Identity area
Reference code
Title
Date(s)
- 13-12-1998 (Creation)
Level of description
Item
Extent and medium
Context area
Name of creator
Repository
Archival history
Immediate source of acquisition or transfer
Content and structure area
Scope and content
"Ψωφίδα ία Θ€ωααΆζά… 6.΄ΩλΟΔ "Στόχος µας είναι π δημιουργία τµηµάτων με γνωστικά αντικείµενα αιχµής τα οποι΄α θα ιδρυθούν µετά από συστηματική έρευνα της αγοράς εργασίας", τονίΖει ο υποψήφιος πρύτανης του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας Σπ. Βλιόµος. Σε συνέντευξή του atn "Θ" ο κ. Βλια΄µος Προσθέτει ότι π ηγεσία του Πανεπιστημίου πρέπει να κινείται'έξω από κομματικές γραµμές… 0 κείμενο της συνέντευξης Τ έχει ως εξής: Τί σας διαφοροποιεί από τις προτάσεις και απόψεις του αντιπάλου σας; Κατ' αρχάς δεν θέλω να ανα- φέρεται ως αντίπαλος, αλλά ως ε- πικεφαλής του άλλου ψηφοδελτί- ου. Σήμερα λοιπόν τρεις ηµέρες πριν από τις πρυτανικές εκλογές, οι διαφορές είναι μάλλον δύοδιά- κριτες. Χαίρομαι που ο κύριος Λαζαρίδης σε μία διακήρυξη που κυκλοφόρησε μόλις προχθές επα- ναλαμβάνει και δεσμεύεται για τις θέσεις που είχαμε διατυπώσει τό- σο γραπτά όσο και προφορικά στις συζητήσεις μας με συναδέλ- φους και καθηγητές του Πανεπι- στημίου μας όταν ξεκινήσαμε αυ- τόν τον αγώνα. Χαίρομαι που μοιράζεται μαζί μας την Θέση μας για το ελεύθερο και κριτικό Πανε- πιστήμιο για την αναγκαιότητα ύ- παρξης θεσμών με προοπτική και διάρκεια, για την εξωστρέφεια του Πανεπιστημίου και αγκάλια- …Κι)?ϊ α…ΌζΛ λ3 λΜφ &; [ΟΑ ί%0Δ% - Σπ. Βλιόµος: Στόχος µας n δηµιουργία τµηµάτων µε γνωστικά αντικείµενα αιχµής * σμά του προς και από την τοπική κοινωνία, χαίρομαι για τις θέσεις του που αφορούν την φοιτητική μέριμνα. Και βέβαια όλα αυτά βα- σίζονται στην εξεύρεση και ά- ντληση πόρων, ανθρωπίνων και χρηματικών από διάφορες πηγές, οι οποίοι μόνο με σκληρή διεκδί- κηση μπορούν να βρεθούν. Και ε- μείς είμαστε διατεθειμένοι και α- ποφασισμένοι να διεκδικήσουμε αυτό που δικαιούται το Πανεπι- στήμιο μας και που τόσο καιρό στερήθηκε. Οι διαφορές μας λοι- πόν από τον "αντίπαλό" μας βρί- σκονται στη μεθόδευση και στη δυνατότητα αυτής της διεκδίκη- σης. Η ηγεσία ενός Πανεπιστημί- ου έχει την ιδιορρυθµία της και δεν μοιάζει με καμία άλλη διοικη- τική αρχή, γιατί το Πανεπιστήμιο είναι ο χώρος της επιστήμης και όχι της πολιτικής. Πρέπει δηλαδή να κινείται έξω από τις κομματι- κές γραμμές, με άλλα λόγια να μπορεί να ανατρέπει τους κανό- νες, τους κώδικες και της νόρμες της κατεστημένης εξουσίας. Πώς θα μπορέσει το Πανεπι- στήμιο θεσσαλ΄ιας να ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα περιφερειακά Πανεπιστήμια; Όπως σας είπα και παραπάνω η προοπτική μας είναι να ενισχύ- σουμε την εξωστρέφεια του Πανε- πιστημίου τόσο προς το τοπικό στοιχείο όσο και προς την Ευρώ- πη και ακόμη παραπέρα προς τον υπόλοιπο κόσμο. Η ακαδημαϊκή ολοκλήρωση των ήδη λειτουργού- ντων τμημάτων και η ίδρυση νέων με γνωστικά αντικείμενα προσαρ- μοσµένα στις ανάγκες της σύγ- χρονης κοινωνίας είναι ο βασικός άξονας της πολιτικής μας για την ανάπτυξη του Πανεπιστημίου. Απαραίτητη προυπόθεση όμως εί- ναι η εκλογή προσώπων με απο- λύτως αξιοκρατ ικά κριτήρια και η δημιουργία της κατάλληλης κτι- ριακής και υλικοτεχνικής υποδο- μής. Επίσης η ενθάρρυνση των άλ- λων μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας με ηθικά και υλικά κί- νητρα γιατί μέχρι σήμερα η οποι- αδήποτε πρόοδος του Πανεπιστη- . μίου που έχει συντελεστεί, οφείλε- ται στην αυταπάρνηση όλων των μελών της πανεπιστημιακής κοι- νότητας. Ποιές παρεμβάσεις προγραμ- ματίζονται ώστε το Πανεπιστή- μιο να συνδεθεί με την αγορά ερ- γασίας, αλλά και τις τοπικές κοι- νωνίες; … Όπως σας είπα και προηγου- μένως στόχος μας είναι η δημι- ουργία τμημάτων με γνωστικά α- ντικείμενα αιχμής τα οποία θα ι- δρυθούν μετά από συστηματική έ- ρευνα της αγοράς εργασίας. Ήδη το εργαστήριο τοπικού και περι- φερειακού προγραμματισμού το οποίο διευθύνω έχει εκπονήσει µελέτη διαπίστωσης των αναγκών σε ειδικότητες στην περιοχή του νομού Μαγνησίας, που χρηματο- δοτήθηκε από την Ε.Ε. στο πλαί- σιο του προγράμματος Leonardo. Έτσι έχουμε την εµπειρία και την μεθοδολογία για τον τρόπο διεξα- γωγής τέτοιων μελετών, και αυτό θα είναι μια από τις συνεισφορές του Πανεπιστημίου προς τις τοπι- κές κοινωνίες. Ακόμα ορισμένα τμήματα με γνωστικό αντικείμενο κοινωνικές και παιδαγωγικές επι- στήμες, θα έχουν τις πόρτες τους ορθάνοιχτες προς τους πολίτες του Βόλου βοηθώντας έτσι την κοινωνική και πολιτιστική ζωή του τόπου. Π.χ. τα Παιδαγωγικά τμήματα θα μπορούσαν να στηρί- ξουν τη λειτουργία μιας σχολής γονέων και ενός παιδικού σταθ- μού για χρήση τόσο των εργαζο- μένων στο Πανεπιστήμιο, όσο και των κατοίκων του Βόλου, ή ακό- μα και άλλων δραστηριοτήτων που βέβαια ο περιορισμένος χρό- νος µιας συνέντευξης δεν μου επι- τρέπει να αναφέρω. Πού θεωρείτε ότι "χωλαίνει" σήµερα η λειτουργία του ακαδη- μαϊκού ιδρύµατος και ποιές οι πρώτες παρεμβάσεις σας με τη δη- µιουργία της Πρυτανείας; Το μεγάλο πρόβληµα του Πα- νεπιστημίου Θεσσαλίας σήμερα είναι ότι έχει περιέλθει ω οργα- νισμός σε μια αδράνεια και τέλμα που ευτυχώς δεν έχει μεταδοθεί α- κόμα στο διδακτικό προσωπικό του το οποίο µε αξιοσύνη και προ- θυμία συνεχίζει να διευρύνει τα ε- ρευνητικά του ενδιαφέροντα με α- ντίξοες συνθήκες και πενιχρά μέ- σα. Οι εργαζόμενοι όμως στο ί- δρυμα και οι φοιτητές µας νοιώ- θουν την στασιμότητα αυτή και την αντιμετωπίζουν στωικά περι- μένοντας τη νέα πνοή που θα δώ- σει η πρώτη εκλεγμένη πρυτανική αρχή. Το πρώτο μας λοιπόν μέλη- μα είναι η αλλαγή του κλίματος μέσα στο Πανεπιστήμιο ώστε όλοι να αντιμετωπίσουν το μέλλον με αισιοδοξία και προσμονή. Αυτό Θα συμβεί όταν η νέα πρυτανική αρχή δείξει την καλή διάθεση που έχει για ισοτιμία στην ανάπτυξη των τμημάτων και των άλλων με- λών της πανεπιστημιακής κοινό- τητας αποκαθιστώντας τις αδι- κίες του παρελθόντος τόσο ως προς την κατανομή των θέσεων των μελών ΔΕΠ όσο και ως προς την κατανομή των κονδυλίων. Πρέπει να τονίσω και αυτό απο- τελεί δέσμευση όλων μας ότι οι πόρτες των γραφείων μας και οι καρδιές μας θα είναι πάντα ανοι- κτές προς όλους και η διάθεση συ- νεργασίας μας θα είναι μόνιμη και έντονη. Τί θα αλλάξει ουσιαστικά στο Πανεπιστήµιο με τη λειτουργία της Πρυτανείας; Χ Η πρυτανεία θα είναι αιρετή. Αυτό σημαίνει ότι θα χαράσσει μόνη της και με τη βοήθεια των υ- πόλοιπων μελών της πανεπιστη- μιακής κοινότητας την πολιτική της χωρίς να δέχεται επηρεασμούς και παρεμβάσεις από κέντρα ε- κτός του Πανεπιστημίου. Έτσι θα προσδώσει όραμα και ταυτότητα σε ένα νέο εκπαιδευτικό ίδρυμα της χώρας μας στην ανατολή του νέου αιώνα. Πιστεύουμε ότι η δι- οίκηση του Πανεπιστημίου δεν εί- ναι υπόθεση μόνο αυτών που θα ε- κλεγούν, είναι υπόθεση όλων μας. Μόνο η ενεργητική'συμμετοχή στα συλλογικά όργανα του Πανεπι- στημίου και τις επιτροπές θα έχει το αποτέλεσμα που όλοι επιθυ- μούμε.
Appraisal, destruction and scheduling
Accruals
System of arrangement
Conditions of access and use area
Conditions governing access
Conditions governing reproduction
Language of material
- Greek
Script of material
- Greek
Language and script notes
Physical characteristics and technical requirements
Finding aids
Allied materials area
Existence and location of originals
Existence and location of copies
Related units of description
Alternative identifier(s)
Subject access points
- ORG-Πανεπιστημίου
- ORG-Θεσσαλίας
- ORG-Πανεπιστημίου
- PERSON-Λαζαρίδης
- ORG-Πανεπι
- ORG-Πανε
- ORG-Πανεπιστημίου
- ORG-ΟΑ
- PERSON-Πανεπιστηµι
- GPE-Πανεπιστήμιο
- EVENT-Πανεπιστήμια
- EVENT-;
- ORG-Πανε
- ORG-Πανεπιστημίου
- ORG-.
- ORG-Απαραίτητη
- GPE-Μαγνησίας
- ORG-Ε.Ε.
- ORG-Πανεπιστημίου
- GPE-Βόλου
- GPE-Βόλου
- GPE-Θεσσαλίας
- GPE-Πανεπιστήμιο
- ORG-ΔΕΠ
- ORG-Πανεπιστημίου
- ORG-.
- ORG-Έτσι
- img-analysis-slide_rule
- img-analysis-web_site
- img-analysis-crossword_puzzle
- dominant-color-#968e65
- dominant-color-#6e6643
- dominant-color-#f6e09f
- dominant-color-#f1e5b5
- dominant-color-#b5ac81
- dominant-color-#e8f5f3
- dominant-color-#d2c89b
- dominant-color-#2e2a14
- obj-detect-άνθρωπος
Place access points
Name access points
Genre access points
Description control area
Description identifier
Institution identifier
Rules and/or conventions used
Status
Level of detail
Dates of creation revision deletion
Language(s)
Script(s)
Sources
Digital object metadata
Latitude
Longitude
Media type
Image
Mime-type
image/jpeg