- σοψη τού µαγαζιού του δυό λιοντάρια. «Δοµένα ή λυτά τά θέλεις», ρώτησε (: Θεόφι- «Τά δεµένα στίσουν εκατό δραχµές, τά λυτά Φυσικά, ό µαγαζάτορας προτίµησε τά -φτη- νότερα- λυτά. Πήρε, λοιπόν, ο Θεόφιλος καί σκέτο: ύδροχρώµατα, χωρίς ν πρώτη όροχή εξαφανιστη…καν σε 6 ζωγράφος λάτης του. «τά ' καµμιά κολλητική οποία. Με τή τά λιοντάρια. "Οταν ξαναπέρα μας, τού έκανε παράπονα ό πε ήθελες λυτά γιά φτηνότερα», απάντησε ό Θεό… φιλος, «καί φύγανε, άν τά πλήρωνα δεµένα Τώρα πού γελάσουµε µέ τό έξυπνο ανέκδο- το, καιρος είναι νά τό οικιεφΘούμ…ε λίγο 0060:- ρά. 'Απ' ό,τι όλοι µας ξέρουμε, μια δεν όπάρχουν, όπως δέν µπορουµε νά φαν- Θά µπορούσαµε δεµένα λιοντά- θά σού κο… πενήντα». νά τα φαντασθοδµε !] τους ή µέσα σέ κλου6ιά σέ Θηιριοτροφεϊα. Για- τί, λοιπόν, τό ανέκδοτο αναφέρει δεµένα λιον- τάρια; Σε τίποτα δεν & άλλαζε ή ούσία του άν µιλούσε γιά δεµένα άλογα ? γελάς κλπ. Τό θέµα δεν οά ε χε τίποτα τ παράλογο. K1. όµως δεµένα, καί άλυσσίδες, όπάρχουν πάµπολλα λιοντάρια, δ- χι στήν πραγµατικότητα, αλλά στή λαϊκή µας τέχνη: στό σπίτι τού Τριαντάφυλλου κια, ζωγραφισµένα τα τέλη τού 18ου αιώνα, στο σπίτι τού Κου… στίς Μηλιές, ζωγρα φισµένα στά 1818 καί Θεόφιλο ύστερα άπό έναν αιώνα, στήν έκκλη- σιά τού χωριού Πέτα της 'Ηπείρου λιθ-ανάγλυ- * Τ ά δεµένα ) 1?ιοΙπάρια Ιζ ΑΠΟΤΕ, λένε, ένας μαγαζάτορας κάλεσε ελεύθερα στα δάση αρκούδες Ξ µάλιστα µε στή Δρά- άνανεω=µένα άπό τόν φα, σκαλισµένο στά 1851 από τόν Γεώργιο Κ. 'Αποστόλου, σε πέτρινο ύπέρΘυρο της κεντρι- ΄Από τήν αρχή πρέπει νά άπο- κλείσουμε τήν περίπτωση λιοντα- ριών «πυλωρού». Τό δεμένο λιον- τάρι παύει νά εκφράζει τήν ελεύ- ρη δύναμη καί τήν απαραίτητη γιά τό ρόλο αύτό εύκινησία, είναι ένα λιοντάρι άποδυναμ-ωµένο, έπο- µένως δέ λειτουργεί σάν πυλιφός, όπως σέ τόσες άλλες περιπτώσεις πού αρχίζουν από τά πανάρχαια χρόνια, άφού καί στά λιοντάρια τής πόλης των Μυκηνών δόθηκε µιά τέτοια εξήγηση, άν κι όχι γε- νικά άποδεκτή. T6 λιοντάρι σέ «11201 A, MAKPH μερικές παλιές παραδόσεις είναι συνυφασµένο µέ τό δράκοντα πού στερεί τούς άνθρώπους από κάποιο άγαθό. Τό Θεριό πού εµποδίζει τούς άνθρώπους νά ύδρεύονται πα- ρουσιάζεται σέ δημοτικά τ α΄»- δια µέ τή µορφή λιονταριού ή ρά- κου - λέοντα (Νικ. Πολίτου: Λη» µώδη άσματα τής δρακοκτονίας 'Αγίου Γεωργίου, Λαογραφία, τό- µος Δ΄ 1912 - 13 σελ. 189) καί » σε µερικές παραλλαγές 6 'Αγιος δένει τό δράκοντα µέ χ ρ υσή &- λ υ σ σ ί 8 α. (στό ίδιο, σελ. 195). ' Τό δέσιµο ή άπόδεσμα θηρία; γιά µαγικούς λόγους φαί- νεται καί από χωρίο Νομοκάνονα τού µοναστηριού τών '|6ήρων, 6- που ανάµεσα στίς µαγικές ένέρ- γειες πού καταδικάζονται, σηµει- ώνεται: «ή άποδέινωσι καί άλλα 0 η ρ ί α καί ερπετά, τά όποϊα όλα είναι διαδολική πλάνη». Φυσικά, ό &ποδεσµός ή µαγικός καταδεσµός σύτός γινότανε µέ µαγικές ενέρ- γειες ή καί µέ λόγια. Στή… ζωγι - φική καί στή γλυπτική πήρε πιό σαφή είκονιστική (έκφραση. T6 611000650111: τού λιονταριού σέ κυπαρίσι μέ κάνει να ύποθετω κής εκκλησίας τού χωριού "'Αγιος Γεώργιος Νηλείας, ζωγραφισμένα σέ τόν Παγώνη στά 1832, άπό τόν µαστρο - Γιώρ- γη Δρακιώτη σέ πρόσοψη σπιτιού της Δρά- mag, στα 1870. … τοξοστοιχία από πώς μάλλον πρόκειται γιά πρόθε- ση προληπτικής άποτροπής πρός…» ρου ' ου, &… τό δέντρο σύ- τό συνδέεται μέ τήν ϊδέα τού θα- νάτου. ‘0 Θάνατος είναι στέρηση τού ύπέ»ρτατου αγαθού, τής ζωής. Στούς «Λόγους ΜΜελείς» τού 1— εροµόναχου 'ΑΘανάσιου Βαρούχα συναντούµε τόν όρο «λ«εονταρόσκν- λοι τα"; ΄Αδου> πού µάς κάνει. νά ξαναπροσέξουµε τή φτωχή χαίτη τών λιονταριών, μας. Θυμίζω. εδώ -…0 . . Λέων σέ σκυλιά. Oi «Λόγοι ψυχω- φελεΐς> τού Βαρούχα, µε" τή χυ- µώδη δημοτική τους γλώσσα γνώ- ρισαν µεγάλη διάδοση στά χρόνια τής Τουρκοκρατίας. άφού στά 1747 τό συναντούμε σέ τέταρτη έπανε'κ- ΄ δόση, γιά ν΄ άκολουθήσουν καί άλ- λες στά 1765, 1779, 1753) σέ τούρκικη µετάφραση). 1784, 1818, 1870 καί ίσως καί άλλες. Τήν &- πάντπση μπορούν νά δώσουν άλ- λοι, αρμοδιότεροι άπό μένα κι ό νούς µου πάει αύτή τή στιγμή στόν καθηγητή Δηµήτρη Λουκά…. 'Η λαϊκή µας'τέχνη έχει… μιάν Ιδιαίτερη προτίμηση στά ζώα καί τά Θηρία. ΣυχνέςΆείναι oi γλύπτες, ζωγραφικές καί κ ντπτές παραστά- σεις 6116 άλογα, τράγους, κόπες, … κοκκόρια, σκύλους, γελάδες, άλα πούδες,άρκώδες... 'Ακόµα καί θη- ρία πού δέ ζούν στήν "Ελλάδα, 6- 11m: 6 ελέω; τ λιοντάρι, ή κα- μήλα, 'άσόαλώ άπό παλιότερα Γεωργίου Κ. 'Αποστόλου: Λιθανάγλυφο στήν έκκλησία τού χωριού Πέτα "Ηπείρου 1851 , πρότυπα καί χαλκσγραΦΐες "τής έ" ποχής. Τά παλιότερα πρότυπα δα- σικά 6ρίσ«κονται στίς προγενέστε- ρες παραστάσεις τής Δημιουργί- ας τού Κόσµου. Θά πρέπει εδώ νά σημειώσουμε πως όλα αύτά πο… τέ δέν έµφανίζονται δεµένα, ακό- µα κι εκείνα πού συχνά τά Ξύλο- παν έτσι 01 παλιοί μας τεχνίτες, όπως τά άλογα καί τα σκυλιά. ‘H Τέχνη, Μαίνοντας από σκιερές πηγές τού παρελθόντος, έδεσε 16 λιοντάρι, πού ποτές του δέν άλω- ορδέιθηκε.

190_d_083.jpg

K πως…) 10 Οκτωβρίου 1999 Πα απολιτιστικά και άλλα Έπαψε όλοι διατηρητέοι.... του [Γιάννη Μ]……ίόιη] "" ήγα στη Λάρισα και Π] "έπαθα"! Απ' τους πεζόδροµους, τις πλατείες, τα πάρκιν, Είναι η πόλη του 2000 και βάλε. Κι εµείς παραµένουµε η πόλη του Δηµάρχου Γεωργιάδου... Άντε και του Κουντούρη στην πρώτη του Θητεία. Άσα- ντε και λίγο του Πιτσιώρη για να μην παραπονιέται. Εγώ πάντως, παραπονιέµαι για τις "ανάσες" που µάταια ψά- χνω να βρω ανάμεσα στους οικοδοµικούς μας κύβους και που εν αφθονία συνάντη- σα στην πόλη της Λαρίσης. Με µόνη παραφωνία το κο- µπρεσέρ που δούλευε σατα- µάτητα μπροστά στο Γαλλικό , Ινστιτούτο, την ώρα που µέ- ! σα έδιναν εξετάσεις τα παι- διά! Αλλ'αυτό είναι μια άλλη ιστορία... Π ροβληματίζοµαι, λοιπόν, Π µπροστά στο αµείλικτο ερώ- τημα "τι απ' τα δύο να διαλέξω; Πλατεία Πανεπιστημίου ή κτίριο Ματσάγγου;". Στην Πλατεία Πανε- πιστημίου Θα χτυπάει η καρδιά της πόλης. Στο κτίριο Ματσάγγου χω… πάει η καρδιά της ιστορίας της. Av - απορρίψω ένα απ' τα δυό χάνω µία καρδιά µου. Πέστε µου τι να κάνω; Ν' αποδεχτώ μετά χαράς τα σχέ- δια Κουντούρη ή να ε|ι|ιένω στις ι;| η ιονι΄;ς Παλιούρα: Αλλά υπάρχει και "τρίτη λύση: Η ΔΕΜΕΚΑΒ, µε- τα και την παλινόρθωση του Μπέσσα, να κάνει µια µελέτη, που να προβλέπει πρώτα την κατεδά- φιση και µετά τη διατήρηση του κτιρίου Ματσάγγου! Στο σημείο που έχει φτάσει σήµερα η επιστή- µη της µελέτης. τα πάντα είναι δυ- νατά. Ακόµα και η παράκαµψη του Παλιούρα, αν και τη βλέπω λίγο δύσκολη. Γιαιίόιιως το κινητό θέ- λει το Γερµανό του, έτσι και το ακίνητο Θέλει τον Παλιούρα του. Και το περίεργο είναι πως όλοι μέ- σα µας έχοιι| II: κι έναν Παλιούρα... '.,-* τη µικρή µας ιιόλη είµαστε «Δ όλοι διατηρητέοι. Και το (II()()(IV('I|mom. Λι'||ι(ιρχοι, πολιτι- κοί, ιινι;υ|.ιατικσί άνθρωποι, πολί- τ ες γενικώς. Δεν είναι τυχαίο που ο Δήµαρχος συνεχίζει να διατηρεί- ται και να μάχεται απτόητος μετά είκοσι έτη. Σαν τον μεσήλικα Ντ' Αρτανιάν του Λλεξάνδρου Δουµά πατρός. που επανέρχεται δριμύτε- ρος. Δεν είναι τυχαίο που οι βου- λευτές µας διατηρούνται δι' ενερ- γειών τους στο προσκήνιο, για ν' αποφύγουν κατεδάφιση, μετά σει- οµού ή άνευ. Δεν είναι τυχαίο που οι λογοτέχνες μας συγγράφουν και δη|ιοσιογραφούν, διατηρού- µενοι στον τοπικό µας Τύπο για τέσσερες δεκαετίες και βάλε Θω- µάς, Μουγογιάννης, Λιάπης, Λε- φούσης΄΄ για ν' αναφέρω τους πιο γνωστούς κι σµετανόητους συνερ- γάτες των εφη| ιερίδων ετοιµάζο- νται να διανύσουν και την τρίτη χι- λιετία. Σαράντα χρόνια πνευµατι- κοί φουρνάρηδεςΙ Έχουν ψήσειει- ει... II I‘ έννοια του διατηρητέου δεν άφησε ανεπηρέαστον ούτε τον Καλλιτεχνικό Οργανισµό: Δια- τήρησε όλα τα κακώς κείμενα της προηγούµενης Δημοτικής Αρχής. µε το σκεπτικό ότι είναι σε Θέση v' αλλάξει πολλά πράγµατα, αν και όταν το Θελήσει. Και πράγματι, κά- ποια στιγμή το Θέλησε: Με οµόφωνη απόφαση του Δ.Σ. έκρι- νε µη διατηρητέα την Τουλούδη στη Θέση της υπεύθυνης της Συµ- φωνικής Ορχήστρας. I-l Βούλα. όµως. δεν είναι ξεκρέ| ιαστη. Κι αυ- τή έχει τον Παλιούρα της! Που "έγραψε" κανονικά την απόφαση του Δ.Σ. και επανέφερε την υπεύ- θυνη στη Θέση που κατείχε. Χαίρε διατηρητέα Βούλα! Και μη σ' απα- σχολεί πλέον ο Καλλιτεχνικός Οργανισμός. Κατεδαφίστηκε από" µόνος του και χαντακώΘηκε στο καλλιτεχνικό του µπάζα… (Κι ενώ εμείς εισπνέουμε τον κουρνιαχτό απ'τις κατεδαφίσεις, οι ευρωπαίοι διδάσκονται, τιμούν και χαίρονταιτον "αγνοημένο" απ τον Δήµο Βόλου Γιώργο Χατζηνί- κο. Λδιαφορία ασυγχώρητη και δυστυχώς διατηρητέα, χωρίς βέ- βαια γι' αυτό να ευθύνεται ο Πα- λιούρας…) Γ ην γήινη τηλεοπτική | ιας |. ιονα- 1 ξιά προσπάθησε κάπως νωρίς (15 δισεκατοµµύρια χρόνια µε τά την μεγάλη έκρηξη του Σύμπα- ντος...) να μας την ανταλλάξει με την εξωγήινη. ο καθηγητής Γιώρ- γος Γραµµατικάκης. Κι ίσως γι' αυτό να µπήκαµε δύσκολα στο νόηµα των εξωγήινων | ιυστηρίων, µε τους γαλαξίες, τα έτη φωτός, τις φωτογραφίες απ' το παρελθόν και τ' άλλα. "Θ' αργήσοιηιε, αλλά Θα τους βρούµε κάποια ιιιιγ|ιι΄| τους ι:ξωγι')ιναιις". μας ι'.ί|ιι'. ο κιι- Οηγητής. Δεν πειράζει' θα περιµέ- νουµε σαν διατηρητέοι. Άλλωστε, δεν µε συγκινούν τα UFO, ούτε Ol ανακαλύψεις στο Λιάοιη|ια που προδιαγράφουν το μέλλον. Πρ… ι- |.ιώ το παρελθόν π.χ. τα "Σοφαδίτι- κα" τσιι Μπαζιάνα, όχι µόνο για να τα διαβάζω, αλλά και για να … ζω... || |] µοναξιά µας τελικά κρίθηκε Π διατηρητέα, δεν βλέπω να ξεφεύγουμε απ' αυτήν. Όχι εκείνη του Γραµµατικάκη. αλλά ετούτη΄ του Λαμπράκη. "Οπως διαβάζω. ο Δηµοσιογραφικός Οργανισµός του γιγαντώνεται και σαν εξωγήι- νο σάρωΘρο μαζεύει κι εξαγορά- ζει ό.τι βρεθεί µπροστά του. Απ' τις εκδόσεις και την πληροφόρηση' µέχρι και την ψυχαγωγία µας στους... κινηματογράφους "- Οντεόν", απ'τον τουρισµό, τις τράπεζες, τις ετιικοινωνίες και τη . _ µουσική. ως τον πολιτισµό του ;- υπουργείου Πολιτισµού και τις πνευματικές μας ανησυχίες εκτός …. απ' τις πολιτικές που προηγήθη- καν. Όσοι δεν πρόλαβαν να γίνουν σι'α νιάτα τους Λαµπράκηδες του Θεοδωράκη. Θα γίνουν τώρα, Θέ- λοντας και μη. Λαµπράκηδες του Λαµπράκη. όπως έγινε κι ο Μίκης. Η κατευθυνόµενη πολιτιστική µας. και όχι μόνο. µοναξιά σε όλο της το σχεδιασµένο μεγαλείο. Κι άντε εσύ τώρα να πειστείς ότι δεν Θα' - ναι μια µοναξιά διατηρητέα για κά- I moon έτη φωτός και βάλε… 4 έλω να ει ιιυ ι ρέι|ιω. "τελειώνο- υ ντας. στο κτίριο Ματσάγγου, για να στείλω ένα ευοίωνο µήνυµα στον δήµαρχο Κουντούρη: Δή- |ιαρχι: µην χολοσκάς αν συνεχί- ζουν να µπλοκάρουν τα θετικά σου σχέδια. Υπάρχει κι άλλος τρόπος να κατι: δαι|»ισα ( το διστηρητέο Ιον έγραψε ο Γκίντερ Γκρος στο "Τενεκεδένιο του Ταµπούρλο" και τον Οαύμασα πριν λίγες µέρες. στην ομώνυμη αριστουργηματική ταινία. όταν ο απίθανος εκείνος Όσκαρ, ο λιλιπούτειος πρωταγω- νιστής. χτυπώντας το ταµπούρλο του και βγάζοντας άναρΘρες κραυγές... κατεδάφισε ένα ολόκληρο παραδοσιακό στο Ντάν- τσιχ! Αν τον ζητήσεις απ' τον νέο νομπελίστα. σίγουρα Θα στον στεί- λει τον Θαυµατουργό μικρό τύμπα- νιστή. Γ ια να σου ρίξει το Ματσάγ- γου στο άψε - σβήσε. Μαζί με τον Παλιούρα του… .-µι -.

195_d_090.jpg

έφοµερ&α ΔΗ Θάσο/Μα >> Έξι/λεµε, ΠαΡα6Κενικ & ΔεκψζΡιοι) λ??? “OI ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ BIB/\IOY” APAZTHPIOFIOIOYNTAI Στόχος: Σύγχρονη Κεντρική Βιβλιοθήκη Το Υπουργε|ο Παιδείας διαβεβαιώνει ότι θα είναι αµέριστη n συμπαράστασή του στην προσπάθεια που καταβάλεται, σε επ/πεδο νομού, με στόχο τον συντονισµό και την αναβάθμιση των υπουρΧουσών βιβλιοθηκών, αλλά και την προοπτική ίδρυσης μιας σύγχρονης Κεντρικής Βιβλιοθήκης. ις κατευθύνσεις στη ζωή μας. εμείς τις δίνουμε και μάλιστα με κάποιες καί- ριες αποφάσεις μας. Το βιβλίο της ανατολίτικης σοφίας. το Ταό Τε Κιγκ, επιγραμματικά σημειώνει: όποιος πηγαίνει προς το Ταό. το Ταό τον καλωσορίζει. Όποιος πηγαίνει προς την αρετή. η αρετή τον καλωσορίζει. Όποιος πηγαίνει προς την απώλεια, η α- πώλεια τον δέχεται". Με τα λόγια αυτά ο καθηγητής κ. Ν. Ζαχαρόπουλος, εκπροσωπώ- ντας το Υπουργείο Παιδείας άρ- χισε την ομιλία του στην ημερίδα Δ,- που διοργάνωσε 0 Σύλλογος "Οι φίλοι του βιβλίου". Η ημερίδα - ακολούθησε την ι- δρυτική συνέλευση του συλλόγου, που έγινε την περασμένη Τετάρ- τη - είχε σαν αντικείμενο τον συ- ντονισμό. τον εκσυγχρονισμό και την αποδοτικότερη λειτουργία των βιβλιοθηκών του νομού Μα- γνησίας. Οι στόχοι αυτοί. τόνισε στην ομι- λία του ο καθηγητής. δείχνουν την προσπάθεια του συλλόγου "να φέρει μια ελπίδα εκεί που όλα δείχνουν πως δεν υπάρχει πιά διέξοδος. Μακάρι την προσπάθειά σας να την μιμηθούν και άλλοι. ώστε ο κύκλος των ενδιαφερομένων αν- θρώπων για την καλλιέργεια να μεγαλώσει". Στην ημερίδα παραβρέθηκαν εκ μέρους του Υπουργείου Παιδεί- ας. εκτός από τον κ. Νικόλαο Ζα- χαρόπουλο (Ειδικό Γ ραμματέα Αρχείων. Βιβλιοθηκών, Εκπαι- δευτικής Τηλεόρασης και Επο- πτικών Μέσων Διδασκαλίας), η κυρία Βούλα Μπουζίκου Προϊ- σταμένη του τμήματος βιβλιοθη- κών του ΥΠΕΠΘ και η κυρία Κα- τερίνα Χατζοπούλου Ειδική συ- νεργάτης του ΥΠΕΠΘ σε θέµατα βιβλιοθηκών. Ακόμη παραβρέθηκαν οι αντινο- μάρχες κ. Δημήτριος Μεργιαλής. κ. Ιωάννης Βαρδούλης και ο κ. Γιάννης Στάμος 0 οποίος απηύ- θυνε και χαιρετισμό προς τους παραβρισκσμένους. Μετά τον χαιρετισμό του κ. Στά- μου στο βήμα ανέβηκε 0 κ. Ν. Ζα- χαρόπουλος, ο οποίος μετέφερε τον χαιρετισμό του υπουργού Παιδείας κ. Γεράσιµου Αρσένη και ανέπτυξε το θέμα "Βιβλιοθή- κες και κουλτούρα" και διαβε- βαίωσε τα μέλη του Συλλόγου ότι η συμπαράσταση του ΥΠΕΠΘ θα είναι αμέριστη. Στη συνέχεια το λόγο πήρε το ι- δρυτικό μέλος του Συλλόγου κ. Θανάσης Νικολάου. ο οποίος, α- φού ευχαρίστησε τους παραβρι- σκσμένους. εκφώνησε λόγο µε θέμα “H αναγκαιότητα λειτουρ- γίας και αναβάθμισης των υπαρ- χουσών βιβλιοθηκών και οι προ- οπτικές ίδρυσης μιας σύγχρονης Κεντρικής βιβλιοθήκης". Κατόπιν η κ. Βούλα Μπουζίκου αναφέρθηκε στις Δημόσιες Βι- βλιοθήκες στα προβλήματά τους και στις προοπτικές τους ενώ η κ. Κατερίνα Χατζοπούλου μίλησε γύρω από το θέμα λειτουργίας και οργάνωσης των σύγχρονων βιβλιοθηκών. Παραβρέθηκαν επίσης 0 κ. Γιώρ- γος Λαρισαίος Δημοτικός Σύμ- βουλος, ο Προϊστάμενος του Ιου Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης κ. Λαζάρου Απόστολος, 0 πρόεδρος Κοινότητας Τρικερί- συ κ. Νικόλαος Φορτούνας, η πρόεδρος του Δημοτικού Συμ- βουλίου Δήμου Ν. Αγχιάλου κ. Σουλτάνα Τσουκαλά, ο υπεύθυ- νος της Πανεπιστημιακής βιβλιο- θήκης κ. Ι. Κλαψόπουλος, ο πρό- εδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Κ. Κωνσταντινίδης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Βιβλιο- πωλών κ. Α. Βασιλειάς κ.ά. …