Item I1 - 01_A_G_162_48_001_002.pdf

Open original Digital object

Identity area

Reference code

GR UTH-HA PC-KM-SA1-S2-SS1-F4-I1

Title

01_A_G_162_48_001_002.pdf

Date(s)

  • Ιούνιος 1955 (Creation)

Level of description

Item

Extent and medium

Context area

Name of creator

(1917 - 1988)

Archival history

Immediate source of acquisition or transfer

Content and structure area

Scope and content

ΘΚΘΘΟΗ … Π&΄ΓΚΗΟ ΤΘ΄ΧΝΗΟ "Γζ mayor στη που? κι'Τοοτ α.…κΡΗ-8΄ιΘοτσΞ Μελ.- 12-21 Με'ι΄'οτ 1955 1 Λαϊκή τέχνη Πηλίου-'Ελληνσομε- pmavoi καλλιτέχνες ΕΤναι γνωστό πώς ένα µεγάλο διά- στημα στην ϊστορια της τέχνης τσι"; νεοελληνικά! λαοδ, το κατέχει ή τέ- χνη εκείνη πού κοινά την ονοµάζουµε λαική. σε: χρειαστεϊ κόπος και µελέτη για να ξεκαθαρίσουμε τα στοιχεϊαποι'ι συγκροτοδν την τέχνη αύτη, να ταξι- νοµήσουµε το ύλικό της και μαζί µε τη γνώση τοι"; περιβάλλοντος πού τη γέννησε. να καταλήξουµε σε" ικανοποιη- τικά, σχετικά, άποτελέσµατα. Κεΐνο που µπορούμε να δούµε εϊναι πως η τέχνη αυτή (nee? µέσξ σε µια φεουδαρ- ' χική κατάσταση, και καθώς στη χώρα ' µας οι φεουδαρχικες΄ οικονοµικές σχέ- σεις βασίλευαν ώς χτές ακόµα σχεδόν απόλυτα, ώς την άποκατασταση δηλ. τοι": ελεύθεροι": έλληνικοδ κράτους, ή τέχνη αύτη έδινε πλούσιους άλλα και χαρακτηριστικούς καρπούς. Χρειάστηκε καιρός για να συνειδητοποιήσει το έ- λεύΘερο κράτος την Μ ;; τιΞΡ.καλλιτε- , χνικής αυτής Κληρονοµιάς και να νοιώ- σει τή σπουδαία σηµασία πού θάχε ή έρευνα της. Μα σε κανένα τοµέα ή ε- ρευνα αύτη δεν εφτασε σέ ικανοποιητι- κά αποτελέσµατα. Στον τομέα οµως-' τών ε1καστικών τεχνών, µπορεϊ να πε! κανείς πώς έχουνε γίνει το λιγώτερα.΄ Μ΄δλο πού οι τέχνες αυτές άφησαν χει-΄ ροπιαστσ έργα πού δέ µπορούσανε ' -…'άλλοιωθοΒν ή να ξεχαοτοδνε, &… νεται στο λαϊκό τραγούδι, στη µοοσ κή κτλ., καμµια σοβαρή προσπάθεια δέ έγινε΄για τη µελέτη τους, ‘Kl Με… ούτε καν προσπάθεια περισυλλογή τους. ΄Ετσι ένα σωρό πράµματα χα θηκαν οριστικά. "Η επ…… κι ή προκα-, τάληψη συμπλήρωσαν το έργο της κα- ταστροφής από τη φωτιά, το σεισμό|' τον πόλεµο, την "Μαφία. . Μέσα σ' αύτη ν κατάσταση, ή &. θόρυβη προσπάθεια ένας εύσυνε[δητοΞ συλλέχτη, του Κίτσου Μακρή &… τ Βόλο, πρέπει να τραβήξει σοβαρα τ προσοχή µας. "Ο,τι δεν έκανε µια κρ τικη ύπηρεσία στην περιοχή αύτη, στ Πήλιο; όπου εΤχαν αποµείνει πλήΘσ…ς &… καλλιτεχνικά έργα, το καταπιά- , στηκε ένας άξιος Ιδιώτης. =Ο Μπαρ"; µε τον ενθουσιασµό τού νέου µελετητή και την ανιδιοτελεια τοι3άληΘινοδ έρευ-,ι , νητή, ξοδεύει τα χρόνια του και ταπε- l ριορισµένα σχετικα µέσα του. για τη & συλλογή πολύτιμου ΟλικοΟ, την ώρα ,, . κρι ς 1ν,σ'χ…ει… οσο πί- καιρη ει΄ναι ή προσπάθεια TOD Μακρή, µπορώ… να το νοιώσο'υµε &… σκε-! φτοι΄:µε πώς ήδη το έργα που φωτα- γράφησε έχουνε κιόλας καταστραφεΤ από τους τελευταίους σεισµούς πού [σοπε6ώσανε το άλλοτε πλούσια χω? ρια τοι,΄ Πηλίου. 'Απ! το έργα αυτά.… άλλα έχουν περισωΘεϊ αύτούσια, όπου γινόταν, κι αλλα έχουνε φωτογραφη- ΘεΤ. =Η συλλογή του περιέχει έτσι &- ξιόλογα δείγµατα λαϊκής αρχιτεκτονι- _ κής, ζωγραφικής,ξυλργλυπτικής καί κάθε ι ε'ι΄δους διακοιηιητικ11ι;΄ "Αρκετά βιβλια- primer και άρθρα, χώρια απ' την πολύ- τιμη συλλογή του, …… ο! καρποί της προσπάθειας αυτής. =Η τελευταία έκ- δήλωσή της ήταν ή έκθεση πού έγινε στην ΑΘήνα στην α'ι'θουσα της ΑΔΕΛ. "Ο Κΐτσος Μακρής παρουσίασε ένα µέ-4 ρος της συλλογής του, οπου µας έπεισε1 πώς δεν εΐναι απλά ενας ψυχρός έρευ- νητής και συλλέχτης παρα ένας κατα- , τοπισµένος και ένεργητικός µελετητής που νοιώθει τη σημασία πού έχουν τα ευρήματα του. "Οπουδήποτε άλλοι") το κράτος θα χρηµατοδοτοδοε µια" τέτοια προσπάθεια, Θα την ένεθάρρονε µε κά- BE τρόπο και Θα προκήρυχνε διαγωνι- σµούς µέ σοβαρά έπαθλα. ""Εδώ δε φαίνεται πώς, για την ώρα τουλάχι- στον, µποροΌµε να έλπ[ζοοµε σε ανά-, λΞγα µέτρα. '΄Ό΄ιΞς & Εποµεινάρια της λα΄ί ης µας τέχνης δεν πρέπει να χαθούν. 'Ο µόνος τρόπος εΤναι νά βρε- Θοι"ινε κι άλλοι Μακρήδες σ' δλες τις γωνιές της χώρας, νέοι µε το δικό του ενθουσιασµό Kai τη δική του προκοπή. Ο! στήλες mare: θ&τανε Ιδιαίτερα Ικανοποιημένες αν το κάλεσμα τους ούτε; βρει" απήχηση στους νέους των επαρχιών και. µε µεγάλη χαρά Θα γι- νότανε & συντον.στής και το βήμα µιάς τέτοιας γενικώτερΠς προσπάθειας. το παράδειγµα TOG Μακρή πρέπει να &… film-tomes? Kai να δικαιωθεΤ. Για την Μύρα αυτό elven το μόνο. , να γίνει. l ΄ ΞΠιΘΕΞΡΜΗ τάκα… ιο1Νπ…5 .- να! 1 που μπορεΐ «

Appraisal, destruction and scheduling

Accruals

System of arrangement

Conditions of access and use area

Conditions governing access

Conditions governing reproduction

Language of material

  • Greek

Script of material

Language and script notes

Physical characteristics and technical requirements

Finding aids

Allied materials area

Existence and location of originals

Existence and location of copies

Related units of description

Related descriptions

Alternative identifier(s)

Place access points

Name access points

Genre access points

Description control area

Description identifier

Institution identifier

Rules and/or conventions used

Status

Level of detail

Dates of creation revision deletion

Language(s)

Script(s)

Sources

Digital object (Master) rights area

Digital object (Reference) rights area

Digital object (Thumbnail) rights area

Accession area