dominant-color-#d0d0d0

Taxonomy

Code

Scope note(s)

Source note(s)

Display note(s)

Hierarchical terms

dominant-color-#d0d0d0

Equivalent terms

dominant-color-#d0d0d0

Associated terms

dominant-color-#d0d0d0

35 Archival description results for dominant-color-#d0d0d0

35 results directly related Exclude narrower terms

01_A_G_102_17_008.jpg

που; Με: …. KAI’ ΘΕΜΑΤΑ Νικ. Χριστόπουλου: Συνοδεία νηοποµπής στό πέλαγος 1941 ΑΠΟ ΤΟ 1821 MEXPI TO 1940 Τό Πολεμικό µας Ναυτικό κι' ή λαϊκή ζωγραφική µας ΣΥΓΧΡΟΝΗ ζωγραφικ…΄ , άν δέν" έχει καταργήσει τελείως τό «θέµα», τό έχει παραµερίσει ή τό θεωρεί σόι μιάν απλή Μοριά δηµιουργίας Από τήν αντίληψη αύ'τή 1101011100606- νοι καί µεϊς' πλησιάζουµε τή λαϊκή ζωγραφική σάν ένα αύτοτελιές αίσθητικό γεγονός. Δέν συµ6αίνει, όµως, έτσι. Γιά τό λαϊκό ζωγράφο καί γιά τούς άνθρωττους πρός τούς όποιους απευθύνονταν, τό «θέµα» έχει µιάν έντελως ίδιαίτερη όαρύτητα. Η ανάλυση τού φαινομένου θά µάς παρέσυρε μακριά από τό ση- µερινό μας θέμα, γι, οστό τήν ά- φίνω γιά άλλη εύκαιρία. ,Εκτός άπό τόν τρόπο τής ζωγραφικής απόδοσης, τούτο έκφράζεται καί από τούς μεγάλους τίτλους των έργων καί, πολλές φδ"ρ…ές σέ πολυ- πρόσωπες συνθέσεις, από τήν άνα- γραφή τού όνόματος τού ήρωα δί- πλα στή φιγούρα του. Δέν θά αναφερθώ στόν Πανα- γιώτη Ζωγράφο, πού εϊκονογρά- φησι: 1d: 'Αποµνηµονεύµατα 106 στρατηγού Μακρυγιάννη µέ μάκρο σκελεϊς διηγηιµατικούς τίτλους. "E— νας &… αύτούς αποτελείται από 282 λέξεις, άπό τίς δποϊες οί SID είναι δώματα τόπων καί ανθρώ- πων, ΄Εκεϊ τό φαινόµενο µπορεί νά έξηιγηιθεϊ από τό χαρακτήρα τού έργου, πού έχει σκοπό νά κάνει περισσότερο άντιληπτό 16 κείιµε. νο καί νά αποδοθεί στόν αποµνη- -.. µονευματογ-οάφο. Σέ πάµπολλα έργα λαϊκής ζω- γραφικής, στίχοι δηµοτικών ή λό- γιων τραγουδιών; φράσεις πού ει- πώθηκαν κατά τήν ίστορική σκηνή πού απεικονίζεται, ακόµα καί ζη- τωκραυγές σι:πληρώνουν τό έργο. «Ζήτω ό Μέγας Αλέξανδρος, ό Αύτσκράτωρ τού κόσμου όπως έ- λεγε: ,Αγαπηµένοι Ελληνες Mo:- κεδόνες ή τάν ή έπί τάς» κραυγάζει σέ ένα του πίνακα 6 Θεόφιλος. .... .... .... .... .... ... ΄΄Ενας από τούς πιό ένδιαφέ- ροντες θεµατικούς κύκλους τής λαϊ- κής µας ζωγραφικής ειναι ή πολε- μική θαλασσογραφία. Πολλοί πα- ράγοντες συνετέλεσαν σ αύτό. Πρώτα 0:11" όλα γιατί ή λαϊκή µας τέχνη είναι τέχνη π 0: τ ρ I ω τ ι- K ή.'1κανοποιεϊ τίς καλλιτεχνικές ανάγκες των Ελλήνων αλλά καί ανταποκρίνεται στήν έθνική περη- φάνεια. "Υστερα, γιατί ή θαλασ- σογραφία γενικά αποτελει αγαπη- µόνο θέμα των λαϊκων ζωγράφων. Λιµάνια καί άρµάδες, καρά6ια καί θαλασσινούς θρύλους συναντού- με σέ πάµπολλες τοιχογραφίες καί πίνακες σ όλόκληρη τήν Έλ- λάδα. 'Ενας τρίτος λόγος ειναι ή υπαρξη προτύπων από τήν επί- η τ΄ ψ ντεω &γ… ιδιαιτερη όψη στο κύκλο αύτό έχουν 16: κατορθώμα- τα των έλληνικων ναυτικων δυνάμε- ων κατά τήν Επανάσταση τού 1821 Αν στούς στεριανους αγω- νες τήν πρωτη θέση έχει 6 ήρωι'κός ος τού Διάκου, στούς ασ- σινούς τήν ιδια θέση κατέχει ή πυρπόληση τής ναυαρχίδας τού Καρά Αλή 6:116 τόν Κανάρη. Α- πό τίς πολλές «έκδόσεις>> τής σκη- νής αύτής παρουσιάζουµε σήμερα μιάν άνέκδοτη ζωγραφιά τού Νι- κόλαου Κουτσοδόντη, καµωμένη στό Βόλο έδω καί έξήνια άκρι6ως χρόνια. " Είναι νερόχρωιµα σέ χαρτί, δια- στάσεων 751Χ45 έκατοστ63ν τού µέ. τρο-υ. “O µακρύς της τίτλος, τα. λαιπωρηιµένος από τήν καθαρεύ- ουσα, είναι΄ . «IH I'IYPIH‘OAIHZIX ΤΟΥ OGDMAINIIKIOY NIAYAIPXOY KAPA AAH EN XI!) 1822 ΥΠΟ ΤΟΥ ΠΥΡΠ'0ΛιΗΤΙ Κ… KIAINAIPH HATPII ‘PAPA ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ ΥΠΟ In. HIATATOY K‘OY. Φαϊνων…ται κάτωθεν Πτέρα- φόρα Πλοία "Ελλήνων είς Χίο ΄Ο΄πού Πυρφόρος… Ε)νΘεν; καί Ε) νΘεν; ) Πρώτα Τρικρότου Κοΐ- τος Των Θαλάσσια». Τό κέντρο τής άνήισυχης αυτής σύνθεσης κα. τέχει ή του…ρκική ναυαρχίδα ‘H & ρήξη σπάζει στά δυό τό τεράστιο πλοίο ενώ οί µπουρλιοτιέρηεδες άπο- µακρύνονται 6ιαστικά. Τό έργο χω- ρίζεται σέ τροϊς δριζόντι-ες ζώνες. Μία στενή Επάνω μέ τίς ανατολι- Ki; ακτές τής Χίο-υ, όπου είκονί. ζεται ή Χώρα µέ τό λιμάνι της καί σηµειώνεται µέ γράµµατα 16 χωριό «ΒΡΟΝΤΑΔΟΣ», µία φαρ- διά στή µέση µέ τή θάλασσα γεµάτη από 10': πλοία, καί µία στενή κάτω µέ τίς µικρασιατικές ακτές, όπου σηµειώνεται: «ΤΣΕ- Ξ ΣΜΕ» καί «ΑΝΑΤΟΛΗ». Στό κλίμα των παραµονων τού 12 µας φέρνει ένας ναυτικός σά- κος, ζωγραφισμένος από τό Θεό- φιλο στά 1911. Σέ ωραία διακο- Τού συνεργότου μας κ. KITZDY A. MAKPH σμητική σύνθεση εικονίζονται τά τρία, καινούργια τότε, αντιτορ-΄ πιλλικά «Ιέραξ», «Λέων» (, ) καί «Ναυκρατούσα>>. 'Επάνω, αμέσως μετά τίς πα- ρυφές τού άν-οίγιμιατος τού σάκου, ύπάρ…χει νησιώτικο τοπεϊο μέ σπί- … καί άνεµσ΄μυλους ‘H εύΘεία κά… γραµμή της ζώνης αυτής, µε΄ τή σειρά των παρατεταγµένων σπιτιων, καί η ρυθμικά κυματιστή έπάνω γραµμή, µέ τούς τρείς &- νεµόµυλους στίς κορυφές ":… λό- φων, δίνουν τήν αίσθηση δαντέλ- λας Έπάνω οπή γαλάζια επιφά- νεια τής θαλασσα; -ά τρία πολε- | δένουν θαυμάσια '16 ναυτικού σάκο… συγχρόνως όλο σχήµα τού Τό έργο αύτό, από τήν αποψη τής διακόσμησης συγκεκριμένου αντικειμένου, ανήκει στίς ειπυχέ- στερες στιγμές τού φουστανελλά ζωγράφου ’Av0:00:0'61’11n10: πρώτη προσφο- ρά τής έλληνικτ"ις συμμετοχής στίς ανθρώπινες καί ύλικές θυσίες τού Δευτέρου Παγκοσµίου πολέµου είναι 6 τορπιλλισμός τής «"Ελλης» στό λιμάνι τής Τήνου, KI’ άς "πανε δυόμιση μήνες πρίν από τήν στί- σημη κήρυξη τού έλληνοϊταλικού πολέμου. Κατά χιλιάδες κυκλοφό- ΘΕΟΦ1ΛΟΥ Ναυτικός σάκκος ρησαν οι λαϊκές Θογραφίες µέ τή σκηνή τού τορπι λισμού. Παραλ- λαγές τού θέματος αυτου έγιναν αρκετές άπό λαϊκούς ζωΥΡάΦους, πού, όμως στό μεγαλύτερο µέρος τους καταστράφηκαν κατά τήν πρώτη περίοδο τής Κατοχής. ‘H συνοδεία των νηοποµπών αποτέλε- σε σημαντική, όσο καί έπικίνδυ- νη, συμ6ολή τού ελληνικού πολε- μικού ναυτικού στόν συμμαχικόν αγωνα. θαλασσογράφος Νικό- λαος Χριστόπουλος ζωγραφίζει στά 1956 µία συνοδείανηοπσµπής. Τό έργο είναι καµωμένο μέ λα- δομπογιά πάνω σέ χαρτόνι δια- στάσεων 3όΧ4ό έκατοστων. Μπροστά τό Ελληνικό άντιτορ- πιλιικό - διακρίνεται καθαρά ή σηµαία του - καί πίσω ή σειρά των εµπορικών καρυδιά", ‘0 ού. µάνος µονόχρωµα γκρίζος καί ή θάλασσα 6σιΘειά γαλάζια δίνει τήν αίσθηση τού ανοιχτού πελάγσυ. Μαύροι πυκνοί καπνοί ενώνουν άπό τίς "σιµινιέρες.. ‘H 6:106- σφαιρα είναι γεμάτη από όπου, καί Θανάσιµη αγωνία. Τό έργο χαρακτηρίζεται 6:116 τή γνώριμη στό Χριστόπουλο έ- πιµέλεια καί αγάπη τής λεπτο- μέρειας. ,Αντίθετα, στό χρωμα των πλοίων δέ µένει καθόλου πιστός στήν πραγµατικότητα. Τό πολεμι- κό ζωγραφίζεται σκούρο πράσινο καί μέ 6αθειούς τόνους 16: έµποροι κά σκάφη. Έδώ πιά στό ρόλο του άφηγητή έπΞµ6αίνει 6 ζωγράφος, πού αγαπάει τίς έντονες αντιθέ- σεις. Αν 6:116 τήν άποψη τής ναυ- τικής τακτικής έπιδιώκεται ή έξο- μοίωση τού χρώματος των πλού ων μέ 16 γαλάζιο τής θάλασσας, 6:116 τήν πλευρά τού καλλιτέχνη έν… διαφέρει ή τονική διαφορά "Av ψάξει κανένας στίς γνω- στές συλλογές δηµοτικών τραγου- διων σπάνια θά συναντήσει τρα- γούδια άφιερωµένα στά πολεµικά κατορθώµατα των ναυτικών μας. ’AIK60n καί στά νησιά τραγουδούν γιά τούς καηµούς τής θαλασσινής ζωής, γιά τή νοσταλγία τού γυ- ρισμού, γιά τα λογής καλά πού φέρνουν Kama-10’:va καί ναύτες στα σπιτικά τους µά σπάνια Υίά τις µάχες μέ τούς κουρσάρους καί αργότερα μέ τούς Τούρκους. Μά καί στίς λίγες περιπτώσεις πού ύμνούνται τά κατορθώματα τού Μιαούλη, τού Τοµπάζη καί αλλων, λοτερο από 10: α O: τραγούδια. Στίχοι σάν τόν έεήξ «Μπουρλότο τούς µολήσανε - στήν πρύμνη, πλήν τό 0660:1116)- δέν αντιπροσωπεύουν, 6έ6αια, τό µέσο έπίπεδο των κλέφτικων. των ακριτικό», των παραλογών, των µοιρολογιων καί των άλλων δη- µιουογιών τής δημοτικι'ις ποίησης Τά έργα. ομως, τής πολεμικης θαλασσογραφίας 6ρίσκονται στό ιδιο έπίπεδο μέ τήν αλλη λαϊκή ζωγραφική, καί πολλές φορές έκ- προσωπσύν τίς καλύτερες στιγµές της Κ1ΤΣΟΣ Α. ΜΑΚΡΗΣ .1 Νοεµβρίου 1964 Me': όφορµή ένα θεατρικό έργο 0 WHEN)!!! ΥΜΕ? ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ”RIMS Μιά βίαιη όπίκρουσπ καί µιά & λ λ n όψη τού ζητήματος ΒΟΝΝΗ, ,Οκτώδσιος E ΛΙΓΕΣ ήμέρες οί άν» θρωποι τού Θεάτρου θά παρουσιάσουν στόν κό- σμο τήν «Περίπτωσιν '΄Ο΄τπτενχάϊ- μερ>>. Συγκεκριμένα, αμέσως µε- τά τήν πρώτην παρουσίασιν 10:; νέου αύτού έργου τού Χάιναρν Κνίππαρντ στήν Γερμανία, τό ?- διο δράµα θά {III/066011 καί ό Ζόν Βιλάρ στό θέατρο «'Ατεν΄Θ των Παρισίων. (Η Θεατρική σύτή µεταφορά των στενοψρσφιη|µένων πρακτικό… τής δι΄- κης τού διασήµου ατοµικού επιστή- μ-σνιος Τζούλιους Ρόµπερτ ΄ΟππΘχάϊ- μερ, έχει όλα 16: στοιχεία γιά νά συγ- κινήση τό µεγάλο… κοινό… στίς σύγ- χρονες πρωτεύουσες. Πραγµατικά, Θριίισκοι κανείς σ' αυτό τίς πέντε «Ξ. ωστοσο» της ωχρό: νου τραγωδίας ή τού συγχρόνου τσίρκου Τόν διωγµό των Ε- 6ραίων, τήν 0011000:- χία Η.Π.Α, — E. Σ.Δ., τά αστατικά ή λυσσαλέα πλήθη, τούς πανταχού παν ρόινΤΣς κατασκόπου καί τόν σύγχρονο α τό µύθο, τό ”A1000 Ποιός όμως είναι &, …… αύτός ό «"Αµ λετ τού Πρίνσετον>>, πού θέλουν νά τόν υ- φιόρο… στήν θέσι έ- νός άπό τούς µεγα- λύτερους ήρωες όλων των όποχων; ‘H καρριε΄ρ-α του συγχέεται στήν άρχή της µέ τό Γκαίττιν- γιων καί τό Καίµ- πριτζ, όπου 6 Αμερικανός αυτός &… πόφοιιτος τού Χάρ6αρντ έρχεται νά µελετήση κοντά στίς πηγές τής Φυ- σικής, στόν Μάξ Μπόρν (µαζί µέ τόν Βίγκ*νι;ρ, 16v Ζίλλαρντ καί τόν Τέλ- hp) καί στόν Ράδερφ*.ορντ "Ολοι σύ- τοί θά συµ6άλουν μελλοντικά στήν αµερικανική νίκη κατά τόν πόλεµο καί αργότερα στην ανακάλυψι τής όόµόας ύδρογόν.ου Καί ή «Σχολή» έπεκτείνεται άκόµη καί στήν 206::- τική Ει"νωσι µέ τούς Λαντάου και Καπίτζα. Δίπλα στούς κολοσσούς αύτούς,ο "Οππι (τό αµερικανικό ύπ-οκοριστικό του)δε:ν µετέιχ-: ι ούσισστικά στήν δη- µιουργία τής συγχρόνου Φυσικής, δέν άναπτύσσει µεγαλοφυεϊς θεωρίες, αλ- λα δουλεύει συνθετικά στό «Εργα- στήριο-ν Ακτινοόολίας», κάτω από τήν κστεύθυνσι τού Λωρενς. Αύτή ή έργασία του, ή όργανωτική του ικα- νο΄τητα καί ή πλευρά του «άνθ…σς δηµοσίων σχέσεων», ενδηγουν τόν στρατηγό Γκρούός, ύπούθονο τού Σχεδίου M0I~vx6110w (κατασκεωοπή τής ’AI'I'IoIIIIKfiIg Βάρδας), στήν άπό- φασι νά τον χρησιµοποιήση ‘0 ΄Οππενχάι'µερ άναλαµ6άνει νά όργανώση ένα Υπέρ - Εργαστήριο στό Λός ΄΄.Αλαμος Από τήν στιγµή αύτή γίνεται & «µάνατζερ» τού έρ- γοστασίου «του», τής µελλοντικής σε µόας «του» Κατορθώνει να συγ- κεντρώση τούς άσσους τής ατοµικης έπιστήµης (ανάµεσά τους καί τόν μεµψίµοιρο Τέλλερ), 300 έπιστήμο- νες, 7.000 τεχνικούς, 150.000 όση- θητικούς ύπαλλήλους, τόν ένα «γιατί πρέπει νά ρίξουμε τόν Χίτλερ», τόν αλλον για΄ τήν «δόξα τής Φυσικής). 'Απο΄ τήν στιγµη αύτή άρχίζει µήν΄ κατ…… ένα άτοµικό πολε- µικό διπλο, αλλά να γίνη «µιά ένδει- ξη χωρίς θύματα, µπροστά 0' έναν διεθνή 'Αρειο Πάγο». Ο πραγµατι- κός «πατήρ τής ατομικής διασπά- σεως» είναι 6 Ενρίκο Φέρµι, αλλά ή «Χιροσίµα» θά άποτελέση τό «&…- κητικόν έπίτευγμα» τού ΄Οππενχάϊ- "Ομως, οί θεοί τού νέου 'Ολύμπου ζητούν κεραυνούς όλο ίσχυρότερους, μετά τήν ατοµική ζητούν τήν ιδιόρρ- γονική 66060. ςΟ "01111: αρχίζει νά διστόιζη, οί ύπηρεσίες τού "Άλλεν Ντάλλες 16v παρακολουθούν ήδη-. Θέ- - γ μποργκ, οί όποίοι µάταια ζητούν να AMI-'11:; νά διατηρήση άκόμη κάποια έλαβαν… και νομίζοντας τόν Ξαυτό τον απαραίτητο, 6:6αιώινιει ότι κή 6606c: ειναι τεχνικως άδύνατηο> μέσα στά χρονικά όρια πού τού θέτουν. 'Ο "Εντουαρντ Τέλλερ μετατρέπει, τότε, τό αρχικό σχέδιο, έπιτυγχανει τήν κατασκευή τής όόµι6ας τόν Οκτώ- όρων τα": 1952 καί κατηγορεί τόποι- νά τόν Ό…νχάϊµερ ότι «καθυστέ- ρησε τήν ΄Αµερική κατά τέσσερα x96- νια στόν ζωτικό άγωνα δρόµου γιά τήν δόµ6α ύδρογόνου»! Δέν χρειαζονται περισσότερα γιά νά χαρακτηρισθή ό Οππενχά΄ι'μερ «πράκτωρ τής Σοδιετικής ζΕνωστως» καί νά αναγκασθή νά «καταφύγη» ότι? έδρα του, στό Πανεπιστήμιο Naive-51w. ', Κομµουνιστής ό ,Οππενχά'ι"µερ; Έ- λ&τε &! ζΑπλώς Ένας πολιτικός τής έπιστήµης, θύµα τής 'ι΄ντριγκας καί των άν- ταγωνισµων. ‘H έπί- θεσις τού Τέλλερ τόν έρριξε «6006» στήν Επιτροπή τού Μάκ Κάρθυ. Μπροστά στίς άνακρίσεις αύτές πού διήρκεσαν δύο «σίδ- νες», πως νά μή συγ- …κινηθή κανείς; ] ‘H «σκοτεινή» όμως πλευρά τής ίστορίας Βρίσκεται στά «110:- ζαρεύµατα>> πού έγι- ναν γύρω από τήν πε- ρίφηµη αύτή δίκη. «Παζαρεύοντας>> ή ’A- µερικανική ΄Επιτροπή Ατομικής Ένεργείας «παρέδωσε» τόν ’011- πενχά΄ι΄µερ στά χέρια τού Μάκ Κάρθυ γιά νά διαφυλαχθή από τίς έρευνές του, «ποζαρεύοντας» KI’ 6 ίδιος «κατήγγειλε» τούς φίλους του Λόµανιτζ καί Χάρκων Σεβαλιέ. Ποιός νά τού συγχωρήση αύτή τήν άτιμία; 'Ο Σε6αλιέ ήταν καθηγητής τής Γαλλικής Φιλολογίας κι' ένδια- φερόταν µόνο για τόν Προύστ, KI’ όµως τόν έδιωξαν άπ΄ τό Πανεπιστή- µιό του, τόν κατέστρεψαν, τόν ανάγ- κασαν νά µεταναστεύση στό Παρίσι, όπου γιά ένα µεγάλο διάστημα έξα- κσλούθησε v’ άγνοή τόν ρόλο τού ,Οτπτενχάϊµερ. Με αύτό 16 τίµηµα & Οππένχάϊ- μερ, «ακίνΞυνος>> πιά, αφήνεται v6: έ- πιστρέψη στίς αγαπηµένες του µελέ- τες «Λεπτοµέρειες»! θά πή κανείς "Οµως αύτή ή «εύλυγισίω> τού ”011- πι αποκαλύπτει Ένα χαρακτήρα, µιιά πολιτική αντίληψι. Βέ6αια, ολα «τε- λειώνουν καλά»: Μετά τήν λήξι τού µοακσρθισµού, ό Κέννεντυ τόν δέχε- ται, 6 Τζόνσον τού δίνει 50.000 δολ- λάρια καί παράσημο. , Σέ µιά «συγκινητική» τελετή, 6 Τέλλερ σφίγγει τό χέρι τού «άποικο- τοστ:θέντος»: «Τζούλιους, µού άρε- σε πολύ & λόγος σου». KI’ ό ΄΄Οππι απαντά: «’Ev'r, είµαι εύχαριστη…μένος πού ήλθες...». (Ο ΄Οππενχάϊμερ κέρδισε έτσι τήν παγκόσμια φήμη του σάν σοφός καί µιά Θέσι στήν ίσ1ορία σάν «πατέρας τής Χιροσίµα», Kai σήµερα, εκείνος πού πασά λίγο νά γίνη 6 Ντρέύφους τής εποχής μας, παίζει τόν ρόλο τού «Μπάνι…» «χαμένου στό αγ- γόµα, (μπάλα) παιδιού», καθηγητού πού απαιτούν 16: γυναικεία περιο- δικά! . … 6 « ΄ σωστά…. 6… («Μ. …Μ- που… ούσιαστικά πολυ μικρότερος όπιο τόν ΄΄ μύθο, του καί ό πρωτεργάτης τής 110- λιτικής" έπιστηµονικής ως ο) όλον τον κόσµο, είναι ένας &… πως πού ένδιαφέρεται οπωσδήποτε περισσότερο v6: επιµεληΘή τής …ης καί τής καρριέρας του, παρά v6: 6:- ψηφήση στ αλήθεια τά ίσ'χυρά συµ- φέροντα τής διομηιχανίας καί τού πολέμου. Πως όµως νά τόν κρίνουµε; 'Ο κα- τάσκοπος Σόργκε, πεθαίνοντας, είχε πή: «Μας οδηγει µιά δαιμονική λογι- κή, πού µας κατευθύνει πρός τήν κα- ταστροφνήρ>. JEAN MARABiNi |δεώδης έτοιµη τροφή για έκδροµες, για µεζέδες για δραδυνό φαγητό Τ; γι?ι ΤΗΝ ΓΚ νια τήι τον"… ξένισαν πολλού τής γαλλικής ι όλωσδιόλου νέο προσέγγιση τοι Τά Ολικά τού ΄ γανα τής έπιστήι λεσµα τής δουλε v6: μεταδώση τήι ν΄ούργιου΄χώρου τι γύρω 6:116 τόν 6': εί-σαγωγή τού έπ λείου. Η άντίληιι μέ τήν ανανέωση φ…(λοσοφία καί να ρες δυνατότητες € τόν καινούργιο δι ται σήμερα στήν Στήν έξέλιξη τ κολοι΄ιΘησε τρία ο χρησιµοποιόντας ο ρεωµένες σέ κομμ τασκευάζει ένα οί νοµάζει «Σήιµαιτα> φοσιώνεται &…… έχουν τήν στάση κόνα) καί άνακαλ νατότητες των ήλ δίων. Στήν περίο ζει συνδυασµούς ι νοµάζει «τηλεµαγν µιά σειρά άπό «' να» µέ ϊδιάζοιυισα τού καλλιτέχνη δέ κό χαρακτήρα, δι -Τοδ- ΜΑΝΩΛΗ M άπλή λειτουργική στόν ανάλογο άρχ σύγχρονης κοινων΄ διαφέρουν ούσιαστ θειες τής «Και… τίς δπτικοαικσυστ παραπλησίων συσι κυρίως µελέτες άντικειµένων µέ ση, πού έπιδιωκσι τά ύλικά τής Επι σουν άντιπροσωπε τόν αύοιανό χωρο προ6λέπει καί 6p ξη της την…… ληνα καλλιτέχνη ( το : δτι χρησιµα μέ Ξδιότητες κα… τιµες νέες, δεν ό &… τους κα." µης τους. Κατά ι τικείµενα τού Τά όπονοούν καί ότι… μπορούρε γιά τού συµµετεχουν στην 'Η προσπάθειι φυσικά άσχετη µ αντίληψη τού Όλι» νούργια περιεχόι χνικού spyou. "AI χη δράματα ποι΄ πίπεδο των άν€ καί αφορούν τήι θήκη τού σήµερ… αιωνα τής έπιστι σεις του µαζί ' Θά χρησιμοποιη« µέ αύτό τό όρο 16 αποδώσουν. | 110, δέν ζούµε µό* δράτων καί των των: 6 σηµερινόι pa? σχέσεις μέ < καί φυσικούς νόµ στημα καί τόν Kc’ πού όποδύεται τι λης. ‘H έννοια τ έχει αλλάξει: 6 μόνο 16 σύνολο καί των άοράτι προύποθέτουν τή ΥΠ0ΥΡΓΕ|0Ν ΕΕ ΠΡΟΚ' Προκειιµ€νω νά διορισμού" α! κενού -."... Alanna-xi.

040_d_244.jpg

AIIOKOHMA EOHMEPIAA}: TAXYAPOMOX xenon ....'.[..ή΄) ..... ΠΡΟΧΩΡΕΙ, ME AIAGEZH 250 ΕΚ. ΔΡΧ. H ΑΠΑΛΛ0ΤΡ|ΩΣΗ AKIMHTQN TIA TH ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ Π.0. ΣΥΝΕΔΡ!ΑΣΕ ΧΘΕΣ Η ΔίΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ, Επίσκεψη στο Βόλο Θα γί- νει σύντομα από την επι- τροππ που εκει συστήσει για το Θέµα του ρυθµιστι- κού του Πανεπιστπμίσυ Θεσ σαλίαςπ Διοικούσα Επιτρο- πή. Παρόμοια επίσκεΦπ εν… νε χθες στη Λάρισα. όπου πραγµατοποιήθηκε και π ου- νεδρίασπ τπς Διοικούσας Ξ- πιτοο…ς. Επίσης. σπιν ίδια συνε- ΄δρίασπ εγινε π κατανοµή … των 82 θέσεων ΔΕΠ. που ε- νέκρινε. για το flan/mam. μιο Θεσσαλίας το υπουργείο Παιδείας. στο πλαίσιο του τετραετούς προγραμματι- σμού του. Η κατανομή αυτή αφορά στα ήδη λειτουργού- ντα τµήµατα του Πανεπιστπ… µισο Θεσσαλίας. Ενα αλλο Θεμα που απα- σχσλπσε m συνεδρίαση της Διοικούσας επιτροπής. ήταν το Θέμα των απαλλοτριώσε. ων πέριξ του χώρου. των ο- ποθπκών ΜατσΜσυ"…(ατπν οδό ίωλκού). Για το σκοπό αυτό. θα διατεθούν 250 εκατσμ ύρια δρχ.. που έχουν διατε εί α- πό το υπουργείο Παιδείας. Τελος. αποφασίσθηκε π μεταταξη από το Γενικό τµήμα στο Τμήμα Ιστορίας, που Θα λεπτούς ει από πι νεα ακαδπμαικπ χρονια, διδακτικού προσωπικού.

087_d_012.jpg

οι o δίµαρχος Βολου κ. Μ σήµερα η Διοικουσα Επτά!) unto; που σχετιζεται με τον α- TA “M POND:— 'Cfioflby &8-π΄τΓ για το θέμα αυτό. Τη… δήλωση αυτή εκανε κατα Απαντώντας ο κ. Δήμαρχος, Κονντούρης.- πραψΜά m κατ…… ριΝεδρψη του τόνισε ότι «πραγµατικά, η χρο ΜΜΜ!) Σ…/Μυ. Βόλου. "να… έναρξης …ατέθψε του Πανωι…μ'ιου Θεσσαλλα,. "που"… σχετικη ερψτηση του κατά ένα χρόνο, δηλ. το 1988» Κατα τη διάρκεια της συνεδρία …… κ. Ευανν.,.…Γιουσιου, και. το…ατέδωσε στο γεγονός…. ση; ο κ. Δψαρχο; προτίθετω o ποίο; υποστήριξε, (m και)… έτι …."……ά το όλο πρόγραμ- να ζητήσει την εξεταση του θέ- … Μπανκ"; ως µα ξεκίνησε στα µέσα του περα- :ιρος τον .χρόνο …δ…ξης». µια Αµ… "Αυγούστου Με διμο- ι…' * . Τ οι! οι Η… το Η… "των… ΠΑΡ: ΗΣ του.... ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΣΗΜΕΡΑ H Δ. Ε. π NenIzTHMI’ov ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ … ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ TOY AHMUTIKUY {YMBUYMUY BOAOY Συνεδρίαση «µαµούθ» -- & κριβή.ιοδ,νσ έναρξης της λειτουρ ζήτησε λεπτοµερή "Ψέ0ωση πως χαρα1ηρ…ικά την απο…. ψ; .ρν "ΜΜΜ; σιεύτηκε και το σχετικό Προε- δρικό Διάταγµα που καθορίζει την κατανοµή των σχολών και των τµτµάτιιιν. «Μέχρι τότε -—- πρόσθεσε ο κ.: Δίµαρχος - πέρα από µια σο- βαρή κτιρια…'| ιιτοδοµη και µια πρώτη Μάνθου… υπήρχαν μο- Συνέχεια στην 4η σελίδα νο συζητήσει; και acumen; απ΄ τα διάφορα συµπόσια και τις συνεδριάσει; "Η Ah 0 κ. Κουντοίρη; κατέληξε, Λέγοντας. ότι µετά " Μαορί… αυτη μάλλον θα ι:τάοξοι'ν ανακοινωσεις και φυσικα θα εντµερωθει το Α! μου… Σιµβουλιο. Η αυτά». π…ΕπτΣτ…ιοτ Στο μεταξύ με οιι6ηι.…η ανάσα… τον. το Ληµ(Πι'κό Σιιιβ…|.(. Β…… σιν……ριξ για τη 01µιιΛ'ρ';'λΑι :I/IIIILII; Η…Ρ.τ…Ήι,µι…, Ντιπ ιι.τ΄ την 1ωιΥίαυΌ1';'/.|| ΆλιιΤι)ι;γ',…'. OIII Inn/uh IIIIXQ τιτοάγ…να µετιιΞ l.‘ των UI‘IIIv \I .….τρ.αοι.;. Κουταρέ|.ια, Εµµ.… και Μιαεοονοαιιχ… Τη σχετικη πρόταση ι:ιι'|3α΄|.ε I, πολεοδο- µος κ. Ράνια Κλουτσινιώτου, σύμφωνα µε την οποια. η δηµιουργία αυτού του χώρου είναι & πόλυτα αναγκαία δεδοµένου ότι Θα κα|.ί'ι.ιι βα- σικδ; αναγκες των αιιιτητων και θα ωµά!" στην ΄/.(ι|.('ΤξΟη /.'Η10ΙιΙΥΠ1 Η… πανεπιστιιιι"ι- "ιών ψηλών του Η… εγ'/.τιτιιοτιιθιύν στο π…... τι… ες.γι…τιισϊσι Μιιτσάγ … Χιπ τη νοηµα…- δστηση του Συν…. υπάρχων βασικα, δύο ε…… γε; Συνεδριάζει ή Δ.Ε -- Nu .zuou'xtnomni' σαν κανω…).ι΄:: :…- νε.τιστηµ.ω.ο; χωρος. οποτε Θα χ(…µιιτιιδΠτη- του Πανεπιστηι ,0ε΄ι απ' το υπουργείο Παιδείας και Θρησκειμτ΄ι- ων. µε την ευθύνη τη; διοίκηση; τοι΄ Πανεπι- 1'Αρχισι χθις το πρωϊ και θα ολοκληρωθεί ή…" νω- ρίς το Με"… n συν αση της Διοι…ς Emma; πής τον Πανεπιστημιου σαλιας, από την προεδρία του καθηγητη κ. Πα". Λαζα- ρϊδη Κατα τη διάρκεια της συ- νεδριασης, που γίνεται στα γραφεία της ώρας του Πανι- πιστημιου (|ασονος * Αν. Νικολαου), θα ιξιτασΏι µια σειρά ζητηµατων που σοσ- ροδν στη λειτουργία του ι. δροµάκια Μετα την σλοκλή… IM" "I: συζητησης, πιθανον µία" 0ε…ίας 4 στψ[ον. — Να γιιρακτηοιστεϊ ouv κοινόγρηστσς χώρο:. οπότε θα χρηµατοδοτηθεί στ' το Ε.Τ. Ε.Ρ.Π.Σ. του ποιοτικών Χωροταξία: Οικι- σι…ι'ι ν.… Περιβάλλον…; µε την ευθύνη του να …ο… Immanuel-K Δήµα… Βό')»ι'. Εντµωώνοντσ; το σώµα, σχετικά με το θέµα αυτό. o Δήµαρχο; Βόλου 7.. Μιχ. Κι»…- "('ρης χαρακτήρισε το έργο σαν µια τεράστια: έκταση; πολεοδοµική παρέµβαση. που πέρα απ τη χρησιμδτητά του στην εΞι'πηρΕτηση των πα- νεπιστηµιακών αναγκών. δηµιουργεί κι ένα ιδι- αίτερο ενδιαφέρον για την ίδια την πόλη. 'Οι που: είτε ο κ. Δτ'µαρχο;. Μόσχα προβληµατι- σμό; για την επέκταση του πάρκου αυτοί! να" στη Μ…] πλευρά του εργοστασίου Ματ… να" και συγκεκριµενα στο σικοδσµικο τετοια… να πινω ." την οδό ALI ,dvboa;, in); την "Γ. Οικονοµάη.

087_d_039.jpg

ςΛ€νΘ.9Ρ&΄ Μάιο» ο. το πΑΝΕτττΣτττΜτο ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Α ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΗ ΜΕΣΑ Στο 1986 . Σπουδή τής Κυ6ερνήσεως - για προεκλογτκούς λόγους - να όνακοινώνπ τήν λετ- τουργία Πανεπιστηµίων χωρίς ύλικοτεχνικπ υποδοµπ έγραµε χθές ή «Ε.Ω.» πρόκειται γιά προεκλογικά «σποτ» αφού. τά πρώτα τµήµατα τού νέου Α.Ε.Ι. δα λειτουργήσουν το 1986! ΚΥΒΕΡΝΗΣΙ γιά δεύτερο ήµερα… «8γόζει στόν αέρα» όκόµπ ένα Πανεπιστήμιο (Θεσσα- λίας) ένα από τα τέσσερα πού εξήγγειλε, και οπως ΟΠΩΣ ανεκοινώδΠ χθές. …… το Υ Πουργεϊο Παιδείας. ωλτ…λ……τι… ι΄ι α γορό τών Πρώτων κτιρίων έγκιτταιτταοε ων. Πού &; εξυπηρετήσουν την οι…… οι καί τίς Σχολές τού ΠανεΠι(ιτΠµί(… ασυλίας. Πού δώ λειτουργήσουν στον Η,γκεκριμένα έγιναν αγορες συνολι κής αξίας 310.000 000 δρχ σε κεντρί κιτ περιοχή τής Πόλεως Τα (΄τγοραοδέν τα κτίρια είναι έΠιφανετας 12000 µ2 κατ΄ δα καλύπτουν αΠοτελεσματτκι΄τ τις τιμεοες αναγκες τού νέου ΑΕΙ Παραλλιτλες ενέργειες για τι΄ιι΄ τι…… µονοι κατ΄ Πρόοκτιτοι ακτνι΄ιτων γίνονται από µέρους τής Δ.Ε καί στήν Γιιτλι τ… Λαριοας ενώ διερευνούνται οί δυνατο Πίτες κατ΄ στίς αλλες Πόλεις τής (θεοι… πως Περαιτέρω Π ανακοίνωοτς αναφέρει τ)Π Με΄ την ΠροωδούµενΠ διεύριτνοι τών ακαδηµαϊκών μοναδων τού Πανειτιοτιι μίου Θεσσαλίας Πέραν τού ιδρυτικού του διατάγµατος το νέο ΑΓ;| Μα…»… … ντι ιτ΄ιν εικονα Πλήρους Πανεπιστημίων Έτσι (> κύκλος ανδρωΠιι)ττκών επ…… μών Περιλαμ6ανει: Παιδαγωγικό τμήµα . Γενικό τμήμα ΄ΕΠιστιτμών. … οποίο τις. χορηγό Πτυχίο. αλλα &: ύΠοοτιτριζιι με οιελεχικό δυναμικό και γενικά μα8ι΄τµα πι ολα … αλλα τµήµατα ολων τών κιτ κλπ… ΗΠιοτιτµιϊΛ' () κύκλος έτιτοτιτμών Παραγιιιγι"ις Περι λαμ(5τινει |8] τµι΄τματιι' Χι-)ροταξίας κατ΄ Περιφερειακής (warm) ξειι)ς (είναι το Πρώτο Που ιδρύεται οτι΄ιν χώρα) Μιιχιινολτ΄ιγων Μιτχανικών μέ κατει)8υν ντι … ΒιομΠχαντ΄ιτ καί ί ι…ιτονίας Φυτικής και Ζωϊκής ιταρα γ…γι"ιι Πού n ΚιΠξ'0ί΄)ι)νΠί του τισ είναι κιττεξοχι΄τν αναιττιτζιιτκΠ () κύκλος εΠι «κτιρίων Υγείας καί 7.ωι"ις Περιλαμ8ανει … τµι"ιμα ΄|ιιτρτκιις … (ατού) Θα λειτοιτ'ρ γι…ιι.ιι ……- Λιιριοιι &… Πλαιοτιιιδύ και ΒΟΛΟΣ 23.- … α…… τιμή…… ιού κλαδί… Υγείας και Ζωττς Πλας «» κι'κΛτκ; … δε…-«ών έΠιοττι µίζα". δα ξικτνι΄ι…τ μέ τι΄ιν …; λιχωοτ σέ έ'Πιττιιιμ…ικ(΄) δυναμικό 'ιτιι' θα γίντι στο Πλαίσιο τού γενικού 1'.ιιιμιιΙΟς… τού τµήματος ΄ίιιτρικιτς και των τµιιμότων τού κύκλου τών έΠιοτιτμώτ Παραγωγός. Γι; Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας δώ κρα τ…… ττ΄τν ι΄ιργιτνωτικΠ διοικιιτικι΄τ καί &" 13…3:ί5 τ _ άζεται νά 'λ.*2ιτιιυργτ΄]σει| τ πανεπιστήµιο Θεσσαλίας |ί|ίΤ1ΠμΗΧ'|Κίί τ)ι;νοχτι ΠτιΙ' {HUI LIVUYKUIU . . , . και …ιι ακΠοΠμαικις τον τι….τιδξς Θα α γιιιιιυχτηιιιύν (Ντιν ΠΜ… ι…" ί|ι1νξΠΙ(7Τ|ι τιν… τι…" είναι ο Η…" κ… - και mm λιτρτ…τ ενώ ινα Πα…… ΠανεΠιο".ιιµια κώνδρα…ιπποτών… |ν()τιτοι΄ιτων Κέν ή"… και l ίετραμαιικώνΣταδμι.Λ δα Πε µιλιι(΄… ολα τι΄ιν Θεσσαλία Σ. Τ. Τό 1986 είναι ό επιθυµητός &… καί ό … Μος Μ τήν Με τής λειτουρ- γίας τού πανεπιστηµίου Θεσσαλίας. τόνισε χθές κατά τήν διάρκεια συνέντευξης Τύπου ό πρόεδρος τής διοικούσης επιτροπής τού πα- νεπισηµωυ Θεσσαλίας καθηγητής κ. Πα- ντελής Λαζαρίδης. 6 όπως καί Μονών- µια: Εχουν ήδη άγορασΘεί γιά τίς όνάγκες τού πανεπι- στηµίου θεσσαλίας τό παραλιακό συγκρότηµα Πα- παστόΘου. τό γειτονικό έπταόροφο ήµιτελές κτίριο καί παλιό τριόροφο κτίριο άντί συνολικού ποσού 300.000.000 δραχµών. ή ΕΤΒΑ παραχωρεί τό κεντρικό συγκρότηµα τής πρωην καπνοΘιοµηχανίας Ματσάγκου. Μέσα στό 1985 θα έκπονηΘούν δασικές µελέτες γιά τό έργα φωτισµού τών κτιρίων καί µέσα στό 1986 εφόσον % έχουν όλοκληρωθεί. Μετά τήν έξασφάλιση τών κτιρίων στό Βόλο ή διοικούσα επιτροπή επιδιώκει τήν έξασφάλιση ανά- λογων κτιρίων στήν Λάρισα. Υπάρχουν 6… πιστώσεις πού χρειάζονται γιά τήν όνάπτυξη τού πανεπιστηµίου µέ άπότερο στόχο νά καταστεί τούτο τό τρίτο τής χώρας µε τήν όνάπτυξη Λ΄ΠκΠι ια'νι:ιια , . …. “ll, . Προσπάθειες να έξασφαλιστεί όλη ή όπαραίτητη ύλικοτεχνική ύποδο- µή, ένώ σύντοµα Θά προσληφθούν καί οί πρώτοι 160 διοικητικοί ύπάλ- ληλοτ. καί ένα πλέγµατος πανεπιστημιακών δρασ ι.ριοτή- των έρευνητικών κέντρων καί Ινστιτούτα σ' ολό- κληρη τήν θεσσαλία. Στήν πρώτη φάση % λειτουργήσουν οί δύο σχο- λές τµήµατα δηλαδή ίατρικής. μηχανολόγων µηχανι- κών. χωροταξία καί περιφερειακής ανάπτυξης. γεω- πονίας. φυσικής αγωγής καί αθλητισµού. παιδαγωγι- κό. νηπιαγωγών παιδαγωγικό δημοτικής εκπαίδευ- σης καί γενικών άνθρώπιστικών έπιστηµών. Παράλληλα έχει άρχίσει ή προσπάθεια για νά εξασφαλισθεί ή όθλητική στέγη. Πολύ σύντοµα πω…… µε σύµθαση οί πρώτοι ύπόλληλοι για τήν κάλυψη τών πιό έπειγου- σών άναγκών σύντοµα σε Η… οί πρώτοι τω τακτικοί διοικητικοί (υπάλληλοι καί θά έπακολου-

087_d_044.jpg

ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜ|ΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ;;/Μ;Γ)" ……%%ψ ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΣΤΗ ΛΑ ΙΣΑ Μέ τήν εύκαιρία τής έκπόνησης τής Μελέτης Επέκτασης Αναθεώρη- σης τού σχεδίου πόλεως Θεωρείται απαραίτητη ή ένημέρωση τών πολι- τών σέ βασικά θέµατα πού θα απα- σχολήσουν τήν µελέτη άλλα καί Θα έπηρεασουν σέ µεγαλο θαυµα τήν πόλη στα έγγύς µέλλον. Ενα τέτοιο θέµα είναι τό Πανεπι- στήμιο καί είδικότερα ή χωροθέτη- σή του. Η παιδεία καί είδικότερα ή ανω- τότη έκπαίδευση είναι μία ύποδομή απαραίτητη για τήν Ισορροπία αλό- κληρης τής κοινωνικής ζωής. Φυσικα αύτό δέν σηµαίνει ότι πρέπει να έχει φυσική παρουσία παντού. θα πρέπει όµως για κάθε σηµείο τού δοµηµέ- νου καί κατοικημένσυ χώρου να εί- ναι προσιτή αλλά καί συγχρόνως να είναι καί πολιτιστικός ανακλαστή- ρας. Η ανώτατη έκπαίδευση. τό Πα- νεπιστήµιο δέν είναι µία ανεξαρτη- τη µονάδα παραγωγής και "τα… σης τής γνώσης αλλά µία βασική ύ- ποδοµή τής ανθρώπινης κοινωνικής κατοίκησης.Δέν είναι δυνατόν τό Πανεπιστήµιο να μήν είναι δέκτης καί αποστολέας μηνυµάτων από καί πρός τό χώρο πού τό περιβάλλει. ό- πως δέν είναι δυνατόν να µήν έχει συµµετοχή στα γεγονότα πού δια- δραµατίζονται γύρω του. Τα Πανεπι- Του κ. ΘΕΟΦ. Κ. ΜΠΟΜΠΟΤΗ αρχιτέκτονα, υπεύθυνου της µελέτης επέκτασης-αναθεώ- ρησης του σχεδίου Λάρισας στήµιο είναι χώρος. πού έκτός από τήν απονοµή τίτλων πού παρέχει. ά- ποτελεί αναπόσπαστο τμήµα τής εύρύτερης πε ιοχής καί ίδιαίτερα τής πόλης πο έδρεύει. συμμετέχει όργανικα στίς έµπειρίες καί στίς έ- νέργειες τής πόλης. Γ τα να γίνουν τα παραπάνω πραγ- µατικότητα δύο είναι τα βασικότερα σηµεία πού πρέπει να αντιµετωπι- στούν. Τό πρώτο καί σηµαντικότερο είναι ό προγραµµατισµός λειτουρ- ί γίος τού πανεπιστηµίου µέ έλαχι- στοποίηση τών στεγανών αναμεσα σ' αύτό καί τήν κοινωνική ζωή τής πολιτείας. Καί τό δεύτερο ή καταλ- ληλη επιλογή τής φυσικής του χω- ροθέτησης. Τήν µελέτη βέβαια θα απασχολήσει µόνο τα δεύτερο ση- µείο καί για τα λόγο αύτό πρέπει να προκαθοριστούν τα µεγέθη έτσι ώ- στε να ύπάρχει σαφής είκόνα τού θέµατος.Τό όριακό λοιπόν μέγεθος για µία εύρυθµη λειτουργία τού Πα- νεπιστηµίου - καί αύτό έµπειρικά - βρίσκεται στούς 8.000 µέ 10.000 φοι- τητές. Πέραν αύτού τού αριθµού θα πρέπει να αναζητηθεί ή δηµιουργία αλλου -ανεξαρτητου- Πανεπιστη- μίου. Οί πιό συνηθισμένες έπιλογές χω- ροθέτησης νέων πανεπιστημιακών µονάδων γίνονται µέ βαση τήν απο- κέντρωση. Η αποκέντρωση στή χώ- ρα µας είναι µία έννοια σχεδόν και… νούργια πού σέ ορισμένες περιπτώ- σεις και αναγκαία είναι καί απαραί- τητη. όπως χαρακτηριστικό στίς πε- ριπτώσεις βιοµηχανίας. διαφορες 1 όχλούσες λειτουργίες ή ακόµη καί ίδρύµατα πού έχουν ανάγκη απο- συµφορηµένου περιβάλλοντος. Δυ- στυχώς όµως σαν καινούργια έννοια ή αποκέντρωση παρεξηγήθηκε αλ- λοτε σκόπιμα. άλλοτε τυχαία. Εχει δυστυχώς καί ή Λαρισα τέτοια δείγ- µατα παρεξήγησης π.χ. ή καταστρο- φή και 6 διωγμός τής Φαρανοράς πού ήταν ένα από τα βασικότερα ση… µεία κοινωνικών έπαφών καί συναν- τησης όλων ανεξάρτητα τών κοινω- νικών τάξεων τής πόλης. Τό Θέµα όµως τού Πανεπιστηµίου είναι αρκετά σοβαρό καί δέν κατα- τάσσεται ούτε στίς όχλούσες καί ρυπογόνες βιομηχανίες. ούτε στα νοσοκοµειακά ίδρύµατα καί ούτε στίς δύσοσµες ψαραγορές. Είναι ά- παραίτητη ή χωροθέτησή του έντός τών τειχών τής πόλης. έκεί όπου α- ναπτύσσονται οί σχέσεις πού είναι καί πολλές καί διαφορες έτσι ώστε να έπηρεάζονται καί να έπηρεαζουν τόν γενικότερο πανεπιστημιακό χώρο. ο συσχετισµός µεταξύ έπι- στηµανικής γνώσης καί κοινωνικών σχέσεων έπιτυγχανπαι µόνα όταν από"… &… µεταξύ πανεπιστη- µιακού χώρου καί πόλης Αν ρίξουµε µία µατια στούς έλλη- νικούς πανεπιστηµιακούς χώρους θα διαπιστώσουµε δυστυχώς ότι α- ποτελσύν ξεχωριστές ανεξάρτητες ακοινωνίες- Τοποθετηµένοι τίς πε- ρισσότερες φορές στήν περιφέρεια τών πόλεων καί έκτός τών τειχών της όργανικής πόλης ζούν καί λει- τουργούν ανεξάρτητα χωρίς καµιά απολύτως έπαφή µέ τό δοµηµένο περιβαλλον. Δέν είναι καθόλου τυχαίο τό γεγο- νός ότι κοινωνικές καί πολιτικές µε- ταρρυθµίσεις καί έξεγέρσεις είχαν σαν αφετηρία πανεπιστημιακούς χώρους. πού ή φυσική τους έδρα ή- ταν µέσα στό δοµηµένο ίστό τής πόλης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στή χώρα µας τό Πολυτεχνείο τού 73. πού βρίσκεται στό κέντρο τής A- θήνας καί πού έχει τήν δυνατότητα να πληροφορεί καί να πληροφορεί- ται. Τα ΚΑΤΕΕ τής Λάρισας είναι από τα πιό κοντινά δείγµατα αποκεντρω- μένου χώρου ανώτερης έκπαίδευ- σης. Ετσι τα µόνο πού κατορθώνεται σέ παρόµοιες περιπτώσεις είναι ή κάλυψη από πλευράς πόλης τών α- ναγκών σπουδαστών και καθηγη- τών. τής φυσικής έπιβίωσης. Από παλια ό όργανωµένος σχεδια- σµός τών χώρων έκπαίδευσης καί ή πολεοδοµική ένταξή τους (ιδίως τών πανεπιστηµιακών χώρων) έξυ- πηρετούσε καί έξυπηρετεί καποια πολιτική ίδεολογία και σκοπιµότητα. Καί έδώ διαφωνούµε ριζικά µέ τους ανεξάρτητους αύτόνοµους πανεπι- στηµιακούς χώρους τού τύπου «CAMPUS- καί φυσικα µέ τήν όποια- δήποτε ίδεολογία πού τούς έκφρα- ζει. Στήν πόλη τής Λάρισας ύπάρχουν χώροι πού μπορούν να διατεθούν - πού φιλοξενούν σήμερα αλλες λει- τουργίες - ώστε να σταµατήσει ού… τός ό -διωγµός- τών έκπαιδευτικών χώρων µακριά από τόν πολεοδοµικό ίστό. µακριά από τα φυσικά του περι- βάλλον πού δέν είναι άλλο παρά η ί- δια ή πόλη. Η… 36|«3νΞ 981118

087_d_068.jpg

..... __ Q πι… Μ…… Ε…… ΣΧΟΛΙΑ : ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ηι.ιΥ|."'Ψ |ιΓ.|ν)µ…1 ι… ι ζ'. ι…---Πσρηπονα Kai & 1 |ΐ;…ΧΡΟΜΑ τό… "Μι &… ΄ ' από; η… "γάμο!! εργοστασίου Μασάι µφξΜσυ "φαί" &… "| .8ipé’00lfl‘et εμφανή τα σημ%ήζΜξ Με…» "κατά λεν… του. - .;ι'.ι……ιι…. Η…… :. Είναι µε…; το'; αν… πού συνετέλεσαν…" να κλει- ' σει το ε'..γο:τάσισ κατά που ά……" ωµά" τις …. γαλύτερες μοιά6ες άπ;σχσ΄λησηςξστ'σ Βέλο επι οι… & λαληρων ετων. Από τότε,. &… Μωρά να λεχθεί. δει "εγινε πως… "απάθεια νά μπ΄σ΄ι…σιηΘεϊ- τ'σ κτίριο για να στεγάσει κάποια σίφωνα… η .," µρησ…ειησει άπ΄σ…,…δηµσσιο όργανισμό. Παραµένει από ή" κλειστό και π E'l‘ BA, στην όποια έχει περιέλθει;' δεν ιδειχνε'ι ενδια- φέρει ούτε για τη ,συντήρηση τευ.'όπε νά µην µπελ" ασχήμια στό χ…εντρικώτερσ 6111-1616 του 86 κατόπιν αύτσυ && πρεπει ,να ενδιαφερθεΓ Φ ΄'Αήμε΄ς, ώστε νά περιέλθει σ' ειδών και µετά από ΜΜΜ"; επι-΄ σκιάς και όια;ρνΘµ΄ισεις, να µπορεί νά ΧΡΜΜπωηθεϊ ι. "αφελώς για την πόλη "Ετσι Θα 6 ,α;α'ι'σΘεζ :… ή. κέντρο του Βόλου και Θα παύσει ή στα να χρησιµοποιείται &; υ- -παιΒριο εύρη…τήεισ ή σάν χωρες παρχµγκ φταινήΨν ' αξιοποιηθεί Αυτη ειναι η &πεΦη' αλλά» συµπελιφν και: έχουν -τήν γνωµη δτι θα µπορουσε αν ασάφεια… 6 Δήµος να σε:… τρόπος νει περιελθει σ Με? τα κτίρια &! νά …. .… ..-...ι…… … &… .… …

087_d_077.jpg

……1:Ν………… ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-26.7.84 Ελεγχοι σε κτίρια "στεγάσεως3 Αρκετα µακρινός ε|ναι ακόµη ο χρόνος ενόρξεως της λειτουργιας του θεσσαλικου Πανεπιστηµίου στο Βόλο. Αυτό συµπεραίνεται από όσα δήλωσε χθες&τξτην του Οεσσαλικου ΠανεπιστΑ επισκεψη του στη πόλη µας ο πρόεδρος της ότυπης διοι- κουσης επιτροπής του Θεσ- σαλικού πανεπιστηµιου καθη- γητής … Λοζσρ|δης- … Συνοδευόµενος από όλλα µελη 46 9.397. µιου3 I I ι.... της επιτροπής και τον πολ. µηχα- νικό κ. Τσαλαπότα ο πρόεδρος επισκεφθηκε διάφορα Μόλα α΄- κηµατα του Βόλου τα οποία αντι κυριότητας του Δηµοσίου am φορόων που ελεννονται από τα » Συνεχεια στην 8η σε…" | .--. Σι.--- * ρΙδης για το που θα στεγασθεΙ το ..…" . . Ελεγχοι σε κτίρι ΠανΐΉΐ6ΐηµιδΞ Τ…! Συνέχεια από την 1η σελίδα κόστος και ενοεχεται να στενό… σουν με πανε…αττιµιακες εγκα- ταστόσεις. Πρόκειταιγια τις παλαιός κα- πναποθηκες ,Ερμόν Σπηρελ οι οποιες ανήκουν στο ΚΤΕΛ και ήδη στο κύριο µέρος τους είναι στα γασµένα τα γραφειο του. Όπως ειναι γνωστό ο Δήµος 86 λου εχει προτεινει στην διοικηση του ΚΤΕΛ την ανταλλαγή του κτι- plou με το οικόπεδο της λανανα- νονός- Επισης εξετάζονται καιακαπνα- ποθηκες Ματαόγγου που ειναι στην κυριότητα της ΕΤΒΑ και του Παπαστράτου τις όποιες και επι- σκόφθηκαν χθες τα µέλη της Επι- τροπης. ΕρωτηθεΙς o πρόεδρος κ. Λαζα… πανεπιστημιο µας ειπε οτι ειναι πολύ νωρίς ακόμη διότι αυτή τη στιγμή η διοικουσα επιτροπή δεν μπορει ναΠαΙρνει Μας κα- θότι ειναι drum. Συµπλήρωσε δε ότι εξετόζονται πολλοι χώροι και οι καταλληλότεροι θα δω… θούν. Παντως τόνισε ειναι σίγουρο ότι µόνον ενα απο αυτό τα αιτήµατα πουυΜρχουν στο Βόλο δεν αρκει για την στεγαση του πανεπιστη- μΙου «Mount . συνεχισε ο κ. Λο- ζαριδης. ότι από το Σεπτόµθριο θα μπορούµε να εργασθοόµε και να θόλου… σε µια σειρό όλα τα προ- θληµατα που αντιµετωπίζουµε . Περιµενουμε επίσης ν αυξηθεί ο προ0πολογισμός 84 ώστε να πα- ρουµε τα χρήµατα που µας εχουν moaned». Ξ

087_d_086.jpg

ή ΕΛΕΥΘ€ιΌιή ΛΑ€=ιΣΑ; »; ω… &; ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΝΩΣΗ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ NOMOY ΜΡΙΣΗΣ ψι-ιΦιΣΜΑ Η Διοικούσα Επιτροπή της ΤΕΔΚ του Νοµού Λάρισας κατά την Συ- νεδρίαση αυτής της 26 Σεπ/βρίου 1985 συζήτησε το θέµα του ορι- οµού της έδρας της Γεωπονικής Σχολής του Πανεπιστηµίου Θεσσα- λίας. ύστερα από την σχετική απόφαση του Υπουργού Παιδείας. Από τις απόψεις που αναπτύχθηκαν. επισηµάνθηκε ότι: Η Λάρισα βρίσκεται στο κέντρο µιας τεράστιας αγροτικής και κτηνοτροφικής περιφέρειας στην οποία αναπτύσσονται ποικίλες γεωργικές καλ- λιέργειες. Διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις και µεγάλες αγροτι- κές εκτάσεις της παλαιός Αβερωφείου Γεωργικής Σχολής καθώς και του Υπουργείου Γεωργίας. οι οποίες µπορούν να χρησιµεύσουν στη λειτουργία της Γεωπονικής Σχολής. Οι παράγοντες αυτοί καθιστούν τη Λάρισα κατ' εξοχήν έδρα για την λειτουργία µιας Γεωπονικής Σχολής και ο µη καθορισµός της µόνον σαν προϊόν εαψαλµένης ε- κτίµησης …… µπορεί να θεωρηθεί. H Δ.Ε. διερµηνεύουσα τα αισθήµατα του λαού και της Τοπικής Αυ- τοδιοίκησης που δηµιουργήθηκαν από την µη επιλογή της Λάρισας σαν κατ' εξοχήν πόλης για την έδρα της Γεωπονικής Σχολής του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας. που διαθέτει για την λειτουργία της και κατάλληλη υποδοµή. ΨΗΦ|ΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ 1ον.Εκφράζει την κατάπληξη της για τον αποκλεισµό της Λάρισας από µια Πανεπιστηµιακή Σχολή που κατά αντικειµενική κρίση και γε- νική γνώµη του λαού του Νόµου µας η έδρα της Σχολής αυτής ανή- κει στην πόλη της Λάρισας. η onoio διαθέτει την απαιτούµενη υπο- δοµή για τη λειτουργία της Σχολής. 2ον…Ζητάµε να επαναξετασθούν όλοι οι παράγοντες και οι παράµε- τροι οι οποίοι συνηγορούν για τον ορισµό της Λάρισας σαν έδρας της Γεωπονικής Σχολής του Πανεπιστημίου θεααολίας και 30ν.Να τροποποιηθεί η σχετική Υπουργική απόφαση. για να εναρ- µονισθεί µε τα αισθήµατά του λαού του Νοµού µας. Το ψήφισµα αυτό να υποβληθεί στους κ κ. Υπουργό και Υφυπουρ- γό Παιδείας και να κοινοποιηθεί στην ΚΕΔΚΕ. Λαρισα 26-9-1985 O προεδρος κΩΝ. Mnovmz … Με… ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΜΜ… ΠΕΤΡΟΣ "Η…" ΑΡΙΣΤ. ΛΑΜΠΡΟΥΛΗΣ Ακριβές Αντίγραφο ΔΗΜ. ΚΟΥΓ|ΩΝΗΣ 0 ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΑΣΤ. ΜΑΓΓΑΡΑΣ ΚΏΝ/ΝΟΣ ΜΠΟΥΤΗΣ ΝΙΚ. ΧΟΝΔΡΟΝΑΣ|ΟΣ

087_d_118.jpg

—>— fi¢2ruu βοΛογ 93-η΄εε Μχϊζιι σήμερα στις 6 µ.µ. στο δηµαρχείο Ιόλου το διήµρο παι- Μγιαό συµπόσιο µι "μα (Προ- σχολική αγωγή σαι κατάρτιση νη- τιαψ…όν) που διοργανόνιι το Πα… "…στην… Μάϊος σε …α- σ|α µε το Δήµο "και και το Τα… κό Επιµιλητήριο —- παράρτηµα Μα- την!" Κατα την δώρα… του συµπο- σίου θα λειτουργήσει και &… και Μαγικά» 6ι6λϊω. 'Εξ αν… την Τετάρτη αρχ|ζα στο TEE Μαγνησίας το …… δι:- :τιι "& Ν…. no ΔΗΜΑΡΧειο ΒΟΛΟΥ &"… ΣΗΜΕΡΑ το AIHMEPO nAIAAmnKo mom Νς συμπόσιο που και αυτό Η… ηιφωμένο σε παιδαγωγικό "πιστα και έχει τιτλο «Νας κστκνΏνσιις στις παιδαγωγικές "σας… O ΣΥΛΛΟΓΟΣ AA! ΚΑΝ… Με απών… που ιξΜ ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγω- 713v Moymlu; καλά τους δασκά- λους και ιδιαϊτιρα τους "πια… τον» της "ψυχής να ΜΜΜ… σουν το διήµερο συµπόσιο που …τ- ζιι δινω… 063161»… Ξία-η- 85 - - .-ννννν….…Ν2 ! Muuéc m Ι'νωµε& ΜΙΑ δδσµάδα πω……» για παιδαγωγικα θυµατα τις… ΄τνατι'τι';σοοι)ν έλληνες και ξένοι επιστήµονες αργιοε |6… στο Βόλο. Η σπουδαιότητα των Θιματων αυτων ειναι δε. δο- µε… αν σναλογιοθει κα»ε΄ις ότι οι νεες αντι|η.µεις του απ… τουνται για την διαπαιδσγωγηση των παιδιων, µεσα : ;… κόσµο διαφορετικό από ικε΄ινο» του παρε)Θοντο( πρ: πιι »α ι…µπορωο»ται και µι τις καπου-Μι: ς σι.νθηκες να… από τις οποιες ζει και δηµιουργιι σήµερα το παιδι. Παιοα,-ω γ.ο΄ι παιδοψυχ΄ιατροι. συγ-, ραφεις. καθηγητι( τανετιστημίω» και αλλοι τπιστηµονες. διδάσκουν στο γθ'ς το από»ιιµα µε νέες µεθόδους και σκιαγραφήσιι:. την εκπλήρωση το… παιδαγωγικά. καθήκοντος. ει…» αναµφισ3ητητο ότι δεν µπορεί να κωδικοποιηθεί η να οριοΘε ηθ΄ι mtg το µυ, στο χρέος Νότης διαπαιδαγώγησης µέσα στο σχολείο. στην οι- κογένεια. στην κοινωνια γενικα. Η παιδική ψυχη "δράστη και ευάλωτη. δι» …… τι τοποιημι ντι αλλά υπαρχει και εκ ορκίζεται ανα) ογα µε τη» µορφή ποι. :"… υγιής η όχι και σ ντλσγα µι το περιβάλλον Σι;νΝ..ις διαοέρζι η µεταχείριση του παιδιού. στη σχολική και κοιν…ω»ικι΄| µόρφωση. Και τα δύο συµπόσια που καλ,-ιιπιοι» ch} τη εδοµάδα µε πρωτο-. fouling του Πανεπιστήµιου ΘισσαΗιτς του Δήμου Βόλου' και του Τιχνικου Επιµελητηρίου α»αµέντται να σπαθί. να… µηνύµατα χρήσιµα σε 1… hnswyonc που έγουν επιφοοτισθεί µε τη» αποστολή να δια-πια; πουν "τον παιδικό χαρακτήρα ή να µετριασουν τα εγγενή …µειον:κτιτ,µατα του. Αρκει. "θα…. και η Πολιτεία να πρως." ρει ουσιαστικότερα και mo «17(6- Ώρα τη συµβολή της στη µεγάλη προσπάθεια κια τη» ορ- τερη ψυχική και σωµατική α»απτιιξη τοι- παιδι…

087_d_119.jpg

—>— ΠΐΞ…Η βοΛογ 93-η΄εε Μχΐζιι σήµερα στις 6 µ.µ. στο δηµαρχιιο Ιόλου το δώµα» παι- δαγωγικό συµπόσιο µι "µια «.…» σχολική … και κατάρτιση νη- πιαγωγών» που διοργανόπι το Πα- ναγια-την… Μαλίκ οι …α- αΙα µι το Δήµο Βόλου και το Τα… ιζ Επιµελητήριο — παράρτημα Μα- του…" Κατά την δώρα… του συµπο- σίου θα Μπουφάν… και &… wan Μαγικά: 6ιδλΧον. 'Εξ αν… την Τετάρτη αρχ|ζοι στο TEE Wing το δώ… Gu- m: 6" ν…. Στο ΔΗΜΑΡχειο ΒΟΛΟΥ ως… ΣΗΜΕΡΑ το Δικτυο …ιΔΑτΩπκο "πιο… Mg συµπόσιο που και αυτό ιΐνατ ανιψιά… οι παιδαγωγικά Ματς: και έχει τιτλο «Νέες αατευΏνσυς στις παιδαγυγικίς σπουδές». 0 ΣΥΛΛΟΓΟΣ AA! ΚΑΛΩΝ Με απών… που ιξΜ ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγω- Υόν Μαγνησίας καλά τους δαπα- λους και ιδιώτη… τους Μια… τούς της πρινκής να τα…-Ω… σουν το διήµερο "µπω… που …!- ζιι «ο… 06318Λ… έλη-η- 85 - - .--νννν….…Ν2 ! Ματιέ: και "ωµά… ΜΙΑ εδομαδα συµποσ΄ιω» για παιδαγωγικα θυματα τις… αναπτύσσουν έλληνες και ξένοι επιστήµονες αργιοε |Θιι στο Βολο. H σπουδαιότητα των Θιµάτων αυτων ειναι δ.. δυ- µέιη αν σταλογισθει κανείς ότι οι νεες αντιιη.µεις που οται του"… για την διαπαιδσγωγ ηση των παιδιων µεσα : ;… .κοοµο διαφορετικό από εκεινο» :… παρε)Θοντο(. πρ: τιι τα ιιυµποριυοιται και µι τις καιιος-ργιι ς σι.νθηκες κάτω στο τις οποιες ζει και δηµιουργιι σήµερα: το παιδι. Παιοα,-ω γο'ι παιδοφυχ΄ιατροι. συγ-, panic. καθηγητι( τανετιστηµίωι και αλλοι επιστηµονες. διδάσκουν ατο γΘς το «Νόμιμα µε νέες μεθόδους και σκιαγραφήσιιε. την :κπ).ηρωση του! παιδαγωγικά. καθήκοντος. Είναι αναµφισδητητο οτι δε» µπορει να κωδικοποιηθεί η να οριοθε ηθ΄ι mm το µέγ στο χρέος sooth: διαπαιδαγώγησης µέσα στο σχολείο. στην οι- κογενιια. στην κοινωνια γενικα. Η παιδική ψυχη ει΄.6ραιιστη και ευάλωτη. δει …… τι1οποιηµι.νη αλλά υπαρχει και εκ φραζεται ανα) ογα µε την µορφή π…. :"… υγιής ή οχι και σ ντλογα µι το περι6α)λο». Σι;ν…..ις διαφτ΄ρζι η µεταχείριση του παιδιού. στη σχολική και κοι»…ι.)ιικι΄| µόρφωση. Και τα δύο συµπόσια που κα)..-ιιπτοιι é)“ τη εδοµάδα µε πρωτο-΄ Φουλ"; του Πανεπιστηµιου Θ*σσσ1.ιιτς του Δήµου Βόλου? και του Τεχνικού Επιµιλητηριου κτισµένη… »α curve: νων" µηιι'ιµατα χρήσιµα σε 1… δαγωγοικ που έγουν επιφορτισθεί µε τη» αποστολή να διπλα: πουν τοι παιδικό χαρακτηρα η να µιτριασουν τα εγγονή µειον|κτηματά του. Αρκει ζώα…. και η Πολιτεία να προ:ψ.'-ρει ουσιαστικότερα και mo σάο- Ώρα τη συµβολή της στη µεγάλη προσπάθεια κια τη» ορ- τερη ψυχική και σωματικη ανάπτυξη τα παιδιά.

Results 1 to 10 of 35